Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

Este fara capace, nu trebuie sa ii fac eu nimic!

 

 

Am inteles, dar inca nu stim tipul de acumulator...cu intretinere, fara intretinere etc, ce scrie pe fata acumulatorului sau in instructiuni?

 

După descriere pare a fi "factory sealed".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Salut baieti , mi-a murit bateria cam de tot (nu mai tine curent) si am hotarat sa iau una noua, Mai exact un Landport pe gel. Motorul in cauza este un cbf500 pe care se potrivesc doar baterii de 93 inaltime ( nu prea am de unde alege) si m-am hotarat la asta . Intrebarea mea este (deoarece vad fel si fel de discutii legate de acumulatorii cu gel) , acesti acumulatori merg incarcati cu un redresor normal de 1A, am citit in multe locuri ca ar trebui un redresor mai special. Alta intrebare, daca e adevarata chestia cu redresorul diferit de astealalte, o sa am probleme cu incarcarea pe moto ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

După descriere pare a fi "factory sealed".

 

In aceasta categorie de " factory sealed" cum spui tu, dar corect/tehnic este "Factory Activated", intra AGM( Absobed Glass Mat) si Gel Cell sau Gel Cell Batteries. De aceea am intrebat !.Cand doresti ajutor/sfaturi, postezi toate datele de referinta....no comment

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut băieți, va deranjez cu o problema întâlnita ieri la motorul meu, Honda cbr 600 f4 an 2000!

Cand l-am achiziționat in Decembrie 2015, nu avea baterie, iar acum cand am vrut sa il pornesc am cumpărat o baterie noua Exide conform specificațiile din talon motocicletei, am montat-o pe motocicleta i-am dat prima cheie si nu a vrut sa pornească, baterie slaba, dădea sa pornească dar nu avea putere! Am pornit-o cu cablurile electrice, si apoi am lăsat-o sa se încălzească! Alternatorul arată ca încarcă cum trebuie, 14,20 V! Pana nu am dat o tura cu motocicleta sa se încarce bateria cum trebuie nu am rezolvat problema! Numai ca nu înțeleg cauza? Este bateria slaba este de 8,6 Ah? Ca daca plec cu ea si ma trezesc ca pierde curent asa repede nu am făcut nici o afacere!

Salut. Ce cod este bateria pe care tocmai ti-ai montat-o?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ms mult. Uitati aici si citatul pe care l-am citit ieri, chiar pe forum am vazut un post cum ca ar trebui redresor special.

 

"One big issue with Gel Batteries that must be addressing is the GEL CHARGE PROFILE. Gel Cell Batteries must be recharged correctly or the battery will suffer premature failure. The battery charger being used to recharge the battery(s) must be designed or adjustable for Gel Cell Batteries. If you are using an alternator to recharge a true Gel Cell a special regulator must be installed."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive.

AGM si GCB

1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat.

2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile.

3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult ....

Bafta,


» Post actualizat in 28 Feb 2016 11:27

Salut,

O sa-ti dau cateva detalii tehnice pentru lamurire, iar in final ai parerea mea pentru ca am testat/verificat cele doua tipuri constructive.

AGM si GCB

1. Exista o asemanare intre acumulatorii AGM(Absorbed Glass Mat)-acid lichid și cei cu gel(Gel Cell Batteries). Pentru cele doua tipuri se aplica procesul de "recombinare" . Oxigenul produs in mod normal la placile pozitive ale tuturor acumulatorilor plumb-acid (din punctul de vedere tehnic, atat acumulatorii cu gel și AGM sunt clasificati - plumb-acid) este absorbit de catre placile negative. Acest lucru blocheaza producerea hidrogenului la placile negative, iar in schimb se produce apa, care este controlata prin reactie chimica si este retinuta in interiorul acumulatorului. Rezultatul acestui proces chimic=acumulatorul este cu auto-completare, si nu are nevoie de apa distilata adaugata in electrolit ca la cele clasice. Un mare avantaj !! Procesul se numeste "supapa regulatoare" VRLA – (valve-regulated lead-acid battery ) pentru ca nu au nevoie sa fie alimentati, acumulatorii sunt sigilati. Un alt avantaj- rezista la vibratii si se pot utiliza pentru autovehicule care circula pe teren accidentat.

