Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Salutare. Chiar daca am primit sfaturi sa nu fac asta m-am incapatanat, totusi, si am luat un intrerupator de curent de barca cu motor pentru a-l monta pe mobra. Scopul este acela de a anula circuitul curentului din baterie, atunci cand mobra stationeaza pentru a evita pierderile. Cheia de actionare are trei pozitii: off - in care o poti scoate si pleci cu ea, semi-off - in care nu poti sa o scoti dar totusi circuitul este intrerupt si on - in care nu o poti scoate dar circuitul este activat. In felul asta stiu sigur ca nu mai pot avea pierderi si bateria va rezista mai mult timp neincarcata.

Am masurat si curentul de incarcare si este ok - 14,16 V.

Montajul a fost putintel complicat pentru ca a trebuit sa gasesc un loc potrivit unde sa incapa jucaria dar sa fie si intr-o pozitie convenabila. Voi reveni cu poze de pe mobra.

 


» Post actualizat in 19 Mar 2017 07:16

Am revenit cu poze. Cu si fara cheie. Atunci cand cheia este scoasa are un capac de protectie impotriva ploii.

post-64940-0-68813700-1489899999_thumb.jpg

post-64940-0-55642800-1489907792_thumb.jpg

post-64940-0-78892600-1489907797_thumb.jpg

post-64940-0-12745300-1489907802_thumb.jpg

post-64940-0-76572500-1489907805_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa tii o cheie din aia de rezerva la tine! Pt ca pare destul de expusa si nu e greu de rupt accidental. In rest prefer sa nu comentez asupra instalarii.

 

Cheie de rezerva nu am. Dar, la o adica, pot umbla la baterie si anulez oricand circuitul secundar, intorcandu-ma la varianta factory default. Am luat in calcul inclusiv ca voi pierde cheia, sau o uit in heblu, sau se rupe etc. No problem, desfac 3 suruburi si inapoi la origini. Referitor la instalare am urmarit functionalitatea, nu estetica. Mai am un plastic de rezerva si oricand, in situatia in care as vinde-o, il pot pune la loc. Sau poate nu te-ai referit la estetica ci la risc de incendiu... Legaturile sunt cu papuci sertizati in cablu litat de 10 cu saiba grover, sper sa nu faca vreo buba pentru ca nu ar avea de ce. De regula, contactele sunt busite pe +, nu pe -.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Am distrus si mitul ca bateriile exide sunt wow, a murit dupa 2ani si 14zile mai exact, la fel ca si restul firmelor de baterii tot pe acolo m-au tinut.Data jos iarna,caldurica, incarcata.....degeaba.

Voi cumpara produs traditional romanesc rombat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Ciudat. O baterie careia abia i s-a introdus electrolitul nu prea are cum sa fie sulfatata. Ce acumulator e? Ai urmat intocmai intructiunile de formatare? Cu lasat 20 de minute la aerisit dupa ce ai pus acidul? Cu respectat puterea de incarcare? Ce-a zis redresorul dupa ce a terminat tot?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

caldurica

Prima greseala. ;)

» Post actualizat in 29 Mar 2017 12:58

Salut. Am cumparat ieri o baterie Unibat, pe care am formatat-o cu un redresor de la Louis. Dupa mai multe ore, s-a aprins ledul verde care indica faptul ca bateria s-a incarcat, dar si unul portocaliu, care arata ca redresorul a initiat un proces de desulfurare. Am mai formatat o baterie, cu acelasi redresor, in urma cu cateva luni, si atunci s-a aprind doar ledul verde (baterie incarcata). O fi defect acumulatorul Unibat (in care caz o sa il schimb) sau sunt si cazuri cand incarcatorul face desulfurarea de la inceput? Multzam frumos pentru ajutor.

Citeste manualul redresorului.

