Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 5 minute, Adrian M. a spus:

O chinezarie , facuta doar ca DACIA sa atinga obiectivele de poluare. Daca aveau intentia efectiv sa faca o masina electrica, o faceau.

In plus, Renault si asa si-a dat cu tesla n oo cu Dacia. Drept pentru care acum incep sa elimine modele si variante de Dacia, ca sa vanda Renault. INclusiv Dusterul este in curs de nenorocit. 

Imi aduc aminte cand am facut test cu primul ZOE, doamne ce prost interior avea. Acum e ceva mai ok pe modelul nou.

Iar autonomia la spring, o gluma.

Masinutele astea electrice mici sunt bune pentru oras, daca faci Glovo, de exemplu :) Sau o  naveta zilnica de cca 50 km. Stai la casa, o pui la priza, dimineata e full.

Nu e chiar asa de tragic cu Dacia. Inca produce bani frumosi iar Duster este calul de bataie. Sa nu crezi ca sufera de mare patriotism francezii si haide sa vindem Renault si nu Dacia ...

Duster este in curs de nenorocit (ca orice masina de pe lumea asta) din cauza ca nu se mai ajung cu profitul si il vor tot mai mare si mai mare. Drept urmare (ca sa facem si o rima) componente mai ieftine si mai slabutze, modificari care sa scada costurile si evident si calitatea si tot asa.

Ai punctat bine ca masinutele electrice sunt bune daca ai trasee repetitive si bine stabiliate, si te incadrezi cu timpii de incarcare. Merge perfect la taxi, distributie locala, transport in comun, sa te plimbi prin oras sau sa faci naveta din suburbii la birou si inapoi. Ca masina de famile inca nu este ce trebuie.

 

Personal cred ca varianta masinii cu pile de combustie este cea mai fezabila, doar ca aici ai niste costuri fabuloase la capitolul fabrici de hidrogen si borax hidrogenat, si apoi in reteaua de statii de alimentare.  Citisem acuma vreo 20 de ani o estimare de costuri si era pe atunci de ordinul zecilor de miliarde doar in USA 🤦‍♂️

 

Dar apare aceeasi problema ca la orice masina ''eco electrica'' : ca sa ii dai corent trebuie sa il produci. Daca bagi direct corentu' in baterie de la priza trebuie sa ai o centrala care il produce, adica sa poluezi cumva,  daca mergi pe varianta pile de combustie iti trebuie fabrica de hidrogen consumatoare de energie electrica  si iarasi poluezi.

Singura smecherie este ca poluezi doar acolo unde produci ''energia'' - cum ar fi de ex. in tarile slab dezvoltate -, apoi aduci prin sarma energia electrica  iar tu la tine acasa in frumosul occident nu mai faci fum. Asta nu inseamna ca pina la urma nu o sa ne afumam cu totii 😂. Dar mai ne mintim o leaca.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 25 minute, Christian 1 a spus:

Un foarte mare procent din tara asta,locuiesc la bloc.Iti dai seama cum ar arata sa aiba fiecare pocnitoare de asta electrica cu sarma-n kur la incarcat de la fiecare geam/balcon? :)

asta il vad si eu ca un impediment pt raspandirea lor.

 

mi-ar placea una sincer sa fiu pt naveta si frecus in buc e ideala zic eu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, Silver Arrow a spus:

Dar apare aceeasi problema ca la orice masina ''eco electrica'' : ca sa ii dai corent trebuie sa il produci.

Povestea asta cu poluarea e misto. Eu as dori sa vad coeficienti de poluare, dupa cum urmeaza:

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini electrice comune

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini cu motor clasic, combustie

-cat polueaza in exploatare-fie direct, fie indirect. Stiu, asta i greu de calculat

-cat polueaza dupa incetarea exploatarii-deseu.

Clar, asta cu poluatul e pentru bogati. Fix ca si cu reciclarea. Aveti niste documentare foarte misto, unde aflati ceva interesant. Cum se exporta deseurile electronice-electrocasnice, din UE, in Africa, vapoare intregi. Apoi prapaditii le desfac, ard, scot ce i valoros din ele, pe 2 lei. Si in niste conditii....te ia mintea. 

