Jump to content

Scolile de soferi categ. A din Cluj – sub lupa!


Recommended Posts

daca te iei dupa regulament si dupa cod, da poti interpreta in asa fel, dar se poate la fel de bine interpreta ca eu am voie sa conduc o masina de scoala fara instructor :agree: ...instructorul fiind in spate in alta masina....asta este un bullshit domnu justice, asa ca nu mai induce tu lumea in eroare pentru ca, momentan nu ai absolut nici o treaba cu acest subiect.

 

Repetam: "Art. 65. - (1) Autovehiculele destinate învatarii conducerii, cu exceptia motocicletelor, vor fi dotate cu dubla comanda pentru frâna si ambreiaj."

Ce inseamna asta? Ca acea comanda dubla obligatorie trebuie actionata de cineva! Oare de cine? :) de acel instructor autorizat care probabil nu detine telecomada aflandu-se in masina din spate.

 

"serifule" mai bine lasi interpretarea legilor in seama celor ce se pricep la asta :lol:.

 

Ride safe!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

justitiarule...esti de-an...stii tu. ajungi de teapa paralelului daca te tot legi de lucruri din astea si ajungi sa se ia toti in gura cu tine

Link to post
Share on other sites

Ideea ta nu e rea, dar eu nu m-as grabi sa te cred... doar pt ca-ti spui justitiarul... cred ca fiecare ar trebui sa se intereseze la cunoscuti cum au facut acestia scoala si apoi sa ia o decizie pe cine alege. Cele 100 de ore mi se par si mie aberante.. Daca unul chiar are nevoie de 100 de ore pt a lua un examen banal probabil n-are ce cauta pe moto...

 

dar sunt si persoane care au renuntat la a continua scoala pt ca instructorul a fost vesnic de negasit (eu cunosc doua pers. in aceasta situatie).

 

cum ar trebui sa renunte si persoanele in cauza. Daca lipseste faci scandal la firma care l-a angajat.. daca te dai batut asa usor inseamna ca de fapt nu-ti doresti mult asta si mai bine te-apuci de altceva (pescuit, barcute, te dai cu rolele, etc). Ar fi tare bine ca multi din acestia sa nu ajunga pt scurta vreme pe motor si-apoi la morga, sau in scaunul cu rotile. Din nefericire pt o buna parte din acestia ca au sau nu carnet pare un simplu amanunt insignifiant. Si un instructor ar trebui sa fie si un bun psiholog.. si sa-i refuze cu cei cu probleme la "procesor"; aici e discutabil oricum, dar o triere tot s-ar putea face.

Eu unul am facut scoala moto la Aiud; nu mai tin minte cate ore au fost.. am fost 4-5 Sambete parca.. dar pot sa-ti spun ca abia asteptam Sambata sa merg sa ma dau cu moto in poligon; nu stiu daca pe toti i-a scos in oras dar cu mine a iesit instructorul de 2 ori.. poate m-a placut sau a vazut ca mergeam f bine in poligon; oricum in oras am mers f bine pt un incepator si cu un instructor de 120 de kile in spate.. si-acum ma mir cum putea urca Minsk-ul ala la deal cu noi.

Ar mai fi totusi o "chestie"... de ce ar fi OBLIGATI instructorii sa se urce cu tine cand politaii care teoretic s-ar urca cu tine DUPA ce ai terminat scoala si ai ceva experienta NU VOR ?! (asta daca nu cumva s-au schimbat treburile intre timp.. desi m-as mira). E relativ greu sa-ti dai seama de la inceput cine poate merge bine sau nu.. e suficient pt un instructor sa se insele 1 data sau de 2 ori ca sa aiba urmari f neplacute.

In ultima vreme e cam mare lipsa de interes a tuturor celor care invata (elevi, studenti, etc). Daca s-ar promite permise de condus pt o taxa suplimentara in + pt cei care nu fac scoala sau o fac doar simbolic tare mi-e teama ca ar fi putini cei ce ar merge sa faca scoala PE BUNE (atat cat se face si acum). Din nefericire e mare si lipsa de interes a celor care predau.. si unde Laci asta poate face exceptie.. cinste lui atunci!

Numa' bine!

Link to post
Share on other sites
Repetam: "Art. 65. - (1) Autovehiculele destinate învatarii conducerii, cu exceptia motocicletelor, vor fi dotate cu dubla comanda pentru frâna si ambreiaj."

Ce inseamna asta? Ca acea comanda dubla obligatorie trebuie actionata de cineva! Oare de cine? :agree: de acel instructor autorizat care probabil nu detine telecomada aflandu-se in masina din spate.

"serifule" mai bine lasi interpretarea legilor in seama celor ce se pricep la asta :).

 

si acuma sper sa iti dau un raspuns si sper sa terminam odata discutia asta, oricum in priviinta interpretarilor esti varza, iar daca mai lucrezi si in domeniu juridic atunci ii mai rau.

