Sari la conținut

spray de pana


Postări Recomandate

Salutare ! tot timpul mi-a fost intr-o oarecare masura frica de o pana de cauciuc la motocicleta si nu pentru ca ar fi greu de facut ci pentru ca sunt eu mai slab pregatit la capitolul asta, mai bine spus sunt la a treia motocicleta am cumulat aproximativ vreo 11.000 de kilometri si n-am avut nici o pana, (cu conserva cu care am depasit de mult 150.000 deasemenea nu am facut niciodata pana, dar aici mi se pare cu mult mai simplu, dai roata jos o inlocuiesti si gata, asta daca ai o singura pana :crack: ). De aceea tot am vrut sa va intreb pe cei care ati folosit un asemenea spray sa-mi spuna cum e, adica :

 

1. cat de eficient e, te poti baza pe el ?

2. care marca ar fi mai buna ?

3. cat tine ? pana la prima vulcanizare ?

4. sunt ceva riscuri legate de el ?

5. ce contine in interior pe langa presiune ?

6. daca iti intra in cauciuc un cui mai gros, sau ai sa zicem vreo 3 gaurici are rost sa incerci cu sray-ul asta ?

 

Iar in incheiere alternative la sray, adica kituri de pana bune, petice, solutii de lipit care sa tina (spun asta pentru ca am auzit de la un prieten ca sunt petice si solutii care la calduri mai mari se dezlipesc) sau cam ce ar fi bine sa contina un mic kit de reparatie in caz de pana la motocicleta.

 

Numai bine !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spray de pana am folosit eu, o marca ciudata. Era de 200 ml, deci ceva mic, insa si motorul avea o roata de 4.10 / 18 inci (CB400N). Super eficient intrucat roata s-a desumflat de tot. Mai departe nu stiu ce sa iti mai spun, pentru ca eu am dat motorul si nu stiu sa mai fie probleme cu acea roata. Nu stiu daca s-a mai facut ceva la ea, dar si acum merge. Probabil a dus-o la vulcanizare si a rezolvat roata.

Contraindicatiile sunt vitezele mari. Si apoi ca dezavantaje e ca trebuie data roata jos si facuta pana. Avantaje: nu prea te murdaresti, nu trebuie sa fii mecanic sa rezolvi pana, chiar si un atehnic rezolva daca urmeaza instructiunile de pe spray.

 

Kit de pana nu am folosit, e categoric mai bun ca fiabilitate, daca o repari bine. Si asta tine un pic de ceva cunostinte sau ceva experienta! Altfel spus ia un cauciuc vechi, ii dai doua cuie si-l repari...eventual cu cineva care a facut asta langa tine. Daca iese, atunci e ok. Aa...si mai era ceva..te murdaresti..adica dai roata jos ca s-o faci. Am auzit ca sunt care au facut-o direct montata, dar...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cu spray nu e nevoie sa dai roata jos. Se poate folosi si pentru tubeless si pt camera. Trebuie doar sa gasesti si sa indepartezi obiectul care ti-a tras-o, golesti complet roata de aer, pozitionezi valva in partea de sus, bagi spray-ul, mergi incetisor cativa km, completezi cu aer pana la presiunea necesara si aia e.

Kitul de pana pentru tubeless, la fel, rezolva fara a da roata jos. scoti obiectul buclucas si in gaura respectiva infigi siretul cu scula speciala din kit. tai surplusul, bagi presiune si bye-bye.

Doar kitul de pana pt camera presupune demontarea rotii si scoaterea camerei. in continuare este operatie clasica de vulcanizare cu petic rece.

Editat de Bulinu'
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1.f eficient

2. nu mai retin marca... revin cand imi amintesc

3.tine pana faci alta pana

4.sa se desumfle roata daca nu ai dat suficient sau daca gaura e prea mare

5.presiune si o spuma care dupa ceva timp.. se face ca cauciucul , concret... dupa ce intra spuma... se lipeste pe peretii cauc, trebuie mers incet 10-20km/h pentru cateva minute dupa care se intareste spuma si acopera gaurile. eficient mai este sa dai de 2 ori la interval de cateva zeci de minute 15-20min.

