Sari la conținut

E viitorul moto electric?


Postări Recomandate

  • Răspunsuri 963
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Ceva asemenator cu astea, ignora starea lor, si formatul ,sunt NiCd vechi de cam 12 ani folosite "crunt" pana au decedat de tot 😁

Dar ca tehnologie tot asa sunt construite si bancurile de acumulatori din masinile electrice. Multe celule 18650 (18 mm diametru, 65mm lungime) sudate in puncte intre ele cu o placa electronica de controlare a incarcarii si echilibrare intre celule. Pe scurt: electronica FOARTE multa cu multe puncte slabe ce ar putea sa cedeze un timp (si vor ceda multe) ,vor "cam" lua foc, multe celule vor fi incarcate mai mult ,altele mai putin si pana sa-si dea seama fraierica ce a decartat multi bani pe conserva electrica, va trebui sa plateasca un NOU acumulator pt.masina... sau banc de acumulatori...sau anumite celule de le "ghicesc" softistii,etc...

Dureri de cap x10 la a4-a putere 😂🙄😏

IMG_20201211_204806292.jpg

Acum 5 minute, pinnochio a spus:

Cât au costat cei 100000 km cu gpl?cât ar fi costat pe electricitate?

 

Cine mai stie... Habar n-am ... Consuma 10-11 litri gpl la suta de km mers in afara la limite "decente" cat sa nu-ti ia permisul de conducere...

Am dat 500 euro pe masina si cred ca am trecut de 5000 euro pana acum toti banii cheltuiti cu masina. Adica, TOTI, asigurari itp piese schimbate (bucsaraie,un parbriz,suspensii,frane,rulmenti roti,un guibo,etc... Nimicuri sa fiu sincer...)

Cand te gandesti ca un rahat tesla cu sute de mii de km costa 30mii EURO la mana a 14a...🙄

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

Pai uite asa: gen 1 de la 75 $ in sus, gen 2 mai scump

 

2012-nissan-leaf-battery-module-04.jpg

yuasa-1670wh-new-unused_720x.jpg

Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

Mai pun linkul asta o data, asta am gasit legat de interventia pe baterie

Acum 1 oră, DARK-RIDER-82. a spus:

Poftim "belea"... Pai vreo 100mii am facut pe gpl cu bmw vechi de 30 ani. Si nu trebuie schimbat nimic. Doar facut plinul cu gpl si eventual un filtru pt gpl la instalatie sa se alimenteze cum trebuie. Si mai merge sigur 100 mii km lejer ,cu intretinerea facuta ca la carte/cum zic "nebunii aia" de la bmw in manual... 😏😁🙄

Si cum fac asta? Ca-s cateva mii de celule 18650 ,parca... Sudate cu punct intre ele. Numai manopera si timpul sa le verifice pe toate face cat jumate de masina ,ca valoare 🙄😂

Iar noile celule tot "Made in China" or sa fie... Cu aceleasi timp/km/cicluri de incarcare/descarcare...

Incep sa-i invidiez pe chinezi 😁🤔

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, pinnochio a spus:

Pizzeria din sat,livrează cu un Golf electric.Astăzi mașina are 123000 km,cu aceleași baterii,de când  l-a cumpărat omu.Zice că acum trebuie schimbate.Oare cât a costat energia electrică,pentru acești kilometrii,cât ar fi costat benzina,motorina,pentru acești kilometrii?Să vedem dacă merită baterii noi.Cine face calculele?

Tipic românesc, nimeni nu calculează și costurile de întreținere, taxele (inclusiv de parcare dacă sunt), deprecierea și toate cheltuielile cu un vehicul!

