Sari la conținut

Accident Bucuresti 24.05.2010 - Policlinica Titan


bikeritza
 Share

Postări Recomandate

Vreti sa vedeti un mers curat ? Ne facem timp, imi umpleti rezervorul si pe cai...Semnale, incadrari, trase. Unde aveti nelamuriri intrebati si dam restart. Bun ar fi un sistem de comunicatie, sa va zic din mers, de ce asa si nu altfel. Astfel pot sa va arat si ce greseli fac ceilalti participanti la trafic. Problema e ca nu prea imi place sa merg in grup, nu stiu ce surprize imi rezervati si parca nu prea m-as risca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 440
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Pai eu ce ziceam, Bucurestiul are alt cod rutier, a nu se confunda cu cel semnat de Romania la conventia de la Viena din 1968.

 

La Viena in 1968 nu s-a semnat niciun cod rutier prietene. S-a semnat Conventia Internationala privind Circulatia pe Drumurile Publice referitoare la sistematizarea acestora, raspunderea civila auto obligatorie si recunoasterea dreptului de circulatie internationala a permiselor de conducere si certificatelor de inmatriculare. Mai documenteaza-te .... n-are nicio treaba conventia de la Viena cu asigurarea la schimbarea directiei de mers....

Mesaj completat

Daca zici tu, asa e, bine de stiut. Dar daca est intersectie in + un drum cu prioritate si altul cu cedeaza trecerea iar cei care vin pe cedeaza trecerea fac amandoi stanga, ocolind centrul intersectiei dupa stilul vechi si fac poc, cine e de vina? Merci de meditatie. :lol:

 

La egalitate de semne se aplica regula prioritatii de dreapta. Sa se intample ce ai zis tu inseamna ca unul sa ocoleasca iar celalalt sa nu. Daca ocolesc aman2 nu se pleznesc. In cazul in care se pleznesc se considera vinovat cel care a intrat ultimul in intersectie, in speta cel care nu ocoleste centrul imaginar (distanta parcursa redusa) pentru ca nu a lasat sa se scurga centrul intersectiei. Alte nelamuriri?

Editat de Nightwolf
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hai noroc copii. va scriu de pe patul de stipal de unde ma recuprez. cu durerile de la picior am reusit sa le ignor si nu prea le mai simt. in schimb capul imi face probleme de la prea mult stat intins in pat. fiecare ridicare la 90 grade vine cu o serie de baroase care le incasez in crestetul capului cu cadenta unui picammer. in rest chiar daca am facut 2 zzile la rand febra si in continuare curgee sange pe la operatii, lucru normal cica, sper ca pe 31 mai si fiu in patul de acasa.

 

cat despre accident: nuu am avut rabdare sa citesc tot ce ati postat aici, ma doare capul si nu am rabdarea necesara. o sa va povestesc cum am vazut eu accidentul:

 

eram pe rotunda oproit si ma uitam la ce vine din dreapta. apoi va pasatul cu semnalul pus dar cu botul usor spre contrasens. in scuar pe zona hasurata era 2 masini care asteptau si banda de facuta stanga era libera. m-am uitat din nou in stanga si am pornit, tot timpul cu un ochi la pasat. cand ajung pe banda 2 il vad ca se pune in miscare, apoi urmeaza ce face boul asta???? si urmeaza poc. eu zbor 2-3 metri intainte si ma dau dea-dura. moto zace culcata pe partea dreapta cu motoru pornit. Dau sa ma ridic si in momentul in care am pus greutatea si in piciorul stang am cazut inapoi la pamant si mi-am dat seama ca e grav. pasagerul pasatului s-a apucat sa sune la 112 soferul ma intreba de unde am aparut. l-am sunat pe tata, apoi pe iubita mea si apoi pe claudiu (metal heart, care a venit intr-o suflare la fata locului).

 

tin minte ca a oprit un baiat cu un SS negru care mni-a pus s0aua pasagerului sub cap si un fazer negru , apoi a venit smurd-ul. cand eram bagat in ambulanta l0am vazut pe tata si pe claudiu si imi aduc aminte ca i-am tipat ca uitel pe claudiu vb cu el ca sa mute motorul.

 

apoi a urmat tot circul care il implica mersul la spital si vizitele politistilor.

 

si cam asta a fot stot.. politistii ma asteapta cad ma fac bine sa ma duc sa le dau declaratii.

