Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

"Formatarea" acumulatorilor cu plumb/acid nu este formatarea de pe vremea acumulatorilor NiMH (telefoane mobile) :)

In general se face cam asa:

Adaugarea acidului in bateria uscata

O perioada de asteptare: 30-90 minute

Incarcare - 1-3 ore functie de capacitatea acumulatorului si puterea redresorului folosit.

Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor.

Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM).

 

O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi :what:

tot tensiunea o masoara acolo.

nu ai cum sa masori curentul (CCA) cu un aparat de masura. exista aparate speciale pt. testarea bateriei in sarcina dar nu ai nevoie de asa ceva decit daca ai nevoie sa masori capacitatea reala (adica nu cea estimata dupa tensiune, care poate fi inselatoare) a unei baterii in mod frecvent.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dupa ce se toarna acidul in baterie, indiferent ce tip este, nu este necesara incarcarea pe redresor.

Bateria se incarca singura in urma reactiei acidului cu elementii din baterie. Am acum in fata instructiunile de la o baterie Landport si nu pomeneste nimic de incarcare dupa turnarea acidului (e baterie cu tehnologie AGM).

 

O fi la Yuasa alta treaba, nu stiu, ca nu-si permite nimeni asa ceva...

 

Te inseli grav!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te inseli grav!

Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri.... Redresorul meu de ex e facut de mine, dintr-un traf, o punte cu 8 diode(sa fie) si ceva rezistente, imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate.

 

PS: eu deja ti-am dat ignore te rog fa si tu la fel

Da-i tare ca mai ai 18 pana la extramembru, vorba lui Ivan :)

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si in cazul in care cumpar o baterie noua, cum mama saraciei stiu eu cum s-o incarc, redresoare sunt de mii de feluri....

 

Asta e si faza cu tehnologiile astea noi. Bateriile nu mai necestia formatare, se toarna electrolitul in ele si gata.

Editat de alex_en
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iti fac poza la instructiunile de pe baterie si ti le trimit daca vrei. Nu zice nimic de incarcare!

 

Eu iti recomand sa faci la fiecare baterie noua o incarcare inainte de a o pune in functiune.

Daca bateria ar fi 100% incarcata doar dupa adaugarea acidului, atunci n-ar mai primi deloc sarcina. Pune-o insa pe orice redresor si ai sa vezi ca acesta inca o incarca (fara sa o supra incarce).

Bateriile Yuasa sunt cele care stau cel mai putin la incarcat dupa adaugarea acidului. Am formatat acumulatori mai ieftini si au avut nevoie de perioade de 3-4 ori mai lungi de incarcare pe redresoare inteligente pana la full charge.

Nu am auzit de landport, nu stiu cu ce se ocupa. Pana acum, Yuasa sunt cele mai performante baterii pe care le-am vazut cu exceptia celor LiFePo4.

 

imi urca bateria pana in maxim 14.2V dar nu am habar cati amperi scoate.

 

Atunci afla curentul maxim pe care il scoate redresorul construit de tine. Vei avea o prima informatie ca sa te orientezi asupra timpului de incarcare necesar fata de capacitatea acumulatorului tau.

Editat de Cesar
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alex_en, fa un experiment, daca bateria n-a fost pusa pe motor sau pe incarcator.

toarna acidul, las-o citeva ore, recomandat peste noapte si masoara tensiunea. dupa care incarc-o cu un incarcator (preferabil inteligent), lasa iar citeva ore si masoara iar tensiunea. daca e diferenta, raspunsul e clar.

m-as mira f tare sa fie doar la Yuasa, si astia sint tata lor. pe FAQ-ul pe care l-am postat mai inainte zice ca una din cauzele de moarte prematura e lipsa incarcarii initiale.

si retine ca si eu credeam ca nu e nevoie, bazindu-ma pe amintiri cetoase, pina am vazut dovada contrariului.

Editat de gn77b
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai ca recomanzi e una, dar noi vorbim de formatare. Ce treaba are daca o pun direct pe motocicleta? Se "defecteaza" iremediabil?

Am gasit si producatori, Varta, de exemplu care in instructiunile de folosire spun ca in cazul in care dupa adaugarea electrolitului tensiunea de pe baterie nu este peste 12. 6 V se recomanda incarcarea pe redresor.

Landport e un producator de baterii, ca oricare altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Atunci afla curentul maxim pe care il scoate redresorul construit de tine. Vei avea o prima informatie ca sa te orientezi asupra timpului de incarcare necesar fata de capacitatea acumulatorului tau.

