Sari la conținut

Yamaha Xj


MaDoG
 Share

Postări Recomandate

Salut,

de anul trecut sunt posesor de diversion 600 s din '95 4lx si as avea nevoie de ceva sfaturi in legatura cu o problema, fiind incepator si in ale mecanicii si ale motoarelor.

Problema este ca cilindrul 4 nu functioneaza in parametrii normali, adica, afuma bujia, evacuarea este doar calda nu fierbinte, plus ca daca stai in spatele ei te pisca ochii de mori, dar daca scot putin pipa din bujie cat sa faca un arc electric intre ele pret de cateva secunde, cilindrul isi revine ca prin minune.

Am incercat sa o iau prin eliminare si am curatat si sincronizat carburatoarele, am pus bujii noi, fise noi, curatat si masurat pipe( intre 9,3 si 10,2 kohm), schimbat cui pontou, masurat nivelul de benzina in camera carburatorului(5mm peste semnul de pe capac, la limita). Ce nu i-am facut este testul de compresie si reglat valvele.

Precizez ca porneste la prima cheie chiar daca a stat 1 saptamana, dar , in 3 pistoane si nu papa nici ulei, asa ca va rog sa va dati si voi cu parerea ca eu nu stiu ca sa-i mai fac.

Sal si mie imi facea ceva asemanator adica era cand mergea bine si din cand in cand mergea cand in 3 cand in 2 pistoane. La mine rezolvarea a fost cu bujii noi dar cu iridiu dupa specificatiile motorului.

Sper sa te ajute

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

poi da, dar la mine de fiecare data pleaca in 3 pistoane si pe pistonul 4 si afuma daca tragi de gaz dintr-o data.Inca o intrebare, este posibil sa fure curent pe la pipa chiar daca rezistenta e buna? Nu de alta dar, cand scot pipa de tot imi cam da socuri in mana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1. Uita-te in interiorul pipelor (daca nu le-au modificat la modele mai noi) ar trebui sa ai un sant pe contactul cilindric care face contact cu bujia. Baga o surubelnita potrivita si asigura-te ca contactul e strans (se strange prin insurubare).

2. Daca tot face probleme, desfa pipa 4 de pe fisa 4 si schimb-o cu pipa 3 si invers, pune pipa pe care o ai pe 3 acum pe fisa 4. Daca incepe sa faca probleme cilindrul 3, pipa e de schimbat.

 

Poate fi si de la carburatie, dar incearca pct. 1 si 2 inainte.

 

dar daca scot putin pipa din bujie cat sa faca un arc electric intre ele pret de cateva secunde, cilindrul isi revine ca prin minune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa mai cred. Aseara am schimbat pipele intre ele (3 cu 4) tot cilindrul 4 facea figuri.Azi, cand am plecat la plimbare, parca mergea in 2 pistoane si nu depaseam 6000 de ture cu gazul la maxim plus ca intrerupea in mers. Am tras pe dreapta, am schimbat pipele la loc, am schimbat bujiile si, surpriza, mergea ok , rotund toate pistoanele.



Pipele le-am curatat pe interior cand am cumparat-o, ca faceau figuri pistoanele pe rand.

Cred ca ii trebuie forja pana la urma, ca eu am mers cu ea tot pana in 5500 de ture, deh fiind incepator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu ce sa mai cred. Aseara am schimbat pipele intre ele (3 cu 4) tot cilindrul 4 facea figuri.Azi, cand am plecat la plimbare, parca mergea in 2 pistoane si nu depaseam 6000 de ture cu gazul la maxim plus ca intrerupea in mers. Am tras pe dreapta, am schimbat pipele la loc, am schimbat bujiile si, surpriza, mergea ok , rotund toate pistoanele.

 

Pipele le-am curatat pe interior cand am cumparat-o, ca faceau figuri pistoanele pe rand.

Cred ca ii trebuie forja pana la urma, ca eu am mers cu ea tot pana in 5500 de ture, deh fiind incepator.