 

multumesc toturor care s-au implicat direct si celor care mi-au urat de bine pe diverse cai.

 

promit sa ma fac bine si sa incalec din nou in sha.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Recuperare usoara Cavalerule!

 

Imi pare rau de ghinionul pe care l ai avut dar intotdeauna se putea si mai rau...oricum e loterie in traficul asta, poate doar karma sa te mai salveze in acest buCUResti infect.

Te asteptam din nou la rond sa rontaim semintze.

 

Sanatate maxima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavalere, mare ghinion, acum la inceput de sezon.., ai avut si noroc ca se putea si mai rau, am trecut cu motorul la vreo cateva minute dupa ce te luase ambulanta, ce sa zic, ca sofer ce sunt pot sa spun ca situatia respectiva este aiurea, tine de mica intelegere si de contactul permanent cu privirea soferului, aici cred ca trebuia sa fii mai atent, sa te asiguri 100% ca idiotul te-a vazut, oricum, refacere rapida iti doreste Jean.., dupa motor imi parea-i cunoscut si s e pare ca nu m-am inselat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

E clar,conservarul nu s-a uitat. Pentru teoreticieni,nu s-a asigurat la plecarea de pe loc,nu conteaza de unde venea Cavaleru. Am patit-o si eu,ieseam de pe o straduta,urma sa virez la dreapta si stateam cu ambreiajul calcat si cu privirea catre stanga. Cand s-a facut loc am plecat si am intors capul catre inainte tocmai la timp ca sa vad cum tranteam o femeie care trecea pe la botul masinii adica pe banda 1 in loc sa ma ocoleasca prin spate adica pe trotuar. Mea culpa ca nu m-am uitat in toate partile la plecare,am avut noroc ca doar am culcat-o.

Mesaj completat

E clar,conservarul nu s-a uitat. Pentru teoreticieni,nu s-a asigurat la plecarea de pe loc,nu conteaza de unde venea Cavaleru. Am patit-o si eu,ieseam de pe o straduta,urma sa virez la dreapta si stateam cu ambreiajul calcat si cu privirea catre stanga. Cand s-a facut loc am plecat si am intors capul catre inainte tocmai la timp ca sa vad cum tranteam o femeie care trecea pe la botul masinii adica pe banda 1 in loc sa ma ocoleasca prin spate adica pe trotuar. Mea culpa ca nu m-am uitat in toate partile la plecare,am avut noroc ca doar am culcat-o.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu altceva am cerut:

Articolul cutare / din regulamentul cutare care de refera la INCADRAREA PE BENZI DUPA VIRAJ

Mesaj completat

Nu mai exista. Era pe vremuri (cand am dat B-ul) prevederea ca daca faci stanga te incadrezi pe banda cea mai din stanga si daca faci dreapta pe banda cea mai din dreapta, s-a scos si acum poti face stanga pe orice banda si dreapta pe orice banda.

 

In rest punctele 1 si 2 ale lui Nightwolf sunt corecte.

Mesaj completat

E clar,conservarul nu s-a uitat.

Poate s-a uitat, dar avea prioritate fata de motocicleta si o fi zis ca nu e nimeni nebun sa intre cu motocicleta intr-o masina cand trebuie sa ii acorde prioritate. Daca nu e clar, motocicleta trebuia sa acorde prioritate masinii, ceea ce nu s-a intamplat. Soferul masinii nu avea nici o obligatie fata de moto, doar fata ce cei care veneau pe bulevard din dreapta lui.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai citit nici ce s-a zis aici si nici legea,conservarul nu l-a vazut de loc,se uita doar in stanga iar legea spune ca la punerea in miscare trebuie sa dea prioritate tuturor,chiar si celor ce vin de pe drumul fara prioritate. Motocicleta era deja in botul lui cand el s-a pus in miscare.

Hai Cavalere,fa-te bine repede ca mai destul sezon.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca nu ai citit nici ce s-a zis aici si nici legea,conservarul nu l-a vazut de loc,se uita doar in stanga iar legea spune ca la punerea in miscare trebuie sa dea prioritate tuturor,chiar si celor ce vin de pe drumul fara prioritate. Motocicleta era deja in botul lui cand el s-a pus in miscare.

You and your kind make baby Jesus cry. Sau, in limba romana, sper sa ajungeti sa va dati seama ce-i ala non-sens si cum e cu datul prioritatii chiar si celor ce vin pe drumul fara prioritate.

