Sari la conținut

Motorcycles at war


bach
 Share

Postări Recomandate

Din toate pozele referitoare la prezenta armatei germane in Africa rezulta ca au avut in dotare bmw r12, r35, r75 , zundapp ks 600, ks 750 si poate ceva dkw. Bmw r71, r61 r66, r51 etc. nu deci cei care vopsesc r 71/61 m-72,m-61,m-62 in culorile desertului nu prea au legatura cu realitatea.

To din toate pozele cu zundapp ks 600 in armata germana si romana se vede ca pe teren accidentat aripa de la roata fata trebuia data jos.Cel mai probabil era o problema acolo.La r-12 nu era problema asta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 297
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Si de sarbatori, pt ca am fost cuminti, Mos Craciun ne-a adus o poza "Rara Avis"

 

Pilot roman de Heinkel ( He 111-H6 nr 56), cu motocicleta lui nou nouta un CZ 175 ( model 1938) cu nr 195-B ( adica bucurestean get beget)

post-27079-0-78841700-1387994050_thumb.jpg

Editat de Marlon Brando
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...o poza "Rara Avis"

 

Pilot roman de Heinkel ( He 111-H6 nr 56), cu motocicleta lui nou nouta un CZ 175 ( model 1938) cu nr 195-B ( adica bucurestean get beget)

 

...Si o fotografie cu "fratele" lui de arme... nr. 55:

post-882-0-78899100-1388057406_thumb.jpg

Editat de Dan Nastase
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Programul rabla.

 

post-19117-0-21320800-1388409163_thumb.jpg

 

La service.

 

post-19117-0-13786800-1388409262_thumb.jpgpost-19117-0-16853700-1388409297_thumb.jpg

post-19117-0-88292400-1388409324_thumb.jpgpost-19117-0-63477500-1388409354_thumb.jpg

post-19117-0-68628500-1388409371_thumb.jpgpost-19117-0-95021500-1388409379_thumb.jpg



- DKW NZ-350 apare in '38 evident in varianta civila.

- In '39 incepe WW2. An in care DKW-350 este transformat in varianta militara(dispare cromul de pe rezervor si alte modificari minore).

 

Ca o completare,cromul de pe rezervor a disparut imediat dupa lansarea modelului NZ 350 din februarie '38,fiind interzisa folosirea lui(!).In continuare au fost insa aluminizate si polishate.



Motorul nu este in mod cert DKW, doar seamna... cel mai probabil provine de la IJ-350 sau IJ-49

 

Cred ca ai avea dreptate in acest caz :peace:

 

post-19117-0-67280200-1388410441_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....cromul de pe rezervor a disparut imediat dupa lansarea modelului NZ 350 din februarie '38,fiind interzisa folosirea lui(!)..

..Cred ca ai avea dreptate in acest caz :peace:

Lipsa explicatiilor la ce a condus la aceasta decizie, face ca acesta informatie saraca(chiar daca este adevarata) sa devina o banalitate care naste erori!

Apoi fiecare cititor va cauta sa-si explice in felul lui cauzele pe logici(uneori false), fiind retransmise mai departe asa. Astfel apar povesti(evident pe net) ce nu reflecta realitatea istorica, insotite de fotografiile "reconditionatelor" actuale(facute evident cu piese aflate la indemana pe "documentari incerte").

Cu multa vreme in urma, ti-am citit blogul admirand pasiunea ta, si o mai fac din cand in cand, insa am observat saracia detaliilor... concluzii superficiale generate de cauzele de mai sus. Sunt sigur ca pasiunea te va face sa aprofundezi si sa completezi cele prezentate de tine, cautand si alte surse.

 

PS. Vezi tu, admir un "confectioner" de machete, care se documenteaza inainte de a produce un model, incercand sa dea precizie creatiei sale, respecatand toate detaliile... (repet: incercand!). Sunt multe exemple, cu multe informatii, multe contradictorii... e greu sa faci istorie cu surse oficiale si statistici ce se contrazic.

http://www.cartula.ro/forum/topic/5055-motociclete-in-uzul-wermacht-si-al-aliatilor/ vezi realizarea sa in postul #13 - Longinus - recomand sa citesti tot topicul.

Din prezentarea "documentarii" sale desi bogata, ai sa intelegi ca "realitatea istorica" poate fii aproximativa, nu si exacta...

