Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

13 hours ago, misionaru said:

E ok 12.8V. Insa, pe langa acei 12.8V, trebuie sa mai verifici si cat mai scade atunci cand dai la demaror. Daca scade mai mult de 9V, electromotorul nu mai invarte la turatia corecta si motorul nu porneste. Pompa de benzina se aude cand pui contactul?  

 

 

Ok, deci sa monitorizez tensiunea cand dau la demaror. Mersi colegu.

Motorul pe e pe carburatie, 2004. Astea nu au pompa de benzina parca.

Editat de acalin
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, monitorizeaza tensiunea in prima faza. E cel mai simplu lucru de facut. Sau o legi la o baterie de masina si incerci sa o pornesti.

 

Dar, cauzele pot fi multiple si nu numai de la partea electrica. Doar ca partea electrica ar fi cel mai usor de verificat, plus benzina in rezervor. 

 

Cele pe carburatie, din cate am inteles nu au pompa de benzina, cel putin unele modele, nu stiu a ta daca are sau nu. Dar daca trebuie sa umbli la carburator si bujii, mai bine o duci in service, daca nu te pricepi.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, mobiletron a spus:

Ce ai facut tu pare o chestie heavy duty si ma bucur ca e functionala dar ai la matze acolo... De ce ai doua baterii?

Am modificat suportul bateriei in 2010 cand am achizitionat motorul, avea bateria dusa si cand am cautat si am vazut cat costa... am pus doi acumulatori. Anul trecut am cumparat doua de 9A (105 lei/buc.), deoarece bateria originala 14A (800 lei).

Acum 19 ore, l.u.v a spus:

Pai una alimenteaza motoru, alta regulatorul 🤭

 

Acumulatorii sunt legati in paralel si incarcati simultan,  controllerul se alimenteaza din puntea trifazica.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Buna colegi !

Călin Feher _ Tg Mures

Încep prin a-mi cere scuze, daca aceasta intrebare sau intrebari au mai fost adresate /  postat !

Eu m-am tot uitat pe forum , dar nu am vazut!

Va prezint intai un mic istoric !

Am un virago de 250cc, functioneaza perfect dar de vreo 2 ani , ( in fiecare an ), bateria imi ramane uscată !!

Anul trecut am fost la electrician moto, ....încărcare buna ...deși mi -se pare ca farul emana prea multa căldură!

Ce fel de baterie e ok / indicată pt virago 2t0 cc ? Acid sau gel ?

Daca e normal ( parerea mea ...ca nu e ok ), ca sa se evapore atat de repede ?

De unde e mai om sa se comande baterie ?

Multumesc anticipat !

Cu respect Călin Feher

0743104225

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 ore, easy ride on! a spus:

Si este posibil ca "releul" redresor-regulator sa fie instabil. Cu defect instabil intern.

Adica din cand in cand sa il "apuce meteahna" ca in timpul mersului sa incarce mai mult, pana iti "usuca" bateria.

Asta poti verifica daca montezi un voltmetru digital (sunt ieftine) pe bord ca sa supraveghezi in permanenta tensiunea pe baterie.

Mersii, dar pentru mine e cam.....limba străină " voltmetru " ,,," montare ", nu ma pricep la partea electrica!

Bănuiesc că electricianul le montează !!

Și unde as gasi voltmetru?

Iar Intrebarea de baza, ce baterie e ok pt virago 250, și de unde se poate comanda mai ok ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai pune mana si apuca-te de invatat.

Sa lucrezi cu un aparat de masura este o chestie de alfabetizare pina la urma.

Mergi la un magazin , de ex,. ALTEX - am vazut ca aveti unul in Sf.Gheorghe - si cumperi aparatul acesta:

 

https://altex.ro/multimetru-digital-home-m-266ac-9v-ecran-digital/cpd/APMM266AC/

 

Apoi mergi la mobra, pui butonul rotativ al aparatului de masura la semnul V---- (mai are si 3 puncte sub linie)  Adica pozitia urmatoarea decat este in poza de mai jos:

355182344_BUTONAPARAT.thumb.jpg.eccf276fb4749ead6fd2c828c503adb5.jpg

 

Aparatul vine impreuna cu 2 fire: unul rosu si unul negru.

 

1133293102_BORNEAPARAT.thumb.jpg.66a3dea049cbebf83f6e860a31d4bd67.jpg

 

Firul negru il pui in mufa nearga COM  iar firul rosu la mufa rosie V.      NU PUI FIRUL ROSU LA MUFA EXT !!!