Pai imi scoate 8, ceva volti la clesti, la liber, masurat cu aparatul de masura, ridica orice baterie moto pana in maxim 14.2, amperi nu stiu cati are. Ce vreau sa mai precizez este ca am vazut mai sus ca nu aprobati descarcarea bateriei noi, nu comentez dar in cazul meu la o baterie veche am avut probleme gen nu mai pornea dimineata, am pus 6 becuri a cate 5w legate in paralel pe ea, lasat cateva ore pana aproape s-au stins becurile si am pus-o pe redresor timp de ~ 20 de ore pana a ajuns la voltajul maxim de 14.2 oferit de redresorul meu, ciudat dar de atunci imi porneste dimineata fara probleme.

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

alex_en, fa un experiment, daca bateria n-a fost pusa pe motor sau pe incarcator.

toarna acidul, las-o citeva ore, recomandat peste noapte si masoara tensiunea. dupa care incarc-o cu un incarcator (preferabil inteligent), lasa iar citeva ore si masoara iar tensiunea. daca e diferenta, raspunsul e clar.

m-as mira f tare sa fie doar la Yuasa, si astia sint tata lor. pe FAQ-ul pe care l-am postat mai inainte zice ca una din cauzele de moarte prematura e lipsa incarcarii initiale.

si retine ca si eu credeam ca nu e nevoie, bazindu-ma pe amintiri cetoase, pina am vazut dovada contrariului.

Orice incarcator, fie ca e inteligent fie ca e prost de bubuie o supune unei anumite metode de incarcare care EVIDENT o sa-i ridica tensiunea la borne. Unde ai vazut tu FAQ alea, la Yuasa pe site? Cauta si la alti producatori, vezi ei ce zic.

 

Revin cu alte instructiuni de utilizare, de data asta de la o baterie BOSCH, pe acid (clasica), de 9 A H unde se zice clar ca dupa umplere, dupa 15 minute, sa se incarce acumulatorul timp de 2 ore cu un amperaj de 10% din capacitate.

 

Ti-am dat deja cele mai folositoare informatii pe care le am. Tu poti sa faci ce crezi de cuviinta.

Eu fac ce scrie in instructiunile de utilizare, nu ce crede unul si altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nici nu aprob nici nu dezaprob :D

Explicatia e simpla. Cand bateria e descarcata, sulfatarea e mult mai rapida. Asta inseamna ca, capacitatea bateriei tale va scadea foarte repede in timp.

Bateria aia veche puteai sa o incarci (sa completezi intai electrolitul la nivel) fara sa o descarci in prealabil si obtineai un rezultat identic.

Cred ca am mai zis-o dar o repet, ideal este ca acumulatorii auto-moto sa fie in permanenta aproape de nivelul maxim de incarcare.



Eu fac ce scrie in instructiunile de utilizare, nu ce crede unul si altul.

 

Imi cer scuze ca mi-am permis sa-ti dau un sfat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot am aprofundat p'aici discutii despre baterii, perfect normal pt aceasta perioada :crack:

Ce parere aveti despre "spalarea" bateriei, adica spalarea cu apa distilata de cateva ori si inlocuirea electrolitului(acid + apa masurata cu pipeta "minune")? Cand am avut probleme de nu-mi pornea dimineata dupa ce a dat frigul am vrut sa fac asta, dar 50% din mecanici au recomandat si cealalta parte au nerecomandat procesul... A incercat careva, da rezultate?

 

:cheers:

Editat de Error1132
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice incarcator, fie ca e inteligent fie ca e prost de bubuie o supune unei anumite metode de incarcare care EVIDENT o sa-i ridica tensiunea la borne. Unde ai vazut tu FAQ alea, la Yuasa pe site? Cauta si la alti producatori, vezi ei ce zic.

da, la Yuasa pe site le-am vazut.

daca incarcatorul ii ridica tensiunea, care in mod normal e un indicator al incarcarii, concluzia e ca nu-i incarcata destul. nu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

V-olti macar.Cu toate ca nu inteleg dece sa nu pot masura Amperi :what:

 

Minutul 2:14

 

 

 

Volt=> unitate de masura a TENSIUNII electrice.

Amper(electromagnetic / electrolitic- acesta ne intereseaza pe noi)=> unitate de masura pentru INTENSITATEA CURENTULUI electric, si vine ca un compus(amper-ora)=>unitate de masura pentru sarcina electrica egala cu cantitatea de electricitate transportata de un curent electric cu intensitatea de 1 amper printr-un conductor in timp de o ora egala cu 3600coulombi.

 

Daca va uitati mai cu atentie, pe fiecare baterie scrie 12V 7(sau4,5,8,43,102,etc) Ah ,adica amper-ora.

