Sari la conținut

KTM EXC Racing 250 - cu probleme in pornirea la buton


Postări Recomandate

Salutare,

 

ieri cand ma intorceam de la o tura scurta pe camp si pe dealul Gusteritei, in cautarea unui loc de trecut un santa am trecut printr-o balta, in aceeasi zi am trecut prin altele mai mari, in fine.. am trecut cu bine de balta respectiva dar ma-m oprit la sant, cand am apasat pe buton s-a auzit un click, ca de la un releu dar nimic altceva, la urmatoarele apasari pe buton nu s-a mai auzit nimic, am incercat la pedala si intr-un final, dupa multe incercari am pornito (nu prea obisnuiesc sa pornesc la pedala, si fiindca sunt mai micut si nu ajung bine ...)

 

Am ajuns acasa , l-am spalat frumos si cam atat pt ziua de sambata, azi am desfacut saua sa verific bateria, are 13.02v cu motorul oprit, am observat ca surubul care strage masa pe cadru nu era strans f bine, l=am strans dar tot nu porneste, se aude doar un click in piesa de langa baterie

 

(#45 58211058000 STARTER RELAY 12V 99)

oem_part_images-02590111.gif

 

Sigurantele sunt bune, bateria pare buna, am cumparato anul trecut in iarna (decembrie 2009)

 

A mai patit cineva ceva asemanator ? Aveti vreo idee ce sa mai verific inainte sa il duc la service ?

 

Mersi.

Editat de ovisopa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare,

 

ieri cand ma intorceam de la o tura scurta pe camp si pe dealul Gusteritei, in cautarea unui loc de trecut un santa am trecut printr-o balta, in aceeasi zi am trecut prin altele mai mari, in fine.. am trecut cu bine de balta respectiva dar ma-m oprit la sant, cand am apasat pe buton s-a auzit un click, ca de la un releu dar nimic altceva, la urmatoarele apasari pe buton nu s-a mai auzit nimic, am incercat la pedala si intr-un final, dupa multe incercari am pornito (nu prea obisnuiesc sa pornesc la pedala, si fiindca sunt mai micut si nu ajung bine ...)

 

Am ajuns acasa , l-am spalat frumos si cam atat pt ziua de sambata, azi am desfacut saua sa verific bateria, are 13.02v cu motorul oprit, am observat ca surubul care strage masa pe cadru nu era strans f bine, l=am strans dar tot nu porneste, se aude doar un click in piesa de langa baterie

 

(#45 58211058000 STARTER RELAY 12V 99)

oem_part_images-02590111.gif

 

Sigurantele sunt bune, bateria pare buna, am cumparato anul trecut in iarna (decembrie 2009)

 

A mai patit cineva ceva asemanator ? Aveti vreo idee ce sa mai verific inainte sa il duc la service ?

 

Mersi.

 

 

1 pune un volmetru pe bateire si da la buton vezi la cat scade tensiunea in baterie in timp ce dai, daca scade sub 10 e bateria)

2 ia un cablu bross de la + de la bateria ta si pune-o direct pe intrarea in electromotor., daca o ia clarr e bobina de pornire, avand in vredere k face click...

3 daca nu porneste nici asa incearca cu alta baterie de la o masina punand - pe motor cu un cablu si + pe electromotor..

4 daca tot nu merge desfa electromotorul, ori ti-s gatas perii ori s-au blocat o intrat jeg..

daca tot nu emrge sunama 0765683835 marius :P

 

cliku ala ce zici tu de releu e defapt boblina de pornire cablu + dela baterien itnra in bobina piesa 45 din skema ta si merge in electromotor.

Editat de axi
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 pune un volmetru pe bateire si da la buton vezi la cat scade tensiunea in baterie in timp ce dai, daca scade sub 10 e bateria)

2 ia un cablu bross de la + de la bateria ta si pune-o direct pe intrarea in electromotor., daca o ia clarr e bobina de pornire, avand in vredere k face click...

3 daca nu porneste nici asa incearca cu alta baterie de la o masina punand - pe motor cu un cablu si + pe electromotor..

