Jump to content
Sign in to follow this  
cturturica

MUZEUL AVIATIEI IN PERICOL !

Recommended Posts

In principiu , opozitia este inversul starii de lasitate. Si prin lasitate , iti asumi si soarta care te asteapta (adica , penisuri in anus). Ok , daca tot ne-am lamurit , hai a zic si eu de ce nu semnez petitii. FIINDCA AU EFECT MINUS ZERO. Cind o sa se stringa 10 mii de nebuni cu topoare , o sa fiu si eu acolo. Asta insemnind ca doar frica naste respect , ma refer la noi si ma refer la chestii politice. Deci , ca sa-i bagi in priza pe martalogi , tre' sa te respecte , adica sa stie ca poate sa li se intimple ceva nasol. Si cum lor nu li se intimpla nimic din '90 incoace , de unde atita respecturi ? Acuma , ca baga toti capatina in nisip , ca strutii , asta e altceva , numit lipsa de raspundere si de oo. Canci atitudine. Si in felul asta am ajuns la un mare fis in cea ce priveste asteptarile din '90.

Deci , ramine pe miine , da ?

Ramane pe maine la ora 10 in fata muzeului?

Sau ramane pe maine la SMAEB si ne auzim la telefon (trimite-mi nr. tau prin sms sau PM)?

Mesaj completat

A, si apropo de "maretul" muzeu al Aviatiei: castiga ala caruia-i pasa mai mult si are putere mai mare. Crezi ca 12 bezmetici fani ai "istoriei aviatiei romane" au vreo sansa in fata unor grupuri serioase de rechini imobiliari? Eu nu. E o lege a puterii: ai, faci. N-ai, taci.

 

Succes in demersul tau, dar eu personal ii doresc o moarte agonizanta acestei tari de pitici impotenti.

 

Din aia 12 deja au semnat petitia 1346 pe persoane. E un inceput. Asa a fost si cu legea care da 85% din salariu mamelor care isi ingrijesc copii in primii 2 ani de viata. S-a inceput cu strangeri de semnaturi.

Edited by cturturica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma intreb cati dintre voi stiau de existenta acestui muzeu? Sau cati stiu macar unde se afla? Sa nu mai intreb cati l-ati vizitat... Este o paragina, un spatiu caruia cu multa bunavointa ii poti spune muzeu, o rusine. Si ce daca cineva vrea sa-l darame si sa construiasca ceva in locul lui? Locuinte sociale, sediu de birouri, vile...mall. Macar nu va mai fii jegul de pe lume acolo, un refugiu in care sa se adaposteasca cainii. Vorbesc in tema pentru ca locuiesc in zona si am fost acolo. Este un spatiu irosit si prafuit...o sa vedeti cei care va duceti acolo sambata si o sa-mi dati dreptate.

 

Vorba cuiva de aici, sunt lucruri mult mai importante in tara asta decat o cazatura de pseudo-muzeu la care oricum nimeni nu venea. Va irositi timpul pe prostii.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ma intreb cati dintre voi stiau de existenta acestui muzeu? Sau cati stiu macar unde se afla? Sa nu mai intreb cati l-ati vizitat... Este o paragina, un spatiu caruia cu multa bunavointa ii poti spune muzeu, o rusine. Si ce daca cineva vrea sa-l darame si sa construiasca ceva in locul lui? Locuinte sociale, sediu de birouri, vile...mall. Macar nu va mai fii jegul de pe lume acolo, un refugiu in care sa se adaposteasca cainii. Vorbesc in tema pentru ca locuiesc in zona si am fost acolo. Este un spatiu irosit si prafuit...o sa vedeti cei care va duceti acolo sambata si o sa-mi dati dreptate.

 

Vorba cuiva de aici, sunt lucruri mult mai importante in tara asta decat o cazatura de pseudo-muzeu la care oricum nimeni nu venea. Va irositi timpul pe prostii.

 

Sa nu mergem sa vizitam muzeul pentu ca nu arata ca un laborator NASA sau ca marile muzee ale lumii?! Inseamna ca cei care au tinut in mizerie si fara finantare locul asta si-au atins scopul. Trebuie sa uram locul ala plin de caini si sa ne dorim mall-uri. Trebuie sa uram doctorii ca traiesc bine cu salarii mici si bani din spaga, trebuie sa uram pensionarii ca stau pe spinarea noastra (desi ei si-au platit pensiile alea cu varf si indesat in 30 de ani de munca), trebuie sa uram profesorii ca sunt bugetari, trebuie sa ne uram intre noi toti, fiecare pe fiecare. TREBUIE SA URAM! in general si sa fim dezbinati, sa nu avem un cuvant de spus niciodata. SA URAM SI SA NE TEMEM! Si sa ne inchinam la politicieni si sa-i ascultam cu gura deschisa ca la entitati mesianice. Uite ca eu nu pot sa fac asta. Desi stiu ca sunt un sclav, nu-mi iubesc stapanii. Nu-i cred cand imi spun ca-mi vor binele atunci cand ma muncesc pe un venit de batjocora si taxe de lux. Inca nu am ajuns un degenerat. Iubesc si urasc din suflet si cu patima. Da urasc, dar ii urasc doar pe ei, pe stapani si mai iubesc inca nenorocita asta de tzara.

Edited by cturturica

Share this post


Link to post
Share on other sites

ceva imi spune ca "cei 12 bezmetici" vor face istorie POZITIVA in tara asta pe tema Muzeului Aviatiei....

 

Suntem urmasii pionierilor AVIATIEI MONDIALE, ar trebui sa le demonstram ca spiritul lui Vlaicu, Serbanescu si Davidovici NU A MURIT!!!

