Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 963
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Pai...

@leopold: Transportul naval fiind militarizat si globalizarea la nivel maxim, TEORETIC ar trebui sa nu existe vase inamice. Pana la urma, scopul global comun este transportul de marfuri/pasageri si, evident, nu cu atatea zeci de mii de vapoare. Da, stiu: one big fucking happy family, dar alta solutie nu vad sa existe momentan. Vapoarele electrice pe baterii sunt niste glume sinistre. ;)  Ar trebui sa ramana doar pericolul accidentelor.

Deseurile radioactive, probabil vor fi depozitate in spatiu (pare cam vis, dar e plauzibil).

In orice caz, transportul "greu" va fi o problema in viitor la care, se pare, nimeni nu are o solutie macar plauzilbila.

@dedant: PV-urile au cel mai bun randament de conversie undeva pe la 16%, hai sa zicem 20% deci iti trebuie multe panouri ca sa acoperi consumul actual.

Exact asta spuneam si eu: energia din surse regenerabile se poate aplica cu succes, dar doar in anumite zone. Evident ca nu o sa faci 'jde mii de minibaraje pe un rau amarat, dar sunt foarte multe zone si rauri care nu au baraje construite (din mai multe motive: acces greu, problema transportului curentului, ertc), iar aceste probleme trebuie rezolvate cumva daca nu vrem sa ramanem pe intuneric. :D

Sper sa nu fi postat pre mult sa-mi iau o carantina.... :P

@ Lucian: te contrazic la faza cu biogazul. CAP-ul la care am lucrat, a instalat un "reactor" de biogaz la un nene in curte pe undeva pe langa C-lung (Ag). Capacitatea de balegar este de 3mc, produce 1,5-1,6 mc de gaz/zi, si functioneaza cu balegarul de la 3 vaci +2 porci, iar omul il arde direct cu un arzator cu duzele modificate

Ideea este ca loco, solutia e ok-is. La nivel mare...nu prea mai este. Am fost in China sa vad niste reactoare de biogaz. Cel mai mic producea 1500 mc/zi la o ferma de porci cu 5-6000 capete, iar cel mai mare 4500 mc/zi la o ferma de 15000 capete.

Problemele erau urmatoarele: uscarea si purificarea biogazului. Instalatiile de uscare si purificare erau atat de mari si de complexe, incat se cam luau cu mainile de par... Plus ca mai era problema transportului. Pe conducte nu merge, iar in rezervoare era prea scump. Asadar, reactoarele alea alimentau acolo 50-200 case care erau in jurul fermelor de porci. Si parca e cam auirea sa ai cate o ferma de 10000 porci la fiecare 100-200 case.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Fiecare tara va aplica politica energetica in functie de accesul la resursele regenerabile: energia solara, viteza medie a vintului, bazine hidro, etc. Nu poate fi ceva mai ingrozitor decat o criza energetica mondiala. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cine are posibilitatea sa devina independent energetic, este bine sa o faca. Este un vis acum, dar poate deveni realitatea daca esti insistent.O casa dependenta energetic de panouri fotovoltaice cu un auto electric in garaj care se incarca de la o priza conectata de la stocarea fotovoltaica si o pompa de caldura care iti asigura un climat cald/rece in aceasta casa de vis😀. Sunt foarte multi care au bani pentru un asemenea stil de viata, dar nu o fac pentru ca.................. ori......................si nu vreau sa pun etichete.

It depends only on the time...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@The_Sin_Eater

Asta cu one big happy family e intr-un viitor dincolo de orizontul previziunilor rezonabile actuale. Atunci de ce sa nu facem previziuni mai probabile: c-o sa ai totul la indemana, vrei masina, o printezi 3D, samd. 

Deseurile radioactive in spatiu iar sunt acum o gluma buna: nu stim cum sa tinem radioactivitatea sub copaie la Cernobal, insa vrem sa le aruncam deseurile pe orbita cu viteze cosmice. Ah, nu zicea acolo la conferinta ta cum urcam chestiunile in spatiu daca nu mai avem combustibil nici pentru avioane? Pana la urma, ce arzi in motorul de racheta poate fi adaptat si pentru avion. Sau te referi la bola-uri spatiale si lifturi orbitale?

Pana una-alta, organizarea toptobottom merge fix invers: America iese din acordul de la Paris, Parisul isi pune vesta galbena si da cu barda-n cer, etc. Speranta e sa se aranjeze lucrurile bottomtotop, economic, ca altfel n-arata bine. A uitat lumea de anii 39-45...