 

In rest, Cavaleru, iti doresc sa te faci bine repede si fara sechele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatate mestere! Pune-te pe picioare si pe viitor fii si tu un pic mai atent, cauta sa nu te mai grabesti si evalueaza mai atent ce se intampla in jurul tau. Tu stii cel mai bine unde si ce trebuia facut, ce nu a mers bine atunci, acolo, pentru ca pe viitor sa fie ok. Nu am timp din pacate dar aici se putea face un filmulet cu cativa protagonisti, cu situatia reala a accidentului si cu situatia normala, care nu ar fi dus la accident. Ar fi fost instructiv. Asa nu , asa da. Ceva actori gaseam, trei masini si un motociclist, intr-o zi de duminica dupa pranz sau la o ora cand nu prea e trafic. Cu comentul de rigoare pe ambele variante. Acest film postat intr-un topic de accidente, cu datele de rigoare : cine, cand, unde, cu ambele variante, plus daunele (diagnostic medic si mecanic pentru motor, costurile de recuperare si reparatii fier si perioada de recuperare a accidentatului ( unde este cazul ) comenturile televiziunilor si ale Politiei (daca sunt), declaratii de la cei implicati si verdictul Politiei cu vinovatul respectiv, eventual la ce articole l-au incadrat. Asa vad eu un topic pentru accidente, de unde sa putem invata ceva cu adevarat. Pana atunci bajbaim si ne contram aici, inca suntem in epoca de piatra. Daca am fi mai uniti, daca am avea o buna organizare, oameni cu idei si de cuvant, ne-am implica mai mult si i-am sustine, am reusi sa facem mai mult, inclusiv ceva cursuri de teorie,mecanica, etc. pentru membrii comunitatii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus pe la pagina 12 CryAngel27 o schita care lamureste destul de bine cum sta treaba cu "prioritatea" masinii intr-un caz de prioritate la intorcere intr-o intersectie in T daca manevra nu este interzisa. Mi se pare ca se discuta cum se face apa calda. Idea este ca nu pe acolo trebuia sa intorca cocalarul, nu a respectat marcajele de pe carosabil, care pentru unii sunt navete spatiale. Cine sta pe acolo, trece sau a trecut pe acolo stie despre ce vorbesc. Zona hasurata este creata special pentru crearea unei intersectii, cu intoarcere si restul dichisului. Daca intorcea conform marcajelor, s-ar fi incadrat corespunzator pe drumul cu prioritate si altfel statea treaba.

Dar aici pana la urma, nici macar despre asta nu a fost vorba, ci despre faptul ca ala cu masina nu a va ce sa cauta acolo si nu a respectat marcajele.

Pentru ca intreba cineva unde se mai gaseste o "ineptie" din asta in Bucuresti...

Se gaseste la intersectia Lascar Catargiu cu Str. Frumoasa, fosta Lemnea, in dreptul Hotelului Minerva, unde, daca vrei sa intorci dupa popicii de plastic venind din directia Romana, s-o iei iar spre Romana, trebuie sa cedezi de dreapta celor care vin de pe Frumoasa, chiar daca cei care se deplaseaza din directia aceea au semafor cu cedeaza si obligatoriu dreapta.

Eu sper ca n-a dat Cavalerul peste niste militieni care vor sa se spele pe maini usor cu un cedeaza si gata.

Sanatate si rabdare ii doresc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus pe la pagina 12 CryAngel27 o schita care lamureste destul de bine cum sta treaba cu "prioritatea" masinii intr-un caz de prioritate la intorcere intr-o intersectie in T daca manevra nu este interzisa. Mi se pare ca se discuta cum se face apa calda. Idea este ca nu pe acolo trebuia sa intorca cocalarul, nu a respectat marcajele de pe carosabil, care pentru unii sunt navete spatiale. Cine sta pe acolo, trece sau a trecut pe acolo stie despre ce vorbesc. Zona hasurata este creata special pentru crearea unei intersectii, cu intoarcere si restul dichisului. Daca intorcea conform marcajelor, s-ar fi incadrat corespunzator pe drumul cu prioritate si altfel statea treaba.

Dar aici pana la urma, nici macar despre asta nu a fost vorba, ci despre faptul ca ala cu masina nu a va ce sa cauta acolo si nu a respectat marcajele.

