Sari la conținut

Accident Bucuresti - Splaiul Independentei - 20.05.2010


Taurasu
 Share

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 169
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Daca mamica stia ca are un sinucigas la usa eu cred ca ea este vinovata de producerea accidentului. :)

Intrebarea urmatoare este de unde avea copilul bani de RR.

 

In privinta testarii in fiecare luna mi se pare o aberatie.

Sincer va spun eu am permisul de B de foarte mult timp si foarte multi KM. Poate nu ca soferii de Tir dar pe aproape. Acum ceva timp cand am dat de permisul de moto inainte de examen am zis sa fac o testare sa vad ce pot si bine am facut. Scoteam jumatete de punctaj. Am invatat trei zile si am luat examenul.

Intre timp probabil iar am uitat ce am invatat. Si totusi nu am avut niciodata un accident notabil. Am avut cam 5 6 accidente. 2 cu masina am fost lovit din spate si 3-4 cu motorul m-am imprastiat singur ca prostul pe asfalt fara raniri majore.

Ce vreau eu sa spun este ca nu studierea in nestire a codului rutier te salveaza de la belele. Consider ca cel mai important este bunul simt.

Eu nu conduc ca la carte. Nu sunt un sfant al soselelor dar incerc pe cat posibil sa nu incurc pe nimeni in trafic.

Ce a facut motociclistul in cazul de fata consider ca a fost nesimtire, sipsa de bun simt, sfidarea celorlalti participanti la trafic.

Viteza de delplasare in acea zona nu necesita o depasire din partea motociclistului. A facut-o ca sa isi dovedeasca ca are OO. Probabil ca nu are incredere in potenta lui si trebuie sa verifice in fiecare moment ca are ceva intre picioare.

 

Omul cu matizul a procedat corect. Si eu as fi procedat la fel. Ma uitam in oglinda vedeam ca nu este nimic dadeam semnal si apoi ma concentram la cei din care vin din fata sa prind un moment sa ma bag. La vitezele cu care se circula in Bucuresti care sunt cu mult peste limita legala e greu sa te asiguri si din spate si din fata. CIneva spunea ca ala din spate sa se mai protejeze si singur.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acolo e permisa virare stanga, respectiv dreapta pentru intrare/iesire de pe straduta din ce vad eu din filmulet. Bateti campii cu depasirea permisa.

 

Se vede lipsa de experienta in trafic. Nu ca Matizurile nu ar fi un hazard in trafic, fiind un entry level si ca atare multi incepatori la volan. Mai grav e cand se intalnesc doi incepatori. Bine ca n-a iesit mai rau. Daca din fata venea ceva sau motorul ala in loc sa dea in copaci dadea intr-un pieton?

imi place sa cred ca daca venea ceva de pe contrasens motociclistul nu ar fi depasit, altfel ...da ar fi fost the end

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Da man...

bine documentat. fara un fps macar aproximativ nu-ti poti face nicio idee despre viteza. e ca si cand ai face poze cu aparatul de fotografiat, una acu....alta dupa o bere (intre timp setezi si ceasul aparatului) si vrei sa afli timpul in care s-a parcurs o distanta.

 

eram totusi curios sa stiu cam cu cat venea din spate de n-a putut sa schiteze mai nimic. am facut babeste cu cronometru....(5 masuratori +- 18 sutimi cat sunt eu in stare sa fac start/ stop) media 1.83 s. punem in favoare lui 2 secunde. mai punem in favoarea lui 50 de metri nu 73 cum se sustine. mie imi ies 25 m/s adica 90 la ora - 20 pe care-i avea matizu... tot raman 70 km/h (20 m/s) la care daca iti apare ceva brusc in fata....greu de evitat si franat.

 

am gresit si eu odata asa chiar de curand(fara nicio urmare. mare noroc ca am ridicat picioru. mi-a rupt scarita din cadru...n-am cazut. ) de asta eram curios de viteza cam greu de crezut sa fi fost sub 90...

e tentanta manevra dar periculoasa rau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu conduc ca la carte. Nu sunt un sfant al soselelor dar incerc pe cat posibil sa nu incurc pe nimeni in trafic.

