Sari la conținut

Suzuki Vx 800


OLY
 Share

Postări Recomandate

O ultimă ieşire pe anul ăsta...Frig (-6°C), uşoară ninsoare, drumurile în condiţii bune. VX-urile au pornit destul de greu, dar după ce s-au încălzit nu au creeat probleme...

 

La Multi Ani tuturor şi 2008 să fie cu ceva mai bun decât anu' ce va să treacă, pentru toţi.

post-4365-1199042046_thumb.jpg

post-4365-1199042058_thumb.jpg

post-4365-1199042070_thumb.jpg

post-4365-1199042086_thumb.jpg

post-4365-1199042113_thumb.jpg

post-4365-1199042128_thumb.jpg

post-4365-1199042139_thumb.jpg

post-4365-1199042149_thumb.jpg

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

O ultimă ieÂşire pe anul ăsta...Frig (-6°C), uÂşoară ninsoare, drumurile în condiții bune. VX-urile au pornit destul de greu, dar după ce s-au încălzit nu au creeat probleme...

 

La Multi Ani tuturor Âşi 2008 să fie cu ceva mai bun decât anu' ce va să treacă, pentru toți.

 

Felicitari pentru curaj.Astept si eu o zi mai uscata sa-mi scot vx-ul pe strada ca pana acum a fost numa ceata si polei pe jos.de cand sunt in vacanta si am fost acasa l-am pornit zilnic.Nu ma pot abtine.I-am pus si bujii noi iridium si porneste destul de usor, dar....in garaj nu-i ca pe strada.

 

Vad ca Vx-ul lu' Calin a fost tunat pe aripa fata si windshield :crack:

 

La Multi Ani VX-ari si tuturor pentru 2008 si sa ne vedem cu bine pe sosele in noul an! :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Salut tuturor,

 

Am un VX800 si am nevoie de o aripa fata (nu mai am decat jumatate din ea). Daca stie cineva sau are cineva de vanzare i-as fi recunoscator pentru informatie.

 

La multi ani tuturor motoristilor!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut tuturor,

 

Am un VX800 si am nevoie de o aripa fata (nu mai am decat jumatate din ea). Daca stie cineva sau are cineva de vanzare i-as fi recunoscator pentru informatie.

 

La multi ani tuturor motoristilor!

 

 

Contact: briansquibb@vx800.net. Intreaba de pret si modul de a intra in posesie...

 

post-4365-1199907297_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...
Vizitator lznicu

Contact: briansquibb@vx800.net. Intreaba de pret si modul de a intra in posesie...

 

post-4365-1199907297_thumb.jpg

 

Intre timp am reusit sa imi iau aripa, multumesc mult pentru informatie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare VX-ari!

Ce mai faceti? V-ati scos bestiile de la iernat?

Eu am profitat de soarele de sambata si mi-am scos frumoasa pe strada.Are bujii noi Iridium acum, bateria a fost tinuta in casa , asa ca pornitul nu a fost o problema.Merge la fel de bine si de frumos ca in toamna.

Astept caldura si asfaltul uscat mai ceva ca un copil pe Mos Craciun.

Trec aproape zilnic prin garaj, o mai sterg de praf, mai dau cu WD-40 pe un cablu, surub......nu mai am rabdare.

 

Voi?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Salut...mda...Âşi eu am probleme cu bujiile la VX-u meu. Cum s-a răcit vremea în toamna a pornit tot mai greu Âşi apoi nu a mai pornit deloc. inițial am crezut că o fi Âşi bateria obosită Âşi am încercat folosind curent de la maÂşină. Săracu electromotor a tot învârtit dar degeaba. Doar aÂşa de chestie m-am gandit sa verific continuitatea electrodului central la una din bujii (cilindru din față) Âşi ... continuitate zero...