LE @dedant68: Foarte multi n-o fac pentru ca efectiv nu pot vinde excesul inapoi in retea. Si-atunci, cu plusuri si cu minusuri, nu merita. Am facut calculele pentru casa mea, si nu da bine. Cand o sa fie obligat enelul sa-mi ia excesul, mai calculez o data.

Editat de leopold
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ti-am dat exemplu cand X are Y saci cu bani, dar nu are viziunea  E-living: omul are centrala cu carbuni si lemne in casoiul cu 35 de camere, 10 becuri cu incandescenta de 100W in fiecare camera  si se plimba cu "tancul" care consuma 30 l /100 km motorina, prin centru, etc. Nu vorbesc de Z care ca a investit 5000 euro in PV si vrea sa scoata de la Enel 30 de lei /luna.  

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 minute, leopold a spus:

X e statistic nesemnificativ, chiar si in Ro, nu mai vorbesc de lumea intaia. In lumea a treia lucurile s-ar putea sa stea diferit, insa tot nu cred.

Dar sunt mii de X in RO care ar putea sa faca, iar puterea exemplului conteaza, dar...exista si acest "DAR"

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, dedant68 a spus:

Cine are posibilitatea sa devina independent energetic, este bine sa o faca. Este un vis acum, dar poate deveni realitatea daca esti insistent.O casa dependenta energetic de panouri fotovoltaice cu un auto electric in garaj care se incarca de la o priza conectata de la stocarea fotovoltaica si o pompa de caldura care iti asigura un climat cald/rece in aceasta casa de vis😀. Sunt foarte multi care au bani pentru un asemenea stil de viata, dar nu o fac pentru ca.................. ori......................si nu vreau sa pun etichete.

It depends only on the time...

Esti foarte optimist cu panourile astea fotovoltaice. Intamplator am un prieten care are parc de panouri foto-voltaice. Randamentul este minim, daca nu ar fi subventionate de noi toti, afacerile astea nu ar merge.

Revenind la solutiile individuale. Eu sunt unul din fericitii care traiesc la casa. Am garaj subteran unde imi tin masina. Teoretic as putea sa umplu acoperisul cu panouri solare.

Nu stiu daca ti-ai pus problema costurilor. Daca tu , ca individ din clasa de mijloc iti vei mai permite in viitorul electric o casa, o masina, o familie.

Panourile solare sunt in sine extrem de consumatoare de energie, ca sa le produci. E un proces energofag, care isi trage energia tot din centralele alea pe carbune din china.

Trecem peste aspectul asta.

1. Ce faci cu randamentul in zilele acoperite, sau iarna cand ziua este scurta, si unghiul de incidenta e mic ??

2. de cate ori pe luna te urci pe casa si speli panourile solare ? Asta e una din activitatile cotidiene din parcurile fotovoltaice. Altfel le scade randamentul drastic.

3. Cat costa automatizarea (invertoarele) care iti incarca acumulatorii pentru locuinta/

4. De cati acumulatori deep cycle ai nevoie ca sa iti duca o statie de incarcare la masina ? Unde de obicei ai nevoie de un 380 de la retea, cu un minim de 15 KW ?

Iti spun eu, probabil ai nevoie de peste 20 de acumulatori de camion, o camera dedicata (pe care eu o am), sisteme de gestiune si siguranta.

5. Ce faci cand afara e ger, si ai nevoie sa incalzesti si casa pe electric ? Iti spun eu, inca vreo 20 de acumulatori de camion.

6. Ce suprafata de panouri ai nevoie ca sa incarci sistemul de mai sus ? Banuiesc ca minimum 250-300 mp. Eu spre exemplu nu am atat de mult.

7. Repeta cheltuila cu acumulatorii deep cycle odata la 6-7 ani. Uita ce scrie in fisa lor tehnica. Am un acumulator de 120 Ah pentru UPS la centrala termica.

8. Repeta cheltuiala cu panourile solare odata la 20-25 de ani. Adica de vreo 2 ori macar pe parcursul sederii tale in casa respectiva.

9. Trage linie.

10. Pompa de caldura, am uitat :) Inca o camera tehnica MARE, o gradina de macar 200-300 mp pentru sapaturi , sau putz sapat la 40 de m. sub 25 de mii de euro nu vad cum, cu tot cu automatizari.