Pentru ca intreba cineva unde se mai gaseste o "ineptie" din asta in Bucuresti...

Se gaseste la intersectia Lascar Catargiu cu Str. Frumoasa, fosta Lemnea, in dreptul Hotelului Minerva, unde, daca vrei sa intorci dupa popicii de plastic venind din directia Romana, s-o iei iar spre Romana, trebuie sa cedezi de dreapta celor care vin de pe Frumoasa, chiar daca cei care se deplaseaza din directia aceea au semafor cu cedeaza si obligatoriu dreapta.

Eu sper ca n-a dat Cavalerul peste niste militieni care vor sa se spele pe maini usor cu un cedeaza si gata.

Sanatate si rabdare ii doresc.

Sper ca nu Nightwolf, omul cu ruleta, este cel ce decide vinovatia, caci o parte de vina are si soferul.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pe 31 o sa ies din spital. am voie sa merg cu carje. tot ce conteaza este sa ajung acasa.

 

in cazul in care sunt vinovat cat stau fara permis?

Mesaj completat

adaugire: soferul mi-a recunoscut ca nu s-a uitat decat in dreapta lui.

Am avut ghinion.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cred ca se va aplica asta:

3. Constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda prevazuta in clasa a III-a de sanctiuni si cu aplicarea sanctiunii contraventionale complementare a suspendarii dreptului de a conduce pentru o perioada de 60 de zile savarsirea de catre conducatorul de autovehicul sau tramvai a urmatoarelor fapte:

a) nerespectarea regulilor privind prioritatea de trecere, depasirea sau trecerea la culoarea rosie a semaforului, daca prin aceasta s-a produs un accident de circulatie din care a rezultat avarierea unui vehicul sau alte pagube materiale;

 

Dar am oarecare indoieli, pentru ca se deschide dosar penal in momentul in care din accident rezulta victime. Nu stiu daca pe perioada cercetarii se suspenda dreptul de a conduce sau se suspenda dupa incheierea cercetarilor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

A pus pe la pagina 12 CryAngel27 o schita care lamureste destul de bine cum sta treaba cu "prioritatea" masinii intr-un caz de prioritate la intorcere intr-o intersectie in T daca manevra nu este interzisa. Mi se pare ca se discuta cum se face apa calda. Idea este ca nu pe acolo trebuia sa intorca cocalarul, nu a respectat marcajele de pe carosabil, care pentru unii sunt navete spatiale. Cine sta pe acolo, trece sau a trecut pe acolo stie despre ce vorbesc. Zona hasurata este creata special pentru crearea unei intersectii, cu intoarcere si restul dichisului. Daca intorcea conform marcajelor, s-ar fi incadrat corespunzator pe drumul cu prioritate si altfel statea treaba.

Dar aici pana la urma, nici macar despre asta nu a fost vorba, ci despre faptul ca ala cu masina nu a va ce sa cauta acolo si nu a respectat marcajele.

Pentru ca intreba cineva unde se mai gaseste o "ineptie" din asta in Bucuresti...

Se gaseste la intersectia Lascar Catargiu cu Str. Frumoasa, fosta Lemnea, in dreptul Hotelului Minerva, unde, daca vrei sa intorci dupa popicii de plastic venind din directia Romana, s-o iei iar spre Romana, trebuie sa cedezi de dreapta celor care vin de pe Frumoasa, chiar daca cei care se deplaseaza din directia aceea au semafor cu cedeaza si obligatoriu dreapta.

Eu sper ca n-a dat Cavalerul peste niste militieni care vor sa se spele pe maini usor cu un cedeaza si gata.

Sanatate si rabdare ii doresc.

 

 

ai dreptate, unu' e vinovat ca a intprs pe unde nu trebuie, altu' e vinovat pt. nerespectarea lu' cedeaza.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pai daca trec toti aia ... vitezomanii din banda 2 si 3 ... ce te opreste sa te duci in banda 1? O scama? De ce te bagi direct in banda 3? Ca e aproape de tine?

Imi pare rau ca nu mai scrie cineva care sa ma sustina, e foarte simplu ceea ce spun eu si e chiar si foarte legal... dar mai simplu de atat nu pot explica.

Pur si simplu NU AI CE CAUTA DIRECT IN BANDA 3 de oriunde ai veni! Esti ca un OZN in mijlocul lanului de porum, ca musca in iaurt, ca ....