 

Pai nu tine sa muti fisele ca atunci alea schimbate primesc scanteie aiurea, cred ca prea tarziu pt 4 si prea devreme pt 3 in cazul in care ai pus 4-3... daca nu ma insel ordinea e 1-2-4-3-1-2-4-3-1-2-4-3-etc. De verificat dar, iar din ce imi aduc aminte, 1-4 si 2-3 dau scanteie simultan si ar putea fi schimbate...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai nu tine sa muti fisele ca atunci alea schimbate primesc scanteie aiurea, cred ca prea tarziu pt 4 si prea devreme pt 3 in cazul in care ai pus 4-3... daca nu ma insel ordinea e 1-2-4-3-1-2-4-3-1-2-4-3-etc. De verificat dar, iar din ce imi aduc aminte, 1-4 si 2-3 dau scanteie simultan si ar putea fi schimbate...

 

Cred ca a schimbat doar pipele intre ele (le-a dat jos de pe fise), ca asta ziceam eu. Fisele le poti interschimba doar 1 cu 4 si 2 cu 3, ca asa sunt imperecheate pe bobine.

 

 

Nu stiu ce sa mai cred. Aseara am schimbat pipele intre ele (3 cu 4) tot cilindrul 4 facea figuri.Azi, cand am plecat la plimbare, parca mergea in 2 pistoane si nu depaseam 6000 de ture cu gazul la maxim plus ca intrerupea in mers. Am tras pe dreapta, am schimbat pipele la loc, am schimbat bujiile si, surpriza, mergea ok , rotund toate pistoanele.

 

Pipele le-am curatat pe interior cand am cumparat-o, ca faceau figuri pistoanele pe rand.

Cred ca ii trebuie forja pana la urma, ca eu am mers cu ea tot pana in 5500 de ture, deh fiind incepator.

 

Nu era vorba de curatat ci de strans... dar poate ai alt model. La mine m-am plimbat 2 zile sa schimb o pipa pana mi-am dat seama ca facea figuri din cauza ca nu era insurubata magaria aia bine in interior.

 

Urmatorul pas, incearca sa vezi daca ia aer fals pe undeva. Cand merge (ar fi ideal daca ar merge toti 4 cyl), ia un spray de curatat carburi si da cate un jet la imbinarile dintre carburator si intake-uri (in ambele parti ale booturilor de cauciuc) si la imbinarile dintre carburatoare si cutia de aer. Daca creste turatia la vre-un test inseama ca pe cilindrul ala ai aer fals care intra prin locul respectiv.

 

Cand ai facut curatarea la carburi, ai veificat diafragmele? Ai curatat toate jeturile cu aer? Suruburile de mix cate ture le ai date inapoi? Sincronizarea ai facut-o doar pe banc? Sau ai facut si una pe motor cu un sincronizator?

 

Alta intrebare care imi vine in minte e daca ai terminat rezervorul de benzina cu care ai iernat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pipele le-am schimbat intre ele date jos de pe fise, daca am curatat pipele le-am si strans, carburile nu le-am curatat/sincronizat eu, am dus-o in service si benzina de iernat am terminat-o deja si am bagat si duralube in rezervor sa se curete un pic.Urmatorul pas ar fi sa ii schimb flansele de cauciuc dintre carburi si intake ca atunci cand se incinge se cam tureaza pana la 2000 la relanti. Pana atunci, benzina si kilometri.Si multumesc tuturor pentru sfaturi.



Inca o intrebare, de curand am schimbat uleiul, cel vechi era de cand am cumparat motorul(iulie 2012) si era cam negru, iar acum am bagat motul 3000 20w50 si s-a inegrit dupa doar 100 km.E normal sau s-a inegrit de la uleiul vechi ce a ramas prin motor?



Aer fals nu ia ca azi i-am dat pe la flanse cu spray si nu accelereaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

probabil ca uleiul mineral ce l-ai bagat era deja de culoare rosu inchis + ce a mai ramas din vechiul schimb , verific de obicei vascozitatea si daca are pelicula ( o picatura intre degete cum se desprinde ?) schimba-l tu la max 5000 km si nu conteaza culoarea , filtrul l-ai schimbat ?

