Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 2 ore, superbec a spus:

te lasa in drum , apesi un buton vine asistenta si rezolva problema ... dar sa ajungem acolo mai intai :)

da un vw id3 am voie? :)

Daca te lasa pe autostrada in Germania sa vezi atunci ce "ieftin" iesi cu taycanu' 🙄 

A ramas unu cu un sprinter +platforma cu inca o masina pe ea aici in Ro,pe autostrada A1 acum vreo saptamana parca, de era "cam furtuna" de zapada si n-aveam chef sa ooresc sa pun lanturile... Toate-s bune si frumoase pana chiar te lasa dracia de masina fix cand nu trebuie (sa zicem... 3 dimineata) pe o vreme foarte de kaca(viscol ,zapada,ger) si pe un drum intr-o tara "cam scumpa" cand e vb sa te "culeaga" cineva specializat din drum...de-aia cumpara lumea normala la cao Toyota si Honda 😁  . Sa nu-i doara capul sau portofelu' . Cat despre Porsche... E parte din grupul VAG, gasca de hoti escroci. Consider masinile produse de grupul VAG chestii de unica folosinta. Mai au secole pana ajung la nivelul de fiabilitate si seriozitate cand vine vb de construit masini similare(NU exact) ca cele facute de LEXUS. Nu zic anume un model ,dar macar aproape de Lexus ls600h 😏 ca tot vb de hibride

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

ma intreb cum o sa dormiti noaptea de grija mea .. sa nu raman cu taycanu pe autobahn ... e scump rau si nici n-are asistenta tehnica pe toata perioada garantiei ... absolut GRATIS

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric.

Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini.

 

1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%.

 

2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima.

 

3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius.

 

4. Scaderea capacitatii la descarcare rapida. La masini, se aplica si la viteza "mare" si la acceleratie blana.

https://cleantechnica.com/2018/07/15/tesla-range-plotted-relative-to-speed-temperature-graphs/

Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW.

https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292

Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW

 

Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea.

 

Editat de mihaio07
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, DARK-RIDER-82. a spus:

 Eu raman la gpl si vechituri. Care functioneaza

 

iti place sa te minti singur? ramai la gpl pentru ca nu-ti permiti o masina electrica .

 

nici eu nu-mi permit taycan dar nu ma mint sa zic ca nu-mi place ... sau ca trebuie sa mergi cu ea bagata in priza 

Acum 9 ore, mihaio07 a spus:

Revenind ontopic, sa imi spun si eu of-ul cu privire la viitorul electric.

Masina electrica nu am avut, dar cu baterii Li-Ion m-am tot intalnit. Si cam toate problemele se regasesc si la masini.

 

1. Capacitate utila de doar 60%. Daca vrei sa prelungesti viata bateriei, trebuie sa nu o lasi sa scada sub 20% si sa nu o incarci peste 80%.

 

2. Scaderea capacitatii in timp. Intre 5% si 10% pe an. Asta inseamna ca dupa 5 ani, ramai cu 77%, respectiv 59% capacitate maxima.

 

3. Scaderea capacitatii la temperaturi joase. Aici, consensul pare sa fie -20% atunci cand temperaturile ajung pe la -5 -10 grade celsius.

astea sunt prtial adevarate...

Acum 9 ore, mihaio07 a spus:

 

 

Model S, putere consumata la 64km/h: 10 KW. La 130km/h: 30 KW. La 160kmh, se termina graficul, dar bate spre 45 KW.

https://youtu.be/t7xKWGzLjlo?t=292

Putere maxima consumata in "Ludacris" mode: 500 KW

 

Cand se combina toate astea, ajungi la concluzia ca poti merge doar cu masina in priza. Autonomia aia data de fabricant e o poveste care nu are treaba cu realitatea.

 

ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km?

 

iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh?  sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani 

 

 

de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata

ex , vrei sa incarci  60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine .

 

o problema secundara este pretul pe kwh la statiile fastcharging  ajunge si la 80c/kwh , daca nu incarci acasa devine scump

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

26 minutes ago, superbec said:

 

ai computer de bord la cotet? pune pe consum instant .. o sa vezi 1.0 gplu cum se duce in 40-50% ... faci plinu la 70km?

 

iar... frica de scaderea capacitatii bateriei? va e frica pentru aia care le cumpara sh?  sau 3rdH ? ca nici 20% din cumparatorii de ev noi nu le tin mai mult de 5 ani 

 

de departe singura problema reala in functionarea zilnica este viteza de incarcare si problema nu vine de la EV in sine vine, de la statiile de incarcare/reteaua electrica subdimensionata

ex , vrei sa incarci  60kwh cu un charger de 22kw ... o sa dureze ~3 ore ... exista statii de 100kw dar sunt rare si puterea se imparte daca mai incarca un teslau langa tine .

