Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 2 ore, dedant68 a spus:
"New entry"/Garabat pe piata acumulatorilor auto care aplica tehnologia bazata pe polimerul grafen. Procesuehnologic are ca rezultat cresterea autonomiei automobilului electric la 800 km, scor care depaseste cu mult si variantele produse de Tesla( 400 km autonomie). De asemenea, timpul de incarcare pe sursa trifazata este de 5 min. iar spatiul ocupat in volumul automobilului este cu 20-30% mai redus fata de acumulatorii Li-Ion. In plus, pericolul de supraincalzire / incendiului semnalat la acumulatorii Li-Ion, este elimitat la "Garabat".
In cativa ani motor termic la auto devine "istorie"! 

Va costa oare masina aia vreo 20000 euro in viitorul apropiat? Ca se apropie mult de ce cer eu de la o masina electrica.

Dotari de bun-simt, gen: geamuri electrice, A/C, scaune cu reglaj (si incalzire), ceva sisteme de siguranta samd.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 963
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Dupa trendul care prevede costurile de productie, practic in 2-3 ani pretul mediu se va situa la 15.000 euro pentru un automobil cu o autonomie de 350-400 km. In prezent Renault Zoe este 30.000 euro, iar Guvernul RO prin programul specific, acorda o subventie de 10.000 euro.

 20.000 euro nu este o suma de speriat, dar mai trebuie promovat si incurajat automobilul electric. In plus, in RO suntem deficitari la infrastructura statiilor de incarcare.    

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru mine, un automobil electric trebuie sa fie/aiba asa:

- autonomie mare (peste 800 km). La masina mea am autonomie vara de peste 1000 km, daca merg la drum intins, fara sa rup stilul. Masina are 1,5 tone, e un combi.

- incarcare rapida, sa zicem 15 minute. La masina imi ia sub 5 minute sa fac plinul si sa achit.

- pretul comparabil cu al unei masini echivalente. Adica masina mea era 17.000 euro in 2007 (e veche, dar se tine bine). Eu nu am dat atat pe ea, ca am luat-o in 2013. Dar de noua era sub 20.000 euro, cu dotari de bun simt si roti pe 15 (conteaza si asta, mie oricum nu-mi trebuie mai mari).

In rest, nu prea am ce cere, deoarece sunt eliminate reviziile la 10-15-20k km (ulei, filtre, distributie), rmanand cele de intretinere uzuala, presupun (placute si lichid frana, verificat planetare (daca nu au motor pe fiecare roata), buscaraie si pivotaraie. Aici nu avem ce comenta. Daca si motoarele electrice ar fi ceea ce se pretinde, adica fiabilitate foarte mare, iar bateriile ar tine cativa ani buni. Totusi ma roade o curiozitate: cum se incalzeste habitaclul iarna? Au element de incalzire electrica? Nu rup bateriile? Dureaza mult pana se incalzeste? A/C probabil ca are compresorul actinat individual, de un motoras, aici nu e mare inginerie. La masini sunt oarecum de acord cu "electrificarea", atata timp cat nu ne pun pumnul in gura sa scapam de benzina si diesel, cum intentioneaza. La motocicleta insa- nici in ruptul capului nu as dori electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Partea cu caldura in interior la auto electric a fost rezolvata in urma cu 2-3 ani prin introducerea unei pompe de caldura care are un consum redus, bineinteles tot din acumulatori. Dar, auto electric este foarte avantajos in ciclul urban, acolo unde sunt accelerări si decelerari si motoarele intra pe franare recuperativa( motorul electric trece din regim de motor in regimul de generator incarcand acumulatorul).     

Garabat Grapheno a inceput productia de acumulatori pe prima line inca din iunie 2018.  Producatorii de automobile electrice lucreaza la electronica si compatibilitatea motoarelor cu noul tip de acumulator. Samsung dezvolta la fel un kit de acumulator pe tehnologia grafen.

Aluminiu-aer este un alt tip de acumulator de impact, automobilul avand o autonomie de pana la 1500 km. In prezent este folosit in armata datorita costurilor ridicare pentru uz comercial, dar... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Garabat-Grapheno are un partener din China, pe cei de la Chint😀 care sunt specializati pe aparate de comanda, protectie si semnalizare. Urmatoarele linii de fabricatie(2019) vor fi si in China.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Circoenul ds5 hibrid (care e o budă, nu e cu nimic mai pont decat unul diesel dpdv consum) are un circuit de răcire al motorului electric, cu antigel. Asta n-o însemna că undeva se produce niște căldură care ar putea fi băgată in habitaclu? 🤔

Mie "Zoaie" mi se pare chiar decent pt oraș, acolo unde frecăm mașinile cel mai mult. Dar nu aș concepe să fie singura mașină din familie.