 

Editat de tudor_tigau
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Din intamplare, am lucrat la proiectarea unui parc de panouri fotovoltaice si la instalare, iar lucrurile nu sunt chiar asa ....stiu cam tot despre fotovoltaic, nimic nu perfect si cu randament 1, dar cand sunt sume imense de bani si proiecte pe regenerabil, de ce sa nu le folosim. La pompele de caldura nu ai nevoie de "o camera tehnica mare", si daca ai sapat chiar pe orizontala pentru serpentine, ai astupat si poti face agricultura n+1 ani, sau poti lucra cu pompa aer -apa, sunt variante.  Generatia a III-a de acumulatori la PV a atins punctul de 10 ani, iar costurile au scazut la PV .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Lângă ferma aia de porci să stați voi. Am una prin zona, la cativa km. Nici să mă încălzesc moca nu as vrea așa ceva in apropierea localității mele.

Repet, pe hârtie multe chestii arată fantastic. Punerea în practică ne bagă in boale.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mda....

Dupa cum spuneam, in privinta transportului "greu" pe apa si aer, nimeni nu a venit cu o solutie plauzibila/pertinenta. 

Multi (printre care si CAP-ul la care lucram) au venit cu solutii locale, mici si cu eficienta dovedita doar in anumite conditii (Pv, eolian, transport public si/sau personal electric).

Solutiile plauzibile/aplicabile pentru productie de energie au fost: hidro si nuclear, bineinteles cu axare intr-un procent mai mare pe energii regenerabile acolo unde se pot aplica (PV in zonele insorite, eolian si maree in zonele de coasta, etc).

 

Acum, de dragul discutiei si umplutului timpului iarna, putem sa divagam. ;)

Asadar:

- ca sa bagi combustibil de racheta in avion, iti trebuie hidrogen, care la ora actuala se obtine din produsi petrolieri https://en.wikipedia.org/wiki/Hydrogen_production, deci...nu mai ai petrol, nu mai produci 95% din hidrogen (conform wiki), deci...nema combustibil. Rata de succes a lansarilor NASA este aici: https://space.stackexchange.com/questions/1659/what-is-the-success-rate-of-nasa-launches, cu cea mai mare rata (94.7%) in anii 2000- 2010, deci, presupunand ca acceasi rata de succes va fi si in cazul avioanelor cu combustibil de racheta, parca nu m-as urca intr-un asemenea avion in conditiile in care acum, sansa sa o mierlesti in avion, este de 1:4.000.000 https://edition.cnn.com/2015/01/22/travel/flight-crash-app/index.html

- lipsa petrolului duce implicit la lipsa transportului acestuia, deci marile petroliere vor disparea. Vor disparea si marile fabrici de imbracaminte/incaltaminte care folosesc PP, PE, nylon, etc..., toate domeniile care folosesc mase plastice....etc, deci...transportul naval greu se va diminua considerabil. Dintr-o data vapoarele grele alimentate nuclear par...fezabile... ;)

- hidrogenul obtinut din celelalte surse, il poti folosi ca si combustibil sa duci deseurile pe orbita, sau....facem niste lifturi pe scripeti care ne leaga de statia spatiala internationala.  

Am batut suficient campii...

Stima!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

22 hours ago, The_Sin_Eater said:

Tot ce ai spus se poate aplica pentru producerea de electricitate local. Dar....pentru ca exista si un "dar". Panourile fotovoltaice functioneaza cand e lumina. Eficienta lor scade neliniar cand intensitatea luminoasa scade, deci ce te faci cu toate tarile care au mai mult de 150 zile/an cerul innorat? In plus, unde pui atatea panouri pentru a alimenta un bloc cu, sa zicem, 200 apartamente. Da, la casa merge, dar la oras?

da, clar.
Ideea ar fi sa pui oglinzile in spatiu unde ... nu sunt nori... si sa transferi la sol energia.
randamentul solutiei de transport la sol ar putea fi ff mic si tot nu ar conta caci ce vine de la soare este aproape nelimitat si moca, te costa doar infrastructura...
asta ar fi sfantul graal.
tot se discuta de elevatorul ala pana in orbita.
uite aplicatie mega ultra super folositoare.

Bateriile de care depinzi off grid sunt un impediment mare, scump si cu intretinere la un timp...
Panouri pentru zi si reteaua pe timp de noapte... nustiu cat rezolva.
Ideea buna ar fi bagatul in sistem dar nu eu si tu si inca unu ci sa zicem 50% din utilizatori.
DAR iar apare problema cu stocarea caci ziua ar toca curentul exclusiv industria, casnicii ziua au consum redus.

DAR oricum am lua-o solarul trebuie exploatat, e cea mai eleganta solutie momentan.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, jerry_mcrie said:

DAR oricum am lua-o solarul trebuie exploatat, e cea mai eleganta solutie momentan. 

Fuziunea nucleara cred ca e mai de viitor, practic reproduci Soarele aici pe Terra.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, jerry_mcrie said:

Fuziunea e mult mai ok. Fisiunea e de evitat. 

