Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

Acum 3 minute, smar2 a spus:

 

Pai daca te duce din A in B cu minim de probleme (trecem peste faza cu durata incarcatului momentan), de ce nu?

Sau daca nu ai vibromasaj la fund, nu iti tiuie urechile dupa un drum de 3 ore si nu inhalezi niste gaze de esapament nu te simti motociclist adevarat?

Pt.ca prefer sa fiu mort decat sa renunt la un motor competent 4

 in linie sau v4. De-aia.  Tu poti sa te plimbi cu aspiratorul,nu ma intereseaza 

Acum 4 minute, Bart Bz a spus:

Vapoarele,tankerele de petrol si vasele de pescuit cand le interzic? Doar si-au luat-o o data pe coaja cu energia electrica si reactoarele nucleare... Plus vreo 2 bombe nucleare... 🙄 Incep sa cred ca le place cancerul... Si radiatiile nucleare de peste tot...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 872
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

https://www.newsinenglish.no/2019/06/05/debt-adds-to-oil-dependency-threat/

The household debt burden, measured in terms of debt and disposable income, is higher than ever,” economists at the state regulatory agency Finanstilsynet writes in its latest report. Even a moderate rise in interest rates, long signalled by Norway’s central bank, can have a “considerable” effect on many borrowers.

 

Far too dependent on oil and gas
Norway’s economy remains strong, even “remarkably” so, according to the International Monetary Fund. It has recovered relatively quickly from the oil price collapse of 2014. Concerns remain, however, over the country’s ongoing dependency on its oil industry, at a time when fossil fuels are increasingly unpopular. Oil prices have recently fallen around 16 percent, including a surprising dive of nearly 7 percent just last Friday alone. A barrel of Norway’s North Sea crude was hovering around USD 61 on Wednesday, down from the low USD 70s in late May. 

De-aia se dau pe electrice, speculatii, manipulari, abureli.

Cam un an mai tarziu reuters o zice exact cum e: Wealth Fund-ul de 1000 miliarde dolari facut din PETROL SI GAZE se cam duce repede si sigur,norvegienii saracesc.

Trebuie sa inceapa cu magariile financiare,speculatii,ciordeli legale,etc... Doar sa-si mentina viata misto. Si conservele electrice stupide...

https://www.reuters.com/article/norway-cenbank-idUSL8N2AD3Y0

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

https://www.newsinenglish.no/2019/06/05/debt-adds-to-oil-dependency-threat/

The household debt burden, measured in terms of debt and disposable income, is higher than ever,” economists at the state regulatory agency Finanstilsynet writes in its latest report. Even a moderate rise in interest rates, long signalled by Norway’s central bank, can have a “considerable” effect on many borrowers.

 

Far too dependent on oil and gas
Norway’s economy remains strong, even “remarkably” so, according to the International Monetary Fund. It has recovered relatively quickly from the oil price collapse of 2014. Concerns remain, however, over the country’s ongoing dependency on its oil industry, at a time when fossil fuels are increasingly unpopular. Oil prices have recently fallen around 16 percent, including a surprising dive of nearly 7 percent just last Friday alone. A barrel of Norway’s North Sea crude was hovering around USD 61 on Wednesday, down from the low USD 70s in late May. 

De-aia se dau pe electrice, speculatii, manipulari, abureli.

Cam un an mai tarziu reuters o zice exact cum e: Wealth Fund-ul de 1000 miliarde dolari facut din PETROL SI GAZE se cam duce repede si sigur,norvegienii saracesc.

Trebuie sa inceapa cu magariile financiare,speculatii,ciordeli legale,etc... Doar sa-si mentina viata misto. Si conservele electrice stupide...

https://www.reuters.com/article/norway-cenbank-idUSL8N2AD3Y0

Stai linistit ca nu saracesc.

Daca iti este frica ca incep sa emigreze norvegienii din cauza saraciei in RO, nu este cazul.

Norvegia este o gluma proasta pentru tine care muncesti in RO si esti platit la nivelul RO.

Norvegienii au fost destul de destepti sa isi tina costul vietii ridicat si salariile pe masura.

Daca ai trai si ai lucra in Norvegia nu ai avea ce regreta.

Norvegia nu a aderat la zona Euro. La fel precum Suedia.

Iar norvegienii sunt in Schengen dar nu sunt membri UE (precum Suedia).

