Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Pai oricum tendinta e sa mai taie din viteza de deplasare. In Olanda erau vorbe sa o reduca pe autostrada la 100-110 km/h din motive de poluare (poate ma corecteaza Superbecul daca gresesc), in Germania tot asa umbla vorba sa bage limite pe autostrada. Pe aici (Germania) daca nu mergi pe autostrada, ai din 2 in 5 km limite la 70km.h ca urmeaza intersectii, sate, etc.

Asa ca nu e mare paguba ca se tripleaza consumul la 150km/h, pentru ca majoritatea care-si iau electrice nu prea au pe unde sa-i dea peste 100.

Iar haiduci de-astia care o ard cu 140km/h pe drumurile nationale sau cu 99km/h prin sate numai prin Romania si in clipurile cu accidente de la rusi am vazut. Pe aici daca mergi cu peste 20km/h fata de viteza legala, iei pauza o luna, sa te racoresti. Asa ca lumea merge foarte zen, ceea ce ajuta si cu rata accidentelor, si cu consumul, si cu sanatatea mintala.

 

Daca esti genul care face 1000 km pe saptamana pe autostrada, se schimba discutia, evident.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 7 ore, mihaio07 a spus:

 

1. Nu as pune prea mare pret pe ce declara Tesla in materie de autonomie. Orice update de software poate sa reduca puterea masinii si sa mascheze degradarea bateriei. Iar atunci cand folosesti bateria doar intre 20% si 80%, din start vorbim de 60% din autonomia declarata de producator.

 

3. Uite aici niste masuratori care dau pana la -40% autonomie pe frig, atunci cand pornesti si caldura.  

https://apnews.com/article/04029bd1e0a94cd59ff9540a398c12d1#:~:text=DETROIT (AP) — Cold temperatures,as much as the cold.

Si ca o mentiune, vis-a-vis de cat de onesti sunt astia de la Tesla:

In a statement, Tesla disputed the AAA results. The company said that based on data collected from its cars on the road, “the average Model S customer doesn’t experience anywhere near that decrease in range.” The company said the range dropped by roughly 1 percent at 95 degrees, but it would not release a percentage for cold weather. Or fi uitat.

 

4. Toate numerele si toate masuratorile pe care le-am vazut arata ca motorul electric scaleaza mai prost decat motorul termic cand e vorba de dat talpa. Fie ca e vorba de urcat la deal, de mers cu viteza mare sau de accelerat brusc. Graficul de mai sus cu consumul la o anumita viteza mi se pare cel mai relevant. Nici un motor termic nu o sa consume de 3 ori mai mult la 140km/h ca la 100km/h.

 

 

O arunci in momentul in care nu mai este economic sa o repari. Cand reparatia, i.e. inlocuirea bateriei costa cat valoarea masinii in sine. Acum ceva timp umblau tot felul de articole cu costul inlocuirii bateriilor de Nissan Leaf, si se vehiculau sume de la 10k pana la 30k (inclusiv manopera) pentru niste masini a caror valoare pe piata SH era 12-14k.

https://insideevs.com/news/379055/nissan-30000-euros-leaf-battery/

In two years, his car had considerable battery degradation. He claims he used to be able to travel 210 km with one charge, and now all he gets is 60 km. On June 12, he ordered a new battery pack for €9,220. 

 

 

Graficele pe care le-am postat masurau "puterea consumata la viteza constanta" si apareau KW pe axa Y.

In rest, am adus in discutie puterea maxima pentru ca o masina electrica condusa in regim "talpa grea" consuma cam de 10 ori mai mult decat consumul mediu, in timp ce una pe benzina consuma cam de 2 ori mai mult decat consumul mediu.

 

Nu stiu ce cotet imi arati aici. E al tau? E scump? Ar trebui sa fiu impresionat?

 

Nu e vorba de consumuri mari la demaraj, ci si consumuri mari la viteze mari:

image.thumb.png.79e7a456c839e5754980bf3da1f3d0fe.png

 

Imi imaginez ca asta se "datoreaza" intr-o oarecare masura si lipsei de cutie de viteze. Care lipseste nu pentru ca e complet inutila, ci pentru ca e mai ieftin asa.

 

Uite aici o factura pe persoana fizica pentru inlocuirea bateriei la un Model 3 in California. 13500$ bateria, 16000$ cu manopera inclusa.

Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png

 

Daca nu ma insel, pretul de nou in state pleaca de 35000. Pretul mediu la SH, cam tot pe acolo. Deci, chiar si cu preturile umflate de la SH, reparatia costa cat jumate din masina. Deci ce faci in situatia asta? Platesti reparatia? O dai pe nimic si iei alta? Tragi de cu 50% baterie pe care trebuie sa o tii intre 20% si 80% sa nu moara de tot?

 

 

Pt.sume de-astea intre  9200euro si 16000 dolari gasesti multe alternative sa te deplasezi din punctul A in punctul B ,benzina+GPL si nici nu "crapa definitiv" dupa 2-3 ani 😁 ba as indrazni sa spun ca respectiva masina te va duce mult si bine ,minim 10 ani fara probleme majore gen "schimb motorul+transmisia maine"... Am caz concret langa mine la propriu,vecinul cu logan 1.2mpi cumparat in 2015 care are aproape 70000 km ,functioneaza perfect si acum ,fara gpl ca asa vrea el,si l-a costat 8700 euro NOU 0km ... Ca nu fuge cu 200km/h deja recunosc e irelevant 🙄 impozit mic de neglijat, asigurare mica, este EURO 6 norma poluare deci intra si in "faimosul buCUResti"fara sa fie obligat sa plateasca taxe aberante,pe scurt isi face treaba. Si nu a dat 30000 euro SH 😂🤕

Acum 12 ore, Cavaleru a spus:

@Nguyen nu sunt nepoluate, dar polueaza mai putin decat cele care ard combustibili

Stii cum vad eu masinile electrice daca ma gandesc bine? Poluezi o data sa construiesti masina electrica, poluezi de doua ori sa o incarci cu energie produsa din carbuni, poluezi de 3 ori sa reciclezi bateriile ,treaba nu chiar usoara sau ieftina.

E o aberatie ,o tampenie. Cand e mult mai simplu sa produci o masina simpla usoara cu motor tehnologic avansat benzina 4 cilindri in linie cu gpl competent ,sa o alimentezi in 5 minute facut plinul, sa o folosesti 20 ani si sa o reciclezi mult mai simplu ca pe orice fier uzat/vechi.  Ca tot vb de poluare si costuri de toate felurile. Fara sa-ti plateasca statul multi bani taxe si alte cheltuieli o masina electrica nu isi justifica logic existenta! Deci cum e pana la urma? Va doare capul de poluare sau va doare de bani? 🤔

Acum 14 ore, cuki a spus:

 

Nguyen, citeste si tu articolul

"Energia eoliană nu folosește deloc carbon și aproximativ 85% din componentele turbinei, inclusiv oțelul, cablurile de cupru, electronica și angrenajul pot fi reciclate sau refolosite."

Raman palele din fibra de sticla...care din cate stiu nu polueaza, nu afecteaza panza freatica...si care ce sa vezi, deja s-au gasit firme care sa le recicleze.

"“Putem procesa 99,9% dintr-o pală și putem trece prin aproape 6.000-7.000 de pale pe an per fabrică”, a declarat diectorul general Don Lilly" 

 

Incercati macar sa cititi un articol cap coada, nu doar titluriile. 

 

 

Cuki ,nu te supara ca iti zic dar astia din industria reciclarii mint ,si mint GRAV. E ca la reciclarea polimerilor/plasticului. Degeaba arunc eu la cosu de gunoi totul selectiv  cand de fapt nici un chimist nu i-a dat de cap cum sa "descurce din amestec" polimeri diferiti... Pe scurt,pana si plasticul/plasticele de zi cu zi nu sunt 100% reciclate. Ci maxim 25% in cel mai optimist caz. Restul? Se arde pe la fabrici de ciment... Daca ai tupeul sa cercetezi mai detaliat si la fata locului nu din blabla-uri de articole pe internet o sa fii uimit cat de ipocrit e omul si ce rahat lasa dupa el indiferent de "eforturi" anti-poluare! Si nu zic eu asta: e realitatea zilnica ,care ,se agraveaza pe zi ce trece,ca deh...toti mai vrem unu doi ca noi, alti plozi/oameni ce vor si ei DE TOATE... Dar noi inca avem munti de gunoaie si DESEURI RADIOACTIVE de care n-am "scapat inca"...

Cuki : iar sa citezi dai link-uri cu niste mascarici de pe youtube (fullychargedSHOW) care e de fapt entertainment/circ nu sursa competenta de informatii stiintifice, ti-ai dat singur cu tesla-n-00 .  Credibilitate 0 ,din punctul meu de vedere! Nu stiu ce faci in industria auto ,dar nu prezinti incredere/credibilitate cand citezi youtube ca ceva credibil,demn de luat serios!