Ce a facut motociclistul in cazul de fata consider ca a fost nesimtire, sipsa de bun simt, sfidarea celorlalti participanti la trafic.

Viteza de delplasare in acea zona nu necesita o depasire din partea motociclistului. A facut-o ca sa isi dovedeasca ca are OO. Probabil ca nu are incredere in potenta lui si trebuie sa verifice in fiecare moment ca are ceva intre picioare.

 

Omul cu matizul a procedat corect. Si eu as fi procedat la fel. Ma uitam in oglinda vedeam ca nu este nimic dadeam semnal si apoi ma concentram la cei din care vin din fata sa prind un moment sa ma bag. La vitezele cu care se circula in Bucuresti care sunt cu mult peste limita legala e greu sa te asiguri si din spate si din fata. CIneva spunea ca ala din spate sa se mai protejeze si singur.

De acord cu tine '' Eu nu conduc ca la carte. Nu sunt un sfant al soselelor dar incerc pe cat posibil sa nu incurc pe nimeni in trafic.''

Am permis de conducere din 98 si am 6 ani de camion,cred ca stiu cu ce se mananca traficul prin tara si prin Bucuresti

Nu ma intereseaza ca alti motociclisti merg tare,ce nu-mi place e atunci cand ''croseteaza'' masinile in mers.

In rest intru totul de acord cu tine :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa despicam firul in patru si spune-mi si mie, noua, de ce nu se aplica in acest caz prevederile articolului 45. Punctual. 1..2...3...

 

Deoarece este o singura banda pe sens, iar depasirea care urmeaza a se efectua prin partea dreapta nu este posibila in cazul de fata. E simplu! Depasirea se efectueaza pe partea dreapta DOAR daca intre bordura si autovehiculul/tramvaiul respectiv este suficient spatiu incat manevra sa se poata efectua in siguranta.

Mesaj completat

Mai e solutie veche.... ii adunati pe posesorii de B si le puneti filme cu motociclisti zdrobiti din cauza greselilor lor, copii plangand, mame sfasiate de durere, pentru a intelege ca de ei depinde viata unor oameni, viitorul unor familii. Si adunati-va si voi si vedeti cu permisele alea de le dati pe spaga. Si voi sunteti vinovati de macelul de pe strazi, nu uita! Stiu, tu nu esti la examinari. Pardon !

 

Eu nu am spus niciodata ca Politia nu are parte din vina pt situatia deplorabila in care s-a ajuns a se circula pe strada. Nu am avut nici macar o tendinta sa incerc sa apar compartimentul de examinari. Dar eu stau si ma intreb urmatorul lucru: cand am dat de permis, am dat de 4x. Cand am vazut ca dupa primele 3x nu iau apoi am invatat frate pt a 4a oara si uite ca nu mi-a parut rau. Problema sta ca atata timp cat conceptia este DAU/IAU si primesc permisul, voi continua sa-mi personalizez sacii....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Deoarece este o singura banda pe sens, iar depasirea care urmeaza a se efectua prin partea dreapta nu este posibila in cazul de fata. E simplu! Depasirea se efectueaza pe partea dreapta DOAR daca intre bordura si autovehiculul/tramvaiul respectiv este suficient spatiu incat manevra sa se poata efectua in siguranta.

Ce articol din Codul Rutier reglementeaza ce zici tu ? :) :crack:

Ca sa nu mai vorbim ca un motor poate depasi un Matiz prin dreapta si pe cararea spre Susai... :crack:

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Codul nu rutier nu reglementeaza categ. vehicolului care efectueaza depasirea ci modul de a efectua depasirea. Cat priveste art. atata timp cat oamenii au dat citate il pot cauta si pe asta pt ca, sincer, eu unul m-am plictisit sa dau meditatii gratuit. Practic este o coroborare de art. care porneste de la 45 si se opreste la cele de aplicare a regulilor din regulament. Implica distante laterale, viteze de deplasare (modalitati) etc. Vezi de ce am spus ca ar fi bune testarile periodice? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Codul nu rutier nu reglementeaza categ. vehicolului care efectueaza depasirea ci modul de a efectua depasirea. Cat priveste art. atata timp cat oamenii au dat citate il pot cauta si pe asta pt ca, sincer, eu unul m-am plictisit sa dau meditatii gratuit. Practic este o coroborare de art. care porneste de la 45 si se opreste la cele de aplicare a regulilor din regulament. Implica distante laterale, viteze de deplasare (modalitati) etc. Vezi de ce am spus ca ar fi bune testarile periodice? :crack:

Raspunsul tau este subtire rau de tot, eu nu ma plictisesc sa dau sfaturi oamenilor daca este spre binele lor. Am cautat si nu am gasit niciun articol al Codului Rutier care sa reglementeze ceea ce spui tu. Daca o dam in "coroborari" de articole referitoare la distantele vehicolelor in mers, pozitii pe benzi, viteza de deplasare & stuff inseamna ca ar trebui sa stam acasa cu totii si voi sa ramaneti fara serviciu. Dar nu-i asa ca-i mai simplu, ca militian ( nu este vorba de tine, asa ca nu te inflama tu de data asta :) ) , s-o dai in viteze neadaptate la conditiile de trafic si "coroborari" decat sa faci munca de cercetare cum trebuie ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum pe bune, chiar credeti ce scrieti aici? adica fizic in trafic...voi cand vedeti o masina lipita de linia continua...o depasiti prin stanga sau prin dreapta? ala care s-a pilafit in matiz a fost un mare retardat care a vrut sa demonstreze el ca are bilute...pt cine nu stim...pentru ca daca facea depasirea pe dreapta era mai castigat...oricum scuteristii s-au uitat dupa el deci si-a indeplinit obiectivul...

Totusi...nu ii mai luati apararea...baiatul cu matizul a facut ce trebuie...nu trebuie sa fi atent dupa rachete in trafic...daca mergi ca racheta trebuie sa ai mare grija si nu in ultimul rand...sa ai skill...lucruri fundamentale care prietenului accidentist ii lipsesc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Raspunsul tau este subtire rau de tot, eu nu ma plictisesc sa dau sfaturi oamenilor daca este spre binele lor. Am cautat si nu am gasit niciun articol al Codului Rutier care sa reglementeze ceea ce spui tu. Daca o dam in "coroborari" de articole referitoare la distantele vehicolelor in mers, pozitii pe benzi, viteza de deplasare & stuff inseamna ca ar trebui sa stam acasa cu totii si voi sa ramaneti fara serviciu. Dar nu-i asa ca-i mai simplu, ca militian ( nu este vorba de tine, asa ca nu te inflama tu de data asta :) ) , s-o dai in viteze neadaptate la conditiile de trafic si "coroborari" decat sa faci munca de cercetare cum trebuie ?

 

Art. 118. — Conducătorul de vehicul care efectuează depăÂşirea este obligat:

a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenția începerii unei manevre similare Âşi că poate depăÂşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulația din sens opus;

:crack: să semnalizeze intenția de efectuare a depăÂşirii;

c) să păstreze în timpul depăÂşirii o distanță laterală suficientă față de vehiculul depăÂşit;

d) să reintre pe banda sau în Âşirul de circulație inițial după ce a semnalizat Âşi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depăÂşit Âşi pentru ceilalți participanți la trafic'

 

Art. 45

 

(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.

(3) Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.

(4) Nu constituie depasire, in sensul alin.(1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie.

(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.

(6) Tramvaiul aflat in mers poate fi depasit si pe partea stanga atunci cand drumul este cu sens unic sau cand intre sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

 

Acum... ideea e simpla daca o observi. Catva lucruri:

1 - art. 118 lit. a) spune clar ca trebuie sa te asiguri daca ala din fata a pus sau nu semnal.

2 - art. 118 lit. c) daca aia e distanta laterala eu mananc strada aia.

3 - art. 118 lit. d) nerepsectat in totalitate.

4 - art. 45 al. 5 spune clar ca se interzice depasirea prin dreapta CU EXCEPTIA celor care S-AU INCADRAT corespunzator blablabla. Ia zi-mi tu mie, cum te incadrezi corespunzator pe o banda cu latimea de 3.5m tu avand un ecartament de 2 m, lasand un spatiu fata de bordura din dreapta de 0.75m in medie si fara a incerca sa intri in pe sensul opus? La un calcul simplu iti ramane un spatiu de manevra de 0.75m in care tu trebuie sa eviti cu cele 4 roti ale tale ghiuleaua care vine pe 2. PRACTIC nu ai cum.

