Sari la conținut

Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii


Postări Recomandate

eu stau si ma minunez de unde scoateti unele teorii.

Incarcatorul de la lidl incarca pana la 14.2, apoi intra in regim de intretinere, scade acumulatorul sub 12,8, baga iara pana la 14.2, oricate zile, ore, saptamani sau luni il lasi conectat. In mod de iarna incarca pana pe la 14,8v sau 15v, vb din amintiri si nu am manualu la indemana, ideea e ca cica e mai indicat pt agm chiar daca amperajul e mai mare.

 

Cum sa scrii ca incarci acumulatorul cu 16V ?! Pe bune ? Ce se intampla cu electrolitu ala cand ajunge la peste 50 de grade, simplu se evapora... Daca nui agm e ok, mai completezi apa, dar daca i agm si e bine sigilata e aproape imposibil de completat, mai sunt la care merg fara distrugere desigikate capacele, dar putine modele.

 

Ce conteaza daca e pe motor sau nu. Exceptand ducati bmw si io mai stiu ce nave extraterestre, cu cheia pe blocat ghidon e deconectat totul. Nu credeti? Bagati un ampermetru in serie si convingetiva, consum 0 mAh. Mai degraba baga spaicuri un releu care e pe duca decat un redresor din ziua de azi.

 

La fel si cu incarcatul prin priza, daca e circuit direct nu are nici o treaba, ca pui pe borna sau prin prelungirea bornei (priza) nu are nici o teaba. Prelungirea bornei poate sa fie si cablu cu mufa aia speciala de la unele incarcatoare... Ani de zile bagam in priza de la masina o baterie moto ca sa pot folosi alarma si inchiderea centralizata cand era la incarcat bateria. Ca nu toate prizele sunt pe direct ci pe contact e alta discutie. Partea buna cu cu rentul este ca nu e lichid asa ca acea comparatia cu incarcatul rezervorului prin pompa este total deplasata. 

 

Cei care incarca direct pe mobra trebuie sa fie un pic atenti. Cei care au ungatoare de lanturi care se activeaza la peste 13,5V (adica atunci cand e moto pornit) trebuie sa fie atenti sa scoata siguranta de la el caci altfel vor avea o balta de ulei la roata :) iar cei cu manere incalzite ar fi bine sa le puna pe 0 :) ca altfel s ar putea sa consume mai mult decat incarca incarcatorul. Deasemenea daca nu i chiar un incarcator inteligent e pacat sa se scurga electrolitul pe mobra, chiar nu arata bine :) 

 

Cat despre incarcatorul de la lidl, e atata de prost, nu, incat am desulfatat baterie de masina de 3 ori in 2 ani, ultima oara acum un an si ceva de la 0V si surpriza, noul proprietar al autovehiculului meu abandonat inca merge cu bateria veche de 5 ani, varta black. Ca am inceput incarcarea cu o baterie in paralel pana a mai crescut tensiunea si apoi a stat la incarcat 2 zile in modul moto, e alta discutie, dar treaba a facut. Indiferent de ce baterii am incercat sa incarc, nu a reusit sa incalzeasca nici una, spre deosebire de fostul redresor bosh.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,5k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

2 hours ago, easy ride on! said:

În China s-a inventat o nouă unitate de măsură: Ţianul

 

Ai face bine sa incerci sa glumesti pe pagina de fun. De multe ori prin topicuri mai serioase cand unii se considera sarcastici, ironici sau mai grav, cand unii abereaza sunt luati de clovni. Cazul tau :)

Exemplu de aberatie: "Pe la tensiunea de 15,5-16V bateria ar fi complet încărcată". Undeva pe la 14,5 V o baterie cu electrolit lichid la 20 si un pic de grade C (cam cat are lumea prin casa) incepe sa produca gaze care se duc spre ceruri, iar temperatura care va ajunge va fi undeva intre 50 si 60 de grade C cea ce nu va face altceva decat sa creasca sansele coroziunii chimice a uneia dintre placi care devina o problema mecanica prin scurtcircuitarea unei celule.

 

Probabil ar trebuie sa iti explic ca nu orice aparat de masura poate masura curentul de ordinul miliamperilor ( no ca ti am scris ne prescurtat). Dar vad ca esti pasionat de inJinerie ielectrica, ar fi trebuit sa afli pana acum de "circuite deschise," iar daca te jucai cand erai mic cu dacia 1300 ai fi aflat ca acel butuc in care intorduci cheia cand este rotit in pozitia 0 este un circuit deschis, cazul si multor motociclete, multe din ele, printre ele chiar mai noi inclusiv cu chipuri prin chei.

