Sari la conținut

SuperTenere 2010


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 746
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Aici puteti participa la un scurt interviu, in ceea ce priveste preferintele voastre in legatura cu SuperTenere1200.

Dureaza aprox 5min. Si poate conteaza.

 

Stie cineva, daca a mai facut vreun producator review-uri de genu'?!?!

 

http://www.yamaha-motor-europe.com/designc...amp;i.user2=ENG

Super sondajul! L-am completat, dar cred ca deja zarurile sant aruncate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Super sondajul! L-am completat, dar cred ca deja zarurile sant aruncate!

 

Cel mai probabil in functie de sondajul ala mobra va fi mai apropiata de una dintre cele 3: GS1200, Varadero sau KTM990 .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am completat si eu sondajul. Singura solutia ca motocicleta asta sa aiba succes este sa coste cam maxim 12000. Ori pare imposibil sa obti pretul asta la o mobra hi-techmai ales ca actualul TDM este pe la 10000. Cred ca se puteau baza totusi pe motorul de TDM 900 economic si fiabil si cu putere destula dar vor cu orice pret sa detroneze boxerul de la bmw.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil in functie de sondajul ala mobra va fi mai apropiata de una dintre cele 3: GS1200, Varadero sau KTM990 .

 

sti icare e spilul

 

r 1200 gsa este exact undeva la mijloc intre

 

varadero 1000 si ktm 990

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa vad o poza si din partea cealalta. Nu vad clar cum va fi prins cardanul. La prima vedere bascula intra pe ambele parti ale rotii. Am avut un Sabre pe cardan cu prindere pe ambele parti ale rotii si scoaterea ei era pain in the ass. Nu inteleg de ce nu lasa roata pe o singura parte a basculei :love: Dai jos 5 suruburi si ai terminat povestea. Vad clar avantajul unei astfel de solutii insa dupa cate stiu eu orice alta mobra in afara de BMW nu au avut NICIODATA probleme cu cardanul.

Mesaj completat

Evident,am vrut sa scriu "orice alta mobra in afara de BMW nu a avut NICIODATA probleme cu cardanul".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as fi spus "nici o mobra, in afara de BMW, nu a avut VREODATA probleme cu cardanul".

 

On-topic, pozele de la Tokyo cu conceptul ST 1200 sint foarte clare la capitolul cardan, uita-te pe acolo. Teoretic desfaci doar o piulita, scoti un distantier si axul spate si gata...cred ca s-au gindit la o solutie simpla. In plus, jantele par sa fie tubeless, deci n-ar fi nevoie de demontat roata in caz de pana.

 

Cum spuneam, o s-o incerc si eu probabil peste vreo 10 ani, daca va mai exista si mai ales daca o sa merite.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as fi spus "nici o mobra, in afara de BMW, nu a avut VREODATA probleme cu cardanul".

Mult mai corect :love: De fapt, singura varianta corecta.

On topic : nu este necesar insa este mult mai greu sa repari cauciucul cu roata inca pe mobra. O zic din proprie experienta. O sa fac o poza cu cauciucul meu spate reparat (pana la urma la un mester). N-am putut sa lucrez la el bine fara sa dau roata jos. Evident, datul rotii jos a durat fix 2 minute incluzand aici si depozitarea suruburilor.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

As vrea sa vad o poza si din partea cealalta. Nu vad clar cum va fi prins cardanul. La prima vedere bascula intra pe ambele parti ale rotii. Am avut un Sabre pe cardan cu prindere pe ambele parti ale rotii si scoaterea ei era pain in the ass. Nu inteleg de ce nu lasa roata pe o singura parte a basculei :love: Dai jos 5 suruburi si ai terminat povestea. Vad clar avantajul unei astfel de solutii insa dupa cate stiu eu orice alta mobra in afara de BMW nu au avut NICIODATA probleme cu cardanul.

