Sari la conținut

Problema aprindere Virago 535


Qaz
 Share

Postări Recomandate

Problema cat mai pe scurt:

Anul trecut mi-a crapat bendixul (presupun ca bendix ii este numele, e piesa de pe spatele volantei, chestia aia cu 3 gauri si bile cilindrice in ea), cu tot cu carcasa de tabla care vine peste el. Din anumite motive am inlocuit volanta (rotorul) cu tot cu piesa de pe spate si carcasa ei cu o alta, luata de pe un virago XV400 care e cam identic, exceptand cilindri / pistoane.

 

Dupa montare e ok, cand dau la demaror se aude acum electromotorul ca invarte volanta. Problema e ca am scanteie doar intr-o singura bujie (cea de pe spate) si nu reusesc sa imi dau seama de ce nu mai am scanteie pe fata.

 

Observatii:

- ansamblul e montat corect, singurul lucru care putea fi montat aiurea era doar rotorul, insa ala are un sant si o pana asa ca sigur e pe pozitia corecta

- ambele fise sunt bune (verificate)

- bujiile sunt bune (verificate)

- bobinele sunt bune (verificat prin inversarea mufelor care intra in ele)

- mufele de legatura intre bobine si instalatia electrica sunt bune (verificate si inversate)

- sigurantele sunt bune

- toate mufele sunt infipte

- am inlocuit de proba CDI-ul cu cel de la viraga de 400, si cu ala aveam scanteie doar pe fata, nu si pe spate

- cand dau la demaror las mai mult, asa ca volanta face mai mult de 2 ture (nu stiam care e proportia ture de volanta / scantei in bujii)

- presupun ca senzorul de la cric e ok, altfel nici nu invartea electromotorul cand dadeam la demaror

 

Avand in vedere ca motorul a stat ceva vreme buna dezbracat, e posibil sa fie ceva senzor nelegat / mufa proasta / contact imperfect. Problema e ca nu reusesc sa ma prind unde si care e. Presupunand ca CDI-ul e functional (asta chiar nu stiu cum se poate masura / testa), ce alt senzor / contact poate face chestia asta ? Adica sa nu lase instalatia sa dea curent si in a doua bobina / bujie ?

 

Astept idei / pareri / etc. Cel care imi da solutia prin care voi avea iar ambele scantei isi va primi si berea de rigoare. Chiar si prin posta / intermediar.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Problema cat mai pe scurt:

Anul trecut mi-a crapat bendixul (presupun ca bendix ii este numele, e piesa de pe spatele volantei, chestia aia cu 3 gauri si bile cilindrice in ea), cu tot cu carcasa de tabla care vine peste el. Din anumite motive am inlocuit volanta (rotorul) cu tot cu piesa de pe spate si carcasa ei cu o alta, luata de pe un virago XV400 care e cam identic, exceptand cilindri / pistoane.

[...]

 

Problema e simpla, s-a discutat acum cateva saptamani, dar era vorba de o Honda VFR750.

 

Pe volanta sunt "stimulii" care stimuleaza senzorii Hall, senzori Hall numiti si bobine "pick-up". Acesti "stimuli" pot fi gauri sau magneti sau mici urechi dispuse pe partea exterioara a volantei.

 

Daca tu ai schimbat volanta cu alta de la alt tip de motor si diferit ca numar de cilindri sau constructie, e clar ca bobinele pick-up nu genereaza acelasi impuls ca atunci cand cand se folosea volanta originala, pentru ca difera numarul/pozitia "stimulilor" de pe acea volanta.

 

Nu cauta alta problema ca nu e.

Mesaj completat

Compara bine cele 2 volante si o sa observi ca pe partea lor exterioara exista niste caneluri sau gauri din loc in loc.

O sa vezi ca sigur pe cele 2 piese aparent identice ca si montaj gaurile/canelurile nu sunt in aceeasi pozitie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

era tot volanta de virago ;) same shit same story, nu pot sa cred ca difera de la un motor la altul...

 

Un motor e de 400cc si unul de 500cc - crezi ca nu difera momentul aprinderii?