Fisiunea e..bomba atomica, centrala de la Cernavoda :D Fuziunea e ce face Soarele, ciocneste doi Hidrogeni intr-un Heliu si rezulta energie curata.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Autor: Tudor Ionescu, Mediafax

26 iul 2018 346

Preţul petrolului ar putea creşte până la 200 de dolari per baril în următoarele 18 luni, ceea ce ar cauza o prăbuşire economică de mari proporţii, a indicat într-o analiză Philip K. Verleger, expert în petrol şi mărfuri la firma de consultanţă americană The Brattle Group.

Predicţia se bazează pe un posibil deficit de combustibili cu concentraţii scăzute de sulf (SOx), care s-ar putea produce în 2020, pe fondul unui nou set de reglementări al Organizaţiei Maritime (OM).

Conform acestora, concentraţia de sulf din combustibilii utilizaţi în transportul maritim ar urma să fie redusă la 0,5%, de la 3,5%, începând cu 2020. Asta în condiţiile în care, conform datelor oferite de Agenţia Internaţională a Energiei, transportul maritim are o pondere de 5% din cererea de petrol de la nivel global, cea mai mare parte având concentraţii mari de sulf. Ponderea este mai mare decât întreaga cerere combinată de petrol a Germaniei, Franţei şi Marii Britanii. Totodată, este responsabilă şi pentru 2% din emisiile de dioxid de carbon de la nivel global, peste nivelul înregistrat de aviaţia comercială.

Estimările lui Philip K. Verleger mai arată că, în 2020, proprietarii de nave vor avea trei opţiuni pentru a pune în aplicare reglementările Organizaţiei Maritime: trecerea pe gaz lichefiat (o opţiune costisitoare), instalarea de filtre (o opţiune, de asemenea, considerată costisitoare) sau trecerea pe combustibili cu concentraţii scăzute de sulf. Aceasta din urmă fiind singura opţiune considerată viabilă din punctul de vedere al costurilor.

Pentru a face faţă cererii tot mai mari a sectorului maritim, producţia diesel va trebui să fie suplimentată cu cel puţin 7%, conform estimărilor analizei. La acest procentaj s-ar mai adăuga încă 3% necesari acoperirii consumului transportului terestru. Toată această cantitate urmând a avea concentraţii scăzute de sulf.

"Nu este clar că aceste cantităţi vor putea fi produse. În schimb, (...) creşteri foarte mari ale preţurilor ar putea fi necesare pentru a inhiba consumul non-maritim", a precizat expertul în analiză.

În plus, în 2020, producţia de diesel cu concentraţii mari de sulf ar urma să scadă până la 1,2 milioane de barili pe zi, de peste două ori mai puţin decât în 2019 şi 2018. Iar cea de diesel cu concentraţii mici de sulf ar urma să fie de 969.000 de barili / zi - de la zero, cât este în momentul de faţă.

"Aproximativ jumătate din rafinăriile din lume nu pot produce combustibilul reglementat. Aceste instalaţii simple produc cantiţăţi semnificative de combustibili bogaţi în sulf. Varietatea de produse ale acestui gen de rafinării este dictată de ţiţeiul procesat. Pot produce combustibili cu cantităţi mici de sulf dacă ţiţeiul introdus în rafinării conţine putin sulf (cum ar fi, de exemplu, ţiţeiul nigerian). Nu pot reprocesa un deisel cu concentraţie mare de sulf în diesel cu concentraţie mică", se precizează în analiză.

Conform lui Philip K. Verleger, proprietarii acestui gen de rafinării ori le vor închide, ori vor reduce cantitatea de produse petrochimice din piaţă, ceea ce va duce la creşterea preţurilor.

 

Deocamdată astea sunt problemele cu care ne confruntăm, electricele sunt încă la stadiul de vis frumos.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Doua lucruri total diferite: cata energie produce o tehnologie si cat de curata e. Fuziunea e, cel putin teoretic, absolut curata. Spre deosebire de fisiune, care e, din proiect, radioactiva. 

In alta ordine de idei, bombele H folosesc o treapta de fisiune ca sa produca fuziunea. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vapoare cu propulsie nucleara...operatorii si ownerii fac economii drastice la personal si la mancare (care sunt mai putin de 7% din cheltuielile unei companii de shipping) iar la conferintele despre energie se vorbeste de propulsie nucleara pentru transportul maritim...pai de unde bani mai nene sa faci vapoare nucleare, tu cum te mai imbogatesti ca operator sau owner? Si de unde iei oameni sa ti le opereze? Si asa e deficit mare la nivel mondial de forta de munca calificata, cu ce derbedei o sa satisfaci tu continua crestere a cererii de bunuri (care influenteaza direct transportul maritim) in momentul in care iti vor trebui noi certificari pentru personalul navigant si o calitate evident superioara a pregatirii? Ce sa mai zicem de sistemele de asigurari de clasificare, de casare si de survey...pai nu e chiar la o aruncatura de bat schimbarea asta. Necesita o schimbare de paradigma la nivel mondial apriori. 