6.daca tia intrat un cuisor.... si a intrat tot.... il lasi acolo si bagi spray.

daca ai mai multe gaurele ... tine si cu spray.

 

am folosit de multe ori spray-ul si e f eficient, am avut valva rupta pe jumatate...am bagat juma de spray si am mers sute de km pana am schimbat cauciucu'.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am avut eu pana pana pe spate (de la calcat pe un surub de la o denivelare din aia pt limitare de viteza), am folosit spray dar nu a fost bun de nimic. Am bagat tot spay-ul in roata. Am invartit nitel sa se intinda. Am asteptat 15 min, dupa care am invartit iar roata sa vad daca s-a prins si a curs tot pe gaura pe care trebuia "teoretic" sa o astupe.

 

Asa ca am facut ce face romanu de obicei. Am luat-o usor cu 30 la ora pe janta (noroc ca janta calca pe cauciucul desumflat) pana la primul service unde a astupat gaura cu o pangilca de cauciuc, din ala care se dilata. A umflat-o si am mai mers cu panglica aia vreo 500 de km fara nici o pb.

 

Intre timp mi-am luat si eu panglica din aia, in kitu din linku de mai jos.. are si butelii de gaz pt umflat roata http://www.louis.de/_20d72c8a66c46eb7df9fa...=11&cmd.y=6

 

Sper sa nu fie nevoie vreodata sa le folosesc :crack:

 

Bafta!

Editat de knox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Spray de pana am folosit eu, o marca ciudata. Era de 200 ml, deci ceva mic, insa si motorul avea o roata de 4.10 / 18 inci (CB400N). Super eficient intrucat roata s-a desumflat de tot. Mai departe nu stiu ce sa iti mai spun, pentru ca eu am dat motorul si nu stiu sa mai fie probleme cu acea roata. Nu stiu daca s-a mai facut ceva la ea, dar si acum merge. Probabil a dus-o la vulcanizare si a rezolvat roata.

Contraindicatiile sunt vitezele mari. Si apoi ca dezavantaje e ca trebuie data roata jos si facuta pana. Avantaje: nu prea te murdaresti, nu trebuie sa fii mecanic sa rezolvi pana, chiar si un atehnic rezolva daca urmeaza instructiunile de pe spray.

 

Kit de pana nu am folosit, e categoric mai bun ca fiabilitate, daca o repari bine. Si asta tine un pic de ceva cunostinte sau ceva experienta! Altfel spus ia un cauciuc vechi, ii dai doua cuie si-l repari...eventual cu cineva care a facut asta langa tine. Daca iese, atunci e ok. Aa...si mai era ceva..te murdaresti..adica dai roata jos ca s-o faci. Am auzit ca sunt care au facut-o direct montata, dar...

 

 

De murdarit chiar nu ma deranjeaza n-am probleme cu asa ceva, ma cam tot cearta sotia de ce nu folosesc manusi cand lucrez la motor, in special cand intretin lantul :lol: , ce vreau eu sa stiu e de fapt daca sray-ul de pana ar fi solutia cea mai rapida dar si eficienta in caz de pana mai cu seama ca am inteles ca nu la toate vulcanizarile poti sa dai jos cauciucul de pe janta din cauza presei care-l demonteaza si in care nu poate prinde bine janta (corectati-ma daca gresesc).

Ce nu stiam eu referitor la sray (acum stiu ca mi-ati zis voi) era ca daca urmez instructiunile si unflu cauciucul si nu mai scapa trebuie neaparat sa merg la vulcanizare sa depistez unde a fost spartura si s-o repar in stilul clasic, adica petic adeziv s.a.m.d.

