Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

La 19.11.2020 la 9:16, einstein1984 a spus:

E din Romania, de la data postarii. 

  Daca toata energia asta e rea, te rog inchide laptopul. Sa nu mai consuma curentul cu elucubratiile tale. 

Nu e rea,e buna,dar nu este eco cum vrajesc unii.Si este total dependenta de aia rai de hidrocarburi si nuclear.

Nici macar cea eoliana si solara nu este eco.Bateriile si productia lor nu este eco deloc.

Hai sa-ti explic simplu,planeta nu are capacitatea sa produca curent pentru a misca rotitele economiei.

Fara transport,rapid si eficient multe domenii ar muri si multa,multa lume ar face foamea la propriu.

Ca bonus,nu exista zacaminte capabile sa acopere cererea de lithiu pentru baterii la scara 1/1.

Adica nu poti inlocui un parc auto de 1 milliard de autoturisme cu 1 miliard de masini electrice.

Si aici ma opresc ca daca mergem pe autoutilitare,camioane si utilaje grele se termina smecheria.

De fapt toata vrajeala cu eco este pusa la cale sa aiba smecherii pretexte sa taxeze pulimea.Ca pe aia cu bani nu-i afecteaza.Ca au bani.

Vrei eco,vegetatie cat mai multa,impaduriri la greu,sunt multe specii cu crestere rapida si superrezistente.

Mergi in orice padurice si simti diferenta imediat.

Inverzirea planetei este solutia nu prosteala cu vehiculele electrice.Au si ele locul lor dar nu ca pretex sa-i ardem pe fraieri.

A,si reciclarea ,dar nu aia asazis benevola .Nu tata una eficienta pe bani.Plastic,sticla,hartie carton dar pe bani

cu preturi bune nu glumele de preturi de acum.Sa vezi cum se curata in termen scurt.Ca la fier acum ,daca arunci o piulita pe jos,vine un amarat si o strange.O bara de fier dispare imediat zici ca-i aur.

Bani are statul sa subventioneze la greu.In loc sa dea minim 10000 de euro la o ragalie electrica,pune 0,5 euro  subventie la kg de sticla ,plastic,carton/hartie si strange 20 de tone .20 de tone care merg la reciclat.

Ce-ti convine mai mult o masina electrica subventionata in trafic sau 20 de tone de plastic sau sticla sau carton/hartie disparuta din rauri,paduri,orase sau gropi de gunoi?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 963
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Cred ca e 

"New cars and vans powered wholly by petrol and diesel will not be sold in the UK from 2030, Prime Minister Boris Johnson has said."

 

Ce alta sursa pt masini mai este?

 

Biodiesel de miros gazele a cartofi prajiti si parca mai era hidrogen

 

Si cine stie poate nuclear? :)

daca faci poc apare ciuperca :D

(cum e mitu cu gpl ca explodezi)

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 17.11.2020 la 9:59, einstein1984 a spus:

image.thumb.png.85ad8026d3aec9e19c1fb3a49884f0f5.png100% ala e de fapt sub 50%.... sin alte tari chiar mai jos. 

energia hidroelectrica o ai daca ai apa in baraj. Dupa cum s-a vazut si la noi cu dunarea,daca e seceta, ai 0 ciuciu energie electrica. Energia nucleara?! Mai bine nu era. Vezi cate piscine de racire sunt pt."treburi radioactive" sau cum nu se gaseste nici un loc sau tara dispusa sa stocheze deseuri radioactive.deseuri care cresc in inventar cu fiecare minut de productie de energie electrica. Nici australienii n-au fost de acord sa stocheze deseuri radioactive in enormitatea outback-ului... Si nu asa,in aer liber ci la multi metri in subsol. Restul enumerate de tine sunt frectie, nimicuri fata de cerintele actuale de energie sau mai rau(viitoare) ale umanitatii/societatii. Dar ca amuzament ,biomasa ca sursa de energie inseamna "taiem padurile,facem focul incalzim apa si miscam turbinile ca sa facem energie electrica" . Foarte "inteligent" n-am ce zice... Tu sau voi(ca sigur sunteti mai multi) asa sunteti voi sau va prefaceti?! Serios intreb, ca tot nu-mi vine sa cred...  Maine de nu mai exista petrol,gaze naturale,carbuni se termina si lumea in care traim. Nu ca ar fi ceva neaparat rau ,la ce comportament are omul