 

asa, citez din ORDIN Nr. 1856 din 11 octombrie 2006 EMITENT: MINISTERUL TRANSPORTURILOR, CONSTRUCTIILOR SI TURISMULUI PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 887 din 31 octombrie 2006

 

DOTAREA MINIMA

a autovehiculelor si vehiculelor destinate instruirii practice in conducerea auto

 

a) Autoturisme:

- dispozitiv cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu;

- doua oglinzi retrovizoare interioare si doua oglinzi retrovizoare exterioare;

- centuri de siguranta;

- o caseta cu inscriptia SCOALA, de culoare portocalie, cu posibilitati de iluminare din interior, fixata transversal pe acoperis, al carei model este prezentat mai jos, avand dimensiunile (L x l x h = 420 mm x 380 mm x 120 mm).

 

:lol: Autocamioane si tractoare:

- dispozitiv cu dubla comanda pentru ambreiaj si frana de serviciu;

- doua oglinzi retrovizoare exterioare;

- centuri de siguranta, in cazul autocamioanelor;

- o caseta cu inscriptia SCOALA, de culoare portocalie, cu posibilitati de iluminare din interior, fixata transversal pe acoperis, al carei model este prezentat mai jos, avand dimensiunile duble (L x l x h=840 mm x 760 mm x 240 mm);

- o placa cu inscriptia SCOALA, cu aceleasi dimensiuni ca ale casetei, aplicata pe partea din spate.

 

c) Autobuze, troleibuze si tramvaie:

- dispozitiv cu dubla comanda pentru frana de serviciu si, dupa caz, ambreiaj;

- doua oglinzi retrovizoare exterioare;

- o placa cu inscriptia SCOALA, avand dimensiunile duble (L x l x h = 840 mm x 760 mm x 240 mm), al carei model este prezentat mai jos, aplicata pe partile laterale, in fata si in spate.

 

d) Remorci si semiremorci:

- o placa de culoare portocalie, montata pe oblonul din spate, perpendicular pe planul longitudinal al autovehiculului, avand dimensiunile duble (L x l x h = 840 mm x 760 mm x 240 mm), al carei model este prezentat mai jos.

 

380 mm

|<----------------->|

|___________________|____________

/ \ ^

/ SCOALA \ 120 mm |

/_________________________\_______v_

| 420 mm |

|<----------------------->|

 

si acuma articolul care sper sa te convinga...

 

ANEXA 4*)

la norme

 

*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

 

SCHITA

cuprinzand dimensiunile poligonului pentru instruirea practica in conducerea auto pentru categoria "A" si subcategoria "A1"

 

8,0 m

|<-------------------->|

|______________________|_______________________

| | ^

| () | |

| | |

| () | |

| ___________|__________ |

| () | ^ |

| | |4,5 m |

|____ () _____|____v_____ |

|0,5 m | ^ |

|<->| | | |

____________|___| | | |

^ | | | | |

| | | | | |

| | | | | |

| | | () | | |

| | | | | |

| | | () | | |

| | | ____|____ | |

| | | () | ^ | |

53,0 m | | | | |3,5 m | 57,0 m |

| | | ()____|__v__ | |

| | | | ^ | | 75,0 m

| | | | | | |

| | | | |10,0 m | |

| | | | | | |

| | | ___|__v__ | |

| | | | | ^ | |

| | | | | | | |

| | | | | |5,0 m | |

| ________| | |___|__v | |

| ^3,0 m| | | | |

| | | | | | |

__v____v_____| | |__________v_________________v

|0,5|m

|<->|

 

5,0 m

|<--------->|

 

 

Bun...eu v-am aratat acuma in lege spatiul destinat instruirii practice care dupa lege nu seamana cu drumul public.

 

Legat de autovehicolele care trebuie sa aiba dotare minima pentru instruirea in TRAFIC, am pus articolul mai sus...si chici, motocicleta nu este inclusa, prin uramare articolul 65 din codu rutier unde este specificat : Autovehiculele destinate învatarii conducerii, cu exceptia motocicletelor, vor fi dotate cu dubla comanda pentru frâna si ambreiaj nu se refera la faptul ca motocicletele au voie in trafic fara dubla comanda, ci la faptul ca pregatirea in trafic nu se face cu motociclete.

 

Prin urmare acei destepti care s-au trezit sa acuze pe aci pe forum ca unii se ascund dupa lege, alora le recomand sa-si ceara scuze sau sa vina cu o proba contrarie.

 

Cat despre tine mah justice, fa-ti temele inainte sa mai postezi aci...

 

Succes viitorilor si actualilor cursanti.....

Link to post
Share on other sites

Cuki, am ajuns la concluzia ca in ce te priveste, vorbesc la urechea surdului; dar nici nu ma mir, avand in vedere ca n-ai nici un interes sa iesi cu elevii in trafic.

