Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Pana maine cand mai fac cateva teste (si cumpar o baterie noua) incerc sa-mi dau seama unde e problema. Stator sau baterie (la modelul meu sunt probleme cu statorul. se stie ca e pacatos). Am bateria descarcata. S-a descarcat in mers si a inceput sa porneasca greu. Acum e moarta. 11.5V

 

Cu motorul pornit, incarcarea nu trece de 11.8 - 11.9. E posibil sa nu primeasca curent si sa nu imi indice valoarea corecta?

 

Bateria oem a tinut 3.5 ani. Asta are 10 luni (Varta). Exact aceleasi simptome si anul trecut. Cu bateria noua incarca corect 13.8 - 14.ceva. Parca stau ca pe ghimpi pana maine gandindu-ma la pretul unui stator.


» Post actualizat in 18 Apr 2016 00:21

Edit: Bateria este asta: http://www.e-acumulatori.ro/cu-agm/baterie-moto-varta-cu-agm-12-v-12-ah-borne-inverse-1.html

 

Am mai citit prin topic si prind incredere ca e bateria. In iarna data jos de pe redresor arata 12.6. Peste o zi cobora la 12.5. Inteleg ca e cam putin? Cred ca am laut plasa. Baterie de juma de an mearsa zilnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Am mai citit prin topic si prind incredere ca e bateria. In iarna data jos de pe redresor arata 12.6. Peste o zi cobora la 12.5. Inteleg ca e cam putin? Cred ca am laut plasa. Baterie de juma de an mearsa zilnic.

daca ai probleme cu incarcarea poti sa omori orice baterie in cateva ore de functionare.

 

masuratorile sa le faci cu o baterie incarcata si care e sigur buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asa cum banuiam statorul e pe duca. A inceput sa dea timid la masa. Oare merita rebobinat sa-l am de rezerva la drumurile lungi?

 

Pana ajunge cel nou, noaptea sta mobra mufata la redresor si ziua circul. :D

 

Dupa niste drumuri de aproximativ 40km in oras tensiunea la borne sta in felul urmator.

 

Scoasa de pe redresor: 12.8

Dupa o noapte: 12.63

Dupa 40km: 12.25

 

Chiar daca are sub un an pare ca a obosit de la problema statorului asa ca se schimba si bateria.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Asa cum banuiam statorul e pe duca. A inceput sa dea timid la masa. Oare merita rebobinat sa-l am de rezerva la drumurile lungi?

 

Pana ajunge cel nou, noaptea sta mobra mufata la redresor si ziua circul. :D

 

Dupa niste drumuri de aproximativ 40km in oras tensiunea la borne sta in felul urmator.

 

Scoasa de pe redresor: 12.8

Dupa o noapte: 12.63

Dupa 40km: 12.25

 

Chiar daca are sub un an pare ca a obosit de la problema statorului asa ca se schimba si bateria.

 

Salut,

Un acumulator in stare incarcata are o tensiune la borne in plaja de valori (12,7-13,1) V. Daca ai probleme cu statorul (scurcircuit la masa dupa cum afirimi) este clar ca acumulatorul iti compenseaza pierderea la masa a acestuia, nu stiu in ce proportie/raport, dar este sigur fenomenul de incarcare partiala a acumulatorului. De bobinat statorul?!, mai greu cu bobinatorul sa-l gasesti care sa faca o lucrare de calitate( sectiune conductor, nr. spire, bobinare, fixare crestaturi, izolare/ impregnarea, etc). Varianta sigura cu achizitia statorului este cea OEM, exclus variante after! Este bine sa faci o verificare completa a sistemului de generare-redresare-reglare, inclusiv a pierderilor de curent la masa in instalatia electrica( max. 50 mA). Cu acumulatorul nu trebuie sa te grabesti pentru schimbare!. Rezolva problema cu statorul, apoi monitorizezi starea acumulatorului. In principiu acumulatorii fiind reversibili, se refac rapid la o incarcare corecta pe timpul functionarii generatorului.

 

Numai bine,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

eu am rebobinat pt un maxiscuter un stator..functioneaza si in ziua de azi am avut posibilitatea unde lucrez dar vreau sa zic ca doar lam rebobinat legaturile intre bobine nu eu le-am facut.. de impregnat l-am impregnat cu lac electrolitic a for facut prin 2011 si merge si in ziua de azi.. deci se poate dar cum a scris si colegul de sus e breu sa gasesti un bobinator dar nui imposibil..in cazul in care vrei sa il rebobinezi nu uita sa faci rost de sarma email lac dublu e muult mai rezistent in nici un caz sa folosesti sarma lac simplu nu rezista la temperatura

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De unde pot cumpara o mufa de intra in releul de incarcare pt Honda VFR an 94? Este la fel cu cea folosita la CBR 600F3, CBF600...ma intereseaza cu fire cu tot.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu ma pot decide intre doua baterii, Varta si JMT. Varta e mai de renume dar mi se pare ca JMT are specificatiile mai bune.