 

De pe acest aerodrom s-au desfăÂşurat primele zboruri ale CFRNA (1920), prima companie aeriană transcontinentală operativă din istora aviației mondiale, străbunica Air France Âşi Tarom!

 

Muzeul si Aviatia Romana NU APARTIN nici MApN, NICI Guvernului, ci tarii si romanilor, pasionatilor, iubitorilor si profesionistilor!! ADICA NOUA!

Mesaj completat

Pentru toti cei interesati, exista un loc in care "alianta" are documentata toata operatiunea, inclusiv parte legala:

 

http://romanian-spotters.forumer.ro/oprest...i-aviatiei-f42/

 

Aici gasiti toate actele, sesizarile si solicitarile depuse pana acum.

Edited by w259lkt

Share this post


Link to post
Share on other sites
[...] Stadioane, sali de sport, cinematografe, parcuri, muzee... toate distruse dupa aceeasi reteta. Subfinantate, lasate in paragina, imbecili aserviti numiti in functii de conducere, lumea scarbita de ce se intampla si apoi gata: infloresc afacerile in locurile alea pustiite.

[...]

 

Uite aici o reteta de succes: :rolleyes:

 

- a se vedea la cinema. (daca mai exista cinema-uri - lol)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sa nu mergem sa vizitam muzeul pentu ca nu arata ca un laborator NASA sau ca marile muzee ale lumii?! Inseamna ca cei care au tinut in mizerie si fara finantare locul asta si-au atins scopul. Trebuie sa uram locul ala plin de caini si sa ne dorim mall-uri. Trebuie sa uram doctorii ca traiesc bine cu salarii mici si bani din spaga, trebuie sa uram pensionarii ca stau pe spinarea noastra (desi ei si-au platit pensiile alea cu varf si indesat in 30 de ani de munca), trebuie sa uram profesorii ca sunt bugetari, trebuie sa ne uram intre noi toti, fiecare pe fiecare. TREBUIE SA URAM! in general si sa fim dezbinati, sa nu avem un cuvant de spus niciodata. SA URAM SI SA NE TEMEM! Si sa ne inchinam la politicieni si sa-i ascultam cu gura deschisa ca la entitati mesianice. Uite ca eu nu pot sa fac asta. Desi stiu ca sunt un sclav, nu-mi iubesc stapanii. Nu-i cred cand imi spun ca-mi vor binele atunci cand ma muncesc pe un venit de batjocora si taxe de lux. Inca nu am ajuns un degenerat. Iubesc si urasc din suflet si cu patima. Da urasc, dar ii urasc doar pe ei, pe stapani si mai iubesc inca nenorocita asta de tzara.

 

Nu zic sa nu mergeti, din contra, sunt pentru. Dar de cate ori s-a mers pana acum? Vorbesc de oameni in general, aveti idee cam cati vizitatori pasesc pragul muzeului aviatiei? Sunt foarte putini, nu acopera nici salariile angajatilor de acolo. Inca o data, nu zic sa-l desfiinteze, dar pur si simplu locatia de acolo este o darapanatura. Si nici bani pentru renovare nu sunt. In plus, zona e in plina dezvoltare, de ce sa se iroseasca un spatiu asa de bun daca tot nu poate fi valorificat asa cum e acum? Toata partea aceea unde erau atelierele industriei de aeronautica e in paragina si se pierde aiurea cand ar putea fi folosita pentru diverse proiecte imobiliare. Nu ma intereseaza daca isi baga politicienii nasul pe acolo, oricum ne fura printr-o gramada de alte metode, macar sa faca ceva si pentru comunitate prin ridicarea zonei. Ca asa cum este acum e dezolant. Si ca dovada, luati-o pe Fabrica de Glucoza spre Mobexpert sa vedeti cum se vad hangarele din strada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa-mi dea mie toate exponatele si le aranjez eu in alta parte in Romania. De preferat pe un teren in afara orasului, poate chiar in afara unui sat sa nu mai existe decat tentatia de a fura fierul vechi de catre maronii. Cu cateva mii de euro poti cumpara hectare bune de arabil la distanta infima de o sursa de apa + electricitate. Si sa fie libera intrarea iar administrarea sa se faca de ceva onegeuri.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu zic sa nu mergeti, din contra, sunt pentru. Dar de cate ori s-a mers pana acum? Vorbesc de oameni in general, aveti idee cam cati vizitatori pasesc pragul muzeului aviatiei? Sunt foarte putini, nu acopera nici salariile angajatilor de acolo. Inca o data, nu zic sa-l desfiinteze, dar pur si simplu locatia de acolo este o darapanatura. Si nici bani pentru renovare nu sunt. In plus, zona e in plina dezvoltare, de ce sa se iroseasca un spatiu asa de bun daca tot nu poate fi valorificat asa cum e acum? Toata partea aceea unde erau atelierele industriei de aeronautica e in paragina si se pierde aiurea cand ar putea fi folosita pentru diverse proiecte imobiliare. Nu ma intereseaza daca isi baga politicienii nasul pe acolo, oricum ne fura printr-o gramada de alte metode, macar sa faca ceva si pentru comunitate prin ridicarea zonei. Ca asa cum este acum e dezolant. Si ca dovada, luati-o pe Fabrica de Glucoza spre Mobexpert sa vedeti cum se vad hangarele din strada.

