Sari la conținut

Honda Hornet


metaxa

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 15k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Si eu am schimbat ulei la motorete la 5000 la clienti care au cerut. Nimic de zis. I-am luat de manuta si le-am aratat ce am scos din baie. Daca era ulei bun le-am zis ca este bun. daca era uzat le-am zis ca este uzat. Daca era peeshat le-am zis ca alta data sa nu mai faca. :laugh:

Fenomenul (pentru ca este un fenomen) este insa schimbarea uleiului mai repede decat ii este timpul (3-5000). Nu este ceva rau pentru motor. Nici macar nu despre asta era discutia. Este ceva rau pentru buzunar pentru ca uleiul sintetic scos la 3000 are o durata de "viata" de vreo 3 ori mai mare.

 

Desi nu sunt decat mecanic amator cu cateva schimburi de ulei la activ am ascultat si eu pareri din mai multe parti.

Una ar fi ca uleiul la fel ca multe alte chestii are un ciclu de viata gen 5000-12000 de km, schimbandu-l mai devreme se intrerupe acel ciclu.

Nimeni nu cred ca poate demonstra daca faci rau schimbandu-l mai devreme dar nici bine.

Faza cu il schimb mai des deci zboara motoru mai bine sau

Faza cu conditiile mai dure din tara noastra mi se pare o mare vrajeala.

1 .e mai mult praf ok si care e treaba? ajunge praful in motor dar mai ales in ulei? nu

2. exista un filtru de ulei care ar filtra toata impuritatile din ulei deci iar nu vad nici o problema

3. sunt drumurile proaste..bun cu ce afecteaza asta uleiul?

4. sunt alte temperaturi decat in japonia? bun se pune un ulei mai subtire sau mai gros

5 .este un ulei mai prost calitativ/contrafacut hmmm in cazul asta nu cred ca ar tine nici 5000

 

A mea are 66000 si sper sa ajung cu ea la 100000, schimb uleiul la peste 8000km sau inceput de sezon, si nu consuma nu are pierderi ori alte probleme.

Nu sfatuiesc pe nimeni sa schimbe la 1000-2000-5000-12000, fiecare sa schimbe cand il taie capul dar va rog nu mai sfatuiti pe altii: schimba ma la 5000 ca asa e bine.

Pentru ca foarte multi oameni care schimba acum asa au preluat ideea asta de la altii care schimbau la 5000 si care i-au sfatuit de "bine"

Haideti sa incercam sa ne luam dupa un manual tehnic si nu dupa mituri si chestii auzite ca e vorba de mecanica si nu chiromantie.

Uite eu unul daca imi aduce cineva un test, o hartie oficiala de la o institutie care face teste pe uleiuri prin care se dovedeste ca este recomandat pentru motor sa schimb uleiul

la 4999 km promit ca asa o sa-l schimb. Pina atunci raman la manual si incerc sa-l schimba undeva in intervalul 8000-12000 in functie de timp si finante.

Oricum am vazut ca in stup suntem 2 tabere cei cu schimbul la 5000 si cei peste 5000 :D

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Imi place stilul tau sanatos de a gandi Danny.

In nici un caz nu faci rau schimband uleiul mai repede - niciodata nu am zis asta si cine o zice o zice doar in gluma :D. Am intalnit insa si cazuri extreme - motociclist pe supermoto care schimba uleiulla 3 saptamani - o luna, timp in care nu facea mia de km ;) Alt motociclist pe o Yama Thunderrace care nu a schimbat ulei si filtru de 4 ani si adauga ulei din cand in cand cand era nivelul sub minim sau se aprindea becul :laugh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

multumesc de raspunsuri domnilor... si domnisoare!

imi place cand va certati ca chiorii, mai ales ca ati umplut 2 pagini cu 2 idei pentru care erau suficiente 2 posturi...

asta am inteles eu:

- unii schimba la 5000-6000 km si este OK! (este valabil pentru 90% dintre hornetisti, si in special cei care nu merg la colegu' la curte pentru servisare)

- altii schimba la 8000-12000 km si este OK! (in special cei care... au mecanic).