4 daca tot nu merge desfa electromotorul, ori ti-s gatas perii ori s-au blocat o intrat jeg..

daca tot nu emrge sunama 0765683835 marius ;)

 

cliku ala ce zici tu de releu e defapt boblina de pornire cablu + dela baterien itnra in bobina piesa 45 din skema ta si merge in electromotor.

 

Mersi, o sa incerc imediat.

 

Pana una alta am mai incercat sa pornesc motoru si sa pun voltmetru pe baterie, in timp ce acceleram nu se modifica curentul deloc, tot la 13.02v ramanea, nu ar fi trebuit sa creasca ?

 

Apropo de clicku ala nu se aude tot timpul, am impresia ca se aude doar dupa un timp dupa ce am incercat sa abas pe buton, de ex s-a auzit de dimineata cand am incercat, dar daca am mai apasat inca odata pe buton, dupa clickul ala nu s-a mai auzit nimic.. parca ar fi mort.. nu se intampla nimic, nu se auzea nimic.

 

Mai incerc si revin.

 

Mersi inca odata.

Mesaj completat

1. pune un volmetru pe bateire si da la buton vezi la cat scade tensiunea in baterie in timp ce dai, daca scade sub 10 e bateria)

-> Nu se schimba nimic pe voltmetru, acum nu s-a mai auzit nici un click (cum spuneam, nu se aude tot timpul, in cele mai multe cazuri, nu se aude nimic)

Mesaj completat

o mica paranteza, pana sa testez restu chestiilor.

 

Acum am vazut ca protectia aia de pe borna + a electromotorului este rupta, arata ca in poza de mai jos :P

post-6540-1277037139_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da-i curent de la o masina prin cabluri de pornire.

daca porneste usor atunci este bateria de vina.

inainte sa cumperi alta baterie verifica contactele electrice ce au legatura cu bateria si electromotorul.

 

exact asa am patit si eu. a murit subit bateria. nici acum nu imi explic cum a fost posibil :P

Editat de ketemeu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai facut cateva teste, si cel cu firul direct pe electromotor (nu s-a auzit nimic in electromotor, nu a inceput sa invarta) si am testat si bobina cum scrie in manual de service de la KTM, mai exact vedeti in imaginea de mai jos, testul cu multimetrul a indicat 0, in momentul conectarii multimetrului pe bornele boninei a scazut valoarea de la 1 ... 0,789 ... 0,456 ... 0

 

manual_ktm_exc_e_starter_test.jpg

 

Apoi am vrut sa desfac electromotorul de pe motor pt a face testul, tot conform indicatiilor din manual, dar nu am reusit sa-l scot, am desfacut suruburile alea doua, se misca putin dar nici gand sa iasa de acolo .. se misca doar cativa milimetrii, nu stiam daca mai e prins si in alte locuri sau daca e vreo smecherie si nu am mai insistat sa trag mai tare de el

 

electromotor_ktm_exc_estarter.jpg

 

Am incercat sa masor si firul care ajunge la electromotor, am pus multimetrul pe masa si pe firul ala, am apasat butonul de start, prima data a crescut curentul la 1,7v .. dupa care a ramas pe 0 .. la orice apasare a butonului, in Bobina nu s-a auzit nici un click.

 

Bateria indica 12,99v iar daca am pus becul din far pe baterie s-a aprins, nu pare slaba bateria.

 

Maine ma duc cu el la un service sa vedem daca reusesc sa mi-l fac pana incepe romaniacsu.

Mesaj completat

da-i curent de la o masina prin cabluri de pornire.

daca porneste usor atunci este bateria de vina.

inainte sa cumperi alta baterie verifica contactele electrice ce au legatura cu bateria si electromotorul.

 

exact asa am patit si eu. a murit subit bateria. nici acum nu imi explic cum a fost posibil :P

 

 

Bateria era terminata de tot? daca puneai un bec pe ea se aprindea? voltmetrul indica 12v ? sau e posibil sa fie 12v dar sa nu fie destul de puternica ( AMP ) sa mai invarta electromotorul. In cazul asta nu se mai aude chiar nimic nimic ? ca la mine nu se aude nimic cand apas butonul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

da-i curent de la o masina prin cabluri de pornire.

daca porneste usor atunci este bateria de vina.

inainte sa cumperi alta baterie verifica contactele electrice ce au legatura cu bateria si electromotorul.