Ce e mai grav ,e ca nimeni nu constientizeaza ca masinile/industria auto e un flok in calea... Problema AIA MARE este dependenta intregii economii de petrol carbuni si gaze. Daca va place sa mancati ,pe langa invartit de volanul masinii electrice(ce idiotenie)aflati ca ingrasamintele pt orice agricultura se fac din PETROL! Iar plantatul recoltatul procesatul si TRANSPORTUL recoltelor ce le mancati se fac tot cu diesel/petrol. Nu cu cacaturi eoliene nu cu panouri solare nu cu turbina hidro. Sa va bagati bine in cap asta.cand va plimbati cu conserva electrica ce polueaza de 3 ori mai mult ca un banal 4 in linie benzina ,si va deplasati la mcdonalds in cour in scaun sa mancati bine. DIN PETROL le aveti pe toate. Si asa va fi sute de ani de acum inainte pana o sa fie nerentabil sa scoti petrol din pamant. Si atunci o sa ziceti sarumana ca EXISTA INCA gaze naturale si carbuni. Pe care va fi bataie intre natii LA PROPRIU

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@DARK-RIDER-82. si @Nguyen nu stiu cat de mult s-a discutat aici despre care polueaza mai mult sau mai putin. dar pe mine nu ma intreseaza asta ca nu ma cac pe mine ca eu o ard eco...

 

Pe mine ma intereseaza faptul ca benefiicind de ajutorul de la stat pt masina electrica, pot avea o caruta noua care sa ma tina 5-10 ani pentru oras si navete scurte la 8000-9000e. si nu mai am costuri cu reviziile la motor, iar consumul este nesemnificativ.

 

nu exista produs in lumea asta care sa ajunga in casa consumatorului fara o urma de carbon. 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

46 minutes ago, Cavaleru said:

Pe mine ma intereseaza faptul ca benefiicind de ajutorul de la stat pt masina electrica, pot avea o caruta noua care sa ma tina 5-10 ani pentru oras si navete scurte la 8000-9000e. si nu mai am costuri cu reviziile la motor, iar consumul este nesemnificativ.

 

Like

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mihaio07 a spus:

 

 

Nu stiu ce cotet imi arati aici. E al tau? E scump? Ar trebui sa fiu impresionat?

 

 

iti arat un cotet de care nici nu stiai ca exista, da este al meu , ieri l-am cumparat :)

scopul era sa iti dai seama ca esti belbod si ca vorbesti numai aberatii repetate de pe ici pe colo dar ... se pare ca nu pot sa ma adaptez la "gandirea" belbozilor 

sa te impresionez pe tine chiar nu este pe lista mea 

e scump ? asta te intereseaza?  pentru un pauper conesor opinat e exorbitant, pt un neamt e decent , pt mine e ieftin de folosit

Acum 8 ore, smar2 a spus:

Pai oricum tendinta e sa mai taie din viteza de deplasare. In Olanda erau vorbe sa o reduca pe autostrada la 100-110 km/h din motive de poluare (poate ma corecteaza Superbecul daca gresesc), in Germania tot asa umbla vorba sa bage limite pe autostrada. Pe aici (Germania) daca nu mergi pe autostrada, ai din 2 in 5 km limite la 70km.h ca urmeaza intersectii, sate, etc.

 

Da , au redus mlastinosii limita la 100 :( au crescut numarul accidentelor cu nus cate procente , au crescut numarul altercatiilor in trafic si mai mult, o decizie luata  de belbozi pentru belbozi

(singura data cand am adormit la volan a fost pe drum de 100 in NL) culmea e ca abia cu un an inainte crescusera si ei de la 120 la 130 

acum mi-au banat si tigarile mentolate, incet incet devin cetatean suveran plm :(

 

 in DE au fost discutii despre asta , Germania nu va scadea limita de viteza cat timp vor produce masini 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 55 minute, Cavaleru a spus:

nu exista produs in lumea asta care sa ajunga in casa consumatorului fara o urma de carbon. 

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

3 minutes ago, superbec said:

iti arat un cotet de care nici nu stiai ca exista, da este al meu , ieri l-am cumparat :)

 

Si de ce mi-l arati? Ai nevoie de aprobarea mea? Buyer's remorse?

