Sari la conținut

Cum se monteaza anvelopa moto fata?


Postări Recomandate

1 oră în urmă, Inazuma gw250 a spus:

mai puțin de munca

Te înșeli amarnic! 

E mult mai ușor de ridicat o mașină pe elevator/cricuri și desfăcut - cu pistolul - câte 4/5 șuruburi la fiecare roată decât de suspendat o motocicletă, demontat 2 roți, cu etriere, distanțiere, lanț etc. Să zicem că demontarea și montarea anvelopelor pe jante e cam pe acolo, deși sunt roți moto (mai ales cu spițe) la care îți blestemi zilele. 

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 50
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 33 minute, Lucian_M a spus:

N-am văzut pe la noi decât utilaje pentru auto și camioane. La cele pentru auto se montează un jug special și se echilibrează. Am făcut asta în primii ani la Dinamic92, dar cu roțile in portbagaj, nu se complică ei cu demontatul de pe mobre decât în cazuri extreme. La noi era vreo 50 lei pentru două roți demontat, montat și echilibrat.

Exista scule, atat in ateliere dedicate cat si in stocurile importatorilor. La un moment dat m-a batut gandul sa-mi cumpar o scula de echilibrat pentru uz personal+prieteni. Am renuntat pentru ca am descoperit ca la spite nu e nevoie de echilibrare. 🤪

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La spițe nu mă mai bag, rămân la astea turnate, după ce am pișcat o cameră.

Standurile mi le-am făcut, e mult de muncă, dar mă ajută. Urmează să aducă utilaje de vulcanizare un vecin și poate rezolv la el unele chestii mai "heavy-duty".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, john17 a spus:

Te înșeli amarnic! 

E mult mai ușor de ridicat o mașină pe elevator/cricuri și desfăcut - cu pistolul - câte 4/5 șuruburi la fiecare roată decât de demontat 2 roți moto, cu etriere, distanțiere, lanț etc. Să zicem că demontarea și montarea anvelopelor pe jante e cam pe acolo, deși sunt roți moto (mai ales cu spițe) la care îți blestemi zilele. 

Doua standere fac problema suspendarii banala. Demontarea rtiifata e mai usoara decat la auto, ai un singur surub. La roata spate sa zicem ca sunt ceva bibileli daca e monobrat sau daca e mai complicata prinderea de etrier. In rest?! Care e marea chirurgie pe creier.

Problema mea e ca atelierele moto nu fac diferentieri de pret intre KLE si un 1200 gs. Desi e mare diferenta la roata spate.

Mie-mi ia 5 min. sa scot rotile fata si spate cu un simplu cric lateral de 20 de euro de la Louis. Si o ora sa schimb ambele anvelope cu leviere. De ce tre sa platesc 400 de lei pe o ora de manopera?!

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei, lasă că din tastatură toate sunt ușoare! 

Colegu' are 1 șurub la roata față :moron:, nu tu etrier(e), nu șuruburi la pahare care strâng axul, nu vreun melc de kilimetraj pe la babe, nu nimic. Eu prost că am desfăcut ieri 9 șuruburi pt a demonta o roată față, trebuia să-l chem pe speedy!

La transșlap schimbam și eu cu leviere f ușor, în schimb roata spate de f650 are canalul f puțin adânc și tragi de anvelopă de ți se acrește. Când te uiți doar pe tub e simplu! 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Speedy.K a spus:

 De ce tre sa platesc 400 de lei pe o ora de manopera?!

Obrazu subtire de GS cu cheltuiala mare se tine🤣🤣🤣🤣(glumita)

Chiar acum, Djenavar a spus:

Obrazu subtire de GS cu cheltuiala mare se tine🤣🤣🤣🤣(glumita)

De asta nu se uita "lumea buna" fara 200 de lei, ca va duceti voi cu 400😁

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, john17 a spus:

Ei, lasă că din tastatură toate sunt ușoare! 

Colegu' are 1 șurub la roata față :moron:, nu tu etrier(e), nu șuruburi la pahare care strâng axul, nu vreun melc de kilimetraj pe la babe, nu nimic. Eu prost că am desfăcut ieri 9 șuruburi pt a demonta o roată față, trebuia să-l chem pe speedy!

La transșlap schimbam și eu cu leviere f ușor, în schimb roata spate de f650 are canalul f puțin adânc și tragi de anvelopă de ți se acrește. Când te uiți doar pe tub e simplu! 

Nu, nu tu nimic! Etrierul poa' sa ramana pe loc ( si chiar daca vrei sa-l dai jos are doua suruburi si atat), melcul e pe ax si altceva...nimic.Deci ramane cum am stabilit, ca sa dau roata jos tre' sa desfac doar un surub. 

 

Si ca sa fie tacamul complet...si la roata spate e la fel, doar ca tre sa scoti si etrierul de pe ghidaj ( fara suruburi).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe bune, eu n-am văzut/avut vreo motocicletă la care să desfaci doar axul, dar tu o arzi aiurea, există strângerea axului, la majoritatea trebuie demontat etrierul, dorel poate amesteca niscaiva distanțiere (care se mai curăță și ung), nu e chiar idiot proof. Oricum demontat/montat o roată auto e o operațiune muuult mai simplă decât la moto, dar tu te contrezi doar de dragul contrelor. 