Nu intelegi cum stau lucrurile. Muzeul ala nu scoate nici un ban pt. ca nu i s-au alocat (in mod intentionat) fondurile necesare pentru a fi pus la punct si pentru a-si obtine acreditarea. Asa ca intrarea este libera. Este acelasi lucru care s-a intamplat cu cladirea Bibliotecii Nationale de pe b-dul Unirii - a fost lasata in paragina pana au pus gheara pe ea. Acum a inceput renovarea acelei cladiri, dar ea nu va mai fi o biblioteca nationala ci o cladire de birouri.

Revenind la Muzeul Aviatiei, de ani de zile rechinul "independent" (care nici presedintele Romaniei nu e, nici cu flota nu a avut nicio legatura - intamplator la nivelul asta se discuta) vaneaza terenul ala. De aceea nu l-au lasat sa se dezvolte si sa fie cunoscut publicului larg. O mare parte din expozitie a fost facuta in timp, pentru diverse evenimente, doar prin eforturile angajatilor. Panza de pe panourile cu poze si catifeaua pe care sunt puse diverse poze si documente a fost cumparata de angajati din banii personali. Nimeni nu stie in ce mizerie se zbat oamenii aia ca sa existe acolo un muzeu national impotriva vointei celor care si-au propus "sa dezvolte zona", dar toti au pretentia sa fie ca la Louvre. Nu sunt de vina cei care vor sa tina in viata muzeul ca totul arata in halul ala. Daca nu ar fi fost ei demult infloreau afacerile in zona.

Si un alt exemplu, ca sa intelegi cat de implicati sunt mai marii tarii in lupta cu aviatia: generalul Croitoru, fostul sef de stat major al aviatiei militare (demis in urma "prafului in ochi" de la Ciorogarla) era unul din cei care s-au opus cumpararii de F-16 si desfiintarii muzeului de aviatie. Cel care ar fi putut sa-l inlocuiasca (si singurul la momentul respectiv) in cazul unei schimbari (tot general cu 2 stele) era de aceeasi parte (de partea majoritatii aviatorilor si fostilor aviatori). Atunci seful statului si al CSAT-ului (parca Basescu il cheama) l-a ridicat la rang de 2 stele pe un papa lapte, supranumit "generalul aberatie", intamplator cu doar doua luni inainte de aceasta manevra. Acum, ca apele din aviatie s-au linistit, cu "independentul" Oprea sef la minister, cu generalul "aberatie cu 2 stele" Ion Aurel Stanciu, ÂŞeful Statului Major al Forțelor Aeriene, si cu populatia ocupata cu noua "prostitutie" (a se citi viitoarea constitutie), au inceput si "procedurile de achizitie" de avioane multineperformante F-16 si "manevrele" de desfiintare a muzeului (ca "de ce sa se iroseasca un spatiu asa de bun daca tot nu poate fi valorificat asa cum e acum?")

 

Sper ca acum intelegi de ce muzeul arata asa cum arata acum (la fel ca toata tara asta ruginita).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi-ati starnit interesul. Cum se ajunge de la Romexpo la acest muzeu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu intelegi cum stau lucrurile. Muzeul ala nu scoate nici un ban pt. ca nu i s-au alocat (in mod intentionat) fondurile necesare pentru a fi pus la punct si pentru a-si obtine acreditarea. Asa ca intrarea este libera. Este acelasi lucru care s-a intamplat cu cladirea Bibliotecii Nationale de pe b-dul Unirii - a fost lasata in paragina pana au pus gheara pe ea. Acum a inceput renovarea acelei cladiri, dar ea nu va mai fi o biblioteca nationala ci o cladire de birouri.

Revenind la Muzeul Aviatiei, de ani de zile rechinul "independent" (care nici presedintele Romaniei nu e, nici cu flota nu a avut nicio legatura - intamplator la nivelul asta se discuta) vaneaza terenul ala. De aceea nu l-au lasat sa se dezvolte si sa fie cunoscut publicului larg. O mare parte din expozitie a fost facuta in timp, pentru diverse evenimente, doar prin eforturile angajatilor. Panza de pe panourile cu poze si catifeaua pe care sunt puse diverse poze si documente a fost cumparata de angajati din banii personali. Nimeni nu stie in ce mizerie se zbat oamenii aia ca sa existe acolo un muzeu national impotriva vointei celor care si-au propus "sa dezvolte zona", dar toti au pretentia sa fie ca la Louvre. Nu sunt de vina cei care vor sa tina in viata muzeul ca totul arata in halul ala. Daca nu ar fi fost ei demult infloreau afacerile in zona.

Si un alt exemplu, ca sa intelegi cat de implicati sunt mai marii tarii in lupta cu aviatia: generalul Croitoru, fostul sef de stat major al aviatiei militare (demis in urma "prafului in ochi" de la Ciorogarla) era unul din cei care s-au opus cumpararii de F-16 si desfiintarii muzeului de aviatie. Cel care ar fi putut sa-l inlocuiasca (si singurul la momentul respectiv) in cazul unei schimbari (tot general cu 2 stele) era de aceeasi parte (de partea majoritatii aviatorilor si fostilor aviatori). Atunci seful statului si al CSAT-ului (parca Basescu il cheama) l-a ridicat la rang de 2 stele pe un papa lapte, supranumit "generalul aberatie", intamplator cu doar doua luni inainte de aceasta manevra. Acum, ca apele din aviatie s-au linistit, cu "independentul" Oprea sef la minister, cu generalul "aberatie cu 2 stele" Ion Aurel Stanciu, ÂŞeful Statului Major al Forțelor Aeriene, si cu populatia ocupata cu noua "prostitutie" (a se citi viitoarea constitutie), au inceput si "procedurile de achizitie" de avioane multineperformante F-16 si "manevrele" de desfiintare a muzeului (ca "de ce sa se iroseasca un spatiu asa de bun daca tot nu poate fi valorificat asa cum e acum?")