2. Acumulatorii GCB conțin un electrolit gelificat, "thixotropic", format din acid sulfuric, apa demineralizata pura, apa deionizata și acid fosforic- nu curge ca un lichid obisnuit, are consistenta și aspectul de vaselina. La AGM, electrolitul lichid conține acid sulfuric de inalta puritate, apa demineralizata si deionizata. Datorita proprietatilor fizice ale thixotropic/ gel electrolit acumulatorii cu gel au tendința de a pierde capacitatea mai repede decat bateriile AGM la temperaturi sub 0 grd C(vascozitatea electrolitului creste). AGM se comporta bine in medii extrem de reci, exemplu snowmobile.

3. Durata de viata este excelenta la AGM, daca acumulatorii nu sunt descarcati mai mult de 60% din capacitate. Tinand cont de pretul de cost la GCB, si faptul ca iarna acumulatorul de motocicleta este pastrat la temperaturi de peste 0 grd C(garaj), AGM este o alegere mai buna!!. De asemenea, incarcarea statica/incarcator cu unui acumulator GCB trebuie sa fie controlata, tensiunea la borne nu trebuie sa depaseasca 13,8 V, de altfel mai toate incarcatoarele inteligente sunt adaptate si la GCB. Exemplu practic/testat: Cu un AGM Yuasa intretinut in conditii normale/optime ai garantia a cel putin 6 ani!!, iar ca pret, in jur de 300-350 lei. Iar, GCB, mult mai mult ....

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca bateria pe gel nu a fost o alegere prea inteligenta ... ehh ... asta este ... sa tina macar sezonu asta. Bateria actuala de pe moto mi-a facut figura de cateva ori ... am plimbato acum cateva weekenduri vreo 300 km si a mers fara probleme ... a doua zi nu mai invartea deloc, cand e motorul cald nu am probleme ... invarte foarte bine ... am pornito ieri de vreo 7 ori consecutiv sa vad daca chiar e moarta ... dupa toate astea avea 12,6-12,7 volti deci sta binisor. Cu motorul rece se cam chinuie sa invarta, daca nu reusesc sa o pornesc la prima cheie, la a doua bateria e moarta si nu mai invarte deloc, nu mai porneste nici impinsa din cauza compresiei (blocheaza spatele chiar daca ii dau si la automat nu mai invarte deloc) daca ii dau curent porneste, dupa ce se incalzeste nu mai am probleme cu pornirea, am zis sa o schimb sa nu ma lase pe undeva si sa nu o mai pot porni. Am apucat ieri sa masor tensiunea in momentul cand ii dau la automat (cu motorul cald, invarte o data si o ia ) tensiunea pe borne scade la ~7 volti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot am intrat in domeniul acumulatorilor si vad ca ai postat cifre, atunci putem discuta mai pe larg. Pentru un acumulator incarcat 100% la care se masoara tensiunea la borne in regim static(acumulator deconectat de la instalatia electica a motocicletei) aceasta trebuie sa fie in intervalul (12,6-13,1)V _ tabel 2, coloana 3. Testarea unui acumulator la un nivel performant se face cun un tester de acumulatori prevazut cu o sarcina/rezistenta de descarcare( in cazul meu un Draper de 100 A). In prima etapa se verifica tensiunea la borne, ea trebuie sa fie minim 12,6 V ( foto 1 si 3). In etapa a II -a se trece testerul pe "load", sarcina si se masoara tensiunea la borne care trebuie sa fie stabila pentru 10 sec. Cu valoarea citita in coloana 1 din tabelul 1/foto 2 pe acumulator, se verifica CAT TREBUIE sa fie tensiunea la bornele acumulatorului cad se cupleaza electromotorul/pornire!!. In cazul meu fiind un motor mai mic de 2000 cmc si tensiunea de load citita este 10,6V, atunci la pornire( kawasaki ZX12) nu trebuie sa am sub 9, 2 V la borne( voltmetru in paralel), si te asigur ca tensiunea este peste 9,2 V, la un Yuasa tip AMG de 3 ani!.