Sunt curios care dintre voi a mai pățit o chestie de asta. De ce să se fi întrerupt electrodu central. Ce e drept e că bujiile nu le-am schimbat de când am luat motoru', si nu stiu câti km au fost folosite înainte de a le rula Âşi eu vreo 4-5 mii. Ei Âşi dacă tot am scris aici...atunci să mai arunc o întrebare...tot e vorba de schimbat bujiile credeți că rentează să îi pun iridiu? Sunt cam de 4 ori mai scumpe dar se merită oare?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ei Âşi dacă tot am scris aici...atunci să mai arunc o întrebare...tot e vorba de schimbat bujiile credeți că rentează să îi pun iridiu? Sunt cam de 4 ori mai scumpe dar se merită oare?

 

Se merita! :what:

Eu mi-am pus prin decembrie.Nu am avut absolut nici o problema cu pornirea.De mentionat ca si baterie e nous ( luata prin noiembrie parca).

A stat mobra nepornita cel mai mult vreo 5 saptamani sau ceva de genul asta, bateria am avut-o in casa.Am mers la garaj, am pus bateria, si a pornit fara probleme.

Asadar, parerea mea e ca daca exista posibilitati financiare se merita iridiumu asta din plin.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu o ţin în garaj. E afară, acoperită. Şi afară e ceva mai rece decât în orice garaj.

 

MariusSS, bujiile care au "R" în componenţa codului (în general), au în înteriorul electrodului central (anodul) un rezistor (din carbon) cu o valoare cuprinsă între 5 şi 10 Kohm. Daca pui testerul pe valoare mai mare de măsurare a rezistenţei, o să vezi asta. Este făcută aşa pentru prevenirea interferenţelor radio (antiparazitare).

 

De preferat, pentru sezonul rece sau când temperatura e constant sub 7°C, bujiile cu codul DPR9EA-9 de la NGK sau X27EPR-U9 de la ND (Nippon Denzo). Dar cât umblăm noi iarna, ca să schimbăm bujiile după coeficientul termic...

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Voua cum si unde va tine ambreiajul?

Mie imi cam clampanea putin maneta de ambreiaj ceea ce nu-i sta bine unui VX, asa ca m-am gandit ca trebuie reglat.

Am luat frumos manualul si la treaba.Eu zic ca am facut totul ca la carte, numai ca dupa ce am terminat treaba, ambreiajul tine foarte sus.Adica cupleaza undeva aproape de capatul cursei manetei de abreiaj, ceea ce nu prea imi place...as prefera sa tina mai jos putin...macar incepand de la jumatatea cursei.

 

Asadar, ce sfaturi imi dati?

 

Multzam!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Lonerider, interesant ce spui tu despre alcătuirea unei bujii Âşi e posibil acolo, la rezistorul de carbon să fi pățit ceva bujia mea de la cilindrul din față...poate din cauza căldurii de astă vară.

Dar în ceea ce priveÂşte tipul de bujie folosit pentru iarnă treburile ar putea fi pe dos. Am să ataÂşez o bucățică din manualul de utilizator unde, dacă am înțeles eu bine, modelul DPR9EA-9 NGK este indicat dacă motorul tinde să funcționeze mai cald. Adică înțeleg că pentru vară... Eu am avut DPR8EA-9 NGK-standard.

 

E foarte posibil să mă înÂşel...de aceea aÂştept un răspuns pentru a mă lămuri înainte de a comanda o pereche de bujii pentru motoreta mea. Presupun că indicat ar fi să folosesc tot standard Âşi să văd ce îi pot face motoretei să reduc temperatura de lucru...probabil un clean-up la carburi, o reglare a acestora, un schimb la filtrele de aer...poate Âşi o schimbare a lichidului de răcire (nu Âştiu când a fost ultima dată înlocuit).

 

Pt. Burlaco...când ai mers cu VX-u meu mai ții minte cum ți s-a părut ambreiajul? Eu l-am reglat tot după carte la 4 mm cursă liberă la manetă. Din punctul meu de vedere e ok aÂşa...nici prea sus nici prea jos...

post-12774-1202705220_thumb.jpg

post-12774-1202705234_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

 

Pt. Burlaco...când ai mers cu VX-u meu mai ții minte cum ți s-a părut ambreiajul? Eu l-am reglat tot după carte la 4 mm cursă liberă la manetă. Din punctul meu de vedere e ok aÂşa...nici prea sus nici prea jos...