La 18.11.2020 la 23:18, adiy32 a spus:

Ala e graficul cui?Ca mondial sigur nu.Sper ca stii ca nuclear nu are nimic eco.Hidro distruge mediul,mai ales in anii secetosi.Eolianul si solarul sant facute numai din si pe baza de hidrocarburi,iar eficienta este zero/de fapt sunt tot timpul sub costuri.Adica pe pierderi.Pierderi acoperite din taxele uriase incasate pe notorina si benzina.

Fara taxele alea nu existau.De fapt multe nu ar exista fara taxele pe motorina,benzina,tutun si alcool.

Einstein1984 asta n-are nevoie decat de energie electrica... Restul ,care-s obtinute din petrol direct sau indirect din petrol ,carbune sau gaze naturale ,nu-i trebuie ... Naivi rau unii,cu viziune pe termen scurt,tipic pt.animalul uman... dar e ok,poate chiar ideal. Trebuia un punct slab la un asa animal 100% dominant intr-o lume ca asta...

Iar despre nesustenabilitatea barajelor pe mari fluvii nici sa nu mai spun... In China Three Gorgeous Dam "cam" sta sa crape ,si asta cica a fost facut fara compromisuri de o dictatura comunista sa tina muuulti ani... Tot la petrol,carbuni si gaze ajungi fara sa vrei inevitabil daca faci calculele si tragi linie... Ca pamantul nu se misca singur(trebuie basculante 8x4/8x8 care consuma cam de la 50 litri la suta de km IN SUS(tatra 813 8x8 ajunge si la 80-100 litri la suta de km DE DIESEL!!! Obtinut bineinteles din petrol). Cimentul/betonul tot cu adaos foarte mare de energie e obtinut si,iarasi,carand balasturi si pietre cu basculante sau cu CIFA de 9m3 de la statia de betoane la locul de turnare... Iar ca cireasa de pe tort pt. Einstein1984 ,vezi ca drumul pe care mergi probabil cu masina si motocicleta tot folosind petrol(bitum) e facut alaturi de pietre transportate TOT cu basculante 8x4 ca doar ce dreaqu,asta am facut ceva timp... Ori pamant,ori piatra,ori nisip ori asfalt am carat cu basculanta 8x4... Nu mai zic de cifa si oul de 9m3 de beton... Ma hazardez sa ti-o spun in fata,cu tot respectul si nu ca pe o jignire,tu nu stii pe ce lume traiesti! Dar poate o sa afli pana la urma....

La 20.11.2020 la 22:37, frigider a spus:

Cred ca e 

"New cars and vans powered wholly by petrol and diesel will not be sold in the UK from 2030, Prime Minister Boris Johnson has said."

 

Ce alta sursa pt masini mai este?

 

Biodiesel de miros gazele a cartofi prajiti si parca mai era hidrogen

 

Si cine stie poate nuclear? :)

daca faci poc apare ciuperca :D

(cum e mitu cu gpl ca explodezi)

 

Boris Johnson e un mascarici pus pe manipulat prostii(si reuseste) ,similar cu Donald Trump care,intre timp a fost trimis la plimbare ca oricum a facut "suficient rau" . Si are sanse mari sa intre si la puscarie la cate "ilegalitati" are prin trecut. Sau da faliment+puscarie