 

Revenind la discutia noastra, art. 45/5 reflecta faptul ca nu ai voie sa depasesti prin dreapta. In cazul in care te incadrezi pt viraj nu se mai numeste depasire, pt ca intentia ta e clara de a schimba directia de mers. Nu ai cum sa depasesti un vehicol care schimba directia de mers decat un vehicol care circula pe aceeasi directie de mers. Asta e definitia depasirii vezi 45/1. In momentul in care vehicolul care vrei sa-l depasesti da semne ca va schimba directia, depasirea ta se transforma rapid in evitare... asta daca mai ai timp.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca mamica stia ca are un sinucigas la usa eu cred ca ea este vinovata de producerea accidentului. :)

Intrebarea urmatoare este de unde avea copilul bani de RR.

 

In privinta testarii in fiecare luna mi se pare o aberatie.

Sincer va spun eu am permisul de B de foarte mult timp si foarte multi KM. Poate nu ca soferii de Tir dar pe aproape. Acum ceva timp cand am dat de permisul de moto inainte de examen am zis sa fac o testare sa vad ce pot si bine am facut. Scoteam jumatete de punctaj. Am invatat trei zile si am luat examenul.

Intre timp probabil iar am uitat ce am invatat. Si totusi nu am avut niciodata un accident notabil. Am avut cam 5 6 accidente. 2 cu masina am fost lovit din spate si 3-4 cu motorul m-am imprastiat singur ca prostul pe asfalt fara raniri majore.

Ce vreau eu sa spun este ca nu studierea in nestire a codului rutier te salveaza de la belele. Consider ca cel mai important este bunul simt.

Eu nu conduc ca la carte. Nu sunt un sfant al soselelor dar incerc pe cat posibil sa nu incurc pe nimeni in trafic.

Ce a facut motociclistul in cazul de fata consider ca a fost nesimtire, sipsa de bun simt, sfidarea celorlalti participanti la trafic.

Viteza de delplasare in acea zona nu necesita o depasire din partea motociclistului. A facut-o ca sa isi dovedeasca ca are OO. Probabil ca nu are incredere in potenta lui si trebuie sa verifice in fiecare moment ca are ceva intre picioare.

 

Omul cu matizul a procedat corect. Si eu as fi procedat la fel. Ma uitam in oglinda vedeam ca nu este nimic dadeam semnal si apoi ma concentram la cei din care vin din fata sa prind un moment sa ma bag. La vitezele cu care se circula in Bucuresti care sunt cu mult peste limita legala e greu sa te asiguri si din spate si din fata. CIneva spunea ca ala din spate sa se mai protejeze si singur.

Pana la gara de nord se aude, ca vrem testare in fiecare zi ...Nu o inflori... se discuta de o testare la 2 sau 3 ani, cu programare sau cu invitatie, sa zicem. Eu am propus o testare aleatoriu in trafic, cu posibilitatea de a lege cateva chestionare din cele multe... ce este de neinteles aici ? Nu oi fi tu norocosul sa te opreasca zilnic. Prefer sa citesc ceva cod rutier...in acest caz, decat ziarele infecte cu pitici porno si ciori vopsite VIP.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

De bine-de rau a scapat bietul motociclist din tavaleala respectiva,presimt insa ca numarul zilelor de ingrijiri medicale va fi mai mic ca numarul zilelor cat va fi "tavalit" in topicul asta. Asa-i trebuie,el plateste pentru cateva secunde in care nu a gandit,noi suntem inteligenti non-stop.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asta este definitia culpei:

Faptul ca nu ai prevazut ca prin actiunea ta, poti provoca o dauna unei alte persoane.

 

Ex.: arunci o piatra peste un gard si ea cade peste un gospodar.

Nu poti spune, pai eu de unde era sa stiu ca acolo era un om, eu n-am vazut.

Asa este, n-ai vazut dar trebuia sa prevezi. Vina este 100% a ta.