 

Sper ca acum intelegi de ce muzeul arata asa cum arata acum (la fel ca toata tara asta ruginita).

Ti-am inteles ideea si de la inceput am stiut ca ai dreptate cu privire la interesele si jaful deliberat. Oricum, asta nu schimba nimic, toata chestia asta pleaca de la nivel inalt. E vorba probabil de un interes de putere si influenta din partea dictatorului care isi rasplateste acolitii pentru loialitate. Personal cred ca ar trebui o purificare in genul revolutiei franceze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mi-ati starnit interesul. Cum se ajunge de la Romexpo la acest muzeu ?

Urmaresti traseul rosu de pe harta:

post-9333-1272027035_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu intelegi cum stau lucrurile. Muzeul ala nu scoate nici un ban pt. ca nu i s-au alocat (in mod intentionat) fondurile necesare pentru a fi pus la punct si pentru a-si obtine acreditarea. Asa ca intrarea este libera. Este acelasi lucru care s-a intamplat cu cladirea Bibliotecii Nationale de pe b-dul Unirii - a fost lasata in paragina pana au pus gheara pe ea. Acum a inceput renovarea acelei cladiri, dar ea nu va mai fi o biblioteca nationala ci o cladire de birouri.

Revenind la Muzeul Aviatiei, de ani de zile rechinul "independent" (care nici presedintele Romaniei nu e, nici cu flota nu a avut nicio legatura - intamplator la nivelul asta se discuta) vaneaza terenul ala. De aceea nu l-au lasat sa se dezvolte si sa fie cunoscut publicului larg. O mare parte din expozitie a fost facuta in timp, pentru diverse evenimente, doar prin eforturile angajatilor. Panza de pe panourile cu poze si catifeaua pe care sunt puse diverse poze si documente a fost cumparata de angajati din banii personali. Nimeni nu stie in ce mizerie se zbat oamenii aia ca sa existe acolo un muzeu national impotriva vointei celor care si-au propus "sa dezvolte zona", dar toti au pretentia sa fie ca la Louvre. Nu sunt de vina cei care vor sa tina in viata muzeul ca totul arata in halul ala. Daca nu ar fi fost ei demult infloreau afacerile in zona.

Si un alt exemplu, ca sa intelegi cat de implicati sunt mai marii tarii in lupta cu aviatia: generalul Croitoru, fostul sef de stat major al aviatiei militare (demis in urma "prafului in ochi" de la Ciorogarla) era unul din cei care s-au opus cumpararii de F-16 si desfiintarii muzeului de aviatie. Cel care ar fi putut sa-l inlocuiasca (si singurul la momentul respectiv) in cazul unei schimbari (tot general cu 2 stele) era de aceeasi parte (de partea majoritatii aviatorilor si fostilor aviatori). Atunci seful statului si al CSAT-ului (parca Basescu il cheama) l-a ridicat la rang de 2 stele pe un papa lapte, supranumit "generalul aberatie", intamplator cu doar doua luni inainte de aceasta manevra. Acum, ca apele din aviatie s-au linistit, cu "independentul" Oprea sef la minister, cu generalul "aberatie cu 2 stele" Ion Aurel Stanciu, ÂŞeful Statului Major al Forțelor Aeriene, si cu populatia ocupata cu noua "prostitutie" (a se citi viitoarea constitutie), au inceput si "procedurile de achizitie" de avioane multineperformante F-16 si "manevrele" de desfiintare a muzeului (ca "de ce sa se iroseasca un spatiu asa de bun daca tot nu poate fi valorificat asa cum e acum?")

 

Sper ca acum intelegi de ce muzeul arata asa cum arata acum (la fel ca toata tara asta ruginita).

 

Nu te contrazic si sunt de acord cu tine ca muzeul a fost lasat deliberat in paragina. Dar ce se poate face te intreb? Presupunand ca o sa aveti succes si nu va fi demolat, crezi ca veti reusi sa convingeti sa se investeasca in renovarea si in promovarea lui? Pentru ca daca nu, e degeaba facut tot demersul, reusiti doar sa puneti bete in roate unor "afaceristi" care oricum nu vor renunta si vor gasi alt loc de care sa profite. Iar "muzeul" va ramane tot o fantoma si zona o adunatura de hale ruginite. Eu unul prefer sa apara ceva nou, care sa produca niste bani si sa dea un plus de valoare zonei.

 

Toata treaba cu muzeele este un subiect delicat pentru ca sunt putine care se autosustin la noi in tara, in general ele inghit bani. Iar unul care nici nu produce, nu are vizitatori, nu este vreun monument de arhitectura si este pozitionat intr-o zona atractiva din punct de vedere imobiliar, dupa parerea mea, ocupa locul degeaba si o solutie mai eficienta ar fi relocarea lui. Eu cred ca o idee mai buna era sa va orientati pentru o mutare a acestuia intr-un spatiu cat mai potrivit si eventual niste despagubiri financiare care ar putea fi apoi investite in noul spatiu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Urmaresti traseul rosu de pe harta:

Se vor face cladiri de birouri acolo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nu te contrazic si sunt de acord cu tine ca muzeul a fost lasat deliberat in paragina. Dar ce se poate face te intreb? Presupunand ca o sa aveti succes si nu va fi demolat, crezi ca veti reusi sa convingeti sa se investeasca in renovarea si in promovarea lui? Pentru ca daca nu, e degeaba facut tot demersul, reusiti doar sa puneti bete in roate unor "afaceristi" care oricum nu vor renunta si vor gasi alt loc de care sa profite. Iar "muzeul" va ramane tot o fantoma si zona o adunatura de hale ruginite. Eu unul prefer sa apara ceva nou, care sa produca niste bani si sa dea un plus de valoare zonei.

