Sari la conținut

Yamaha Virago 535 - nu vrea sa porneasca


Postări Recomandate

Salutare,

 

sunt proaspatul posesor al unei Yamaha Virago 535 din '93, are 53000km si ii lipseste ei ceva intretinere, dar totusi a mers bine pana acum (300km).

Azi dimineata cand am vrut sa plec cu ea in schimb, nu a vrut deloc sa porneasca.

 

Ce se intampla: pun cheia in contact, se aprinde becul de N (ca e la neutru), pun contactul de RUN, si apas pe butonul de START. De obicei se invarte un pic starterul si apoi porneste motorul, dar acum se pare ca doar haraie un pic, si apoi se opreste, si nu se mai aude decat un zgomot precum scapariciul de la aprinzatorul de aragaz (presupun ca e scanteia de la bujie....), dar nu se pune nimic mecanic in miscare...

 

deasemenea am obs ca becul de Neutru isi pierde din intensitate concomitent cu tacanitul acela, deci presupun ca este intr-adevar scanteia de la bujie.

 

Ce pot sa-i fac sa identific mai precis unde e problema, sau chiar sa o pot repara? Se poate porni motorul prin impingere? (in cazul in care ma lasa in mijlocul drumului). Daca da, cum sa procedez?

 

Please help :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai bateria moarta/descarcata.

Cauze posibile:

- baterie veche, moarta

- releu de incarcare defect

- stator alternator defect

 

S-ar putea sa mearga pornita impinsa, o bagi in a 2-a sau chiar a 3-a, apesi ambreiajul, pui contactul , dupa ce te-a impins cativa metri dai drumul la ambreiaj.

Daca porneste , masoara-i tensiunea de incarcare ( iti trebuie un voltmetru/multimetru) . Daca tensiunea de incarcare este OK cel mai probabil bateria e moarta, daca nu este ok, raman celelalte variante.

Editat de binox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

 

multam de reply :cheers: ! Uite ce am gasit in manualul de service:

 

1 Starter motor does not rotate

1 Engine kill switch Off.

2 Fuse blown. Check fuse block (Chapter 8).

3 Battery voltage low. Check and recharge battery (Chapter 8).

4 Starter motor defective. Make sure the wiring to the starter is secure. Test starter relay (Chapter 8). If the relay is good, then the fault is in the wiring or motor.

5 Starter relay faulty. Check it according to the procedure in

6 Starter switch not contacting. The contacts could be wet, corroded or dirty. Disassemble and clean the switch (Chapter 8).

7 Wiring open or shorted. Check all wiring connections and harnesses to make sure that they are dry, tight and not corroded. Also check for broken or frayed wires that can cause a short to ground (see wiring diagram, Chapter 8).

8 Ignition switch defective. Check the switch according to the procedure in Chapter 8. Replace the switch with a new one if it is defective.

9 Engine kill switch defective. Check for wet, dirty or corroded contacts. Clean or replace the switch as necessary (Chapter 8).

 

Am un multimetru digital, si o sa verific voltajul bateriei. Trebuie sa verific oare si Amperajul? Cam ce valori minime ar trebui sa am?

 

Multumesc!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sa nu fie chiar releul de pornire. Acuma nu vreau sa te sperii dar am un prieten cu probleme asemanatoare la acelasi model si la el erau stricate angrenajele dinauntru, care fac legatura cu motorul. In prima faza incepuse sa porneasca din ce in ce mai greu abia mai cupla dupa care nu a mai cuplat deloc, dar daca spui ca se aude doar tacanit ala de obicei e de la prea putin curent.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

....e de la prea putin curent.

 

tinem pumnii, abia astept sa plec de la birou si sa ma duc acasa sa o iau la puricat... adevarul e ca porneste ea mai greu, nu la prima cheie, si la a doua sau a treia, si trebuie sa tin apasat cateva secunde bune (4-5 sec) ca sa inceapa sa porneasca, dar am crezut ca e din cauza temperaturii scazute. La mine in "zona" au fost 9 grade afara in timpul noptii, si poate poate e doar bateria.

 

O sa pun update diseara legat cu voltajul. Nu am redresor, sunt vai de mama mea, n-am decat sculele din trusa de yamaha, ceea ce e cam penibil :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

daca ai alarma si cateva zile nu ai pornit-o, dar alarma a pornit de 1-2 dati..s-a dus bateria. Eu am patit-o!

 

salut!

 

nu am alarma, si ieri tocmai am fost la plimbarica cu ea, si a mers fara probleme... o sa verific si sistemul de reincarcare, sa avd ce are, dar asta numai dupa ce reusesc sa o pornesc, nu? :cheers:

 

si o sa caut sa vad cum pot sa pornesc motorul prin impingere... poate va trebui sa o duc la service cumva, nu stiu, sper sa nu totusi...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu siguranta e de la bateria descarcata, exact cum a spus si @binox.

Roaga pe cineva sa te impinga.. ar trebui sa porneasca in cativa metrii, sa ai grija cu socul, eu cand am avut bateria terminata trageam si socul daca o porneam impinsa la rece.

Tzacanitul acela se aude de la electromotor, incearca sa cupleze dar nu are destula putere sa si invarta cat de putin.

Spor la impins :cheers:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tacanitul este de la releul de pornire. Adica bobina releului nu mai are tensiune suficienta si nu poate tine inchis circuitul care alimenteaza electromotorul.

 

Primul lucru pe care trebuie sa-l faci este, intr-adevar sa incarci bateria.

 

Sau poate are un tacanit la ghidon!!!! ;) :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

hello! multumesc de sfaturi, si ati avut dreptate! bateria era.

 

am verificat ieri voltajul bateriei si era de 12.6V. Ceea ce am inteles ca inseamna sub 20%, si chiar irecuperabil, adica chiar daca o reincarc tot o sa pice curand. Asa ca am cumparat alta baterie, noua. I-am pus acidul in bateria noua, si dupa 2 ore avea deja 12.6-12.7V, ceea ce inseamna cam 90-100%, deci am facut bine.

 

Este enervant faptul ca liniile de coombustibil (furtunurile) trec chiar pe deasupra si sunt f incomode cand schimbi bateria. Mai ales, ca vad ca fostul proprietar a inlocuit furtunul de tur cu alt furtun mai gros si mai scurt (e si imbinat la un loc, ca s-a crapat), si asta imi face treaba si mai grea. A trebuit sa dau jos si rezervorul, ca sa am mai mult loc de manevra cu furtunul. Dar am reusit. Cu o trusa de la Ikea :P

 

Dupa ce am pus bateria a pornit "la sfert", si e totul ok.

 

Inca o data multumesc! Topic rezolvat!

post-34278-1276963787_thumb.jpg

post-34278-1276963746_thumb.jpg

post-34278-1276963927_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Va salut, ma confrunt cu aceleasi simptome pe un hornet 600 singura diferenta este ca am incarcat bateria si tot nu vrea.

Cu aceeasi baterie mi s-a intamplat acelasi lucru acum 2-3 zile, insa s-a remediat ca prin minune a 2-a zi dimineata.(a plecat pur si simplu)

 

Bateria este destul de veche insa masoara 13.4V.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

curata toate contactele, stringe suruburile mai ales acolo unde iti ajunge (-) pe cadru. Clar pierzi tensiune undeva, pe un contact imperfect/fir intrerupt.

Ia la puricat tot traseul si sigur ai sa gasesti unde e buba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...