Sari la conținut

Cablul de ambreiaj se repara?


Postări Recomandate

daca iti cumperi cablu original si il mai si ungi nu mai trebuie sa iti iei nici un kit de cabluri ca sigur nu se mai rupe.

bafta :angry:

Eh, pe dracu... Cablu original BMW, bibilit frumos, rupt din nuca in ~ 1 luna jumate si 3000km. Si a mai costat si 1 milion dracia. De vreo luna si 3000km merg cu cablul din kitul de reparatie. Care este chiar mai gros decat ala original.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 72
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am tot cu Âşurub Âşi mă ține de mai bine de 1000 de km. Dacă se taie- mare branză - in 10 minute se repara, cu un patent Âşi o Âşurubelniță. Il „muți” mai incolo pe cablu.

 

Se găsesc foarte ieftin -cum spunea cineva mai „devreme” - la rusi, in piata. Dar dacă tii neapărat să dai bani pe unul original, să pierzi timpul până ți-l aduce...

 

Nush cine zicea p-acicea că orice motocicletă devine mobră în România. Personal nu cred că-i o ruÂşine să-ți repari mobra cu mânuța proprie, iar unele „improvizații” pot fi uneori la fel de bune ca „piesele originale”.

 

Da' acu nu te lua după cârpacii de aici. Ia-ți cablu original musai de la reprezentanță că altfel se strică dacă tragi de el. Apoi, dute cu el în service -tot la reprezentanță, restul nu se pun- că ăia au mecanici cu trei facultăți de inginerie, au scule „de firmă”... Tot acolo trebuie să-l duci la uns, că altfel te murdăreÂşti pe mâini de ulei, Âşi cică nu se mai duce...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nush cine zicea p-acicea că orice motocicletă devine mobră în România. Personal nu cred că-i o ruÂşine să-ți repari mobra cu mânuța proprie, iar unele „improvizații” pot fi uneori la fel de bune ca „piesele originale”.

 

Probabil ca cel care zicea asta o spunea dupa o discutie cu tine, vazand mentalitatea de bun la toate de roman.

 

Japonezii sunt doar niste prosti corporatisti care sunt impotriva pietarilor moldoveni sau rusi.

 

Nu mai expun si eu motivele pentru care trebuie sa cumperi un cablu care este facut pentru motorul tau fie de Kawasaki sau de un producator de piese de schimb moto.

Kitul de reparatie este doar o solutie pentru a repara cablul pe drum sau de moment pana cand il inlocuiesti cu cel nou.

 

Exista si varianta ca si cablul nou sa se rupa dupa 3000 de km dar atunci e poate si cazul sa verifici daca nu cumva problema este de la motorul tau care forteaza cablul si acesta cedeaza, inainte de a monta urmatorul cablu de ambreiaj.

 

Cat despre intrebarea cu ce se poate unge cablul de ambreiaj, sunt cateva spray-uri pe piata cu ulei de mecanisme fine foarte bune. Se poate folosi deasemenea si WD40.

 

Salutare si bibileala placuta,

Stefan

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu zic neaparat sa-ti ei cablu original; ma gandesc si la posibilitatea sa nu-ti permiti 80 ron sa-i dai p-un cablu si atunci decat sa te uiti la ea faci o improvizatie; dar daca ii ai e pacat sa-ti bati joc cu tot felul de sufe,surupuri,etc.

anul asta la iesirea din hibernare mi-am schimbat toate cablurile de pe moto tocmai pt a nu avea surprize<m-am saturat de cate imi facea iju si chiar cred ca nu au facut mult;4cabluri260ron

apropo daca le vrea cineva pe cele vechi le dau moca<sunt de suzuki 600 srad>

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am tot cu Âşurub Âşi mă ține de mai bine de 1000 de km. Dacă se taie- mare branză - in 10 minute se repara, cu un patent Âşi o Âşurubelniță. Il „muți” mai incolo pe cablu.