Anglia ,daca insista asa mult ,o sa fie/devina foarte indezirabila cat de curand ,ca loc de trait si muncit . Ca fara petrolul din Marea Nordului nici ca ieseau din "anonimat"! Dar se termina si ala cat de curand! Iar masinile electrice sunt nimic fara petrol.nici nu ar exista!  Ca le trebuie otel,cupru,pamanturi rare(neodimiu cel putin,cu ceva adaosuri de alte pamanturi rare si mai scumpe),cauciucuri,sticla,vopsea,etc... Toate obtinute folosind petrol... Incearca Tesla sa faca o "jmecherie" si sa nu foloseasca magneti permanenti fara sa foloseasca neodymium ,dar pe termen lung nu se stie daca le merge. Pana la urma,dupa ce ca trebuie sa schimbi acumulatorii la 8 ani, masinile in sine sunt foarte scumpe,motoarele electrice mai trebuie inlocuite pe cheltuiala cumparatorului/proprietarului si mai bine cumparai ceva masina mica cu motor pe benzina 4 cilindri un linie ,puneai instalatia GPL cea mai "desteapta" de pe piata si iti vedeai de treaba ta. La un cost cu 90% mai mic decat daca ai cumpara vreo chestie electrica tesla....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

mare specialist in pultici energetice avem aici.... Intre timp germania renunta la carbuni in vreo 7 ani si ala tomice in vreo 3. Sper sa-ti ieie casa de vacanta la Paroseni. 

Abereaza in continuare. 

Editat de einstein1984
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

 

Si totusi exista energie din resursa regeneabila. Multe state si-au stabilit tinte, privind procentul de energie produsa din aceasta. Or fi nebuni? Da, captarea ei se face cu echipamente, ce sunt produse din diverse materiale. IN procesul lor de fabricatie, sigur intervin in lant si hidrocarburile, ca n-ai cum. Esti totusi cam vehement. Acum, la subiect: nu, in forma ACTUALA, VIITORUL NU POATE FI ELECTRIC LA SCARA GLOBALA.

Facem un exercitiu de imaginatie. Ce ar insemna 1mil de masini electrice in RO. REteaua actuala de transport si distributie energie electrica, este total depasita. Investitii foarte putine spre deloc, si acelea facute tot pe banii altora-vezi de exemplu ce se intampla cand ai de facut un bransament-beneficiarul plateste extinderea de retea.

Ca acele 1mil de masini sa fie utilizabile, calculam un procent de 10% statii de incarcare. 100.000. Sa zicem ca din acestea, ne-ar trebui macar 25% sa fie cu incarcare rapida, nu povesti. 25.000 statii de incarcare ultra fast charge x 250Kwa post trafo pentru ele , medie tensiune x 50.000 euro investitia doar in asta. Nu vorbim de linii de transport noi Da cu virgula rau, asta nu se poate face in RO decat cu MODERNIZAREA RETELEI DE TRANSPORT SI DISTRIBUTIE. Ceea ce presupune multe multe muuuuulte miliarde. Noi nu suntem in stare sa facem niste drumuri de 30 de ani....

Se face push in acest moment, fiindca s-au stabulit cote de poluare, normele de poluare auto sunt tot mai severe. Electricele sunt mai scumpe, implicit marja de profit mai mare. Sunt si in trend. Asa ca toti producatorii auto  merg in directia asta. 

Apoi, vine problema bateriilor, cata poluare se produce la fabricarea lor, apoi dupa ce sunt scoase din uz, reciclarea lor,etc.

Imi plac masinile electrice, ce ofera, tot pachetul. Dar sunt limitate de solutia de incarcare, pret, infrastructura. Probabil vom ajunge la un parc auto fara masini pe motorina, doar benzina, gpl, cng, si electrice. Ponderi diferite. Dar nu exclusiv electrice. Vorbim de urmatorii 20 30 ani. In 100, cine mai stie ce minuni tehnologice se descopera :)

Editat de Adrian M.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Masinile mici vor ramane pe motorizari benzina mici si hibride,utilitarele pe motorina,locomotivele si vapoarele pe motorina, iar avioanele pe benzina.In rest vor fi si variatii,dar nimic real si sustenabil.

Toata economia mondiala e structurata pe exploatarea petrolului,NU se poate da reset la asta,decat cand exista o alternativa viabila.

Cred ca ar trebui incepute restrictiile de genul, cu marii consumatori/poluatori,gen americanii vietii, ce se dau cu masini nesimtit de mari la cilindree...