 

Toata treaba cu muzeele este un subiect delicat pentru ca sunt putine care se autosustin la noi in tara, in general ele inghit bani. Iar unul care nici nu produce, nu are vizitatori, nu este vreun monument de arhitectura si este pozitionat intr-o zona atractiva din punct de vedere imobiliar, dupa parerea mea, ocupa locul degeaba si o solutie mai eficienta ar fi relocarea lui. Eu cred ca o idee mai buna era sa va orientati pentru o mutare a acestuia intr-un spatiu cat mai potrivit si eventual niste despagubiri financiare care ar putea fi apoi investite in noul spatiu.

De ce nu trebuie mutat muzeul:

Muzeul este pe un teren important din istoria aviatiei mondiale "La 12 noiembrie 1920, de aici încep să funcționeze primele curse aeriene internaționale cu pasageri ale nou înființatei companii aeriene Româno-Franceze CIDNA" - strabunica Air France si Tarom... ADICA PRIMA COMPANIE AERIANA TRANSCONTINENTALA DIN LUME!"

 

Muzeul are in patrimoniu 4 de colecții Âşi 5 arhive documentare, cuprinzand in total peste 15.000 de titluri care au aparținut pionierilor aeronauticii romaneÂşti Âşi mondiale, peste 20.000 de volume de specialitate, precum Âşi un parc cu 62 de piese muzeistice ? aeronave, piese de artilerie, rachete antiaeriene, radare.

 

Cele mai valoroase colecții ale muzeului sunt:

- Aurel Vlaicu - obiecte personale, documente, brevete, scrisori, fotografii originale,mască mortuară.

- Henri Coandă - colecție unică în lume, cuprinzând 80 de colete doar în parte cercetate, diplome, pliante, fotografii, stenograme, insigne, manuscrise originale, scrisori, obiecte personale.

- Smaranda Brăescu - 200 de fotografii originale

- Elie Carafoli

- Henri August - creator de aparate de zbor (fotografii originale din 1909 - 1910)

- Petre Ivanovici - pilot în vestita escadrilă ?Dracii RoÂşii? (fotografii originale Âşi carnete de zbor 1926 - 1931)

- Radu Manicatide - documente personale Âşi caiete de însemnări.

- Francisc Galeno - comandantul Grupului 5 Bombardament în timpul celui de al doilea război mondial, decorat cu cea mai înaltă distincție de aviație ? Ordinul ?Virtutea Aeronautică? în grad de comandor.

- Alexandru Marcu - unul dintre primii piloți români care au zburat avionul supersonic MiG-21.

 

De asemenea, în principalele clădiri ale muzeului sunt amenajate, pe spații largi următoarele săli principale:

- Sala Traian Vuia, ce cuprinde momentele de vârf ale aeronauticii româneÂşti,

- Sala Henri Coandă - motoare, machete, etc.

- Sala Radu Manicatide - mai multe tipuri de aparate de zbor construite de acest celebru inginer român

- Sala uniformelor Âşi însemnelor oficiale ale Forțelor Aeriene Române din perioada 1947?2005

- Sala istoriei radiolocației

 

Daca muzeul este mutat, mare parte din acest exponate valoroase sunt pierdute definitiv. Sunt multe piese care daca sunt dezmembrate pentru a fi mutate, nu vor mai putea fi montate la loc, prin urmare iremediabil pierdute.

 

Muzeul nu e facut numai pentru a fi vizitat, ci mai ales pentru a pastra niste valori pt. cei care vor sti sa le inteleaga si sa le aprecieze.

 

 

"Aici sunt doar 10-15% din obiectele pe care le avem", ne spune Adrian Ilie, directorul muzeului. Printre cele neexpuse se află Âşi o piesă extrem de rară. Lavochkin La-9 se află acum într-un hangar Âşi aÂşteaptă recondiționarea. În lume, mai sunt două astfel de aparate, spune Dan Antoniu, cercetător istoric în domeniul aeronautic. Noi avem unul, celălalt este în Noua Zeelandă.

 

Tot dânsul spune că, atunci când muzeul s-a mutat de la Otopeni în actualul sediu, un aparat prețios, bimotorul Il-28, a fost abandonat. Altul, un Il-10, a fost serios deteriorat în urma transportului.

 

"Preluarea acestor clădiri Âşi a terenului înseamnă desființarea muzeului. Se vorbeÂşte de un alt sediu. Să fim serioÂşi: ei nu pot să repare clădirile existente, dar să construiască altele noi. Este un sacrilegiu care vine într-un an deosebit pentru istoria aeronauticii româneÂşti: comemorarea, la 17 iunie 2010, a 100 de ani de la zborului lui Aurel Vlaicu pe câmpul Cotrocenilor".

 

Tot în 2010, se împlinesc 100 de ani de când Henri Coandă prezenta, la Paris, avionul său cu propulsie reactivă.

Mesaj completat

Cateva detalii despre acest muzeu gasiti si aici: http://www.roaf.ro/ro/muzeu.php

Mesaj completat

• ADRESA MUZEULUI

# BucureÂşti, str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4, sector 2.

 

# Program: marți - vineri, între orele 09.00 - 16.00, sâmbăta Âşi duminica între orele 10.00 - 17.00

# Telefon/Fax: 021 - 232.04.04

Mesaj completat

Am fost azi la Muzeul Aviatiei. Am avut o surpriza placuta. Cei de la Retromobil au stabilit intalnirea pentru "Retroparada Primaverii" in curtea muzeului.