Daca reperele de pe volanta care "indica" bobinei pick-up momentul aprinderii sunt decalate si cu 5mm, atunci nu o sa aiba scanteie cum trebuie si cand trebuie, sau daca sistemul de aprindere este conceput diferit la viroaga de 400.. atunci iarasi..

Din cate stiu eu modelele de 400 sunt facute pentru piata japoneza, unde exista alte norme de poluare, nu m-as mira daca sistemul de aprindere e conceput altfel la modelul de 400.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un motor e de 400cc si unul de 500cc - crezi ca nu difera momentul aprinderii?

Daca reperele de pe volanta care "indica" bobinei pick-up momentul aprinderii sunt decalate si cu 5mm, atunci nu o sa aiba scanteie cum trebuie si cand trebuie, sau daca sistemul de aprindere este conceput diferit la viroaga de 400.. atunci iarasi..

Din cate stiu eu modelele de 400 sunt facute pentru piata japoneza, unde exista alte norme de poluare, nu m-as mira daca sistemul de aprindere e conceput altfel la modelul de 400.

perfect de acord cu tine DAR daca momentul e intarziat ar trebui sa dea totusi scanteie .... mai tarziu sau mai devrem,e dar sa dea

omu spune ca nu da scanteie de loc .... parca

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perfect de acord cu tine DAR daca momentul e intarziat ar trebui sa dea totusi scanteie .... mai tarziu sau mai devrem,e dar sa dea

omu spune ca nu da scanteie de loc .... parca

Da, stiu, ii da scanteie doar pe un cilindru - NU deloc.

Dar asta poate fi din cauza ca sistemul de aprindere e conceput diferit, intreg sistemul reper volanta - bobina pickup - TCI poate fi conceput diferit la modelul de 400.

De exemplu, la modelul de 400, poate exista 1 singur reper pe volanta iar scanteia numarul 2, pentru cilindrul 2 sa fie generata automat de TCI cu un defazaj stabilit electronic.

Sau dracu stie, cert este ca sistemele de aprindere sunt diferite la cele 2 modele, devreme ce cu volanta de pe modelul de 400 are doar 1 scanteie si nu doua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

perfect de acord cu tine DAR daca momentul e intarziat ar trebui sa dea totusi scanteie .... mai tarziu sau mai devrem,e dar sa dea

omu spune ca nu da scanteie de loc .... parca

sunt de acord!

ceea ce zice "belbody" este bine pana intr-un anumit punct. daca bujiile, fisele, bobinele, cdi functioneaza atunci singura problema sunt senzorii hall care nu iti dau semnalul de scanteie. verifica traseul sa nu ai vreun contact imperfect sau vreaun fir intrerupt.nu e exclus ca senzorul(care este o bobina) sa fie stricat.

verifica cum s-a mai zis si diferentele constructive intre volanta de 400 si volanta de 500 sa ne lamurim si noi!

bafta

Editat de grex
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

. Din anumite motive am inlocuit volanta (rotorul) cu tot cu piesa de pe spate si carcasa ei cu o alta, luata de pe un virago XV400 care e cam identic, exceptand cilindri / pistoane.

 

Problema e ca am scanteie doar intr-o singura bujie (cea de pe spate) si nu reusesc sa imi dau seama de ce nu mai am scanteie pe fata.

 

 

- am inlocuit de proba CDI-ul cu cel de la viraga de 400, si cu ala aveam scanteie doar pe fata, nu si pe spate

 

 

Da, stiu, ii da scanteie doar pe un cilindru - NU deloc.

Dar asta poate fi din cauza ca sistemul de aprindere e conceput diferit, intreg sistemul reper volanta - bobina pickup - TCI poate fi conceput diferit la modelul de 400.

De exemplu, la modelul de 400, poate exista 1 singur reper pe volanta iar scanteia numarul 2, pentru cilindrul 2 sa fie generata automat de TCI cu un defazaj stabilit electronic.

Sau dracu stie, cert este ca sistemele de aprindere sunt diferite la cele 2 modele, devreme ce cu volanta de pe modelul de 400 are doar 1 scanteie si nu doua.

