Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Am vrut sa cumpar o baterie pentru ij din bazar, 12V, 9Am, dar trebuie completata cu lichid (acid si apa distilata) si formatata la un redresor. Meseriasul din bazar nu a stiut sa-mi dea detalii. Aveti ceva idee cum se face...proportia de acid/apa distilata??? cum se face formatarea (cat timp, incarcata, lasata la descarcat si incarcata iar? in ce parametri(tensiune,amperaj)???) ...va multumesc anticipat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vizitator stress_L&P

pai la inceput iei doar acidul, se gaseste gata distilat(zic eu ca e mai simplu, daca nu cumperi si un densimetru si te joci cu el da' nu m-a pasionat chestia asta niciodata), fara apa distilata si umpli bateria (tre' sa aiba un semn de maxim) pana se scufunda elementii in acid! dupa aia o pui la incarcat pt. 9 ore la un amper max sau 18 ore pt. 500 mA(poti folosi si un transformator obisnuit de 12 v, scrie pe el cat scoate)! oricum ideea e da nu depasesti 10% din puterea maxima a bateriei pe ora! dupa ce s-a incarcat o descarci cu un/mai multe becuri pana da sa moara da' nu de tot, sa mai stea aprins/e becul/rile putin, sa inroseasca filamentu' acolo si iar o incarci! et voila! baterie incarcata! :yikes:

 

cu apa distilata doar completezi nivelul electrolitului!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am cumparat o bat noua 12v-4 a pt scuter.Acidul era ambalat separat in niste capsule de plastic care corespundeau fiecarui compartiment al acumulatorului.Le-am desigilat,le-am turnat in acumulator ,am acoperit cu capacul de plastic pe care scrie ca nu se mai umbla(acumulatorul este fara intretinere).Mai trebuia formatat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista cel putin 2 tipuri de baterii fara acid: neformatate si incarcat-uscate; cele neformatate se formateaza cam cum a spus stresu dar cele incarcat uscate sunt formatate, trebuie doar turnat electrolitul in ele ( costa cam 30.000 l si un l ajunge pt mai multe baterii moto), asteptat 1-2 ore si gata, bateria e buna de folosit. Din cate stiu eu baterii neformatate nu prea se vand, alea din bazar aduse de la rusi sunt incarcat uscate.

Am luat si eu una deasta de 6V am turnat acid in ea am asteptat 1 ora si avea deja 6v si ceva; totusi ca sa fiu eu sigur am mai pus-o la incarcat vreo 2 ore da nu prea sugea curent ( era deja incarcata)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai la inceput iei doar acidul

 

Se cheama electrolit pentru acumulatori auto. Nu cumva sa te duci sa cumperi acid de la chimicale ca cine stie peste ce concentratii dai si faci belele.

 

Si din pacate, desi bateriile uscate sunt incarcate, de cele mai multe ori nu sunt formatate. Aia la fabrica merg pe principiul ca oricum o pui pe masina/motor si se formateaza acolo. Deci daca nu ai de gand sa mergi macar 100 km dupa ce o pui pe motor, este bine sa o formatezi mai intai.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

SI EU AM CUMPARAT DE LA LOUIS BATERIE "SAITO" USCATA, PARTIAL INCARCATA SI ELECTROLITUL SEPARAT DAR SE RECOMANDA(ASA SCRIA IN HARTZOAGA EI) DUPA CE PUI ELECTROLITUL SA O LASI VRO 2 ORE LA INCARCAT ORI DIRECT PE MOTOR SI SA FACI UN DRUM MAI LUNG.

EU AM LASA TO VRO 3 ORE LA INCARCAT SI VAD CA MERGE FAIN.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 years later...

Am fost nevoit sa imi cumpar acumulator nou la motocicleta , mi-am luat Victor la repezeala , fara sa fi intrebat pe cineva , acum constat ca nici o luna nu are si imi face probleme , adica s-a cam dus. A m mai discutat cu un prieten si el tot Victor are ,numai ca i-au scnhimbat-o dupa cateva luni, aceeasi problema ! Voi ce parere aveti ???

Editat de mariusspuneceva
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am luat Victor pentru masina(din greseala,cu gandul la Tudor),acum trei ani si nu am nici o problema cu ea.

Iar intr-un test din una dintre revistele noastre moto,Victor era cotata foarte bine la anumiti parametri,comparativ cu alte marci mai scumpe.

Concluzia:ori eu si revista am nimerit baterii bune,ori voi ati nimerit baterii proaste. :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

niste bucati de plumb in acid sulfuric oare e high-tech? eu am luat motoru' cu o baterie no-name JMT. dracu' stie cit o fi fost folosita inainte. mi-am batut joc de ea, am descarcat-o cu alarna de vreo 2-3 ori. am lasat-o-n frig (chiar sub 0 grade) 3 luni de zile dupa care a reusit sa porneasca motoru' (care in aceste 3 luni a fost lasat nepornit, a trebuit sa dau la demaror cam 30 de secunde s-o ia din loc).

acum am o yuasa (nu ca aia JMT s-ar fi dus, poveste lunga). guess what? merge la fel (de bine).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Si eu am avut victor pe vechiul motor si a fost f buna, daca nu ma insel acea baterie e tot pe motorul ala si are deja vreo 3 ani.

Pe motoru actual am avut un noname chinezesc un pic subdimensionat la capacitate ( 9Ah in loc de 11Ah cat ar fi trebuit) si a tinut un pic peste 2 ani cand a inceput sa faca figuri de genul ca nu mai pornea daca lasam motocicleta nefolosita in jur de o saptamana.