La noi benzile se numeroteaza de la bordura, nu de la axul drumului, deci ca sa ajungi pe banda intai inseamna ca le traversezi pe toate. Daca e o intersectie fara semafor (cum e cea unde a avut accidentul asta) sau un loc de intors sa faci asa ceva pe langa ca e cam ilegal dovedeste si simt de sinucigas.

Si da, exista si banda de accelerare pentru dupa intors cel putin la bulgari (de exemplu pe Bulevalrdul Bulgarya in Ruse).

 

...

din moment ce a fost contact intre vehicule, si Passatul era in acceasi intersectie. Si iesise din scuar si se afla pe un drum cu prioritate.

Pai tocmai asta e problema care trebuie elucidata din film, daca iesise sau nu iesise. Eu zic ca nu iesise si deci nu se afla pe drum cu prioritate, ca s-a asigurat doar la dreapta si i-a dat talpa ignorand straduta si motociclistul care deja trecuse de semnul cu "Cedeaza trecerea", dar n-am fost acolo asa ca imi dau si eu cu presupusul ca si voi. Oricum tocmai am citit ca si impricinatul cu VW a recunoscut ca s-a uitat doar la dreapta...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuarul nu e alta strada, face parte din drumul cu prioritate. E similar cu benzile speciale de facut stanga, daca vreti, si cine e incadrat pe scuar sa intoarca trebuie sa acorde prioritate doar celor care vin din sensul opus. Deja suna prea fanteziste toate interpretarile ca masina era stationata - punerea in miscare a unui vehicul stationat este pentru cele parcate, nu oprite la semafor, trecere de pietoni sau in intersectie pentru acordare de prioritate. De asemenea prioritatea de dreapta nu exista cand ai triunghiul de cedeaza trecerea. Soferul nu s-a uitat, dar nici nu era obligat sa se uite, era o zona sigura din punctul lui de vedere: o straduta cu triunghi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cavalere, mare ghinion ai avut...nasol ca nu s-a uitat spre tine, se intampla cateodata cand e sens unic sa uiti ca din stanga mai vine cate un pieton sau alt vehicul care traverseaza ca tine. ..da sa-ti intre chiar in picior, nasol, altfel nu cred ca ar fi fost prea grav. Sau nu ti-a intrat exact in picior ? Si eu stau in zona si scuarurile alea sunt aiurea, toti intorc dupa ureche acolo

Tu fa-te bine si pana te faci, o sa cerceteze autoritatile si o sa vada cine e vinovat. Daca esti tu, pt. neacordare de prioritate-60 zile , dar la cerere, dupa 1 luna poti sa dai un examen teoretic de 13 intrebari si daca faci 11 ti-l dau inapoi intr-o saptamana, am avut si eu ghinion d-asta, eram iesit un pic sa vad pe dupa un jeep parcat in coltul strazii!!! :lol: si a a venit unul cu 100 la ora si a intrat in partea din fata a masinii mele, noroc ca n-am patiti nimic, dar am fost considerat vinovat. Asta e, lege aplicata prost, poate la tine o sa cerceteze mai atent, tu sustine varianta care o spunea cineva mai sus, cu doua vehicule care fac stanga fiecare din ele, poate scapi fara permis suspendat.

Dar eu zic sa te gandesti in primul rand sa te recuperezi, asta e important, oricum o sa stai ceva timp fara se mergi pe motor si pana atunci iti primesti si permisul inapoi - daca ti-l suspenda! Iar apoi te astept la o tura in afara orasului sau pe off-road- macar in off-road ti-o faci singur, nu ti-o fac altii! Lasa-l naibii de oras, incearca sa mergi cu motorul pe acolo numai cand nu ai cu ce, nu vezi ca a devenit o loterie , scapa cine poate de neatentia, nesimtirea si inconstienta soferilor (din care multi si-au luat carnet pe spaga in ultimul timp). Din Titan eu ies pe Pallady afara din oras si de acolo gasesc directii si trasee destule-daca vreau sa mai plimb. Iar in oras - metrou, frate, e sfant! Sau masina cand e posibil- nu sa stau ore in trafic. Iar motor- cu maxima prudenta si tot se gaseste la fiecare drum cate unul pe care l-am evitat eu, desi trebuia sa o faca el!! Asa ca m-am saturat, nu mai am nici o placere sa merg in oras cu motorul sau masina, e un stres sa fii tot timpul incordat ! Asa ca merg doar in afara - pe touring si pe enduro.