drumuri bune !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu o intrebare, a schimbat cineva rulmentii la ghidon (nu stiu exact cum ii spune, prinderea furci cu cadrul motorului), ma intereseaza daca mai are codurile de rulment sau dimensiunile. Multumesc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

salut,

 

baietii care au schimbat fise si pipe, va rog, daca se poate, sa-mi spuneti si mie cum se face operatiunea pentru ca am fisa de la pistonul 2 intrerupta si as vrea s-o schimb, am incercat sa demontez de la pipa dar nu am reusit si la bobina nu m-am bagat. de asemenea daca se poate sa-mi spuneti unde gasesc fise sa cumpar. multumesc .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

fise gasesti la metru(sau la 5) dar daca vine vorba de schimbat, treaba e cam maro. La mine cand le-am schimbat erau atat de coapte ca se lipisera de pipa si a trebuit sa le tai si sa scobesc pe acolo ca sa scot ramasitele.In partea cealalta cred ca erau lipite in bobina ca a fost si mai greu, dar tot pe metoda de mai sus. La pus e mai simplu prin infiletare.



poate asta te ajuta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, multumesc mult, am prins ideea, si sa zicem ca reusesc sa scot fisa din bobina si pipa, montarea celei noi se face tot asa prin infiletare precum in filmulet? oare o fisa auto de calitate cu capetele taiate n-ar merge? pret pentru o bobina originala pentru 2 + 3 care vine cu fise = 563 lei :blink:

 

si mai am o intrebare: oare faptul ca merge in 3 pistoane din cauza fisei intrerupte sa aiba vreo legatura si cu faptul ca a inceput sa-mi picure benzina pe la soclul de la carburatorul corespondent acelasi cilindru sau e cu totul alta belea acolo?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

salutare,

 

Am elucidat misterul cu dimensiunea cauciucurilor. Cartea este gresita. Am fost la Yamaha pe centura in Bucuresti si mi-au dat o adresa pentru RAR cu dimensiunile care trebuiau sa apara si in carte. Acum sincer nici nu stiu ce sa fac sa dau alti bani sa imi repare ce au gresit tot ei sau sa merg cu hartiuta de la Yamaha in buzunar in caz de ceva sa o arat.



voi pe fata folositi numai cauciucuri noi? ca eu nu am gasit nimic la SH care sa cosrespunda ca si dimensiuni.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut, sunt si eu posesor de diversion, xj600s mai exact si am o problema cu ea.La pornire pun treapta 1 si cu ambreiajul tras, o cupleaza scurt si moare motorul.Cu maneta trasa este tot cuplat.Tin sa mentionez ca virgula cablul este ok ...cred.Adica na...clar actioneaza maneta ambreiajului.Am incercat reglarea lui si tot nimic.E valabil pt toate vitezele.Mototrul a iesit de la "iernat".Inainte de iernat mergea ok, am schimbat uleiul inainte de a-l scoate.Am pus motul 3000 20w50.Alt test ar fi, cu mototrul oprit, o bag in viteza, trag ambreiajul si tot cuplat este.O sugestie,ceva?Multam anticipat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu-i problema aia.Intra in viteza direct.Degeaba trag ambreiajul, motorul tot merge.



Va multumesc pt sfaturi.Am desfacut ambreiajul...ce sa vezi...ulei hidrogenat.L-am spalat si a luat apa.Nu stiu pe unde.Nu l-am spalat cu jet, nu l-am spalat insistent si am acoperit ce era de acoperit.Trebuie sa vad pe unde a intrat.Se lipisera discurile.Asa ca trebuie sa schimb ulei, filtru (din nou; erau noi FUUUUUUCK, nu sunt tocmai bogat), si sa spal totul cu benzina....Nasol.Si eu ca bolovanu il mai si turam.Aveti grija la chestii din astea...pierzi investitia.Am intrebat un prieten, sper sa nu aiba probleme cuzinetii.Desi acolo e cel mai mult ulei...poate e ok totusi.

Editat de raaduaalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Buna,

azi m-am uitat mai atent la lant si am observat ca pe toata lungimea lui lipsesc de-o parte si de alta vreo 7 o-ringuri. Intrebarea e daca mai pot circula cu el sau trebuie neaparat schimbat?Mentionez ca nu bate , nu trebuie intins(3cm joc intre pinioane), doar ca motorul a stat vreo 5 ani si poate de aia!



lantul e did 520vl

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...