 

https://cdn3.louis.de/content/catalogue/articles/zusatz/anl/10003613_Manual-D_GB.pdf?_ga=1.105734475.972781079.1490791629

 

"If all the test criteria are satisfied after charging and the battery is found to be „healthy“, the charger switches the „Done“ („Fertig“) LED on and enters maintenance mode. At the same time, the „Charge“ („Laden“) LED goes out, and the „Desulphation“ („Entsulfatierung“) LED is turned on. This means that the battery is charged and ready to operate, and it can be disconnected from the charger."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se da urmatoarea speta: Baterie Yuasa 12V 18 Ah cu gel pe care am avut-o in casa peste iarna, deci la caldura. Am incarcat-o cu un redresor de la Lidl care baga 1,2 Ah si cu care am mai incarcat fara nicio problema alte baterii. In mod normal, cand bateria se incarca, pe ecranul redresorului apare Full, si tensiunea scade, pana se descarca iar, cand incepe iar sa incarce pana la cel mult 14,5 V. In cazul acestei baterii care are cel mult 2 ani, se incarca pana apare Full, deci pana baga vreo 14,5V, apoi apare Full, iar dupa 2-3 minute incepe sa incarce pana la 15,8V si acolo ramane. Stiu ca o astfel de tensiune e mult prea mare si nu e in regula. Chestia e ca acel redresor se comporta asa doar cu aceasta baterie, asa ca ceva ma face sa cred ca ar fi o problema cu bateria in sine, nu cu redresorul. Mai mult decat atat, dupa ce aseara imi arata ca e incarcata, azi dimineata avea 12,3V, am pus-o iar la incarcat si a aparut Full dupa vreo 2 minute, apoi iar faza cu 15,8V. Ceva pareri, sugestii? Daca nu tine tensiune si dupa o noapte de stat in casa dupa ce a fost pe redresor are doar 12,3V cam miroase a baterie noua. Voi ce credeti?

cu siguranta e bateria de vina... am avut si eu o baterie care a facut axact cum ai scris tu..pana la urma am cumparat alta baterie si aia e.. merge .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Mi-am luat o baterie Toplite YT12b-BS si am varsat pe jos o buna parte din electrolitul cu care a venit. Nu ma intrebati cum. Apoi am dat 22 lei pe 1L de la un magazin auto si am umplut pana sus, din ce am reusit eu sa vad prin gaurile alea. Intrebarea mea, daca am pus prea mult/prea putin ce se poate intampla?

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Puteai sa golesti bateria, sa umpli din acel litru flacoanele mici cu care a venit bateria si turnai in baterie cantitatea potrivita. Cu o seringa mai sanatoasa iti usurai munca.

Si totusi, cum ai reusit sa l versi? Curge destul de greu si in baterie cand e cu susul in jos..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bateria ta nu o sa mearga cum trebuie.

cumva ai desfacut capacele bidonaselor inainte sa le torni in baterie in loc sa le lasi sigilate si sa le apesi ca sa treaca prin ele varfurile alea de plastic din baterie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ok. Daca cumpar electrolit fix pentru bateria mea, am vazut pe undeva la 100lei, pot scoate electrolitul din baterie si sa-l inlocuiesc cu asta nou, original?

Din ce am vazut, vine si cu capac nou.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

In mod normal la un acumulator fara intretinere, cum este si cazu tau, cand incarci cu electrolit acumulatorul ( cele 6 bidonase in acelasi timp- prin apasare, rupere sigiliului si curgerea electrolitului) nu se vede electrolitul deasupra placilor sau foarte putin pentru ca este absorbit de placi. Acumulatorii standard (cu intretinere) si fara intretinere au fost incarcati uscat in timpul procesului de fabricatie, dar necesita activare la prima utilizare. Acum ca ai ajuns la situatia asta, urmeaza pasii pentru activarea acumulatorului:

1.completeaza cu electrolit pana la nivelul placilor in fiecare din cei 6 elementi, dar nu mai mult;

2. lasa acumulatorul timp de 1 ora pentru absorbtia totala a electrolitului, dar NU fixezi banda protectoare peste cele 6 orificii;

3. conecteaza un redresor pe acumulator si incarca-l cu un curent de 10% din capacitatea acumulatorului timp de 1 ora( daca ai posibilitate de reglaj curent). Daca nu ai redresor cu reglaj curent, si ai un alt tip de incarcator, monteza un voltmetru in paralel pe acumulator, iar cand tensiunea la borne ajunge la 12,7 V stop incarcare. La fel, daca apar bule in electrolit in timpul incarcari/activarii -opresti incarcarea. Toata activarea nu dureaza mai mult de 1-1,5 ore !.