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mai e mult pina departe . Stati linistiti , cel putin 20 ani de acum incolo nu vor disparea auto clasice .

 

@ dedant : Renault Zoe e o mizerie sinistra , iar autonomia de 400km e o poveste trista . 

Editat de JUST4TNT
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In urma cu 2 sap. am condus  Renault Zoe din 2017 de 41kw,  in jur de 200 km, din care 20 km prin Bucuresti in nebunia de trafic. Este un alt mod de a "trai la volan". Nu concep ca cealalta masina dupa acest Mini Cooper sa nu fie electric. Am un proiect de a transforma MIni in electric, dar costurile sunt foarte ridicate daca lucrez cu un kit de motor de c.a si acumulatori Li-Ion, astfel incat sa scot cel putin 180 km pe autonomie vara. Cei de la RAR mi-a dat un dosar de 12 pagini pentru omologare( conditii, cerinte, etc).

Sub 12.000 euro in echipamente nu poti face o conversie acceptabila, manopera fiind proprie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

S-au făcut multe studii de impact, trecerea la electric va fi făcută într-un timp mai îndelungat.

S-a calculat că pentru a asigura energia electrică dacă "peste noapte" toate automobilele ar fi electrice ar fi necesară o infrastructură de producţie şi transport de trei ori mai mare decât actualele centrale şi reţele.

În plus, pentru locatarul de la bloc ar trebui ca toate locurile de parcare sa fie dotate cu prize cu sistem de identificare şi plată, P.O.S. sau ceva...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Soarele=sursa imensa de energie! Panouri fotovoltaice=energie verde, sunt solutii pentru toate problemele. Toti producatorii de auto s-au centrat anul acesta pe electromobilitate, UE are pachete legislative clare pentru automobilul electric, si restrictii pentru cel clasic(vezi Germania, Franta si Suedia) in urmatori ani). Faceti un drive-test cu un auto electric si o sa va schimbati total parerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 15 minute, dedant68 a spus:

Soarele=sursa imensa de energie! Panouri fotovoltaice=energie verde, sunt solutii pentru toate problemele. Toti producatorii de auto s-au centrat anul acesta pe electromobilitate, UE are pachete legislative clare pentru automobilul electric, si restrictii pentru cel clasic(vezi Germania, Franta si Suedia) in urmatori ani). Faceti un drive-test cu un auto electric si o sa va schimbati total parerea.

Basme frumoase, realitatea imediată e că posesorii de diesele mici ar trebui împuşcaţi pentru că poluează, camioanele, autobuzele şi vapoarele sunt ok.

Campania de interzicere a dieselului mic ţine de faptul că posesorul plăteşte accize prea mici pentru că are consumul aproape de jumătate faţă de benzinar.

Tare mi-e teamă că scandalul cu WV a fost pornit pentru propaganda anti diesel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum vine intrebareaȘ platesc eu glontul direct sau se trimite factura rudelor in viata? Dieselul meu de 1,9 polueaza, dar o RABA de pe cand mergeam eu la gradinita emite parfum de roze. Eram la un service cu ITP saptamana asta si o RABA era "la control". Sa fereasca Dumnezeu cum mirosea afara. Nu mai zic in incinta.

Faza cu dieselgate mi se pare si mie un pic trasa de par, sunt interese prea mari. Ma uitam la un diesel 2.0 euro 5 de pe un beamveu, sa dea dracii in teava lui de esapament daca nu era curata si uscata! Teava aia arata ca scoasa din fabrica. Si masina avea ceva km la bord, iar proprietarul nu schimbase luna trecuta esapamentul. Deci poluam tare noi, astia mici. RAR sta si freaca menta, in loc sa creeze echipaje mobile si sa iasa pe strazi la control. Pe care il prinde peste norme- halt certificat. Dar nuuu, interzicem dieselul si luam electric. Ala se alimenteaza de la soare. Dar panourile tot de la soare vin? Le trimite el prin curier? Nu tot trebuie ceva resurse pentru a manufactura acele panouri? Ma rog, prea fortate unele chestii care se vor ""eco".