 

Si nu mai judeca treaba cu bogatia din petrol doar prin prisma carburantilor. Priveste pe langa tine sa vezi cate lucruri contin produse obtinute din petrol: materiale plastice, detergenti, fibre sintetice, cauciuc sintetic, insecticide, n'spe produse chimice gen naftalina, glicol, fenoli etc etc etc

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 minute, Silver Arrow a spus:

Stai linistit ca nu saracesc.

Daca iti este frica ca incep sa emigreze norvegienii din cauza saraciei in RO, nu este cazul.

Norvegia este o gluma proasta pentru tine care muncesti in RO si esti platit la nivelul RO.

Norvegienii au fost destul de destepti sa isi tina costul vietii ridicat si salariile pe masura.

Daca ai trai si ai lucra in Norvegia nu ai avea ce regreta.

Norvegia nu a aderat la zona Euro. La fel precum Suedia.

Iar norvegienii sunt in Schengen dar nu sunt membri UE (precum Suedia).

 

Si nu mai judeca treaba cu bogatia din petrol doar prin prisma carburantilor. Priveste pe langa tine sa vezi cate lucruri contin produse obtinute din petrol: materiale plastice, detergenti, fibre sintetice, cauciuc sintetic, insecticide, n'spe produse chimice gen naftalina, glicol, fenoli etc etc etc

Nu le port grija bogatilor. Ma feresc sa am de-a face cu ei pt.xa stiu ce le poate capul si CUM au ajuns bine financiar.

Imi e "frica" sa nu inceapa sa ia si de la altii,ca doar nu-i asa? De cat are nevoie un om sa zica "am de ajuns"? Inca un pic. Deci lacomia nu are limite.valabil pt.orice om! Vezi cazul real de azi al bancilor din vest cu "destula activitate" in romania...

Norvegia e o gluma proasta pt.mine ca am ajuns pe acolo si stiu ce e de capul lor.

Sunt platit in Euro daca tot esti curios cum imi fac banii. Si muncesc mult pt.ei! Nu vreau sa lucrez vreodata in Norvegia. Du-te tu sa hamalesti pt.ei.

Nu stiu ce ai inteles tu din ce am zis eu,sau n-ai citit  NIMIC din ce am zis eu mai in urma,dar exact asta am zis clar de cateva ori: tot ce avem azi,inclusiv masinile electrice le avem datorita petrolului ,carbunilor(50% din energia electrica) si gaze naturale! Tu comentezi sa te afli in treaba. Probabil...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 51 minute, VyXxer a spus:

Stiu familie care era intepenita acolo, inclusiv cu copchii la scoala. 

S-au intors.

eu stiu familie care e acolo cu 2 copii si tocmai si-au cumparat a doua casa.

 

hai sa terminam cu prostiile de genu unde e mai bine sa locuiesti si sa ne limitam la Romania ca aici dam cu sapa si ne castigam banii. 

 

@superbec ce masina e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, mihaio07 a spus:

 

Cred ca amestecam putin modelele. Model 3 a aparut abia in 2018, deci alea care sunt la vanzare SH sunt cvasi-noi.

La Model S, acolo da se poate vorbi de masini cu peste 5-6 ani vechime si km multi. Care costa SH tot vreo 30 de mii. Si pe care nu prea se imbulzeste lumea sa le cumpere.

Nu le amsetecam. Stiu ca in discutie au aparut modele diferite, insa modelul este irelevant pentru discutie. Daca el este relevat, atunci spui ca Model 3 este o masina proasta pentru urmatoarele motive. Sau Leaf este o masina proasta pentru urmatoarele motive. Nu spui ca masina electrica are probleme pentru ca cineva a schimbat bateria la un 3.

 

Pe de o parte avem multe masini cu 5-7 ani vechime si cu 2-3-4 sute mii km care sunt listate la jumatate din valoarea de nou. Pe de alta parte, avem un exemplu de masina pentru care reparatia a costat jumatate din valoare. Care e norma si care e exceptia?

 

Cat despre imbulzit la cumparare ... daca un nene pune la vanzare o masina cu 450 mii km la 30 mii eur si pe langa ea exista mai multe masini similare la preturi similare, ma gandesc ca valoarea de piata este mai degraba apropiata de nivelul de 30 mii decat de 5 mii sau de zero (aruncat la gunoi)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bun, sa ii lasam pe norvegieni in treaba lor. Se descurca si fara noi (si aparent destul de bine)

@DARK-RIDER-82. poti sa fi platit si in Lei sau in Yeni, nu valuta conteaza, ci suma .. 😉

 

Revenind la topic.

 

Electrificare masinilor a inceput, zic eu intr-un mod eficient, prin masinile hibrid, care permit reducerea consumului mai ales in regim urban care inseamna reducerea emisiilor poluante.