 

exact asa am patit si eu. a murit subit bateria. nici acum nu imi explic cum a fost posibil :P

sunt baterii care mor subit si eu am patitasa,am scimbat bateria moarta si a fost ok.ma lasat pe un drum forestier pe care mergeam deja de 5 km si am oprit sa beau apa si cand am plecat murise,am dat pedala si apoi a doua zi am schibat bateria si a fost ok

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

sunt baterii care mor subit si eu am patitasa,am scimbat bateria moarta si a fost ok.ma lasat pe un drum forestier pe care mergeam deja de 5 km si am oprit sa beau apa si cand am plecat murise,am dat pedala si apoi a doua zi am schibat bateria si a fost ok

 

I-am dat curent acum de la masina, dar nu am deconectat bateria de la motor, am prins doar cablurile de la masina, pe bornele bateriei de motor, s-a auzit prima data un click in bobina dupa aia nimic :P Are rost sa mai incerc sa deconectez bateria de la motor? banuiesc ca daca era bateria ar fi trebuit sa o ia chiar daca era conectata si bateria "defecta", nu ? ... sau ???

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am dat curent acum de la masina, dar nu am deconectat bateria de la motor, am prins doar cablurile de la masina, pe bornele bateriei de motor, s-a auzit prima data un click in bobina dupa aia nimic :P Are rost sa mai incerc sa deconectez bateria de la motor? banuiesc ca daca era bateria ar fi trebuit sa o ia chiar daca era conectata si bateria "defecta", nu ? ... sau ???

 

Incarca la redresor bateria de la moto. Apoi, ca sa fi sigur, iei curent si de la masina. Atentie! Motorul masinii trebuie sa fie pornit! Eventual turat nitel. Daca nici asa nu porneste moto, ai eliminat problema bateriei. Cauti defectul mai departe. Releu (bobina) pornire, electromotor, freewheel...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

I-am dat curent acum de la masina, dar nu am deconectat bateria de la motor, am prins doar cablurile de la masina, pe bornele bateriei de motor, s-a auzit prima data un click in bobina dupa aia nimic :P Are rost sa mai incerc sa deconectez bateria de la motor? banuiesc ca daca era bateria ar fi trebuit sa o ia chiar daca era conectata si bateria "defecta", nu ? ... sau ???

Daca ai pus cablurile corect (+ la +) pe bornele motocicletei si nu a pornit la buton este alta cauza decat bateria.

Trebuie sa verifici in alta parte.

Probabil ca ai un contact slab undeva sau este vreo piesa blocata ce nu permite sa invarta demarorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca ai pus cablurile corect (+ la +) pe bornele motocicletei si nu a pornit la buton este alta cauza decat bateria.

Trebuie sa verifici in alta parte.

Probabil ca ai un contact slab undeva sau este vreo piesa blocata ce nu permite sa invarta demarorul.

 

Masurand firul care ajunge la electromotor, in timp ce am apasat pe buton, tot 0v indica multimetrul ;) dar nici daca am pus un fir pe plusul bateriei si pe electromotor nu se auzea ceva... sa speram ca nu e paguba prea mare :P

 

PS. m-au blestemat constructorii centurii sibiului, ca tot merg si fac poze pe santierul lor :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masurand firul care ajunge la electromotor, in timp ce am apasat pe buton, tot 0v indica multimetrul ;) dar nici daca am pus un fir pe plusul bateriei si pe electromotor nu se auzea ceva... sa speram ca nu e paguba prea mare :P

 

PS. m-au blestemat constructorii centurii sibiului, ca tot merg si fac poze pe santierul lor :)

Daca pui firele de curent de la o baterie buna direct pe contactele electromotorului , invarte?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca pui firele de curent de la o baterie buna direct pe contactele electromotorului , invarte?

 

Am mai incercat inca odata, de data asta am scos bateria din UPS-ul calculatorului (12v) si nu am mai folosit nici un fir din motor, am pus direct borna minus pe surubul care prinde electromotorul in motor, si borna + din baterie pe conectorul special din electromotor, electromotorul merge, a inceput sa invarta ;)

 

M-am bucurat ca cea mai scumpa piesa din cele care le banuiam, pare sa mearga.