Așa și găzarii, nu pun la socoteală că mai consumă și benzină până se încălzește, iar în anotimpul rece pe drumuri scurte poate fi destul de multă. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 ore, Pop Mihai Lucian a spus:

Pai uite asa: gen 1 de la 75 $ in sus, gen 2 mai scump

 

2012-nissan-leaf-battery-module-04.jpg

yuasa-1670wh-new-unused_720x.jpg

Mai pun linkul asta o data, asta am gasit legat de interventia pe baterie

 

Crede-ma ca nu ma intereseaza masinile electrice. Sunt o aberatie ce n-ar exista fara contributia majora a petrolului,carbunii si gazele naturale! Dar multumesc de intentie!

Lumea asta se bazeaza pe carbon/hidrocarburi si nu ar exista in forma actuala fara petrol,carbuni,gaze naturale! Valabil si pt.masini electrice! Sa zici ca transportul electric va inlocui TOATE masinile sau CAMIOANELE pe benzina sau diesel e o aberatie,sau gluma proasta! Cand,cum zicea cineva inainte,sunt soferi camionagii ce fac si 900km pe zi cu TIR de 40 tone... Sa-mi arate cei ce cred in "chestii electrice" cum vor realiza acelasi lucru cu camion electric! Iar ceea ce fac camioanele diesel si soferii aia este indispensabil pt.economie si viata multor oameni! Nu mai zic de Australia unde nu exista regulamentul 561 sau timpi de condus,si se conduce "fara numar" mii de km pe zi. Daca le zici alora de camion electric o sa rada pana maine... 🙄😂

 

Iar electrica/electronica e o problema majora in toate masinile noi sau chiar si unele mai vechi(depinde ce consideri "masina veche"...) . La bmw-ul asta E34 vechi de 30 ani singura problema electrica ce am avut-o eu a fost siguranta arsa pt.priza de bricheta. Ce s-a dovedit a fi dupa indelungi lupte,masurat fire,continuitate, si dat cu parerea  priza in sine... ce era in scurt si de-aia sarea siguranta... Ce stupid si simplu a fost...

Incomparabil de simplu fata de masinile mai noi ,vezi range rover, mercedes,TOATE masinile italienesti,etc...

Practic, ca sa imlocuiesti masinile pe benzina sau diesel trebuie sa ai acumulator capabil sa stocheze la fel de multa energie per litru de baterie ca volum  precum 1 litru de benzina sau diesel. Adica in jur de 9-10 kw pe litru. Procentul de conversie a energiei (25% benzina si 40% diesel) e alta treaba,ce nu conteaza asa mult. Pt a folosi o masina electrica tot poluezi de 3 ori mai mult decat un motor eficient benzina sau diesel!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Totusi, cred ca cu o bicicleta electrica oarescare, pe drum drept...intre sate (deci fara semafoare etc.) cred ca e posibil sa faci 20-25 min. 

Cu o bicicleta electica clar se poate dar nu cu una oarecare. Teoretic bicicletele asistate electric sunt limitate la 25km/h si 250W. Dupa 25km/h motorul nu mai trage,  In Ro inca e haiducie si sunt multi care folosesc bicle mult mai puternice, trotinete de +2000W etc, inca nu te controleaza nimeni. Prin vest nu cred ca e asa lejer sa mergi pe strada cu bicicleta electrica neinmatriculata care nu respecta legislatia.

 

Referitor la masinile electrice, o problema stupida daca care inca exista este multitudinea de tipuri de statii de incarcare. Ma uitam intr-o benzinarie din Norvegia, aveau statii electrice de 7 tipuri diferite...Stiu ca diferentele dintre unele modele constau doar in conectori si se rezolva cu adaptoare dar totusi.....

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Asta ziceam, 500W nu e ''normala'', si pe langa asta mai e un aspect , vitezometrul la draciile astea minte mult daca nu-i calibrat calumea. Ca sa poti pedala cu 40km/h(mai mult de cateva secunde) iti trebuie un raport de transmisie pe care in mod normal il gasesti doar pe biciclete de tip cursiera.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Masina electrica o sa devina populara cu adevarat doar daca o sa fie toate construite pe o platforma care permite schimbarea pachetului de baterii la fel de siplu si rapid ca la un stivuitor . 