 

Sanatate maxima, bine ca ai scapat numai cu atat, putea sa fie mai rau!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Scuarul nu e alta strada, face parte din drumul cu prioritate. E similar cu benzile speciale de facut stanga, daca vreti, si cine e incadrat pe scuar sa intoarca trebuie sa acorde prioritate doar celor care vin din sensul opus. Deja suna prea fanteziste toate interpretarile ca masina era stationata - punerea in miscare a unui vehicul stationat este pentru cele parcate, nu oprite la semafor, trecere de pietoni sau in intersectie pentru acordare de prioritate. De asemenea prioritatea de dreapta nu exista cand ai triunghiul de cedeaza trecerea. Soferul nu s-a uitat, dar nici nu era obligat sa se uite, era o zona sigura din punctul lui de vedere: o straduta cu triunghi.
Soferul nu a vazut straduta, nu a vazut triunghiul, nu a vazut motocicleta. De ce ? Era prea grabit sa invarta volanul. E un sofer incepator cu siguranta si se crede asul soselelor, e pusti si la varsta lui totul e sa o frigi tare... unde ? In viraje in capatul stradutelor dintre blocuri, sa iesi, sa intri cu scartz si sa ai boxe puternice, ca de ...e si el cineva, are masina acum si masina poate. Acelasi lucru pe care il fac si pustii, unii dintre ei pe o motocicleta puternica si experienta ioc. Inchipuiti-va situatia invers, in locul masinii motocicleta, in aceeasi locatie si aceeasi dinamica a acestui accident. Cavalerule spune-ne cati ani ai si ce experienta, ca pe ala l-am vazut in poze, pe sofer.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soferul nu a vazut straduta, nu a vazut triunghiul, nu a vazut motocicleta. De ce ?

Faci o gramada de presupuneri cand de fapt soferul nu trebuia sa se uite dupa straduta, triunghi, motocicleta. Mergea pe un drum cu prioritate (ditabmai bulevardul) si intorcea pe acel drum, singura lui grija era traficul de pe bulevard. Putea sa aibe si 60 de ani si sa nu se uite, sa fie membru al Academiei Romane, sa conduca un Trabant si sa dea peste moto, nu are nici o vina, punct. Restul e pierdere de vreme si povesti pentru cercetasi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Faci o gramada de presupuneri cand de fapt soferul nu trebuia sa se uite dupa straduta, triunghi, motocicleta. Mergea pe un drum cu prioritate (ditabmai bulevardul) si intorcea pe acel drum, singura lui grija era traficul de pe bulevard. Putea sa aibe si 60 de ani si sa nu se uite, sa fie membru al Academiei Romane, sa conduca un Trabant si sa dea peste moto, nu are nici o vina, punct. Restul e pierdere de vreme si povesti pentru cercetasi.
Formulari asemeni acestora : 1. Conducerea preventiva 2. Adaptarea vitezei la conditiile de drum, iti spun ceva ? Cosidera ca aici se aplica pct.1 conducerea preventiva si te uiti in toate partile, inainte de a pleca din scuar, nu avem ochelari de cal si chiar daca unul gresea, soferul putea sa il evite plecand mai incet din scuar, punct.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soferul nu a vazut straduta, nu a vazut triunghiul, nu a vazut motocicleta. De ce ? Era prea grabit sa invarta volanul. E un sofer incepator cu siguranta si se crede asul soselelor, e pusti si la varsta lui totul e sa o frigi tare... unde ? Cavalerule spune-ne cati ani ai si ce experienta, ca pe ala l-am vazut in poze, pe sofer.

Toata lumea presupune, tu afirmi, ai zice ca ai fost acolo si-l cunosti si bine pe om

 

Cavalerule spune-ne cati ani ai si ce experienta, ca pe ala l-am vazut in poze, pe sofer.

puteai sa vezi in profil: 28 ani si permis din 2008

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sanatate Cavalere ! Accidentul a fost o combinatie factori nefasti... Invata din el.

Claudiu are numarul meu. Carje am inteles ca ti-ai procurat cumva. Daca cumva mai ai totusi nevoie ale mele iti stau la dispozitie.

Poate ne vedem la o bere cand oi putea si tu sa iesi la o terasa.