O sa pun cateva poze de la eveniment (sa vad daca incarca si filmuletul...).

Mai multe poze de la muzeu o sa pun de luni (sunt in aparatul unui coleg si abia de luni le primesc -cu aparatul meu am facut putine si sunt iesite cam prost...).

post-9333-1272137716_thumb.jpg

post-9333-1272137742_thumb.jpg

post-9333-1272137757_thumb.jpg

post-9333-1272137771_thumb.jpg

post-9333-1272137795_thumb.jpg

post-9333-1272137826_thumb.jpg

post-9333-1272137838_thumb.jpg

post-9333-1272137866_thumb.jpg

post-9333-1272137877_thumb.jpg

post-9333-1272137922_thumb.jpg

post-9333-1272137945_thumb.jpg

post-9333-1272137976_thumb.jpg

post-9333-1272137995_thumb.jpg

post-9333-1272138029_thumb.jpg

post-9333-1272138043_thumb.jpg

post-9333-1272138057_thumb.jpg

post-9333-1272138644_thumb.jpg

post-9333-1272138662_thumb.jpg

post-9333-1272138678_thumb.jpg

post-9333-1272138708_thumb.jpg

post-9333-1272138770_thumb.jpg

post-9333-1272138836_thumb.jpg

post-9333-1272138869_thumb.jpg

post-9333-1272138893_thumb.jpg

post-9333-1272138933_thumb.jpg

post-9333-1272138959_thumb.jpg

post-9333-1272139181_thumb.jpg

Edited by cturturica

Share this post


Link to post
Share on other sites

Scrisoare deschisă către:

Ministerul Apărării Naționale - Domnului ministru Gabriel Oprea

Ministerul Dezvoltării Regionale Âşi Turismului – Doamnei ministru Elena Udrea

Ministerul Administrației Âşi Internelor – Domnului ministru Vasile Blaga

Ministerului Transporturilor – Domnului ministru Radu Berceanu

 

Vă înaintăm această scrisoare deoarece suntem ingrijorați de soarta incertă a Muzeul Aviației - instituție de cultură unică în România, aflată in Sectorul 2, amenințată serios de o Hotărâre a Consiliului Local al Sectorului 2. Muzeul Aviației este înființat prin Hotărârea Guvernului României nr. 197/02.03.1990 "pentru cinstirea iluÂştrilor înaintaÂşi ai aviației române Âşi reintegrarea în patrimoniul național a realizărilor de prestigiu în domeniul aeronautic" Âşi se află în subordinea Ministerului Apărării Naționale Âşi Departamentului Aviației Civile, cu statut de unitate militară aflată în subordinea Statului Major al Forțelor Aeriene (UM 01965).

 

Semnatarii acestei scrisori consideră că pentru memoria aeronauticii române este extrem de important ca acest muzeu, singurul de profil din țară, să îÂşi păstreze actualul sediu în actuala configurație, atât din motive istorice cât Âşi pentru păstrarea patrimoniului Âşi pentru promovarea aviației în România Âşi în Europa, fiind de o valoare națională inestimabilă.

 

Ne temem serios că acest patrimoniu UNIC se va distruge Âşi că nu vor mai fi bani de reamenajare, urmând ca muzeul sa devină de fapt doar un depozit al memoriei aeronauticii române!

 

Din 2006, Muzeul Aviației este amplasat la sediul din Strada Fabrica de Glucoza nr. 2-4, Sector 2, BucureÂşti. La 18 martie 2010, Consiliul Local al Sectorului 2 a emis hotărarea 44/18.03.2010 prin care se solicită "trecerea imobilului din Str. Fabrica de Glucoză nr. 2-4 din domeniul public al statului Âşi din administrarea M.Ap.N. în domeniul public al Sectorului 2 al Municipiului BucureÂşti".

 

Argumente pentru păstrarea actualei locații:

Actualul teren al Muzeului are o semnificație istorică, fiind un sit memorial, parte din baza aeriană Pipera, înființată în 1915, un adevărat leagăn al aviației româneÂşti. În plus:

  • De pe acest aerodrom au plecat primele curse aeriene internaționale transcontinentale din istoria aviației mondiale ale (CFRNA - Compania Franco Româna pentru Navigație Aeriană. CFRNA este "străbunica" Air France Âşi a Tarom, iar acest teren de zbor este terenul de pe care s-a inaugurat transportul aerian de calători, marfă Âşi poÂştă internațional aÂşa cum îl cunoaÂştem astăzi.
  • De pe acest teren au decolat avioanele care au apărat BucureÂştiul de atacurile sovietice Âşi americane în timpul celui de al doilea război mondial.
  • De pe acest aerodrom au zburat aviatorii militari români, adevărate nume de legendă care reprezintă simboluri ale aviației Âşi aeronauticii neamului românesc.
  • Aici s-a realizat primul Âşi singurul tip de radar românesc: START, dezvoltat în centrul de repararare pentru stații de radiolocație care a funcționat între anii 1958 Âşi 2005.

În ceea ce priveste promovarea, potențialul muzeului în actuala locație Âşi configurație este IMENS! Întotdeauna, un muzeu al aviației este spectaculos prin natura lucrurilor Âşi poate atrage, corect pus in valoare, mase largi de public Âşi turiÂşti. Actuala locație oferă vizitatorilor un acces usor folosind mijloacele de transport ale capitalei, inclusiv metroul Âşi tramvaiul.