Cat despre meseria mea, promit sa te reprezint gratis in fata instantei, atunci cand vei avea la purtator dosarul penal pt ca ai scos elevul la plimbare in oras :agree: (legea inca n-a definit aceasta infractiune si nici n-a stabilit pedeapsa; dar no, ne-om descurca noi!).

Iar cu indusul populatiei in eroare…. Man, esti campion!

Ordinul 1856/2006 are mai multe anexe; ce ne intereseaza pe noi:

Anexa 1a la norme: CONDIĂIILE pe care trebuie sã le îndeplineascã vehiculele destinate instruirii practice în conducerea auto în vederea obținerii permisului de conducere a autovehiculelor, mentioneaza: „Categoria A - accesul progresiv: motocicletã fãrã ataÂş, cu o capacitate cilindricã mai mare de 120 cm^3 Âşi care atinge o vitezã de cel puțin 100 km/h;

- accesul direct: motocicletã fãrã ataÂş cu o putere de cel puțin 35 kW.

Subcategoria A1 - motocicletã fãrã ataÂş cu o capacitate cilindricã de cel puțin 75 cm^3.”

Anexa 1b la norme: DOTAREA MINIMĂ a autovehiculelor Âşi vehiculelor destinate instruirii practice în conducerea auto.

Aceasta dotare minima se refera la vehiculele destinate instruiri practice nu la cele care ies sau nu in trafic; ce sa intelegem de aici? Ca daca motocicletele nu sunt mentionate in aceasta anexa inseamna ca nu sunt destinate instruirii practice???

 

In plus, constat ca stam prost si la capitolul sintaxa.

Luam propozitia:

„Autovehiculele destinate învatarii conducerii, cu exceptia motocicletelor, vor fi dotate cu dubla comanda pentru frâna si ambreiaj”.

Autovehicolele – subiect

Vor fi dotate – predicat.

Predicatul = partea principală de propoziție care atribuie subiectului o acțiune, o stare, o caracteristică sau o însuÂşire. Altfel spus, predicatul este partea principală de propoziție care arată ce face, cine este, ce este sau cum este subiectul.

Cu alte cuvinte, in art 65 se vorbeste despre dotarea autovehicolelor nu despre iesirea in trafic.

Urmatorul art. – 66, vorbeste despre conducerea pe drumurile publice si nu exclude motocicleta.

 

In fine…….

 

Imi cer scuze celorlalti cititori pt polemica de mai sus. Promit ca nu mai fac.

Sper totusi ca litera legii a fost lamurita in aceasta privinta.

 

Sa nu pierdem din vedere faptul ca subiectul ridica mai multe probleme (nu doar iesitul in trafic); sa nu le punem intr-un con de umbra cu aceasta polemica (polemica pe care, din pct meu de vedere o inchid cu acest reply).

 

Ride safe!

Link to post
Share on other sites

Sunt f contrariat de urmatorul aspect:

de ce ne complacem in mediocritate? de ce nu stim sa cerem servicii de buna calitate? de ce nu vrem sa facem lucruri de buna calitate?

Avem exemplu ca se poate, avem exemplu pentru “ASA DA” si continuam sa gasim scuze, tertipuri, sa ne ascundem dupa idei preconcepute: “sa fim seriosi.... scoala de soferi o faci ca sa poti obtine carnetul”/ “unii ar avea pretentia sa ajunga rossi dupa ce fac scoala” / “Scoala te invata minimul”.

Participam la actiuni de genul “MotocicliÂştii există în trafic”, mergem sa facem educatie elevilor in scoli, acuzam conservarii de toate cele etc etc, dar nu vrem sa invatam in scoala. De ce nu luam atitudine si sub acest aspect primordial?!

Link to post
Share on other sites

Cuki draga tu esti dejaba rau. In ceea ce ai postat tu descrie cum trebuie facut poligonu. Si ce-ti spune tie articolul ala?

Ca nu poti iesi cu elevii pe sosea :) :agree:.

Mai bine spune direct ca n-ai chef, ca te doare-n p.x.la si gata. Asa ii frumos, nu de alta.

Link to post
Share on other sites

mah, nu cred ca doare pe nime in 14, da adevarul e ca pentru o persoana fara studii juridice legea ii chiar interpretabila, si probabil si pentru cei cu studii juridice...

am urmarit topicul de la inceput, ma consider destul de inteligent si inca tot nu sunt convins ca daca te opreste un politai cand esti pe motor fara permis, chit ca ii de scoala, nu-ti f**e un dosar penal. De ar fi legea mai clara probabil ar iesi mai multi instructori pe strada, cum mi se pare si normal de altfel, ca acolo tre sa stii sa te descurci, nu in poligon. Dupa examen mai merem in poligon numa la concursurile organizate de cei de la SETH :)

Partea proasta cu legea asta interpretabila ii ca nici nu ai pe cine sa intrebi daca ii ok sau nu, asa ca orice om normal faca cum ii mai putin riscant, si nu neaparat pentru c**u lui, poate se gandeste si la elev :agree:

Pe de alta parte, presupun ca majoritatea politistilor stiu ca Laci isi scoate elevii prin oras, si daca is cu mintea deschisa isi dau seama ca-i spre binele tuturor si intorc privirea...