Poate ai sa descoperi ca aberatiile alea repetitive si "partial adevarate" se aplica si la cotetul tau. Sa ne tii la curent. Noroc cu Nederlandezii ca ti-au limitat ocazia de a testa consumul la peste 100km/h.

3 minutes ago, Nguyen said:

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

 

Daca nu ma insel, si promovarea masinilor diesel a avut la baza tot argumentul "eco". Acum vreo 15 ani, cand "eco" insemna emisii CO2 si incalzire globala, si VW pedala din greu cu motorul diesel pe toate liniile. Intre timp s-a descoperit ca mai sunt si alte emisii in afara de CO2, dar a fost o perioada cand in anumite tari gen Spania primeai subventie de la stat sa iti cumperi diesel in loc de benzina.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, einstein1984 a spus:

a-ti mers

 

recunosc ca NAM mers.

Acum 14 minute, mihaio07 a spus:

Daca nu ma insel, si promovarea masinilor diesel a avut la baza tot argumentul "eco".

 

Niciodata, dieselul a avut ca argument unic economia la buzunar, nu ecologia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, einstein1984 a spus:

astia mai gica contra, a-ti mers vreodata cu o electrica? mai mult de 3 km si la volan? 

Cred ca multi nici nu stiu cum arata :))

EU si la moto as renunta la ardere , pe electric. Daca s-ar rezolva problema autonomiei-timpului de incarcare, astfel incat sa fie ok de utilizat.

Dar cum am spus cateva pagini in urma, NU VAD in RO ca parcul auto sa fie majoritar (peste 50%)  electric, in urmatorii 10 15 ani. TOtul din motive de infrastructura-lipsa ei, si viteza mica de modernizare/extindere. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

14 minutes ago, einstein1984 said:

astia mai gica contra, a-ti mers vreodata cu o electrica? mai mult de 3 km si la volan? 

 

Asta e un argument subtire de tot. Am mers in destule masini electrice, cu troleul, cu tramvaiul, cu metroul. Cu bicicleta electrica.

 

Am facut commuting cu tot felul de scutere electrice. S-ar putea mai multi km decat becul cu cotetul lui.

Si m-am lovit de multe dintre problemele pe care le-am mentionat. Cele mai grave fiind pierderea capacitatii bateriei in timp. Si eficienta de 3-4 ori mai proasta in sarcina mare (viteza maxima, deal). 

 

Ce crezi ca o sa descopar care sa imi schimbe parerea daca ma pun la volanul a 2 tone de baterii?

 

6 minutes ago, Nguyen said:

 

recunosc ca NAM mers.

 

Niciodata, dieselul a avut ca argument unic economia la buzunar, nu ecologia.

 

https://www.theguardian.com/environment/2015/sep/22/the-rise-diesel-in-europe-impact-on-health-pollution

 

Volkswagen’s rigging of emissions tests for diesel cars comes after nearly 20 years of the technology being incentivised in Europe in the knowledge that its adoption would reduce global warming emissions but lead to thousands of extra deaths from increased levels of toxic gases.

 

Japanese and American car makers backed research into hybrid and electric cars, but the European commission was lobbied strongly by big German car makers BMW, Volkswagen and Daimler, to incentivise diesel. A switch to diesel was said by the industry to be a cheap and fast way to reduce the carbon emissions that drive climate change.

 

Daca era pe baza de economie la buzunar, nu se dadeau subventii de la stat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mihaio07 a spus:

Deci, chiar si cu preturile umflate de la SH, reparatia costa cat jumate din masina. Deci ce faci in situatia asta? Platesti reparatia? O dai pe nimic si iei alta? Tragi de cu 50% baterie pe care trebuie sa o tii intre 20% si 80% sa nu moara de tot?

Eu nu fac nimic pentru ca sunt departe, financiar vorbind. de valorile alea.

Insa common sense imi spune ca daca problemele sunt asa cum le prezentati voi (tu si darkrider), nu ar exista masinile la vanzare pe piata sh si cu siguranta nu la preturile alea. Daca inlocuirea bateriei este jumatate din masina, nu ar cumpara nimeni un sh ca sa mai plateasca o data valoarea si sa ajunga la pret de noua.

A, ca exista pe undeva o factura care circula pe net, ok. Este vorba de un caz izolat sau cateva cazuri din miile de masini produse sau este asta norma? Cat o fi costat inlocuirea unui motor de BMW de 30-40-60 mii eur care a crapat la cateva mii de km facuti? Nu era jumatate din masina, da' era o suma consistenta. Pentru o masina aproape noua. Asta inseamna ca masina cu motor termic nu este fiabila in general? Sau inseamna ca o serie de motoare a avut probleme?

