Sari la conținut

Consum VS Viteza


lazar_viorels
 Share

Postări Recomandate

ijul poate fi facut sa pape sub 3 dar nu e bine,

DAca mergi cu amestec sarac motorul se uzeaza foarte repede - nu are ungere corecta. pentru ij este recomandabil sa pape in jur de 5 %

 

valabil pt toate moto in 2t

 

Stiu, ca am mai discutat despre asta. N-am uitat. Dar totusi nu cred ca merg cu amestec prea sarac. Acul de dozaj il tin la canalul din mijloc. Daca-l pun cu un canal mai jos (in directia saracirii amestecului) motorul merge chinuit.

Cat despre uzura, am mers 20.000km. Tocmai am inlocuit segmentii pe la sfarsitul sezonului trecut.

Ma gandesc ca amestecul prea sarac afecteaza in principal pistonul si cilindrul, dar oare si carterul?

Sa vreau si nu-l pot face sa consume 5l/100km, decat daca-l fac sa mearga prost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiu, ca am mai discutat despre asta. N-am uitat. Dar totusi nu cred ca merg cu amestec prea sarac. Acul de dozaj il tin la canalul din mijloc. Daca-l pun cu un canal mai jos (in directia saracirii amestecului) motorul merge chinuit.

Cat despre uzura, am mers 20.000km. Tocmai am inlocuit segmentii pe la sfarsitul sezonului trecut.

Ma gandesc ca amestecul prea sarac afecteaza in principal pistonul si cilindrul, dar oare si carterul?

Sa vreau si nu-l pot face sa consume 5l/100km, decat daca-l fac sa mearga prost.

La carter nu poate face nimic dar ambielajul si rulmentii sufera fiind unse tot de amestecul carburant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Decit 140? Ca la mine la 178,5 km/h, dabia ajung la consum de 2.83 %, si cu ataj 170.3 km/h si consum putin mai mult adica 3,17% :disappointed: :lol: :lol:

Are dreptate pedros, eu pot scoate chiar mai putin(atunci cand sunt tractat)!

 

...Acul de dozaj il tin la canalul din mijloc. Daca-l pun cu un canal mai jos (in directia saracirii amestecului) motorul merge chinuit...

Reglajul se face din jiglere, si nivelul din camera de nivel constant. "Acul de dozaj" este corector altimetric, evident, poti influenta si din el, dar asta nu inseamna o carburatie corecta. Sunt doar vorbe...

=================

Pt toti: are dreptate zidu, saracirea se poate face in detrimentul motorului. Amestecul corect ajuta la racire, uzura minima(2T) si performanta.

Sa obtii performanta fara benzina este greu de crezut! Sa deplasezi (cu un motor depasit tehnologic)cateva sute de kg, cu 100km/h cu 3% sau mai putin, este poveste...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ok...ai zis ca , carburatorul este reglat dupa carte... dar nu miai zis daca nu cumva este uzat...ma refer in primul rand la jiglerul de benzina...datorita acestui jigler eu am ajuns la un consum de vreo 8 % cu un voshod...apoi cand la schimbat consuma 4-5%

 

Motoru are 13000 de km si carburator original. cat de uzat poate fi.... totusi cred ca nu e reglat bine. Nu le am la reglaje :disappointed:

Editat de BiroCatalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Reglajul se face din jiglere, si nivelul din camera de nivel constant. "Acul de dozaj" este corector altimetric, evident, poti influenta si din el, dar asta nu inseamna o carburatie corecta. Sunt doar vorbe...

 

Eu am carburator vechi K36. Mi se pare ca nu pot regla nivelul. Intr-o vreme aveam de gand sa cumpar carburator k68, doar asa, ca sa vad cum e. Dar m-am razgandit. N-am motiv serios sa-mi iau alt carburator.

Editat de ViorelX
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am carburator vechi K36. Mi se pare ca nu pot regla nivelul. Intr-o vreme aveam de gand sa cumpar carburator k68, doar asa, ca sa vad cum e. Dar m-am razgandit. N-am motiv serios sa-mi iau alt carburator.

