Jump to content

Primul drum la munte


rdarogeorges
 Share

Recommended Posts

bai baieti treaba sta cam asa ...........te duci unde te taie capul , numai ca cei care te insotesc sa nu te forteze sa tii pasul cu ei .......

 

daca mergi singur mergi in limita propriei sigurante ( la unii e 50 km/h la uni 120 pe curbe ) , daca nu poti sa inclini motorul nu intra cu viteza in curba , daca poti atunci go for it .........daca intri in curba si iesi pe contrasens su te apropii prea tare de linie redu viteza pe curbe

 

cel mai mare pericol in curbe inafara de lipsa de experienta sunt tirurile care ies un pic pe contrasens in curbe si idiotii care da tare !!!

 

 

sper sa va fie de folos ....stay alive !!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

 

Pentru inceput sunt incepator si am aprox 3000 km pe mobra. Avand in vedere ca a venit vara m-am gandit sa dau o tura la munte, iar un preten imi recomanda sa merg pe Cheia ca e frumos si foarte virajat drumul. Apoi aparut la sectiunea Accidente cele intamplate pe Cheia si m-a descurajat complet ;) pentru ca eu consider ca nu am destula experienta sa fac drumul respectiv in conditii normale ( mai precis daca merg incet ajung sus incurc lumea pe acolo si vand in vedere ca e o banda pe sesns e cam aiurea, si daca merg in ritm cu toata lumea mi-e sa nu ajung in sant :D). Avand in vedere ca sunt din Urziceni (langa Bucuresti) si deci la campaie unde notiunea de curba e mai rara, vin urmatoarele intrebari:

 

1) Stie cineva un drum virajat in apropiere de Bucuresti unde se poate exersa mersul pe curbe?

2) Care ar fi cel mai potrivit drum de munte pentru un incepator.

3) Alte sfaturi sunt bine venite.

 

 

Multumesc,

George

 

DA daca ai doar 3000 de km si vrei sa faci keia in stil reising, nu te baga ,e chiar naspa.

WTF !!! omule poti merge lejer pe Cheia ... numai sa nu incerci sa te spargi in figuri! |Drumul e bun , e fun si poate fi savurat si la viteza mica(max 70)

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

 

Nu am reusit sa ajung din doua motive: primul si cel mai important e ca de ieri am titulatura de "inginer" si al doilea ploile. Vreau sa va multumesc pentru raspunsuri. Din ele am tras niste concluzii si in principiu daca mergi incet teoretic nu ai probleme...si asta intentionez sa fac. O sa revin cu un post sa va spun cum a fost.

Link to comment
Share on other sites

cu franarea in curbe ..........frana de motor e sfanta , iar daca esti prea bun si cunosti motorul bine poti sa atingi si frana spate dar pe riscul tau asta dupa multi km la bord si dupa stilul in care te-ai obisnuit ( eu schimb placutele spate de 2 ori pe sezon si nu ca sunt eu mare si tare ci pt ca m-am obisnuit prost ;) ) !!!

 

treapta ideala pt o curba stransa e 3 cu frana de motor in 2 , dupa franare din nou 3 ..........asta in cazul monster-ului meu !!

Edited by adolf_ss
Link to comment
Share on other sites

inceteaza adolf_supersport sa mai postezi asemenea sfaturi de cacao in leg cu franarea pe curba , tu nu vezi ce anomalii spui ??? "in curbe ..........frana de motor e sfanta, sau spatele " , degeaba mergi pe motocicleta, mai bine ai invata pozitia corecta pe motocicleta , asa k fapt divers pt tine in curba se accelereaza usor,fapt care duce la o pata de contact mai mare de unde => aderenta mult mai buna, tu daca franezi inainte de / in curba nu faci altceva decat sa muti greutata pe fata ,destabilizezi motocicleta si pierzi din aderentza spate

 

asfalt uscat

Link to comment
Share on other sites

Cu adevarat se invata doar pe drum, dar e buna si putina teorie...

Se franeaza inainte de viraj cu motoreta dreapta, inainte de a o inclina. Din momentul in care in care e inclinata se incepe accelerarea usoara.

NU se franeaza in curba (cu motoreta inclinata) decat daca e neaparat nevoie.

 

Exista tehnica pentru franare pe viraj http://www.motorcyclistonline.com/howto/st...king/index.html, dar eu nu ma risc cu asa ceva pe drumurile noastre unde nisipul si pietrisul apar unde te astepti mai putin.