 

Probabil ca viitorul va fi al masinilor cu motoare electrice, pentru ca au multe avantaje in afara lipsei gazelor de esapament.  Ramane insa de vazut care va fi sursa de energie: acumulatori sau pile de combustie.

 

Sunt insa mult prea multe chestii pe care inca nu le stim:

- ce materiale sunt necesare pentru fabricare componentelor si daca se gasesc in cantitati suficiente

- cum se comporta in timp componentele (fiabiliate, durata de viata- cati km rezista, etc)

- cum se pot recicla

- si evident care sunt costurile sistemului montat pe masina

- care sunt costurile infrastructurii necesare alimentarii cu energie a sistemelor

 

Personal urmatoarea masina pe care o voi achiztiona va fi una hibrid.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, Cavaleru a spus:

 

 

@superbec ce masina e?

VW ID3 

Competitor direct pt model3 , 300km range iarna 400 vara ... fastcharge pana la 100kw  , se inchid usile, nu zboara acoperisul, un pic mai ieftina 

De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 din range , am testat si un 0-160 , merg "eco" doar fortat de trafic , pana acum sunt super multumit dar sigur o sa gasesc eu niste probleme si neajunsuri... insa ma deplasez aproape gratis (asig e 60 e) , curent gratis de la panouri.

O s-o schimb cu mult inainte sa necesite ceva reparatii sau consumabile.

Singura parere de rau e ca n-am luat direct un Taycan dar mi-era frica de necunoscut... exact ca belbozii astia, aveam impresia ca dai de 2 ori kick down si ramai fara bacterie ...absolut neadevarat 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 45 minute, Nguyen a spus:

 

Parca aveai inainte bembe 2.5 benzina?

Il mai are,e de back up. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dpmdv hibridele sunt o glumă proastă, mai ales cele cu motorul electric între cel termic și cutia de viteze. Și nu doar pt că țin ambreiajul "calcat" cât merg electric. M-am jucat acum câțiva ani cu un ds5 hibrid și nu m-a excitat deloc, iar proprietarul a scăpat urgent de el când a văzut că la drum lung consumul era sensibil mai mare decât al omologului cu motor termic. Plus un sistem alambicat cu motor electric spate, diferențial, circuit de răcire pt el, o cacarumbă. 🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, cuki a spus:

 

Bun Bun...niste colegi au lucrat destul de intens la partea de Soft. S-a muncit mult pe ea, VW a fost nebun la QC. Din cauza asta s-a si intarziat livrarea lor, pana nu a fost absolut perfect totul. Nu au vrut sa dea drumu la o varianta Beta pe strada si dupa sa te bombardeze cu Softwareupdateuri zilnic. 

Pentru cultura ta generala :) , mentenanta pentru partea de mobile services din masina ta, o fac niste ingineri IT din Timisoara si Cluj. 

 

Sa ai noroc de masina si sper sa mai lasi niste impresii pe forum pe masura ce ii faci niste kilometri. 

 

 

Merci , i-auzi acum o sa stiu ce injineri sa injur daca nu merge ceva :)

 

Sa stii ca masinile livrate anul asta vin cu software beta si urmeaza un update mare in 2021 , nu ma deranjeaza nimic pana in mom asta, am facut aproape 100km 

ca sa iti faci o idee , masina trage ca un G5 gti dsg .. ~7 sec 0-100kmh si are tractiune spate , face drifturi , traction control e incomparabil fata de orice ICE foarte fin si te lasa s-o dai de poponeata  suficient cat sa nu imi para rau ca am renuntat la bmw.

 

 

Acum 2 ore, Nguyen a spus:

 

Parca aveai inainte bembe 2.5 benzina?

328i GT a fost.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, superbec a spus:

VW ID3 

Competitor direct pt model3 , 300km range iarna 400 vara ... fastcharge pana la 100kw  , se inchid usile, nu zboara acoperisul, un pic mai ieftina 

De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 din range , am testat si un 0-160 , merg "eco" doar fortat de trafic , pana acum sunt super multumit dar sigur o sa gasesc eu niste probleme si neajunsuri... insa ma deplasez aproape gratis (asig e 60 e) , curent gratis de la panouri.

O s-o schimb cu mult inainte sa necesite ceva reparatii sau consumabile.

Singura parere de rau e ca n-am luat direct un Taycan dar mi-era frica de necunoscut... exact ca belbozii astia, aveam impresia ca dai de 2 ori kick down si ramai fara bacterie ...absolut neadevarat 

e cu bateria de 58kw?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 minut, Cavaleru a spus:

e cu bateria de 58kw?

