Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Salut. Are cineva vreo idee de decuplare a bornei (-) astfel incat sa nu se piarda curent in stationare mai indelungata? Cand spun indelungata nu ma refer la o iarna, ca atunci lucrurile sunt simple. Desfac carena, scot borna si au revoir. Ma refer la stationarile de 5-7 zile cand intreaga mea motocicleta se comporta ca un mare minus si pierd curent in draci. Atunci cand scot borna o pornesc si dupa o iarna intreaga si o ia la prima cheie.

Ideea ar fi sa gasesc un fel de comutator pe care sa-l pun la semivedere si sa-l actionez fara sa fiu nevoit sa dau saua, plastice etc jos ca sa ajung la baterie. Sau un fel de mufa dar care sa suporte curentul de pornire...

NU !

 

intai se masoara pierderea de curent , scrie in cartea motocicletei valoarea maxima, multe motociclete au 0 altele ceva gen 0.01A

 

in cel mai fericit caz bateria e moarta si se autodescarca

 

daca nu repari poate ia foc ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

NU !

 

intai se masoara pierderea de curent , scrie in cartea motocicletei valoarea maxima, multe motociclete au 0 altele ceva gen 0.01A

 

in cel mai fericit caz bateria e moarta si se autodescarca

 

daca nu repari poate ia foc ...

 

O alta cauza ar fi ca am si alarma pe ea, insa chiar daca nu armez tot se descarca. Alti consumatori nu am. Bateria este perfecta. Masurata dupa o iarna de stationare imi indica 12,4. Dupa ce am redresat-o imi indica constant 12,7. Pierdere am numai cand sta mai mult de 1 sapt. cu bornele cuplate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa masori curentul absorbit de alarma, la a mea e fix identic indiferent daca e armata sau nu! Sau deconecteaz-o sa vezi daca se mai descarca, nu e normal sa faca asta in cateva zile.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Incearca sa masori curentul absorbit de alarma, la a mea e fix identic indiferent daca e armata sau nu! Sau deconecteaz-o sa vezi daca se mai descarca, nu e normal sa faca asta in cateva zile.

Ms. Treaba cu deconectarea alarmei e o idee buna. O s-o scot din mufa de alimentare si poate gasesc cauza. Treaba este ca nu prea va mai stationa de acum incolo, poate daca mai vine alta zapada :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti?

Eu as pune bateria pe motor si i-as da o cheie. Mai lasa redresorul, ala e sa incarce bateria cand e decarcata nu sa freci baterii cu el.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu as pune bateria pe motor si i-as da o cheie. Mai lasa redresorul, ala e sa incarce bateria cand e decarcata nu sa freci baterii cu el.

 

Am sa o pun si pe motor intr-un final, dar nu inteleg de ce ia tensiune asa mare... As fi preferat sa o pun pe motor incarcata complet. Iar 12,3V dupa o noapte de stat la caldura e putin rau.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti?

Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua!

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua!

 

Asa cred si eu...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din experienta mea cred ca bateria nu mai este buna. Dupa ce trece prin incarcare trebuie sa isi tina un voltaj peste 12.7v multe ore si trebuie sa aibe si o rezistenta crescuta la incarcare, 15.8 dupa cateva minute este foarte rau. O baterie sanatoasa ca a ta ar trebui sa aibe pe la 14.5v cel mult dupa cel putin 12 ore in timpul incarcarii cu redresor de 1.2 Ah. Si 12.3 peste noapte este iar foarte rau... cumpara una noua!

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

Editat de varg-voshod
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cumva redresorul tau are o functie de protectie la curent, iar cand bateria Yuasa incearca sa traga 1.8 A, se activeaza acea protectie?

Ai incercat s-o incarci si cu un alt redresor?

Yuasa de 2 ani...cam mici sansele sa fie bateria de vina. Yuasa tine cel putin 5 ani, stiu unele care au 8 ani si inca merg.

 

N-am incercat sa o pun pe alt redresor ca nu am. Daca fac asigurarea la Yamaha, poate dau o fuga cu bateria pe la tine la garaj si verificam.

» Post actualizat in 09 Mar 2017 20:34

Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

 

:))))) Genial. E si asta o optiune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Alex, daca bateria ar absorbi un curent mare,a apropiindu-se de valoarea maxima pe care poate sa o dea sursa (redresorul) tensiunea ar avea tendinta de scadere in loc sa creasca ......

Intrarea in protectie apare cand curentul absorbit depaseste curentul maxim al sursei si se manifesta prin intreruperea totala a tensiunii. In nici un caz prin cresterea ei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am redresor ieftin de 1.2ah ce-i drept si il folosesc pe Yuasa doar inainte sa fiu sigur ca dupa iarna nu montez bateria degeaba. Din experienta mea nu e bine sa ajunga o baterie la 15.8 in cateva minute cum a zis el, chiar si cu un redresor mai puternic de 1.2ah nu urca asa de repede voltajul in mod normal. Din cauza asta cred ca are o problema cu bateria. Dar omul nostru poate sa o monteze pe motor, si sa ne spuna daca si in cat timp il lasa motorul in drum.

Curentul redresorului se masoara in A (amperi), capacitatea acumulatorului in Ah (amperi ora)!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O las la incarcat sau cu acidul in ea, pe raft, in casa? :D

nu neaparat dar nu strica. Dupa ce bagi acidul ea ajunge cam la 75% incarcare. TRebuie sa astepti o vreme sa isi faca reactiile necesare. cel mai bine o lasi peste noapte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cand am avut baterie de genul (nu AGM, doar cu acidul separat) avea niste instructiuni in care scria ca, dupa ce pui acidul si stax timp, in functie de valoarea tensiunii la borne, sa o pui pe redresor sau direct pe agregat.

Asta are instructiuni doar cum sa torni acidul in baterie. Mai departe, nu scrie :D De asta am intrebat, sa fiu sigur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...