Sari la conținut

Suzuki Vx 800


OLY
 Share

Postări Recomandate

Argumenteaza-ti opinia... :huh:

Sistemul de aprindere cu CDI este Capacitive Discharge Ignition adica se bazeaza pe o descarcare capacitiva.

Un condesator din CDI inmagazineaza si descarca energia la fiecare ciclu de aprindere. Daca nu mai ai calea de descarcare completa (nu mai ai masa) circuitele din CDI vor incarca acel condesator pana cand in cele din urma acesta se va strapunge.

 

Curios ca intrebi asta, ar trebui sa stii :P

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu le am foarte bine cu electronica dar din cate stiu eu un condensator se incarca doar o data, apoi poti sa ii dai curent cat vrei ca nu mai face nimic pana cand nu se descarca total sau partial.

Editat de ThunderByte
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Sistemul de aprindere cu CDI este Capacitive Discharge Ignition adica se bazeaza pe o descarcare capacitiva.

Un condesator din CDI inmagazineaza si descarca energia la fiecare ciclu de aprindere. Daca nu mai ai calea de descarcare completa (nu mai ai masa) circuitele din CDI vor incarca acel condesator pana cand in cele din urma acesta se va strapunge.

Omu' cat traieste invata...

Si-apoi, nu poti sa-i dai la masa? Ce este asa complicat? La una din troace aveam o fisa intrerupta si tot nu s-a ars CDI-ul. La VX-ul meu am niste simptome asemanatoare, numai ca la al meu e pompa de benzina pe duca si nu mai duce benzina pana la carburatorul din fata decat daca este turat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La tensiuni de peste 20 000 V curentul circula pe suprafata exterioara a conductorului si poate "sari" peste obstacole cum ar fi contacte imperfecte. Totusi in cazul tau curentul ajungea la masa, de-asta nu ai paradit CDI-ul dar daca nu ajunge atunci e nasol...intervine autoinductia si alte fenomente parazite care pot distruge circuitele electronice.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...

pe la ce pret se invarte un motor bun de vx 800?

 

treaba sta asa. am un vx de 800 de la un amic care nu a mai mers cu el de 3 ani. ultima data a mers fara ulei si acum bate motorul destul destul de rau. deaiama intereseaza la cat se invarte un motor bun. ma gandesc sa l iau si sa l pastrez eu. daca nu se vinde in starea asta cu suporti si coburi 500e neg

 

treaba sta asa. am un vx de 800 de la un amic care nu a mai mers cu el de 3 ani. ultima data a mers fara ulei si acum bate motorul destul destul de rau. deaiama intereseaza la cat se invarte un motor bun. ma gandesc sa l iau si sa l pastrez eu. daca nu se vinde in starea asta cu suporti si coburi 500e neg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doar motor de VX nu prea cred sa gasesti in tara, cel mult sa iei unul de afara pentru piese, dar momentan sar preturile de 1000 E pentru un VX.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...

Sistemul de aprindere cu CDI este Capacitive Discharge Ignition adica se bazeaza pe o descarcare capacitiva.

Un condesator din CDI inmagazineaza si descarca energia la fiecare ciclu de aprindere. Daca nu mai ai calea de descarcare completa (nu mai ai masa) circuitele din CDI vor incarca acel condesator pana cand in cele din urma acesta se va strapunge.

 

Curios ca intrebi asta, ar trebui sa stii :P

Incarcarea unui condensator se face odata, iar descarcarea fata de "masa" se face tot odata. Poate sa difere valoarea acelei "rezistente" fata de "masa" si implicit, a descarcarii. De fapt este o "rezistenta" creata prin "dielectricul" in care strapunge inalta tesiune de la catod la anodul bujiei (in interiorul cilindrului este un amestec de aer, co2 si benzina, cu presiune intre 8 si 16 psi). "Rezistenta" aceea poate "capata" valori foarte mari (scoaterea fisei de la bujie), in acest caz descarcarea condensatorului fiind foarte mica. Incarcarea acestuia, in acest caz, suplineste doar valoarea descarcata.

 

La tensiuni de peste 20 000 V curentul circula pe suprafata exterioara a conductorului si poate "sari" peste obstacole cum ar fi contacte imperfecte. Totusi in cazul tau curentul ajungea la masa, de-asta nu ai paradit CDI-ul dar daca nu ajunge atunci e nasol...intervine autoinductia si alte fenomente parazite care pot distruge circuitele electronice.

De fapt curentul nu circula, el poate lua diferite valori. Tensiunea "circula", prin diferenta de potential si, indiferent de valoarea acesteia, la joasa frecventa, aceasta trece prin interiorul conductorului. La inalta frecventa, altfel sta treaba.

 

 

Altfel sta treaba la TCI. La CDI, bobina nu este alimentata decat la descarcarea condensatorului. CDI are dezavantaje la pornire, si avantaje la turatii mari ale motoarelor. La TCI, bobinele sunt permanet alimetate la 12V si sunt "comandate" sa se descarce pe bujie, in functie de variatia trecerii in dreptul traductorului/traductorilor, asta ajutand si la avansul aprinderii. Unele TCI au, constructiv, multivibrator pentru generarea scanteii multiple, care ajuta arderea, producand mai multe scantei pe unitatea de timp (care teoretic, trebuie sa acopere un nr. de trei scantei la turatia maxima a motorului)

Editat de Lonerider
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Buna VX arilor.

 

Cu mare dureri a trebuit sa decid dupa multa multa munca si bani sa renunt la proiectul VX ului modificat... nu pot sa continui, am alte prioritati. Am petrecut multe momente frumoase impreuna..doar de doi ani sta in camera neatinsa....

 

Astfel am decis sa-l dezmembrez, gandindu-ma cat de greu am dat pe vremuri de cate o piesa... daca cineva este interesat de ceva, rog sa-mi scrieti pe biro.a.a@gmail.com ...

 

Asfalt uscat!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Am probleme mari cu carburatia, nu reusesc sa-i dau de capat nicicum, am cumparat kituri noi am schimbat toate piesele din carburatoare mai putin socurile care nu erau incluse in kit. Merge la fel de bogat, nu raspunde la niciun reglaj, pot sa inchid ambele suruburi de amestec ca nu se schimba nimic, la fel daca le deschid. Are careva idee ce ar putea fi??? Ma scoate din minti!!! Ps. e setat standard, ac de dozaj cu siguranta la jumate, plutitoarele la cat zice manualul si nimic, bujii negre, ma ustura gatu de la gazele de evecuare la semafor etc!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...