 

 

 

 

Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x.

 

Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%.

 

Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri.  La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife.

 

Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit?

 

Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, mihaio07 a spus:

Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost.

De ce s-o arunci? Are bateria sudata de sasiu sau care-i faza? 
Aia cu celebrele motoare fiabile de BMW (atat disel, cat si benzina) au aruncat masinile?

Agregatele pe GPL sunt aruncate de proprietarii lor cand e uzura mare si nu mai porneste motorul?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, mihaio07 a spus:

 

Am computer de bord la un cotet de 1.6 benzina transpirat. Consum mediu 8 la suta. Niciodata nu am vazut consum instantaneu mai mare de 30, deci 4x. In exemplul cu Tesla, consumul mediu era 20 KW si consumul instantaneu de 500 KW, ceea ce inseamna 25x.

 

Consumul instantaneu la 100 km/h e cam 7, iar la 140 km/h cam 10, deci +50%. In exemplul cu Tesla, e vorba de 15 KW vs 40 KW, deci +250%.

 

Nu degeaba o masina electrica dusa pe circuit ramane fara zeama dupa 2-3 lap-uri.  La un Volkswagen ID.R, bateria tine fix cat un lap de Nordschleife.

 

Asta unu la mana. Doi la mana, ti se pare normal si eco ca o masina eletrica sa tina doar 5 ani? Si apoi sa fie buna de aruncat? Mie nu mi se pare, indiferent de cost. Sau astia cu EV sunt generatia 2.0 de posesori de BMW 1200 GS, pentru care toti sunt hateri pentru ca nu isi permit?

 

Trei la mana, fast charging-ul e daunator oricarei baterii Li-ion. O masina incarcata doar de la supercharger va face bateria pilaf mult mai repede decat una incarcata incet de la priza.

 

Recunosc ca pe mine m-ai pierdut complet cu consumuri masurate in kW, adica in putere.

 

Daca ai studia caracteristica cuplu-turatie a unui motor electric ai vedea de ce un motor electric are consumuri mari la demaraj (adica curent de pornire mare). Din fericire s-au inventat tot felul de dispozitive electrice si electronice care limiteaza acest curent de pornire ca sa nu prapadesti instalatia electrica si mecanica (intrucat apara si cupluri foarte mari).

Dar tocmai din cauza acestei carcateristici cuplu-turatie, o masina electrica va demara mai repede decat o masina cu motor termic. Basca ca masina electrica nu are nevoie de cutie de viteza si drept urmare  nici nu pierde timp cu schimbatul vitezelor.

 

Nu o sa vezi consum de benzina instantaneu mai mare de 30% (sau alta valoare la alta masina) pentru ca nu are rost sa bage computerul mai multa pentru ca nu va arde combustibilul . In plus masuratoarea nu este continua ci discreta.

 

Legat de doi la mana: de unde ai scos treaba asta ca dupa 5 ani arunci masina electrica la gunoi?

 

Iar pentru trei la mana:  pune si tu un link aici unde ne explica si noua problemele care apar cu supercharger-ul la acumulatorii Li-Ion

 

@cuki  cu masinile electrice mai sunt probleme care inca nu au fost luate in discutie pentru ca nu inca nu au aparut: de ex. reciclarea acumulatorilor. Va fi nevoie de o industrie pentru asa ceva. Povesteam mai de mult ca a zacut  anul acesta prin Austria o Tesla facuta praf intr-un pom pentru ca nu era nici o firma de fiare vechi capabila sa o ia si sa faca ceva cu acumulatorii. 

 

Si mai este o chestie, de natura sociala si economica: trecerea pe masini electrice schimba profund structura furnizorilor de componente din industria auto. Daca in prezent  pentru o masina clasica exista circa 2000 de furnizori, la masina electrica vor mai ramane circa 700. Asadar daca se va trece pe electric va fi un proces de durata.

Asa, si cum corect ai spus si cu partea de mentenanta, pe langa avantajele clientului se va schimba si structura personalului din service-uri.

 

Am un prieten care si-a luat un Volvo Plug-In Hybrid (nici nu stiam ca asa se numeste 😂). Foarte multumit. Cat se invarte prin oras merge exclusiv pe electric.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Un prieten bun de-ai mei (care s-a si mutat in acelasi cartier) si-a luat Nissan Leaf (2015).

Desi nu sunt fan masini electrice, vreau sa spune ca m-a impresionat tare masinuta asta.