Ce ziceti? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, Adrian M. a spus:

Si totusi exista energie din resursa regeneabila. Multe state si-au stabilit tinte, privind procentul de energie produsa din aceasta. Or fi nebuni? Da, captarea ei se face cu echipamente, ce sunt produse din diverse materiale. IN procesul lor de fabricatie, sigur intervin in lant si hidrocarburile, ca n-ai cum. Esti totusi cam vehement. Acum, la subiect: nu, in forma ACTUALA, VIITORUL NU POATE FI ELECTRIC LA SCARA GLOBALA.

Facem un exercitiu de imaginatie. Ce ar insemna 1mil de masini electrice in RO. REteaua actuala de transport si distributie energie electrica, este total depasita. Investitii foarte putine spre deloc, si acelea facute tot pe banii altora-vezi de exemplu ce se intampla cand ai de facut un bransament-beneficiarul plateste extinderea de retea.

Ca acele 1mil de masini sa fie utilizabile, calculam un procent de 10% statii de incarcare. 100.000. Sa zicem ca din acestea, ne-ar trebui macar 25% sa fie cu incarcare rapida, nu povesti. 25.000 statii de incarcare ultra fast charge x 250Kwa post trafo pentru ele , medie tensiune x 50.000 euro investitia doar in asta. Nu vorbim de linii de transport noi Da cu virgula rau, asta nu se poate face in RO decat cu MODERNIZAREA RETELEI DE TRANSPORT SI DISTRIBUTIE. Ceea ce presupune multe multe muuuuulte miliarde. Noi nu suntem in stare sa facem niste drumuri de 30 de ani....

Se face push in acest moment, fiindca s-au stabulit cote de poluare, normele de poluare auto sunt tot mai severe. Electricele sunt mai scumpe, implicit marja de profit mai mare. Sunt si in trend. Asa ca toti producatorii auto  merg in directia asta. 

Apoi, vine problema bateriilor, cata poluare se produce la fabricarea lor, apoi dupa ce sunt scoase din uz, reciclarea lor,etc.

Imi plac masinile electrice, ce ofera, tot pachetul. Dar sunt limitate de solutia de incarcare, pret, infrastructura. Probabil vom ajunge la un parc auto fara masini pe motorina, doar benzina, gpl, cng, si electrice. Ponderi diferite. Dar nu exclusiv electrice. Vorbim de urmatorii 20 30 ani. In 100, cine mai stie ce minuni tehnologice se descopera :)

Nu sunt nebuni. Statele fac jocul bancilor. Care vor bani din dobanda ACUM  pe termen scurt!  Nu trebuie sa ma crezi,o s-o vezi/simti pe pielea ta. Uneori prin inflatie,alteori cand o-i avea nevoie de sume mai mari de bani si tot la banci ajungi

Acum 3 minute, Christian 1 a spus:

Masinile mici vor ramane pe motorizari benzina mici si hibride,utilitarele pe motorina,locomotivele si vapoarele pe motorina, iar avioanele pe benzina.In rest vor fi si variatii,dar nimic real si sustenabil.

Toata economia mondiala e structurata pe exploatarea petrolului,NU se poate da reset la asta,decat cand exista o alternativa viabila.

Cred ca ar trebui incepute restrictiile de genul, cu marii consumatori/poluatori,gen americanii vietii, ce se dau cu masini nesimtit de mari la cilindree...

Ce ziceti? :)

Volvo face camioane pe gpl din 2016,cu un mic consum si de diesel. Americanii n-au nici o vina ... Si la ei platesti taxa poluare pt.masinile cu cilindree mare "gas guzler" cand o cumperi noua! Economia nu e structurata pe "exploatarea petrolului" ,economia nu ar exista FARA petrol... Nu exista alternativa ca sursa de energie si utilitate chimica la petrol.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Corect,doar ca ei nu platesc impozit pe cilindree,ca la noi si asta nu pentru ca mi-e ciuda ca n-am ceva masina v8 sau variante de genul.

Asta am spus legat de economie,ca petrolul e baza.Doar "fanii" taberei opuse nu vad obiectiv asta.

Apropo,oare cat va tine Litiul de pe Pamant sa se faca acumulatorii auto electrice?