Nici macar caz "fortuit" nu este (situatie care nu putea fi evitata). Puteai sa nu arunci piatra.

 

Ca si aici: Eu m-am asigurat, dar pana m-am caznit eu, el a si venit peste mine!

S-a intamplat accidentul, te incadrezi perfect in definitia culpei.

Franai pe banda ta, te asigurai. Inainte sa te pui in miscare la stanga, te mai asigurai odata si daca vedeai "racheta" intepeneai.

N-ai prevazut ca vine glontul, treaba ta. Daca era un Kraz? :)

Era ultima ta zi.

Simplu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ce tot despicati firul in n'spe mii de variante buai fratilor? Motociclistul este vinovat si basta. Sa zica merci ca mobra, in inertia ei, nu a omorat pe careva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce-o fi asa greu sa te uiti si-n fata si-n oglinda in acelasi timp cand faci st./dr./U-turn?

vina e a automobilistului, factorul principal fiind neasigurarea temeinica, iar pe planul doi iresponsabilitatea motoristului. il arde-n palma, sa fie sanatos, o face pe riscul lui. uneori si-al altora, din pacate, dar astia suntem, toti facem prostii de gen.

 

zicea careva p'aici de testare odata la nush cati ani, verificarea cunostintelor etc...plm, nu-l pune p'ala sa toceasca cartea, ca vorba altuia, nu ma incalzeste pe mine cu nimic ca idioatu' stie legislatie, dar nu e-nstare sa-si tina banda in rond sau uita sa se uite in oglinda/asigure.

 

arsi la portofel, asta trebe. nu ai dat semnal la schimbarea directiei de mers, in rond la romana? dat prin statie si la victoriei amenda. nu e exagerat de mare, dar daca se repeta sapt. viit. again, incepe sa te usture. ai claxonat la semafor si militianu tine coloana pe loc? tras pe drerapta-amenda. aia care e, e buna.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In final... deservicii pentru motoretist, apa la moara la presa si satisfactia (iar) ca "parul meu sa creasca... ca eu nu fac asa". Un accident rareori are o singura cauza si rareori cauzele sint ghicibile "din viteza condeiului". Cu cit ne repezim pe o explicatie mai repede cu atit devenim mai opaci la faptele sau informatiile care ar putea arunca o noua lumina asupra lucrului pe care il analizam.

 

Zaelu, tu ai citit Lebada Neagra, asa-i?

Ca bine ai zis! :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

ce-o fi asa greu sa te uiti si-n fata si-n oglinda in acelasi timp cand faci st./dr./U-turn?

vina e a automobilistului, factorul principal fiind neasigurarea temeinica, iar pe planul doi iresponsabilitatea motoristului. il arde-n palma, sa fie sanatos, o face pe riscul lui. uneori si-al altora, din pacate, dar astia suntem, toti facem prostii de gen.

 

zicea careva p'aici de testare odata la nush cati ani, verificarea cunostintelor etc...plm, nu-l pune p'ala sa toceasca cartea, ca vorba altuia, nu ma incalzeste pe mine cu nimic ca idioatu' stie legislatie, dar nu e-nstare sa-si tina banda in rond sau uita sa se uite in oglinda/asigure.

 

arsi la portofel, asta trebe. nu ai dat semnal la schimbarea directiei de mers, in rond la romana? dat prin statie si la victoriei amenda. nu e exagerat de mare, dar daca se repeta sapt. viit. again, incepe sa te usture. ai claxonat la semafor si militianu tine coloana pe loc? tras pe drerapta-amenda. aia care e, e buna.