Clar merita banii daca ai de mers sa zicem 50 de km pe zi, plus fataiala prin oras/cumparaturi/dus copil la gradinita, dar pentru mine numai ca a doua masina.
Fac multe drumuri lungi (in afara UK) pe an si nu pot sa stau doar cu o masina electrica.

Din ce stiu pana acum, clar fast DC charging influenteaza negativ viata bateriei - Nissan Leaf contorizeaza numarul incarcarilor rapide (daca mai tin bine minte).

https://simonselectriccar.com/2018/08/29/nissan-leaf-24-battery-degradation-stats/

Plus ca poti programa exact cand vrei ca masina sa se incarce (in UK poti sa aleg plan tarifar special pe timpul noptii la curent, mult mai ieftin), poti seta temperatura pe care vrei s-o ai in habitaclu la ce ora vrei tu), mi se pare mega desteapta masina pentru banii pe care-i dai pe ea. Asta aviz celor care nu vor sa se arunce direct la o Tesla.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stii cum e, multi care isi iau motociclete le pun suspensii nu stiu de care, cele mai scumpe discuri/placute, seteaza, investesc in tot felul de cacaturi, dar abordeaza un ac de par cu ambele picioare pe jos.

Cam asa si cu asta, daca nu o folosesti in mai stiu eu ce ritm nebun, ce nevoie ai? Plus ca am uitat sa mentionez ca a dat £7500 pe ea, bateria fiind la 85% in momentul la care a luat-o.

Eu zic ca e o afacere chiar buna pentru nevoile mentionate mai sus.

Editat de littlekriminal
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 52 minute, cuki a spus:

 

Eu mai uit la Mercedes C300e 🤩 ... volvo e super, dar inca sunt un pic prea tanar (la suflet)

 

c350e , am facut testdrive inainte sau iau id3 , e foarte "tanara" masina , interiorul impresionant foarte ergonomic totul in schimb fata de un EV foarte puturoasa cand mergi doar EV mode, bateria mica .. iarna nu faci 30km pe electric , uita-te la bmw 330E 

Clar o hybrida plug in e ok pentru drumuri scurte si ca singura masina in familie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pana la urma Springu lui Dacia nu e o investie rea daca prinzi cuponul Eco. e cam 18.000e noua - cuponul de 10.000e ...ar ajunge la 8000E o masina noua electrica.. so WTF... deja ma face sa ma gandesc la una pt viitorul apropriat

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dap, @Cavaleru, pentru o masina noua electrica e un pret mega smecher. Dar repet, calculeaza-ti un pic nevoile inainte, poate daca faci drumuri lungi (pe care nu o sa le faci cu moto) o sa te scoata din schema. Apoi depinde si unde stai, e usor s-o conectezi la priza? Etc.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, littlekriminal a spus:

Dap, @Cavaleru, pentru o masina noua electrica e un pret mega smecher. Dar repet, calculeaza-ti un pic nevoile inainte, poate daca faci drumuri lungi (pe care nu o sa le faci cu moto) o sa te scoata din schema. Apoi depinde si unde stai, e usor s-o conectezi la priza? Etc.

Stau la bloc, dar avem si o curte, unde pot sa bag masina la incarcat fara problema.

 

ma gandesc ca multe Kauflanduri au statii de incarcare asa ca drumurile mai lungi poti extinde astfel autonomia, cu un quick change la 80% ..

 

nu stiu care o sa fie optiunile de baterii pe Spring, poate vor avea si ceva care sa iti asigure un 300-350km autonomie ..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Superbec : aici ai dreptate,nu-mi permit masina full electrica dar nici de imi permiteam vreo doua rimac-uri NOI tot nu as alege sa cumpar masina electrica. Din moment ce inteleg cum functioneaza un motor pe benzina sau diesel sau un sistem de tractiune electric si nu sunt vreun Gage Gillean cam de bani gata sa nu ma intereseze efectiv cum functioneaza ce conduc si doar dau cu cardu' dupa ce fac plinu' de cateva ori pe zi ,si nici nu ma uit cati litri sau suma a fost ,am alte prioritati in viata. Asa cum e acum ,o sa aleg varianta de transport cea mai ieftina,comoda si fara dureri de cap. Si ,daca tot e s-o dam in balarii ECO verzi tampenii minciuni de azi, si mai putin poluante. Ca, consum sau poluare doar sa produci dracia electrica. Un autoturism mai vechi dar in stare buna de functionare(ce inseamna asta sa inteleaga fiecare ce vrea) alimentat cu gpl va polua intotdeauna mai putin decat sa fabrici o masina noua, s-o exploatezi sau intretii/repari. Si cum suntem in epoca consumerismului ,auto noi se cam duc dreaqului dupa 200-300mii de km. De astea electrice nici nu mai zic... Isi cumpara fiecare ce vrea,cat inca mai avem libertate de alegere 🙄🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, cuki a spus:

vezi ca Springu e .... "ciudat". Spun asta pentru ca are doar 40cp...nici nu stiu daca ajunge la viteza maxima admisa pe autostrada...

