Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

poate are cineva vreo schema cu circuitul celor 3 fire . de care se vorbeste si sa vorbim exact pe schema unde si cum trebuie curatat , cum trebuie masurat etc, Asa empiric si eu am scos mufele si le'am curatat dar face la fel. Probabil am omis un contact pe undeva nu pot sa imi dau seama........

Editat de Floryn_k1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Este foarte important ca izolaţia alternatorului să nu fie compromisă, nu trebuie să apară tensiune faţă de şasiu iar debitul între faze ar trebui măsurat şi cu o sarcină (bec de far) în circuit.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ceea ce nu pricep eu este exact fenomenul asta ca la relanti incarca cat trebuie si cand o turezi scade destul de mult incarcarea , de ce cand o turezi,,,? dupa logica mea trebuie sa fie o problema cu o piesa aflata in miscare.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand o turezi bobinele de inductie consuma mai mult in timp ce incarcarea ramane la fel din cauza releului defect a vreunui contact imperfect sau chiar a alternatorului defect, deasta scade tensiunea la turatii mari.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa un an...in premiera mondiala SHORAI dezmembrata ( Cracking open )

Iarna am lasat bateria pe motor, de lene. Rezultatul descarcare aproape completa si o sectiune distrusa adica tensiune 0. Totusi bateria era capabila sa invirta demarorul ( 450 EXC ) pentru mai mult de 5 porniri avind numai 10V.

Concluzi:

1) este important sa se faca balansarea celulelor cu redresor specializat. Bateria Shorai in ciuda explicatiilor pe site NU ARE CIRCUITE INTERNE DE BALANSARE ( vezi pozele )

2) descarcarea sub limita a 3.2 v pe element duce la distrugerea lui. In cazul Shorai elementul se umfla ca un balon fiind inchis in punga de plastic.( tot din poze va lamuriti)

3) este important sa se monteze un intrerupator sa nu permita descarcarea bateriei in cazul ca nu este folosita motocicleta.

 

Despre Shorai:

-mai usoara decit Ballistic

-Initial am crezut ca bornele nu sunt etansate, Sunt. Si conectorul aditional pare sa fie etansat.

-Conductorii pentru + si - sunt , dupa parerea mea, subtiri.

-Carcasa NU este perfect etansa. daca folositi Shorai puneti banda adeziva la imbinarea carcasei.

 

Am cumparat Ballistic. Nici asta nu e minunea tehnicii in ciuda reclamei.

Conectorul aditional de fapt este un conector infipt in alt conector ce nu a facut initial contact cu toti pinii. Defect de proiectare si fabricatie.

Cablul de alimentare a incarcatorului are litele din OTEL cuprat si sectiune mica . Cheap Chinese.

Incarcatorul Ballistic stie sa incarce toate tipurile de baterii: LiFe, LiIon, Pb cu balansare pina la 6 celule primind alimentare de la o sursa intre 11 si 18 V

 

Peste ceva vreme o sa revin si cu pareri despre Ballistic

post-37333-0-47115300-1369246382_thumb.jpg

post-37333-0-71268200-1369246406_thumb.jpg

post-37333-0-99307800-1369246439_thumb.jpg

post-37333-0-99185400-1369246466_thumb.jpg

post-37333-0-94885800-1369246501_thumb.jpg

post-37333-0-82694300-1369246611_thumb.jpg

post-37333-0-28345400-1369246622_thumb.jpg

post-37333-0-90575400-1369246634_thumb.jpg

post-37333-0-30991000-1369246643_thumb.jpg

post-37333-0-24368600-1369247294_thumb.jpg

Editat de blue_led
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lucrurile stau un pic diferit la bateriile LiFePo4 .

Tensiunea minima pe element e de 2,75V (aici parerile difera ,uni zic 2,5 alti 2,8 teoria 2,75 ) ,sub acest prag se produce o descarcare ireversibila partiala ,adica piarde din capacitate.

Tensiunea maxima pe element e de 3,6V ; depasirea acesteia cu +1% sau -10% duce la o pierdere de capacitate de 10% iar din acest motiv sant strict necesare circuite de balansare (egalizarea tensiunilor pe elementi in timpul incarcarii) - la o baterie cu 8 elementi din care doua seri de cate 4 elementi pusi in paralel in serie ,o serie se incarca 14,4 V cealalta ramane la cat a apucat . Din seria care s-a incarcat corect elementi pot fi incarcati cu tensiuni diferentiate si suma lor sa fie 14,4V .