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, superbec a spus:

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

are si franare regenerativa sau cum ii zice..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Chiar acum, superbec a spus:

da , 58kw folosibili (bateria e ceva mai mare dar nu te lasa s-o folosesti)

 

vad ca am omis sa scriu km dupa 50 "De ieri pana acum am facut 70km , mi-a mancat ~50 KM din range" 

Pai cum 50km ? Deci cst "autonomie" in km mai zice de fapt acum? Cati km poti sa faci cu masina mers normal/frumos nu 0-100 km/h la fiecare plecare de pe loc,daca pleci cu bacteria incarcata 100%? Acum m-ai facut curios.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba 

e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc 

Acum 4 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Pai cum 50km ? Deci cst "autonomie" in km mai zice de fapt acum? Cati km poti sa faci cu masina mers normal/frumos nu 0-100 km/h la fiecare plecare de pe loc,daca pleci cu bacteria incarcata 100%? Acum m-ai facut curios.

am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice  trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant

maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic

pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, superbec a spus:

are brake regen, si un fel de smart regen , care iti pune frana singur daca te apropii de intersectii sau de masina din fata , dar nu e invaziv, daca accelerezi faci buba 

e chiar gandit sistemul, nu m-a deranjat absolut deloc 

am scris mai sus ~300km iarna si ~400 vara , cifrele variaza in functie de foarte multi factori dar sunt cifre realistice  trebuie doar sa te gandesti la elevatie , daca faci un pass in Alpi o sa consume mai mult, dar se regenereaza pe partea ailalta oricum per total la elevatii mari vei avea range mai mic .. cum ai si la un motor pe carburant

maine fac un drum de 250 km si o sa vad mai exact consumul nu voi merge economic

pana acum parte mare din placerea cu ev-u e ca nu merg economic 

Mercy de raspuns. Nu prea cunosc multi cu masini electrice. Doar un Touareg hybrid de vreo 400 cai,dar e model vechi. Sa o conduci multi km cu placere si fara incidente sau probleme!  Vw au pierdut multa credibilitate de cand au fost prinsi cu minciuni referitor la softul pt.motoarele diesel. Poate au invatat ceva din greseala aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 hours ago, einstein1984 said:

Reiterez, ai condus o masina electrica? ca drive test cu troliebuzul nu cred ca ai facut si scuterul nu se pune.

 

Nu am condus, pentru ca nu ma intereseaza. In oras merg putin spre deloc cu masina. Prefer scuter sau trotineta, unde car dupa mine doar 10-20kg de baterii.

Iar pe autostrada, pe serpentine si pe offroad, o masina electrica, de aproape 2 tone, si cu o singura pedala, nu e ce trebuie.

 

10 hours ago, cuki said:

 

Daca nu s-ar imbulzi lumea sa le cumpere, cum o masina cu 5-6 vechime si km multi se vinde la 50% din pretul initial??? 

Tu sti cum functioneaza economia? Sau doar iti dai cu parerea?

 

Fa-ti putin temele inainte sa ii acuzi pe altii ca nu stiu cum functioneaza economia. Tesla Model S in Europa incepea de la 80k euro in 2012-2013. Si ajungea la 100, chiar 120k, in functie de model si optiuni. 90k euro in 2012 inseamna 97k in 2020, ca tot stii cum functioneaza economia.

Deci 1/3 din pretul initial, nu 1/2.

 

10 hours ago, Silver Arrow said:

Asta o stii de la un prieten care are o matusa a carei colega de camera de la camin din facultate are un var .....

 

 

Aoleu bre, mea culpa. Acum vad ca am scris "e mai scump sa cumperi si sa detii o masina electrica decat o masina similara pe benzina". Nu asta am vrut sa zic, in mod evident, ci invers, dupa cum reiese din al doilea paragraf.

 

Dar da, am vorbit cu cativa norvegieni, fata in fata si pe persoana fizica, si toti mi-au confirmat ca si-au luat electrice fiindca e mai ieftin si la achizitie, si la exploatare.

9 hours ago, Silver Arrow said:

 

Daca ai trai si ai lucra in Norvegia nu ai avea ce regreta.

 

 

Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic.

- faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara

- faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita

- faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an

 

Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare.

Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 minute, mihaio07 a spus:

 

Bag de seama ca nu ai stat prea mult prin Norvegia. Iti fac eu o lista scurta cu regrete, daca imi permiti putin offtopic.