Editat de Christian 1
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu ma prea pricep, dar pt 7k cu prima de la stat suna bine. Acuma nu stiu daca ai platforma de incarcare pe langa tine (sa nu fie locul ocupat de vreun Smart) sau tre sa o bagi in priza (caz in care tre sa astepti niste ore). Per total cred ca e masina pt "dus la piata".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Cavaleru a spus:

ce parerea aveti despre Dacia Spring?

O chinezarie , facuta doar ca DACIA sa atinga obiectivele de poluare. Daca aveau intentia efectiv sa faca o masina electrica, o faceau.

In plus, Renault si asa si-a dat cu tesla n oo cu Dacia. Drept pentru care acum incep sa elimine modele si variante de Dacia, ca sa vanda Renault. INclusiv Dusterul este in curs de nenorocit. 

Imi aduc aminte cand am facut test cu primul ZOE, doamne ce prost interior avea. Acum e ceva mai ok pe modelul nou.

Iar autonomia la spring, o gluma.

Masinutele astea electrice mici sunt bune pentru oras, daca faci Glovo, de exemplu :) Sau o  naveta zilnica de cca 50 km. Stai la casa, o pui la priza, dimineata e full.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 12 minute, VyXxer a spus:

Eu nu ma prea pricep, dar pt 7k cu prima de la stat suna bine. Acuma nu stiu daca ai platforma de incarcare pe langa tine (sa nu fie locul ocupat de vreun Smart) sau tre sa o bagi in priza (caz in care tre sa astepti niste ore). Per total cred ca e masina pt "dus la piata".

Un foarte mare procent din tara asta,locuiesc la bloc.Iti dai seama cum ar arata sa aiba fiecare pocnitoare de asta electrica cu sarma-n kur la incarcat de la fiecare geam/balcon? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 minute, Adrian M. a spus:

O chinezarie , facuta doar ca DACIA sa atinga obiectivele de poluare. Daca aveau intentia efectiv sa faca o masina electrica, o faceau.

In plus, Renault si asa si-a dat cu tesla n oo cu Dacia. Drept pentru care acum incep sa elimine modele si variante de Dacia, ca sa vanda Renault. INclusiv Dusterul este in curs de nenorocit. 

Imi aduc aminte cand am facut test cu primul ZOE, doamne ce prost interior avea. Acum e ceva mai ok pe modelul nou.

Iar autonomia la spring, o gluma.

Masinutele astea electrice mici sunt bune pentru oras, daca faci Glovo, de exemplu :) Sau o  naveta zilnica de cca 50 km. Stai la casa, o pui la priza, dimineata e full.

Nu e chiar asa de tragic cu Dacia. Inca produce bani frumosi iar Duster este calul de bataie. Sa nu crezi ca sufera de mare patriotism francezii si haide sa vindem Renault si nu Dacia ...

Duster este in curs de nenorocit (ca orice masina de pe lumea asta) din cauza ca nu se mai ajung cu profitul si il vor tot mai mare si mai mare. Drept urmare (ca sa facem si o rima) componente mai ieftine si mai slabutze, modificari care sa scada costurile si evident si calitatea si tot asa.

Ai punctat bine ca masinutele electrice sunt bune daca ai trasee repetitive si bine stabiliate, si te incadrezi cu timpii de incarcare. Merge perfect la taxi, distributie locala, transport in comun, sa te plimbi prin oras sau sa faci naveta din suburbii la birou si inapoi. Ca masina de famile inca nu este ce trebuie.

 

Personal cred ca varianta masinii cu pile de combustie este cea mai fezabila, doar ca aici ai niste costuri fabuloase la capitolul fabrici de hidrogen si borax hidrogenat, si apoi in reteaua de statii de alimentare.  Citisem acuma vreo 20 de ani o estimare de costuri si era pe atunci de ordinul zecilor de miliarde doar in USA 🤦‍♂️

 

Dar apare aceeasi problema ca la orice masina ''eco electrica'' : ca sa ii dai corent trebuie sa il produci. Daca bagi direct corentu' in baterie de la priza trebuie sa ai o centrala care il produce, adica sa poluezi cumva,  daca mergi pe varianta pile de combustie iti trebuie fabrica de hidrogen consumatoare de energie electrica  si iarasi poluezi.