Link to post
Share on other sites

Trist dar adevarat... Scoala de moto in Ro este o gluma: este o masina de fabricat donatori de organe... Ar trebui sa apreciem eforturile unor oameni ca "Laci", si nu sa atacam orbeste. Bine'nteles ceilalti "grozavi" instructori vor sari repede sa nu cada de acord - normal ca o vor face, dar atentie domnilor ca va sapati singuri groapa...

Eu personal am avut (ne)placerea sa vad cum lucreaza si altii, si pe Laci, si din pacate trebuie sa-i dau dreptate deschizatorului de idee de pe forum: pe Laci il intereseaza sa iesi apt cat de cat pe drum, si restul par doar sa i-i intereseze sa incaseze banii doar. Bine, asta e doar parerea mea, s-ar putea sa gresesc ;)

 

Dar nu stiu cat a fost de intelept posting-ul lui: il pui pe Laci intr-o situatie delicata (pe de alta parte e bine ca cineva a deschis subiectul: poate se schimba atitudinea oamenilor)

Link to post
Share on other sites

ce boratura a mai iesit si aici.

 

is curios cati useri noi nouti pe forum, cu profil complet vor mai posta aici bucati de adevar (obiectiv).

 

 

:agree:

 

/index.php?showtopic=422282 si aici se face reclama la o scoala moto dar macar s-a facut in mod civilizat. noi mai bine aruncam gunoi spre motociclisti si instructori "mediocrii".

Link to post
Share on other sites

domnu avocat anonim repet.

ANEXA 4*)

la norme

 

*) Anexa nr. 4 este reprodusa in facsimil.

 

SCHITA

cuprinzand dimensiunile poligonului pentru instruirea practica in conducerea auto pentru categoria "A" si subcategoria "A1"

 

domnu dtarba acolo ii vorba de niste dimensiuni ale spatiului daca vrei sa-l numesti asa unde ai voie tu sa te joci cu trotineta.

 

mah justitiarule, ori ai citit peste aceasta anexa atasate de mine intr-un post anterior, ori nu mai ai contraargumenti si acuma o intorci ca la ploiesti.

 

acea schita care nu a iesit bine aici, acea schita imi determina mie locul unde pot sa-l invat pe cursantul cat A

 

aveti voi alte articole in lege unde este clar stipulata metoda de preagire a cursantului de cat A? inafara de belita mea de schita

 

mah aveti sau nu???

 

cat despre restu care-s dau cu parerile, aia is ca niste curve ordinare care tine spalele altuia

 

faceti voi tara bleah

 

Mesaj completat

cu cine ti-ai gasit si tu justitiarule sa faci educatie juridica. pe astia de alde cuki si kamikaze(si din pacate nu-s cazuri izolate) ii pierzi la primul viraj lexical. altceva inafara de educatie sexuala nu prea poti face cu ei.

 

i-auzi domnnu Lucian Lazar aka Limbricul....veziti tu mai bine de copii tai, si stabilestele lor educatia care o s-o primesca nu noua ok???

 

plimba ursu

Mesaj completat

Cuki draga tu esti dejaba rau. In ceea ce ai postat tu descrie cum trebuie facut poligonu. Si ce-ti spune tie articolul ala?

Ca nu poti iesi cu elevii pe sosea :) :agree:.

Mai bine spune direct ca n-ai chef, ca te doare-n p.x.la si gata. Asa ii frumos, nu de alta.

 

bine....

 

ce-am scris eu, si ce ai inteles tu...ce am scris eu este locul unde ai voie sa faci pregatire cat A

 

ce nu vei scrie tu...pregatire cat A in trafic fara probleme

 

logic sa o luam, nu apare nici unde ca motocicleta are voie sa iasa in trafic, apare spatiul unde se face pregatirea, pentru ca o scoala de soferi nu primeste autorizatia pt catA daca nu face dovada ca are acel poligon de instruire. Daca nu ai poligonu nu ai aprobarea. OK sa trecem mai departe. In alta lege este trecuta dotarea minimca a autoveicolelor pentru a iesi in trafic cu elevu. Pe astia de la A i-o sarit din pacate. Oricum, numitorul comun era dubla comanda. Si acuma sa-i intorc art 65 din cod inapoi in capu legionarului, de unde rezulta ca: cuvantul exceptie in acel articol nu se refera ca motoarele de scoala circula libere prin orase, ci ca motoarele nu circula deloc prin oras.