Bogatii dau bine, ei au trimis marfa la export, spre reciclare. Cum si unde se recicleaza, ne facem ca nu vedem.

Agbogbloshie-google it.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Cavaleru a spus:

asta il vad si eu ca un impediment pt raspandirea lor.

 

mi-ar placea una sincer sa fiu pt naveta si frecus in buc e ideala zic eu.

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

https://www.theguardian.com/environment/gallery/2014/feb/27/agbogbloshie-worlds-largest-e-waste-dump-in-pictures

Acum 6 minute, Christian 1 a spus:

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

Ideal in Bucuresti e..sa nu mergi cu 4 roti.

Sau, sa zbori. Metrou, scuter, bicicleta,orice altceva, dar nu masina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Era reclamă pe hăisbuc la mașini electrice Renault. Rate, avans etc. Dar nu scria prețul real. L-am găsit greu, vreo 30.000 euro. Îți dă statul 10.000 ok. Dai 20.000 pe o mașină care normal e vreo 10.000, doar ca să zici că nu poluezi? E relativă treaba cu poluarea, desigur.

Cea mai mișto alternativă o are tot Renault, motoarele pe benzină cu gaz. Are un prieten Logan stepway, motor de 1 litru, parcă, cu gaz din fabrică. Zice că trage bine și consumă puțin. Nu știu, n-am condus Logan de prin 2006. Pentru un om normal, fără pretenții și cu familie mică, tigaia aia e stas. Nu văd mașinile electrice ca fiind o alternativă profitabilă pentru un om cu condiție decentă (cum sunt eu). Nu încă. Dar următoarea mașină aș lua-o pe benzină, nu știu dacă turbo sau nu. Cert e că nu vreau motor de ascuțitoare, ci ceva de 1,6-2 litri, dacă e aspirat, apoi îi pun gaz. Electric sună fain doar în exploatare, mai costă câteva zeci de milioane branșamentul la 380v + statia de încărcare. Dacă faci un calcul, cu tot cu întreținerea motorului termic, tot nu ieși mai bine în 5-7 ani cu electrica. Nu încă.

Părerea mea, n-am făcut vreun studiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 18 minute, Adrian M. a spus:

https://www.theguardian.com/environment/gallery/2014/feb/27/agbogbloshie-worlds-largest-e-waste-dump-in-pictures

Ideal in Bucuresti e..sa nu mergi cu 4 roti.

Sau, sa zbori. Metrou, scuter, bicicleta,orice altceva, dar nu masina.

Discut strict de masina.Ca daca e sa ma intrebi pe mine,si eu am optat la doo roti,din x motive.Folosesc wagonu' doar in perioadele reci sau inghetate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, Christian 1 a spus:

Ideal si in Bucuresti e o masina pe benzina,natural aspirata de 1 l.

eu am un MCV Stepway (2017) cu motor 0.9tce, nu stiu cat e de mare diferenta de consum intre ele..

din Oct anu trecut pana acum in Noiembrie nu am depasit 6000km, pt ca maxiscuter @Adrian M.

masina o folosesc cand tre sa ma deplasez si cu catelu dupa mine, vacante, concedii sau cand am de carat multe chestii sau cand este foarte frig/zapada/ploaie nasoala

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, Adrian M. a spus:

Povestea asta cu poluarea e misto. Eu as dori sa vad coeficienti de poluare, dupa cum urmeaza:

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini electrice comune

-cat se polueaza pentru fabricarea unei masini cu motor clasic, combustie

-cat polueaza in exploatare-fie direct, fie indirect. Stiu, asta i greu de calculat

-cat polueaza dupa incetarea exploatarii-deseu.

Clar, asta cu poluatul e pentru bogati. Fix ca si cu reciclarea. Aveti niste documentare foarte misto, unde aflati ceva interesant. Cum se exporta deseurile electronice-electrocasnice, din UE, in Africa, vapoare intregi. Apoi prapaditii le desfac, ard, scot ce i valoros din ele, pe 2 lei. Si in niste conditii....te ia mintea. 