Cand eti pe rosu doar tragi intr-o statie de schimb si esti afara in 10 min ...

Ajungi acasa si o bagi in priza .

 

Saracii or sa stea la incarcat si la drum lung si doar in cazuri de urgenta o sa scoata banul pt serviciul premium, pe cand bosii sau firmele o sa aiba abonament pt schimb .

 

Problema este ca odata intrat in cursa electrica , amaratul o sa fie jumulit de bani grav de bosii sistemului pivat/stat prin inscenari de caderi catastrofice ale sistemului , urmate de propaganda destul de buna sa convinga multi idioti folositori sa sustina majorari de pret si includere de taxe de drum in pretul curentului ...etc. Da , e vorba de aceeasi idioti folositori sau urmasii lor, care azi cer taxe mai mari pentru poluare pentru ca au pus botul la propaganda momentului.

 

Momentan este doar un obiect de lux. 

 

Faptul ca superbec a cumparat unul , il trage putin in jos ...dar merge , o sa se treaca peste.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Vizitator goe 75

Ai dreptate cand vine vorba de uz personal , peste un anumit nivel de venit .

 

Cand vine vorba de schimbare totala a sistemului , ce am zis face mai mult sens.

 

 

Istoria e plina de periode cu multe optiuni haotice dintre care s-a triat si s-a ajuns la un sistem aproape global.

 

Pana s-a ajuns la automobilul cu pedalele in ordinea de azi au trecut cca 15 ani de la inventie , de confuzie si diversitate ciudata  a comenzilor...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, binox a spus:

Prin vest nu cred ca e asa lejer sa mergi pe strada cu bicicleta electrica neinmatriculata care nu respecta legislatia.

Ba e, ca nu te ia radarul daca iti setezi limita la 30 in loc de 25.

Apropo de asta, mergeam linistit cu aproape 30 pe pista de biciclete de pe malul Elbei acu cateva luni, si trece unu pe langa mine cu cel putin 10km/h in plus... Ala cam batea la ochi, dar cu 30 in loc de 25, nu te deranjeaza nimeni. Deasemenea, mi-am crescut si puterea la 500W fata de 250, cat e legal, sa fie mai puternica la deal. Ca oricum nu au politistii stand de teste la ei sa masoare puterea la roata... :)
Oricum, daca nu te dai in spectacol si mergi decent nu te intreaba nimeni nimic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, cuki a spus:

 

Sunt deja care duc incarcare de 360kW/h, ceea ce la o incarcare de 60-70kw (cat ai nevoie pentru cam 350-400km) se realizeaza in 15 min. Cat sa-ti iei o cafea si sa te pisi.

alea sunt atat de putine incat le poti exclude , oricum nici o masina de pe piata nu se incarca la mai mult de 270kw si ajunge la viteza asta numai in anumite situatii si nu pentru tot timpul de incarcare , a mea de ex suge maxim 100kw dar cand e bateria sub 20%  cu cat creste % cu atat scade incarcarea , 20 minute sunt suficiente sa umpli bacteria de la 20 la 80%   .. cat te pisi si fumezi o tigare , dar mare atentie .. daca gasesti post de incarcare liber si de peste 100kw DC , majoritatea sunt 22kw AC  si iti incarca in functie de invertorul masinii ... 7kw jaguar ipace, 11kw majoritatea masinilor.

1 oră în urmă, goe 75 a spus:

Masina electrica o sa devina populara cu adevarat doar daca o sa fie toate construite pe o platforma care permite schimbarea pachetului de baterii la fel de siplu si rapid ca la un stivuitor

nu e fezabila solutia, poate doar pentru flote de camioane... o sa vedem in viitor dar pentru masini mici nici nu intra in discutie asa ceva.