 

Cat despre "fisurarea" cristatelor.... Ma faci sa rad. Faptul ca unele redresoare inteligente au fost gandite sa dea impulsuri de 100-120hz, e mai degraba o anomalie a faptului ca pe vremuri redresoarele vechi si foarte ieftine nu aveau condensatoare pe circuitul de incarcare, si conform efectului placebo, e mai bine asa. O desulfatare in adevaratul sens al cuvantului se face la alte tensiuni si la cu totul alte frecvente. Iar toata teoria se bazeaza pe afirmatii de genu "cam asa pare sa le placa". E plin netul de tot felul de teste si incercari. Pana acum nu s-a gasit o formula magica de desulfatare nici macar aplicand frecventele de rezonanta a placilor sau a sulfului sau ce a mai incercat lumea. Pe langa faptul ca unele baterii se pot recupera si altele nu.

 

Sa dai sute de euro pe eu stiu ce redresoare inteligente cand o baterie care tine 1-5 sezoane incepe de la cativa zeci de euro nu prea are sens din punct de vedere economic in conditile in care cirucitul de incarcare de pe motor ii da in freza la bateria de nu se vede... Orice baterie maltratata va ceda mai repede decat una cu care te porti frumos, dar cam asa e cu toate lucrurile. Tinem teorii cu 10C xC si mai stiu eu ce, dar daca masori curentul de incarcare al unei beterii pe motor, acolo unde se incarca peste 90% din viata ei iti vine sa arunci toate manualele si teoriile la gunoi.
 

Si cand te gandesti ca discutia a degenerat cu ajutorul unora, de la niste discutii simple care se rezolva simplu daca citesti manuale. Manualul de la baterie spune ca depozitarea se face la o temperatura medie, nu prea scazuta, nu prea mare si cand scade sub 12,2-12,6V (depinde de manual) ar cam trebui incarcata. In marea majoritate a manualelor de mototorete zice sa dai iarna jos bateria sa o duci la caldurica si sa o incarci in caz de nevoie.

 

Concluzia e simpla, unele motociclete permit incarcarea pe oriunde si oricum, altele nu. Unele incarcatoare fac bateriile sa fiarba (sa produca gaze) altele nu. Cand o baterie e imbatranita exista o singura solutie magica, inlocuire.
 

Am mai auzit pe unii spunand ca e bine sa ii faci cicluri de incarcare descarcare la bateriile cu plumb ca se regenereaza. Evident ca oamenii nu au nici o vina ca nu stiu un pic de chimie si fizica de baza si nu inteleg ca orice descarcare afecteaza durata de viata a bateriei.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, john17 a spus:

Dar de, azi am aflat ca la 30k trebe sa schimbi burdufele cardanului bavarez, operatie pe care o presupun (cel putin) la fel de oneroasa ca schimbarea unui kit de lant. Avantaj bavarezu', ca mai are si grupul care poate sa crape 😈

 

Daca imi aduc bine aminte in afara de acel burduf manualul spune ca trebuie sa cumperi si patru suruburi, cele care flansa cardanului. Sunt unele din otel negru ce vin date cu Loctite albastru din fabrica.Acolo se putea face burduf cu "fermoar" si nu trebuia sa mai demontezi nimic.

Acum 2 ore, cooldeep a spus:

Sa dai sute de euro pe eu stiu ce redresoare inteligente

 

Imi spunea un electrician ca cel mai pun tip de transformator este cel facut pe bobina si cu comutatoare mecanice. E adevarat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 hours ago, Silver Arrow said:

BMW-ul sau Goldwing-ul sau orice alta mobra cu tot felul de computere prin ea, daca le lasi mult timp nepornite se duc bateriile. Ca la masina doar ca de cateva ori mai repede pentru ca sunt acumulatorii mai mici.

Daca mai este si frig se duc si mai iute.

La japoneze nu au atata electronica.  De ex. Shadow-ul nu are treaba. A stat din septembrie pina mai ieri in grajd si cum spui tu a pornit fara probleme. La fel si Transalp-ul.

Probabil ca ti se aprinde martorul in bord intrucat la pornire scade tensiunea sub o limita de alerta care iti arata ca nu o mai duce mult acumulatorul.

Cu un consumator de cativa mA ingenunchezi fara probleme peste iarna o baterie de 19 Ah cat are BMW-ul.

Mersi frumos pentru explicatie.

Oricum n-o arunc la gunoi..o mai tin pentru ca nu pare sa aiba probleme la pornire , iar daca o masor are 12,6 cu ea oprita.

13 hours ago, superbec said:

ai ucis acumulatorii, chiar daca s-au incarcat aparent le-a scazut mult capacitatea 

k12s are baterie de 10AH acum probabil ca mai are 3 AH si amperajul de pornire in loc de ~200 CCA e pe la 100 

te costa ~100ron o baterie moto noname de 10ah , mai usor de dat jos bateria decat la k12s nu e la nici un alt model moto ! 

