Sari la conținut

BMW R1100 RT


Skywalker
 Share

Postări Recomandate

Asadar, la cerere, iata si un topic dedicat BMW R1100 RT.

 

Incep eu cu o problema/parere - la Kawasaki am manualul Haynes care este absolut beton, cred ca si unul care n-a vazut tehnica in viata lui s-ar descurca cu mare parte din lucrari.

La R1100 RT am manualul ala cu 1100 R,RS,RT si GS, vreo 500 pagini, dar care este structurat incredibil de prost si ca atare mi se pare enorm de greu de folosit.

 

Are cineva o varianta mai buna pentru manual de RT ?

 

Iar pt mai vechii posesori de asa ceva, nu ezitati sa postati aici orice fel de tips& tricks cunoasteti.

 

:)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 201
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • Admin

Sa nu se supere omul ca ii poluam topicul..

Este cea mai confortabila moticicleta cu care am mers!

Am avut chopper, vitezana, am mers pe enduro, dar RT-ul intrece orice inchipuire!

Eu lucrez in ture si dupa schimbul de noapte ma urcam pe ea si bagam 4/500 km fara probleme, ei bine, de doua ori, fiind si obosit putin, era sa adorm la ghidonul ei..de multe ori lasam parbrizul jos sa mai simt bataia vantului.

Poate nu crezi, dar este purul adevar.

Pur si simplu te simti ca intr-o masina cabrio, uneori, daca este ploaie mai marunta, aceasta nici macar nu te uda in mers, esti complet protejat!

Nu am mers pe BMW LT sau Goldwing, dar mare diferenta nu cred sa fie..

Ciclistica?

Pur si simplu extraordinara..se apleaca pe curbe dupa gandul tau :D .

Are cilindrii aia amplasati destul de sus, centrul de greutate este mai sus ca la un motor normal si de asta pe curbe este superba.

Pozitie inalta pe ea, spatele drept, nu ai nicio problema.

Esti vizibil in trafic, fiind un motor cu carenaj impunator.

Consumul afara intre 5 si 6.5, in oras intre 7 si 9 %.

Viteza de croaziera 140km/ora, acolo nu simti absolut nimic, vant, turbulente, etc!

Merge max 200, dar de pe la 170 in sus incepe sa vibreze.Nu este deranjant, dar se simte.

Motorul, desi are doar 90 cp trage ca un tanc din ture joase, are un cuplu formidabil, ai impresia ca este mult mai puternic.

Merge ca un tractor, tremura la relanti, dar in mers este super.

Ingrijit, trece lejer de 250.000 km, fara reparatii, necesita doar kit de ambreaij dupa 70/100.000 km si consumabile.

Al meu avea 62.000km, si la 104.000(cind am avut accident cu el) mergea la fel.

Consumabile ieftine(motorul merge cu cel mai slab ulei posibil, 20W50..de Dacia de pe vremuri ;) .

Motocicleta este superprietenoasa, chiar daca este grea.

Prbriz reglabil, doua prize de curent, sa reglabila in trei pozitii, manere incalzite..ce-ti mai poti dori?

Defecte?

Mult spus..

-Farul este urat(la modelul RT1150 arata mult mai bine).

Nu lumineaza grozav, un kit xenon este necesar.

-Stopul pe spate cam mic, daca este si murdar nu prea esti vizbil noaptea, dar asta se corijeaza prin aplicarea unor benzi fosforescente, ochi de pisica sau chiar stop suplimentar pe topcase sau gentile laterale.

Ce-ti pot garanta..odata urcat pe ea nu te vei mai da jos..nu se compara cu niciun alt model..si te asigur ca nu ai condus altceva mai comod pina acum!

Ia-ti si nu ai sa regreti nici macar o secunda. :)

Sper ca ti-am fost de folos, daca mai ai nelamuriri ma poti intreba.

Bafta.