Acum mi-am luat o baterie Ursus (facuta prin spania din ce scria pe cutie ), inca nu stiu cat de buna e ca o am de vreo 2 luni. Am ales-o dupa criteriul cel mai bun pret, nici nu mai auzisem de marca asta vreodata.

Ca marci de renume pt acumulatori ar fi : Varta si Yuasa printre cele mai cunoscute dar costa dublu si nu cred ca tin chiar de 2 ori mai mult decat una "normala".

Foarte multumit am fost si de Caranda, am avut una pe o dacie care a tinut 5 ani

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

am un saito de un an si nitel, merge bine, iarna trecuta motoreta a stat doar afara - a pornit dupa 2 sapt de ger.

folosesc moto zilnic la drumuri scurte si in we la drumuri f lungi.

Nu pare foarte potenta dar nici nu moare.

mobra mea e pe injectie si pleaca cu farul aprins, pompa de injectie alimentata, etc pana sa apas pe buton sta 5 - 10 s sa booteze.

sa nu uit- monocilindru, deci are neevoile ele la pornire

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Conteaza si marca la o baterie (auto sau moto)dar mai mult conteaza cat de "proaspata"este,daca ai "norocul"sa iei una stata vreo 1 an prin depozit posibil sa ai probleme !!

Fabricantii de baterii stiu ca dau un termen de 6 luni pt.pastrare in stadiul "incarcat-uscat .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pfuu, eu o am de vreo luna si ceva si acum are 12.68 V cand pun contactul cu farul stins, cand actionez demarorul, tensiunea scade pana la 10 V, iar daca pur si simplu aprind farul fara sa actionez demarorul , de la 12,68 V tensiunea scade asemenea pana la 11 V

abia a mai pornit , cu farul stins .

De incarcat incarca , urca si pana la 14.30 V, e oare o baterie proasta ?? sa am eu norocul asta ? A mai avut cineva probleme cu acumulatorii Victor ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca esti sigur ca incarcarea e ok dute cu ea la garantie, ar trebui sa ti-o schimbe, dar numai daca ai facut verificarea de incarcare la un service cu care au ei contract si intr-un anumit termen de la data achizitiei. Eu cand am luat baterie Victor, mi-a adus-o un curier de al lor de la brasov parca si mi-a zis ca pt garantie trebuie sa ma duc la atelierul de pe Apolo colt cu Dorobanti. Nici nu mai tin minte daca m-am dus sau nu dar nici nu am avut probleme cu ea. La atelierul ala au si un aparat de diagnosticat baterii , asta in cazul in care nu mai e valabila garantia dar vrei totusi sa fii sigur daca e bateria de vina sau nu.

 

Masurarea incarcarii la motociclete poate fi inselatoare pt ca in multe cazuri releul inainte sa moara de tot are perioade cand incarca ( mai ales cand e rece) si perioade cand nu mai incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

si eu tot Yuasa am pus pe a mea, de 12 Ah si nu ma plang chiar deloc. O sa vad in timp cum se prezinta dar nu cred sa fie probleme atat timp cat partea electrica e OK pe motor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A-ti incercat EXIDE?

 

Am eu EXIDE. Si-a facut treaba cum trebuie si nu da semne de oboseala(o am de 2 ani). Dar.. cum a zis si altcineva

mai sus: niste placi de plumb in acid.. ce mare smecherie..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

intr-adevar, sunt niste placi de plumb poros in solutie de acid sulfuric cu greutatea specifica de 1,28 g/cm cub. Dar ce conteaza mai mult este pasta care este presata in placile astea de plumb. Fara pasta aceea, acumulatorul este doar la o zecea din capacitatea normala. Pasta asta cade de pe placi la socuri mecanice, la supraincarcare (cand fierbe bateria). De asta isi pierde acumulatorul capacitatea in timp, fiindca pasta aceea cade de pe placi si se acumuleaza pe fundul elementului. Normal, asta se intampla in 2-3 de ani de folosire normala. In caz de abuz, poti distruge bateria si intr-o luna, daca iti supraincarca releul de incarcare, cazul unui coleg de mai sus, cand trebuiau sa mai adauge acid in baterie.

Parerea mea: orice baterie va tine 1-2 ani, pe orice motor, cu conditia sa fie pt motorul respectiv (amperaj), si incarcarea de 14,0-14,4 volti. Vara 14 volti, iarna 14,4 volti. Dat fiind ca bateriile acestea functioneaza in conditii grele, nu te poti astepta la mai mult de la ele. Recomand sa luati baterii mai ieftine. Alea scumpe nu se justifica nici la pret, nici la calitate, nici la durata de functionare. De exemplu din pretul unei baterii Varta poti lua doua mai slabe, care tin mai mult decat o Varta.

Daca vrei o baterie beton, Exide cu celula spiralica e solutia. Nu are acid, este cu gel, are capacitate enorma de pornire, si rezista vreo 3-4 ani. Pretul e cam de 6-7 ori decat al unei baterii normale, si e bun pt motociclistii care circula mult iarna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

Ca tot e topic de baterii: am cumparat motocicleta cu obaterie Thunder (asa cred ca se scrie) pe gel si pana ieri seara n-a avut probleme. Am vrut sa ies in oras..am pornit motorul sa-l incalzesc..a mers vreo 30 de secunde cam balbait...si apoi s-a oprit. de pornit a pornit la sfert. Am incercat sa o pornesc iar...dar in loc sa porneasca ..se aude un pacanit in zona bateriei cand apas butonul de pornire. Am vb cu cineva si mi-a zis ca e bateria. Are rost sa ma chinui s-o mai incarc poate poate ma mai tine pana la sf sezonului? Parca n-as da acuma 3 mil ca sa mai merg 2 saptamani. :rose:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...