 

Capacitatea bateriei este cantitatea de energie electrica stocata de aceasta. Ea se masoara in Amperi.h.

Tensiunea electrica este tensiunea electrica generata la bornele bateriei de acumulatoare. Ea se masoara in Volti.

Curentul de descarcare la rece!Este curentul pe care o baterie noua, complet incarcata, poate sa il furnizeze continuu, timp de 10 secunde si sa asigure la - 18 º o tensiune de min. 7,5 V (EN).

SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare. O perioada incarcat complet nu-i face neaparat bine. Iar descarcarea pana la epuizare a bateriei poate duce la sulfatarea ei.

Cand o baterie este sulfatata spre exemplu, scade durata de retinere a tensiunii(Volti).

Aceste metode de "resuscitare" a bateriei pe care voi vreti sa le incercati sunt inutile. Bateriile din ziua de azi sunt facute incat sa tina lejer 4-5 ani(nedemontate de pe moto/auto) intr-un regim de lucru normal,fara extraconsumatori, sau alte probleme ale instalatiei electrice.

Si sa fiu off-topic putin ca,e la moda. @emy15,esti la o puternica perioada de maturizare,prin care toti am trecut, dar pana acum ar fi trebuit sa stii ca "V-olti" ii masori cu aparatul de masura, Amperii cu metrul de croitor. Folosesti emoticoane in exces(lucru destul de iritant pentru ochi) si cireasa de pe tort este agramatismul tau,si lipsa de cunostinte in domeniu(actual- mecanica/electromecanica).

Recomandare: Numai chiuli de la scoala.

Rezultat: Un trai mai bun pe forum,si o decurgere mai logica a conversatiilor din topicuri.

"P.S": @Nenea Ivan ti-ar putea fi bunic,arata putin respect.

Numai bine tuturor!

Editat de Mike06
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

http://books.google.ro/books?id=8bMoshJhC-wC&pg=PA535&lpg=PA535&dq#v=onepage&q&f=false

 

SI NU! Acumulatorii sunt facuti sa oscileze de la descarcare la incarcare.

in toate sursele credibile am intilnit distinctia clara dintre bateriile "deep discharge" (UPS-uri etc) si cele de pornire.

 

http://www.samlexamerica.com/support/faqs/faq11.aspx#question_2

 

Everybody is familiar with the SLI batteries that are used for automotive starting and powering vehicular accessories. SLI batteries are designed to produce high power in short bursts but must be constantly recharged (normally with an alternator while driving). Vehicle starting typically discharges 1%-3% of a healthy SLI battery's capacity. The automotive SLI battery is not designed for repeated deep discharge where up to 80% of the battery capacity is discharged and then recharged. If an SLI battery is used for this type of application, its useful service life will be drastically reduced.

 

http://m.optimabatteries.com/faq/deep-cycle.html

 

Deep cycle means using the battery in an application that will discharge 60 to 70 percent or more of the battery capacity. An auto battery is an SLI (starting, lighting, ignition) battery. Its plates are designed to deliver maximum power for a short duration. Starting a car typically discharges an SLI battery 1 to 3 percent. When an SLI battery is used in a deep cycle application, or in a vehicle with heavy accessory loads, the battery life will be shortened.

...

What’s the difference between an OPTIMA® deep cycle and starter battery?

 

An OPTIMA deep cycle battery uses a different chemical for the active paste material on the plates, and a slightly stronger acid. This chemistry change allows for a much longer life in cycling applications with only a slight reduction in starting power.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 5 weeks later...

Am pus si eu baterie la incarcat la redresorul cel inteligent si am o nelamurire / curiozitate.

 

In mod normal, redresorul incarca baterie pana la aproximativ 14,4 - 14,5V, si apoi trece intr-un mod de intretinere. La baterie de pe motocicleta (un Bosch 'cu intretinere' nu prea noua) nu ajunge la voltajul asta. Curentul dat de redresor face ca voltajul ramana stabil la aproxiamtiv 14,3V. Redresorul ramana in mod de incarcare, si baterie fierba usor.

 

Baterie nu imi face probleme pe motor, are inca putere destula, nu se descarca singur, cere doar 2 completari cu apa destilata pe sezon.

 

Care o fi cauza? Sa fie ceva cu concentratie de acid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Am pierdut suruburile de la baterie, precum si placutele alea cu filet ce le pui sub borne. Nu mai stiu unde le-am pus.

Am fost la un magazin de piese auto si nu au. N-as prea vrea sa iau o baterie noua doar pentru niste screws and nuts.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...