Bogatii dau bine, ei au trimis marfa la export, spre reciclare. Cum si unde se recicleaza, ne facem ca nu vedem.

Agbogbloshie-google it.

Iegzact. Este la fel ca aia de au frumos si aranjat la ei in curte si arunca ceea ce nu le trebuie sau gunoiul peste gard. 🤣

Daca te apuci sa verifici ceea ce ai scris acolo te ia cu durerea de cap.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

19 minutes ago, Cavaleru said:

MCV Stepway

Daca ai luat-o de noua, ce te-a determinat sa optezi pt ea? Nu sint ironic. Dar ma uit la Dacia si vad masina la 0 km cu oglinzi manuale si centuri fixe, etc. Cand la banii aia mai gasesti si ceva SH, de bun simt (pret, km, dotari, intretinere).

LE: intrebarea nu e numai pt Cavaleru

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, VyXxer a spus:

Daca ai luat-o de noua, ce te-a determinat sa optezi pt ea? Nu sint ironic. Dar ma uit la Dacia si vad masina la 0 km cu oglinzi manuale si centuri fixe, etc. Cand la banii aia mai gasesti si ceva SH, de bun simt (pret, km, dotari, intretinere).

LE: intrebarea nu e numai pt Cavaleru

 

Am vrut masina noua, era singura in buget, cu spatiul foarte mare atat pt pasageri cat si pt bagaje, cu garda la sol care sa permita drumuri proaste. Intretinerea ieftina si se stie foarte bine si s-a dovedit in timp ca bucsaria de pe Dacia este facuta sa tina mult timp.

plus ca mi-a placut cum arata si mi-am dorit neaparat culoarea albastru auzr desi eu am modelul Serie Limitata Explorer care vinea intr-un gri inchis standard.

 

Orice masina SH e loterie. Am avut, am avut ghinion cu ea si nu imi mai trebuie.

 

Versiunea pe care o detin are oglinzi electrice si incalzite, centurile ajustabile pe inaltime, navigatie, senzori parcare, AC si alte rahaturi care nu le tin minte

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Motorul e in casa. Am dat ca un cornut a 2-a masina, adica a mea si am ramas cu 307-le doamnei. Acum, nu stiu daca sa mai iau una. Sau sa am doar una, dar buna. Ma gandesc ca la 0 km e cam scumpa o masina momentan, de aia ma uitam la Dacia nivel base. Am dat o masina luata la 0 km, dupa 4 ani si 70k km, cu mai putin de 50% din pretul initial. Asta a fost pretul pietei atunci.

Mai e si teoria ca daca raman cu 307, orice as repara la ea e mai putin decat o Dacie noua. 

Asa ca nu am luat-o in nicio directie momentan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Cavaleru a spus:

 

Stiu stiu. In cazul tau nu se merita achizitia, fiind prea scumpa. SH exclus pe electrice.

Acum 7 minute, VyXxer a spus:

 

Masina noua nu se merita decat in cateva scenarii:

-faci km, nu 1000 pe luna. Si atunci uzurile se arata, raportat la una sh.

-o iei sa o tii ceva timp, si nu te afecteaza deprecierea-fiindca oricum o tii.

-o iei cu ceva program de finantare misto, iti permiti lunar suma asta ca si o "chirie", si la 3 ani , alta, si tot asa.

-ai banii de una noua, si sunt dispensabili. Aici romanii sunt speciali: Daca ai 3000 lei salariu, 1500 rata la casa, daca faci 1000 rata la masina, se cheama ca esti un idiot :)

 

Masina nu este INVESTITIE, este un bun de consum. Se depreciaza. Cea mai mare depreciere , o ai de noua-dupa ce iese pe usa dealerului. Apoi, functie de uzura si intretinere.