 

Argumente pentru păstrarea actualei suprafețe:

Muzeul se întinde pe o suprafață de aproximativ 10ha, pe care se află hangare, ateliere, depozite Âşi exponate. Muzeul are în patrimoniu peste 90 de aeronave, stații de radiolocație, tunuri de artilerie antiaeriană, rachete sol-aer Âşi peste 10.000 repere din domeniul aeronautic inclusiv aeronave Âşi documente unicat (de exemplu arhiva Henri Coandă).

  • O parte din actualul patrimoniu muzeistic este în curs de restaurare Âşi expunere. Deschiderea în ultimul an a unei noi săli cu exponate arată evoluția constantă a Muzeului.
  • Construcțiile, hangarele Âşi cladirile de pe teren sunt unice în țară Âşi au încarcătură istorică Âşi constituie patrimoniu de arhitectură industrială.
  • Amenajarea Âşi deschiderea unei săli de istorie a aviației de vânatoare Âşi bombardament din cel de-al doilea război mondial.
  • Muzeul are Âşi alte aeronave încă neamplasate (rămase în urma în fostele locații, cum ar fi avionul de recunoaÂştere Âşi bombardament bimotor IL-28 rămas la Otopeni) Âşi modele neexpuse încă de MiG-21 Lancer (cel mai longeviv avion de lupta din înzestrarea Forțelor Aeriene Române), MiG-23 Âşi AN-2.
  • Sunt aÂşteptate Âşi alte aeronave de mari dimensiuni, aflate acum în înzestrarea Forțelor Aeriene Române, care vor fi scoase din serviciu în viitor: AN-24, AN-26, AN-30, C130 Hercules, dar Âşi alte aeronave care vor fi de mare interes pentru publicul vizitator: elicopterul Eurocopter Dauphin (care a decolat cu cuplul Ceausescu de pe CC), ROMBAC 1-11, singurul tip de avion reactiv de transport mediu curier fabricat în licență în România, elicopterul Kamov 26.
  • În atelierele de restaurare Âşi clădirile depozit se află piese în curs de restaurare unice în lume cum ar fi La-9 (exista doar două în lume), Il-10, Yak-18, Mil 4 etc. O eventuală mutare a acestora va aduce serioase distrugeri nu numai patrimoniului aeronautic românesc dar Âşi celui mondial.

 

Considerăm că reducerea sau afectarea spațiului acestui muzeu ar duce la imposibilitatea de a se dezvolta a muzeului Âşi distrugerea lui de facto. Orice muzeu, mai ales unul cu specific aeronautic, trebuie să aibă spațiu de extindere, nu poate fi un organism "mort", static, ci unul dinamic, care se extinde prin îmbogațirea patrimoniului său. Dacă este îngrădit fizic, spațial, Âşi nu i se permite să se dezvolte, interesul pentru el va fi pierdut, daca nimic nou nu mai este de admirat: nu putem limita muzeul la un petic de pământ pentru că mai devreme sau mai târziu se va sufoca. Preluarea Âşi sistematizarea clădirilor Âşi a terenului înseamnă distrugerea Âşi desființarea muzeului. Semnatarii acestei scrisori consideră că nu exista "spatiu excedentar" la Muzeul Aviatiei ci doar spațiu temporar neocupat, adică un spațiu destinat dezvoltării prin îmbogățirea patrimoniului.

 

Spațiul pe care nespecialiÂştii îl consideră "excedentar" este destinat exponatelor de mari dimensiuni (avioane, elicoptere, rachete), iar daca terenul va fi dezmembrat prin construirea de locuințe pe spațiul "excedentar", Muzeul Aviației va fi blocat , inclusiv ca acces Âşi vizibilitate.

 

Costurile necesare unei eventuale mutări a patrimoniului în altă locație Âşi construcția unor clădiri adecvate sunt imense. Pentru mutarea sa într-o altă locație ar fi necesare investiții financiare considerabile dedicate transportului patrimoniului tehnic, amenajării unor noi hangare Âşi unei echipe vaste de muzeografi Âşi restauratori. În actualele condiții de criză economică, aceste investiții sunt imposibile, în consecință Muzeul Aviației ar fi distrus de facto.

 

Să nu uităm că, în 2010, aviația Âşi aeronautica română aniversează un dublu centenar: cel al primului zbor al lui Vlaicu, la bordul avionului propriu, Âşi cel al avionului cu reacție: Henri Coandă! Iar România, alături de Franța, Marea Britanie Âşi Statele Unite, face parte din clubul restâns al țărilor cu aviație de pionierat. Considerăm că înainte de a aparține administratorilor săi, Muzeul Aviației a aparținut Âşi va aparține publicului larg, pasionaților de aviație Âşi profesioniÂştilor din aviație, cetățenilor României Âşi Europei Âşi nu în ultimul rând bucureÂştenilor!

 

Credem că HCL nr. 44/18.03.2010 a Consiliului Local al Sectorului 2 are consecințe insuficient aprofundate. Asociațiile Âşi fundațiile care au ca scop promovarea aviației Âşi a istoriei acesteia, asociațiile Âşi grupurile pasionaților de aviație Âşi zbor precum Âşi persoanele interesate pe care le reprezentăm vor continua să lupte, prin toate mijloacele legale, normale Âşi democratice împotriva distrugerii Muzeului Aviației.