 

" I agree " cu tine ca sa zic asa, numai ca in cazul meu "minor adjustment"-ul nu prea dadea roade pentru ca surubul de reglaj numarul 2 din poza ta era aproape la maxim , iar jocul meu dapesea cei 4 mm, asa ca a trebuit sa recurg la "major adjustemt", adica am desfacut capacul de pe partea stanga de la motor ( acolo unde cablul de abreiaj), si am trecut la procedurile din carte.

Acum...ce sa zic, la un moment dat in carte zice sa desfaci contrapiulita surubului de reglaj sa dai inapoi 2 sau trei ture surubul de reglaj apoi sa il strangi pana simti ca opune rezistenta mare si dupa aia sa il dai inapoi 1/4 sau 1/2 ture.E cam evaziva treaba asta cu "a opune rezistenta mare" ca nu prea stii unde sa te opresti si sa zici " ba..aici opune rezistenta mare, sau cam acum incepe sa opuna rezistenta".

Ma gandesc ca poate la acest pas mi-a dat cu virgula.... :what:

 

Acum abreiajul lucreaza frumos, dar, asa cum am mai spus "tine prea sus" dupa parerea mea.Adica trei sferturi din cursa manetei e cam degeaba, si pe langa faptul ca mi se pare un pic incomod ma gandesc sa nu fie si implicatii de ordin mecanic care sa pericliteze soarta ambreiajului ( sa patineze sau mai stiu eu ce )

 

Cu bujiile...io zic sa iei standard, iridium daca se poate si daca ai filtrele, carburatoarele curate si cu ameste ok nu ar avea de ce sa nu mearga ok.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut Lonerider, interesant ce spui tu despre alcătuirea unei bujii Âşi e posibil acolo, la rezistorul de carbon să fi pățit ceva bujia mea de la cilindrul din față...poate din cauza căldurii de astă vară.

Dar în ceea ce priveÂşte tipul de bujie folosit pentru iarnă treburile ar putea fi pe dos. Am să ataÂşez o bucățică din manualul de utilizator unde, dacă am înțeles eu bine, modelul DPR9EA-9 NGK este indicat dacă motorul tinde să funcționeze mai cald.

 

 

De acord cu tine. Gresala este a mea. DPR7EA-9 e pentru vreme rece. Graba strica treaba. :wink: Uite si chestia cu coeficientii termici.

 

post-4365-1202848158_thumb.jpg

 

 

Scuzele mele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare!

 

Voua cum si unde va tine ambreiajul?

Mie imi cam clampanea putin maneta de ambreiaj ceea ce nu-i sta bine unui VX, asa ca m-am gandit ca trebuie reglat.

Am luat frumos manualul si la treaba.Eu zic ca am facut totul ca la carte, numai ca dupa ce am terminat treaba, ambreiajul tine foarte sus.Adica cupleaza undeva aproape de capatul cursei manetei de abreiaj, ceea ce nu prea imi place...as prefera sa tina mai jos putin...macar incepand de la jumatatea cursei.

 

Asadar, ce sfaturi imi dati?

 

Multzam!

 

 

Salutare Geo,

Inca nu am apucat sa vad de ambreiaj. De cand am luat motocicleta, nu am umblat la el. Am un joc la maneta cam de 5mm si prine de la 2/3 in sus catre capat. Nu prea sunt multumit de treaba asta, dar daca il slobod mai mult din surubul de la maneta, clampane cutia cam tare la schimbarea vitezelor. tot cand las ambreiajul la plecarea de pe loc, atunci cand incepe sa prinda, cam smuceste. Poate or fi mai uzate discurile sau poate sa fie baiu' si de la ulei. Asta e la mine, dar repet, inca nu i-a venit randul.

 

 

Btw, dati careva pe la Dragutelu la Bike on Ice III?