Cea mai buna varianta e sa iei o masina gata depreciata, adica ceva de 2 3 ani vechime, un proprietar-buy back, cu ceva garantie ramasa.  O tii 2 3 ani, apoi repeat :D

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@VyXxer   Oglinda manuala inseamna bani mai putini. Iar cum Dacia se doreste sa fie mai ieftina.....

De altfel avantajul cand iei ceva SH este ca toate accesorizarile nu prea conteaza la pret. Adica iei ceva cu multe optionale la un pret foarte bun.

 

Probabil ca cea mai buna varianta este sa iei un SH de la primul proprietar si sa cunosti masina sau sa fie cunoscuta. O masina de 3-5 ani care daca nu a fost folosita la vreo firma ceva sa alerge de colo colo va avea ceva in jur de 30-50.000 Km care este mai nimic. Si gasesti asa ceva. Ca pret probabil undeva la 50-60% din valoarea ei de noua.

 

Merge foarte bine sa iei o masina de firma care a fost a vreunui sef/sefe ceva si care desi pot avea mai multi Km, a fost intretinuta  in service de marca si stii prin ce a trecut.

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 26 minute, Adrian M. a spus:

Stiu stiu. In cazul tau nu se merita achizitia, fiind prea scumpa. SH exclus pe electrice.

 

 

 

-o iei sa o tii ceva timp, si nu te afecteaza deprecierea-fiindca oricum o tii.

 

Masina nu este INVESTITIE, este un bun de consum. Se depreciaza. Cea mai mare depreciere , o ai de noua-dupa ce iese pe usa dealerului. Apoi, functie de uzura si intretinere.

Cea mai buna varianta e sa iei o masina gata depreciata, adica ceva de 2 3 ani vechime, un proprietar-buy back, cu ceva garantie ramasa.  O tii 2 3 ani, apoi repeat :D

 

 

eu am luat masina ca sa o tin, planul e pe termen mediu, undeva intre 7 si 9 ani. dupa nu stiu, vedem, mai am cel putin 4 ani ca sa ma bucur de ea din care mai am inca 2 de garantie (am avut 5 ani garantie)

 

nu ma intereseaza cat se depreciaza in timp, ce iau pe ea o sa folosesc sa o finantez pe urmatoarea 😛

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Adrian M. a spus:

Stiu stiu, eu raspundeam la modul generic. Tu te incadrezi exact la ce am scris eu. Ai luat o pe termen lung, nu te intereseaza deprecierea.

 

Mai e si vorba aia, sunt prea sarac sa imi permit lucruri ieftine 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, Adrian M. a spus:

nu ti-a placut passatu :))))

ca masina, a fost fain, perfecta dar partea de mecanica epic fail. am avut eu mai mult ghinion ca altii asta e. dar uite asa am ajuns la masina noua

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, Cavaleru a spus:

ca masina, a fost fain, perfecta dar partea de mecanica epic fail. am avut eu mai mult ghinion ca altii asta e. dar uite asa am ajuns la masina noua

 

Ce generatie de Passat?Aia cu motorul diesel cod EA188? :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 20 minute, Cavaleru a spus:

passat B6 2006 diesel BMR 170HP

Daca ala a avut probleme sa vezi cat ulei papa EA188 pe Jetta 2015...

Ma bucur c-am scapat de ea.

Nu mi-as mai lua diesel,nici daca as primi masina respectiva gratis... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, Christian 1 a spus:

Daca ala a avut probleme sa vezi cat ulei papa EA188 pe Jetta 2015...

Ma bucur c-am scapat de ea.

Nu mi-as mai lua diesel,nici daca as primi masina respectiva gratis... :)

Probleme la pompa de ulei, ramaneai dintr-o data fara presiune la ulei, adio turbo. Iar la injectoare.. astea au fost cele mai grave de care imi aduc aminte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, Adrian M. a spus:

Renault si asa si-a dat cu tesla n oo cu Dacia

N-aș prea zice! 

Acum 12 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Maine de nu mai exista petrol,gaze naturale,carbuni

Credeam că astea s-au terminat în anii '70! 😳

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...