 

Pe deplin conÂştienți de importanța rezolvării problemei locuințelor în BucureÂşti, suntem încrezători în găsirea unor soluții care vor dezvolta Capitala fără a o văduvi de valorile sale. În acest sens, în cursul zilei de luni 26 aprilie 2010 o delegație a semnatarilor se întâlneÂşte cu domnul Neculai Onțanu, primar al Sectorului 2, BucureÂşti, la ora 11.00 la sediul Primăriei Sector 2.

 

Prin urmare, Doamnelor Âşi Domnilor MiniÂştri, vă solicităm oprirea de urgență a proiectului, o dezbatere publică privind situația critică a Muzeului Aviației române Âşi alegerea unei alte locații pentru construcția de locuințe.

 

AÂşteptăm răspunsul dumneavoastră la asociatia @ aripiromanesti.ro, telefon 0734.101.887, fax 0314.052.715, persoană de contact DragoÂş DOBRE, la care putem oferi Âşi informații suplimentare.

 

BucureÂşti

26 aprilie 2010

 

Lista semnatarilor:

 

Profesor universitar doctor Valeriu Avram

Dan Antoniu - cercetator istoric în domeniul aeronautic

Profesor Vasile Tudor - Istoric de aviație

Gl-lt. ® Aurel Niculescu – Comandant al Aviației Militare 1970-1977

Gl. Fl. Aer. ®Ion Guzu - Presedintele Consiliului de Onoare al Ordinului Virtutea Aeronautică

Gl. Mr. ® Constantin Mereu – fost inspector Statul Major General

ÂŞtefan Davidovici – Arhitect

Asociația „Aripi RomâneÂşti”- Dobre DragoÂş - Adrian, vicepreÂşedinte

Fundația erou cpt. aviator „Alexandru ÂŞerbănescu” - ArbanaÂş Eleonora, PreÂşedinte

Fundația culturală „Bartoc” – Bartoc Alexandru Dan, PreÂşedinte

ARPIA (Asociația Română pentru Propaganda Âşi Istoria Aeronauticii) – gral ® Rus Iosif, PreÂşedinte

Asociația Română pentru Cosmonautică Âşi Aeronautică (ARCA), Simona Popescu, PR Manager

Federația Militarilor din România- gral de brigadă ® Ropan Nicolae, PreÂşedinte

Fundația cosmonaut Dumitru Prunariu

Centrul de Resurse pentru participare publică (CeRe)

Asociația Culturală "Mileniul 3" – RoÂşiori, Mihai Atanasie Petrescu

Asociația "Societatea Română a Radioamatorilor"

Grupul fotografilor români de aviație „Romanian Spotters”

 

Asteptam si alti semnatari: persoane fizice, institutii, asociatii, grupuri etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Asteptam si alti semnatari: persoane fizice, institutii, asociatii, grupuri etc.

ok, ma alatur celor care au semnat pana acum, Iuliu-Cristian Turturica

Mesaj completat

Poze de la muzeu pt. cei care nu au apucat sa-l vada (si care s-ar putea sa nici nu mai aiba cum):

 

Mesaj completat

Mai aveam poze dar nu mi le mai incarca...

Mesaj completat

Semnati petitia. Inca mai poate fi salvat.

post-9333-1272440050_thumb.jpg

post-9333-1272440368_thumb.jpg

post-9333-1272440414_thumb.jpg

post-9333-1272440470_thumb.jpg

post-9333-1272440514_thumb.jpg

post-9333-1272440608_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vizitati de acasa Muzeul Aviatiei:

 

http://www.360trip.ro/muzeulaviatiei/

 

Fotografii 360°

 

 

mentiune.

Puteti selecta "camerele" de pe miniharta din dreapta sus doar daca nu sint acoperite de "arcul" unghiului de vedere curent... fie selectati o alta "camera" fie rotiti imaginea pentru a descoperi punctul/camera dorita.

Edited by zaelu

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dar de muzeul C.F.R. stie cineva ceva? Ei bine, am vrut sa-l vizitez (imi plac trenurile, machetele etc.). Cu greu l-am gasit!

 

Pe site-ul oficial CFR (oficial - hahahahaha!) e o descriere succinta a muzeului , care se termina cu fraza "Muzeul CFR isi asteapta cu drag oaspetii."

 

Insa, surpriza: NICIO ADRESA! NICIO HARTA! NIMIC! De parca ar trebui sa ghicesc eu sau poate trebuia sa-i invat adresa la liceu, la geografie.

 

Noroc cu google, gasesc o adresa pe Metropotam si pe un forum. Din fericire, pe forumul ala erau cateva poze cu cladirea, pentru ca atunci cand am ajuns la muzeu NU ERA NICI MACAR UN PANOU LA INTRARE CU "MUZEU CFR"!!!!!

 

Noroc ca paznicul beat turta din hol a putut sa-mi comunice, prin multimea de dinti lipsa, ca acolo este.

 

Deci intelegeti? Romania, prin neprecupetitul efort al distinsilor ei conducatori, a ajuns o cloaca infecta, in care tot ce e de valoare se scufunda printre viermii colcaitori de hazna.

 

Daca vreti sa-i faceti un bine, dati-i foc si pisati-va pe ea. Hai, bafta la emigrare!

Daca tot l-ai gasit, zi-ne si noua unde e! Poate ii fac o vizita.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Aici este: http://maps.google.com/maps?q=44.448426,26...008991&z=16

 

O iei pe Calea Grivitei, de la Gara de Nord spre Gara Basarab, ramai pe partea stanga a drumului si e ultima cladire inainte sa inceapa gardul lung de langa calea ferata. E o gura de metrou Gara de Nord 2 langa ea.

 

Bafta la vizitat, mie mi-a placut!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...