Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Frumos ar fi sa o incarci cu cablurile de pe moto date jos.

Nu stiu cat de destept este aparatul de la Lidl, dar incarcatoarele astea electronice in functie de capacitatea bateriei au curenti de incarcare diferiti si trebui sa vada doar bateria pentru a socoti cum trebuie curentul de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Un incarcator destept se uita ce are la borne. Verifica niste rezistente, caderi de tensiune, si decide cu ce curent sa incarce. Daca mai are agatati si alti consumatori evident ca va face o socoteala gresita.

Daca tot are o fisa aparatul de incarcare, ce spune acolo? Sa incarci cu acumulatorul conectat la moto?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu cred ca e asa "destept" incarcatorul de la lidl. Cel mai probabil baga maximul de curent pana in momentul cand ajunge intr-un punct (probabil o anumita tensiune), si apoi probabil ca porneste un timer care reverifica si eventual reporneste bagatul de curent in baterie. Sunt 90% sigur ca nu variaza curentul de incarcare.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta nu ar fi bine pentru acumulatori. Mai ales pentru cei mici. Ca ordin de marime se considera un curent potrivit de incarcare cel care este 10% din capacitatea acumulatorului.

Ai acumulator de 8 Ah, curentul potrivit ar fi de 0,8 A.

Daca aparatul incarca cu 1A atunci este bun pentru acumulatorii de peste 10Ah. Cu cat va fi mai mare acumulatorul cu atata se va incarca mai incet, lucru care nu ii face rau.

Dar faci si tu o verificare. Pui ampermetrul in serie intre una din borne si incarcator si vezi cu ce curent incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagă maxim 0,8 A pe modul moto și vreo 5 (dacă nu mă înșel) pe modul auto (baterii auto). Din ce am observat punând multimetrul pe borne, tensiunea oscilează. Nu știu dacă și amperajul. Mă duc acum la mobră să văd în ce stare este acumulatorul.

Cam așa arată datele...

Măsurătorile pe încărcare la cca 30 secunde. Pus la încărcat la ora 25:53.

IMG_20190307_155020.jpg

IMG_20190307_155136.jpg

IMG_20190307_155220.jpg

IMG_20190307_155230.jpg

IMG_20190307_155258.jpg

IMG_20190307_155315.jpg

IMG_20190307_155330.jpg

15:53

Iar asta e de la 16:08. Se încarcă.

IMG_20190307_160802.jpg

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Normal ca tensiunea sa tot creasca pe masura ce sa incarca.

Cred ca are 0,8 A curent de incarcare, cam ca toate incarcatoarele de pe piata. Banuiesc ca partea electronica este facuta in acelasi loc, in China pe stanga 😂. Doar cutia difera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai fratilor ,

 

Vin si eu cu urmatoarea ecuatie. Se dau 2 motorete k1200s BAMVEURI la iernat in garaj cu 8+ grade (nu scade sub 8).

Fiind primele experiente cu bmw-uri n-am stiut particularitati, asa ca am lasat bateriile pe ele peste iarna "GREA". Cand o fost vremea mai frumoasa mai acus prin februarie sau nu mai stiu , am dat sa le pornim dar ce sa vezi , surprizaaaaaaaa. Bateriile erau muci nici la automat nu dadeau.

Buun, pai si scoatem noi redresoarele de la lidle ca doar am cheltuit niste bani corecti pe ele, pun eu redresoru pe mobre...s-au incarcat full numai bine si frumos.

Acum motorul porneste merge trage impinge, dar la pornire imi aprinde un martor de baterie in bord dupa care se si stinge. Am dus mobra la revizie si am lasat vorba sa mi verifice si baterie....si mi-a zis ca inr-adevar nu mai e in parametrii full deoarece la ralanti , farul lumineaza mai incet si atunci cand accelerezi abia atunci lumineaza normal. Mecanicul o zis ca daca pune baterie buna nu face aceasta minunatie.

EU stau si va intreb acum, cum kktu lu dumnezo s-o fwtat o baterie noua ( era pusa de 1 an) peste o iarna dasta????