Ce spui tu ...7 V este sub valori, practic discutam de un acumulator descarcat sau in progres de sulfatare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este un AMG, practic un acumulator fara intretinere si formatat din fabrica. In prima etapa trebuia sa-i verifici tensiunea la borne inainte de montare pe motocicleta si conectare la instalatia electrica!!. Pentru un acumulator incarcat la nivelul 100%(capacitate maxima) tensiunea la borne trebuie sa fie in intervalul (12,6-13,1)V, vezi tabelul 2. Daca nu este un minim de 12,6 V, acumulatorul se incarca numai CU INCARCATOR/REDRESOR, apoi se monteaza pe motocicleta. Practic tu ai pornit motorul cu un acumulator deja descarcat la 10,8 V . Deconecteaza-l de la motocicleta si incarca-l pana cand tensiunea la borne este 12,6V(cel putin). Apoi foloseste-l pe motocicleta. Treci pe la un service autorizat sa-ti masoare tensiunea debitata pe acumulator in sarcina / motor pornit si sa-ti opereze in certificatul de garantie al acumulatorului( sa se vada ca instalatia de incarcare a motocicletei functioneaza in parametrii)

Bafta,

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa inteleg ca bateria pe gel nu a fost o alegere prea inteligenta ... ehh ... asta este ... sa tina macar sezonu asta. Bateria actuala de pe moto mi-a facut figura de cateva ori ... am plimbato acum cateva weekenduri vreo 300 km si a mers fara probleme ... a doua zi nu mai invartea deloc, cand e motorul cald nu am probleme ... invarte foarte bine ... am pornito ieri de vreo 7 ori consecutiv sa vad daca chiar e moarta ... dupa toate astea avea 12,6-12,7 volti deci sta binisor. Cu motorul rece se cam chinuie sa invarta, daca nu reusesc sa o pornesc la prima cheie, la a doua bateria e moarta si nu mai invarte deloc, nu mai porneste nici impinsa din cauza compresiei (blocheaza spatele chiar daca ii dau si la automat nu mai invarte deloc) daca ii dau curent porneste, dupa ce se incalzeste nu mai am probleme cu pornirea, am zis sa o schimb sa nu ma lase pe undeva si sa nu o mai pot porni. Am apucat ieri sa masor tensiunea in momentul cand ii dau la automat (cu motorul cald, invarte o data si o ia ) tensiunea pe borne scade la ~7 volti.

 

suna a un caz de releu de incarcare defect. aveam si eu genul a sta de probleme, cand masuram incarcarea era ok, ma plimbam cateva sute de km ajungeam acasa, a doua zii bateria moarta, pana cand am dus-o la un electrician care a iesit cu ea la plimbare o zi intreaga cu voltmentrul montat pe alimentarea de la releu si a descoperit ca dupa un anumit timp releul nu mai incarca. dupa o oprire de 5minute, la pornire din nou incarca pana cand iar nu mai incarca. am rezolvat-o cu alt releu de incarcare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cauta un electronist sa-ti faca un redresor cu reglare si supraveghere curent.Acumulatorul il incarci cu un curent 10% din Capacitatea sa.La 12 A incarcarea se face cu 1,2 A .