 

Multumesc tuturor pentru reply-uri ! :crack: si astept in continuare pareri, sunt multe situatii in care nu seamana una cu cealalta

Mesaj completat

Am avut eu pana pana pe spate (de la calcat pe un surub de la o denivelare din aia pt limitare de viteza), am folosit spray dar nu a fost bun de nimic. Am bagat tot spay-ul in roata. Am invartit nitel sa se intinda. Am asteptat 15 min, dupa care am invartit iar roata sa vad daca s-a prins si a curs tot pe gaura pe care trebuia "teoretic" sa o astupe.

 

Asa ca am facut ce face romanu de obicei. Am luat-o usor cu 30 la ora pe janta (noroc ca janta calca pe cauciucul desumflat) pana la primul service unde a astupat gaura cu o pangilca de cauciuc, din ala care se dilata. A umflat-o si am mai mers cu panglica aia vreo 500 de km fara nici o pb.

 

Intre timp mi-am luat si eu panglica din aia, in kitu din linku de mai jos.. are si butelii de gaz pt umflat roata http://www.louis.de/_20d72c8a66c46eb7df9fa...=11&cmd.y=6

 

Sper sa nu fie nevoie vreodata sa le folosesc :)

 

Bafta!

 

 

Respectivul kit este doar pentru cauciucuri tubeless ? intreb asta pentru ca nu vad nicaieri petice.

Atunci cand vrei sa folosesti acest kit pentru un caucius tubeless, trebuie sa dai cuciucul jos sau bagi efectiv panglica aia de cauciuc in gaura dupa care conectezi o butelie din aia de aer si unfli cauciucul ?

 

numai bine si sa uzam cat mai multe cauciucuri fara pene !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Hai sa intreb si io aici: pe roata fata se pare ca am un por sau o gaurica mica, ceva... Bag 2 bari si in cateva zile, ajunge la 1-1,5 bari presiunea in roata. Cateva zile inseamna cam o saptamana, nu 2-3. E cu camera, nu guma tubeless. Defapt guma e tubeless, dar se pare ca geanta nu e pentru asa ceva... Ma rog, intrebarea mea e: se poate rezolva problema cu un spray de pana pentru inca ~1000km?!? Ca dupa aia se cere o guma noua si cu ocazia asta shimb si camera. Multam fain, Nick.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cel mai probabil, la tine, e doar valva stricata. Du-te la prima vulcanizare si zi-le sa ti-o schimbe. Te costa maxim 2 lei. Faptul ca ai guma tubeless cu camera n-are nicio relevanta, oricum aerul e tinut de camera, nu de combinatia cauciuc-janta.

Editat de uzunu
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Respectivul kit este doar pentru cauciucuri tubeless ? intreb asta pentru ca nu vad nicaieri petice.

Atunci cand vrei sa folosesti acest kit pentru un caucius tubeless, trebuie sa dai cuciucul jos sau bagi efectiv panglica aia de cauciuc in gaura dupa care conectezi o butelie din aia de aer si unfli cauciucul ?

 

numai bine si sa uzam cat mai multe cauciucuri fara pene !

Nu tb dat cauciucul jos. Kitul contine o sula de largit/curatat gaura, o solutie cu care se da peste o panglica pt a activa substanta si inca o sula cu care se prinde panglica si se introduce in gaura.

Panglica se dilata si astupa gaura. Dupa 10 sec poti umfla cauciucul cu cele 3 capsule cu aer comprimat si esti gata de drum. :crack:

Nu merge la cele cu camera.

 

Editat de knox
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu tb dat cauciucul jos. Kitul contine o sula de largit/curatat gaura, o solutie cu care se da peste o panglica pt a activa substanta si inca o sula cu care se prinde panglica si se introduce in gaura.

Panglica se dilata si astupa gaura. Dupa 10 sec poti umfla cauciucul cu cele 3 capsule cu aer comprimat si esti gata de drum. :crack:

Nu merge la cele cu camera.

