john17 Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Acum 14 minute, cuki a spus: preferabil Dieselul scump, ca sa nu-ti belesti motorul Belești injecția, nu motorul. Și o belești mai rapid cu ăla scump care unge mai prost! <Euro 5 nu ai nici un motiv să folosești motorina mai scumpă, din contra! Nu mai zic că pe vremuri indoiau benzinarii motorina ieftină cu benzină și o vindeau ca d'aia scumpă. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianB1 Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Acum 2 ore, superbec a spus: Asta nu inteleg dece nu se pun panouri solare pe capota-acoperis macar pentru bateria de 12V care este in continuare pe toate masinile electrice si se pare ca e un punct slab si la tasla si la vw . Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Acum 1 minut, AdrianB1 a spus: Pentru 200W pe care ii poti lua de pe panourile solare de pe acoperis nu merita efortul cand bateria la electrice e de ordinul a zeci de kW. Casa sa incarci o masina de la panouri solare iti trebuie zeci de metri patrati de panouri ca sa o incarci intr-o zi intreaga insorita. si 50w sunt suficienti sa-ti mentina bateria de 12v in stare perfecta , logic ca nu poti incarca 50kwh cu 200w la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare.. jucaria aia de care zice Cuki cu 1600km range se incarca si solar, prin cacalifornia eu zic ca e smecherie Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Cavaleru Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Spring va fi prin excelență un vehicul urban, iar performanțele lui urmăresc fidel acest profil atât ca autonomie (225 km), cât și ca putere (45CP). Garanția pentru baterie va fi de 8 ani sau 120.000 km. Despre preț nu avem momentan toate detaliile, însă au apărut deja speculații că acesta va fi undeva sub 18.000 euro (17.800 euro în Ungaria), ceea ce înseamnă că Spring va putea fi achiziționat cel mai probabil sub 10.000 euro cu ajutorul ecobonusului de la stat. 8 ani garantie la baterie, ce sa vrei mai mult... Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 (editat) Așa cum le cric are tot felul de roboți în genul ălora care trag de sertare la ikea pt testarea diferitelor subabsamble, iar dacă acestea nu cedează după nr prestabilit de cicluri le reproiectează, mă aștept ca bateria primăvăratică să țină cam... 8 ani și 1-2 luni! Sau poate lasă o marjă pt eventualele imobilizări în service care ar prelungi garanția. Editat Decembrie 10, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Admin l.u.v Postat Decembrie 10, 2020 Admin Share Postat Decembrie 10, 2020 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Kristian K Postat Decembrie 10, 2020 Share Postat Decembrie 10, 2020 Acum 11 minute, l.u.v a spus: Buna asta! Subscriu! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianB1 Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 12 ore, superbec a spus: la ~300w/mp2 tehnologia actuala a panourilor solare, poti ave sa zicem 600W in cel mai bun caz de pe o masina , daca masina e si foarte eficienta deja cam merge incarcata de la soare.. Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras. * Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
binox Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Citat 12km...pai cu bicicleta ii faci in 20 min. Dar mno, poate la voi intre sate e rusine sa mergi cu bicicleta Eu sunt mare fan bicicleta dar afirmatia asta e mult exagerata( medie 36km/h...). In ultima perioada ma deplasez de cateva ori pe saptamana la o lucrare la 12.3km distanta. Daca nu ploua merg cu bicla, si fac aproximativ 45min. Cu masina dimineata fac ceva mai putin si seara deobicei fac mai mult de 45 min. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 4 ore, AdrianB1 a spus: Daca nu gresesc calculele, o masina electrica eficienta merge sub 10 km cu 1 kWh* pe care l-ar incarca solar cu panouri in 1,5 ore. Nu prea merge incarcata de la soare, cu electricitatea solara pe o zi intreaga poti sa mergi pana la birou, dar nu sa iesi din oras. * Tesla 3 cu baterie de 82kWh merge oficial 353 de mile, adica 580 km, deci 7 km per kWh. vorbim despre lucruri diferite , toate EV-urile din cate stiu eu au in continuare o baterie de 12v acid plumb , bateriile astea produc multe probleme .. la modelul meu id3 se plang constant pe grup oameni ca e moarta masina .. in cele mai multe cazuri pt ca bateria de 12v e descarcata. la A8 din cretacic aveam trapa cu panou solar, la ev din 2020 nu am un cacao de panou solar, nici macar optional. * o masina futurista gen Aptera poate consuma 10kwh/100km sau mai putin dar o tesla nici nu are cum sa se apropie de consumul asta , la ID3 am ~20kwh/100km , poate o sa scada la vara dar nu-mi fac iluzii, in plus trebuie sa mergi foarte incet pt a avea un asa consum , da-i cu gogu dupa Aptera Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 2 minute, superbec a spus: da-i cu gogu dupa Aptera Am pus eu un link de youtube acum o săptămână sau 2 aici pe topic. Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 1 oră în urmă, cuki a spus: Totusi, cred ca cu o bicicleta electrica oarescare, pe drum drept...intre sate (deci fara semafoare etc.) cred ca e posibil sa faci 20-25 min. foarte posibil si cu minim efort ,vad multi mosi ca merg sustinut cu 30-35km/h Chiar acum, john17 a spus: Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! se incarca in timpul mersului sau cand e treaza masina nu stiu cu exactitate logica dar am masurat-o pe a mea , baga 13A cateva minute dupa ce te apropii de masina Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 (editat) Eu am avut recent o colaborare cu un italian fabricat în 1950. Nu era asistat electric dar să mor dacă puteam ține ritmul cu el! Și e și pasionat de ciclism (printre altele). Cred că ăla poate și cu o biclă normală medie de 36 km/h. Doar că nu face naveta prin satele noastre. Sunt curios ce or mânca Giurgea & Bratu, mâine la pro(s)tv prezintă dacia șpring. Editat Decembrie 11, 2020 de john17 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