 

Apoi pui firul rosu la borna + si firul negru la borna - a bateriei. Daca le pui pe dos nu se intampla nimica, doar ca pe afisaj o sa apara si semnul  - .

 

Asa cum este pus butonul in poza se masoara tensiunea alternativa, cum ar fi de exemplu cea din priza de acasa. La motocicleta ai doar tensiune continua.

 

Cu motorul oprit vezi ce tensiune scrie pe afisaj. Ar trebui sa fie ceva in jur de 13V (daca pui firele pe dos o sa scrie - 13V).

 

Apoi pornesti motorul si pui aparatul: ar trebui sa arate intre 14 si 14,4 V.  Masori apoi si cu luminile pornite, inclusiv faza lunga. Nu trebuie sa treaca de 14,4 V.  Daca trece nu e bine.

 

Masoara fara frica nu se poate intampla nimica rau. Nu ai ce sa strici sau sa arzi. Aparatul de masura este destept si stie sa sa protejeze singur daca faci o prostie. 😉

 

 

Haide, cumpara aparatul si invata sa masori si tu o tensiune. Nu e complicat. Si o sa mai ai nevoie in viata sa masori cate ceva.

 

Inca un lucur important : daca iti cumperi o baterie noua si incarcarea este proasta iti va distruge si bateria cea noua.

 

Asteptam rezultatele masuratorilor. Siker !!  ( oi fi spus bine Succes pe ungureste?)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Multumesc de informații !!!

Dar...În primul rând Sf gheorghe e la o distanță de 100 km  fata de Tg Mures !

Doi la mana : sunt poate mai roman ca tine !

Trei la mana : am măsurat și am procedat , exact cum ai specificat , ........lucru facut dupa prima mea baterie uscată!!! 

A doua baterie  fost montată și verificată de un electrician moto !!!!

Cu toate astea .....două baterii uscate ?

De aceea întrebam......Daca cumva e nevoie de o anumită capacitate a baterie , alta decât 12v 11ah ??!!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutari,

Am avut impresia ca ai un Altex in Sf.Gheorghe.

O baterie de capacitate mai mare ajuta sa nu se chinuie moto prea mult la pornire.

Exista e legatura intre capacitatea bateriei si curentul maxim pe care il suporta.

In principiu un acumulator de 11 Ah este suficient.

Aceeasi baterie este si pe o Honda Shadow de 750 cc si nu sufera.

 

Deci inteleg ca ai avut un acumulator care s-a uscat, l-ai inlocuit si apoi s-a intamplat la fel si cu al doilea acumulator.

 

Asta ma duce cu gandul la  ce a spus @easy ride on!  si anume ca ai o problema cu regulatorul de incarcare.

 

Iti recomand si eu ca si el sa iti pui un mic voltmetru pe moto ca sa vezi ce se intampla in mers.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar iti multumesc de ajutor ! SILVER ARROW

Sincer, ma pune un pic pe ganduri deoarece : - regulatorul de tensiune l-am schimbat acuma 3 ani, ( nou nout 100 - 120 euro )

                                                                                 - verificata instalatia electric si refacuta in mare parte ( anul trecut )

                                                                                 - verificata de electrician ( incarcarea )

                                                                                 - etc

Si sincer imi este cumva sa pornesc la drum mai lung !!!

DAR asa voi proceda cum m-ai sfatuit, ....CIUDAT e ca farul mi-se pare ca se incalzeste prea tare !!!

                                                                          Farul porneste odata cu contactul ! 

 

DAR voi pune un voltmetru !

Cu respect Calin Feher

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 months later...

Recent am montat un LP gel pe un R6. Deși pe cutie scrie că e ready to user, a stat minim 10 ore pe chargerul de la LIDL până a arătat full.

Pe mobra mea am un FulBat pe acid de 3 ani. Duminică am uitat contactul pus la benzinărie (pauză de vreo 20 min pentru gaz și cafea), mi-a stat inima înainte să o pornesc. A luat-o instant, fără să se bâlbâie. Deci, dpmdv mai contează și ce nimerești, că poți lua brand de renume care să țină un sezon, dar și praștie care să țină 3-4. Dar și invers. Loterie uneori.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ORICE baterie am cumparat,inainte de a o monta la locul ei,am pus-o pe incarcator.Si toate au trecut de 4 ani inainte sa decedeze. :)

Acum 6 ore, RandomName a spus:

Pe anumite baterii AGM scrie clar sub un "WARNING" sa nu folosesti bateria fara sa o incarci 12 ore.