Ma tenteaza si pe mine sa ii schimb carburatorul la tula ori un K68,ori daca nu sa ii fac o flansa sa ii pun ceva de japan de 125-250,mi se pare cam mare consumul pt 200 cm3,se poate sa consume mai mult datorita ca am filtru de aer sport?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am carburator vechi K36. Mi se pare ca nu pot regla nivelul.... N-am motiv serios sa-mi iau alt carburator.

K36??? Poate K63, acesta-i similar cu K65. Dar nu asta conteaza, la absolut toate carburatoarele nivelul de benzina este reglabil, este unul din parametrii esentiali de corecta functionare. Ce s-ar intampla cu acele/cuiele obturatoare atunci cand ele se uzeaza? Si mai am o intrebare: de ce corectorul alimetric nu are o conicitate precisa, daca te uiti atent ai sa vezi o conicitate diferita(neliniara) pe aproape toata lungimea lui?

Sunt convins ca n-ai motivatie pt alt carburator.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am gresit. Chiar am carburator K36. Nicaieri pe internet n-am gasit nimic despre el. Are plutitor cilindric de plastic cu un ax vertical concentric, ascutit in virful de sus unde e ventilul. Ca sa schimb nivelul ar trebui sa modific pozitia axului in raport cu plutitorul. E f bine intepenit.

La carburatoarele noi vad ca plutitoarele sunt orizontale si actioneaza ventilul prin parghie, ca la WC-u, probabil cu eficienta mai mare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am gresit. Chiar am carburator K36. Nicaieri pe internet n-am gasit nimic despre el. Are plutitor cilindric de plastic cu un ax vertical concentric, ascutit in virful de sus unde e ventilul. Ca sa schimb nivelul ar trebui sa modific pozitia axului in raport cu plutitorul. E f bine intepenit.

La carburatoarele noi vad ca plutitoarele sunt orizontale si actioneaza ventilul prin parghie, ca la WC-u, probabil cu eficienta mai mare.

Poate k38?!

http://tdpekar.ru/catalog/category/14/product/95/tab/dsc

 

Catalog Pekar: http://tdpekar.ru/catalog/category/14/

Mesaj completat

Nu pui o poza sa vedem si noi cum arata?

post-51591-1265177990_thumb.jpg

Editat de Vizitator
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

k63/k65 au sertarul plat ,am eu pe al meu merg bine nu le -as da pe k68,cu toate ca am vazut ca sunt laudate! am impresia ca se regleaza mai bine...dar cine stie...

post-45125-1265189771_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poate k38?!

http://tdpekar.ru/catalog/category/14/product/95/tab/dsc

 

Catalog Pekar: http://tdpekar.ru/catalog/category/14/

Mesaj completat

Nu pui o poza sa vedem si noi cum arata?

 

N-am K38, ci K36.

N-am poze cu carburatorul asta si nici nu pot face acum, ca motocicleta sta acum in garaj la iernat, undeva la tara.

Mesaj completat

Si mai am o intrebare: de ce corectorul alimetric nu are o conicitate precisa, daca te uiti atent ai sa vezi o conicitate diferita(neliniara) pe aproape toata lungimea lui?

 

Pai daca acul acela ar fi conic drept, deschiderea prin care intra benzina ar avea o arie proportionala cu patratul deplasarii acului, in timp ce fluxul de aer care trece prin obturator are alta lege de variatie in raport cu deplasarea comenzii de acceleratie.

Probabil fabricantul a dat o asemenea forma acului de dozaj incat atat cantitatea de benzina admisa in carburator, cat si fluxul de aer sa varieze dupa aceeasi lege in raport cu deplasarea comenzii de acceleratie (probabil aproape liniara), pt ca amestecul benzina/aer sa aiba mereu aceeasi proportie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am gresit. Chiar am carburator K36. Nicaieri pe internet n-am gasit nimic despre el...