Agentii de la rutiera spun ca se duc in instanta si de multe ori castiga. In concluzie nu prea se mai omoara sa dea amenzi. Optica asta e gresita, daca te duci la instanta, oricum e un deranj si o cheltuiala si nu cred ca te poti duce asa de N ori si mereu sa ai dreptate. La un moment dat tot ti se acreste si nu te mai doare la basca. Solutia, cat mai multe amenzi, chiar si pentru nimicuri, caci s-au obisnuit baietii sa nu mai scoat procesul verbal pentru maruntisuri si de aceea am ajuns in situatia asta cand un semnal este de prost gust, un fleac, cand poti opri peste tot pe unde vor muschii tai, cand un sens unic e rahat pe bat, cand poti lasa masina in mijlocul strazii si pe colt sau detasat pe trecerea de pietoni.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

N-am citit tot, dar am vazut filmuletul ... de vina sunt amandoi, cel cu masina ca nu s-a asigurat cand a facut stanga si cel cu motorul ca nu s-a asigurat cand a depasit si eventual viteza, dar nu stiu daca se poate demonstra partea cu viteza. In rest, bine ca a scapat doar cu atat ...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stau si ma intreb... oare trebuie sa tinem cu tot dinadinsul, in orisice situatie cu motoretistii ? E moral asa, sa acoperim greselile, sa inchidem ochii ? Vrem sosele sigure sau nu ? Eu nu imi doresc sa dau cap in cap intr-o curba cu un mester motoretist care trece peste o linie continua sau ca unul sa se urce peste mine din spate, cand evit o groapa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Art. 118. ? Conducătorul de vehicul care efectuează depăÂşirea este obligat:

a) să se asigure că acela care îl urmează sau îl precedă nu a semnalizat intenția începerii unei manevre similare Âşi că poate depăÂşi fără a pune în pericol sau fără a stânjeni circulația din sens opus;

:) să semnalizeze intenția de efectuare a depăÂşirii;

c) să păstreze în timpul depăÂşirii o distanță laterală suficientă față de vehiculul depăÂşit;

d) să reintre pe banda sau în Âşirul de circulație inițial după ce a semnalizat Âşi s-a asigurat că poate efectua această manevră în condiții de siguranță pentru vehiculul depăÂşit Âşi pentru ceilalți participanți la trafic'

 

Art. 45

 

(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

(2) Conducatorul vehiculului care se angajeaza in depasire trebuie sa se asigure ca vehiculul care circula in fata sau in spatele lui nu a initiat o asemenea manevra.

(3) Atunci cand prin manevra de depasire se trece peste axa care separa sensurile de circulatie, conducatorii de vehicule trebuie sa se asigure ca din sens opus nu se apropie un vehicul si ca dispun de spatiu suficient pentru a reintra pe banda initiala, unde au obligatia sa revina dupa efectuarea manevrei de depasire.

(4) Nu constituie depasire, in sensul alin.(1), situatia in care un vehicul circula mai repede pe una dintre benzi decat vehiculele care circula pe alta banda in acelasi sens de circulatie.

(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.

(6) Tramvaiul aflat in mers poate fi depasit si pe partea stanga atunci cand drumul este cu sens unic sau cand intre sina din dreapta si marginea trotuarului nu exista spatiu suficient.

 

Acum... ideea e simpla daca o observi. Catva lucruri:

1 - art. 118 lit. a) spune clar ca trebuie sa te asiguri daca ala din fata a pus sau nu semnal.

2 - art. 118 lit. c) daca aia e distanta laterala eu mananc strada aia.

3 - art. 118 lit. d) nerepsectat in totalitate.

4 - art. 45 al. 5 spune clar ca se interzice depasirea prin dreapta CU EXCEPTIA celor care S-AU INCADRAT corespunzator blablabla. Ia zi-mi tu mie, cum te incadrezi corespunzator pe o banda cu latimea de 3.5m tu avand un ecartament de 2 m, lasand un spatiu fata de bordura din dreapta de 0.75m in medie si fara a incerca sa intri in pe sensul opus? La un calcul simplu iti ramane un spatiu de manevra de 0.75m in care tu trebuie sa eviti cu cele 4 roti ale tale ghiuleaua care vine pe 2. PRACTIC nu ai cum.

 

Revenind la discutia noastra, art. 45/5 reflecta faptul ca nu ai voie sa depasesti prin dreapta. In cazul in care te incadrezi pt viraj nu se mai numeste depasire, pt ca intentia ta e clara de a schimba directia de mers. Nu ai cum sa depasesti un vehicol care schimba directia de mers decat un vehicol care circula pe aceeasi directie de mers. Asta e definitia depasirii vezi 45/1. In momentul in care vehicolul care vrei sa-l depasesti da semne ca va schimba directia, depasirea ta se transforma rapid in evitare... asta daca mai ai timp.