 

Se găsesc foarte ieftin -cum spunea cineva mai „devreme” - la rusi, in piata. Dar dacă tii neapărat să dai bani pe unul original, să pierzi timpul până ți-l aduce...

 

Nush cine zicea p-acicea că orice motocicletă devine mobră în România. Personal nu cred că-i o ruÂşine să-ți repari mobra cu mânuța proprie, iar unele „improvizații” pot fi uneori la fel de bune ca „piesele originale”.

 

Da' acu nu te lua după cârpacii de aici. Ia-ți cablu original musai de la reprezentanță că altfel se strică dacă tragi de el. Apoi, dute cu el în service -tot la reprezentanță, restul nu se pun- că ăia au mecanici cu trei facultăți de inginerie, au scule „de firmă”... Tot acolo trebuie să-l duci la uns, că altfel te murdăreÂşti pe mâini de ulei, Âşi cică nu se mai duce...

ce va mai place sa vorbiti aiurea , pai de ce ii zice kit de reparatie si nu kit de inlocuit?????

faceti frate improvizatii si gata dar nu mai sfatuiti aiurea si pe altii.

kiturile alea de cabluri nu tin mult, cum zicea cineva mai sus si cum am mai zis si eu alea sunt doar ca sa nu ramai in drum. despre amicul cu bmw-ul nush ce sa zic dar cablul original claaar nu are cum sa tina doar 3000 de km daca totul e in regula si plus de asta nush cum la tine cablul original era mai subtire ca alea de la louis ca la mine ala original e muuult mai gros. de uns eu l-am uns cu 10w40 si acum il ung cu ulei de mecanisme fine.

bafta la carpeli si asfalt uscat (asta ca sa nu stati in ploaie cat timp schimbati cablurile alea improvizate)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

despre amicul cu bmw-ul nush ce sa zic dar cablul original claaar nu are cum sa tina doar 3000 de km daca totul e in regula si plus de asta nush cum la tine cablul original era mai subtire ca alea de la louis ca la mine ala original e muuult mai gros.

M-a mirat si pe mine, cum ma-sa sa tina atat de putin cablul. Asta deoarece am vaga impresie ca atunci cand mi s-a rupt prima data era cablul cu care mobra a venit din fabrica (si avea cam 74.000km pe atunci). Si, repet, nou-nout, cu camasa si burduf, bibilit si aranjat frumos de catre mine. El s-a rupt din maneta. Acum o sa tin cablul asta din kit pana o crapa. O sa revin cu amanunte atunci :angry:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a mirat si pe mine, cum ma-sa sa tina atat de putin cablul. Asta deoarece am vaga impresie ca atunci cand mi s-a rupt prima data era cablul cu care mobra a venit din fabrica (si avea cam 74.000km pe atunci). Si, repet, nou-nout, cu camasa si burduf, bibilit si aranjat frumos de catre mine. El s-a rupt din maneta. Acum o sa tin cablul asta din kit pana o crapa. O sa revin cu amanunte atunci :angry:

cauta eticheta... pana si filtrele Mann se fabrica acum in China sau Chile :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc baieti care au kit de reparatie pe ambreiaj si pe acceleratie de 2 ani si pana acum nicio problema.Orice reparatie daca este facuta cum trebuie nu are de ce sa nu tine.Bafta!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc baieti care au kit de reparatie pe ambreiaj si pe acceleratie de 2 ani si pana acum nicio problema.Orice reparatie daca este facuta cum trebuie nu are de ce sa nu tine.Bafta!

si baietii aia tin motorul la expozitie in garaj?

evident ca glumesc!

 

eu zic ca e total aiurea folosirea unui kit de reparatie permanent, e bine sa il ai in ghiozdan la drumuri mai lungi cand te indepartezi de casa.

totodata am vazut la cineva care isi repara cablul la un MZ , a curatat bine capatul dupa care l-a prins de o piulita mica pe care a aplicat putina sudura si si-a sculptat intr-o bucata de lemn de stejat forma cilindrului (bilei), a pus cablul cu piulita sudata si dintr-o bucata de greutate de plumb de pescuit si-a topit 1-2 picuri mari in forma sculptata si dupa aia a pus o bucata de metal cu o greutate de cantar peste bucata de lemn.