Singura smecherie este ca poluezi doar acolo unde produci ''energia'' - cum ar fi de ex. in tarile slab dezvoltate -, apoi aduci prin sarma energia electrica  iar tu la tine acasa in frumosul occident nu mai faci fum. Asta nu inseamna ca pina la urma nu o sa ne afumam cu totii 😂. Dar mai ne mintim o leaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 25 minute, Christian 1 a spus:

Un foarte mare procent din tara asta,locuiesc la bloc.Iti dai seama cum ar arata sa aiba fiecare pocnitoare de asta electrica cu sarma-n kur la incarcat de la fiecare geam/balcon? :)

asta il vad si eu ca un impediment pt raspandirea lor.

 

mi-ar placea una sincer sa fiu pt naveta si frecus in buc e ideala zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

Dar apare aceeasi problema ca la orice masina ''eco electrica'' : ca sa ii dai corent trebuie sa il produci.

Povestea asta cu poluarea e misto. Eu as dori sa vad coeficienti de poluare, dupa cum urmeaza:

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini electrice comune

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini cu motor clasic, combustie

-cat polueaza in exploatare-fie direct, fie indirect. Stiu, asta i greu de calculat

-cat polueaza dupa incetarea exploatarii-deseu.

Clar, asta cu poluatul e pentru bogati. Fix ca si cu reciclarea. Aveti niste documentare foarte misto, unde aflati ceva interesant. Cum se exporta deseurile electronice-electrocasnice, din UE, in Africa, vapoare intregi. Apoi prapaditii le desfac, ard, scot ce i valoros din ele, pe 2 lei. Si in niste conditii....te ia mintea. 

Bogatii dau bine, ei au trimis marfa la export, spre reciclare. Cum si unde se recicleaza, ne facem ca nu vedem.

Agbogbloshie-google it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

asta il vad si eu ca un impediment pt raspandirea lor.

 

mi-ar placea una sincer sa fiu pt naveta si frecus in buc e ideala zic eu.

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.theguardian.com/environment/gallery/2014/feb/27/agbogbloshie-worlds-largest-e-waste-dump-in-pictures

Acum 6 minute, Christian 1 a spus:

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

Ideal in Bucuresti e..sa nu mergi cu 4 roti.

Sau, sa zbori. Metrou, scuter, bicicleta,orice altceva, dar nu masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era reclamă pe hăisbuc la mașini electrice Renault. Rate, avans etc. Dar nu scria prețul real. L-am găsit greu, vreo 30.000 euro. Îți dă statul 10.000 ok. Dai 20.000 pe o mașină care normal e vreo 10.000, doar ca să zici că nu poluezi? E relativă treaba cu poluarea, desigur.

Cea mai mișto alternativă o are tot Renault, motoarele pe benzină cu gaz. Are un prieten Logan stepway, motor de 1 litru, parcă, cu gaz din fabrică. Zice că trage bine și consumă puțin. Nu știu, n-am condus Logan de prin 2006. Pentru un om normal, fără pretenții și cu familie mică, tigaia aia e stas. Nu văd mașinile electrice ca fiind o alternativă profitabilă pentru un om cu condiție decentă (cum sunt eu). Nu încă. Dar următoarea mașină aș lua-o pe benzină, nu știu dacă turbo sau nu. Cert e că nu vreau motor de ascuțitoare, ci ceva de 1,6-2 litri, dacă e aspirat, apoi îi pun gaz. Electric sună fain doar în exploatare, mai costă câteva zeci de milioane branșamentul la 380v + statia de încărcare. Dacă faci un calcul, cu tot cu întreținerea motorului termic, tot nu ieși mai bine în 5-7 ani cu electrica. Nu încă.

Părerea mea, n-am făcut vreun studiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Adrian M. a spus:

https://www.theguardian.com/environment/gallery/2014/feb/27/agbogbloshie-worlds-largest-e-waste-dump-in-pictures

Ideal in Bucuresti e..sa nu mergi cu 4 roti.

Sau, sa zbori. Metrou, scuter, bicicleta,orice altceva, dar nu masina.