Acum cu folosirea otelului cuprat am patit la depanarea unui televizor -avea ceva ani TV-ul si buba a fost o componenta care a ... ruginit si nu mai facea contact ;am schimbat componenta cu una noua si a pornit ,complect functional si nu a necesitat nici un fel de reglaje decat am pus capacul .

In concluzie ,bateriile pe Li necesita circuite speciale de incarcare@echilibrare (acestea din urma unele baterii le au incorporate ) si un releu de incarcare precis . Bateriile LiFePo4 suporta curenti de descarcare de cateva zeci de ori capacitatea nominala -aici putem vb de curent de start. La bateriile Pb-acid acest curent e de 10C (C fiind capacitatea in Ah) iar la bat pe Li am vazut unele cu 40C .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am vazut ca cineva a scris ca JMT si Yuasa sint bune. personal, mi se pare ca vin de pe planete diferite. am avut JMT, dupa o descarcare completa cauzata de alarma n-a mai vrut incarcata. am dat-o la cineva care are aparat din ala de reinvie baterii. a mers cumva dar n-a mai fost ea niciodata cum trebuie. Yuasa rezista eroic la abuz. si ca veni vorba, 3 sfaturi pt. binele bateriei:

1. fara alarma

2. fara alarma

3. fara alarma

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salutare,

 

Am un Hornet fabricatie 2002 si sunt nedumerit in legatura cu parametrii de incarcare a bateriei pe motor si anume:

Cu motorul pornit la relanti si lumini stinse am incarcare pe bornele bateriei de 14,5 - 14,7 constanta cu motor cald. Cand porneste ventilatorul de racire tensiunea scade la 14,5 iar daca accelerez la 5000 rpm tensiunea scade iar la 13,5.

Cu motorul pornit la relanti si cu luminile aprinse am 13,2 - 13,3 chiar si 12,6 cand porneste si ventilatorul. Accelerata la 5000 rpm am intre 13,2 - 12,8.

Fara lumini aprinse cred ca este ok incarcarea, insa cu luminile aprinse tensiunile nu cred ca sunt bine. Mai mult decat atat la relanti lumina farului pierde putin din intensitate dar revine la normal daca accelerez.

 

Bateria are 3 saptamani, nu am mufe topite, pornirea cu motorul rece este foarte buna.

 

Tind sa cred ca este releul de incarcare. Voi ce parere aveti?

pff de ce oare nu duceti la capat un topic daca il deschideti.............? si finalul povestii ai uitat sa il postezi..?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Releul de incarcare e bun .

Caderea de tensiune asociata turatiei e de la faptul ca bobinele de inductie consuma mai mult curent deoarece trebuie sa genereze mai multe scantei in unitatea de timp . Ai observat ca daca pornesti farul (cresti consumul) scade tensiunea . Ventilatorul are ~100W ,cat doua faruri ... bateria de acumulatoare daca e noua 'tine' consumul si tensiunea scade mai putin ,daca e mai veche nu tine.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pff de ce oare nu duceti la capat un topic daca il deschideti.............? si finalul povestii ai uitat sa il postezi..?

Finalul povestii din pacate nu exista. Nu imi dau seama cum ar trebui masurate cele 3 fire galbene ce ies din alternator. Un coleg mai sus spunea ca se masoara doua cate doua. Cum adica mai exact nu mi-am dat seama.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai masurat prostii cel mai probabil. Cele 3 fire scot curent alternativ trifazat. Pune aparatul pe Vc.a, ~ alternativ, si o sa masori pe 2 cate 2 fire. Iti da egal la aceeasi turatie, 30-70V

 

Masoara tensiune continua la cealalta iesire a regulatorului si apoi catre baterie. Daca ai doar contact imperfect, atunci masuratorile o sa-ti arate tensiune buna imediat dupa regulator, si tensiune proasta si apropiata de a bateriei dupa punctul de contact imperfect.

Am incercat acum inca o masuratoare pe cele 3 fire galbene din alternator astfel: borna minus multimetru pe cadru motoreta iar borna + a multimetrului pe rand pe fiecare din cele 3 fire galbene ce vin din alternator. Rezultatul a fost de 15,5 V pe fiecare din fire. Multimetru a fost setat pe Vca. In turatie valorile scad pe toate cele 3 fire.

 

O fi bine, n-o fi bine...Va rog colegii mai priceputi sa va dati cu parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am incercat acum inca o masuratoare pe cele 3 fire galbene din alternator astfel: borna minus multimetru pe cadru motoreta iar borna + a multimetrului pe rand pe fiecare din cele 3 fire galbene ce vin din alternator. Rezultatul a fost de 15,5 V pe fiecare din fire. Multimetru a fost setat pe Vca. In turatie valorile scad pe toate cele 3 fire.