 

 

in rest ... aberatii cu scos bornele cand se incarca bateria ....aberatii !!!

 

 

Bine domnu derector !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Ribo a spus:

Mersi frumos pentru explicatie.

Oricum n-o arunc la gunoi..o mai tin pentru ca nu pare sa aiba probleme la pornire , iar daca o masor are 12,6 cu ea oprita.

Bine domnu derector !

stiu io daca e chiar bine ... 

 

daca ai model 2005-2006 cu I-abs2 ... eu n-as merge cu o baterie aproape moarta pe motocicleta , da las ca te-a sfatuit unu care stie el ca a citit un manual de charger chinezesc 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

In locul vecinului as da un telefon la Caranda sa-i intreb, au si ei modelul asta. Baietii mi s-au parut tot timpul documentati si de treaba. La bateriile cu litiu electronica din ele e o variabila care tine de producator.

https://www.caranda.ro/product/baterie-moto-12v-4ah-cu-lithiu-plfp-14bl/

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A tinut-o 1h pe un redresor normal si a pornit mobra. 

De ce doar o singura data? Daca peste iarna o pune la incarcat o data la 2 luni, sa zicem, i-ar dauna bateriei?

 

Vad ca cei de la Caranda zic asa: Au o rata de autodescarcare foarte redusa. Pot fi pastrate fara incarcare aproximativ 12 luni. lui i s-a descarcat in 2 sapt. Probabil are ceva probleme la sistemul de incarcare...

Editat de iulianserban
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 months later...

Salut! Tocmai ce m-a lasat bateria la al meu Gpz500s(ca de obicei, te lasa cand ti-e lumea mai draga si departe de casa😂). Am avut pe ea o baterie Yuasa de 14ah cu acid si un prieten mi-a spus sa trec pe o baterie cu gel. Este ok sa fac asta? Vad ca au un curent de pornire mai mare astea pe gel si nu vreau sa stric ceva sau sa dau banii degeaba. Nu ma pricep deloc la baterii, e primul motor si invat pe parcurs si eu. Motorul este din 98'

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Teoretic da. Are autodescărcare mai mică, dar aia pe acid o mai poți resuscita și dacă e sleită, asta cu gel nu prea. Eu nu recomand/cumpăr baterii scumpe nici la moto și nici la auto, în primul rand pt că șansele să fie vechi ținute în stoc sunt mai mari, cele ieftine sunt de regulă proaspete. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut si Yuasa si Toplite si Poweroad, toate pe gel, 10Ah. Yuasa e un brand de baterii de top, si calitatea componentelor e pe masura. Poweroad e un brand chinezesc foarte ieftin, dar la calitate decenta, as spune peste Toplite, care e brandul mai ieftin de la Yuasa. Eu am cumparat Poweroad-ul ca baterie de backup pentru ca era extrem de ieftina (120 de lei pe gel, tot la Caranda), dar cand a crapat bateria principala de pe mobra am pus Poweroad-ul si a mers fara probleme.

 

Durata de viata o estimez cam la jumatate la Poweroad fatza de Yuasa.  Din ce imi aduc aminte, Yuasa a mers vreo +4 ani fara probleme, dupa care a crapat. Poweroad a mers vreo 2 ani dupa care s-a descarcat aparent iremediabil, redresorul o arata moarta. Am pus o Varta pe mobra si neavand ce pierde la Poweroad am dat in ea cu setarea de curent mai mare, pentru baterii auto, a redresorului. Spre surpriza mea, si-a revenit, se incarca ok acum si am pornit de mai multe ori mobra cu ea.  Deci mai are ceva viata, dar n-am mai montat-o ca baterie principala. Conditiile de exploatare au fost destul de similare la toate bateriile.

 

Ca fapt divers, n-am remarcat avantaje semnificative la gel fatza de acid. Nici la self-discharge, nici la rezistenta la frig. Un plus e ca nu se varsa, in caz ca o sucesti in timpul montajului sau faci enduro, si nu au nevoie de intretinere.

 

Altfel spus, sunt ok amandoua variantele tale. Eu as lua Yuasa la banii aia, daca intr-adevar Yuasa si nu Toplite si daca bateria e noua, cumparata dintr-o sursa de incredere. Dar nu risti mare branza nici cu chinezeasca, o schimbi dupa 2-3 ani si aia e.

 

Curentul de pornire mare e de bine, nu ai ce sa strici. Ala spune ca bateria e capabila sa furnizeze minim x amperi la pornire, si daca ai un electromotor mai fomist care suge mult curent la pornire te intereseaza o valoare suficient de mare cat sa ii acopere necesarul. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • l.u.v changed the title to Acumulatori Moto - Incarcare/Intretinere/Comparatii

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...