Sari la conținut

Bobina de inductie


CataH
 Share

Postări Recomandate

Salut,

 

Stiu ca nu e aceasta locul unde ar trebui sa postez dar nu am gasit o solutie mai buna.

Am o masina de tuns iarba de 190cc un piston, 4T si dupa ce se incalzeste motorul si o opresc nu mai vrea sa porneasca decat dupa 10-15min in care se mai raceste. Problema a aparut in timp, dar s-a agravat pana ce nu a mai pornit deloc, am fost cu ea la garantie si mi-au schimbat bujia si au spus ca aceasta era vinovata desi avea doar 6 luni masina de tuns iarba. Intradevar dupa ce au schimbat-o functiona ca noua, dar acum a reaparut problema si nu stiu ce sa fac. Ei au zis ca nu se pricep si ca o trimit la service, care e la Iasi si ca dureaza cam 2-3 saptamani...

Eu cred ca e o problema la bobina de inductie si ca da curent prea puternic sau ceva de genul si vroiam sa va intreb daca imi puteti spune cum pot verifica buna functionare a bobinei, am un ampermetru dar nu stiu ce ar trebui sa masor si ce valori ar trebui sa imi indice.

 

Va multumesc mult pt ajutor si ma scuzati ca postez pe forumul moto, probleme cu masina de tuns iarba, dar alta varianta chiar nu am gasit ;)

 

(am verificat sa aiba ulei/carburator curat/benzina/filtru benzina etc)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bobina e de fapt un transformator ridicator de tensiune, din 12V sau ce tensiune primeste la intrare, o face 20k V sau pe aproape. Se poate masura rezistenta ei, dar fara o valoare de referinta cu care sa o compari, cu atata ramai, cu masuratu.

 

Nu porneste... Da benzina? Da scanteie? ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai deschis.. "cutia pandorei" a electronicii auto/moto!

Bobina de inductie este acea mare enigma cu care se confrunta multa lume.. :P

Nu se poate masura mai nimic din motivele enumerate de colegul mai sus.

Impulsuri de cativa kV sunt greu de masurat iar a masura rezistenta bobinelor care compun (bobina) este ca si cum ai masura salinitatea marii cu limba.

Have fun on this topic! ;)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...Intradevar dupa ce au schimbat-o functiona ca noua, dar acum a reaparut problema...

Pai din asta eu inteleg ca n-ar fii bobina. Eu zic sa schimbi iarasi bujia, daca din nou v-a merge ca noua atunci incearca alt tip de bujie cu alt indicativ termic si alt producator. Ce culoare are bujia veche? Poate amestecul nu-i bun, si merge prea inecat... Sau poate uleiul de amestec...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bujia nu stiu ce indicativ are, e un tip mai scurt fata de cele de masina dar cele 2 folosite pana acum au fot cele indicate de producator Briggs & Straton (care e o firma relativ de renume din ce am vazut eu pe net). Eu cred ca bobina are o problema si "strica" bujia pt ca prima bujie a tinut 5 luni la o utilizare medie, iar noua bujie e doar de o luna si desi in primele saptamani era totul ok, acum iar au reaparut problemele. Ca o paranteza eu la masina nu am schimbat niciodata bujiile si are 11 ani si 70.000 (sunt intradevar unele cu iridium.. sau ceva de genul) si inca functioneaza ok adica nu merg in 4-5 cilindri (e V6) ;) , dar oricum macar 2-3 nu cred ca ar trebui sa tina, si la scooter-ul de 50 al lui tata e de 3 ani si porneste "la sfert" si e si in 2T. Oricum va multumesc pt informatii.

 

 

Acesta e motorul: http://www.briggsandstratton.com/engine_po...ails.aspx?pid=7

Editat de CataH
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ai deschis.. "cutia pandorei" a electronicii auto/moto!

Bobina de inductie este acea mare enigma cu care se confrunta multa lume.

Si stai asa Bogdane, ca asta e doar inceputul.

Urmeaza condesatorul de 6500 microF, legat in scurt pe cei 2 poli ai bobinei,,,, hai sa vina altul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu cred ca bobina are o problema si "strica" bujia

Bobina nu prea are cum sa-ti strice bujia, insa un amestec prea bogat sau un consum prea mare de ulei iti pot afecta bujia destul de repede.

Problema ar putea fi si de la bobina sau modulul de aprindere in sensul ca nu mai genereaza energia necesara scanteii.

Ca sa-i gasesti mai repede problema te-ar ajuta daca ai verifica aspectul bujiei si sa incerci sa vezi cum arata scanteia (cu bujia scoasa).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

...eu la masina nu am schimbat niciodata bujiile si are 11 ani si 70.000...

Comparatia nu este buna, 2T si 4T. Ce ulei de amestec utilizezi? Stiai ca uleiul de amestec este "combustibil"(asta fiind cea mai importanta conditie a sa), unge doar o data apoi arde, iar daca nu arde atunci colmateaza...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...