 

daca a pus si cdi-ul de la ala de 400 si scanteia a migrat catre fata....

 

 

 

hmmm ciudat

 

ar putea sa fie ceva de natura"contact imperfect"senzor deplasat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sau senzor Hall ;)

 

Acelasi lucru l-am patit si eu la motorul meu; am 2 senzori, zice-se ca unul se ocupa de scanteie iar celalalt de impulsuri la injectoare, ca sa dea banzina; la mine unul din senzori era fecundat, aveam jet de benzina la injectoare, dar nu aveam scanteie. Am inlocuit senzorii amandoi (desi numai unul era defect) si ghici ce? Mi-a pornit motorul :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ca sa dau un citat din... mine pe acelasi topic:

 

...........care stimuleaza senzorii Hall, senzori Hall numiti si bobine "pick-up"....................
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiintific vorbind bobinele pick-up nu au nici o treaba cu efectul Hall sau senzorii Hall, principiul e altul. Pe la toate motoarele pe care le-am vazut aprinderea era cu bobina pick-up nu cu senzori Hall. Poate are bmw-ul senzori Hall, nu stiu ca ca la deasta n-am surubarit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stiintific vorbind bobinele pick-up nu au nici o treaba cu efectul Hall sau senzorii Hall, principiul e altul. Pe la toate motoarele pe care le-am vazut aprinderea era cu bobina pick-up nu cu senzori Hall. Poate are bmw-ul senzori Hall, nu stiu ca ca la deasta n-am surubarit.

8.png

 

reperul 1 din imagine, are 2 senzori diametral opusi si prinderile placii is reglabile, ca sa poti regla avansul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da sigur sunt senzori Holl sau sunt pick-up coil? La bmw nu stiu cum e, dar prin toate manualele de japo la care m-am uitat erau pickup coil nu hall sensor.

Cel mai simplu ca sa-ti dai seama daca e senzor hall sau pick-up coil e sa vezi cate fire vin la "senzor" daca vin 2 e bobina daca vin cel putin 3 probabil e senzor Hall

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa o indelungata discutie cu Belbody am ajuns la concluzia ca ar fi ceva senzori, care la Virago ar fi montati sub / langa stator, in capacul din stanga al motorului (capacul de la alternator).

Chestie care inclin sa o cred, avand in vedere ca atunci cand scot capacul, de la ala la motor ajunge o mufa cu 3 fire.

 

Din pacate in manualele de Virago (Clymer & Haynes) nu se specifica nimic legat de senzori Hall.

Ramane sa recuperez cumva vechiul rotor (ala a ramas in Bucuresti, eu sunt in Timisoara), sa desfac iar capacul alternatorului si sa compar cele 2 volante.

 

Raman foarte recunoscator celui care are la indemana o volanta de 535 sa ii faca poze, sau macar daca gaseste careva o schema cu santurile / iesindurile alea sa pot compara cu cea de 400.

 

Totodata daca stie careva vreo viraga 535 la dezmembrari, cred ca as fi interesat de o oferta pentru volanta.

 

Dupa discutia cu Belbody am decis ca zilele viitoare, daca tot desfac iar motorul, sa fac o proba cu capacul + stator + senzori de la viraga de 400, eventual incercand si cu TCI-ul de la aia de 400 sa vad daca am 2 scantei sau doar una singura.

 

Oricum, va tin la curent cu rezultate, si multumesc pentru idei / pareri / ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da sigur sunt senzori Holl sau sunt pick-up coil? La bmw nu stiu cum e, dar prin toate manualele de japo la care m-am uitat erau pickup coil nu hall sensor.

Cel mai simplu ca sa-ti dai seama daca e senzor hall sau pick-up coil e sa vezi cate fire vin la "senzor" daca vin 2 e bobina daca vin cel putin 3 probabil e senzor Hall

100% is Hall, ca am 3 fire: plus, minus si semnal ;)

 

 

Mesaj completat

Dupa o indelungata discutie cu Belbody am ajuns la concluzia ca ar fi ceva senzori, care la Virago ar fi montati sub / langa stator, in capacul din stanga al motorului (capacul de la alternator).