Am cautat si eu, intradevar n-am gasit nimic despre K36! De asta nu am raspuns imediat. Poate nu-i rusesc! Singurul a fost k38 care-i de tip orizontal cu pozitie laterala a plutitorului. Totusi, daca are plutitor din masa plastica, inseamna ca este de fabricatie recenta. Carburatoarele vechi cu plutitorul descris de tine aveau corpul din tabla de alama ambutisata, ansamblat prin cositorire(ca doua oale)tranversat de o tevusca prin care trecea cuiul pozitionat printr-o siguranta pe niste canale. Aveai posibilitatea reglarii nivelului prin pozitionarea cuiului. Pune niste poze cu el atunci cand il ai desfacut, il studiem si comentam. Poate ca reglajul sa fie asigurat de deplasarea stutului, nu stiu(dau cu presupusul)! Totusi ma indoiesc ca nivelul, nu poate fii reglat. Ar mai fii posibilitatea modificarii pozitiei tubului emulsor, dar ma indoiesc ca s-ar fii ales de catre fabricant aceasta solutie(prea complicata).

Mesaj completat

...deschiderea prin care intra benzina ar avea o arie proportionala cu patratul deplasarii acului, in timp ce fluxul de aer care trece prin obturator are alta lege de variatie in raport cu deplasarea comenzii de acceleratie...

Pe acolo benzina iese, nu intra si se amesteca cu aerul formand o emulsie(de unde-i vine si denumirea acelui tub). Benzina intra prin jiglor, (jiglorul principal, de sarcina, aflat la baza acelui tub cufundat in benzina din camera de nivel)si este absorbita de vacumul ce produs de piston.

Vrei sa-mi explici(daca poti si ai timp) ce-i cu "patratul deplasarii" si cu "lege de variatie" ca n-am inteles!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei nu mi-ar fi greu sa fac pt plutitorul ala o tija filetata ca sa-i pot regla inaltimea. Asta daca trebuie neaparat sa reglez nivelul.

Abia la primavara o sa mai trec pe acolo sa vad de motocicleta.

Mesaj completat

Pe acolo benzina iese, nu intra si se amesteca cu aerul formand o emulsie(de unde-i vine si denumirea acelui tub). Benzina intra prin jiglor, (jiglorul principal, de sarcina, aflat la baza acelui tub cufundat in benzina din camera de nivel)si este absorbita de vacumul ce produs de piston.

Vrei sa-mi explici(daca poti si ai timp) ce-i cu "patratul deplasarii" si cu "lege de variatie" ca n-am inteles!!

 

Stiu ca benzina intra prin jiglor, dar mai departe nu trece decat atata cata e lasata prin deschiderea aceea variabila in forma de coroana circulara formata intre acul de dozaj si stutul in care culiseaza. Recunosc ca nu cunosc la perfectie carburatorul, are destule subtilitati pt mine, dar mi-am dat cu parerea ca acul acela e asa facut incat, pe cat posibil, la orice pozitie a acceleratiei, cantitatea de benzina admisa sa fie proportionala cu fluxul de aer.

 

Cat despre "patratul deplasarii" si "lege de variatie", poate am gresit ca m-am exprimat in termeni care nu va sunt familiari. Iertare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La urma urmei nu mi-ar fi greu sa fac pt plutitorul ala o tija filetata ca sa-i pot regla inaltimea. Asta daca trebuie neaparat sa reglez nivelul....Recunosc ca nu cunosc la perfectie carburatorul, are destule subtilitati pt mine, dar mi-am dat cu parerea...

Cat despre "patratul deplasarii" si "lege de variatie"...m-am exprimat in termeni care nu va sunt familiari...

Nu, nu trebuie facuta o tija filetata! Trebuie doar studiat, poate are un sistem de reglare care ti-a scapat acum, apoi poate nu-i plutitorul original, cine stie? Nu pot sa-ti explic cum functioneaza carburatorul tau, atata timp cat nu-l cunosc. Pot insa sa-ti scriu(dar poate nu te intereseaza) cum lucreaza un carburator, indiferent ce forma are. Absolut toate carburatoarele au acelasi pricipiu de baza, insa au sau nu dispozitive suplimentare ce le maresc complexitatea, performantele si pretul, deasemeni sunt impartite in mai multe tipuri dupa modul de patrundere a benzinei, pozitie galerie, inventator si alte criterii...

Ideea este ca atunci cand scrii ceva sa fii in cunostinta de cauza, nu-i vorba de termeni, e vorba de cunostiintele pe care doar crezi ca le ai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact asta e carburatorul pe care-l am. Multumesc.