1 oră în urmă, goe 75 a spus:

Faptul ca superbec a cumparat unul , il trage putin in jos ...dar merge , o sa se treaca peste.

Repet, eu cautam ceva plug in hybrid BMW 330e sau C350e , pentru drumuri scurte sau foarte scurte zilnice si reducere de taxe etc ... nu iesea la calcule pentru ca au schimbat mlastinosii legislatia pt 2021 , o sa fie puzderie de hybride de NL la vanzare la anu pentru ca nu mai renteaza economic si partea mai nasoala ... sunt puturoase in mod EV .. daca dau 30-40k pe o masina vreau sa pot face o depasire fara emotii .. ca altfel imi luam skoda de 1.0 si muream un pic de fiecare data cand mergeam cu saracia.

 

Singurul factor de decizie pt EV la mine a fost economic , ies mult mai bine cu electrica decat cu orice alta masina, am 4-5Mwh anual gratis de la panouri solare , nu stiu daca o sa-mi acopere tot consumul masinii dar o sa vedem la anu .

 

Parerea mea e ca majoritatea cumparatorilor isi cam iau teapa cu ev-urile, mai ales aia care nu au cum sa le incarce acasa pe trifazic

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

Ca oricum nu au politistii stand de teste la ei sa masoare puterea la roata... 
Oricum, daca nu te dai in spectacol si mergi decent nu te intreaba nimeni nimic.

Nu stiu daca au sau nu stand, sau daca te cauta la documente dar stiu ca in Germ nu prea e de glumit cu politia si spre deosebire de politistii de prin Ro au niste baieti pe acolo care chiar se pricep, stau pe forumuri, invata tot felul de smecherii etc.. Cel putin asa se lauda in emisiunile de propaganda cu actiunile politistilor :))

 In Franta de exemplu erau controale cu dynotester pt motociclete ca sa verifice limitarea la 100cp cum era legea atunci. Pe astea chiar le-am vazut de cateva ori in actiune.

La TV am vazut un control deasta tematic cu radarul si verificare de documente la biciclete electrice intr-o tara vestica , parca Italia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 57 minute, cuki a spus:

 

Fara doar si poate...cum va arata exact nu avem de unde sa stim noi. In istorie s-a dovedit de n ori, ca multe idei bune, n-au prins initial pentru ca nu era momentul pentru ele. 

Si masina electrica...inventata in 1800, dar pana acuma nu a fost momentul pentru ele.

 

Oricum, ideea cu schimbarea bateriei ar putea prinde la camioane. 

 

Da nici tu nu ai inteles ca tu ca individ nu esti relevant...pe absolut nimeni nu intereseaza ce si cum faci tu. 

EU spuneam doar...nu-ti da cu parerea cand habar nu ai.

Daca tot insisti pe subiect, inseamna ca defapt iti pasa, inseamna ca defapt ti-e ciuda ca lumea se duce intr-o directie pe care nu ai ales-o tu sau pe care nu o consideri tu cea buna. Nu toti vor sa dea 500Euro pe o masina si sa-i puna gaz. Ti-e ciuda ca sunt tot mai putini ca tine? 

 

Eu ca individ nu sunt relevant? 😂 Sa n-o dam in jigniri personale. Tu esti "relevant"? Cate masini electrice ai cumparat recent,sa zicem ultimii 5 ani? Cam 0 ,nici una! Relevantule...

Nici nu intentionam sa spun cui citeste topicul asta tot ce fac eu. Eram on topic ,descriu o situatie reala, de zi cu zi a poporului roman,ce mai nou e cam fortat sa cumpere niste cacaturi electrice facute de companii dubioase cu componente cam 90% CHINEZESTI de calitate indoielnica,vezi tesla ce model vrei tu ce interior de (cuvant urat) are, ce finisaje exterioare are la caroserie de zici ca-i dacia 1310 ,bagi degetu intre elemente de caroserie,cat costa sa repari acele elemente de caroserie, cat costa partea de electronica de se strica(si se beleste repede vrand-nevrand),cat de repede ajungi sa fii nevoit sa cumperi alti acumulatori si tot asa ,pana te pishi pe masinile CHINEZESTI electrice si devii rational brusc si subit.