 

 

Toate cele bune

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salutare Geo,

Inca nu am apucat sa vad de ambreiaj. De cand am luat motocicleta, nu am umblat la el. Am un joc la maneta cam de 5mm si prine de la 2/3 in sus catre capat. Nu prea sunt multumit de treaba asta, dar daca il slobod mai mult din surubul de la maneta, clampane cutia cam tare la schimbarea vitezelor. tot cand las ambreiajul la plecarea de pe loc, atunci cand incepe sa prinda, cam smuceste. Poate or fi mai uzate discurile sau poate sa fie baiu' si de la ulei. Asta e la mine, dar repet, inca nu i-a venit randul.

Btw, dati careva pe la Dragutelu la Bike on Ice III?

Toate cele bune

 

Multzam de rapuns Loni!

Saptamana viitoare sper sa schimb uleiul si sa vad daca e vreo schimbare dar nu nu ma astept la ceva major.E intr-adevar posibil ca discurile sa fie un pic duse ( desi in mers nu pare) sau poate nu l-am reglat eu ca lumea.

Sa ma tii te rog la curent cand "i-o veni randul"!

 

Cat despre Bike on Ice...hmmm...tare as vrea dar e cam departe de mine si de ieri nu mai am nici asigurare.Deh...iarna nu-i ca vara!

 

Toate bune!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Sa ma tii te rog la curent cand "i-o veni randul"!

 

Cat despre Bike on Ice...hmmm...tare as vrea dar e cam departe de mine si de ieri nu mai am nici asigurare.Deh...iarna nu-i ca vara...

 

 

Bike on Ice o fost Âşi nu m-am dus. O fost prea nasoală vremea, mai ales că i-o tras o nisoare aici Âşi un frig după.

 

Azi am avut puțin timp liber Âşi am făcut reglaj la ambreiaj, după carte. Acum ce să zic... joc la manetă de 4mm, cursa totală a manetei e de 20mm, iar ambreiajul începe să cupleze de la 10mm din cursa manetei. Asta înseamnă că am 10mm cursă moartă, 6mm de cursă în care cuplează ambreiajul Âşi 4mm joc liber la manetă. Sunt mulțumit de cum funcționează, chiar dacă, atunci când e cald motorul, cutia clămpăne ceva mai tare.

 

--- Mesaj completat în 25 Feb 2008 18:22 -------------
Salutare,

Am primit azi pe mail două bancuri de pe la corespondenții de pe forumurile de VX, in engleză. M-am crăcănat de râs. Le pun Âşi aici, aÂşa cum le-am primit, fără să le traduc că-Âşi pierd farmecul.

 

"A biker is riding by the zoo, when he sees a little girl

leaning into the lion's cage. Suddenly, the lion grabs her

by the cuff of her jacket and tries to pull her inside to

slaughter her, under the eyes of her screaming parents. The

biker jumps off his bike, runs to the cage and hits the

lion square on the nose with a powerful punch. Whimpering

from the pain the lion jumps back letting go of the girl,

and the biker brings her to her terrified parents, who

thank him endlessly. A reporter has seen the whole scene,

and addressing the biker, says:

- Sir, this was the most gallant and brave thing I saw a man do in my whole life.

- Why, it was nothing, really, the lion was behind bars, says the biker. I

just saw this little kid in danger, and acted as I felt

right.

- Well, I'll make sure this won't go unnoticed. I'm a

journalist, you know, and tomorrow's papers will have this

on the first page. What motorcycle do you ride?

- A Harley Davidson.

The journalist leaves.

The following morning the biker buys the paper to see if it

indeed brings news of his actions, and reads, on first page:

 

*BIKER GANG MEMBER ASSAULTS AFRICAN IMMIGRANT AND STEALS HIS LUNCH.*"

 

 

ÂŞi al doilea:

 

 

"A Hollywood stuntman, a cowboy, and a long distance motorcyclist were

sitting around the campfire one evening. The conversation eventually

turned

to which one of them was the toughest.

 

The stuntman insists that he is the toughest. " I survive crashing

cars,

falling out of buildings, massive explosions, and fighting bad guys! I

am

definitely the toughest!"

