Jump to content
Sign in to follow this  
deadcow

Consumul de carburant al mobrei

Recommended Posts

Am o kawasaki ninja zx636 din 2003. Zilele trecute am facut un drum de la Sibiu la Constanta si m-am urcat pe A1 si pe A2 , am luat curbe pe Valea Oltului si pe Dealul Negru , am traversat orase in viteza a 2-a. Pe scurt am prins tot ce inseamna trafic la o temperatura a asfaltului potrivita si la o temperatura a aerului buna (conditii aproape optime).

Am pus 3 rezervoare de 18 litri , ultimul ce-i drept pe la Valu lui Traian.

 

 

Din ce vad am o autonomie de sub 200 de kilometrii in conditiile in care merg cumpatat si de aprox 150 de km in conditiile in care imi fac de cap (fie o tin in turatii inalte fie e drumul gol si ii dau un pic de viteza-180-200kmh pe autostrada , 140-150 pe dn'u.).

 

Din calculele mele , media mea este de undeva de 9 la suta cand merg pe toate tipurile de drum. Mi se pare mult mai ales ca folosesc benzina cu cifra octanica mare si schimb uleiul si filtrele mult mai des decat cere producatorul.

 

In oras consumul este neglijabil numai ca eu nu merg in oras decat foarte putin si nu trec de 70kmh decat rar si in viteza a 3-a.

 

Voua cat va consuma sportivele ? Mai mult , mai putin ?

Pinionul spate din cate stiu e stock. Daca as schimba pinionul m-ar ajuta sa am o autonomie mai buna ? Oricum nu sunt fan wheeliuri.

Pe la ce turatie/viteza s-ar asigura un consum optim ?

Edited by deadcow

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut... mi se pare prea mult 9 %....... sfatu meu e sa duci la mecanicu cu motoru tau pentru verificare ..... pt sincronizare si reglaj aer-benzina daca e nevoie

 

ca ai motor de 600 si ceva

 

al meu e de 1500 cmc... afara consuma cam 5-6% si in oras cam 9% , e adevarat ca nu dau tare si in plus nu mai pune aia 99 sau 100 sau peste 100 cifra octanica ca nu merita si papa mult.. pune 95 sau 98 ce scrie in manual (asa am patit ca am pus la lukoil aia 101 parca.. si consuma mult)

 

apropo... al tau e pe injectie sau pe carb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

motorul consuma cu nesimtire pe fazele de accelerare,cu cat sunt mai dese si consumul va fi mai mare

cu cat mergi mai constant cu atat scade consumul,dar si fun factor :love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

injectie. la motor s-a uitat cineva recent ca mi-am zburat garnitura de chiuloasa si este tzais si ireprosabil.consuma la fel si inainte de defectiunea asta. toate filtrele noi , uleiul ultra performant (dar nu ma intreba de care e. e al' mai scump si mai smecher si il schimb la 3000-3500 de km) , bujii la fel . pe scurt , merge si trage de rupe. problema este ca ma pregatesc de un drum foarte lung si cumva trebuie sa fac sa consume mai putin. am citit pe niste forumuri ca poate ar trebui sa-i schimb foaia spate si sa nu o las sa treaca de 7000rpm. asta cu turatia nu ar fi o problema ca eu oricum conduc mobra ca pe o masina. pe la 20-30 la ora schimb in viteza a 2-a ca nu-mi place sa urle la mine si sa se foiasca in toate directiile. (cred ca mor astia cu vitezane cand aud). e drept ca si felul in care sare in sus ca dementa este un criteriu pentru felul in care schimb vitezele :love:

partea nasoala este ca dupa calculele mele aproximative , costurile benzinei pentru vara asta ar trebui sa se ridice la 2000 de euro. ceea ce gasesc ca este absolut enorm. daca as reusi sa salvez ceva din banii astia mi-as putea permite o cazare mai faina sau o iesire pe la vreun restaurant etc.

cumva trebuie sa ma invat sa o folosesc in niste parametrii care sa-mi permita autonomie mai mare.

 

kevin , pai eu fac 90% din kilometrii mei pe dn-uri si 10% prin oras. cat de tare pot sa trag de ea pe drum national ? merg ba cu 110-130 ba cu 70-80 prin comune. se intampla ce-i drept sa mai fac nazbatii dar in nici un caz suficiente cat sa justifice un consum asa mare. pe alte forumuri strainesti spuneau niste gagii ca lor le consuma si mai mult dar m-am gandit ca le conduc in regim racing. e drept ca nu ma depaseste nimeni si eu fac depasiri constant ca urasc sa nu vad drumul inaintea mea , dar nu cred ca se poate numi condus agresiv asta.