Cat costa reparatia la un R6 cu celebrii cuzineti facuti praf la 25 mii km? Asta insemana ca motocicletele cu motor termic sunt praf? Nu exista motociclete cu sute de mii km fara reparatii?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

13 minutes ago, cuki said:

Viitorul nu pot sa-l prezic, dar vad cum guvernele tariilor cu apa calda investesc masiv in energie eco si regenerabila, aceasi guverne acorda subventii masive producatoriilor auto pentru reconversia spre electric, acorda granturi pentru R&D in acest domeniu, acorda facilitati oameniilor sa cumpere masini electrice si ii penalizeaza tot mai tare pe cei cu masini pe combustie interna.

 

Pai aia e, masina electrica nu avanseaza pe meritele proprii, care clar exista, nu zic nu.

Avanseaza si castiga adoptie pentru ca intervine statul cu ambele maini, asa cum bine ai observat si tu. Subventii, reduceri de impozite, scutiri de taxe de drum, de pod, etc. Si de cealalta parte, interdictii peste interdictii. O fi buna abordarea asta? Vom vedea in cativa ani.

 

In Norvegia e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina. De aia isi ia toata lumea electrice pe acolo, chiar daca jumate din an temperaturile sunt sub -20 de grade.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 14 minute, mihaio07 a spus:

 

 Am mers in destule masini electrice, cu troleul, cu tramvaiul, cu metroul. Cu bicicleta electrica.

 

Am facut commuting cu tot felul de scutere electrice. S-ar putea mai multi km decat becul cu cotetul lui.

Si m-am lovit de multe dintre problemele pe care le-am mentionat. Cele mai grave fiind pierderea capacitatii bateriei in timp. Si eficienta de 3-4 ori mai proasta in sarcina mare (viteza maxima, deal). 

 

 

buhumuhahahahahahahhaha

 

 

merit premiul nobel pentru descoperit belbozi infiltrati ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

17 minutes ago, ilarionciobanu said:

 

Insa common sense imi spune ca daca problemele sunt asa cum le prezentati voi (tu si darkrider), nu ar exista masinile la vanzare pe piata sh si cu siguranta nu la preturile alea. Daca inlocuirea bateriei este jumatate din masina, nu ar cumpara nimeni un sh ca sa mai plateasca o data valoarea si sa ajunga la pret de noua.

 

Cred ca amestecam putin modelele. Model 3 a aparut abia in 2018, deci alea care sunt la vanzare SH sunt cvasi-noi.

La Model S, acolo da se poate vorbi de masini cu peste 5-6 ani vechime si km multi. Care costa SH tot vreo 30 de mii. Si pe care nu prea se imbulzeste lumea sa le cumpere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 58 minute, Nguyen a spus:

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

 

pt ca in tarile cu apa calda se fac eforturi si se investeste in productia de energie din surse regenerabile.. 

 

e clar pt toata lumea ca motoarele pe combustibil sunt impinse in groapa prin masurile pe care statul le ia.

 

noi inca suntem groapa de gunoi pt SHuri. ca romanu prefera sa dea 5000e pe un pasat decat sa ia un logan nou..

Acum 58 minute, Nguyen a spus:

 

In general promovarea masinilor electrice a avut la baza argumentul eco si mai putin avantajele pe care la are fata de masinile pe benzina sau diesel, de aici discutia despre ecologie.

 

pt ca in tarile cu apa calda se fac eforturi si se investeste in productia de energie din surse regenerabile.. 

 

e clar pt toata lumea ca motoarele pe combustibil sunt impinse in groapa prin masurile pe care statul le ia.

 

noi inca suntem groapa de gunoi pt SHuri. ca romanu prefera sa dea 5000e pe un pasat decat sa ia un logan nou..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, littlekriminal a spus:

Eu inca ma mai intreb cum ajung bezina, motorina si gazul in toate statiile peco din lume...stie cineva?

Cum sa ajunga? Pe firu' de CURent electric daca ne luam dupa ipocritii pro-conserve electrice. La ce atata cisterne gpl,motorina,benzina multicompartiment ADR atestate si alte "nimicuri" de-astea?! Le punem pe toate pe fir ce p.a noastra de ecologisti ipocriti?!  