Si imi dau cu parerea cat vreau pt.ca am habar,e forum public ,nu esti proprietarul site-ului asta,nu esti moderator,nu esti nimic  si nimeni sa iti permiti sa "trimiti la plimbare" useri ce isi spun parerea de cate ori vor!

 Da, imi e "ciuda" ,cat de ciuda 😂 de-aia nu mai pot eu,se da lumea pe electrice si...nu mai pot dormi noaptea de asta.  Masini de 500 euro functionale gasesti mai greu. Asta era una din multe masini ce persoana respectiva le avea. Vreo cateva range rover, unu Vogue, unu sport HSE ,unu P38, un Jeep cherokee 2.5 cu distributie pinioane indestructibil, si un suzuki vitara nou 0km. Bmw asta fiind SI inscris in bulgaria,ceea ce inseamna ca vei fi oprit in fiecare zi de politie a decis sa renunte la el. Ca valoare e irelevant. E un model de succes fiabil ce functioneaza mult timp dovada 30 ani si aproape 300mii km si tot "misca"! Sa-mi spui si arati masina electrica ce inca functioneaza in 30 ani de la data fabricatiei cu exact aceleasi componente cu care a plecat pe poarta fabricii la 0km. Esti plin de tine ca doar atat te duce capul. DAR ,romanul de rand de-abia isi permite logan sau sandero nou ,nici vorba de masina electrica noua! Iar pentru capsorul tau plin de ego personal si impresii de om important,grosul vanzarilor auto sunt alcatuite din modelele de baza sau ceva mai dotate,cat mai accesibile ca nu-s toti milionari in euro sa-si cumpere lexus de 120 mii euro la 3-4 ani!

Nu-ti convine ce scriu? Nu mai citi! Consider ca avem aceleasi drepturi ca useri pe forumul asta ,sa nu mai zic de alea Constitutionale, sa-mi exprim parerea oricare ar fi aia.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, goe 75 a spus:

@superbec

 

M-am prins , dar ce te  faci daca afli ca inaintea ta a avut si Belbody una la fel?

 

Cred ca belbodi originalu inca se mai bucura de wc in curte ... din partea mea poate sa-si cumpere si veyron , invidia nu e unul dintre defectele mele

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

11 hours ago, superbec said:

 

nu e fezabila solutia, poate doar pentru flote de camioane... o sa vedem in viitor dar pentru masini mici nici nu intra in discutie asa ceva.

 

 

 

Ce scrie acolo de 70000 rambos (9k eur) e costul bateriei pe care nu il mai platesti cand cumperi masina. Abonamentul lunar e pe la 120 euro.

De cealalta parte, Elon cel s3xy anunta in toamna ca Tesla are de gand sa integreze bateria in sasiu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 22 ore, DARK-RIDER-82. a spus:

Tu esti "relevant"? Cate masini electrice ai cumparat recent,sa zicem ultimii 5 ani?

 

Cuki nu are cum sa fie relevant, el nu are nici in clin nici in maneca cu domeniul automotive. Se lauda ca lucreaza in domeniu, probabil deseneaza in Catia si castiga binisor crezand astfel ca este relevant in domeniul automotive cand in realitate el nu e in stare sa schimbe nici macar o roata. Tocmai ce s-a plans/laudat ca a platit 1000 de euro ca sa schimbe discurile si placutele la masina proprie cand ar fi putut sa o faca el din pasiune pt tehnica si nu din economie.

 

El acum o sa se laude ca-si permite sa-i plateasca pe altii sau ca nu are un spatiu si sculele necesare pt asa ceva dar asta ar arata tocmai faptul ca expertiza lui este foarte limitata in domeniu.