Dupa 5-10 minute a scos capatul din matrita si sincer dupa ce a dat cu pila peste biloc arata ca si unul original. :angry:

 

Asfalt Uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si baietii aia tin motorul la expozitie in garaj?

evident ca glumesc!

 

eu zic ca e total aiurea folosirea unui kit de reparatie permanent, e bine sa il ai in ghiozdan la drumuri mai lungi cand te indepartezi de casa.

totodata am vazut la cineva care isi repara cablul la un MZ , a curatat bine capatul dupa care l-a prins de o piulita mica pe care a aplicat putina sudura si si-a sculptat intr-o bucata de lemn de stejat forma cilindrului (bilei), a pus cablul cu piulita sudata si dintr-o bucata de greutate de plumb de pescuit si-a topit 1-2 picuri mari in forma sculptata si dupa aia a pus o bucata de metal cu o greutate de cantar peste bucata de lemn.

Dupa 5-10 minute a scos capatul din matrita si sincer dupa ce a dat cu pila peste biloc arata ca si unul original. :angry:

 

Asfalt Uscat!

si eu stiu unu' care a facut o statuie ecvestra

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

M-a mirat si pe mine, cum ma-sa sa tina atat de putin cablul. Asta deoarece am vaga impresie ca atunci cand mi s-a rupt prima data era cablul cu care mobra a venit din fabrica (si avea cam 74.000km pe atunci). Si, repet, nou-nout, cu camasa si burduf, bibilit si aranjat frumos de catre mine. El s-a rupt din maneta. Acum o sa tin cablul asta din kit pana o crapa. O sa revin cu amanunte atunci :angry:

pai la BMW nu tine nimic mai nou.... uite BMW 1200 nou nout, sarit o bordura si totodata sarit semeringul de la amortizor... =))))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cunosc baieti care au kit de reparatie pe ambreiaj si pe acceleratie de 2 ani si pana acum nicio problema.Orice reparatie daca este facuta cum trebuie nu are de ce sa nu tine.Bafta!

 

Norocosi rau atunci.

 

La mine, cablul de ambreiaj facut din kit de reparatie a plesnit cand imi era lumea mai draga: in mers, in Piata Unirii. Eram intr-a doua. Dracu stie cum de am reusit sa prind numai verde sa ajung aproape la mine in cartier. No worry, ca apoi am si impins-o.

Cine crede ca acel cablu poate sa ramana indefinit acolo, se inseala serios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu vezi-ti de cerselile tale, domnu' sarac bogat sau cum iti mai inchipui ca esti... si nu mai da cu parerea din auzite, ca nu e bine.

Te cred ca daca nu ai bani de benzina tine cablul ala de ambreiaj la infinit. Poate in cazul asta ar fi mai bine de schimbat mobra cu una care consuma mai putin.

 

Cunosc baieti care au kit de reparatie pe ambreiaj si pe acceleratie de 2 ani si pana acum nicio problema.Orice reparatie daca este facuta cum trebuie nu are de ce sa nu tine.Bafta!
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tu vezi-ti de cerselile tale, domnu' sarac bogat sau cum iti mai inchipui ca esti... si nu mai da cu parerea din auzite, ca nu e bine.

Te cred ca daca nu ai bani de benzina tine cablul ala de ambreiaj la infinit. Poate in cazul asta ar fi mai bine de schimbat mobra cu una care consuma mai putin.

ahaaaa, eu abia acum mi-am dat seama cine dadea sfaturi pe aici , pai bogat asta nu e ala care cersea echipamente uzate inainte sa fi avut vreodata motor si pe urma cand s-a oferit cineva sa ii doneze o geaca facea mofturi ca e touring si ca el vrea decat sport????

pai poate ne intalnim vreodata ma bogat si iti mai arat eu cateva intrabuintari la cablul ala de ambreiaj de la louis. pana atunci bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai in asta consta frumusetea acestui forum unde multe sfaturi sunt date din auzitele laude ale unor "prieteni". Si ne mai miram de ce se plang romanii ca reparatia facuta "la botu' calului" nu a tinut. Scuze de offtopic dar nu m-am putut abtine.