Auzi la ala,nu stiu care a zis-o: motocicleta electrica... 😵 Mai bine imi dau o tesla-n oua ,cand ma calmez la tai cu drujba PE BENZINA ,si imi leg o baterie de camion de gat si ma arunc in lac ,decat sa ghidonez un rahat electric pe 2 roti... Ce le poate bashi mintea unora... 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 32 minute, mihaio07 a spus:

 

In Norvegia e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina. De aia isi ia toata lumea electrice pe acolo, chiar daca jumate din an temperaturile sunt sub -20 de grade.

 

Asta o stii de la un prieten care are o matusa a carei colega de camera de la camin din facultate are un var .....

In Norvegia este mult mai ieftin sa ai masina electrica pentru ca nu platesti nici un fel de taxe. O masina similara pe benzina te costa aproape dublu. Asta am discutat cu un proprietar de Tesla acuma 4 ani cand am dat o tura prin Norvegia. Pina si feribotul este moca cu masina electrica.

 

Doar daca nu s-a schimbat treaba in ultimii 4 ani.

 

Crezi ca 60% dintre norvegieni nu au ce face  cu banii?

https://www.weforum.org/agenda/2020/10/norway-electric-cars-majority-sales/

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 48 minute, mihaio07 a spus:

 

Pai aia e, masina electrica nu avanseaza pe meritele proprii, care clar exista, nu zic nu.

Avanseaza si castiga adoptie pentru ca intervine statul cu ambele maini, asa cum bine ai observat si tu. Subventii, reduceri de impozite, scutiri de taxe de drum, de pod, etc. Si de cealalta parte, interdictii peste interdictii. O fi buna abordarea asta? Vom vedea in cativa ani.

 

In Norvegia e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina. De aia isi ia toata lumea electrice pe acolo, chiar daca jumate din an temperaturile sunt sub -20 de grade.

 

Norvegia e o gluma proasta. Du-te sa cumperi ceva de mancare ,de ajungi sa stai 45 ore repausul saptamanal pe acolo... A doua oara cand vei fi nevoit sa faci asta o sa vii cu sunca,branza, ceapa chiar si painea de acasa. Cam asa de "ieftina" e norvegia. Iar masinile electrice le cumpara mai mult statul norvegian nu neaparat cetateanul norvegian. E un fel de dictatura mascata, ca deh,cam nu prea mai au petrol moca usor de extras la nas ,vezi Marea Nordului, si le cam scade fondul ala de 1 trilion de dolari ,cauta sa diversifice speculatiile financiare pana nu saracesc vizibil! Tot din petrol isi au bunastarea!

Acum 4 minute, Silver Arrow a spus:

Asta o stii de la un prieten care are o matusa a carei colega de camera de la camin din facultate are un var .....

In Norvegia este mult mai ieftin sa ai masina electrica pentru ca nu platesti nici un fel de taxe. O masina similara pe benzina te costa aproape dublu. Asta am discutat cu un proprietar de Tesla acuma 4 ani cand am dat o tura prin Norvegia. Pina si feribotul este moca cu masina electrica.

 

Doar daca nu s-a schimbat treaba in ultimii 4 ani.

 

Crezi ca 60% dintre norvegieni nu au ce face  cu banii?

https://www.weforum.org/agenda/2020/10/norway-electric-cars-majority-sales/

Speculatii taica,speculatii. Tot din petrol au trait si traiesc bine norvegienii. Doar ca a inceput sa se termine in curtea proprie/marea nordului. Si e mai greu de scos din alte surse. Crezi ca e prost John Fredriksen? Niste courve oportuniste toti. Bani sa iasa ,ce poluare?

Acum 56 minute, superbec a spus:

buhumuhahahahahahahhaha

 

 

merit premiul nobel pentru descoperit belbozi infiltrati ?

Da bah,esti bun,esti geil. Bravo. Felicitari. Trage mai putin pe nas C17H21NO4

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 11 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Auzi la ala,nu stiu care a zis-o: motocicleta electrica... 😵 Mai bine imi dau o tesla-n oua ,cand ma calmez la tai cu drujba PE BENZINA ,si imi leg o baterie de camion de gat si ma arunc in lac ,decat sa ghidonez un rahat electric pe 2 roti... Ce le poate bashi mintea unora... 

 

Pai daca te duce din A in B cu minim de probleme (trecem peste faza cu durata incarcatului momentan), de ce nu?

Sau daca nu ai vibromasaj la fund, nu iti tiuie urechile dupa un drum de 3 ore si nu inhalezi niste gaze de esapament nu te simti motociclist adevarat?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...