Discut strict de masina.Ca daca e sa ma intrebi pe mine,si eu am optat la doo roti,din x motive.Folosesc wagonu' doar in perioadele reci sau inghetate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Christian 1 a spus:

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

eu am un MCV Stepway (2017) cu motor 0.9tce, nu stiu cat e de mare diferenta de consum intre ele..

din Oct anu trecut pana acum in Noiembrie nu am depasit 6000km, pt ca maxiscuter @Adrian M.

masina o folosesc cand tre sa ma deplasez si cu catelu dupa mine, vacante, concedii sau cand am de carat multe chestii sau cand este foarte frig/zapada/ploaie nasoala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Adrian M. a spus:

Povestea asta cu poluarea e misto. Eu as dori sa vad coeficienti de poluare, dupa cum urmeaza:

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini electrice comune

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini cu motor clasic, combustie

-cat polueaza in exploatare-fie direct, fie indirect. Stiu, asta i greu de calculat

-cat polueaza dupa incetarea exploatarii-deseu.

Clar, asta cu poluatul e pentru bogati. Fix ca si cu reciclarea. Aveti niste documentare foarte misto, unde aflati ceva interesant. Cum se exporta deseurile electronice-electrocasnice, din UE, in Africa, vapoare intregi. Apoi prapaditii le desfac, ard, scot ce i valoros din ele, pe 2 lei. Si in niste conditii....te ia mintea. 

Bogatii dau bine, ei au trimis marfa la export, spre reciclare. Cum si unde se recicleaza, ne facem ca nu vedem.

Agbogbloshie-google it.

Iegzact. Este la fel ca aia de au frumos si aranjat la ei in curte si arunca ceea ce nu le trebuie sau gunoiul peste gard. 🤣

Daca te apuci sa verifici ceea ce ai scris acolo te ia cu durerea de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Cavaleru said:

MCV Stepway

Daca ai luat-o de noua, ce te-a determinat sa optezi pt ea? Nu sint ironic. Dar ma uit la Dacia si vad masina la 0 km cu oglinzi manuale si centuri fixe, etc. Cand la banii aia mai gasesti si ceva SH, de bun simt (pret, km, dotari, intretinere).

LE: intrebarea nu e numai pt Cavaleru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, VyXxer a spus:

Daca ai luat-o de noua, ce te-a determinat sa optezi pt ea? Nu sint ironic. Dar ma uit la Dacia si vad masina la 0 km cu oglinzi manuale si centuri fixe, etc. Cand la banii aia mai gasesti si ceva SH, de bun simt (pret, km, dotari, intretinere).

LE: intrebarea nu e numai pt Cavaleru

 

Am vrut masina noua, era singura in buget, cu spatiul foarte mare atat pt pasageri cat si pt bagaje, cu garda la sol care sa permita drumuri proaste. Intretinerea ieftina si se stie foarte bine si s-a dovedit in timp ca bucsaria de pe Dacia este facuta sa tina mult timp.

plus ca mi-a placut cum arata si mi-am dorit neaparat culoarea albastru auzr desi eu am modelul Serie Limitata Explorer care vinea intr-un gri inchis standard.

 

Orice masina SH e loterie. Am avut, am avut ghinion cu ea si nu imi mai trebuie.

 

Versiunea pe care o detin are oglinzi electrice si incalzite, centurile ajustabile pe inaltime, navigatie, senzori parcare, AC si alte rahaturi care nu le tin minte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e in casa. Am dat ca un cornut a 2-a masina, adica a mea si am ramas cu 307-le doamnei. Acum, nu stiu daca sa mai iau una. Sau sa am doar una, dar buna. Ma gandesc ca la 0 km e cam scumpa o masina momentan, de aia ma uitam la Dacia nivel base. Am dat o masina luata la 0 km, dupa 4 ani si 70k km, cu mai putin de 50% din pretul initial. Asta a fost pretul pietei atunci.

Mai e si teoria ca daca raman cu 307, orice as repara la ea e mai putin decat o Dacie noua. 

Asa ca nu am luat-o in nicio directie momentan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...