 

ahaaaa, eu abia acum mi-am dat seama cine dadea sfaturi pe aici , pai bogat asta nu e ala care cersea echipamente uzate inainte sa fi avut vreodata motor si pe urma cand s-a oferit cineva sa ii doneze o geaca facea mofturi ca e touring si ca el vrea decat sport????

pai poate ne intalnim vreodata ma bogat si iti mai arat eu cateva intrabuintari la cablul ala de ambreiaj de la louis. pana atunci bafta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator mariion
Am gasit la un tip care dezmembreaza un zxr 400, citez: "al meu este original si il dau la 120 lei". Intr-un final l-a lasat la 100RON. M-am uitat pe www.emoto.ro si acolo am vazut cabluri de kawasaki (alte modele) cu preturi intre 50-80 RON, noi.

 

alex_en vad ca zice ca ar costa si mai mult. Stie cineva cat de ok e 100RON pentru un "cablu original uzat"?

E al dracului de mult! E jecmăneală pe față!

Cumpără-ți Âşufă la metru din piață, găureÂşte cilindrul acela exact acolo unde venea Âşufa veche cu un burghiu de acelaÂşi diametru cu Âşufa. Apoi, dă o gaură cu vreun milimetru mai mare Âşi adâncă de vreo 2 milimetri în capătul găurii opus celui prin care intră Âşufa, bagă Âşufa nouă după ce ai tăiat-o la exact aceeaÂşi lungime cu cea veche (trebuie să socoteÂşti Âşi cât intră în cilindru), cositoreÂşte noua Âşufă acolo, introdu cablul nou prin cămaÂşă, repetă operațiunea Âşi pentru capătul celălalt Âşi ai acum un cablu nou, care te-a costat vreo juma' de oră Âşi cam 2 sau 3 RON investiție. Nu uita să ungi temeinic noul cablu cu ulei de motor diluat cu benzină Âşi să reglezi jocul la ambreiaj aÂşa cum este specificat în manual.

Succes!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg partea cu cositoritul: reuseste cositorul sa tina sufa aia in cilindru? Sau e ceva ce-mi scapa?

 

Cablul pe care l-am comandat ajunge abia in 2 saptamani, deja ma bate gandul sa ma plimb fara ambreiaj cand ma gandesc ca trebuie sa astept 2 saptamani fara sa il mai scot la o tura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tine foarte bine cositorit, daca tii neaparat poti sa-l argintezi, dar deja nu mai e o operatie care sa mearga facuta la aragaz. Smecheria e sa rasfringi toroanele (firele din care e facut cablul) in unghi drept dupa ce le-ai tras in pastila, ca sa ai si putina rezistenta mecanica (ii faci o floare la capat din firele alea).

 

Pastila o faci foarte frumos dintr-o bucata de teava de cupru de exemplu la acelasi diametru, ca sa o poti gauri usor. Gaura o largesti la un capat dupa aia special pentru floarea aia pe care o faci ca sa intre frumos.

 

Alte chestii de retinut: cablul ala il retezi cel mai bine si elegant cu flexul, firele alea de otzel sint pacatoase si iese tiganie cu patentul.

 

cind cositoresti nici n-ai nevoie de ciocan de lipit, baga cositor intr-o lingura/polonic/cutie mica de conserva, pui la foc, decapezi cablul+pastila si scufunzi cu totul ca sa stii o treaba.

 

Dupa ce s-a lipit poti sa iei la pila/polizor daca iti raman floace d-alea metalice si nu mai e pastila rotunda.

 

Il bagi prin camasa si la capatul celalalt pui o piulita mica de 3 sau cit ai tu cablul, ii tragi doua ciocane ca sa se ingroape filetul in cablu, si repeti cositorirea.