 

The cowboy chimes in, "Well I rope and wrestle cattle, break in wild

horses, ride all day in the saddle, and fight gunslingers. I am

definitely

the toughest!"

 

The group sits in silence for a minute after which the two look over to

the

long distance motorcyclist. He just sits there, silent, slowly

stirring the coals in the fire with his penis."

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bike on Ice o fost Âşi nu m-am dus. O fost prea nasoală vremea, mai ales că i-o tras o nisoare aici Âşi un frig după.

 

Azi am avut puțin timp liber Âşi am făcut reglaj la ambreiaj, după carte. Acum ce să zic... joc la manetă de 4mm, cursa totală a manetei e de 20mm, iar ambreiajul începe să cupleze de la 10mm din cursa manetei. Asta înseamnă că am 10mm cursă moartă, 6mm de cursă în care cuplează ambreiajul Âşi 4mm joc liber la manetă. Sunt mulțumit de cum funcționează, chiar dacă, atunci când e cald motorul, cutia clămpăne ceva mai tare.

 

 

Salutare!

Dupa cum spui tu, ambreiajul lucreaza bine, numa ca m-ai pierdut in masuratori.Unde anume ai masurat mm aia: la capatul manetei unde intra cablul in maneta sau cum?

 

Foarte tari bancurile...mai ales primul! :)

 

--- Mesaj completat în 29 Feb 2008 19:10 -------------
Va prezint ultimele achizitii...

 

 

Ta-naaaaaaaaa!post-6237-1204304738_thumb.jpg

post-6237-1204304820_thumb.jpg

 

Si inca una

 

post-6237-1204304885_thumb.jpg

 

Le-am luat de la Louis.

44 de litri, pe ele scrie MotoDetail, inauntru am gasit o carticica pe care scrie KAPPA parca

90 de euro / bucata.

Sper sa fie destul de rezistente

 

Voi...cu ce va mai laudati? :P

 

--- Mesaj completat în 29 Feb 2008 19:12 -------------
in caz ca nu v-ati prins ...era vorba de coburi:banana:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator lznicu

Ai luat de la el? Daca da, cat a fost pretul si cat drumul?

 

Un prieten a rugat un alt prieten sa imi gaseasca pe ebay si asa am rezolvat-o, detaliile nu le cunosc. In total 180 RON.

Editat de lznicu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Zdravene bag-uri ți-ai luat. Mai mari ca ale mele (40l). Rama (suportul) o fost inclusă în preț? Sunt facil de ataÂşat/demontat?

 

Da, astea sunt de 44 l, iar rama nu a fost inclusa.Cadrul il aveam, ca si top-caseul.

De montat/demontat sunt zic foarte simplu, are 3 gauri, una din ele avand un sistem gen "click" si ramane fixata.NU stiu cat de explicit am fost, ideea e ca iti ia maxim 10 secunde sa il montezi/demontezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut !

 

N-am mai dat cu scrisul de mult pe aici, dar v-am tot citit. Motorul a stat din 10 decembrie pana pe 20 februarie. Desi iarna n-a fost foarte crunta, noul job ma pune la mers 110 km pe zi pe ruta Bucuresti-Ploiesti. De la inceputul lui decembrie fac naveta asta aproape in fiecare zi. La inceput m-am bucurat la gandul drumului cu motorul. Mersul in afara orasului, la temperaturi scazute si cu umiditate ridicata, nu este insa la fel de placut pe cat ma asteptam eu.

 