Este clar o masina destinata celor care mai detin o masina, livratoriilor, postei, taxi etc. 

Plus ca cuponu ala se acorda numai daca masina depaseste o anumita valoare, probabil pentru Spring vor face modificari, dar eu stiu ca trebuie sa depaseasca 20.000 sau 25.000 ca sa se aplice cuponul rabla. Informatia insa este veche si neverficata, deci s-ar putea sa vorbesc prostii

 

eu nici nu merg pe autostrada cu viteza maxima admisa de obicei 110-120 :)

 

Program Rabla plus de la dacia de pe site

 

Pentru vehicule 100% electrice sau hibrid cu tehnologia Plug-in

Pentru cei care optează pentru o mașină 100% electrică sau hibrid Plug-in, Programul Rabla Plus oferă două tipuri de tichete:
  - un eco-tichet de 20.000 de lei pentru achiziția unui autoturism nou hibrid Plug-in cu emisii de CO2 mai mici sau egale cu 50g/km în regim WLTP.

  - un eco-tichet de 45.000 de lei pentru achiziția unei mașini 100% electrice. 


Programele Rabla Clasic și Rabla Plus pot fi accesate împreună.

 

Ex: la achiziția unei mașini 100% electrice și casarea unui autoturism vechi, suma totală de care se beneficiază este de 51.500 lei (45.000 lei eco-tichet + 6.500 lei prima de casare).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Superbec : aici ai dreptate,nu-mi permit masina full electrica dar nici de imi permiteam vreo doua rimac-uri NOI tot nu as alege sa cumpar masina electrica. Din moment ce inteleg cum functioneaza un motor pe benzina sau diesel sau un sistem de tractiune electric si nu sunt vreun Gage Gillean cam de bani gata sa nu ma intereseze efectiv cum functioneaza ce conduc si doar dau cu cardu' dupa ce fac plinu' de cateva ori pe zi ,si nici nu ma uit cati litri sau suma a fost ,am alte prioritati in viata. Asa cum e acum ,o sa aleg varianta de transport cea mai ieftina,comoda si fara dureri de cap. Si ,daca tot e s-o dam in balarii ECO verzi tampenii minciuni de azi, si mai putin poluante. Ca, consum sau poluare doar sa produci dracia electrica. Un autoturism mai vechi dar in stare buna de functionare(ce inseamna asta sa inteleaga fiecare ce vrea) alimentat cu gpl va polua intotdeauna mai putin decat sa fabrici o masina noua, s-o exploatezi sau intretii/repari. Si cum suntem in epoca consumerismului ,auto noi se cam duc dreaqului dupa 200-300mii de km. De astea electrice nici nu mai zic... Isi cumpara fiecare ce vrea,cat inca mai avem libertate de alegere 🙄🤔

 

doar ca statul te forteaza prin taxe si impozite sa te reorientezi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, littlekriminal a spus:

Alea cu autonomie asa mare (daca o sa fie valabile) nu cred ca sa iasa la 8000 de euro, poate cu vreo 5000 de euro mai scumpa.

la 225km autonomie cu acumulatorul ala standard de care zic ei nu e nici mult nici putin. pana la urma e o masina de naveta/oras.

eu o am in vedere pe viitor avand in vedere ca ma tot gandesc la o mutare in afara bucurestiului.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 9 minute, Cavaleru a spus:

Stau la bloc, dar avem si o curte, unde pot sa bag masina la incarcat fara problema.

 

ma gandesc ca multe Kauflanduri au statii de incarcare asa ca drumurile mai lungi poti extinde astfel autonomia, cu un quick change la 80% ..

 

nu stiu care o sa fie optiunile de baterii pe Spring, poate vor avea si ceva care sa iti asigure un 300-350km autonomie ..