john17 Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Merge clampu' în cc? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 merge merge Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
AdrianB1 Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 2 ore, superbec a spus: * o masina futurista gen Aptera poate consuma 10kwh/100km sau mai putin dar o tesla nici nu are cum sa se apropie de consumul asta Am zis eu ca la 4 dimineata nu sunt bun la calcule, Tesla consuma 14 kWh la 100 km. Acum 2 ore, john17 a spus: Bateria aia de 12V cum ar trebui să se încarce la drăciile astea electrice? Că n-or avea alternator acționat de motorul electric! Se numeste DC to DC converter Se incarca din bateria principala. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
superbec Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 20 minute, AdrianB1 a spus: Se incarca din bateria principala cateodata Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 5 ore, AdrianB1 a spus: Am zis eu ca la 4 dimineata nu sunt bun la calcule, Tesla consuma 14 kWh la 100 km. Se numeste DC to DC converter Se incarca din bateria principala. Ca astea? Coboratoare de tensiune,dar de putere mult mai mare? Astea-s "de rezerva" dar mai am unul scufundat complet si definitiv in ulei tinut mereu la 5 amperi sau mai mult cu zilele in continuu... (are "viata grea"). N-are nici pe dreaqu' ,n-am vrut sa vad pana la ce putere in watti poate functiona pana crapa,dar fiind racit in ulei muult ,sigur poate mai mult de 3 ori cat e recomandat sa fie folosit... Asta si sa nu iasa "altceva" cu electronicele "made in china" fortate in ulei inflamabil Dar fac electronice bune chinezii in ultimul timp. Viitorul e a lor P.s. care are nevoie gaseste pe optimusdigital la preturi ok. Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Silver Arrow Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus: Ca astea? Coboratoare de tensiune,dar de putere mult mai mare? Astea-s "de rezerva" dar mai am unul scufundat complet si definitiv in ulei tinut mereu la 5 amperi sau mai mult cu zilele in continuu... (are "viata grea"). N-are nici pe dreaqu' ,n-am vrut sa vad pana la ce putere in watti poate functiona pana crapa,dar fiind racit in ulei muult ,sigur poate mai mult de 3 ori cat e recomandat sa fie folosit... Asta si sa nu iasa "altceva" cu electronicele "made in china" fortate in ulei inflamabil Dar fac electronice bune chinezii in ultimul timp. Viitorul e a lor P.s. care are nevoie gaseste pe optimusdigital la preturi ok. LM2596 este un stabilizator de tensiune integrat foarte bun. Poti sa le scufunzi si benzina daca doresti. Fara oxigen nu iau foc. Vapori amestecat cu aer posibil sa ia foc. In plus, chiar daca il scufunzi in lichid, se poate arde. Este evident ca pus in lichid se raceste mai bine. Important este ca intern sa fie capabil IC-ul sa transfere caldura spre exterior. Si la fel si lichidul sa se raceasca corespunzator. Nu sint sigur ca pus in lichid poti sa ii maresti incarcarea. Si asa cu 5 A esti cu 70% in plus fata de nominal. De curiozitate: cum ai masurat ca ai 5 A prin stabilizator? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele? Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Pop Mihai Lucian Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 7 minute, pinnochio a spus: Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele? se scimba doar celulele care nu mai sunt in parametri, deci nu putem face calcule ca nu stim cate trebuie schimbate Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 5 amperi la o anumita tensiune ,ca e si reglabila jucaria pe volti, masurati la iesire intre sursa si consumator cu aparat de masura ce masoara A si in DC si in AC. Normal ca nu o sa ai 5 amperi la 28 volti pe iesire... nu e sursa dd 150 watti la 8 lei bucata Culmea nici uleiul nu se incalzeste de speriat. I-ar trebui un schimbator de caldura,pompa centrifugala ,ventilator cu pornire automata in functie de temperatura sondei ce inchide si deschide circuitul si cred ca pot sa uit de el in uleiul ala . Dar cum asta ce se vede in poze a fost facut ca hobby,intr-un week-end, sa adaug toate alea de mai sus chiar trebuie timp si determinare. Sincer nu mai am timp si chef...credeam ca-l voi arde repede cand am vazut preturile pe bucata. Dar merge fara probleme. Sunt si alte lichide de racire mai "exotice" precum 3M Novec 7100 cu punct de fierbere 61 grade celsius ,da' cine sa se complice cu asa ceva? Am luat o sticla de ulei ,nici nu mai stiu daca era de cutie viteze sau motor ,ceva la 1 litru ramas de la un schimb de ulei am umplut cutia +- volumul pieselor ce intrau ,izolat bine sa nu curga ca nu stau sa sterg oloi dupa el,lasat un mic volum in interior pt.dilatare termica a uleiului ,si direct la teste cu chinezaria Si asa a ramas,doar daca un lucru functioneaza de ce sa-l schimb? https://www.3m.com/3M/en_US/company-us/all-3m-products/~/3M-Novec-7100-Engineered-Fluid/?N=5002385+3290667247&rt=rud Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
pinnochio Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Aha..ok Credeam că se schimbă bateriile,ca la lanternă Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
DARK-RIDER-82. Postat Decembrie 11, 2020 Share Postat Decembrie 11, 2020 Acum 12 minute, pinnochio a spus: Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele? Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... Acum 6 minute, Pop Mihai Lucian a spus: se scimba doar celulele care nu mai sunt in parametri, deci nu putem face calcule ca nu stim cate trebuie schimbate Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare... Incep sa-i invidiez pe chinezi Citează Link spre comentariu Distribuie pe alte site-uri More sharing options...
Postări Recomandate
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.