Chestie care inclin sa o cred, avand in vedere ca atunci cand scot capacul, de la ala la motor ajunge o mufa cu 3 fire.

 

Din pacate in manualele de Virago (Clymer & Haynes) nu se specifica nimic legat de senzori Hall.

Ramane sa recuperez cumva vechiul rotor (ala a ramas in Bucuresti, eu sunt in Timisoara), sa desfac iar capacul alternatorului si sa compar cele 2 volante.

 

Raman foarte recunoscator celui care are la indemana o volanta de 535 sa ii faca poze, sau macar daca gaseste careva o schema cu santurile / iesindurile alea sa pot compara cu cea de 400.

 

Totodata daca stie careva vreo viraga 535 la dezmembrari, cred ca as fi interesat de o oferta pentru volanta.

 

Dupa discutia cu Belbody am decis ca zilele viitoare, daca tot desfac iar motorul, sa fac o proba cu capacul + stator + senzori de la viraga de 400, eventual incercand si cu TCI-ul de la aia de 400 sa vad daca am 2 scantei sau doar una singura.

 

Oricum, va tin la curent cu rezultate, si multumesc pentru idei / pareri / ajutor.

cum zice binox mai sus, daca ai bobine, ma gandesc ca si alea is caracterizate de ceva marimi electrice, cum ar fii rezistenta electrica; daca tot ajungi la ei, masoara ce se poate masura si apoi compara cu valori care stii sigur ca sunt corecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai am mai citit eu in manualul de XV535,

 

Bobina pickup e de fapt formata din 2 bobinute, cum se masoara:

Conectorul care vine de la pickup coil la TCI are 4 fire: albastru, maro, rosu si verde.

Se masoara cu ohmetrul pus pe 1000 ohmi - intre firele: maro cu verde, rosu cu albastru.

Trebuie sa fie 140 - 170 ohmi.

 

Despre ce fenomene magneto electrice se petrec acolo inca sunt in dezbateri... ;)

Dar se pare ca pickup coil nu e totuna cu senzor Hall, Binox are dreptate ca de obicei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok, se pare ca Belbody va primi berile alea multe de la mine. Dom'le, nu stiu cum, ca prin posta nu stiu daca merge pana la tine, ori daca nu vin eu cu ele pana acolo cand o da firul ierbii, dar iti meriti berile. :)

 

Bobina pickup e de fapt formata din 2 bobinute, cum se masoara:

Conectorul care vine de la pickup coil la TCI are 4 fire: albastru, maro, rosu si verde.

Se masoara cu ohmetrul pus pe 1000 ohmi - intre firele: maro cu verde, rosu cu albastru.

Trebuie sa fie 140 - 170 ohmi.

 

Am luat la verificat toate mufele care ieseau din capacul ala din stanga. Aveam o mufa cu 3 fire, 2 mufe cu 2 fire fiecare, si un fir separat. Firul separat l-am reperat ca fiind senzorul de neutral, deci nu aveam treaba cu el. Am masurat cu ohmetrul rezistenta intre cele 3 fire din prima mufa, e la 0.5 ohmi, ceea ce e corect conform manualului (rezistenta intre firele de la stator).

 

Cele doua mufe ramase mi s-a parut ca nu ar corespunde descrierii (culorile firelor) asa ca am dat jos capacul de la volanta. Intr-adevar, una dintre mufe era de fapt senzorul de la cric. Intre cele doua fire ale celeilalte mufe aveam rezistenta cam la 240 ohmi.

 

Volanta de Virago 400 se pare ca are 2 repere pe suprafata: 2 gauri una langa cealalta, si un dreptunghi in relief.

post-13113-1266866572_thumb.jpg

 

Iar langa statorul de la cea de 400 sunt intr-adevar 2 senzori, cu firele colorate cum a zis Belbody:

post-13113-1266866702_thumb.jpg

 

In schimb langa statorul de la 535 e un singur senzor:

post-13113-1266866753_thumb.jpg

 

Deci, eu presupun ca la o rotatie de volanta la virago de 400 cele 2 repere (gaurile si aia in relief) trecea pe la cei 2 senzori, rezultand 2 semnale. Avand in vedere ca aia de 535 are un singur senzor, presupun ca avea 2 perechi de repere pe volanta, care dadeau in senzor 2 semnale la o rotatie de 360 de grade.