Se va bana in schimb folosirea de heavy fuel oil, se va trece treptat pe ultra low sulphur indiferent de zona de navigatie. Asta ca obligativitate IMO, ca marii jucatori au inceput deja sa construiasca pe gaze naturale, doar ca aiba avans cand rahatul cade pe ventilator, nu pentru ca ar fi cineva interesat de mediu. Protejarea mediului e doar la nivel declarativ (schimbarile reale urmaresc profitul, sunt departamente specializate in cadrul oricarei companii mari care anticipeaza evolutia industriei si a pietii, deciziile fiind luate in consecinta). Adica schimbarile sunt dictate pur si simplu de nevoia de a se adapta regulilor si de a-si pastra cota de volum de pe piata sau chiar de a o mari (pe moment sau strategic, pe termen mai lung)...de interese materiale intr-un final. 

Partea funny e ca vinovatii principali sunt chiar miliardele de consumatori care vor aer curat, rauri si oceane cristal. Cand miliardele de furnici vor sti cu adevarat ce vor si vor si face ceva in sensul asta, mai vorbim...pana atunci, marii poluatori ai planetei au pumnul in jurul coaielor tuturor forurilor decizionale.

Editat de WotRU2Me
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai că am găsi textul despre diesel.

M-am întrebat de unde au venit eforturile neîncetate ale guvernului, reporterii, pentru a scăpa de autoturismele cu motor diesel atunci când testele dovedesc că nu poluează mai mult, dacă nu mai puțin, decât mașinile pe benzină ....
Am bănuit că era un "excrocherie", dar m-am întrebat de unde a fost interesul acestei furii, această încăpățânare și această tenacitate pentru a elimina urgent toate vehiculele diesel!
Ei bine, iată răspunsul, simplu:întotdeauna o afacere mare ...
Da, jurnaliștii ne iau pe toți drept prosti si toată lumea ii urmează fără să se gândească!
Este un inginer chimist de la Total care îți spune ca nu se poate renunta la fabricarea motorinei pentru ca prin procedee de fabricarea celorlalte produse după motorină(uleiuri,vaselinesi după,  firele sintetice folosite în industria textila și altele...

Citiți  cele 4 adevăruri în  discursul oficial: "este necesar să eliminați motorina, periculoasă pentru sănătate, deoarece emite particule fine".
Complet neadevărat! S-ar putea să fi fost adevărat cu câțiva ani în urmă, dar motoarele diesel de astăzi sunt echipate cu filtre care capturează 99,9% din aceste particule fine, adică că ele nu resping deloc totul.

Deci, de ce această minciună fără rușine vizează să ne facă să ne simțim vinovați pentru a ne încuraja pe toți să mergem pe benzină?
Este foarte simplu:
Să luăm doi șoferi care călătoresc  15.000 km pe an.
- Unul are un vehicul pe benzină, consumul mediu fiind de 8,5 litri la 100 km.
- celălalt are același model al aceluiași producător dotat cu un motor diesel, echivalent ca putere, consumul fiund de 5,8 litri la 100 km.
Primul caz: consum anual: 1.275 litri, impozitat la 0.86 EUR = 1096,50 EUR.
Al doilea caz: consum anual: 870 de litri, impozitat la 0,66 EUR = 574,20 EUR.
Aceasta diferența este de 522,30 EUR.
Cu un parc de autoturisme (doar în Franța n.trad) de 38 de milioane de vehicule, este ușor să se calculeze că dispariția planificată a motorinei, reprezentând aproximativ 60% din motoarele actuale, va oferi în cele din urmă o "rachetă fiscală" suplimentară de peste 11 miliarde de euro pe an.
Nu căutați în altă parte adevăratul motiv pentru dorința guvernului de a ucide motorul diesel.
Deci, dacă te-ai săturat de a fi luat drept  nebun și de a iti smulge banii pentru singurul profit financiar al conducătorilor noștri, reacționează!
Și dacă această informație pare relevantă pentru dvs., trimiteți-o!

În plus, diversele interdicții nu merg la autobuze, autobuze, camioane și mai ales nu la bărci și avioane ... Ciudat!

Q.E.D. !!! 
O poveste de bani! 
 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...