Edited by deadcow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu ca incepator merg in treapta 6 in localitati 60km/h si in afara nu trec de 6500rot/min9tot a sasea)....adica nu mai mult de 150-160km/h iar consumul nu e mai mare de 6-6.5%

Share this post


Link to post
Share on other sites

sandu07 pai si mai ai tractiune in caz de ceva in viteza a 6-a la 60 la ora ?

 

 

eu schimb asa : 20-30 viteza a 2-a ; 50-60 viteza a 3-a ; 90-100 viteza a 4-a . si cam pe acolo stau. numai pe autostrada ajung in a 6-a si chiar si atunci prefer viteza a 5-a pentru ca imi da impresia ca e mai stabila la vant (poate is idiot dar asa simt). schimb prost rau ? si cand zic "prost" ma refer la consum.

solutia lui sandu e mai buna ca sa conserv benzina ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu stiu ce sa recomand in legatura cu motorul tau, insa eu am o Yamaha FZR 600 3HE din '92 si anul trecut in vara consuma in jur de 5,6/100; consum mixt bineintes (mers in oras si in afara cu varfuri de 180). Anul acesta am curatat carburatoarele si le-am refacut setarile. Merge mult mai bine decat anul trecut (trage super bine) insa nu i-am facut inca un consum. De schimbat vitezele fac in felul urmator: la 40 km/h skimb a2-a, la 80 schimb a3-a si de aici nu mai stiu ca nu ma mai uit in vitezometru cand ii dau cox (ca de obicei ii dau cox dintr-a 2-a sau a 3-a). Esential este sa schimbi atunci cand simti motorul, nu dupa viteza la care te afli. Jumatate din sezonul trecut am mers fara turometru si nu este nicio schimbare in stilul meu de conduce de cand l-am reparat. De asemenea este important sa nu subturezi si nici sa supraturezi motorul pentru un consum optim. Eu am impresia ca motorul se simte cel mai bine atunci cand imi da impresia de "imponderabilitate" , adica atunci cand imi da senzatia ca greutatea mea nu mai conteaza pentru el.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cu cat mergi mai sportiv cu atat consuma mai mult... adica reprizele alea cand acceelerezi pana la 100 - 150kmph iti fac consumul mare . incearca sa mergi constant si baga bennzina de 95 la majoritatea alimentarilor , si de 100 uneori ... foaia daca e stock e foarte OK , una mai mica s-ar putea sa iti manance zilele in ture joase...

Share this post


Link to post
Share on other sites
sandu07 pai si mai ai tractiune in caz de ceva in viteza a 6-a la 60 la ora ?

 

 

eu schimb asa : 20-30 viteza a 2-a ; 50-60 viteza a 3-a ; 90-100 viteza a 4-a . si cam pe acolo stau. numai pe autostrada ajung in a 6-a si chiar si atunci prefer viteza a 5-a pentru ca imi da impresia ca e mai stabila la vant (poate is idiot dar asa simt). schimb prost rau ? si cand zic "prost" ma refer la consum.

solutia lui sandu e mai buna ca sa conserv benzina ?

Sa mai spun ca am scos un consum de 5.4 in 85km.Nu schimb treapta de viteza mai sus de 5000k si nu merg cu mai mult de 7000k(maxim)

Sa nu te astepti ca trage motorul in treapta 6 la 60km/h,accelereaza asa cum accelereaza oricare alt motor cand mergi cu viteza mica intr-o treapta superioara(adica mai incat)...eu unul sunt multumit pentru ca nu am skill-u necesar(inca) sa stapanesc in ture mari motorul

Share this post


Link to post
Share on other sites

sa accelerezi in a 6 a de la 60 la ora se cheama ca mergi subturat si creste consumul,pe langa ca nici bine nu i faci motocicletei

Share this post


Link to post
Share on other sites
uleiul ultra performant (dar nu ma intreba de care e. e al' mai scump si mai smecher si il schimb la 3000-3500 de km)

 

de unde stii ca e ultra performant, daca nici nu stii de care e? si daca tot il schimbi asa des, de ce totusi nu stii cum se cheama?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Si eu cred ca tot pe la un 8-9-10 la suta consum.

Motorul e cu injectie, benzina pun 98 (am auzit si eu ca daca pui benzina cu octanica mai mare consuma mai mult).

Sincer nu prea m-am preocupat sa calculez exact consumul.

 

Anul trecut pe autostrada la dus am facut plin la intrarea pe autostrada, mers in medie cam 220, consum aproape 10 (m-am uitat la kilometraj).

La intors (am mers mai usor) am facut plinul la iesirea din Constanta si mi s-a aprins chiar la primul semafor din Bucuresti. Adica ~14L in ?Km...