 

cum eu fac 8000-12000 km pe sezon, voi baga ulei full sinth si imi voi calcula schimbul la inceput de sezon!

 

multumesc inca odata!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare fratilor! N-am mai intrat aici de aprox un an...si vad o mica schimbare...lumea e mai acida. Dar intr-un fel e de bine...pt ca e clar si mai activa:))). Eu schimbul de ulei il fac la 10-12.000 ..deci clar nu-s din tabara celor ffff "grijulii". Momentan horneta mea zace pe trotuar...de vreo 2 saptamani...dar dupa ce reusesc sa-i pun rulmentii in roata spate...clar vin sa ma vad cu voi. Si apropo...ca aici nu am scris nimic deocamdata: dupa jumatatea lunii Iulie facem o iesire pe transfagarasan. Week end prelungit...plecare Vineri dim din Bucuresti...mers pe Vidraru...intors pe Sibiu. Suntem 6 moto pana acum...so cine vrea o plimbarica mai lunga...join us. Detaliile despre locurile de cazare, masa...etc, inca nu le-am batut in cuie...deci puteti veni cu ceva idei. Multa bafta, ulei nou si bun...si benzina din belsug va doresc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare tuturor.

Discutia despre ulei se tot reia din cand in cand de fiecare data cu mai multa patima .Un raspus pertinent (suntem exact pe aceiasi idee) e al lui Danny.

Daca cuiva da un confort psihic sa schimbe uleiul saptamanal (sau ca asa vrea muschii lui :laugh: )

nu cred ca supara pe altcineva, atata timp cat nu emitem pretentii ca cei care respecta manualul sunt niste "habaristi" .

Oricat de bine ne pricepem (sau nu ) inca nu avem nici unul certitudini cat tine un ulei pentru ca nu avem sustinerea financiara sa facem teste elaborate.

Iar probabil ca daca ar fi cineva ,sigur nu ar intra pe acest forum :D .

Toate cele bune.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Propun să depăÂşim momentele tensionate... ăhh... datorate subiectului sensibil ... Âşi să încheiem discuția de mai sus.

AÂşa că mă gândeam să discutăm despre .... ah.. ce tip de ulei se potriveÂşte hornetului Âşi la ce interval trebuie schimbat!? :cheers: ;) :smoke:

 

- off-topic - Îmi aduc aminte de un amărât de Ford de vânzare, un miros cam ciudat la compartimentul motor, joja avea ceva ... urme de ulei (negru Âşi sub limita min.) Âşi când am întrebat vânzătorul (nu spun că era o doamnă ca să nu fiu acuzat de discriminare sau altceva) despre ultimul schimb de ulei, s-a uitat cu o față gen “what the fuck!?” :lol: – am alimentat numai cu motorină

 

concluzia e mergeți pe încredere ... se aplică vorba meseriaÂşului "las' că merge Âşi aÂşa"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

- off-topic - Îmi aduc aminte de un amărât de Ford de vânzare, un miros cam ciudat la compartimentul motor, joja avea ceva ... urme de ulei (negru Âşi sub limita min.) Âşi când am întrebat vânzătorul (nu spun că era o doamnă ca să nu fiu acuzat de discriminare sau altceva) despre ultimul schimb de ulei, s-a uitat cu o față gen “what the fuck!?” :lol: – am alimentat numai cu motorină

 

:smoke: Era un model de ford care sigur nu consuma deloc ulei...ca nu avea :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine...mă gândesc că dacă nu te pasionează fieru Âşi nu ai de gând să’l ții decât 1 an ...2 Âşi înainte să’l vinzi dai vreo 5.000 km înapoi, cred că îți permiți să nu schimbi uleiul deloc... nu!?

trebuie doar să completezi cateva sute de grame de ulei să nu dai de bănuit fraierului Âşi pui afiÂş ... hornet 2006 în țiplă, consumabile schimbate recent .... da frate cu garanție să’nebunesc!