 

Voi ce recomandati sa aleg dintre link-urile de mai jos:

 

http://www.romimoto-piese.ro/category/10300000000/vehicle/suzuki-sv-650:50720/article/581828

http://www.principalauto.ro/Baterii-motociclete/VARTA-Motociclete-Gel-10-Ah-dim-152x88x131-mm--pID69.html

Varta e un pic mai marisoara dar incape in SV din cate am calculat. E si mai grea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

Un acumulator in stare incarcata are o tensiune la borne in plaja de valori (12,7-13,1) V. Daca ai probleme cu statorul (scurcircuit la masa dupa cum afirimi) este clar ca acumulatorul iti compenseaza pierderea la masa a acestuia, nu stiu in ce proportie/raport, dar este sigur fenomenul de incarcare partiala a acumulatorului. De bobinat statorul?!, mai greu cu bobinatorul sa-l gasesti care sa faca o lucrare de calitate( sectiune conductor, nr. spire, bobinare, fixare crestaturi, izolare/ impregnarea, etc). Varianta sigura cu achizitia statorului este cea OEM, exclus variante after! Este bine sa faci o verificare completa a sistemului de generare-redresare-reglare, inclusiv a pierderilor de curent la masa in instalatia electrica( max. 50 mA). Cu acumulatorul nu trebuie sa te grabesti pentru schimbare!. Rezolva problema cu statorul, apoi monitorizezi starea acumulatorului. In principiu acumulatorii fiind reversibili, se refac rapid la o incarcare corecta pe timpul functionarii generatorului.

 

Numai bine,

 

 

eu am rebobinat pt un maxiscuter un stator..functioneaza si in ziua de azi am avut posibilitatea unde lucrez dar vreau sa zic ca doar lam rebobinat legaturile intre bobine nu eu le-am facut.. de impregnat l-am impregnat cu lac electrolitic a for facut prin 2011 si merge si in ziua de azi.. deci se poate dar cum a scris si colegul de sus e breu sa gasesti un bobinator dar nui imposibil..in cazul in care vrei sa il rebobinezi nu uita sa faci rost de sarma email lac dublu e muult mai rezistent in nici un caz sa folosesti sarma lac simplu nu rezista la temperatura

 

Inainte de mini vacanta am comandat si statorul si bateria. Totul ok acum. Bateria nu avea nimic. Cum a primit curent ok si-a revenit. Partea proasta e ca am doua baterii bune si o singura motocicleta :))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inainte de mini vacanta am comandat si statorul si bateria. Totul ok acum. Bateria nu avea nimic. Cum a primit curent ok si-a revenit. Partea proasta e ca am doua baterii bune si o singura motocicleta :))

nui rau sa ai doua baterii. pacat ca nu se pot pastra in timp.. incearca sa vinzi una

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

Salut astazi m-am dat pe A1.pina la km 36 si retur buc,toate bune si frumoase pina cand m-am oprit si am sesizat un miros urat,am zis ca poate este de la canalul linga eram spre casa la semafor iar am sesisaz acel miros ei bine cand am ajuns acasa si am oprit descopar ca acel miros vine de la baterie ei bine cand am deschis bateria fierbea si iesea vapori de acid din ea,am masurat cu aparatul imi dadea 13,5v iar pornita 14v..cu consumator+turatie 14.2-14,5v..deci releul asi face treaba...oare ce a putut determina fierberea baterie???..a mai patit cineva asa ceva??

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in prima faza si eu la el m-am gandit dar cand am verificat tensiunea si am vazut ca asi face treaba l-am scos din lista suspectilor,chiar nu stiu la ce sa ma mai gandesc am zis sa ma duc maine cu bateria la garantie


» Post actualizat in 08 Jun 2016 16:02

bateria este noua 6 luni


» Post actualizat in 08 Jun 2016 16:04

si daca af fii releul ma gandesc ca bateria la cum a fiert este compromisa..ma gandesc eu..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai asta este a 2 baterie intr-un an de zile prima ma tinut 5 luni si a crapat nu tinea amperaj si am fost la garantie si am facut un pic scandal ca sa o schimbe si mia inlocuit bateria si asta vad ca a tinut 6 luni si a crapat daca este din vina ei..imi vine sa imi smulg parul din cap dar norocul meu este ca sunt tuns scurt:::)))


» Post actualizat in 08 Jun 2016 16:13

varta pe gel

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Poti sa intrii in cercul meu :)))), eu nu mai imi bat capul la cate baterii am schimbat....Ai garantie, mergi cu ea, de resuscitat n-are rost pt ca oricum are un defect si se va intampla acelasi lucru.

Am cumparat exide si vad ca e ok si a trecut exact un an :)))

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In ordinea cea mai probabila a defectelor:

1. Bateria. Daca este de vina, asteapta pana maine dimineata si masoara inainte sa o pornesti. Daca tensiunea a scazut atunci alta baterie.

2. Daca bateria are maine dimineata tot 13,5 V atunci poate fi releul de incarcare care sa o ia razna si sare de 14,4 V, dar cand vrea el nu cand masori tu :).

 

Vroiam sa te intreb de baterie, dar am vazut ca ai scris deja. Varta gel este o baterie buna. Dar oceanul este mare si vapoare sunt multe :).

 

Daca ai timp maine, da o fuga linga Regie la un magazin de baterii: www.baterii-auto.ro. Acolo este Ovidiu Filimon, om care munceste de vreo 30 de ani numai in acumulatori auto.

 

Iti verifica si instalatia de incarcare sa vada care este treaba si apoi are acumulatori de tot felul.

 

Personal am luat de la el un Varta Gel pentru Transalp si a tinut 3 sezoane cu 2 ierni, lasata pe motor, si un Exide pentru BMW cu care am 2 sezoane si o iarna, tot tinuta pe motor.

 

Completare: deconecteaza bateria la noapte si apoi masori dimineata sa vezi daca s-a autodescarcat.

Editat de Silver Arrow
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Varta,jmt,yuasa sunt gunoaie de baterii.N-am prins 2 sezoane cu nici una, le-am oferit caldurica, incarcare si degeaba.

Hmm, si atunci eu sa ma bucur de china mea care e la sezonul al -IV-lea?

Poate ai probleme cu incarcarea.

Editat de vlad58
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...