- faptul ca se intuneca la ora 3 toamna si primavara

- faptul ca au limite de viteza de 50 si 80 peste tot, si incep sa te arda de la +5kmh peste limita

- faptul ca e frig si nasol 9 luni pe an

 

Plin de turisti de luna august care au impresia ca in Norvegia e misto tare.

Si inca ceva, daca ai impresia ca bogatia norvegienilor nu are treaba cu petrolul ala. Afla ca in 1970, GDP per capita era pe la 3000$. Apoi au descoperit petrol in Marea Nordului, si pana in 1980, deci in 10 ani, GDP per capita ajunsese 15000$, deci 500% crestere in 10 ani. Si nu pentru ca si-au dat singuri salarii mari.

 

Cunosc aspectele si nu ma deranjeaza. S-au inventat jaluzele, oricum nu alerg cu moto/masina si frigul nu ma deranjeaza. Si imi place aurora boreala 😊

 

Stiu ca bogatia lor vine din petrol. Si mai stiu ca daca te apuci sa scoti banii de pe petrol ca sa te distrezi platesti niste taxe de iti sar mucii.

 

Gata despre norvegieni, sa ne vedem de viitorul electric.

 

@john17  interseanta treaba cu ambreiajul la hibride.  La cele cu cutii automate mai apare vreo problema ciudata pe la transmisie?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, john17 said:

Nu știu, dacă e c.v. mecanică robotizată 100% e la fel, cu convertizor de cuplu + motor electric habar n-am. 🤔

 

Ar fi fost bun Belbodul OG, ca mai stia chestii si ne mai lamurea una alta.

Eu unul sunt curios cum e afectata eficienta masinii electrice care nu are cutie de viteze. Am gasit prea putine informatii pana acum. Doar ca motorul electric ar avea randamentul maxim in sarcina de 60-80%.

 

Ori cand ai o singura treapta, asta se suprapune peste o plaja destul de ingusta de viteza. Si in sarcina de peste 80%, nu am gasit pe nicaieri cu cat scade eficienta.

 

Graficul asta e de la biciclete electrice, dar ar explica multe:

 

image.thumb.png.9e1027e9335efb7c03782a341e1d3993.png

8 hours ago, ilarionciobanu said:

Pe de o parte avem multe masini cu 5-7 ani vechime si cu 2-3-4 sute mii km care sunt listate la jumatate din valoarea de nou. Pe de alta parte, avem un exemplu de masina pentru care reparatia a costat jumatate din valoare. Care e norma si care e exceptia?

 

Cat despre imbulzit la cumparare ... daca un nene pune la vanzare o masina cu 450 mii km la 30 mii eur si pe langa ea exista mai multe masini similare la preturi similare, ma gandesc ca valoarea de piata este mai degraba apropiata de nivelul de 30 mii decat de 5 mii sau de zero (aruncat la gunoi)

 

Am scris mai sus ca la Model S e vorba de 1/3 din valoarea de nou, nu 1/2. Model S are doar 7-8 ani vechime, deci inca nu sunt destule date despre ce inseamna inlocuitul bateriei, iar de Model 3 nu mai zic.

 

Nissan Leaf in schimb, e printre noi de vreo 10 ani. Si sunt destule exemple de schimbat bateria pe bani multi.

Canada, 15k CAD

https://www.cbc.ca/news/business/nissan-leaf-electric-vehicle-new-battery-1.5769998

Portugalia, 17k EUR

https://insideevs.com/news/453505/high-prices-leaf-battery-packs-off-gridders/

Australia, 33k AUD (22k USD)

https://www.teslarati.com/tesla-model-3-nissan-leaf-owner-faulty-battery-nightmare/

 

Problema e ca bateriile astea au fost subventionate de producator, cel putin la Leaf. In teorie costau 5k, in practica fie nu se gaseau, fie costau triplu.

La Tesla, deja a inceput lumea sa maraie ca nu poti schimba nimic la service-uri terte si esti legat de ei, ca de Apple.

 

E o metafora aia cu aruncatul la gunoi in 5 ani. Dar daca Tesla se hotaraste ca nu mai vrea sa subventioneze baterii, sau ca vrea sa "incurajeze" cumparatul de masini noi, se mai schimba datele problemei.

Iar daca UE descopera ca prin Congo (DRC) copii de 7-8 ani sapa cu mainile goale dupa Litiu si Cobalt, poate ne trezim cu "BatteryGate" si embargou pe baterii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...