Tot ce spui tu este valabil pentru depasirea vehiculelor care circula in acelasi sens. Nu si pentru cazul cand cel depasit schimba directia de mers la stanga, caz foarte clar reglementat de articolul 45 aliniatul 5, a carui depasire se face prin partea dreapta. Se vede clar in materialul video ca cel cu Matizul a semnalizat. Treaba cu metri si ruleta nu este nici ea specificata in articol.

Editat de TARKA 2
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ce spui tu este valabil pentru depasirea vehiculelor care circula in acelasi sens. Nu si pentru cazul cand cel depasit schimba directia de mers la stanga, caz foarte clar reglementat de articolul 45 aliniatul 5, a carui depasire se face prin partea dreapta. Se vede clar in materialul video ca cel cu Matizul a semnalizat. Treaba cu metri si ruleta nu este nici ea specificata in articol.

A semnalizat cu 50m inainte? Daca da, atunci e nevinovt (legal). Daca a semnalizat cu 10m inainte, e ca si cum nu ar fi semnalizat (dpdv legal), deci e vinovat (iar, dpdv legal). Moral, asigura-te mai soferule cand faci stanga ca sunt si motoristi idi...neatienti care se cred avioane de vanatoare.

Editat de switch
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ia zi-mi tu mie, cum te incadrezi corespunzator pe o banda cu latimea de 3.5m tu avand un ecartament de 2 m, lasand un spatiu fata de bordura din dreapta de 0.75m in medie si fara a incerca sa intri in pe sensul opus? La un calcul simplu iti ramane un spatiu de manevra de 0.75m in care tu trebuie sa eviti cu cele 4 roti ale tale ghiuleaua care vine pe 2. PRACTIC nu ai cum.

2m ecartamentu unui Matiz ??? :) . Pai Loganul, cu oglinzi cu tot are 1,95. Matizul are 1,45 (latime, cu totul, nu ecartament). 3.50-1.45= 2,05, presupunand ca Matizul e lipit de marcajul dintre sensuri, urmand sa vireze stanga. In 2m e loc cacalau sa fie depasit prin dreapta, chiar si de alt Matiz :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A semnalizat cu 50m inainte? Daca da, atunci e nevinovt (legal). Daca a semnalizat cu 10m inainte, e ca si cum nu ar fi semnalizat (dpdv legal), deci e vinovat (iar, dpdv legal). Moral, asigura-te mai soferule cand faci stanga ca sunt si motoristi idi...neatienti care se cred avioane de vanatoare.

 

motociclistul a incercat sa depaseasca 2 masini consecutiv. n-ai voie sa faci asta.

 

matizul avea semnalul pus din primul cadru, se vede daca te uiti atent.

 

am mers destul prin bucuresti cu un logan duba la care nu ai decat oglizile laterale. si am vazut cat de haotici sunt unii motociclisti. ma uitam in oglinda din dreapta il vedeam, ma uitam in stanga sa vad daca am cum sa-i fac loc si el era in oglinda stanga....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar asta este definitia culpei:

Faptul ca nu ai prevazut ca prin actiunea ta, poti provoca o dauna unei alte persoane.

 

Ex.: arunci o piatra peste un gard si ea cade peste un gospodar.

Nu poti spune, pai eu de unde era sa stiu ca acolo era un om, eu n-am vazut.

Asa este, n-ai vazut dar trebuia sa prevezi. Vina este 100% a ta.

Nici macar caz "fortuit" nu este (situatie care nu putea fi evitata). Puteai sa nu arunci piatra.

 

Ca si aici: Eu m-am asigurat, dar pana m-am caznit eu, el a si venit peste mine!

S-a intamplat accidentul, te incadrezi perfect in definitia culpei.

Franai pe banda ta, te asigurai. Inainte sa te pui in miscare la stanga, te mai asigurai odata si daca vedeai "racheta" intepeneai.

N-ai prevazut ca vine glontul, treaba ta. Daca era un Kraz? :)

Era ultima ta zi.

Simplu.

Esti total absurd! Te auzi ce spui ? Sincer ? Te auzi ce spui ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...