 

Mesaj completat

defapt am cam exagerat cu sutele alea de grame. în fine mă duc să'mi fac o limonadă .... mi s-a făcut greață

Mesaj completat

Âşi cred că e de la ulei

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

bine...mă gândesc că dacă nu te pasionează fieru Âşi nu ai de gând să’l ții decât 1 an ...2 Âşi înainte să’l vinzi dai vreo 5.000 km înapoi, cred că îți permiți să nu schimbi uleiul deloc... nu!?

trebuie doar să completezi cateva sute de grame de ulei să nu dai de bănuit fraierului Âşi pui afiÂş ... hornet 2006 în țiplă, consumabile schimbate recent .... da frate cu garanție să’nebunesc!

 

Mesaj completat

defapt am cam exagerat cu sutele alea de grame. în fine mă duc să'mi fac o limonadă .... mi s-a făcut greață

Mesaj completat

Âşi cred că e de la ulei

:smoke:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu stiu cum s-a ajuns de la cei 12000 km din manual la cei 5000 km din viu grai, intre schimburi. Majoritatea Hornetelor sunt de acum 10 ani, si de atunci uleiurile au avansat...sinteticele tin mai mult..... Oricum nu am auzit nicioadata argumente paluzibile in favoarea schimbului la 5000, decat povesti, dar in schimb, schimbul la 12000 are in spate un manual, niste ingineri de la Honda, cu experienta si cunostinte, nu vanzatori d eulei cu interes sa faca bani.

Normal, ca de la ataea povesti, parca nici eu nu m-as lungi la 12000, da 8-10000 merge.....oricum nu fac eu atata intr-un an.

Editat de vladut50
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un test just for fun. Sa luam unul dintre noi care schimba la 5000 si altul care schimba la peste 8000.

Cand ajung la 100000 km cu motorul sa facem o comparatie care consuma mai mult, care consuma ulei, care nu a umblat in motor pina atunci etc.

Nu este un test tehnic si foarte stiintific dar e totusi ceva, eventual ne anuntam mai multi pentru fiecare categorie si primii din fiecare parte care ajung la 100000 sa-i luam la puricat.

Eu unul ma anunt pentru partea cu peste 8000km, pentru ca de obicei schimb asa si pentru ca vreau sa trec cu motorul asta de 100000 de km. Deja sunt la 65k, posibil ca sa-i fac in vreo 3 ani in ritmul meu ;) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Intalnirea e la ora 19. Sper sa ajung si eu, as veni dar s-ar putea sa fiu cu cainele la doc.

Daca e ceva va sun si ne vedem la un suc pe undeva.

 

stiu ca este la 19 ;)

ma gandeam sa trecem si noi la ora de vara, fiind foarte cald la ora 19.... anyway, fiecare face cum vrea; eu o sa vin la 20 si daca nu este nimeni... ata ete! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa facem un test just for fun. Sa luam unul dintre noi care schimba la 5000 si altul care schimba la peste 8000. Cand ajung la 100000 km cu motorul sa facem o comparatie ......

 

Mai uzat va fi motorul care a mers mai turat.

mai intra ceva variabile in calcul, pe langa asta cu ... schimbatu uleiului mai e si la cat schimbi vitezele ..... fortezi motorul la rece... si altele.

pe langa astea, diferenta dintre schimbu la 5000 sau 8000 = zero

Editat de www_nch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mi-am scos in sfarsit mansoanele incalzite, dar mi-au mai ramas ceva fire pe sub rezervor. Complicata treaba, tre sa dau rezervorul jos ca sa scot tot firul ce duce la baterie si la o siguranta.

Mi-am pus niste mansoane simple si in sfarsit de grosimi normale, nu o sa ma mai doara mana ;)

Problema e ca o data cu mansoane noi, mi-am luat si capete de ghidon, care aveau o culoare rosiatica, pana cand le-am pus pe motor si la lumina naturala: sunt roz! ;) Damn, acu tre sa le dau jos si sa le vopsesc rosii, ca se vad aiurea. O sa le fac o poza maine sa vedeti.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...