 

Acum trebuie sa fac rost de o schema electrica de la viraga de 400 sa vad daca cumva sunt legati senzorii aia doi intre ei. In cazul in care sunt legati in paralel ii pot scoate de pe capac si sa ii pun pe 535, legati in paralel, astfel incat sa rezulte doar 2 fire. In cazul in care nu sunt legati intre ei si se duc cu 4 fire in restul de instalatie... i'm kinda fucked. Adica tre sa fac rost de o alta volanta, eventual de 535. Adica cautare disperata pe ebay si la dezmembrari. Revin cu alte detalii imediat ce gasesc si schemele.

 

Multumesc tuturor pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos.. nu vreau nici o bere. ;)

 

Dar, ceva e putred in Danemarca oricum.. Eu am citit in manualul de 535 de cele 4 fire (negru-verde, albastru-rosu) care vin de la 1 bobina pickup.... care er trebui sa fie dubla. Poate e o versiune mai veche de manual, dracu stie.

 

Cred ca reperul de pe volanta e patratelul acela, nu gaurile, el pare a trece exact prin dreptul bobinelor.

 

Am studiat de atunci si motorul de transalp (care e si el 2V) - la asta difera putin, in sensul ca reperele si bobinele sunt pe partea cealalta a motorului, dar in principiu lucreaza exact la fel.. un singur reper care se plimba prin fata a doua bobine separate.

Deci sistemul seamana cu cel al viroagai de 400.

 

La tine acum cred ca e clar: la 535 exista o singura bobina iar pe volanta sunt 2 repere, adica 2 patratele..

 

Ar fi o solutie: :) (pe care mi-ai sugerat-o si tu)

Foloseste si capacul de la 400, leaga bobinele la loc si du-le la TCI (vad ca sunt taiate - daca ala e capacul si nu alta poza de pe net) si foloseste TCI-ul de la 400..

 

Mesaj completat

Am descarcat alta varianta de manual, ceva cu poze mai bune, Clymer e..

Este de Virago 535.

 

In pozele din asta pot sa vad clar capacul si arata exact ca in prima ta poza, cu 2 senzori.

Nu stiu ce hibrid de motor ai tu, dar capacul de 535 conform manualului ar trebui sa aiba 2 bobine pickup, si din capac sa plece 4 fire direct spre TCI. (in afara de cele 3 de la infasurarile alternatorului)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma bucur ca am putut sa-ti fiu de folos.. nu vreau nici o bere. ;)

S-o crezi tu ca scapi asa de simplu... :D

 

Dar, ceva e putred in Danemarca oricum.. Eu am citit in manualul de 535 de cele 4 fire (negru-verde, albastru-rosu) care vin de la 1 bobina pickup.... care er trebui sa fie dubla. Poate e o versiune mai veche de manual, dracu stie.

Asta mi s-a parut si mie dubios. Pentru ca am cateva scheme electrice de xv535 si in toate apar 4 fire de la pickup coil. Inca nu am gasit o schema cu doar 2 fire, dar mai caut.

 

Ar fi o solutie: :) (pe care mi-ai sugerat-o si tu)

Foloseste si capacul de la 400, leaga bobinele la loc si du-le la TCI (vad ca sunt taiate - daca ala e capacul si nu alta poza de pe net) si foloseste TCI-ul de la 400..

Ala e capacul, si sunt taiate, dar asta nu e o problema prea mare pentru ca se pot reface legaturile. Ma bate gandul sa mai fac o chestie, sa mut cei 2 senzori de 400 langa statorul de 535 si sa verific ce intra si daca intra ceva in cele 2 gauri din TCI in care ar fi trebuit sa intre al doilea senzor. Pentru ca TCI-urile imi par identice (stiu, nu ma invat minte). Oricum, maine dau jos restul de instalatie electrica si vad unde / cum se conecteaza actualele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...