Intrebarea mea este: Ce se intampla daca nu astepti 12 ore si o pui pe motocicleta dupa cam 20-30 min?

De ce n-ai avea rabdare sa o lasi la incarcat 12 ore,daca asa garanteaza producatorul o functionare optima?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Depinde si de felul cum a venit bateria de la producator. De la acelasi brand, unele vin gata formatate, altele vin cu acidul separat. De ex de la Toplite si Unibat alea mici, 5, 7, vin gata formatate. Nu stii cand a fost formatata in fabrica. De la 9 in sus vin cu acidul separat.  

Aspect important: la astea cu acid separat conteaza mult lasatul cu flaconul infipt in ea vreo 20 de minute dupa ce s-a scurs acidul ca sa iasa gazele rezultate in urma reactiei initiale. Asa scrie si in manualul bateriei, dealtfel. Daca sigilezi bateria prea repede risti sa se umfle in primele zile de utiliare. Am patit-o cu o gramada de flacai care faceau formatarea dupa ureche si apoi o trimiteau la garantie. Garantie my ass!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Orice baterie cu acid cumparata trebuie pusa la incarcat. Ce se intampla daca nu o pui? Nu vei beneficia de intreaga ei capacitate de stocare a curentului. Capacitatea ei maxima va di de 90%, 80% etc. Suficient cat sa isi faca treaba o perioada, dar sub cat ar fi avut daca respectai cu un minim de efort indicatia producatorului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 Cele pe Gel sigilate sunt gata formatate (eu si astea le mai pun pe redresor ca cine stie de cand stau). Cele AGM cu acid separat se lasa cel putin o ora deschise dupa care se incarca cu un incarcator care incarca cu un curent slab.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ultima pe care am cumparat-o(acum 3 ani)e AGM VRLA.D-aia de se poate pune-n orice pozitie.E formatata/sigilata de fabrica si totusi am pus-o pe redresor sa se incarce.Dupa 1,5 ore s-a terminat de incarcat si am montat-o.Iarna ii scade curentul pe voltmetru la 12,4-12,5 V,iar vara e 12,7-12,8 V,iar asta e constant.Marca ei?Volton.

Ce voiam sa spun e ca nu marca conteaza,ci in primul rand incarcarea initiala. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut. 

Ma intereseaza ce valori ar trebui sa-mi arate voltmetrul in cazul unui acumulator in stare buna de functionare, scos din motor, montat si la pornire?

Dupa o perioada de cateva saptamani in care nu am folosit motorul, s-a descarcat acumulatorul si dupa ce l-am pus la incarcat, spre surpinderea mea, tot nu invarte electromotorul, ca si cum ar fi 99% descarcat. Are doar 1,5 ani si in mod normal n-ar avea cum sa se strice. Baterie Yuasa!

 

Mersi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ba da, daca a stat descarcata se poate sulfata in cateva luni. Eu am patit in 2009 cu o yusaua nou-nouta a stat pe motocicleta din ianuarie pana in martie, motocicleta cu o alarma chinezeasca care tragea curent. In martie era suflatata complet nu mai tinea curent aproape deloc. 

 

Masoara cu voltmetrul si vezi ce tensiune ai la 10 minute dupa ce o scoti de la incarcat. Decat sa iei un Yuasa mai bine iei o chinezeasca si un charger inteligent ctek.

Eu am asa din 2017 si e ca noua bateria. Dar o tin non stop pe charger.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

dupa incarcare, acumulatorul trebuie sa stea minim 2-3 ore ca sa obtii valori mai aproape de adevar.

La valorile pe care le pun, un acumulator f bun are cel putin o zecime de volt mai mult dupa 3 ore de stat in repaos dupa ce a fost incarcat complet, cu un incarcator electronic.

~12.8V pentru baterie incarcata complet, in stare foarte buna

~12,6V pentru baterie in stare buna

~12,4V pentru baterie slabuta

~12,2 V pentru baterie slaba rau.

 

Daca are sub 11,8V, un element este scurtcircuitat (picat) - nu o poti repara, decat daca e cu intretinere si un element a ramas complet fara electrolit si vei completa cu apa distilata pana la nivel, lasata bateria sa stea o zi si abia apoi incarcata.

Orice este sub 10,6 V e definitiv pa.

Editat de mony
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...