 

Ce voiam sa punctez este altceva, ca cuki (se poate extrapola si altora) se poate ridica doar la stadiul de postac pe forum iar opiniile lui sunt bune doar pentru a umple golul forumului si nu ca parte relevanta intr-o discutie tehnica. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, mihaio07 a spus:

Ce scrie acolo de 70000 rambos (9k eur) e costul bateriei pe care nu il mai platesti cand cumperi masina. Abonamentul lunar e pe la 120 euro.

asa... si? 

gunoiu ala e la fel de irelevant ca opinia lu' dark

1 oră în urmă, cuki a spus:

 

Parca si Renault initial avea programu asta, prin care inchiriai bateria. 

are, dar tot trebuie s-o incarci :)

ce se intampla cand cumperi cotetu sh si nu-i mai faci full casco, la un accident platesti bateria sau .. platesti bateria?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Văd că mașinile electrice sunt blamate pentru partea de electronică. Însă, fiind apărute recent, în plin proces de "gadgetizare", n-aveau cum să fie altfel. Ca tehnologie, clar Tesla a dat tonul și deocamdată e locomotiva în domeniu. Pentru că n-a avut concurență, și-a permis să se joace cu prețurile. E încă la început și nu se poate bate la calitatea execuției cu producătorii clasici. 

Însă, dacă luăm doar partea de propulsie, lucrurile sunt foarte simple. Un rotor bobinat și un stator, legat la o cutie de transfer la una dintre punți. Motorul e alimentat de o baterie de acumulatori. Cum se încarcă, ce electronică e p-acolo nu contează foarte tare dpdv comparativ cu un motor cu ardere internă. Motorul cu ardere internă are mii de componente, fiecare predispusă la uzură. După mai bine de-o sută de ani s-a ajuns la niște motoare cât de cât fiabile. Ca să bagi un astfel de agregat într-o mașină, îți trebuie cel puțin un sfert din tot volumul ei. Apoi ca să poziționezi toate mațele îți trebuie arhitectură. Singurul plus la aceste mașini e volumul necesar pentru a depozita carburantul. Însă dpdv economic sunt dezastru. Randament slab, slabe ca putere, se turează puțin, mai ales dieselul și le trebuie o cutie de viteze care sa eficientizeze ansamblul, etc. La un motor electric ai cuplu maxim de la zero. Nu știu să fie nevoie de mai mult de două trepte de viteză. Iar spațiul ocupat este infim. Poți pune câte un motor pe fiecare punte sau chiar pe fiecare roată. Marea problemă rămâne alimentarea, bateria e mare, grea și foarte scumpă. Practic bateria e mai scumpă decât restul. Dacă luăm în calcul doar partea asta de propulsie, nici nu există termeni de comparație între cele doua tipuri de autovehicule. Electricele sunt mult mai simple și mai eficiente. 

Apropo' de transportul de marfă. Există tronsoane prin Suedia unde TIR-urile merg pe fir ca troleibuzele.

 

Nu m-ar deranja câtuși de puțin să am o mașină cu pantograf cu care să merg cu 80-90 pe banda de TIR-uri cu un consum de priză de apartament... Problema e infrastructura. Deocamdată e epoca mașinilor cu motor termic, acestea fiind la apogeu. Însă electricul, chiar și la început, este peste, mai puțin capacitatea de stocare "carburant".

Am mers cu mașini electrice, cu scutere și chiar mi-am făcut o bicicletă electrică înainte ca astea să fie la modă... (un kit bafang de 750w)

image.thumb.png.3df76a97bcb99ff6caf61e2be5fc3d17.png

 

și o plimbare cu Blinkee

 

 

Editat de vis-a-vis
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 5 ore, Nguyen a spus:

 

Cuki nu are cum sa fie relevant, el nu are nici in clin nici in maneca cu domeniul automotive. Se lauda ca lucreaza in domeniu, probabil deseneaza in Catia si castiga binisor crezand astfel ca este relevant in domeniul automotive cand in realitate el nu e in stare sa schimbe nici macar o roata. Tocmai ce s-a plans/laudat ca a platit 1000 de euro ca sa schimbe discurile si placutele la masina proprie cand ar fi putut sa o faca el din pasiune pt tehnica si nu din economie.