Luigi

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc. raspuns documentat si la subiect. la mine va fi mai acuta problema peste 1-2 ani,cand voi schimba F 650 ST ul actual(am alternative varadero,r 1100 gs si r 1100 rt,dar parca mai tare ma tenteaza rt ul si inca o capra pentru deal,ca oricum nici cu varadero nu fac nimic in afara asfaltului)

cu designul farului te obisnuiesti,in fond nu e asa urat,mie de exemplu nu prea imi place 1150 ul(e adevarat ca 1100 fara sidecase urile originale arata cam aiurea)

spor la cumparare initiatorului topicului si sa ne impartaseasca si noua impresiile dupa achizitie

succes

Mesaj completat

adica spor la vanzare lui deviltry,sa nu se inteleaga aiurea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am probat incarcarea acumulatorului prin priza ........... sincer sa fiu am avut ceva emotii dar............ functzioneaza :)

l.u.v.- multzumesc de ajutor (xenoane) si de sfaturi (incarcare) .......... a pornit "ragalia" la sfert de cheie ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

@skywalker..pai nu ai deja doua prize la el?

una in bord si alta in stanga, linga geanta laterala?

@Ricco..pentru putin..asta este cea mai buna metoda, un incarcator inteligent de la Louis tinut absolut tot timpul intr-una din prizele motocicletei si nu mai aveti probleme in veci cu bateria!

Ca tips..eu mi-am cumparat la el bujii NGK si motorul functioneaza mult mai rotund decit cu Bosch, desi aceasta este de prim montaj la BMW.

Mesaj completat

 

Ca tipsuri

-Eu mi-am cumparat la el bujii NGK si motorul functioneaza mult mai rotund decit cu Bosch, desi aceasta este de prim montaj la BMW.

-Filtrul de ulei este la fel ca cel de Dacia.Trebuie musai sa comnadati cheie de filtru de pe louis pentru ca altfel nu-l puteti scoate, este ingropat in carter.

-Schimbati filtrul de benzina(din rezervor) cam la 25/30.000 km.

Aici trebuiesc doua persoane, deoarece unul tine rezervorul si altul trebuie sa desfaca cablajul si conductele de benzina.

Atentie mare cind scoateti tot ansamblul plutitor/filtru din rezervor, locul este stramt si piesele fine.

Faceti treaba asta cu benzina putina in rezervor, altfel va fi destul de incomod, fiind greu si voluminos.

-Discurile de frana fata..chiar daca au un cloncanit cind mergeti pe piatra cubica, nu va speriati..asa fac..nu sunt aproape fixe ca la o japoneza..ele pot avea un joc lejer stanga/dreapta in bucsile lor, dar sus/jos(cum va uitati din fata)nu este permis.

Eu le-am schimbat la al meu, aveau joc mare si am cumparat Lucas de pe Louis..au alta constructie si nu mai au joc aproape deloc, sunt cam ca la 1150 RT.

O pereche costa cam 400 euro, sunt scumpe..

-Dati carenele jos si dati cu spray WD40 pe absolut toate contactele si mufele, scapati de umezeala si problemela cauzate de aceasta pentru todeauna..

-Atentie la jocul cablului de ambreiaj, foarte important, pentru a preintimpina uzura ambreiajului..sus, la maneta trebuie sa fie un joc cam de 10mm

Pe masura ce-mi mai amintesc mai scriu..

Bafta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu am o a doua prize, doar cea din bord. E drept ca imi mai atarna niste fire pe langa geanta laterala stanga, dar nu stia nimeni ce e cu ele. Incerc sa vin cu niste poze detaliate, poate ne lamurim impreuna. Eu as vrea sa montez o priza de 12V standard auto, ca sa pot alimenta GPS, incarcator telef, etc...e destul de complicat sa aduc toate cele la standard BMW prin lipiri de mufe si taieri de cabluri.

 

Am gasit pe net o pagina cu niste modificari facute de un posesor, poate ajuta pe cineva. http://www.johnbo.com/RT_Modifications.htm

 

Ulei am in el Castrol Actevo GP 20W50. Pareri? La Kawa am mers mereu cu Motul 5100 10W40 si n-as recomanda nimanui altceva pt un motor de genul ala. Dar la boxer BMW....mai cerem si pareri avizate :).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Firele alea rupte din stanga, de linga cutie sunt de la priza lui.

Cred ca poti adapta acolo o priza auto, dar poti comanda priza originala si pe Louis gasesti adaptor de la cea mare la priza mica.

Oricum o sa-ti trebuiasca asa ceva.

Alte date tehnice:

-ULEI MOTOR.. 3.7 litri(cu filtru schimbat), 3.5(fara filtru).

Ulei 20W50 API SE/SF/SG-CC/CD

Adica ORICE ulei 20W50 care are scris pe spatele bidonului una din grupele astea(adica SE-CC sau SF-CD, sau SG-CC, etc..).