Mesaj completat

Evident,am vrut sa scriu "orice alta mobra in afara de BMW nu a avut NICIODATA probleme cu cardanul".

cu siguranta ca din cauza costurilor de productie :) ... varianta aia cu costuri mici va insemna fiabilitate scazuta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu care varianta este mai ieftin de produs. Cred ca varianta BMW/Guzzi etc este mai scumpa. Necesita materiale de calitate net superioara. La cea cu bascula pe ambele parti nu mai ai un capat liber al output shaft-ului. E sustinut bine mersi deci fac pariu ca nu vor avea veci probleme cu rulmentul care sa se deplaseze aiurea pe roata. Ce este mai ieftin nu este neaparat de slaba calitate.

Mai este o chestie ce ma intriga. Am vazut un cardan de Guzzi in sectiune. Arata incredibil de fragil in interior. Arborele este cred ca de 2 ori mai mic in diametru ca cel de la BMW. La aceeasi lungime! Nu cumva greutatea arborelui joaca un rol la uzarea canelurilor de pe input? De ce modelele vechi de BMW nu au avut probleme notabile cu cardanul?

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu care varianta este mai ieftin de produs. Cred ca varianta BMW/Guzzi etc este mai scumpa. Necesita materiale de calitate net superioara. La cea cu bascula pe ambele parti nu mai ai un capat liber al output shaft-ului. E sustinut bine mersi deci fac pariu ca nu vor avea veci probleme cu rulmentul care sa se deplaseze aiurea pe roata. Ce este mai ieftin nu este neaparat de slaba calitate.

Mai este o chestie ce ma intriga. Am vazut un cardan de Guzzi in sectiune. Arata incredibil de fragil in interior. Arborele este cred ca de 2 ori mai mic in diametru ca cel de la BMW. La aceeasi lungime! Nu cumva greutatea arborelui joaca un rol la uzarea canelurilor de pe input? De ce modelele vechi de BMW nu au avut probleme notabile cu cardanul?

nu greutatea arborelui, pt ca ala sta fixat pe rulmenti.

 

canelurile se strica din cauza actionarii bruste a acceleratiei/ambreiajului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu greutatea arborelui, pt ca ala sta fixat pe rulmenti.

 

canelurile se strica din cauza actionarii bruste a acceleratiei/ambreiajului.

Si de ce Guzzi,Kawa,Honda etc actionate brusc nu au probleme cu arborele? Nu cumva din cauza dimensiunilor mai reduse? N-am nicio dovada,speculez doar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Aici puteti participa la un scurt interviu, in ceea ce priveste preferintele voastre in legatura cu SuperTenere1200.

Dureaza aprox 5min. Si poate conteaza.

 

Stie cineva, daca a mai facut vreun producator review-uri de genu'?!?!

 

http://www.yamaha-motor-europe.com/designc...amp;i.user2=ENG

Tare Sondajul.Completat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inteles ca problema finalei la BMW rezida mai mult din reducerea excesiva a greutatii, dar si din lipsa unei foarte bune ungeri. Acum, cardanul (partea care se invarte) nu are niciun rol structural, stresurile fiind preluate de bascula care-i goala pe dinauntru, iar bascula rupta doar in vreo doua cazuri am vazut. Intrebarea e de ce doar oilhead-urile au astfel de probleme (in special cele de dupa 2000) din moment ce paraleverul a fost folosit ani buni pe K-uri (K100 16V, K1, K1100), cat si pe R /7.

 

Am fost o data in fabrica Dacia intr-un tur "privat" si am avut ocazia sa pun destule intrebari oamenilor care chiar se pricep si nu prea stiu sa minta (aveam doar un PR langa mine, in rest doar ingineri). In departamentul de R&D am avut placerea sa vad cum se deseneaza o masina pana in cele mai mici detalii (Pick-up-ul era in stadiul de schita, dar aveam o clauza de confidentialitate). Tot acolo mi s-a explicat faptul ca departamentul lucreaza continuu pentru dezvoltarea componentelor, inclusiv de pe modelele mai vechi, atat pentru cresterea fiabilitatii, cat si pentru controlul costurilor. La fiecare 3 luni se face o revizie si se introduc noi parti "updatate". Chiar in momentul ala oamenii lucrau la o bara din doua componente pe care incercau sa o faca dintr-una singura pentru a reduce costurile. Cand am intrebat daca acea bara va avea aceeasi fiabilitate ca cea veche, unul dintre ingineri s-a cam codit sa spuna, iar PR-ul a schimbat subiectul. Acelasi lucru se petrece la orice fabrica, inclusiv la BMW. Uneori se reduc costurile fabricii (deci creste marginea de profit) in detrimentul fiabilitatii. Fie prin design, fie prin calitatea materialelor. Asta e economia de piata, din pacate.