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenim la vesnica problema, aceea ca cine trebuie sa-si faca treaba nu si-o face....coruptia! Gunoaiele Europei, auto de 20 ani, cumparate pe 700 euro  sunt luate in RO, iar europenii isi protejeaza orasele prin legi dure si incurajeaza automobilul electric. In Bucuresti sunt auto parcate si pe bloc, are romanul 4 masini pentru 4 membrii din familie , nu poti sa mai pui pasul pe trotuare, masini de 5 tone, diesel, pai daca a costat 2000 euro, de ce nu.... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tot ei spuneau acu` 15 ani că dieselul nu poluează.  Problema e că din butoiul de petrol scoţi atât % de benzină şi atât % de motorină, dacă săracul dă buzna la motorină, patronul de multinaţională (care trage sforile politicienilor şi hotărăşte legile) are pierderi pentru că e mai scumpă motorina pentru camioane şi vapoare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

18 hours ago, Penetru said:

Tare mi-e teamă că scandalul cu WV a fost pornit pentru propaganda anti diesel.

 

17 hours ago, Penetru said:

Tot ei spuneau acu` 15 ani că dieselul nu poluează.  

 

Acu 15 ani, VW facea propaganda masiva ca dieselu nu polueaza. Asta in timp ce japonezii incepusera sa se agite cu motoare hibride si electrice.

Se refereau atunci la CO2, ca era agitatie mare cu incalzirea globala. Si aveau dreptate, la capitolul CO2 dieselul sta mai bine. Problema e cu ceilalti oxizi, care te omoara mult mai repede decat incalzirea globala. Jumatate din masinile de pe strazi in Ro sunt de pe vremea cand nici macar nu exista DPF, iar din cealalta jumatate, probabil jumatate au DPF-ul anulat.

Cand stai in spatele unei masini diesel in trafic, simti cu pierzi zile din viata.

 

Ca sa fac si putin on-topic, Renault Zoe poate fi cumparat in 2 versiuni: cu bateriile incluse sau cu bateriile inchiriate. Reducerea de ~10000 euro se aplica doar la varianta scumpa, cu bateriile incluse. Dar chiar si asa, 20k e destul de mult pentru o masina pe care nu prea poti sa o scoti din oras, mai ales iarna.

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pe 5 decembrie, ac,  VW a anuntat ca anul 2026 este anul de final productie pentru automobilele cu combustibil benzina si diesel. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, dedant68 a spus:

Pe 5 decembrie, ac,  VW a anuntat ca anul 2026 este anul de final productie pentru automobilele cu combustibil benzina si diesel. 

Este greu de estimat momentul, ei se aruncă aiurea la previziuni.  Este clar că viitorul este electric, tranziţia va fi lentă şi dureroasă pentru că vor fi costuri mari şi pentru cei ce migrează repede pe electric şi pentru cei ce amână prea mult trecerea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ne miscam greu si noi pentru ca este complicat de a schimba si mentalitatea. Ma uitam pe aplicatii pe surse/statii de incarcare, in Dambovita nu este nici una. Cel putin o statie  de 9 kW  la 100 km in toate sensurile trebuie sa fie instalate. Nici nu ai curaj sa pleci prin RO cu auto electric.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La ora actuala autonomia la auto 100% electrice e o gluma proasta .  Fara sa  mai vorbim de lipsa infrastructurii . Pune 4 persoane+bagaje intr-un Zoe din asta si pleaca la ski pina in Austria  . Sa imi zici in cat timp ajungi :)))) .

Sa dai o caruta de bani pe asa ceva  e un trend pt companii mari cu vrajeli de eco / dar care in realitate polueaza de rup   sau pentru hipsteri vegani  Pentru oras iti iei un scuter electric la 10% din costul carutei pe baterii si iti faci treaba cu el .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Exista niste scutere Taiwanese numite gogoro, care au o baterie detasabila. Si statii de incarcare cu baterii gata incarcate. In 30 de secunde ai facut schimbul.

Un sistem ca asta nu prea se potriveste la masini, dar ar rezolva complet problema scuterului electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

In 2022 automobilul full electric de putere medie 40-55 kW va avea autonomia de minimum 400 km in sezon rece si la un pret de 15.000 -18.000 euro la vanzare. Incepand de anul trecut, cele mai multe companii auto au alocat miliarde de euro in electro-mobilitate( cercetare/proiectare, linii de fabricatie, relocari, etc). Dupa 350 km este normal sa faci o stationare de 10-20 min si la o statie de tip Combo sa-ti incarci acumulatorul in timp ce bei o cafea. Tesla Gigafactory si Panasonic au acumulatori EV pentru 2019 cu 15-20% autonomie mai mare si la costuri cu 10% mai mici fata de seriile precedente.  Toti sunt angrenati in acest imens proiect care va avea rezultate.   

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...