Nu aruncati banii pe firme mari, toate sunt la fel, un bidon de patru litri costa cam 45 lei.

Eu schimbam uleiul la 5000km, iar filtrul de ulei la doua schimburi, adica 10.000 km.

Se merita, la cit de ieftin este acest ulei!

-ULEI CUTIE..SAE 90, API clasa GL5..0.8 litri

-ULEI DIFERENTIAL...0.25 litri HYPOID GEAR, dar merge si cel de cutie..adica dintr-un litru bagati 0.75 la cutie si 0.25 la diferential.

-FILTRU ULEI..MW 712 in catalogul MANN(identic cu cel de Dacia)

-FILTRU AER..C1552, in catalogul MANN

-BUJII NGK

Normale... BCP 7 ET

Iridium..BCPR EIX

Ce am scris mai sus sunt datele tehnice luate din manual, sa nu -si inchipuie cineva ca fac eu pe desteptul.. :)

Eu personal mi-am notat toate aceste date pe o hartie micuta pe care o tineam(o am si acum, desi nu mai am BMW.. ;) )in portofel.

Editat de l.u.v
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@Ricco..pentru putin..asta este cea mai buna metoda, un incarcator inteligent de la Louis tinut absolut tot timpul intr-una din prizele motocicletei si nu mai aveti probleme in veci cu bateria!

Ca tips..eu mi-am cumparat la el bujii NGK si motorul functioneaza mult mai rotund decit cu Bosch, desi aceasta este de prim montaj la BMW.

 

-Filtrul de ulei este la fel ca cel de Dacia.Trebuie musai sa comnadati cheie de filtru de pe louis pentru ca altfel nu-l puteti scoate, este ingropat in carter.

-Schimbati filtrul de benzina(din rezervor) cam la 25/30.000 km.

 

Si BMW ofera un incarcator foarte bun, avea parca unele avantaje fata de cel de la Louis, costa cca 100 euro.

 

Cu bujiile si eu am avut probleme, cand mi-am pus bujii BMW nu mai mergea rotund, mergea cam neregulat mai ales la viteza constanta, in special in jurul a 3000rpm. Mi-au pus cu iridium si a mers excelent. Poate insa sa difere de la moto la moto, daca am inteles bine, Florian (Giv32) cand avea 2 RT, una mergea bine cu un tip de bujii, cealalalta cu alt tip.

 

Filtrul de ulei este ieftin si original; ca fapt divers, am vazut ca si Bavaria are acum oferta buna de pret la schimbul de ulei (vezi www.bmw-motorrad.ro )

 

 

Mesaj completat

Nu am o a doua prize, doar cea din bord. Eu as vrea sa montez o priza de 12V standard auto, ca sa pot alimenta GPS, incarcator telef, etc...e destul de complicat sa aduc toate cele la standard BMW prin lipiri de mufe si taieri de cabluri.

 

Asta e cel mai usor: la Wunderlich (de exemplu) gasesti adaptor: intra in priza BMW si in celalalt capat are 2 prize auto, cablu de 25cm lungime, costa 12,90 euro.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu ma ajuta...am destule cabluri si tiganii de pus pe bord si pe acolo ( mai am si intercomul ), nu imi mai trebuie altele...In plus, in majoritatea timpului va sta in priza un singur cablu - ori GPS, ori telefon.

Vreau sa pun priza direct pe motor (legata in paralel cu priza actuala sau direct pe baterie cu siguranta aferenta) astfel incat sa pot pune GPS sau incarcator direct in priza. Altfel ocup jumate din tankbag cu cele doua prize auto si cu mufele de la GPS + mobil. Ce ma descumpaneste e ca s-ar putea sa nu gasesc loc propice pentru priza aia, in ciuda carenelor de 3 hectare :)....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am scos moto pt cateva ture aseara, ocazie cu care am verificat ce e cu mufele de langa cutia laterala stanga.

 

 

Una am identificat-o, este o mufa pt a doua bricheta pe care nu o am. Am constatat asta pt ca in mufa am 12 V si cu contactul luat ( ceea ce nu mi se pare grozav, mai ales ca e intr-o zona unde apa ajunge usor ).

Cine imi poate spune ce fac celelalte doua mufe? una e cu 2 pini, una cu 3.

Poze atasate ( scuze pt calitate, in garaj cu telef nu iese nicicum mai bine ).

post-5192-1266990613_thumb.jpgpost-5192-1266990624_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

... :rolleyes: ...ahaa, aici erati!...abia acum am vazut topicul asta!...