 

is curios acuma ce noutati mai aduceti pe forum

Link to post
Share on other sites

Eu sunt de acord cu albastrul. Iar pe justitiarul il felicit deoarece a pus punctul pe I. Nu am vazut nici unde in lege sa scrie negru pe alb ca NU e voie sa iesi cu cursantul in trafic. Se lauda Cuki undeva cum ca "5. in trafic nu ai voie sa iesi cu elevul, legea ii negru pe alb, o sa pun articolul maine sau candva aici daca te intereseaza. ...". Vreu sa vad si eu articolul acela in care scrie negru pe alb si nu interpretari de la coltul locului sau birtul din vecini.

 

Dar na ... nu are sens sa il acuz sau ma sa iau de Cuki face omul un ban cinstit. Insa eu tot astept Cuki sa pui acea lege "negru pe alb".

Link to post
Share on other sites

Cum vad eu treaba asta cu scolile categ. A.....pai in primul rand skip-ind partea cu legislatia, care cica e un impediment(pt unii) in desfasurarea unei pregatiri cat mai elaborate a elevului.

In al doilea rand, dati voi o solutie la mersul in trafic , cu detinerea , de catre instructor, a controlului asupra ceea ce face elevul pe drumul public.

 

Apreciez si pot spune ca incurajez initiatva lui Laci de a scoate elevul in trafic, dar Doame'feri, repet, Doamne'fereste , se intampla o nenorocire, si e calcat de un camionagiu, un astfel de proaspat invatacel, CE SE INTAMPLA IN CONTINUARE? Cine e raspunzator pt moartea lui (fizic stim ca e camionagiul, dar moral...???? ) Sincer, sa fiu instructor, nu as avea curajul lui Laci de a-mi pune in pericol cazierul, pt un ivatacel care in poligon se descurca, dar care nu stiu cum va reactiona la unul care schimba banda fara sa se asigure.

 

NU-si au loc certuri si insulte aici (cu toate ca e la moda mai nou :agree: ), mi bine v-ati pune la contributie mintile ilustre pt a gasi o cale de mijloc in ceea ce priveste mersul in siguranta prin oras a invataceilor.

Si, sa stiti ca nu e draqul chiar asa de negru, numai ca , elevul, proaspat absolvent de inca o categ. pe plastic, ce face? Nu poarta semnul prostului un an de zile, isi ia motor care sa se apropie macar de suta de cai la roata, apai la cel mai mic incident, in primul an de permis, sare lumea cu gura pe saracul instructor.

 

Oare nemtii de prosti o bagat legea la ei cu limitarea puterii in primul an(sau 2, nu retin) a motorului? Sincer, cred ca trebuit si la ei sa moara mai mult de o caruta de tineri, ca sa introduca legea.

 

Nu spun ca nu sunt fel si fel de instructori, dar asta din CAUZA CA sunt fel si fel de OAMENI si CARACTERE. Nu-ti place cum se comporta la primele 2-3 sedinte, vorbesti cu patronul scolii de soferi si ti se va schimba instructorul(stiu cateva cazuri , izolate, ce-i drept,de acest gen)

Link to post
Share on other sites

Povesti, povesti...

In 2005 m-am uract prima data in viata mea pe motocicleta la Razvan Popa.

Daca voi ziceti ca nu e profesional asta e.

Dar, se pare ca am fost foarte multumit si chiar au venit niste rezultate bune pentru ca am insistat si m-am pregatit eu.

Teoria e ca teoria dar, sa-mi zica mie cine poate sa invete pe cineva sa aiba alte reflexe decat poate fiecare???

Inseamna ca daca aveam alt instructor ajungeam in WSBK sau MotoGP... :agree:

M-a invatat bazele si minimul ca sa merg cu motocicleta. Restul am aprofundat eu. E ceva normal zic eu.

Sa va mai zic ceva. Exista 'n' posibilitati de a face cursuri profesioniste. Dar asta costa. Asa ca e mai simplu sa plangem.

Daca esti slab cu motocicleta sau cu masina nu te poate invata sa fi bun nimeni pururi!!!

Link to post
Share on other sites

Dupa cum am zis: bine'netels ca un inteligent nu s-a putut abtine si a postat un adevar etern. Din pacate si pe motociclete vom gasi din specia frumoasa care creste in passaturi :agree:

 

In fine, parerea mea e ca e pierdere de vreme incercarea asta de "educare" a populatiei... I'm out

 

ta

 

ce boratura a mai iesit si aici.

 

is curios cati useri noi nouti pe forum, cu profil complet vor mai posta aici bucati de adevar (obiectiv).

 

 

:)

 

/index.php?showtopic=422282 si aici se face reclama la o scoala moto dar macar s-a facut in mod civilizat. noi mai bine aruncam gunoi spre motociclisti si instructori "mediocrii".

Link to post
Share on other sites
Povesti, povesti...

In 2005 m-am uract prima data in viata mea pe motocicleta la Razvan Popa.

Daca voi ziceti ca nu e profesional asta e.