 

Din punctul meu de vedere, apogeul fiabilitatii pentru aproape orice vehicol si marca se gaseste intre 1985 si 1995. Rar am auzit de probleme cu motociclete sau masini intretinute bine din perioada asta, dovada fiind miile de "ursuleti, rechini" si alte animale de pe strazi, K-urile, R-urile 100/1100 (daca e sa ne referim doar la BMW), dar si atatea masini si motociclete ieftine aduse din Germania la care odometrul a incetat de mult sa arate adevaratul kilometraj.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am inteles ca problema finalei la BMW rezida mai mult din reducerea excesiva a greutatii, dar si din lipsa unei foarte bune ungeri.

Nu sunt de acord. Finalele pana in '90 sunt infinit mai usoare si mai simple dpdv mecanic. Ca drept dovada, de la 1100 au inceput sa se raporteze problemele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e un aspect, Budd-ule. Pana prin 2000 nu prea exista internet, iar problemele erau stiute in grupuri restranse sau de mecanici. Acum nu mai sunt atat de mult airheads pe sosea, nici nu mai fac foarte multi km. E mai putin probabil sa rasara un pattern acum decat in anii '80.

 

Nu am studiat inca felul in care arata o finala de Virago 535, Revere sau Deauville comparativ cu una de BMW, nici de ce la japonezele astea nu s-a auzit aproape niciodata de o astfel de problema, dar nu cred ca are legatura cu bascula monobrat sau arhitectura paralever. Tine cont ca CARC-ul MG este cam identic ca design.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai dupa aceeasi logica putem spune ca pe internet nu apar toate cazurile. Asta daca omitem toate cazurile raportate pe internet cu modele de pana in '90-'95. Pentru ca sunt si d-astea o gramada. CARC de la MG "pare" identic doar. Desfacute sunt clar doua specii diferite.

Editat de Budd
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu care varianta este mai ieftin de produs. Cred ca varianta BMW/Guzzi etc este mai scumpa. Necesita materiale de calitate net superioara. La cea cu bascula pe ambele parti nu mai ai un capat liber al output shaft-ului. E sustinut bine mersi deci fac pariu ca nu vor avea veci probleme cu rulmentul care sa se deplaseze aiurea pe roata. Ce este mai ieftin nu este neaparat de slaba calitate.

Mai este o chestie ce ma intriga. Am vazut un cardan de Guzzi in sectiune. Arata incredibil de fragil in interior. Arborele este cred ca de 2 ori mai mic in diametru ca cel de la BMW. La aceeasi lungime! Nu cumva greutatea arborelui joaca un rol la uzarea canelurilor de pe input? De ce modelele vechi de BMW nu au avut probleme notabile cu cardanul?

de 2 ori mai mic in diametru inseamna de 4-5 ori mai mic in sectiune ... este posibil dar sa nu exageram...diferente de felul asta apar intre masinile de serie(20 mii euro) si cele WRC (500 mii euro), care concureaza pe 2 piete relativ distincte

 

Uzura e influentata de calitatea materialelor, calitatea acestora depinde de retetele folosite la turnatorie care influenteaza pretul. Pretul ajunge pe o piata invadata de chinezarii(nu neaparat China). Nu este nevoie ca mobra sa aiba in totalitate materiale "chinezesti", dar tentatia producatorilor de reducere a costurilor este imensa.

 

Tractorul de Brasov avea in proiectul Fiat vreo 140 tipuri de otel ... cu timpul au ajuns sa fie numai 3 iar afacerea a devenit o darapanatura, indiferent ce ar spune nostalgicii.

 

Pe de alta parte e foarte probabil ca si printre proiectanti sa fie :love: "chinezi"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o tendinta generala. Nimeni nu mai construieste cum construia odata. Nici bmw-u' si nici japonezele nu mai sunt cum erau in trecut.

Acum e o piata de consum. Iei mobra sau masina in leasing, o freci 2 ani si o schimbi cu alta noua la buy-back.