4. sigilezi acumulatorul si-l montezi pe motocicleta;

5 . pe toata perioada functionarii acumulatorului NU se scoate banda de protectie si nu se completeaza cu apa distilata/acid sulfuric/electrolit in ideea ca trebuie sa fie la nivel, aceasta procedura va scoate acumulatorul din functionare!

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bateria merge bine. Zic bine pentru ca are curent si-mi porneste motocicleta. Dupa ce am pus electrolitul, am facut totul ca la carte ca sa scurtez povestea. Eu intrebasem ce se poate intampla daca am pus prea mult sau prea putin electrolit, avand in vedere ca am completat ochiometric, cu unul din comert. Vroiam sa mai cer o parere, pentru ca, densitate electrolit, ml, de dragul dezbaterilor, etc. Mai ramane testul timpului, ne auzim peste un an :D

Editat de adidas
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In situatia asta, ramane asa cum este, practic nu-i mai faci nimic. Intretinere peste iarna cu un incarcator 'inteligent'. :peace:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze


» Post actualizat in 01 May 2017 08:42

p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am distrus si mitul ca bateriile exide sunt wow, a murit dupa 2ani si 14zile mai exact, la fel ca si restul firmelor de baterii tot pe acolo m-au tinut.Data jos iarna,caldurica, incarcata.....degeaba.

Voi cumpara produs traditional romanesc rombat.

 

Era cumva modelul asta?

http://www.emag.ro/baterie-moto-exide-6ah-ytx7l-bs/pd/DBQR5MBBM/

 

Eu am acum unibat sau ceva asemanator pe la 80 de lei. A trecut de 3 ani dar nu prea mai tine curent deja.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi-a crapat un Toplite dupa 6 luni si fara sa modific nimic la motor am un no name de 3 ani..fix acelasi tratament. Probabil ca mai dau gherle si firmele de renume.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

cat bateria e proaspata si e cald afara nu se simte mare lucru. Peste un an sau mai mult si eventual la frig are sanse sa pice mai rapid. DAca e prea mult electrolit poate sa scuipe ceva capace - volumul ala de aer e socotit nitel sa preia degajarea de gaze

» Post actualizat in 01 May 2017 08:42

p.s. - capacele se pun imediat dupa ce ai terminat de pus acidul. altfel - daca le pui mai tarziu - bateria o sa se suga din cauza vidului care apare in ea

phfiiiiiiiiiiiii ! deci in baterie se face vid?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu se poate vorbi de vid intr-o baterie/acumulator, mai corect in acumulatorul respectiv sunt reactii exoterme necontrolate care produc o incalzire excesiva interna a acumulatorului avand ca rezulttae deformarea carcasei. Un scurtcircuit intre placile pozitive si negative poate deterrmina un asemenea fenomen, practic un acumulator cu carcasa deformata este compromis d.p.d.v al parametrilor electrici.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

absolut gresit.

Acumulator normal (ce e drept uzat dupa cativa ani ) = exclus scurtcircuit

curbura carcasa spre interior (deci nu de la supra presiune)

 

sunt 2 chestii care il pot aduce in starea asta:

1) capacele puse dupa ce a iesit gazu - aici ma astept la deformari minore

2) acumulatorul a pierdut apa - fie de la supraincarcare, fie pt ca a stat in zona fierbinte cum e la unele mobre si cand s-a racit s-a supt :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

se mai face si din ala, mai ales in cazul bateriilor sigilate. Am una (nu e proprietatea mea) la care pot sa ii fac poza daca e nevoie

te cred, daca pozezi vidul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...