Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU caut printre cuvinte si nici nu sunt adeptul despicarii firului in 4 , folosesc detalii atunci cand este cazul. NU vreau sa ofensez pe nimeni dar daca sustii ca repari alternatoare si ca esti AS atunci cum poti debita niste aberatii ? Voi ganditi cand spuneti ca releul da surplusul la masa ? Daca ai schimbat 3 rulmenti la alternatoare nu inseamna ca a ihabar de cum functioneaza releul de incarcare . Chiar sunt curios ce electronica ma poti invata tu pe mine ! S-o vad si pe asta.

 

Mai usor...calmeaza-te, avem tot timpul din lume sa invatam ! Dar cu pasi marunti.. Fiecare deschide un subiect sa invete, practic invatam unii de la ceilalti ...ideea este sa nu tinem pentru noi si sa explicam corect ceea ce stim, dar sa nu modificam legile fizicii si ce am invatat in scoli sau stim din practica din masuratori si determinari !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare am o problema cu acumulatorul meu de la xt125r


Am bateria de mai jos, cred ca are peste 2 ani, nu ma intrebati de ce am am asta, am cumparat motoreta cu tot cu bateria asta.
http://www.bateriimoto.ro/BATERII-CU-GEL--cID5.html

In februarie cand am scos-o de la iernat la xt125r-ul meu voltajul era mic tot timpul, am voltmetru conectat permanent alimentat direct de la baterie

 

  • scadea sub 12 volti cand incercam sa o pornesc, imi indica bordul icoana cu bateria
  • nu statea la relantiu daca aprindeam faza lunga cand era rece
  • scadea in intensitate mult faza lunga cand claxonam (e pe aer)
  • nu avea putere claxonul etc etc,

 

Noroc ca are pedala si stiu sa folosesc si socul

Dilema mea a fost de jumatate de an, sa completez sau nu cu electrolit. Problema e ca bateria cica e pe gel dar pe capac scrie clar sa completez cu electrolit daca e nevoie (suna destuld e ambiguu stiu) sa se prelungeasca viata bateriei

Am zis ori o fac ori o stric si iau alta, zis si facut. Am completat cu electrolit, am pus la incarcarcat cu un bec conectat ca am un redresor care baga 5ah si alcoolic cum sunt am pus sa sarbatoresc cu niste merlot. Am adormit si in loc sa tin si eu o ora doua adica pana la 1 noaptea la incarcat m-am trezit speriat pe la vreo 5 si am deconectat-o si m-am bucurat ca nu am luat foc in casa. Am lasat-o asa 24 de ore. Dupa 24 de ore am avut surpriza ca tinea 13.2 volti si m-am bucurat ca inainte tinea 12.2

Am conectat-o si problemele s-au rezolvat, luminina puternica, claxonul era claxon, pornea perfect a trecut o saptamana si voltajul e stabil la 12.8-12.9 inainte sa o pornesc dimineata. Cam mult zic eu.

Problema mea este urmatoarea (pe langa faptul ca beau prea mult) voltrmetrul de pe bord in mers imi indica des pana la 15.5 volti si mi se pare extraordinar de mult. Nu tine neaparat de turatie, poate sa fie turata la 5000 si sa arate 13v sau sa stea la relantiu si sa bage 15v dar sta in general prea mult timp la peste 15v. Mentionez ca atunci cand era slaba bateria nu urca la 15v

Credeti ca daca iau o baterie noua, neabuzata, o sa am iar 14.5 max sau e de vina si bateria si releul sau doar releul ca poate din accident am facut bine bateriei cu procedura de mai sus.
Eu am mai schimbat un releul cu unul OEM de la yamaha anul trecut pentru ca toata lumea spunea ca 15.5v
e prea mult, si s-a rezolvat treaba . Aveam aceeasi baterie. Mentionez ca am curatat toate contactele de la cdi, releu de pornire, releu de incarcare, siguranta, etc cu spray de contacte.


Stie careva care e cea mai ieftina solutie pana nu mi se prajeste ceva la partea electrica?