Aventurile de atunci: intorcandu-ma intr-o seara (pe la cinci jumate, dar era deja intuneric) pe ploaie am descoperit conditiile in care viziera de la casca se abureste (pana atunci nu mi se aburise in nicio situatie) - frig, ploaie abundenta si gata. Nu puteam sa merg cu viziera lasata, nici macar intredeschisa. La un moment dat trag pe dreapta, curat viziera, ca ma enervasem de la ploaia intrata in ochi, si incerc sa merg din nou cu ea lasata. In nici 5 secunde nu mai vedeam nimic - viziera aburita pe interior, uda pe dinafara si intuneric. In momentul in care am ridicat mana stanga de pe ghidon ca sa ridic viziera am trecut de la asflat proaspat pus la o bucata proaspat razuita pentru a fi asfaltata, diferenta cam de 5 cm. Am intrat pe asfaltul razuit si motorul a inceput sa danseze. In momentul acela am mai facut o greseala - pentru ca nu vedeam nimic, am vrut sa incetinesc pana ma lamuresc ce e in jurul meu, sa nu dau in vreo groapa. Asa ca am tras ambreiajul si am incercat sa franez usor. Imediat motorul m-a ascultat si a derapat pe stanga, lasandu-ma sa ma tarasc pe drum pe partea stanga, el iesind pe marginea din partea dreapta a drumului. Ma taram si radeam. Nu-mi venea sa cred ce reactie tampita am avut. Atunci motorul mi-a zis "ai vrut sa opresti, am oprit, da' taie-mi si contactul !". Asa ca m-am ridicat repede si i-am taiat contactul. Noroc chior: nu venea nimeni din spate sa ma ia in roti, motorul a cazut pe stanga si a iesit pe partea dreapta a drumului, daca se intampla invers intra pe contrasens unde era destul de aglomerat. Pagube absolut minore: geaca si pantalonii putin, foarte putin razuite, o prindere de la parbriz rupta si atat ! Nici toba nu s-a zgariat, pentru ca merg cu scaritele de la pasager lasate si a cazut pe scarite. Si are o bara de protectie la motor care, chiar daca e ingusta, si-a facut treaba.

 

M-am chinuit sa ridic monstrul de jos. Mama da' grea mai e cand incerci sa o ridici de la orizontala, in noroi ! A oprit pana la urma un nene foarte binevoitor cu o dacie care m-a ajutat si a stat cu mine pana s-a asigurat ca pot merge mai departe. Multumesc, nenea !

 

In aceeasi seara, in balotesti, mi-am vazut moartea cu ochii, cand a iesit unul de pe o straduta din dreapta fix in fata mea. Eu mergeam pe banda intai, eram flancat pe stanga de o masina care mergea vag mai repede decat mine. Respectivul din dreapta a oprit sa se asigure. Eu l-am vazut din timp, am lasat acceleratia si mergeam in frana de motor (m-am gandit ca domknul va intra in fata mea). Dupa aceea iar am facut o greseala - am vazut ca sta sa se asigure, am presupus (cea mai mare greseala posibila pe motor !!!!) ca m-a vazut si ca va ramane oprit sa trec, mai ales ca nu aveam pe nimeni in spate, si am accelerat. Exact in clipa aceea, cand mai aveam mai putin de 10 metri pana la el, tipul s-a bagat. Am tras stanga si de acceleratie si am trecut intre cel din stanga mea si respectivul din dreapta la cam 1 cm de fiecare. Mi-a stat inima, mi-a stat respiratia, filmul pe care l-am vazut in acea fractiune de secunda ar fi cenzurat daca l-as povesti acum pe forum, si am trecut. Din nou, ,motorul m-a ascultat. M-am enervat groaznic, am vrut sa-i blochez trecerea dobitocului, in fata caruia eram deja, si sa-i trag o bataie sa nu se mai ridice de jos. Impulsul a disparut din fericire intr-o secunda si am tras pe dreapta. Tipul a trecut, cu capul in pamant, gandindu-se ca un copil ca, daca el nu vede nimic, nici el nu este vazut si asa se poate ascunde. Mi-am scos casca, am aprins o tigara uda si m-am gandit numai la familie, la scopul de a ajunge acasa intreg si nevatamat. M-am felicitat pentru decizia mea in momentul in care am ajuns acasa. Restul drumului l-am parcurs fara peripetii, mai ales pentru ca am reusit sa-mi pastrez calmul.