 

Acum la inceput de sezon am consumat un plin intro saptamana in oras. O sa mai incerc sa mai calculez sa vad cum mai e treaba...:love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

monsteristule pai habar n-am pentru ca nu-l schimb eu. eu stiu doar ca tre sa aleg intre calitatea uleiurilor , placutelor de frana , filtrelor etc. si aleg ce mi se spune ca-i cel mai bun pentru mobra mea si cand completez uleiul pun din acelasi. pot sa sun la service sa ma interesez dar s-ar isca o discutie despre care ulei e mai bun. la motor nu fac rabat fie ca mor de foame in casa. mananc spaghete cu suc de rosii timp de o luna decat sa am cauciucuri proaste sau piese defecte. vorba aia , mai bine fara o pereche de blugi noi decat o pereche de blugi prea lungi ca nu mai am picioare :love: :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

Consumul mi se pare mare, si ca parere personala, stilul de condus are o pondere foarte mare in obtinerea unui consum, deaici cred si cauza!

Numai bine!

Share this post


Link to post
Share on other sites

deadcow, ti-am mai zis eu o data ca mobra ta nu e de touring. ca sa te oftic, o sa iti zic atat: 2.500 de km cu benzina de 80 de euro. motoreta: bmw 650 gs + doi oameni pe ea + bagaje. viteza in localitati 80/90, viteza afara 120, viteza maxima 140 in depasiri.

Share this post


Link to post
Share on other sites

este fir'ar sa fie. o fac eu. fie ca raman fara bani de chiloti. zilele astea tre sa fac constanta bucuresti sa ma prezint la procesul unei amice care a cazut in poligon si i-au deschis astia dosar de urmarire pentru autovatamare. si o las dracu de autostrada ca si asa ma plictisesc de mor pe ea si mi se pare teribil de periculoasa ca nu ma pot abtine sa nu bag mana in gaz cand e drum liber. si am sa fac cum s-a scris mai sus.

90 de dn. 70 prin comune. maxim. nu subturat. nu supraturat. dupa ureche , cum ii place ei.daca nici asa nu o scot la consum bun inseamna ca am belit-o grav cu banii in aventura pe care o planuiesc :lol:

bai si sa cad pe jos daca nu am incercat... caut de 6 luni rezervor mai mare pentru ea, coburi etc. sunt un incapatanat. din pacate nu am banii sa iau o alta motocicleta iar pe ea nu as vinde-o niciodata la ce intelegatoare a fost cu mine. in consecinta trebuie sa merg inainte cu ce am.

 

ps. si DA !!! ma oftic rau !! :love: :laugh:

Edited by deadcow

Share this post


Link to post
Share on other sites
sa accelerezi in a 6 a de la 60 la ora se cheama ca mergi subturat si creste consumul,pe langa ca nici bine nu i faci motocicletei

 

Asta asa este....daca aveti o masina cu consumetru instant o sa vedeti ca, daca incercati sa accelerati in 5-a(de obicei suprapriza) de la 60 la 100 acesta o sa arate cam cu 10% mai mult decat in a 4-a(mie asa imi arata la motor de 2.5i) din cauza efectului de mers subturat care presupune cresterea enorma a vibratiilor, arderi incomplete datorita unui amestec putin prea bogat(gazu in blana in ture mici insemnand amestec bogat).

Daca vrei consum mediu bun, trebuie sa mergi cu o viteza constanta fara accelerari bruste, si in ture care permit un mers lin al motorului in treapta respectiva, care si aceasta trebuie sa fie ultima.

Pt ca sa mergi la consum, cam trebuie implicit sa mergi si cat mai legal. Si pt aceasta ar trebui introdus si la motoare ca si la masini consumetru cu afisaj instant, care sa vedeti cum va taie pofta de accelerari cand vedeti ca, consumul instant trece lejer de 20l/100km :love:

Cel putin pe mine asta ma face sa merg mai smooth si cu masina si cu motorul, pt ca recunosc ca sunt destul de zgarcit :laugh: .....tot din cauza asta in principal m-am lasat si de fumat....de un pachet de tigari iau 2l de benzina sau 5 beri :lol:

Edited by RaceTuning

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru autostrada ar fi bun un sistem de autopilot; daca n-ar fi galagie ai putea sa bagi somn de voie. Gold wing sigur are. Nici nu trebuie sa ma uit.

Chiar ca e plictisitor drumul spre mare. Te mai trezesc imbinarile alea din cand in cand. Dar, intradevar, poti sa dai blana linistit (desigur ca poti sa si mori)...

 

Cu consumul... cred ca singura solutie ar fi magnetic fuel saver. Era pe undeva un topic. :lol:

Sau varianta gpl. Sau, cum ai zis chiar tu, o arzi fara chiloti (poti sa faci si gluma cu buzunarul rupt :lol:) si cu banii economisiti compensezi benzina. :lol:

Poti chiar sa incerci sa vinzi chilotii purtati. :love: De fata am auzit ca se cumpara. Poate ai noroc.