Dar, se pare ca am fost foarte multumit si chiar au venit niste rezultate bune pentru ca am insistat si m-am pregatit eu.

Teoria e ca teoria dar, sa-mi zica mie cine poate sa invete pe cineva sa aiba alte reflexe decat poate fiecare???

Inseamna ca daca aveam alt instructor ajungeam in WSBK sau MotoGP... :agree:

M-a invatat bazele si minimul ca sa merg cu motocicleta. Restul am aprofundat eu. E ceva normal zic eu.

Sa va mai zic ceva. Exista 'n' posibilitati de a face cursuri profesioniste. Dar asta costa. Asa ca e mai simplu sa plangem.

Daca esti slab cu motocicleta sau cu masina nu te poate invata sa fi bun nimeni pururi!!!

 

 

in sfarsit cineva va explica inteligentilor de ce pana mea e boratura tot topicul asta. sebi a explicat perfect toata chestia.

daca tot nu ati inteles nimic, e pacat de voi.

 

intre timp, mai faceti va rog 5 clone sa demonstrati marea realitate OBIECTIVA ca in cluj exista un singur instructor moto si vreo 5-6 sarlatani care te fura pe fata.

Link to post
Share on other sites
Povesti, povesti...

In 2005 m-am uract prima data in viata mea pe motocicleta la Razvan Popa.

Daca voi ziceti ca nu e profesional asta e.

Dar, se pare ca am fost foarte multumit si chiar au venit niste rezultate bune pentru ca am insistat si m-am pregatit eu.

Teoria e ca teoria dar, sa-mi zica mie cine poate sa invete pe cineva sa aiba alte reflexe decat poate fiecare???

Inseamna ca daca aveam alt instructor ajungeam in WSBK sau MotoGP... :agree:

M-a invatat bazele si minimul ca sa merg cu motocicleta. Restul am aprofundat eu. E ceva normal zic eu.

Sa va mai zic ceva. Exista 'n' posibilitati de a face cursuri profesioniste. Dar asta costa. Asa ca e mai simplu sa plangem.

Daca esti slab cu motocicleta sau cu masina nu te poate invata sa fi bun nimeni pururi!!!

 

Nimeni nu are pretentia ca un instructor sa scoata piloti. Dar daca scoala nu iti poate garanta ca dupa absolvire esti in stare sa conduci motoru prin trafic ce rost mai are scoala? O formalitate pe care sa cheltuie lumea banii si timpul?

Instructorul trebuie sa se asigure ca fiecare absolvent de-al lui este in stare sa se descurce pe motor. Daca nu cu ajutorul reflexelor de campion atunci prin multa munca si prudenta.

 

@Cuki: daca legea reglementeaza un loc in care se desfasoara o activitate nu inseamna ca interzice desfasurarea acelei activitati in alte locuri. Eu nu am vazut nicaieri in legile (postate pe topicul asta) nimic de genul: se interzice instruirea pe drumurile publice sau instrirea pt. cat. A se poate face numai in poligon special amenajat. In concluzie legea NU interzice acest lucru.

Edited by dtarba
Link to post
Share on other sites

haide sa fim seriosi .. cati dintre noi ne-am simtit stapani pe orisice vehicul, dupa ce am terminat scoala de soferi. este un fenomen stereotipizabil, caracteristic pt. tara si regiunea in care traim: EE.

 

topicul asta chiar nu-si are nici un rost, si parerea mea obiectiva este ca fatada care o reprezinta este pur comerciala!

 

cele bune, peter

Link to post
Share on other sites

Intotdeauna au existat si vor exista soferi prosti si soferi buni.

Cei ce nu au nici o treaba nu vor recunoaste niciodata si vor da vina pe instructori.

Bafta si indemanare va urez!

Link to post
Share on other sites

si daca tot va aberati pe aici, stiti pe cineva care o iesit in trafic dupa ce si-o luat permisul si o cazut?

haideti cu un exemplu concret, si nu cu chestii de genul "urmeaza sa se intample". Daca legea zice ca-ti da voie sa mergi pe strada daca iti iei examenul in poligon inseamna ca asa e. Dupa cum am mai spus, ii laudabil ce face Laci, sigur te obisnuiesti mai repede cu traficul, da asta o poti face si singur.

Sincer nu vad diferenta intre a merge in trafic dupa ce iti iei permisul si a merge in trafic in timpul scolii. Singurul avantaj ii ca te culege de pe jos instructorul dupa ce ai cazut, ca de pus frana nu pune in locul tau si nici nu trage de ghidon.

 

Io nu mai scriu, mai bine lasati topicul sa moara singur :agree:

Link to post
Share on other sites
Nimeni nu are pretentia ca un instructor sa scoata piloti. Dar daca scoala nu iti poate garanta ca dupa absolvire esti in stare sa conduci motoru prin trafic ce rost mai are scoala? O formalitate pe care sa cheltuie lumea banii si timpul?