 

Am mai incercat inca odata cu bateria de pe motor, masa de pe baterie prinsa pe cadru, si borna plus desfacuta, am pus un alt cablu de pe borna plus pana pe electromotor si nu a mers. :P Am desfacut masa de pe cadru si am pus un alt fir de pe - pana pe suruburile de preindere a electromotorului... asa merge, bateria originala invarte electromotorul.

 

Acum incerc sa caut care-i problema cu cablul de masa, sau unde nu se face contactul calumea.

post-6540-1277139826_thumb.jpg

Editat de ovisopa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum incerc sa caut care-i problema cu cablul de masa, sau unde nu se face contactul calumea.

 

 

Daca tot spui ca folosesti un multimetru, trebuie sa stii ca un multimetru este compus din, cel putin, un voltmetru, un ampermetru si un ohmmetru. Daca ai bateria montata in multimetru poti folosi cu succes ohmmetrul pt verificarea continuitatii firelor si verificarea contactelor motoretei. Asta ca sa nu te chinui cu o metoda mai simpla precum o baterie plus un bec.

Tu, cand spui ca ai pus multimetrul pe electromotor si ai citit 0V, presupun ca ai folosit voltmetrul. Foloseste si ohmmetrul si vezi unde ai contacte imperfecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Daca tot spui ca folosesti un multimetru, trebuie sa stii ca un multimetru este compus din, cel putin, un voltmetru, un ampermetru si un ohmmetru. Daca ai bateria montata in multimetru poti folosi cu succes ohmmetrul pt verificarea continuitatii firelor si verificarea contactelor motoretei. Asta ca sa nu te chinui cu o metoda mai simpla precum o baterie plus un bec.

Tu, cand spui ca ai pus multimetrul pe electromotor si ai citit 0V, presupun ca ai folosit voltmetrul. Foloseste si ohmmetrul si vezi unde ai contacte imperfecte.

 

Ohmetrul l-am folosit doar pt a verifica bobina, conform manualului KTM, pt restul de verificari am folosit voltmetrul setat pe 20v.

 

Acum am terminat de curatat cu smirghel cadrul, si capetele cablului de masa, inclusiv saiba care e in surubul care prinde cablul in cadrul. Inainte nu se vedea culoarea cuprului pe capetele cablului, ci un alb - gri (nu era culoarea metalului oxidat - verzui) .. am curatat totul foarte bine, am periat putin si cadrul, am montat firele si am apasat butonul... :P motorul a pornit imediat ;)

 

Mersi mult baieti ca ati insistat si cu verificarea cu alta baterie, probabil daca in seara asta nu mai incercam odata cu bateria de la UPS (si alte cabluri) maine ajungeam la service sigur, pana acum toate testele facute au fost cu cablul de masa strans pe cadru, chiar l-am verificat era strans foarte bine.. doar ca nu erau curate contactele. Vazusem si pe un forum strain, un tip care a avut probleme cu un LC4, dar la el era cadrul vopsit, si a mers dupa ce a curatat vopseaua, la mine nefiind vopsit, am banuit ca nu de acolo e problema.. se pare ca m-am inselat.

 

Mersi inca odata. O seara faina tuturor.

Mesaj completat

 

Pt incepatorii care se mai lovesc de aceasta problema, curatati foarte bine contactele si de la firul de masa, nu doar verificati daca e strans (asta am facut eu).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ohmetrul l-am folosit doar pt a verifica bobina, conform manualului KTM, pt restul de verificari am folosit voltmetrul setat pe 20v.