Sau ia o schema de pe net, un traf de 200w si fa singur decit sa dai o gramada de bani pe cele din comert...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Au varianta echivalenta cu Yuasa 10S . Si costa 130 ron. E pomana la pretul asta. Eu am aflat de Sorgeti de la un amic care a luat un R6 de curse , bateria avea 3 ani si pornea la sfert de cheie. Altele mai bune, la un pret identic, nu gasiti ever.

Multumesc JAGI! :) Cred ca am sa merg pe varianta asta..:) O intrebare mai am, se poate pune la redresor pe timpul iernii sau nu este necesar?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E ca orice alta baterie cu plumb, o mai incarci din cind in cind, si iarna o depozitezi in casa.


» Post actualizat in 09 Mar 2016 17:14

Si ca sintem la baterii, poate unii nu stiti ca Mymoto ofera un acumulator Boch YTX9-BS la un pret foarte mic daca cumparati si 4l 300V .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Au varianta echivalenta cu Yuasa 10S . Si costa 130 ron. E pomana la pretul asta. Eu am aflat de Sorgeti de la un amic care a luat un R6 de curse , bateria avea 3 ani si pornea la sfert de cheie. Altele mai bune, la un pret identic, nu gasiti ever.

rombat tine 3 sezoane daca o pastrezi iarna in casa, fara nici un fel de intretinere
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rombat tine 3 sezoane daca o pastrezi iarna in casa, fara nici un fel de intretinere

am un VMF care implineste 6 ani, mai are 120CCA din 180 , dar invarte motorul fara probleme, i-am cumparat anul trecut in primavara o yuasa sa o am de rezerva cand moare vmf-u... inca n-a murit nemernicia , a fost pusa pe charger 1-2 ori pe iarna cand mi-am adus aminte de ea (DACA)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

rombat tine 3 sezoane daca o pastrezi iarna in casa, fara nici un fel de intretinere

Daca nu traiesti mult poa' sa tina chiar si pana mori! "Rombac" auto sunt made in China (ca si Varta de altfel), cele de camion asamblate in Ro din componente de aceeasi provenienta, alea moto nu stiu unde or fi facute. Azi vara un amic voia baterie pt conserva, i-am facut eu cateva oferte, el, patriot, "Rombat Premier vreau!". N-am putut sa-i onorez solicitarea, si-a luat de la emag (parca) un mirific "rombac". Si l-a tinut fix 2 luni, pana cand a decedat subit un element. I-am imprumutat o baterie sa ajunga din zona de nord a Buc pana la mama zmeilor (Jilava parca) unde aveau aia service pt garantii... Dupa ceva tarantele - ziceau ca e prea mica pt conserva lui (desi era echivalenta cu originala care dusese 11 ani), ca nu a fost sa verifice masina dupa instalare (corect aici) i-au inlocuit-o. Dar timpul si drumurile i-au cam dublat valoarea bateriei.

Repet: am avut cea mai ieftina baterie de la Louis (12 euro parca, sau sa fi fost 20? Am uitat din 2005) pe Transalp, dupa +6 ani am vandut mobra cu ea functionala. Si de vreo 3 ori am uitat de ea si am gasit-o sleita si cu electrolitul un pic mai sus de 1/2 placilor, dar n-a murit!

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se apropie vremea cand voi scoate mobra pe strazi si imi trebuie o baterie noua. Am de ales intre o baterie sigilata din fabrica si una care o voi sigila eu dupa ce pun electrolitul.

Eu as alege una care o voi sigila eu ca asa am certitudinea ca e fresh si nu e statuta in raft cine stie cat.

Voi ce ati alege si de ce ?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Se apropie vremea cand voi scoate mobra pe strazi si imi trebuie o baterie noua. Am de ales intre o baterie sigilata din fabrica si una care o voi sigila eu dupa ce pun electrolitul.

Eu as alege una care o voi sigila eu ca asa am certitudinea ca e fresh si nu e statuta in raft cine stie cat.

Voi ce ati alege si de ce ?

corect

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...