...mufa cu 2 contacte este de la priza permanenta iar celelalte mufe sunt de service motor si alte acareturi!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de lamurire.

Acum am o alta intrebare pt cunoscatori......am saua reglata la minim, dar totusi e mai inalt motorul decat un alt RT cu saua pe pozitia din mijloc. Am vreo varianta sa il las mai jos? rotita aia din spate - dreapta cu cele 3 pozitii (High, STD, Low ) ma ajuta? M-am mai jucat un pic la ea, am impresia ca pe low w mai OK, dar ...intreb, poate stie cineva mai bine.

 

Altfel, am facut azi 360 km cu el. S-a comportat frumos, e rost de plimbari mai lungi :( . Consum 5.7 %.

Si tot azi prima dezamagire: curge ulei pe la un telescop de zici ca-i robinet......fostul proprietar a "omis" sa imi spuna asta, nu avea cum sa nu observe la cum curge :rolleyes: ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Rozeta aia este pt.reglajul tariei amortizorului spate.

Nu-ti ridica sau coboara nimic, ai doar impresia findca amortizorul este mai dur sau mai moale.

Depinde de greutatea ta, eu la 183 si 100 kg mergeam cu ea la STd, pe dunga rosie.Cred ca este bine sa mergi pe STd.

Mai sus este prea dur, iar mai jos este foarte confortabil si topaie pe viraje..

Trebuie sa-ti comanzi simering, la montaj mai vorbim, pentru ca este diferit de un motor normal, din cauza basculei fata.Totodata comanda si uleiul, este bine sa-l schimbi.Dupa aia trebuie aerisit, dupa citeva sute de km. deoarece se creeaza presiune acolo, cam ca la enduro, diferenta este ca acolo ai o supapa si aici un imbus mic, de 4 sau 5.

La RT baza amortizarii pe fata se pune pe amortizorul central fata, telescoapele sunt asa, mai de finete.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multam de lamurire.

Acum am o alta intrebare pt cunoscatori......am saua reglata la minim, dar totusi e mai inalt motorul decat un alt RT cu saua pe pozitia din mijloc. Am vreo varianta sa il las mai jos? rotita aia din spate - dreapta cu cele 3 pozitii (High, STD, Low ) ma ajuta? M-am mai jucat un pic la ea, am impresia ca pe low w mai OK, dar ...intreb, poate stie cineva mai bine.

 

Altfel, am facut azi 360 km cu el. S-a comportat frumos, e rost de plimbari mai lungi :P . Consum 5.7 %.

Si tot azi prima dezamagire: curge ulei pe la un telescop de zici ca-i robinet......fostul proprietar a "omis" sa imi spuna asta, nu avea cum sa nu observe la cum curge :P ...

...sa cresti mare!.. :rolleyes:

...te deranjeaza daca e mai inalt?...nu ajungi cu talpile jos?...daca e ok pt tine personal lasa-l asa nu modifica nimic!!!...daca nu ajungi cu talpile jos atunci v-a trebui sa-l faci din robinet pe SOFT sau LOW si sa te obisnuiesti asa cu el iar cind merggi in 2 sa nu uiti sa-l intaresti oleaca!

...faptul ca-ti curge ulei din furca fata nu e asa tragedie pe cit de mare pare!...se repara f usor, nu e nevoie de mecanici iar investitia este destul de mica, ai nevoie de 470ml/buc de ulei de telescoape 10w(ulei care se schimba la fiecafre 2 ani)si de 2 semeringuri care se pot lua de la orice magazin specializat in asa ceva!..despre metoda de schimbare ia legatura cu Luigi(luv)..pe el l-am invatat cum se face atit schimbul cit si aerisirea!..sau daca ti-e mai usor suna-ma pe mine la 0721408941-florian si am sa te asist eu prin telefon la intreaga operatiune!.. :(

..pune si tu o poza cu el aici, sa-ti vedem si noi calutul!

Editat de GIV 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum am o alta intrebare pt cunoscatori......am saua reglata la minim, dar totusi e mai inalt motorul decat un alt RT cu saua pe pozitia din mijloc. Am vreo varianta sa il las mai jos? rotita aia din spate - dreapta cu cele 3 pozitii (High, STD, Low ) ma ajuta? M-am mai jucat un pic la ea, am impresia ca pe low w mai OK, dar ...intreb, poate stie cineva mai bine.