Mesaj completat

...am consumat si eu vreo 10 la suta... :laugh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
sandu07 pai si mai ai tractiune in caz de ceva in viteza a 6-a la 60 la ora ?

 

 

eu schimb asa : 20-30 viteza a 2-a ; 50-60 viteza a 3-a ; 90-100 viteza a 4-a . si cam pe acolo stau. numai pe autostrada ajung in a 6-a si chiar si atunci prefer viteza a 5-a pentru ca imi da impresia ca e mai stabila la vant (poate is idiot dar asa simt). schimb prost rau ? si cand zic "prost" ma refer la consum.

solutia lui sandu e mai buna ca sa conserv benzina ?

 

 

Schimbi bine (dpdv al consumului) in afara de ultimile doua trepte. Parerea mea este sa lasi foaia care o are, insa peste 110km/h poti sa-i dai linistit a 6-a. Daca vrei sa mergi in regim touring - desi monsteristul a zis bine ca nu-i mobra de touring - foloseste toate treptele de viteza, inclusiv a 6-a deci, si fa pe cat posibil accelerarile "in lung". Si desigur, fara varfurile alea de 200km/h :love: Asta daca vrei consum subtire si si papa la restaurant.

Asfalt uscat si succes in ce ti-ai propus!

Edited by ZAPPY

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa nu mai alegi niciodata uleiul cel mai scump. Ci pe cel mai bun calitate - pret. E bine sa primesti recomandari dar e motoreta ta, alegerea ta. Ai MOTUL in ea, asta poti sa vezi si tu pe devizul de la service. :laugh:

 

In ceea ce priveste consumul, cum spun si ceilalti e raportat enorm la stilul de a conduce, la plaja de turatii in care schimbi treapta, la varfurile pe care le atingi (adica chiar daca mergi tot drumul subturat dar ai varfuri pe drept de ii sar capacele, tot creste consumul).

 

 

Eu am ajuns weekendul asta la un record in ceea ce priveste motoreta mea de 4.5 ltr/km, dar asta in excursia cu incepatorii. In mod normal nu scade sub 6.

 

Asa ca, desi repet ce zic ceilalti, ia-ti touring daca vrei sa scoti un consum bun, sa stai si comod si loc de bagaje :love: ZX6 nu cred ca l-au gandit baietii pt ce vrei tu de la el.

 

Totusi, din ce stiu eu golden rules,orice motoreta se simte bine in general undeva pe la ora 12 (adica limba de la vitezometru) Adica zona aia de turatii. Evident, ma puteti contrazice.

 

 

Bafta si te astept pe la o cafea si povesti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

iete ! asa. motul am in cazul asta . :love:

mersi fain pentru sfaturi. ceea ce ma surprinde cu adevarat nu e consumul jucariei tale , dar orele la care poti sa te trezesti. imi imaginam ca a fost un caz izolat , un accident , dar acum vad regula si nu exceptia. 7 dimineata. ufa ! :laugh: :lol:

 

iar acum am si loc de bagaje. : http://www.bitzforbikes.co.uk/photo/OL500.jpg mi-au venit de la oradea zilele astea. mai iau o periuta de dinti , un prosop , o spuma de ras. am loc sa bag si hasisul pe care-l aduc din maroc ca sa-mi finantez viitoarele plecari.. etc :lol:

in plus , eu am zis ca daca n-au gandit-o japonezii pe pisoi sa faca ce-mi trebuie mie , o fac eu. o sa ma joc si la suspensie si la mai multe. o sa ma zbat pana ii pun rezervor aftermarket de peste 22l. solutii sunt cu siguranta daca fac rost de banii necesari. trebuie sa fie ca omu' e inventiv.

Edited by deadcow

Share this post


Link to post
Share on other sites

daca vrei sa eviti autostrada si sa o iei pe "drumul vechi" ai grija ca cica e vraiste , plin de gropi ! :love:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gsx600F - 98 am calculat un consum de 8.5 mergand doar in Bucuresti.

 

Ulei + filtre ulei & aer schimbate acum 1-2 luni, iar motorul in stare buna dupa parerea mecanicului la care am fost (foarte apreciat chiar si aici pe forum)

De mers, cand e liber ajung in treapta 3 cam la 5000-6000rpm (asta fiind un 70kmh), iar schimabrile la fac, de obicei, cum trece de 4000rpm.

 

Mi se pare foarte mult, ma asteptam la un 5-6.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mie nu mi-a mancat in oras niciodata peste 8,8, si o mai calc, iar la drum daca nu sunt nesitit nu imi sare de 5 si ceva. Destul de decent pentru 1400, cred.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...