 Ca vb de autonomie: la un Bmw E34 520i M20B20 95kw/129 cai cu vreo 260mii de km pe gpl ,cu butelie 90 litri ,in care intra 82 litri sa fie goala goala, scot la drum lung cam 750-800km mers ca animalu' la blana si limita permisului (maxim +50km/h peste limita de viteza a drumului respectiv). In oras n-am stat sa fac consumuri ca nu m-a interesat ,dar un plin de gpl costa maxim  210 lei pt.82 litri sau mai putin ca au mai scazut preturile... Mie imi convine asa masina. Am luat-o cu 500 euro acum multi ani, i-am facut vreo 100mii km ,nu toti la relanti ba chiar i-am dat 6500 rpm cam zilnic  si n-a crapat nimic in ea(inca ). Ca pana acum am cheltuit minim 5000 euro cu ea ,deja e de ras . Pt.ca vecinul a dat 8700 euro pe dacia logan model 2015 motor 1.2mpi 73 cai fara aer conditionat de se roaga de ea sa ajunga la 160km/h(la E34 la 160km/h intra un zona de cuplu maxim 4700rpm si incepe sa traga de te baga in scaun ,pana pe la 210 km/h cand se "calmeaza". Face asta si cu masina plina de oameni 4-5... Nu doar cu mine la volan). Si vb de cel mai mic motor cu 6 cilindri in linie SOHC si 129 cai. Nu modelul M5 cu motor 3.8 litri 6 in linie si 340 cai REALI...

Acum 9 minute, Cavaleru a spus:

Stau la bloc, dar avem si o curte, unde pot sa bag masina la incarcat fara problema.

 

ma gandesc ca multe Kauflanduri au statii de incarcare asa ca drumurile mai lungi poti extinde astfel autonomia, cu un quick change la 80% ..

 

nu stiu care o sa fie optiunile de baterii pe Spring, poate vor avea si ceva care sa iti asigure un 300-350km autonomie ..

 Ca vb de autonomie: la un Bmw E34 520i M20B20 95kw/129 cai cu vreo 260mii de km pe gpl ,cu butelie 90 litri ,in care intra 82 litri sa fie goala goala, scot la drum lung cam 750-800km mers ca animalu' la blana si limita permisului (maxim +50km/h peste limita de viteza a drumului respectiv). In oras n-am stat sa fac consumuri ca nu m-a interesat ,dar un plin de gpl costa maxim  210 lei pt.82 litri sau mai putin ca au mai scazut preturile... Mie imi convine asa masina. Am luat-o cu 500 euro acum multi ani, i-am facut vreo 100mii km ,nu toti la relanti ba chiar i-am dat 6500 rpm cam zilnic  si n-a crapat nimic in ea(inca ). Ca pana acum am cheltuit minim 5000 euro cu ea ,deja e de ras . Pt.ca vecinul a dat 8700 euro pe dacia logan model 2015 motor 1.2mpi 73 cai fara aer conditionat de se roaga de ea sa ajunga la 160km/h(la E34 la 160km/h intra un zona de cuplu maxim 4700rpm si incepe sa traga de te baga in scaun ,pana pe la 210 km/h cand se "calmeaza". Face asta si cu masina plina de oameni 4-5... Nu doar cu mine la volan). Si vb de cel mai mic motor cu 6 cilindri in linie SOHC si 129 cai. Nu modelul M5 cu motor 3.8 litri 6 in linie si 340 cai REALI...

Acum 2 ore, ilarionciobanu a spus:

De ce s-o arunci? Are bateria sudata de sasiu sau care-i faza? 
Aia cu celebrele motoare fiabile de BMW (atat disel, cat si benzina) au aruncat masinile?

Agregatele pe GPL sunt aruncate de proprietarii lor cand e uzura mare si nu mai porneste motorul?

O arunci pt.ca te costa acumulatorii cat masina la SH...

Acum 22 minute, Cavaleru a spus:

 

doar ca statul te forteaza prin taxe si impozite sa te reorientezi.

A mea e "bulgara" 😁 nu ma forteaza nimeni inca sa fac nimic. Doar cand ajung prin bucurestii sunt claxonat MEREU din toate directiile... Adaugat mizeria zilnica de la politia rutiera si da, mi-a cam ajuns... Mie,psihic, ca masina functioneaza perfect...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cotețul de 1.6 nu arată consum instantaneu >30 pt că... aia e limita afișajului! :lol: La bmw e indicatorul ăla analogic care se duce la capăt și se lipește acolo, naiba știe dacă mănâncă ÎN CLIPA AIA 50, 80 sau 100%!

2.0 cu 6 cil "gazat" și mers "blană" consumă <10l gpl/100km doar gâtuit la maxim și cu "blana" limitată la cel mult 100km/h. + mers la vale. 

Cum se face că toți știutorii au (avut) e34? Întreb pt un prieten din dărămoaia. 🤭

Editat de john17
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...