Instructorul trebuie sa se asigure ca fiecare absolvent de-al lui este in stare sa se descurce pe motor. Daca nu cu ajutorul reflexelor de campion atunci prin multa munca si prudenta.

 

@Cuki: daca legea reglementeaza un loc in care se desfasoara o activitate nu inseamna ca interzice desfasurarea acelei activitati in alte locuri. Eu nu am vazut nicaieri in legile (postate pe topicul asta) nimic de genul: se interzice instruirea pe drumurile publice sau instrirea pt. cat. A se poate face numai in poligon special amenajat. In concluzie legea NU interzice acest lucru.

 

politia si legiuitorii tari nu iti garanteaza ca esti in stare sa conduci motoru in trafic, nu scolile de soferi...examenul este cum este, iar pe nimeni nu intereseaza sa reglemeteze aceste treburi odata pentru totdeauna. Probabil nu este nici interesul nimanui momentan. Tu fiind de aceasta parere, nush de ce ai mai facut scoala si de ce ti-ai luat motor? sau esti unu de ala fara scoala si motor dar cu o pasiune pentru acest forum?

 

in legatura cu legea, ti-am mai spus odata, iti da spatiu in care ai voie sa te joci, si spune print-o forma ambigua ca motocicletele nu au voie in trafic (art 65 din cod)...bineintels ca sa ajungi la acea interpretare mai tre sa scotocesti un pic in norme si in autorizarea scolilor. Oricum nu scrie iarasi niciunde ca ai voie cu motocicleta in trafic, pentru ca daca era undeva stipulat asa ceva, se reglementa prin norme si felul in care se scoate elevul in trafic. daca te iei dupa cod fara a sti normle de autorizare, atunci da...reiese oarecum ca motocicleta are voie in trafic, dar nu scrie nimica de placuta cu scoala, de comanda dubla, de cum merge instructorul cu tine, in spate sau in masina...absolut nimica....asa ca da, domnu dtarba instructorul poate sa iasa cu elevu in trafic pe orice motocicleta doreste fara inscripitii cu scoala, fara dubla comanda stand in spate... :agree: ...va multumeste raspunsul acesta.

 

Cand vom afla care interpretare ii buna??? cand domane feri se intampla ceva si va fi tras cineva la raspundere...atunci vom afla sigur cum sta treaba. Pana atunci basta, suntem o tara libera...oarecum. Sper doar sa nu fie cum spun eu, si sa isi piarda cativa cursanti dreptul de a mai conduce ceva vreme motocicleta inainte chiar de a avea permisul...

 

BAFTA in continuare, poate la anu'

Link to post
Share on other sites
ce o tot lungiti aici cu slalomul printre articole, e foarte clar cei pasionati si seriosi precum Laci vor fi intodeauna cu cel putin o liga deasupra celorlalti care nu-s in stare nici sa se tina de un orar fixat dar sint foarte meticulosi in se ascunde dupa echivocul unor articole de lege. ideea e ca Laci nu trimite pe nimeni in trafic pana nu-l vede destul de pregatit pt asa ceva. ceilalti n-au timp nici sa-si cunoasca elevii la cat de punctuali si seriosi is.

 

N-am crezut ca o sa fiu vreodata total deacord cu tovarashu albastru paralel, dar aici cam ii dau dreptate.......totusi vina e impartita si cu elevul care prefera sa se mai mozoleasca cu miratura lui inca 2-3 ore sau sa steie la o bere in bar la inca 2-3 beri decat sa vina sa invete ceea ce a platit deja sa fie invatat!!! Deci e cum zaice toata lumea p-aci e chestie si de vointa din partea cursantului! Eu am facut cu Peter, si desi pot zice ca era serios in ceea ce priveste explicatiile, dar ca sa fac cele 5 sedinte(cred ca e un record la el asta, cred ca is singurul ce a facut la el toate orele, desi stiam dinainte conduce moto cat de cat) i ziceam ca cred ca dau saptamana viitoare CU POLITIA, ca sa apuc sa fac 2-3 ture cu Rebelu, ca altfel 2-3 explicatii, o tura de poligon si acasa :agree: .....e drept ca erau si multi cursanti, da asta presupune incasari mari si pt scoala si si pt instructor, deci ar fi putut scoala sa mai angajeze macar inca unul(atunci Peter era singur la Alfa) sau daca nu gaseau, sa fi marit orele de program moto!!!

Si daca e asa cum zice cuki ca, un instructor ia 60-100 Ron per elev nu-i tocmai rau zic eu.....pt ca, daca ai numai 20-25 elevi pe luna, si deja ti-ai scos un salar frumushel, asta FARA ciubucurile de rigoare cand se da cu politia!!!!! .....adica 20-25 Ron per examinat pt motor, din care instructoru declara la scoala cat vrea :)

Unii mai invata intr-adevar prin parcari, pe la padure, da ce sa zici de cel care vine ca si cazut din pom, el stand in centru orasului, deci nu a avut unde sa mearga 1km nici macar cu un scooter.....