 

Dar... daca pana acum aparent as fi dat dovada de o oarecare maturitate, decizia de a doua zi de a ma duce la munca cu motorul, dupa toate peripetiile, numai pentru faptul ca se oprise ploaia, nu a mai fost la fel de inteleapta. Frigul persista, umezelea era la fel de mare, numai ca in acea dimineata se manifesta printr-o ceasa deasa, de prin saftica pana la ploiesti. :D

La munca am ajuns ok. Fara cine stie ce peripetii, cu o vaga oboseala in mana stanga care a functionat pe post de stergator manual in continuu pe distanta amintita mai sus. Ce nu am tinut cont: la sase seara, iarna e deja intuneric si temperaturile scad sub zero grade. Asta se intampla de la o seara la alta. Daca in seara procedenta au fost vreo 3 grade, nu inseamna ca si in seara urmatoare va fi la fel, nu ? Combinand acest factor cu apa din benzina de la noi si cu carburatoarele de la motocicleta mea obtinem... un VX800 in floarea varstei (17 ani, hehehehe, la anul sarbatorim majoratul), robust si perfect functional care nu mai porneste ! Canci benzina ! Ramasese blocata in carburatoare si in cilindri nu mai ajungea nimic. L-am zgaltait, l-am ciocanit la carburatoare, i-am verificat bujiile (scanteie da, dar erau uscate), l-am impins, l-am tras, pana la urma l-am lasat in parcarea institutiei si am luat microbuzul spre casa. In acest fel am ajuns in doua seri la rand dupa vreo doua ore acasa, pe un drum ce dureaza in mod normal cam 40-50 de minute.

 

Am injurat, am apelat la un prieten cu o duba si am adus motorul in curte, facandu-mi calcule: cand se incalzeste in fac bucati, ii schimb segmenti, ii curat carburatoare, le resinconizez, schimb ulei, schimb filtre de aer, schimb bujii, pun iridium, o pun la loc si sper sa nu mai faca figuri. Inca eram convins ca motorul nu a mai pornit din cauza de carburi murdare, ulei intrat in cilindru de la segmenti prosti si alte cauze complexe.

 

Au trecut doua luni. In februarie m-am reintalnit cu un prieten vechi, priceput la motoare. I-am povestit ce s-a intamplat. I-am povestit si simptomele anterioare. Mi-a zis ca nu a mai pornit din cauza frigului (tinut in garaj porneste in fiecare zi, mi-a garantat el) si mi-a zis sa-l vizitez ca sa ii ia compresia si sa-mi spuna daca sa inlocuiesc segementii sau nu. Perfect, da' eu eram convins ca nu o sa reusesc sa pornesc motorul... Drept pentru care, in seara respectiva am pus bateria la incarcat (baterie noua, luata in noiembrie, tinuta in casa cat a stat motorul in curte). A doua zis am dat jos saua si rezervorul, am schimbat filtrele de aer, am suflat cu un spray de decarbusolv in carburatoare (nu voiam sa le dau jos si sa le desfac pentru ca nu am ceasuri de echilibrare) am pus totul la loc, inclusiv baterie si i-am dat cheie. Una scurta si nimic (evident). Una lunga, parca o lua. Inca una lunga si a luat-o. La inceput mai ezitant, pana si-a tras benzina ca lumea, apoi turatia a inceput sa creasca (cu socul tras, evident). Am lasat-o sa mearga, impingand treptat socul pana statea cuminte la relanti si mi-am zis "o fi avut dreptate baiatul asta, ca n-a mai pornit din cauza frigului !" Am inceput sa o turez si am observat ca se cam ineca. Mi-am zis ca si io am avut dreptate si carburile sunt murdare. Am insistat cu turatul pana cand a inceput sa raspunda prompt, sa cada repede in turatia de relanti cand lasam acceleratia si sa nu mai faca niciun fel de figuri.