Din schema observ ca nivelul s-ar putea regla daca ar exista posibilitatea reglarii pozitiei ventilului de sus (o fi o bucsa filetata). O sa vad la primavara daca e posibil. Totusi, nu cred ca se poate face o corectie in limite destul de largi. Nu-mi imaginez ca daca nivelul e, sa zicem, de 30mm o corectie de +/-2mm ar fi suficienta.

Mesaj completat

Pot insa sa-ti scriu(dar poate nu te intereseaza) cum lucreaza un carburator, indiferent ce forma are.

 

Ma intereseaza, cum sa nu. In mare parte stiu si eu. Pana acum nu eram lamurit cum functioneaza surubul de aer. Acum, din desenul de mai sus vad ca acesta deschide un nou canal de benzina, care imbogateste amestecul. Prin urmare, eu l-as numi 'surub de benzina'. Din mai multe surse stiu ca rolul lui este doar pt mersul in gol. Totusi, acel canal e deschis permanent, nu doar la mersul in gol.

Din proprie experienta stiu ca e mai bine ca acel surub sa fie aproape complet strans. Daca-l desfac putin creste consumul si scade performanta. De unde trag concluzia ca amestecul devine prea bogat, deci asa cum merg eu de obicei, cu surubul de aer strans, e numai bine.

 

In concluzie, exista urmatoarele moduri de a regla amestecul:

-prin reglarea nivelului

-prin reglarea surubului de aer

-prin reglarea pozitiei acului de dozaj

-prin actionarea socului

 

Ar fi util de stiut in ce proportii trebuie facut fiecare din aceste reglaje pt a obtine un amestec optim in toate regimurile de mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact asta e carburatorul pe care-l am. Multumesc.

Din schema observ ca nivelul s-ar putea regla daca ar exista posibilitatea reglarii pozitiei ventilului de sus (o fi o bucsa filetata). O sa vad la primavara daca e posibil. Totusi, nu cred ca se poate face o corectie in limite destul de largi. Nu-mi imaginez ca daca nivelul e, sa zicem, de 30mm o corectie de +/-2mm ar fi suficienta.

 

E mult mai simplu decît crezi. Sub plutitor e o siguranță. Tija verticală este crestată. De restul o să-ți dai seama cînd o să pui mîna pe el.

post-7334-1265274222_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da, exact asta e carburatorul pe care-l am. Multumesc.

Din schema observ ca nivelul s-ar putea regla daca ar exista posibilitatea reglarii pozitiei ventilului de sus (o fi o bucsa filetata). O sa vad la primavara daca e posibil. Totusi, nu cred ca se poate face o corectie in limite destul de largi. Nu-mi imaginez ca daca nivelul e, sa zicem, de 30mm o corectie de +/-2mm ar fi suficienta.

Aha.. In acest caz, asa cum am presupus, plutitorul tau nu-i cel original. Dupa cum vezi in imagine cuiul plutitorului are la baza cateva canale si o siguranta ce permit reglajul nivelului, nu exista..."exista posibilitatea reglarii pozitiei ventilului de sus "...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau o fi cel original, dar l-o fi cositorit cineva, pe motiv de "gaură". Am avut Âşi eu la un carburator de MZ un plutitor cositorit, la care se renunțase la reglaj. AÂşa l-am primit, n-am putut să-l folosesc... cositorul îl îngreunase destul de mult, nu-Âşi mai făcea treaba de "plutire"...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau o fi cel original...

..."Are plutitor cilindric de plastic cu un ax vertical concentric"...

Exclus, asta a scris la inceput, astea-s cuvintele lui! Daca se scrie una si alta este in realitate, atunci ce rost mai au discutiile? Cine, pe cine mai ajuta? Pierdem vremea dom' sef...

Asa s-a ajuns la un moment dat sa apara afirmatii precum ca un 2T mere mai bine cu motorina, si culmea ironiei: unii chiar au crezut :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mie mi-a papat voshodina in medie cand am mers la mare 3,5-3,6 %...viteza cuprinsa intre 55 si 90 km/h.

in oras in jur de 4-4 si ceva...n-am stat sa-i fac consumul; ca pierd mult la inundarea carbului la pornirea rece...

 

am mai postat si pe topicul dedicat,cine ma ajuta sa-i dau de cap pornirii primeste bericioaik :wink:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...