Mai am 3 japoneze in garaj care au suferit aceeasi atentie ( au stat cu bateriile pe ele) si au pornit la SFERT !

 

Hai noroc !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

BMW-ul sau Goldwing-ul sau orice alta mobra cu tot felul de computere prin ea, daca le lasi mult timp nepornite se duc bateriile. Ca la masina doar ca de cateva ori mai repede pentru ca sunt acumulatorii mai mici.

Daca mai este si frig se duc si mai iute.

La japoneze nu au atata electronica.  De ex. Shadow-ul nu are treaba. A stat din septembrie pina mai ieri in grajd si cum spui tu a pornit fara probleme. La fel si Transalp-ul.

Probabil ca ti se aprinde martorul in bord intrucat la pornire scade tensiunea sub o limita de alerta care iti arata ca nu o mai duce mult acumulatorul.

Cu un consumator de cativa mA ingenunchezi fara probleme peste iarna o baterie de 19 Ah cat are BMW-ul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Ribo a spus:

Bai fratilor ,

 

Vin si eu cu urmatoarea ecuatie. Se dau 2 motorete k1200s BAMVEURI la iernat in garaj cu 8+ grade (nu scade sub 8).

Fiind primele experiente cu bmw-uri n-am stiut particularitati, asa ca am lasat bateriile pe ele peste iarna "GREA". Cand o fost vremea mai frumoasa mai acus prin februarie sau nu mai stiu , am dat sa le pornim dar ce sa vezi , surprizaaaaaaaa. Bateriile erau muci nici la automat nu dadeau.

 

ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea 

k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 

te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! 

 

 

in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!!

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Lucian_M a spus:

Dupa doua ore si jumatate, redresorul indica 13,6 V si doua liniute din 4. Cred ca din cauza frigului, bateria sta afara de cateva saptamani, trebuia adusa in casa.

Am iesit sa verific, s-a oprit si indica 13,1 V. Deci e ok, nu era foarte descarcata. Cand s-o fi oprit, nu stiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, superbec a spus:

ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea 

k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 

te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! 

 

 

in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!!

 

 

In principiu descarcarea la blana deterioreaza acumulatorii. La un service de acumulatori poate sa verifice ce capacitate mai au.

 

Eu ti-am spus cateva argumente pentru care trebuie deconectat acumulatorul.

Tu sustii ca sunt aberatii. Nu te contrazic.

Te astept cu ceva argumente.

 

Daca in schimb ar avea unii curiozitatea sa citeasca instructiunile de utilizare iata ce ''aberatii'' ar gasi:

CHARGER.thumb.jpg.a20f4b37a07a4536826476d531cd1dc4.jpg

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

In principiu descarcarea la blana deterioreaza acumulatorii.

in realitate , nu in principiu 

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

Eu ti-am spus cateva argumente pentru care trebuie deconectat acumulatorul.

aberatii , daca-mi spuneai ca trebuie dat jos acumulatorul de pe motocicleta inainte de incarcare nu te contraziceam , este bine sa il incarci in alta parte pt a elimina o posibila scurgere de electrolit 

 

 

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

Tu sustii ca sunt aberatii. Nu te contrazic.

atunci opreste-te esti penibil

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

Te astept cu ceva argumente.

argumente? nu exista argumente pentru combaterea belbozimii

Acum 33 minute, Silver Arrow a spus:

 

Daca in schimb ar avea unii curiozitatea sa citeasca instructiunile de utilizare iata ce ''aberatii'' ar gasi:

CHARGER.thumb.jpg.a20f4b37a07a4536826476d531cd1dc4.jpg

 

 

crede si nu cerceta !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scurgeri de electrolit la AGM... ok.  Asa sa fie.

 

Referitor la argumente: ieri seara am dat nas in nas cu un flacau venind pe sens interzis. Evident avea asteptarea sa ii fac eu loc. Cum nu i-am facut evident s-a suparat pe mine. L-am intrebat daca stie ca circula pe sens interzis su mi-a raspuns ca da. Si l-am intrebat de ce nu imi face el mie loc si unicul argument a fost o injuratura.