 

PS: @cuki, zici ca tu nu scoti cursantii in trafic....bun, atunci ce treaba au militienii joia pe platoul salii sporturilor sa te opreasca sa-ti ceara acte, sau daca faci o pornire mai sportiva?? bun o parte din platou este parcare....dar se pare ca este si trafic, pt ca masinile intra si ies, sunt 2 chestii care nu se pupa oricum ai da-o.......ori si tu si restul instructorilor involuntar lasati cursantii sa mearca p-acolo prin parcare, dar se intersecteaza si cu traficul(eu am patit-o la ore nu numai la una din ore, ci de mai multe ori a trebuit sa dau prioritate, sau sa ma lase o masina sa trec).....ori politia face abuz daca te opreste pe-acolo daca nu are v-o sesizare....

Link to post
Share on other sites
N-am crezut ca o sa fiu vreodata total deacord cu tovarashu albastru paralel, dar aici cam ii dau dreptate.......totusi vina e impartita si cu elevul care prefera sa se mai mozoleasca cu miratura lui inca 2-3 ore sau sa steie la o bere in bar la inca 2-3 beri decat sa vina sa invete ceea ce a platit deja sa fie invatat!!! Deci e cum zaice toata lumea p-aci e chestie si de vointa din partea cursantului! Eu am facut cu Peter, si desi pot zice ca era serios in ceea ce priveste explicatiile, dar ca sa fac cele 5 sedinte(cred ca e un record la el asta, cred ca is singurul ce a facut la el toate orele, desi stiam dinainte conduce moto cat de cat) i ziceam ca cred ca dau saptamana viitoare CU POLITIA, ca sa apuc sa fac 2-3 ture cu Rebelu, ca altfel 2-3 explicatii, o tura de poligon si acasa :agree: .....e drept ca erau si multi cursanti, da asta presupune incasari mari si pt scoala si si pt instructor, deci ar fi putut scoala sa mai angajeze macar inca unul(atunci Peter era singur la Alfa) sau daca nu gaseau, sa fi marit orele de program moto!!!

Si daca e asa cum zice cuki ca, un instructor ia 60-100 Ron per elev nu-i tocmai rau zic eu.....pt ca, daca ai numai 20-25 elevi pe luna, si deja ti-ai scos un salar frumushel, asta FARA ciubucurile de rigoare cand se da cu politia!!!!! .....adica 20-25 Ron per examinat pt motor, din care instructoru declara la scoala cat vrea :)

Unii mai invata intr-adevar prin parcari, pe la padure, da ce sa zici de cel care vine ca si cazut din pom, el stand in centru orasului, deci nu a avut unde sa mearga 1km nici macar cu un scooter.....

 

PS: @cuki, zici ca tu nu scoti cursantii in trafic....bun, atunci ce treaba au militienii joia pe platoul salii sporturilor sa te opreasca sa-ti ceara acte, sau daca faci o pornire mai sportiva?? bun o parte din platou este parcare....dar se pare ca este si trafic, pt ca masinile intra si ies, sunt 2 chestii care nu se pupa oricum ai da-o.......ori si tu si restul instructorilor involuntar lasati cursantii sa mearca p-acolo prin parcare, dar se intersecteaza si cu traficul(eu am patit-o la ore nu numai la una din ore, ci de mai multe ori a trebuit sa dau prioritate, sau sa ma lase o masina sa trec).....ori politia face abuz daca te opreste pe-acolo daca nu are v-o sesizare....

 

in 2007 am inceput eu al ALFA, pentru ca dupa cum spui tu erau foarte multi cursanti, si mai era nevoie de inca un instructor.

 

poate ai facut inaintea mea si atunci era intradevar bataie de joc fata de cursanti, nu exista programare nimica, se facea la gramada...urat.

 

incasariile la scoala sunt minime, la ALFA 350 lei costa cat A. Dupa toate ramane cam 80 lei profit la scoala de pe 1 elev.

 

cat despre salar, ii neregulat, cam 6 luni pe an lucrezi fest, in rest...nici unul nu poate trai numai din asta, ceea ce denota totul dupa parerea mea.

 

legat de sala sporturilor, ala ii drum public 100%...dar neavand alt spatiu (acuma cativa ani se face in cartodrom) s-a primit de la politie si autoritatiile locale aprobare pentru desfasurarea cusului de cat A acolo fara probleme si fara grija sanctiunilor.

 

Poate si numai poate s-ar reusi primirea unei asemenea aprobari pentru un traseu in trafic, stiu ca razvan a incercat ceva in aceasta priviinta acuma vreo 2-3 luni dar nu mai stiu cum s-a finalizat, oricum cu elevii in trafic nu iese, deci inca nu a primit aprobarea...

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +20 000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +17000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Create New...