Djebelu' Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 La 20.01.2020 la 16:25, yglos a spus: ... Tot injectie Euro 4 este si a mea. Nu are treaba injectia cu incarcarea. De unde le scoateti fratilor ? Oameni buni, intelegeti ca principiile chimice sunt aceleasi. Nu reinventeaza nimeni chimia in 2020, deci ce este intre 13,6-14,4V este ok. Ce nu este acolo, este anormal si din cauza asta se fac si verificarile de garantie cand se pun acumulatorii pe vehicule. Ai tensiunea in intervalul de acolo, iti da garantie, nu ai, nu iti da garantie. Simplu! Nimic nou sub soare... ... Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare. Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
yglos Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 La 20.01.2020 la 18:08, superbec a spus: boss, termina cu aberatiile , te crede cate un milenial si incepe sa schimbe relee degeaba . 14.7V e ok , sunt mobre mai vechi la care zice si 15v in carte . sa-mi spui si mie pe ce motocicleta se gaseste acest releu ELECTRONIC ! Men, nu stiu ce motor ai tu, dar cam pe toate motoarele facute dupa 2000 trebuie sa fie acele relee de care vorbim. Uite cateva modele aici: https://www.unimotors.ro/index.php?cat=1223&filter_id=56&cPath=1075_1096_1223&page=1 Despre tensiuni, poti baga si 16V daca vrei ca nu se supara nimeni....pe riscul tau..:) La 20.01.2020 la 19:36, mihai c a spus: Atentie ca tensiunea optima depinde mult de temperatura.13.8V la cald,14.4V la rece dar asta insemnind 15-20 grade.Acum la +5 grade e normal sa vrea mai mult. Si ideal ar fi ca releul sa masoare temperatura bateriei.La masini,fiind sub aceeasi capota,e mai pe aproape,dar la moto nu Da, putini stiu chestia asta si mai putini inteleg de ce... Acum 6 ore, Djebelu' a spus: Eu cred ca tu nu intelegi ca este o diferenta de curent intre cele pe carburator si injectie.Ca de exemplu,astea cu injectie au obiceiul de a avea mai multi consumatori inclusiv si cand doar pui contactul.De aici nevoia de curent nitel mai mare. Daca spui ca esti electronist,zi-mi si mie ce e un releu electronic de incarcare. Tu nu faci diferenta intre curent si tensiune. Ce treaba are curentul de incarcare cu tensiunea de incarcare? Normal ca pe injectie sunt mai multi consumatori, dar si alternatorul e dimensionat corespunzator sa dea X amperi. Voltajul insa este acelasi pe toate bateriile plumb acid. Nu sunt aici ca sa explic notiuni elementare de fizica, chimie, electrica. Fiecare invata ce si cum poate. Cine vrea sa fie autodidact se informeaza si vede ce e bine. Cine nu, ia de bune toate prostiile debitate de necunoscatori. Dar scopul topicului este putin deviat aici. Eu am initiat alt topic dedicat incarcatoarelor de mentinere pe timpul iernii. Moderatorul a unit topicul meu cu acesta, in care sunt si alte discutii. Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djebelu' Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 Man,cand ti s-a spus ca producatorii pun relee cu aceste valori(si relee electrice,nu electronice sau alternatoare-doar putine marci mai au modele cu alternator),ai primit si exemple destule,ai o problema in a persista in a sustine o chestiune asa cum faci tu. Ce nu intelegi?Ce-i tot dai cu stiinta ta inainte?Te intreb si eu:inginerii aia din proiectare is TOTI prosti? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Ianuarie 22, 2020 Share Postat Ianuarie 22, 2020 gizas ... nu exista relee electronice pe motociclete , in linku dat de tine sunt relee ordinare cu shunt , exista si relee cu mosfet gasite pe r1 de vreo 10 ani si cam atat o regulare precisa ( electronica ) a incarcarii , cum o face un redresor "inteligent" ,nu se regaseste pe nici o motocicleta cam toti motociclistii stiu asta ,mai ales astia care bantuie sectiunea , intelege ca aberezi ca sa putem trece mai departe. p.s scrie o scrisoare la suzuki , felicita-i ca ti-au vandut technologie centenara pe minunatia vopsita .. nu la fel de frumos ca o honda. pps unde-i maestrul rrt-ului cand e nevoie de o esplicatie de la electronist la ajutor de electrician ( to be determined) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 11 ore, yglos a spus: am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Am same thing dar inscriptionat cu Dunlop, la fel a fost ambalat intr-un blister. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Djebelu' Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 @yglos,nu ai raspuns la intrebarea mea ce ti-am adresat-o mai sus. Iar la cele pe injectie,amperajul si voltajul sunt mai mari decat la cele pe carburatie. Dar,astept raspunsul tau. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 14 ore, yglos a spus: ... Revenind la ideea de la care am plecat, va spun ca am cumparat un incarcator de la emag: https://www.emag.ro/redresor-pentru-baterie-6-12v-powermat-pm-pm-1t/pd/D4J27GBBM/?ref=graph_profiled_similar_1_1&provider=rec-go&recid=rec_golang_49_c30e04ab65078df50f21182358b41bc3d9fa7e4b38a0ea0c8a7cb3756d8fce37_1579711642&scenario_ID=49 L-am testat si este impecabil. Are exact functiile care trebuie: Testeaza bateria, Incarca constant pana la 14,40V, apoi mentine in impulsuri bateria la 13,7V in float. Recomand cu incredere si la altii, in locul altora scumpe si care nu au incarcarea corecta. Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link? Sa stii ca nu am gasit relee electronice bune pentru motocicletele mele si masina mea.Oare ce as putea face in situatia asta? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Penetru Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Acum 1 oră, Christian 1 a spus: Si care e diferenta intre cel de Lidl de 69 de lei si asta pus de tine in link? Cel de Lidl nu mai munceşte după ce a ajuns la 14,4V. Cel de la Emag încarcă cu 1 A iar cel de Lidl cu 3,8 A pentru auto. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Ianuarie 23, 2020 Share Postat Ianuarie 23, 2020 Cel de la Lidl incarca cu 1 Ah pe auto si 4 Ah pe stea(iernat). Pe moto dupa ce a ajuns in capat (14,7 V)si decupleaza,mie imi porneste si incarca iar la un moment dat si tot asa,apoi ramane stabil,dupa cateva cicluri din astea. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acalin Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 (editat) Salutare! Am un HORNET PC36 pe care am incercat sa il pornesc si cred ca l-am inecat. ( Sunt incepator si am crezut ca e ok sa trag putin de gaz inainte sa il pornesc daca vad ca nu o ia din prima cu socul tras ). Nu era prima oara cand faceam asta si apoi imediat pornea. Ideea e ca motorul a pornit si a mers vreo 20 minute dupa care l-am oprit. Cand am incercat sa-l pornesc din nou: pauza. Doar scadea intensitatea farului si atat. Dupa o saptamana m-am dus iar sa il pornesc, sa vad poate merge. Acum s-a miscat demarorul dar n-a pornit. Intr-un final cred ca s-a dus bateria si s-a auzit si un "carait" urat de undeva . Am dat jos bateria si avea 12.2 V. Am bagat-o la incarcat, am luat redresorul de pe ea si acum are 12.8 V Intrebarea este, cat ar trebui sa aiba in mod normal ? E ok tensiunea de 12.8 sau ar trebui s-o mai bag la incarcat ? OFFTOPIC: Cum naiba pornesc motorul daca am fost pacalici si l-am inecat ? Adica sper sa fie doar asta. La bujii nu am acces, ar trebui sa dau rezervorul jos Editat Februarie 12, 2020 de acalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelx11 Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 Dupa 3 regulatoare de tensiune arse, m-am hotarat sa-mi fac singur un regulator de incarcare la motocicleta . Controllerul solar de 30 A ( mosfeturile originale 4 buc. din el nu suportau decat 20A/40V pt. cateva secunde, o chinezarie) l-am modificat "putin", i-am montat pe un radiator extern cu racire fortata 8 mosfeturi de 30 A fiecare si suportand 80 Vcc in intrare in locul celor originale. Alternatorul motocicletei fiind trifazic am montat o punte de diode trifazica si condensatori de cc. pt. redresare.13,8V in relantiu, iar in turatie 14,8V . Cand bateriile sunt incarcate controllerul opreste incarcarea. Sunt foarte multumit de noul regulator, a functionat perfect tot sezonul moto 2019. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 12, 2020 Share Postat Februarie 12, 2020 Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Februarie 12, 2020 Admin Share Postat Februarie 12, 2020 Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul Acum 6 minute, mobiletron a spus: De ce ai doua baterii? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
acalin Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 (editat) 13 hours ago, misionaru said: E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul? Ok, deci sa monitorizez tensiunea cand dau la demaror. Mersi colegu. Motorul pe e pe carburatie, 2004. Astea nu au pompa de benzina parca. Editat Februarie 13, 2020 de acalin Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
misionaru Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Da, monitorizeaza tensiunea in prima faza. E cel mai simplu lucru de facut. Sau o legi la o baterie de masina si incerci sa o pornesti. Dar, cauzele pot fi multiple si nu numai de la partea electrica. Doar ca partea electrica ar fi cel mai usor de verificat, plus benzina in rezervor. Cele pe carburatie, din cate am inteles nu au pompa de benzina, cel putin unele modele, nu stiu a ta daca are sau nu. Dar daca trebuie sa umbli la carburator si bujii, mai bine o duci in service, daca nu te pricepi. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
florinelx11 Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 Acum 19 ore, mobiletron a spus: Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii? Am modificat suportul bateriei in 2010 cand am achizitionat motorul, avea bateria dusa si cand am cautat si am vazut cat costa... am pus doi acumulatori. Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei). Acum 19 ore, l.u.v a spus: Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul Acumulatorii sunt legati in paralel si incarcati simultan, controllerul se alimenteaza din puntea trifazica. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
mobiletron Postat Februarie 13, 2020 Share Postat Februarie 13, 2020 27 minutes ago, florinelx11 said: Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei). Am inteles. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Buna colegi ! Călin Feher _ Tg Mures Încep prin a-mi cere scuze, daca aceasta intrebare sau intrebari au mai fost adresate / postat ! Eu m-am tot uitat pe forum , dar nu am vazut! Va prezint intai un mic istoric ! Am un virago de 250cc, functioneaza perfect dar de vreo 2 ani , ( in fiecare an ), bateria imi ramane uscată !! Anul trecut am fost la electrician moto, ....încărcare buna ...deși mi -se pare ca farul emana prea multa căldură! Ce fel de baterie e ok / indicată pt virago 2t0 cc ? Acid sau gel ? Daca e normal ( parerea mea ...ca nu e ok ), ca sa se evapore atat de repede ? De unde e mai om sa se comande baterie ? Multumesc anticipat ! Cu respect Călin Feher 0743104225 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 27, 2020 Share Postat Iunie 27, 2020 Masoara tensiunea pe baterie la relanti si apoi turat. Daca depaseste 14,4 V se poate intampla ceea ce spui tu. Masoara si da-ne de veste ce ai aflat. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Acum 13 ore, easy ride on! a spus: Si este posibil ca "releul" redresor-regulator sa fie instabil. Cu defect instabil intern. Adica din cand in cand sa il "apuce meteahna" ca in timpul mersului sa incarce mai mult, pana iti "usuca" bateria. Asta poti verifica daca montezi un voltmetru digital (sunt ieftine) pe bord ca sa supraveghezi in permanenta tensiunea pe baterie. Mersii, dar pentru mine e cam.....limba străină " voltmetru " ,,," montare ", nu ma pricep la partea electrica! Bănuiesc că electricianul le montează !! Și unde as gasi voltmetru? Iar Intrebarea de baza, ce baterie e ok pt virago 250, și de unde se poate comanda mai ok ??? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Pai pune mana si apuca-te de invatat. Sa lucrezi cu un aparat de masura este o chestie de alfabetizare pina la urma. Mergi la un magazin , de ex,. ALTEX - am vazut ca aveti unul in Sf.Gheorghe - si cumperi aparatul acesta: https://altex.ro/multimetru-digital-home-m-266ac-9v-ecran-digital/cpd/APMM266AC/ Apoi mergi la mobra, pui butonul rotativ al aparatului de masura la semnul V---- (mai are si 3 puncte sub linie) Adica pozitia urmatoarea decat este in poza de mai jos: Aparatul vine impreuna cu 2 fire: unul rosu si unul negru. Firul negru il pui in mufa nearga COM iar firul rosu la mufa rosie V. NU PUI FIRUL ROSU LA MUFA EXT !!! Apoi pui firul rosu la borna + si firul negru la borna - a bateriei. Daca le pui pe dos nu se intampla nimica, doar ca pe afisaj o sa apara si semnul - . Asa cum este pus butonul in poza se masoara tensiunea alternativa, cum ar fi de exemplu cea din priza de acasa. La motocicleta ai doar tensiune continua. Cu motorul oprit vezi ce tensiune scrie pe afisaj. Ar trebui sa fie ceva in jur de 13V (daca pui firele pe dos o sa scrie - 13V). Apoi pornesti motorul si pui aparatul: ar trebui sa arate intre 14 si 14,4 V. Masori apoi si cu luminile pornite, inclusiv faza lunga. Nu trebuie sa treaca de 14,4 V. Daca trece nu e bine. Masoara fara frica nu se poate intampla nimica rau. Nu ai ce sa strici sau sa arzi. Aparatul de masura este destept si stie sa sa protejeze singur daca faci o prostie. Haide, cumpara aparatul si invata sa masori si tu o tensiune. Nu e complicat. Si o sa mai ai nevoie in viata sa masori cate ceva. Inca un lucur important : daca iti cumperi o baterie noua si incarcarea este proasta iti va distruge si bateria cea noua. Asteptam rezultatele masuratorilor. Siker !! ( oi fi spus bine Succes pe ungureste?) Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Multumesc de informații !!! Dar...În primul rând Sf gheorghe e la o distanță de 100 km fata de Tg Mures ! Doi la mana : sunt poate mai roman ca tine ! Trei la mana : am măsurat și am procedat , exact cum ai specificat , ........lucru facut dupa prima mea baterie uscată!!! A doua baterie fost montată și verificată de un electrician moto !!!! Cu toate astea .....două baterii uscate ? De aceea întrebam......Daca cumva e nevoie de o anumită capacitate a baterie , alta decât 12v 11ah ??!!! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Iunie 28, 2020 Share Postat Iunie 28, 2020 Salutari, Am avut impresia ca ai un Altex in Sf.Gheorghe. O baterie de capacitate mai mare ajuta sa nu se chinuie moto prea mult la pornire. Exista e legatura intre capacitatea bateriei si curentul maxim pe care il suporta. In principiu un acumulator de 11 Ah este suficient. Aceeasi baterie este si pe o Honda Shadow de 750 cc si nu sufera. Deci inteleg ca ai avut un acumulator care s-a uscat, l-ai inlocuit si apoi s-a intamplat la fel si cu al doilea acumulator. Asta ma duce cu gandul la ce a spus @easy ride on! si anume ca ai o problema cu regulatorul de incarcare. Iti recomand si eu ca si el sa iti pui un mic voltmetru pe moto ca sa vezi ce se intampla in mers. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Feher Virgil Calin Postat Iulie 2, 2020 Share Postat Iulie 2, 2020 Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro ) - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut ) - verificata de electrician ( incarcarea ) - etc Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!! DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!! Farul porneste odata cu contactul ! DAR voi pune un voltmetru ! Cu respect Calin Feher Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.