 

PPS. La multi ani! ...pentru tine si pentru toti cititorii, sa avem un an bogat in km, intalniri placute, insotiti de multa sanatate si vise implinite!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru cine vrea sa cumpere o poza cu un bmw r4 parca pe ebay.de : http://www.ebay.de/itm/Rumaenien-schoene-rumaenische-TOP-technical-fotos-Romanian-ARR-Bloch-MB210-plane-2-/271364688494?#ht_1093wt_1037

 

O poza cu 2 m-72 in Ungaria in 1944 .

Si poate ultimele imagini cu un soldat german calare pe o motocicleta germana :

 

Ce este interesant este ca motocicletele in general in toate filmele privind predarea armatei germane sunt foarte putine , cateva in comparatie cu alte vehicule masini, camioane, autobuze, senilate etc.

post-36913-0-69653700-1389175200_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....Ce este interesant este ca motocicletele in general in toate filmele privind predarea armatei germane sunt foarte putine , cateva in comparatie cu alte vehicule masini, camioane, autobuze, senilate etc.

Asa este, insa trebuie avut in vedere faptul ca daca rusii si aliatii aveau conditii optime pentru productia de razboi, fabricile germane isi desfasurau activitatea sub bombardamente cu pierderi mari in personal calificat. Ei nu au putut sa asigure supravietuirea personalului calificat la fel ca rusii si aliatii care le creeau conditii optime muncitorilor cu hrana si salarii bune. Apoi fabricarea motociletei nu mai era importanta cu mult timp inainte, aveau nevoie de arme mult mai puternice in fabricate numar tot mai mic, pe fondul unei productii in regres, in fabrici ce-si desfasurau activitatea sub pamant...

Chiar ieri au dat pe Discovery un reportaj cu fabricarea lui MH-262, o arma teribila, care daca s-ar fi fabricat in numar mare ar fi insemnat un dezastru pentru aliati... tehnica lor nemaipomenita a fost depasita numeric...

Editat de cristi 57
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Explicatia privind disparitia cromului cred ca este simpla.Este acelasi motiv pentru care au inceput sa fac cilindri din fonta.In timpul razboiului cea mai mare criza la nemti era criza materialelor,a metalelor rare.Atunci mai taiau si ei de pe unde nu erau imperios necesare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

asa ca idee ce sa intamplat cu toate materialele predate dupa dezarmare,

soldati capturati de rusi au fost dusi in siberia si au murit foarte multi pana la destinatie,

dar cei care sau predat la americani ce sa intamplat,au fost lasati in germania?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Referitor la prezenta slaba a motoarelor la predarea armatei germane trebuie avut in vedere si ca s-au preferat alte mijloace de transport mai incapatoare si s-a extras benzina din rezervoarele moto si s-a transferat in camioane, masini , autobuze ce s-a gasit, in conditiiile in care benzina era putina la nemti, motocicletele fiind printre primele abandonate.

Referitor la prezenta motocicletelor in armata germana , dupa 1943 la trupele de prima linie a scazut, preferanduse masinile, kubelwagen si swimwagen.Si pretul kubelwagen a scazut mult fata de motocicletele militare. Cu timpul si materialele necesare comstructiei unui bmw r 75 sau zundapp ks 750 se puteau face 2 masini kubelwagen spre sfarsitul razboiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

...soldati romani? sau doar o simpla asemanare a echipamentului si aici ma refer la casti.

 

cred ca sunt olandezi.

 

casca "noastra" este de fapt o casca olandeza, importata inainte de inceperea razboiului al 2-lea mondial si apoi completata din captura armatei germane, care a dat romanilor stocul capturat. uite: http://www.traditia-militara.ro/forum/YaBB.pl?num=1235842425

 

in plus, uniformele nu seamana deloc cu ale noastre, nici motociclete de acest model si echipate cu acest tip de armament nu stiu sa fi avut ai nostri in ww2. si inca un argument: in poze se observa cladiri specifice europei occidentale, unde armata noastra nu a ajuns. (intr-o poza este si un pod basculant, mai mult ca sigur deasupra unui canal navigabil). toate astea ma fac sa cred ca militarii sunt olandezi.

 

insa sunt interesante pozele!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

castile sunt "Verblifa" -Olanda , sunt militari olandezi cu 3 poze cu motociclete solo total depasite pentru 1940, posibil ca poza sa fie de la sf anilor 20 inceputul anilor 30.
Armata romana a fost cel mai important utilizator al castii olandeze in razboi asa cum a fost si cel mai important (numeric) utilizator al carabinelor ZB (Vz24) sau al excelentei pusti mitraliera ZB. Nu vei vedea multe poze cu militari romani in opinci ci in bocanci asemanatori cu ai olandezilor fara acele jambiere lungi cu unele scurte sau cu moletiere.