Asta e :love: Din pacate trebuie sa ne obisnuim cu ideea asta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E o tendinta generala. Nimeni nu mai construieste cum construia odata. Nici bmw-u' si nici japonezele nu mai sunt cum erau in trecut.

Acum e o piata de consum. Iei mobra sau masina in leasing, o freci 2 ani si o schimbi cu alta noua la buy-back.

Asta e :love: Din pacate trebuie sa ne obisnuim cu ideea asta

 

 

 

f corect angi

 

numai ca la noi firmele de leasing sunt de tot cacatul

este mai mult un imprumut de nevoi personale

am vrut eu sa platesc mai repede leasing si mi.au cerut 500 eurp taxa

 

sa ma pupe

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

f corect angi

 

numai ca la noi firmele de leasing sunt de tot cacatul

este mai mult un imprumut de nevoi personale

am vrut eu sa platesc mai repede leasing si mi.au cerut 500 eurp taxa

 

sa ma pupe

Asta deoarece valoarea reziduala a unei masini e de rasul cwrului. Daca i-ai spune unui 'vestic' valoarea reziduala uzuala dintr-un contract de leasing (20%) s-ar uita stramb. Si este tinuta in mod intentionat scazuta. In clipa in care vor inchide 'portita' fiscala prin care poti sa-ti cumperi mai ieftin masina prin (pseudo-)leasing, va ajunge probabil valoarea reziduala si la noi echivalenta cu cea de afara.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

care e aceasta portita??

este o portita prin care jmecherii (in general aia cu masini scumpe) nu platesc darile la stat (TVA, impozite...)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

noi stiri, sursa motoflash.ro link ---> http://www.motoflash.ro/stiri/modele-noi/y..._r_1200_gs.html

 

Yamaha Motor Europe a publicat mai multe informatii si un nou teaser foto al viitorului Super Tenere, confirmand ca lansarea se apropie cu pasi repezi.

 

Daca prin noul S 1000 RR BMW a declansat un adevarat razboi impotriva japonezilor in segmentul supersport, iata ca in cel adventure Yamaha provoaca in mod direct unul din cele mai de succes modele BMW produse vreodata, R 1200 GS.

 

“In nisipurile miscatoare ale desertului Tenere, nimic nu e ceea ce pare. Urmele de azi devin orizonturile de maine. Peisajele devin amintiri peste noapte. Si cel de neoprit poate fi oprit.”

 

In acest fel incepe prezentarea de pe site-ul Yamaha, in care japonezii pun din nou accent pe mostenirea istorica pe care o poarta brandul Tenere. “Cel de neoprit” (Unstoppable) este defapt o referire la adresa modelelor BMW R 1200 GS, constructorul bavarez promovandu-le de ceva vreme prin acest atribut (foto 2).

 

Yamaha pare foarte hotarata sa isi recapete reputatia in segmentul adventure touring, dominat de ani de zile de constructorul german BMW cu modelele GS, si ne sugereaza ca viitorul Super Tenere va fi o motocicleta extrem de potenta, capabila sa opreasca dominatia lui R 1200 GS.

 

Japonezii au confirmat oficial si principalele caracteristici tehnice ale noului Super Tenere. Astfel, acesta va fi propulsat de un motor cu doi cilindri in linie de 1200cmc, va avea transmisie finala prin cardan, acceleratie drive-by-wire YCC-T (Yamaha Chip-Controlled Throttle), traction control, radiator montat in lateral, ABS cu 3 nivele si sistem unificat de franare (UBS).

Mesaj completat

va semana cu modelul de 450 de rally care participa la dakar in partea din fata si mai ales la faruri.

 

sunt curios ce dimensiune vor avea discurile, un 320mm radial :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Am trecut astazi pe la Yamaha si bineinteles am intrebat de Supertenere 1200. Rapunsul primit: Lansarea oficiala va fi in martie!!!! Mai avem putin de asteptat. Ar fi un moment potrivit pt intrarea pe piata, BMW a inceput sa-si mute productia in China si sant tot mai multe rateuri, chiar si la motoarele mari produse inca in Germania, iar Yamaha produce in Japonia cu mentinerea standardului de calitate cunoscut. :(

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...