Recuperare rapida si completa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in cazul in care sunt vinovat cat stau fara permis?

 

adaugire: soferul mi-a recunoscut ca nu s-a uitat decat in dreapta lui.

Am avut ghinion.

 

Cer scuze ca redeschid discutia pe problema prioritatii, dar simt in postul de mai sus o urma de resemnare cu care nu pot fi de acord. In opinia mea de motociclist incepator, in cazul in care te confrunti cu riscul de a ramane fara permis la inceput de sezon 60 de zile (sau cate or fi), trebuie sa faci tot ce poti ca sa te aperi :cheers: Adica, in cazul in care politia considera ca esti vinovat, te amendeaza si iti ridica permisul, trebuie sa faci contestatie, cu atat mai mult cu cat toate discutiile iscate aici lasa sa se presupuna ca s-ar putea sa nu fie o problema de prioritate atat de simpla pe cat pare. Nu uita ca, daca in momentul asta politistul e suveran, in fata judecatorului porniti amandoi de pe acelasi picior (no pun intended) de egalitate. De exemplu, eu as argumenta dupa cum urmeaza (o sa explic in amanunt, unele idei s-au mai spus deja dar o sa incerc sa sistematizez).

 

Sa presupunem ca se adevereste ce a spus Nightwolf si esti considerat vinovat pentru ca "cine iese de pe Rotunda trebuie sa cedeze trecerea tuturor vehiculelor care circula pe drumul prioritar, inculusiv celor care schimba directia de mers". Faptele sunt urmatoarele: avem o intersectie in T in care tu intri de pe cedeaza trecerea, iar VW efectueaza o manevra de intoarcere pe drumul cu prioritate (nu cunosc intersectia cu pricina deci discut doar pe baza informatiilor de aici).

 

Cred ca argumentele care tin de prioritatea de dreapta, incadrarea pe benzi, ocolirea centrului sau marcaje nu iti vor da castig de cauza pentru ca nu se pot "compara" cu semnificatia foarte clara a triunghiului intors. In schimb, textul referitor la intoarcere care a fost deja citat in alte posturi te-ar putea ajuta eventual.

 

In drept exista un principiu potrivit caruia norma speciala deroga de la norma generala. Asta inseamna ca pentru situatii specifice se pot institui norme speciale care sa prevada altceva (chiar invers) fata de normele generale care s-ar aplica in lipsa. Cand pentru o situatie data se intalnesc o norma generala si una speciala care sunt incompatibile si nu se pot aplica concomitent, se va aplica norma speciala.

 

Sa zicem ca tie ti se va aplica norma care spune ca atunci cand vezi triunghiul trebuie sa lasi sa treaca pe toata lumea care circula pe drumul cu prioritate. Asta e o norma generala, care se aplica de fiecare data cand intalnesti triunghiul. Pe de alta parte, cu privire la manevra de intoarcere exista o norma speciala in Regulament:

 

Art. 125 - "Pentru a putea întoarce vehiculul de pe un sens de mers pe celălalt prin manevrare înainte Âşi înapoi sau prin viraj, conducătorul acestuia este obligat să semnalizeze Âşi să se asigure că din față, din spate sau din lateral nu circulă în acel moment niciun vehicul."

 

Prevederea asta nu poate fi pur si simplu ignorata, data la o parte, asa ceva nu e voie. Dimpotriva, ea trebuie analizata si in cazul in care se ajunge la concluzia ca, in baza acestei norme, soferul care efectueaza manevra de intoarcere pierde prioritatea fata de restul lumii, atunci in intersectia care ne intereseaza avem un conflict aparent intre norma generala care ar spune ca tu trebuie sa cedezi trecerea si norma speciala care ar spune ca el trebuie sa cedeze trecerea. Conflictul se rezolva prin aplicarea prioritara a normei speciale potrivit principiului de mai sus.

 

Or, din interpretarea prin negatie a textului citat rezulta in mod clar ca in cazul in care din spate, fata sau lateral circula vreun vehicul, intoarcerea nu se poate efectua. Prin urmare, soferul avea obligatia sa se asigure din toate directiile posibile, iar in momentul in care te vedea trebuia sa nu mai continue efectuarea manevrei, sau, in alte cuvinte, sa iti acorde prioritate de trecere.