 

Dupa inca o zi ajung la respectivul, sa masuram compresia la motor. Discutii, amintiri, pune ceasul pe cilindrul din fata (ala la care eram convins ca sunt segmentii dusi), trage acceleratia ca la manual, si ii da cheie. Si acul urca, urca, urca... bai si nu se mai opreste ! 14 compresie pe cilindrul din fata ! Din plaja aia de 13-16 dati in manual ! Tare de tot ! Trecem la cilindrul din spate (numarul unu din manual). Aceeasi opratiune, rezultat 13,5. Foarte tare, frate ! Concluzia - segmentii n-au nici pe dracu', nu umbla ca mai rau strici ! Consumul de ulei ar putea avea doua cauze: semeringuri de supape duse - trebe inlocuite (le am :D ) sau uleiul in sine. Deci: schimba-i uleiul, pune unul putin mai gros (el mi-a recomandat 15W-40) si vezi daca mai mananca. Eu am 10W50 ii zic. El insista sa incerc un 15W-40 inainte sa desfac motorul si sa schimb semeringuri. Da' poti merge si asa (consuma cam un litru la mia de km) fara probleme pana schimbi.

 

Asa ca din acel moment a venit primavara si pentru mine. Am inceput sa fac naveta cu motorul, din nou. Alta treaba, vremea mai calda decat in decembrie, umezeala mult mai scazuta. Am inceput sa-i dau. Si sa-i dau, si sa-i dau ! O alta chestie pe care mi-a zis-o baiatul cand mi-a luat compresia a fost ca semeringurile de supape se pot duce daca mergi subturat. Hmmm, zic, eu merg cam pana in 5000. Du-o peste. Mergi la 6000-7000. OK, zic. Si ii dau, si ii dau. La 6000 de tura intr-a cincea are 140kmh. La 7000 are deja 160kmh, da' pe mine ma zboara vantul de pe ea. Totusi, o duc si pana acolo :angryfire: Am innebunit. Mi-am redescoperit motorul.

 

Niste concluzii personale, ca un mic review la motor:

 

Desi e perfect adaptat utilizarii citadine, e ingust, te strecori usor, are nerv, trage ok, nu este recomandata utilizarea in exclusivitate in oras pentru perioade lungi. Eu l-am folosit cam 99% in bucuresti zilnic cam 40 de km in medie, timp de un an si jumatate. Asta poate crea probleme - carburatoarele se murdaresc mai usor, nu ai cum sa mergi turat pentru perioade mai lungi, etc.

La o naveta zilnica de 100 de km dus-intors, motorul e excelent, comod si destul de rapid. Isi pierde din comoditate la viteze de peste 120kmh pentru persoane de 1.90m ca mine. De tras, trage foarte bine si peste aceasta viteza. Dar te si trage vantul in spate. :angryfire:

Fiabilitatea este excelenta - daca n-ai apa in benzina (sic !), daca-i pui ulei bun, schimbi filtrele de aer cand trebuie, nu o sa te lase in drum ! Motorul meu sigur nu are fix 43 de mii de km pe care ii indica in bord (eu sunt convins ca are kilometrajul dat peste cap o data) dar nu are nicio problema majora ! Sigur, i se citeste varsta, in design. Dar cam atat.

Recomandat pentru motociclisti cu orice tip de experienta, nu plange tare cand il dai pe jos, reparatiile nu sunt costisitoare, cei 60 de cai pot fi multumitori pentru motoristi experimentati care isi pastreaza calmul in cea mai mare parte a vietii lor, si suficient de blanzi pentru un incepator care inca nu stie cu ce se mananca mersul pe motor.

 

Am mai ajuns la o concluzie, care s-ar putea sa nu fie pe placul vostru, dar v-o impartasesc: pentru naveta pe care sunt nevoit sa o fac un motor carenat sau semi-carenat face minuni. De asemenea, mai multa putere este un detaliu de care am ajuns sa simt ca am nevoie. Nu am planuri de schimbat motor acum, pentru ca nu am finante, dar urmatorul va fi din categoria sport-touring. Un motor excelent din aceasta categorie, pe care mi s-a pus o pata imensa este blackbird, de la honda. Nu va mai zic ca alternativa e o hayabusa (cate review-uri am citit despre astea doua !!!). Pastrez blackbird ca prima optiune pentru faptul ca are frane combinate si e mai... hmm, domoala (140 de cai, varianta cu injectie, vs. 177 la hayabusa).

 

V-am zis ca am innebunit ! :D :wave: :D :cheers: :cheers:

Editat de ottoMan
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...