Kassu Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) Acumulator Fullbat FT12A-BS pus din fabrica pe motor. Are aproape 5 ani si capacitatea a scazut la 50% (conform redresor Saito Pro Charger XL). Pus pe redresor, pare ca se incarca, dar dupa o zi de stat pe masa deconectat, scade si voltajul si capacitatea. Pe motor se simte ca bateria e pe moarte, la cresterea turatiei, creste luminozitatea farului iar daca electroventilatorul functioneaza, se aude o crestere a turatiei acestuia. In decursul celor 4 ierni, am tinut bateria conectata la redresor. Nu cred ca a influentat cu ceva durata ei de viata. Probabil si daca nu o incarcam, tot atata tinea. Cred ca viata unei baterii tine mai mult de functionarea in parametrii a releului regulator. Daca acesta e defect, se duce si bateria. PS: martorul ABS poate semnaliza o baterie la limita vietii ei, cel putin la unele motorete, precum a mea (altii cu acelasi model au observat deja asta). Editat Ianuarie 20, 2020 de Kassu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) Durata de viata a bateriei depinde de multi factori, pana si daca moto staționează la soare sau la umbra, cata caldura ajunge in locul unde e bateria, cat de mult se actioneaza electromotorul etc. Eu am tinut iarna bateria moto pe redresorul Lidl pozitia "fulg" si a intrat in al 5-lea an de cand mobra e la mine, bateria fiind de vechime neidentificata. Banuiesc ca reglajul ala automat fiind pe tensiune si nu intensitate nu prea ar avea treaba cu capacitatea acumulatorului, dar posibil sa ma înșel. La auto am avut baterii de prima echipare care au tinut >10 ani, la moto anterior un Saito de 12€ care m-a dus 5 ani si am vandut mobra cu el functional, o Varta care a tinut 6 luni 1/2 (garantia fiind la vremea aia 6 luni) și altele despre care nu-mi mai amintesc. Editat Ianuarie 20, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 11 minute, caracterincompatibil a spus: Yuasa a ținut 7 ani la scuterul mare.12-19,in vara nu l am folosit și a leșinat.yuada cumpărată din magazin nu a ținut mai mult de 3 sezoane,atât motocicleta cât și scuter Din cauza unui bosch.am lăsat scuterul lângă Sibiu și m am întors ziua următoare cu o baterie noua,a crăpat când coboram Transfăgărășan ul Cumva cea care a tinut 7 ani a fost cea originala cu care a venti scuterul de la mama lui? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 2 ore, Djebelu' a spus: Eu am constata in timp ca motocicletele cu alimentare pe injectie au plaja de incarcare mai mare14,6-14,7 V in timp ce,cele cu carburator au 14,3-14,4 V. Concret,tatal meu a avut Aprilia Pegaso 650 ML,an 1996(carburatoare)a carei incarcare nu trecea mai mult de 14,4 V.La fel si in cazul meu la Suzuki DR 350 si DR-Z 400.Dupa Pegaso,tata si-a cumparat o Aprilia Caponord 1000 ETV din 2003 ,care fiind pe injectie avea incarcarea pana la 14,7 V.Acum are o Aprilia Pegaso Trail 650 din 2009,care e tot injectie si tot pana la 14,7 V are plaja la incarcare.Toate motocicletele pe injectie enumerate mai sus au incarcarea maxima(dupa ce motoarele sunt calde)in relantiu,iar in turatie cu toti consumatorii aprinsi nu trec mai mult de 13,7-13,8 V. Am fost pana la garaj sa pornesc si motocicletele pe carburator sa masor incarcarea:Beta Euro 350 are max 14,3 V,Suzuki DR 125 are max 14,4 V,iat Yamaha T80 Townmate care are instalatia pe 6 V are 7,1 V max. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 3 ore, Christian 1 a spus: Ok @yglos,nu iau de bun nimic din ce relee de incarcare au pus producatorii aia.Cu alte cuvinte toti aia = prosti,eu = destept,ca vreau doar max 14,4 V! Bun.Unde gasesc alte relee de incarcare compatibile pentru ele sa incarce max 14,4 V? Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin. Acum 2 ore, Djebelu' a spus: Eu am constata in timp ca motocicletele cu alimentare pe injectie au plaja de incarcare mai mare14,6-14,7 V in timp ce,cele cu carburator au 14,3-14,4 V. Concret,tatal meu a avut Aprilia Pegaso 650 ML,an 1996(carburatoare)a carei incarcare nu trecea mai mult de 14,4 V.La fel si in cazul meu la Suzuki DR 350 si DR-Z 400.Dupa Pegaso,tata si-a cumparat o Aprilia Caponord 1000 ETV din 2003 ,care fiind pe injectie avea incarcarea pana la 14,7 V.Acum are o Aprilia Pegaso Trail 650 din 2009,care e tot injectie si tot pana la 14,7 V are plaja la incarcare.Toate motocicletele pe injectie enumerate mai sus au incarcarea maxima(dupa ce motoarele sunt calde)in relantiu,iar in turatie cu toti consumatorii aprinsi nu trec mai mult de 13,7-13,8 V. Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu! Nimic nou sub soare... Acum 3 minute, Christian 1 a spus: Am fost pana la garaj sa pornesc si motocicletele pe carburator sa masor incarcarea:Beta Euro 350 are max 14,3 V,Suzuki DR 125 are max 14,4 V,iat Yamaha T80 Townmate care are instalatia pe 6 V are 7,1 V max. Ai tensiuni optime. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok? Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 13 minute, Christian 1 a spus: Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok? Tensiunea unui element de accu este 1.1 - 1.2 V. Avand 12 elementi tensiunea teoretica trebe sa fie 13,2 - 14,4 V. Daca la bornele acumulatorului ai mai mult de 14,4 V o supraincarci si crapa mai repede. Acuma este indicat sa masori tensiunea la bornele acumulatorului in conditiile de functionare nominala, adica cu luminile aprinse. Posibil sa cada tensiunea suficient ca sa mai ramana la bornele accu tensiunea potrivita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 1 oră în urmă, Christian 1 a spus: Ok,iar la celelalte ce au 14,7 V la max,adica la Suzuki si Derbi,nu-s ok? Retrospectiv,mi-am adus aminte ca si la Aprilia Shiver 750,tot injectie,aveam la max tot 14,7 V... Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea. Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 19 minute, yglos a spus: Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . Chiar acum, superbec a spus: boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . Acum 1 oră, yglos a spus: Normal releul electronic de pe motor trebuie sa stie cat sa-i dea. Daca e defect, ii da mai mult, sau mai putin. sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC ! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mircea_simson Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Pe GPZ 500 Varta a tinut 6 sezoane cam 6000 km anual. Nici macar in al saselea an nu am incarcat dupa o iarna destul de rece. Deci f. bune Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Doar contactul pus 12.1 La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. Eu am norocul că am computer bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 (editat) 1 oră în urmă, yglos a spus: Suzuki nou E4 am si eu, 14,40V. Deci la ale tale sunt releele de incarcare defecte, daca ai peste 14,40V la rece. La cald, cel putin pe masini VAG, incarcarea scade la 13,6-13,8 ca sa compenseze cu temperatura ridicata pentru a preveni sulfatarea. Deci bateriile cele mai bune facute in Korea, HEXA - DELKOR din ce vad nu se mai aduc in RO. Au ramas MOLL pentru auto si YUASA pe moto ca fiind cei mai buni, dar cu o scadere de calitate mare si la ei. Depinde de voi cum le intretineti. Cum poti sa aberezi ca,FABRICI de motociclete ar fi pus relee "electronice" defecte?Japoneze,italiene,spaniole.Stiu ca incarcarea se masoara cu motorul cald si toti consumatorii im uz,nu-s venit cu pluta. Apropos,daca statorul meu are 27 de V nu 70 de V,inseamna ca E DEFECT? Acum 49 minute, superbec a spus: boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC ! Io stiu becule,si daca Suzuki Van Van fabricat in 2016 e asa la incarcare cu 14,7 V,e clar,e defect...noroc ca inca e in garantie. +1! Editat Ianuarie 20, 2020 de Christian 1 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mihai c Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind 15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult. Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Mihai,valorile astea de 14,7 V le-am masurat in perioada verii,nu acum.Azi am masurat valorile celor pe carburator dupa 14-15 minute de mers,deci cu motor destul de cald,nu imediat dupa pornire.D-aia aveau valorile mai sus scrise,identice cu cele din perioada caldurii naturale a vremii. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 1 oră în urmă, l.u.v a spus: Doar contactul pus 12.1 La ralanti și în ture cu faza lunga / scurta între 13.9 și 14.3. Eu am norocul că am computer bord. Nu e cam putin 12.1 ?! Mai poate sa invarta electromotorul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Nu am avut probleme, pleaca imediat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 3 minute, l.u.v a spus: Nu am avut probleme, pleaca imediat. Are curent de pornire inca bun. La Subaru am 14,5-14,6 V. Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. Fiecare model al oricarei marci are un consum specific,consum care se recupereaza diferit la incarcarea bateriei. Cu asta ma retrag din polemica,caci n-are rost sa mai continui. Ma duc sa caut relee bune... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Ianuarie 20, 2020 Admin Share Postat Ianuarie 20, 2020 Acum 14 minute, Christian 1 a spus: Cred ca trebuie sa schimb aproape toate releele de incarcare si alternatorul masinii,ca-s cak. Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 20, 2020 Share Postat Ianuarie 20, 2020 Chiar acum, l.u.v a spus: Ce să te mai complici, trebuie să schimbi mașinile cu totul Si motocicletele,si motocicletele.. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Iar comfuterul poate sa nu afiseze fix aceeași tensiune cu cea de pe bornele bateriei! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
cristidb Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Valoarea aia din bord e doar orientativa. De cele mai multe ori multimetrul arata diferit. La mine arata cu 0,5V mai putin in bord. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 1 oră în urmă, megamotoreta a spus: Cand pun contactul,daca bateria are 12.6 initial, se duce la 12.4 sau12.3. Dispay-ul papa diferenta. De cand mi s-a stricat bordul, porneste la sfert si cu bateria obosita. Daca stiam asta,il spargeam de mult... Pai cred ca era stricat de dinainte de aveai o cadere de tensiune de 2,5% la cativa consumatori amarati. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pandy Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Poate are farul automat. Ca si ala mananca cand pui contactul. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
megamotoreta Postat Ianuarie 21, 2020 Share Postat Ianuarie 21, 2020 Dispay-ul consuma curent, sa afiseze informatiile, temperatura,ceas,etc. Acum,fara display, porneste la sfert! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.