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

15 V nu-i un voltaj de speriat. La motoreta mea este maxim cat trebuie sa incarce. Vezi ce spune manualul.

 

P.S. E pacat de Merlot daca nu-l bei dupa o ceafa marmorata :)

 

 

la rf aveam 15.6 cel mai mult. 3 ani am mers asa, doar un bec de far, unul de semnalizare si unul de stop arse in tot acest timp... :) stai linistit, acum te poti gandi si la ceva sa incalzita sau manere :)

nici eu nu ma agit prea mult dar ma nelinisteste ce scrie in manualul de service

post-67547-0-46184100-1366057732_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional

de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum

azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita

lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum citeva zile am ramas fara incarcare la f3 releul de incarcare ars, am pus alt releu functional

de f4 identic cu al meu ca proba si incarca, am facut comanda de releu de la cineva de pe forum

azi am vrut sa vad stricaciunea la al meu indepartind izolatia cauciucata si am gasit o lamela dezlipita

lipi lamela la loc si zisai sa-i fac proba pe motor pornii motorul si minune incepu sa incarce

felicitari, poate e o conspiratie sa se strice draciile!

ar fi bine sa verifici voltajul care intra in baterie cu lumini aprinse 3000 ture etc si bateria sa fie buna cand faci asta

spor

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Domni experti, eu sunt pe langa cu partea electrica dar am zis sa fac o incercare inainte de a da banii pe o baterie noua: la F650gs din 2006 bateria Varta(funstart 12v 12Ah) a fost inlocuita in martie 2012.

 

Anul asta, dupa 2 luni de iarna(nu a fost pornita) am dat sa pornesc motoreta(tinuta in garaj subsol, medie 12 grade), pe bord pauza, niciun bec nu se aprindea. Am pus-o pe un redresor din ala vechi de 2 secole, care era setat pe 12V si am lasat-o peste noapte(nu am demontat bateria, nu am desfacut fisele) la incarcat. A2-a zi am mers vreo juma de ora cu ea, apoi ceva similar dupa 2-3 zile, apoi iar a stat nepornita vreo 2 luni.

 

Acum, la inceput de aprilie am zis sa dau si eu o tura, sa ii fac Rca, etc. Bineinteles, bateria moarta, am tras masina langa moto, oprit motorulde la masina, legat firele la bornele de pornire de la f650(sunt sub sha, la baterie e complicat sa ajungi la 650gs) si am tinut moto pornita cam 30 min si in acelasi timp legata la bateria de la masina, altfel se oprea-chiar si turata la 2-3000ture.

Mers la Praktiker, luat redresor 12V 6Ah(90 ron) lasat peste noapte la incarcat. Ziua urmatoare a fost ok.

 

Dupa alte 3 zile, am vrut la plimbare, a invartit de 2-3ori fara sa porneasca, pe urma moarta, becurile in bord abia se aprindeau. Pornit de la redresor, plecat la plimbare spre Cheia. Dupa 60km, s-a incarcat, iar la diverse stop&go-uri a pornit. La intoarcere spre Buc, in mers, am ramas fara vitezometru si turometru. Becurile din bord(semnalizare, neutral, far) mergeau.

 

Azi, am luat niste apa distilata si in sfarsit am dat bateria jos. Intre min si maxim nu vedeam nimic(?). Am zis ok...hai sa ii torn apa, dupa vreo 50ml de apa distilata am vazut la prima coloana cum ajunge apa intre nivelul minim si maxim. Am facut acelasi lucru si la ceilalti 5 electrozi, in total am bagat cam 300ml de apa distilata pt a atinge niv maxim. Bateria nu am montat-o inca pe mobra si nu am in dotare nimic cu care sa masor curentu din ea. Eu am un feeling ca daca a ajuns sa fie aproape uscata, e cam clar ca e "la revedere".

 

Maine dimineata, ce ziceti sa fac, sa ma duc sa iau o baterie noua sau sa ii fac o incercare la asta cu apa?

Si alta intrebare e - ce am facut gresit la capitolul mentenanta?

Defectarea Indicatorului de viteza si turometru ar putea fi legata de treaba cu bateria?

 

PS - am verificat sigurantele, toate sunt ok.

 

LATER EDIT, DUPA 16 ORE DE LA COMPLETAREA CU APA DISTILATA

Am montat acum 1 ora acumulatorul (nu l-am pus deloc la incarcat), a pornit instant, turometru merge, la fel si vitezometrul. :peace: O sa verific peste 1 luna nivelul de lichid din baterie, sa vad daca se ''evapora'' intr-un ritm alert.

Editat de cristibmw
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Firul rosu pe borna rosie (+) a bateriei, firul negru pe borna neagra a bateriei (-). Aparatul setat pe Vcc, adica volti curent continuu. Daca are si scala pe unitati diferite, il pui si tu sa fie intre 10 si 20, 30 Vcc. Teoretic ai 12-13v la baterie.

Un aparat de masura (multimetru) e o investitie buna.

Masori prima data cu motorul oprit, ar trebui sa ai ~12,5 V daca bateria e buna. Dupa aceea pornesti motorul si verifici din nou.

Editat de Geo_ZGA
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...