 

A se remarca faptul ca spate/fata/lateral acopera toate directiile posibile, deci in cazul intoarcerii legea nu mai vorbeste de drumul cu prioritate si drumul fara prioritate, ci toate sunt tratate egal (in cazul tau "spate" e irelevant pentru ca exista acel spatiu dintre sensuri, fata si mai ales lateral raman valabile). Fara sa stau sa caut, cred totusi ca e singurul sau oricum aproape singurul caz in care Regulamentul foloseste aceasta exprimare, pe cand de obicei se refera la drumul cu prioritate. Mai mult, obligatia de a te asigura ca nu vine nimeni din spate e si ea foarte interesanta - cand vrei doar sa virezi la stanga in intersectie nu ai o astfel de obligatie, desi din perspectiva sensului de mers de pe care incepi manevrele, amandoua arata la fel. Poti spune ca toate aceste particularitati intaresc ideea ca intentia legii a fost ca manevra de intoarcere sa fie o manevra speciala, a carei efectuare duce la pierderea prioritatii fata de orice vehicul aflat in circulatie pe drumul public (ai putea avea prioritate sa zicem fata de cei care nu s-au pus inca in miscare si fata de cei care ies dintr-un drum care nu e destinat circulatiei publice, dar nu prezinta relevanta in cazul de fata).

 

In cazul in care vrei sa intorci din 3 miscari pe DN e clar de ce ar trebui sa fie asa. Dar ai putea sustine ca o astfel de solutie ar avea o logica a ei si in intersectii, pentru ca aplicarea regulii generale ar duce le rezultate periculoase sau absurde:

 

Motivul pentru care avem semafoare, marcaje, semnalizatoare etc e predictibilitatea traficului. In cazul ideal un sofer ar trebui sa poata prezice in orice moment ce vor face celelalte vehicule si deci sa stie ce are de facut la randul lui. Problema cu manevra de intoarcere intr-o intersectie obisnuita e tocmai ca in general e impredictibila, in sensul ca in principiu nu ai cum sa faci diferenta intr-o prima faza intre o masina care vrea sa intoarca (si cu care te-ai intersecta precum in cazul tau) si una care vrea sa vireze stanga pe strada de pe care tu iesi (si cu care nu ai avea nicio treaba). Abia dupa jumatatea manevrei de intoarcere poti sa iti dai seama despre ce e vorba cu adevarat, ceea ce e prea tarziu si prin urmare foarte periculos - in cazul in care cel care intoarce ar avea prioritate, legal el nu ar trebui sa iti acorde nicio atentie (si e periculos cu atat mai mult cu cat intoarcerile sunt mult mai rare decat virajele stanga si deci mai greu de anticipat). O solutie prudenta ar fi deci ca soferul care efectueaza manevra impredictibila in timp util sa fie cel care are obligatia sa ii fereasca pe ceilalti.

 

Mai mult, din punct de vedere practic, daca se aplica regula generala a indicatorului de cedeaza si vrei sa circuli atat legal cat si in siguranta, avand in vedere ca nu poti sti de dinainte cine vrea sa intoarca si cine sa vireze stanga, inainte sa iti continui drumul trebuie sa astepti sa faca la stanga pe langa tine toti cei care au pus semnal, doar in considerarea faptului ca din cand in cand unul din ei ar putea totusi sa intoarca. In cazul in care drumul are o singura banda pe sens si nu se pot aplica regulile de inscriere pe benzi mentionate de Nightwolf, rezulta ca pana si pentru a face la dreapta de pe o straduta trebuie sa astepti sa treaca pe langa tine toti cei care fac stanga si cu care nu te intersectezi. O astfel de situatie ar fi in mod evident absurda, iar interpretarea legii nu poate duce la concluzii absurde, deci premisa de la care am plecat trebuie sa fie gresita. Asadar, solutia pierderii generale a prioritatii la manevra de intoarcere e nu numai prevazuta expres de art. 125 din Regulament ci si cat se poate de logica.

 

Revenind, eu cred ca te poti bate cu o eventuala decizie care te-ar scoate vinovat. Nu se poate sti daca o sa ai castig de cauza pana nu treci prin asta, insa pozitia ca tu ai fi avut prioritate nu e ridicola sau vadit neintemeiata in mod aprioric, cei care spun asta simplifica excesiv problema imho.

 

PS: OMG cat am scris, wall of text :(

Editat de axelg
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...