Over & out.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu pistolul pneumatic și un cric crocodil schimb roțile la mașină în câteva minute. Cu tot cu strâns cu dinamometrica. Treaba este foarte simplă la mașină, însă la motoretă se schimbă un pic lucrurile, nu oricine se bagă la așa ceva, mulți sunt antitalent și pot face vreo trăsnaie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, john17 a spus:

Pe bune, eu n-am văzut/avut vreo motocicletă la care să desfaci doar axul, dar tu o arzi aiurea, există strângerea axului, la majoritatea trebuie demontat etrierul, dorel poate amesteca niscaiva distanțiere (care se mai curăță și ung), nu e chiar idiot proof. Oricum demontat/montat o roată auto e o operațiune muuult mai simplă decât la moto, dar tu te contrezi doar de dragul contrelor. 

Over & out.

Eu o ard aiurea, tu in schimb faci ca moldoveanu care a vazut o girafa la zoo si a exclamat " Pfuaa, animalu aista nu cried ca iexista!".

A, mi-am adusnaminte: si pe spate tot un surub e de desfacut, axul.

Acum 24 minute, Cavaleru a spus:

mai terminati in plm cu mobrele de enduro si dati voi roata spate de pe un dragstar 650 in 2 minute. haida.

De la asta a si pornit discutia, am spus ca ar trebui sa se taxeze in functie de cat e de munca. Nu pui 200 / roata ca poate iti vine cine stie ce ozn o data pe an. La fel cum pe mine m-au refuzat mai multi cu banii afisati in mana pe motiv ca nu intra roata de 21 pe masina. Ca asa am ajuns sa constat ca dureaza o ora sa schimb ambele gume de la a la z.

Editat de Speedy.K
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

mai terminati in plm cu mobrele de enduro si dati voi roata spate de pe un dragstar 650 in 2 minute. haida.

Am avut "privilegiul" să schimb anvelopele la un V-rod 1200. La Vstrom e pistol cu apă în comparație cu buldozerul ăla. Noroc cu troliul, că am putut poziționa ușor șandramaua, altfel roțile alea rupeau mâinile. Cine nu a pus mâna pe roți de HD, turnate, să nu comenteze aiurea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fiecare isi stie bugetul. tu ca client stii ca vrei sa dia maxim 100lei pt operatiunea asta. Ala cu vulcanizarea stie ca orice ora muncita la el tre sa insemne 400lei. un schimb de anvelope cu echilibrare pe stand static dureaza cam 30min +/- ... deci pt el 200lei sunt justificati pt ca el a investit in scule in oameni in consumabile.

vrei tu sa ti-l faci singur la leviere si sa muncesti o ora sa transpiri ca un nebun.. felicitari.

iti aduc o roata fata cum am intalnit eu, anvelopa fata din 2008 dar era pietroi, zero elasiticitate. pe aparat de dejantat nu l-am putut scoate la auto soft. asta dupa ce m-am chinuit singur la leviere. l-am scos abia in 3 oameni la autosoft cu leviere d-alea lungi.. e drept caz foarte rar. si acum ce fac? ii zic omului am muncit 3 ore sa scot anvelopa ta cu deplasat si etc.. te costa 500lei....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, easy ride on! a spus:

Enorm!

De la min. 4:40 la 6:20 e 1 minut şi 40 de secunde.

 

https://www.youtube.com/watch?v=g26HR21q7tk&feature=emb_logo

 bine domnu expert imi dai un filmulet care pe editat. 

 

numai fumatz spais ca nu va face bine

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, easy ride on! a spus:

Adevărul a câştigat!

 

te las sa visezi in continuare cu ochii deschisi. tu nu iei in calcul mai multe chestii dar te las pe tine sa le descoperi

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, Cavaleru a spus:

fiecare isi stie bugetul. tu ca client stii ca vrei sa dia maxim 100lei pt operatiunea asta. Ala cu vulcanizarea stie ca orice ora muncita la el tre sa insemne 400lei. un schimb de anvelope cu echilibrare pe stand static dureaza cam 30min +/- ... deci pt el 200lei sunt justificati pt ca el a investit in scule in oameni in consumabile.

vrei tu sa ti-l faci singur la leviere si sa muncesti o ora sa transpiri ca un nebun.. felicitari.

iti aduc o roata fata cum am intalnit eu, anvelopa fata din 2008 dar era pietroi, zero elasiticitate. pe aparat de dejantat nu l-am putut scoate la auto soft. asta dupa ce m-am chinuit singur la leviere. l-am scos abia in 3 oameni la autosoft cu leviere d-alea lungi.. e drept caz foarte rar. si acum ce fac? ii zic omului am muncit 3 ore sa scot anvelopa ta cu deplasat si etc.. te costa 500lei....

De acord ca sunt si cazuri speciale. De-aia si trebuie taxat la ora de manopera, ca la orice service civilizat.. Sa schimbi claxonul la Logan dureaza doua ore, tre' sa dai bara jos. Asta nu inseamna ca si la Dacia 1310 la care dureaza zec minute tre' sa coste la fel. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 01.03.2021 la 16:57, easy ride on! a spus:

Pe banii ăştia am cumpărat la un party, acum câţiva ani, două anvelope Pirelli nou nouţe, de spate, enduro.

Evident că le-am montat singur (cu cameră, talc şi cu tot dichisul de echilibrare ulterioară). Doar că fiind un pic mai rigide a trebuit să ridic presiunea pe la 6-7 bar şi să le bat câta cu ciocanul de cauciuc până a sărit talonul pe jantă, la locul lui, uniform.

Nu cred că vreun service ar fi avut răbdare să facă d'astea (şi nici talc).

 

Da' ... parcă topicul este despre cum se montează, nu despre unde ţi se poate monta

:cooldown:

Am găsit 0 vulcanizare la cringasi, am plătit 160, tipul este ok, are tot ce i trebuie acolo, în materie de scule, am înțeles ca pt schimbat plăcuțele costa cam 100lei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...