 

Altfel e aberant sa cumperi un cablu cu tot cu camasa cita vreme camasa veche banuiesc ca nu are nimic si ti s-a rupt doar cablul.

 

De obicei cablul se rupe imediat sub pastila, nu din prindere, daca e facuta bine cositorirea si cablul de otel e bun, cablul artizanal n-o sa fie cu nimic inferior unuia de fabrica.

 

Spor la executie !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu inteleg partea cu cositoritul: reuseste cositorul sa tina sufa aia in cilindru? Sau e ceva ce-mi scapa?

Da, tine foarte bine!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca mai merge "camasa"

kit reparatie ambreaj/acceleratie

Le-am comandat la Romi. Pentru 13 lei le pun langa setul pentru pene de cauciuc, care le iau la drumuri mai lungi :laugh:

Mesaj completat

Nu inteleg partea cu cositoritul: reuseste cositorul sa tina sufa aia in cilindru? Sau e ceva ce-mi scapa?

nituiesti putin cilindrul, cositorul are rol de pana

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit intr-un final, nu am mai facut eu pastila. Am gasit "pastile" gaurite deja, cu un surub la unul din capete care preseaza cablul bagat prin pastila. Nu stiu exact cum se numesc astea, am gasit la un magazin auto. Din cate vad momentan tine bine.

 

Multumesc tuturor pentru informatii, de tinut minte metodele :laugh:

 

daca mai merge "camasa"

kit reparatie ambreaj/acceleratie

Nu merge link-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am reusit intr-un final, nu am mai facut eu pastila. Am gasit "pastile" gaurite deja, cu un surub la unul din capete care preseaza cablul bagat prin pastila. Nu stiu exact cum se numesc astea, am gasit la un magazin auto. Din cate vad momentan tine bine.

 

Multumesc tuturor pentru informatii, de tinut minte metodele :rock:

 

 

Nu merge link-ul.

na ca am patit-o si eu.s-a rupt si la mine :wacko: s-a intins cablul(nu s-a rupt de tot) exact cand ii dadeam a3a in accelerare,am zis ca ma arunca din sa :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

S-a mai rupt de 2 ori (prima data pe la mijlocul lunii august si a doua oara acum cateva zile)... dupa cateva sute de KM fiecare rupere. Urmeaza sa imi pun cablul cumparat de la reprezentanta.

Sa se rupa din vina mea nu cred, nu trag eu chiar asa tare de ambreiaj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-a mai rupt de 2 ori (prima data pe la mijlocul lunii august si a doua oara acum cateva zile)... dupa cateva sute de KM fiecare rupere. Urmeaza sa imi pun cablul cumparat de la reprezentanta.

Sa se rupa din vina mea nu cred, nu trag eu chiar asa tare de ambreiaj.

 

Daca nu ti-as fi zis la inceputul topicului nu ma bagam da asa nu pot sa ma abtin.

"Mobra" ta o sa te omoare intr-o zi! Transformarea este inevitabila (pentru ca e ieftina si se face cu piese de la rusi).

Succes!

Mesaj completat

Daca nu ti-as fi zis la inceputul topicului nu ma bagam da asa nu pot sa ma abtin.

"Mobra" ta o sa te omoare intr-o zi! Transformarea este inevitabila (pentru ca e ieftina si se face cu piese de la rusi).

Succes!

 

Spre cunostinta ta, tin sa te anunt ca in momentul in care se rupe cablul de ambreiaj TREBUIE schimbate si cablurile de acceleratie (daca sunt puse pe motor in acelasi timp). Motivul este simplu de inteles...

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spre cunostinta ta, tin sa te anunt ca in momentul in care se rupe cablul de ambreiaj TREBUIE schimbate si cablurile de acceleratie (daca sunt puse pe motor in acelasi timp). Motivul este simplu de inteles...

Nu stiu daca ar trebui sa am ceva cunostinte de mecanica sau nu, dar eu nu inteleg motivul. Care ar fi acela?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...