 

Acum am terminat de curatat cu smirghel cadrul, si capetele cablului de masa, inclusiv saiba care e in surubul care prinde cablul in cadrul. Inainte nu se vedea culoarea cuprului pe capetele cablului, ci un alb - gri (nu era culoarea metalului oxidat - verzui) .. am curatat totul foarte bine, am periat putin si cadrul, am montat firele si am apasat butonul... :P motorul a pornit imediat ;)

 

Mersi mult baieti ca ati insistat si cu verificarea cu alta baterie, probabil daca in seara asta nu mai incercam odata cu bateria de la UPS (si alte cabluri) maine ajungeam la service sigur, pana acum toate testele facute au fost cu cablul de masa strans pe cadru, chiar l-am verificat era strans foarte bine.. doar ca nu erau curate contactele. Vazusem si pe un forum strain, un tip care a avut probleme cu un LC4, dar la el era cadrul vopsit, si a mers dupa ce a curatat vopseaua, la mine nefiind vopsit, am banuit ca nu de acolo e problema.. se pare ca m-am inselat.

 

Mersi inca odata. O seara faina tuturor.

Mesaj completat

 

Pt incepatorii care se mai lovesc de aceasta problema, curatati foarte bine contactele si de la firul de masa, nu doar verificati daca e strans (asta am facut eu).

Ma bucur pentru tine ca s-a rezolvat problema.

Totusi, testeaza papucii in care se prind cablurile de forta (atat borna+ cat si la borna -) Eu am patit-o ca sub mansonul de cauciuc incercuit de mine firul sa fie rupt si sa nu mai faca contact decat uneori. De aici am avut probleme cu incarcarea bateriei si cu pornirea.

Deci, verifica cablurile groase la ambele capete.

post-3483-1277197805_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Totusi, testeaza papucii in care se prind cablurile de forta (atat borna+ cat si la borna -) Eu am patit-o ca sub mansonul de cauciuc incercuit de mine firul sa fie rupt si sa nu mai faca contact decat uneori. De aici am avut probleme cu incarcarea bateriei si cu pornirea.

Deci, verifica cablurile groase la ambele capete.

 

Mersi, o sa verific si alea sa vedem daca sunt probleme. Invatam asa incet incet :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am mai incercat inca odata, de data asta am scos bateria din UPS-ul calculatorului (12v) si nu am mai folosit nici un fir din motor, am pus direct borna minus pe surubul care prinde electromotorul in motor, si borna + din baterie pe conectorul special din electromotor, electromotorul merge, a inceput sa invarta :)

 

M-am bucurat ca cea mai scumpa piesa din cele care le banuiam, pare sa mearga.

 

Am mai incercat inca odata cu bateria de pe motor, masa de pe baterie prinsa pe cadru, si borna plus desfacuta, am pus un alt cablu de pe borna plus pana pe electromotor si nu a mers. :) Am desfacut masa de pe cadru si am pus un alt fir de pe - pana pe suruburile de preindere a electromotorului... asa merge, bateria originala invarte electromotorul.

 

Acum incerc sa caut care-i problema cu cablul de masa, sau unde nu se face contactul calumea.

de ce nu ai tinut cont d ece ti-am zis eu prima data... exact ce tiam ziss ia curent de la alta bat si pune pe elctromotor...

eu am service si am lucrat tot in asa cv si sunt obisnuit....e cv de genu teorii scuterului MORT : 1 verifici scanteia, bujia, 2 dca uda bujia si are gaz astea is pasii , noa sa si la ktm tau :D numai k tu verifici curentu

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

de ce nu ai tinut cont d ece ti-am zis eu prima data... exact ce tiam ziss ia curent de la alta bat si pune pe elctromotor...

eu am service si am lucrat tot in asa cv si sunt obisnuit....e cv de genu teorii scuterului MORT : 1 verifici scanteia, bujia, 2 dca uda bujia si are gaz astea is pasii , noa sa si la ktm tau :) numai k tu verifici curentu

 

Pai am cam tinut cont, doar cu o mica diferenta :)

 

3. daca nu porneste nici asa incearca cu alta baterie de la o masina punand - pe motor cu un cablu si + pe electromotor..

 

La a 3-a sugestie data de tine eu am facut greseala sa prind masa in borna bateriei vechi, si nu pe cadru, acolo am reusit sa o strang bine in surubul bornei ... asta este, omu din greseli invata.

 

Mersi de sugestii si de dorinta ta de a ajuta enduristii incepatori :D Bine ca pana la urma am rezolvato, acum ma rog sa se mai schimbe vremea ca in Sibiu ploua in fiecare zi cateva ore bune ...

Editat de ovisopa
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...