 

Daca franezi in curba sau nu iti mai permiti sa accelerezi ai viteza prea mare; nu pentru curba sau motoreta ci, de obicei, pentru motociclist.

Link to comment
Share on other sites

inceteaza adolf_supersport sa mai postezi asemenea sfaturi de cacao in leg cu franarea pe curba , tu nu vezi ce anomalii spui ??? "in curbe ..........frana de motor e sfanta, sau spatele " , degeaba mergi pe motocicleta, mai bine ai invata pozitia corecta pe motocicleta , asa k fapt divers pt tine in curba se accelereaza usor,fapt care duce la o pata de contact mai mare de unde => aderenta mult mai buna, tu daca franezi inainte de / in curba nu faci altceva decat sa muti greutata pe fata ,destabilizezi motocicleta si pierzi din aderentza spate

 

asfalt uscat

 

Eu am franat odata in curba ca am intrat, credeam eu, cu viteza prea mare si evident m-am dus taras. Sunt complet de acord cu ce s-a zis pana acum. Eu am incercat sa ma invat sa franez mult inainte de curba si sa abordez curba cu viteza mica, apoi sa accelerez in curba, usor. Ideea este ca de la cazutura am prins un pic de frica :(. Mai tin sa precizez ca exeperienta isi spune cuvantul, in sensul ca am inceput sa ma aplec mai mult in curbe si sa cresc viteza, dar nu cu diferente majore.

Link to comment
Share on other sites

Salut George,

 

Si eu sunt cam in aceeasi situatie ca tine, de fapt chiar mai incepator - am mobra de la inceputul lui mai si pana acum am strans 2400 km.

 

Din scurta mea experienta pot sa confirm cele spuse mai sus, cum ca e mai bine sa te dai singur sau cu grupuri organizate special pentru incepatori, pe drumuri cat mai pustii, ca sa elimini diversi factori de stres si sa te poti obisnui sa conduci cat mai corect, ceea ce nu o sa se intample daca stai mereu cu morcovul pe un drum superaglomerat.

 

Ca drumuri facute de mine, cele spre mare sunt intr-adevar foarte frumoase, atat cel prin Lehliu din Bucuresti cat si cel din Urziceni prin Slobozia si Harsova - intre Harsova si Constanta mai sunt insa lucrari si diverse denivelari. De la Brasov spre Sighisoara iar e un drum pitoresc, care include si o zona la vreo 40 km de Brasov unde sunt niste viraje in ac de par cu o panta absolut odioasa, in special daca le prinzi pe coborare, venind catre Brasov - mie mi s-au parut cam prea de tot, mai ales ca era trafic la greu. Pe Cheia nu am fost, din aceleasi motive ca si tine.

 

Si Transfagarasanul e foarte virajat si pe deasupra spectaculos ca peisaj, si cel putin cand am fost eu (in timpul saptamanii) era pustiu, m-am putut da in voie (asta cu datul in voie tine mai mult de starea de spirit decat de ce se intampla in realitate :(, cu mai mult de 30 la ora nu puteam oricum sa intru in virajele la 180, dar nu imi dau seama care ar fi o viteza decenta pentru asa ceva). Chiar daca e mai departe de Urziceni, cred ca ai putea sa te gandesti la o excursie de 2 zile si mai multe sute de kilometri, eu am facut una si m-a relaxat foarte mult pe motor.

 

 

PS: Stie cineva daca pe Amckart e vreun moment in care sa pot intra cu motocicleta mea lenesa si incepatoare fara sa ii incomodez pe baietii mari? Am o problema cu inclinatul mai serios in curbe, imi e teama si nici nu stiu care e limita de siguranta (cu siguranta insa ca mai am foarte mult pana acolo), si vreau sa o abordez cat mai safe.

Salut domnule,

 

Pe Amkart, in cursul saptamanii, te poti da in voie cit vrei, fara sa deranjezi pe nimeni. In ceea ce priveste problema ta (in general a tuturor incepatorilor), eu iti recomand sa incepi cit poti de repede cursurile moto, sustinute de Razvan si Victor Nemes, pe circuitul de la Amkart. Este foarte, foarte bun. Poti veni in fiecare zi de luni, miercuri si vineri, de la ora 8:30. Repet, este un curs foarte bun si ti-l recomand. Vei invata multe lucruri, aplicabile in orice imprejurare.