 

O fi bine, n-o fi bine...Va rog colegii mai priceputi sa va dati cu parerea.

Cauta in manualul de reparatie, acolo iti indica cum masori corect si ce valori trebuie sa ai !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta in manualul de reparatie, acolo iti indica cum masori corect si ce valori trebuie sa ai !

 

Din pacate in manual se spune cum se masoara rezistenta statorului. In acelasi mod cred ca se masoara si voltajul doar ca nu stiu exact de valori trebuie sa existe pe acele 3 fire galbene.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Între oricare două fire galbene, la turaţie mare ( >4000rpm ) trebuie ca tensiunea să urce până la aproximativ 70Vca ( +/- 10Vca ).

Pai si nu trebuie si un minus pe undeva? Intre oricare din cele 3 fire multimetru nu citeste nimic.

Im schimb intre indiferent care fir galben si masa am aprox 15v dar scade la turatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

man, pariez ca sint zeci de forumuri unde se discuta aceeasi problema. ca sa nu mai zic clip-uri how-to de tipul celui de mai sus.

eu am impresia ca tu masori cu regulatorul conectat la alternator sau ceva de genul asta. descrie cu lux de amanunte exact ce si cum faci acolo, banuiala mea e ca procedura ta e gresita.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

man, pariez ca sint zeci de forumuri unde se discuta aceeasi problema. ca sa nu mai zic clip-uri how-to de tipul celui de mai sus.

eu am impresia ca tu masori cu regulatorul conectat la alternator sau ceva de genul asta. descrie cu lux de amanunte exact ce si cum faci acolo, banuiala mea e ca procedura ta e gresita.

Da, eu masuram aiurea. Cand ajung acasa saptamana asta o sa masor iarasi.

 

Dar ma gandeam eu acum, daca scot mufa celor 3 fire galbene care duce la regulator, motoreta merge pe baterie, nu? Sau pot masura si fara sa scot mufa de dinainte de regulator?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clar, merge pe baterie. n-am idee care e consumul sarcinilor pe care nu le poti elimina (ventilator, aprindere etc), dar daca te misti repede, tine cit faci tu masuratoarea. ma gindesc ca-ti pregatesti totul dinainte s-o pornesti. faruri oprite samd, cred ca e si clar si lucrul asta.

 

dar, ca o chestie generala... nu cumva tu incerci sa gasesti o problema, fara sa fii convins ca ea exista? ce te=a facut sa ajungi la verificarile astea?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai clar, merge pe baterie. n-am idee care e consumul sarcinilor pe care nu le poti elimina (ventilator, aprindere etc), dar daca te misti repede, tine cit faci tu masuratoarea. ma gindesc ca-ti pregatesti totul dinainte s-o pornesti. faruri oprite samd, cred ca e si clar si lucrul asta.

 

dar, ca o chestie generala... nu cumva tu incerci sa gasesti o problema, fara sa fii convins ca ea exista? ce te=a facut sa ajungi la verificarile astea?

Toata treaba a pornit cand am vazut ca imi flucteaza acul indicator de temperatura. Am masurat incarcarea la relanti si am 14,5 fara far aprins. Cu far aprins scade aproape de 13 si daca accelerez flucteaza luminia farului. Daca mai porneste si ventilatorul am si 12v pe incarcare, ceea ce nu este ok.

Cu far stins nu imi flucteaza acul indicator de temp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

robotul de pornire e fix ce indica numele: robot de pornire.

nu-s sigur cum sint construite, dar banuiesc ca au o baterie de condensatoare de capacitate mare si atit. ideea e ca o baterie descarcata poate avea in ea destula sarcina cit sa porneasca sanatos un motor, doar ca (daca nu e incarcata bine si/sau e veche si f.ututa), nu e in stare s-o livreze suficient de rapid. "robotul" ala probabil asta face, isi ia sarcina aia de pe baterie intr-un timp mai lung si o da inapoi rapid. deci nu faci nimic cu el.

Toata treaba a pornit cand am vazut ca imi flucteaza acul indicator de temperatura. Am masurat incarcarea la relanti si am 14,5 fara far aprins. Cu far aprins scade aproape de 13 si daca accelerez flucteaza luminia farului. Daca mai porneste si ventilatorul am si 12v pe incarcare, ceea ce nu este ok.

Cu far stins nu imi flucteaza acul indicator de temp.

cred ca e ce-am intuit intial: cauti o problema care nu exista. mie-mi fluctueaza lumina la far de cind am motorul (de 5 ani) si inca merge bine-merci. Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...