Cam asa si tu cu argumentele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O baterie cu acid se si autodescarca! Adaugand niste mA condumati de electronica e absolut normal sa nu mai porneasca si dupa o luna de stat. Dupa 3 e normal sa-ti trebuiasca baterie 9 la cum au fost "intretinute" ale tale!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 36 minute, Silver Arrow a spus:

Scurgeri de electrolit la AGM... ok.  Asa sa fie.

 

Referitor la argumente: ieri seara am dat nas in nas cu un flacau venind pe sens interzis. Evident avea asteptarea sa ii fac eu loc. Cum nu i-am facut evident s-a suparat pe mine. L-am intrebat daca stie ca circula pe sens interzis su mi-a raspuns ca da. Si l-am intrebat de ce nu imi face el mie loc si unicul argument a fost o injuratura.

Cam asa si tu cu argumentele.

ce agm ?  ti-ai pierdut ultima urma de discernamant..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 40 minute, easy ride on! a spus:

P.S. Silver Arrow are perfectă dreptate. Este preferabil să deconectezi bornele bateriei (una din ele) de instalaţia motocicletei când pui acumulatorul la încărcat pe redesor. O eventuală supratensiune din reţea introdusă în instalaţia motocicletei îţi poate prăji (străpunge) semiconductorii din CDI, regulator, instrumente. Mai ales dacă bateria are rezistenţă internă mărită (sau e întreruptă electric prin coroziune) şi nu poate prelua ea supratensiunile de încărcare, ci restul instalaţiei electrice.

O.K.? 

Nu ma pricep la chestiile electrice, dar BMW urile au prize cu dublu rol, poti alimenta ce ai nevoie pe motor, dar poti incarca si acumulatorul cu un charger cand motorul este oprit. Eu asa incarcam bateriile la ale mele si nu am patit nimic. Este evident ca daca dadeam jos o borna nu le mai puteam incarca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da-o-n plm! Mobra mea are bateria sub prezervor, demontezi 30 min ca sa poti scoate o borna! Pana anul asta conectam redresorul pt intretinere (iarna) la siguranta alarmei, sub șa. Anul asta, de fapt in decembrie anul trecut, am conectat la baterie cablajul special venit impreuna cu unul dintre redresoarele intelijente pe care le detin si am lasat mufa afara ca sa fie accesibila, astfel acum pot conecta redresorul in 2 timpi si 3 miscari, sau mai bine zis intr-o singura miscare 😛 Redresoarele proaste cred ca pot avea niste varfuri de tensiune care pot sa deranjeze vreo napolitana electronica, astea inteligente n-ar trebui. Oricum am folosit de multe ori redresorul fara sa deconectez bateriile, la auto si moto, n-am avut nici o problema pana acum.

Si da, priza de la moto bmw e gandita sa poata fi incarcata bateria prin ea, doar ca, la astea mai moderne cu cancan, trebuie un redresor care sa "vorbeasca" pe limba unitatii care gestioneaza treburile cu incarcarea si consumatorii! Dar de, azi am aflat ca la 30k trebe sa schimbi burdufele cardanului bavarez, operatie pe care o presupun (cel putin) la fel de oneroasa ca schimbarea unui kit de lant. Avantaj bavarezu', ca mai are si grupul care poate sa crape 😈

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Admin
Acum 29 minute, easy ride on! a spus:

Iartă-mă că nu mă pot abţine să nu fac mişto când aud de BMW, fie acelea autoturisme sau motociclete.

Este o mica diferenta, tu ai timp sa faci misto, in timp ce foarte multi posesori de BMW nu au timp de asta de0arece sunt ocupati sa invarta rotile prin toate colturile lumii.

Acum 13 minute, john17 a spus:

 

Si da, priza de la moto bmw e gandita sa poata fi incarcata bateria prin ea, doar ca, la astea mai moderne, cu can, trebuie un redresor care sa "vorbeasca" pe limba unitatii care gestioneaza treburile cu incarcarea si consumatorii!

Da, trebuie un incarcator care "sa stie" CAN BUS

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...