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

este cel mai bun curs care se tine in RO, am fost si eu anul trecut ,[salut razvane salut victore ]>:(<

Link to comment
Share on other sites

inceteaza adolf_supersport sa mai postezi asemenea sfaturi de cacao in leg cu franarea pe curba , tu nu vezi ce anomalii spui ??? "in curbe ..........frana de motor e sfanta, sau spatele " , degeaba mergi pe motocicleta, mai bine ai invata pozitia corecta pe motocicleta , asa k fapt divers pt tine in curba se accelereaza usor,fapt care duce la o pata de contact mai mare de unde => aderenta mult mai buna, tu daca franezi inainte de / in curba nu faci altceva decat sa muti greutata pe fata ,destabilizezi motocicleta si pierzi din aderentza spate

 

asfalt uscat

citeste tot data viitoare si incearca sa intelegi ..............cu franarea in curbe ..........frana de motor e sfanta , DE AICI >>iar daca esti prea bun si cunosti motorul bine << SI PANA AICI ESTE SF. CATERINCA poti sa atingi si frana spate dar pe riscul tau asta dupa multi km la bord si dupa stilul in care te-ai obisnuit IAR AICI NU MA DAU MARE CI EXPLIC CA , CUM TE OBISNUIESTI ASA O SA CRAPI >>( eu schimb placutele spate de 2 ori pe sezon si nu ca sunt eu mare si tare ci pt ca m-am obisnuit prost tongue.gif ) !!!

 

ps. SSS_ vine de la SIDA / SIFILIS / SCULAMENT .....poate daca citeai la profil observai ca nu ma incadrez la capitolul supersport ci la cel forjat pe curbe si franat in curbe fara tavalire

 

asa ca te rog nu imi asculta sfaturile , postez si eu la greu ca vreau sa ajung Super Super Super membru .... :) bafta si nu te obosii sa dai reply ca probabil voi fi prea ocupat sa tocesc placutele spate !!! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut,

 

 

 

Am reusit sa ajung la Siriu weekendul acesta. Urziceni , Buzau, Nehoiu Siriu apoi pana sus la baraj si drumul de intoarcere. A fost extraordinar si am invatat multe. In primul rand estimarea proasta a timpului. Am crezut ca 4 ore imi sunt suficiente dar mi-au trebuit apropae 8, asta pentru ca am fost cu pasager, a trebuit sa fac multe opriri ca e obositor ( sau nu sunt eu obisnuit) si m-a prins si noaptea/ploaia deci a trebuit sa merg si mai incet la intoarcere.

 

 

Legat de problema mea principala, curbele nu a fost probleme la dus, singurul inconvenient este ca a trebuit sa opresc de vro 2 ori ca se facuse o mica coada de masini in spatele meu :crack:, dar asta o sa dispara cu timpul.

 

 

Drumul este superb din toate punctele de vedere: asfalt foarte bun ( dar cum s-a mai zis avea un mix mai lucios la un moment dat), peisaj extraordinar si foarte putin circulat.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa incerc weekendul viitoar sa fac tot drumul pana la Brasov doar sa nu fie canicula.

 

 

 

Numai bine,

George

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

 

 

Am reusit sa ajung la Siriu weekendul acesta. Urziceni , Buzau, Nehoiu Siriu apoi pana sus la baraj si drumul de intoarcere. A fost extraordinar si am invatat multe. In primul rand estimarea proasta a timpului. Am crezut ca 4 ore imi sunt suficiente dar mi-au trebuit apropae 8, asta pentru ca am fost cu pasager, a trebuit sa fac multe opriri ca e obositor ( sau nu sunt eu obisnuit) si m-a prins si noaptea/ploaia deci a trebuit sa merg si mai incet la intoarcere.

 

 

Legat de problema mea principala, curbele nu a fost probleme la dus, singurul inconvenient este ca a trebuit sa opresc de vro 2 ori ca se facuse o mica coada de masini in spatele meu :crack:, dar asta o sa dispara cu timpul.

 

 

Drumul este superb din toate punctele de vedere: asfalt foarte bun ( dar cum s-a mai zis avea un mix mai lucios la un moment dat), peisaj extraordinar si foarte putin circulat.

 

Multumesc tuturor pentru sfaturi, o sa incerc weekendul viitoar sa fac tot drumul pana la Brasov doar sa nu fie canicula.

 

 

 

Numai bine,

George

Pai ma bag si eu daca e asa. Am fost weekendul asta Ploiesti-Buzau-Siriu-Brasov-Valea Prahovei-Ploiesti

Poate data viitoare ne intoarcem pe cheia...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...