 

El acum o sa se laude ca-si permite sa-i plateasca pe altii sau ca nu are un spatiu si sculele necesare pt asa ceva dar asta ar arata tocmai faptul ca expertiza lui este foarte limitata in domeniu.

 

Ce voiam sa punctez este altceva, ca cuki (se poate extrapola si altora) se poate ridica doar la stadiul de postac pe forum iar opiniile lui sunt bune doar pentru a umple golul forumului si nu ca parte relevanta intr-o discutie tehnica. 

Nu-l cunosc ,nu stiu nici cum arata,nu ma intereseaza cu ce se ocupa zi de zi. Dar sa nu stii sa schimbi placute de frana si discuri e trist... La masina sau motocicleta.

Am facut schimbul de ulei si filtru motor in fata casei, schimb ulei cutie viteze tot in fata casei ,la schimb ulei in diferential a fost ceva mai greu ,da' am facut-o si p-aia. Nu mai zic amortizoare fata si spate ,dupa ce am cumparat presa de arcuri. Rulmentii la roti nu m-am complicat si am mers la service. Radiatorul de racire a fost simplu de inlocuit si aerisit intreg sistemul de racire. Pt.distributie  motor, dupa ce m-a dus un mascarici cu vb vreo saptamana mi-am cumparat manualul Bentley pt.orice model E34  si am facut-o tot in fata casei ,inclusiv schimbat pompa de apa si singurul intinzator de curea,nu ca ar fi fost necesar dar vroiam curea noua ,rola intinzatoare( urechea sensibila) ca facea un zgomot si nu reuseam sa-l gasesc de unde(alternatorul era reconditionat complet ,n-avea cum sa scoata zgomote ciudate ala).

La reconditionat etrierii de frana mi-am prins urechile si m-a ajutat un amic mecanic.

Unii sunt comozi, ce dreaqu, doar e mai simplu sa-ti faci programare la service prin telefon din pat ,sa le duci masina, zici 'doamne ajuta sa n-o distruga mecanicii mai rau decat e" si sa o iei adus de alt amic cu masina, sa-ti iei conserva full service-ata buna de condus inca 50000 km...

Da' atitudinea fata de altii spune sigur multe despre un om! 

Iar on topic: la masinile electrice sigur nu o sa-ti faci tu service-ul ,chiar de ai spatiu ,scule chef si know-how! Asta daca mai vrei garantie. Chiar asa,cine are conserva electrica si stie: acumulatorii sunt acoperiti de garantie daca o cumperi noua?

Se plange un amic ,cu o toyota hibrid ca a dat 24000 euro  pe masina noua si dupa cam 16 luni i-a aparut in bord 'problema acumulatori" iar la service cica il costa cam 12 mii euro sa-i schimbe... Nu mi-a zis cine plateste... 😂🙄🤔

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 7 minute, DARK-RIDER-82. a spus:

Chiar asa,cine are conserva electrica si stie: acumulatorii sunt acoperiti de garantie daca o cumperi noua?

Se plange un amic ,cu o toyota hibrid ca a dat 24000 euro  pe masina noua si dupa cam 16 luni i-a aparut in bord 'problema acumulatori" iar la service cica il costa cam 12 mii euro sa-i schimbe... Nu mi-a zis cine plateste... 😂🙄🤔

am mai scris , 2 ani garantie pe tot cotetu 8 ani garantie accupack , 4 ani ITP si servis gratuite (din 2 in 2 ani)

 

ai un amic belbod ... :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • adidas changed the title to E viitorul moto electric?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...