Editat de Aleko
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

au fost si cazuri in care soldatii romani n-au avut nici un fel de echipament pe ei in afara de arma, cel putin asa reiese dintr-un clip de la cei de la discovery, in care apare cateva persoane, romani zic ei, in haine civile.... sau ce au vrut sa scoata in evidenta?.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator MosRahao

cine stie ce-or fi vrut sa scoata in evidenta? in tot cazul, ai nostri au schiopatat la capitolul armament greu / blindate / mijloace de transport insa au fost destul de ok echipati individual. si una peste alta (cu scuze de off) au facut mereu fata: si in razboiul ruso-turc de la 1877, si in ambele razboaie mondiale, si in ziua de azi. soldatul roman a compensat mereu lipsurile de tot felul si a dovedit in lupta multe calitati, recunoscute - printre dinti- chiar si de inamici...



militari romani in opinci

 

Profit de prilej sa amintesc despre opinca ce a fluturat deasupra Parlamentului de la Budapesta : http://cristiannegrea.blogspot.ro/2010/10/cum-au-pus-romanii-opinca-pe.html

 

"Căprarul Bivolaru era mic de statură, faţa îi era smeadă şi foarte pârlită de soare şi vânt; în fundul capului purta nişte ochi mici, căprui şi scăpărători. Avea dinţi mărunţi, albi şi frumoşi, şi peste buza arsă de frigurile ostenelilor abia mijea o mustaţă roşcovană - un vulpoi de Mehedinţi. Purta capela pe sprânceană, iar în ce priveşte îmbrăcămintea părea înfăşurat cu totul într-un covor de petice, căruia expresia lui îi dădea ceva din prestanţa unor odăjdii de samurai japonez fanatic. O crestătură adâncă îi stăpânea obrazul stâng şi alta mai lată se răsfăţa pe gât sub urechea dreaptă; mai în sus de mână, pe antebraţul stâng, se zărea o cicatrice respectabilă… L-am întrebat unde a fost rănit. Mi-a răspuns cu naivitate şi scurt: “Peste tot, domnule general”.

 

- Ei, şi acum îţi pare bine că f ă c u r ă m România Mare şi că faci de gardă, tu, căpraru Bivolaru de la Mehedinţi, tocmai aci la Budapesta?

Şi el, încordându-se şi privindu-mă soldăţeşte drept în lumina ochilor, îmi răspunse sfătos şi cu mândrie:


“E lucru mare, domnule general… Dar… am auzitără că mai e şi o Vienă!…”

Editat de Festina Lente
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Un zundapp ks 600 undeva in romania si un bmw r 12 cu un sergent pe el, apartinand bateriei antiaeriene 6 Vickers de la Tecuci poza facuta in iulie 1944. Sursa foto romania in ww2 facebook.



Ceva r 12, zundapp ( zundappul este fotografiat la noi in tara ) .



Un model mai civil si o imagine din timpul razboiului cu fabrica bmw , cei ce lucreaza la masini sunt prizonieri rusi .

post-36913-0-26911600-1389966535_thumb.jpg

post-36913-0-32344000-1389966555_thumb.jpg

post-36913-0-01509300-1390248268_thumb.png

post-36913-0-14874400-1390248275_thumb.jpg

post-36913-0-84174100-1390248279_thumb.png

post-36913-0-21604400-1390768764_thumb.jpeg

post-36913-0-80725800-1390768774_thumb.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un zundapp ks 600 undeva in romania si un bmw r 12 cu un sergent pe el, apartinand bateriei antiaeriene 6 Vickers de la Tecuci poza facuta in iulie 1944. Sursa foto romania in ww2 facebook.

 

Ceva r 12, zundapp ( zundappul este fotografiat la noi in tara ) .

 

Un model mai civil si o imagine din timpul razboiului cu fabrica bmw , cei ce lucreaza la masini sunt prizonieri rusi .

Foarte interesanta linia de fabricatie din ultima poza. Cel de-al doilea utilaj vertical, din fata, este un centru de gaurire multi-axe, era folosit la executarea simultana a mai multor gauri. Dispozitivul care se vede montat pe utilaj este circular, servea la executia simultana a unor gauri plasate pe o circumferinta (posibil volante de motor, butuci de roti, jenti, etc.)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...