 

Mesaj completat

Rozeta aia este pt.reglajul tariei amortizorului spate.

Nu-ti ridica sau coboara nimic, ai doar impresia findca amortizorul este mai dur sau mai moale.

 

Pana si cunoscatorii mai gresesc... :rolleyes:

 

Rozeta este pt reglajul pretensionarii arcului, s-ar putea sa influenteze putin inaltimea motocicletei (eu nu mi-am dat seama, nu am acordat atentie). Dar asta trebuie reglata in functie de incarcatura (singur sau cu pasager/bagaj).

 

Reglajul tariei amortizorului (de care vorbeste Luigi) se afla pe partea stanga a motocicletei si poate fi actionat cu o surubelnita (sau ceva asemanator).

RS-ul are si pe fata asa ceva, la RT nu stiu...

Editat de khk
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata-l....

post-5192-1267461783_thumb.jpg

:rolleyes: :( ....frumos calutz!...sa te dai cu placere cu el!...cindva am avut si eu 2 din astia, acum mai am doar 1 si un gs!

Editat de GIV 32
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mesaj completat

 

 

Pana si cunoscatorii mai gresesc... :rolleyes:

 

Rozeta este pt reglajul pretensionarii arcului, s-ar putea sa influenteze putin inaltimea motocicletei (eu nu mi-am dat seama, nu am acordat atentie). Dar asta trebuie reglata in functie de incarcatura (singur sau cu pasager/bagaj).

 

Reglajul tariei amortizorului (de care vorbeste Luigi) se afla pe partea stanga a motocicletei si poate fi actionat cu o surubelnita (sau ceva asemanator).

RS-ul are si pe fata asa ceva, la RT nu stiu...

La mine, din ce am vazut, diferenta intre high si low e de ~1cm. Eu o tind cam la o linie catre high de standard, insa mobra mea e ceva mai usoara, iar amortizoarele mele, ceva mai folosite decat ale unui RT :(

 

Ce zici de surubelnita e reglajul de rebound. Controleaza cat de repede revine roata dupa ce a dat de un damb. Prea moale si mobra devine barca si pierde din aderenta pe curbe, prea tare si topaie, te rupe la spate si iar poate sa piarda din aderenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin

Eu nu am sesizat sa coboare motocicleta de la acel reglaj, fiind inalt nu trebuia sa fac efort sa ajung jos cu picioarele.

Dar poate incerci tu la al tau, Skywalker si ne spui si noua.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Intrebare intrebatoare....

 

Din ce in ce mai des ating cu cricul central in viraje, pe partea stanga. Pana acum am tot neglijat (crezand ca e un balans nefericit in viraj), dar incepe sa fie o problema. Azi am mers pe Padurea Bogatii si la cateva viraje consecutive am harjonit pe jos cu zgomot destul de puternic, chiar daca o ridic rapid tot risc ca la un moment dat sa se lase mai mult pe cric decat pe una din roti si atunci ;) .

Stiu ca mai multi posesori de rt100 au problema asta, dar nu stiu daca vreunul a rezolvat-o cumva. Pilit cricul? Pilite opritoarele sa se ridice un pic mai sus?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intrebare intrebatoare....

 

Din ce in ce mai des ating cu cricul central in viraje, pe partea stanga. Pana acum am tot neglijat (crezand ca e un balans nefericit in viraj), dar incepe sa fie o problema. Azi am mers pe Padurea Bogatii si la cateva viraje consecutive am harjonit pe jos cu zgomot destul de puternic, chiar daca o ridic rapid tot risc ca la un moment dat sa se lase mai mult pe cric decat pe una din roti si atunci :laugh: .

Stiu ca mai multi posesori de rt100 au problema asta, dar nu stiu daca vreunul a rezolvat-o cumva. Pilit cricul? Pilite opritoarele sa se ridice un pic mai sus?

..nu ai decit 2 variante de rezolvare a problemei!...

..1*..nu te mai inclina asa tare pe stinga!..

..2*..daca nu sunt aerisite bine telescoapele de pe fata sau uleiul din ele este prea vechi sau prea "moale"(5w)..asta se intimpla, coboara fata respectiv garda la sol !

..pune-ti niste suruburi in scarite care sa te anunte din timp ca te-ai inclinat prea mult!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...