 

 

 

deci pentru cele cu camera, deocamdata spray-ul ramane cea mai rapida si "eficienta" solutie in caz de pana.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

deci pentru cele cu camera, deocamdata spray-ul ramane cea mai rapida si "eficienta" solutie in caz de pana.

in caz de pana facuta de un cui...

Ultima pana a folosit 1 spray si o fiola de "aer"... inutil pt ca "ciupitura" avea 1cm... :crack: ... nu cred ca puteam rezolva cu peticele din dotare... s-a rezolvat pt ca cei cu care eram, m-au ajutat pe rand cu manopara, camera, compresor, manopera...

Cand esti la 3-400km de casa, duminica, intr-o extinsa zona fara semnal la telefon (Vl Cernei) ... nu e indicat sa te bazezi pe un spray ...

PS - se poate renunta la camera http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=346&s=1 :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

in caz de pana facuta de un cui...

Ultima pana a folosit 1 spray si o fiola de "aer"... inutil pt ca "ciupitura" avea 1cm... :baldy: ... nu cred ca puteam rezolva cu peticele din dotare... s-a rezolvat pt ca cei cu care eram, m-au ajutat pe rand cu manopara, camera, compresor, manopera...

Cand esti la 3-400km de casa, duminica, intr-o extinsa zona fara semnal la telefon (Vl Cernei) ... nu e indicat sa te bazezi pe un spray ...

PS - se poate renunta la camera http://www.tenereclub.ro/index.php?p=forum..._id=346&s=1 ;)

 

 

Cum adica ?

sa inteleg ca pot entasa jeanta, bag si camera iar daca fac pana folosesc din kitul de pana un snur si ceva butelii de aer si am rezolvat problema ?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

pai de ce ai etansa janta daca bagi camera ?

sprayul asta de louis l-a folosit cineva ? in special la camera ma intereseaza, asta-i codu' 10004874

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 years later...

cred ca e mai simplu sa iei o camera de schimb decat sa o repari, si un adaptor de buteli de CO (care se gasesc la magazin de articole sportive sau vanatoare) se poate face la un meserias sau cumpara. Buteliile sunt pentru reumflare rotii.

problema ramane mai des la cauciucurile tubeless la care varianta cu snurul acela este foarte fiabila la gauri provocate de obiecte ascutite si relativ mici.. cuie suruburi . la gaurile provocate de pietre ascutite, borduri cand se taie cauciucul trebuie sa cam sti numarul de tel al unei persoane de pe aproape care are remorca sa te salveze mai repede.

multe mii de km fara incidente va doresc!!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 year later...

Evitati sprayul de pana BAXOL din cora, nu a fost in stare sa repare 2 intepaturi micronice ( scapa 1 bar la 2 saptamani )

post-83031-0-11939800-1401869775_thumb.jpg

post-83031-0-02962400-1401869786_thumb.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uitam mai devreme la kitul ala de pana de pe louis.

http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/460

 

Cika la descriere zice:

Dupa reparatie conduceti atent (10 max 15 Km/h) pana la cea mai apropriata vulcanizare.

Pai ori asa ori merg direct pe pana care mai e faza?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Avertismentu ala a fost pus sa se asigure ca nu-i da nimeni in judecata in caz de ceva . Poti sa mergi linistit cu snururi deale in cauciuc, nu-i nici o problema , bine acum nici sa nu exagerezi cu 200+...La viteze legale in mod normal nu ai nici o problema, Eu am si la masina intr-un cauciuc un snur deala de vreo 2-3 ani si n-are nici pe dracu.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Ma uitam mai devreme la kitul ala de pana de pe louis.

http://www.kronaumoto.ro/index.php/detalii/460

 

Cika la descriere zice:

Dupa reparatie conduceti atent (10 max 15 Km/h) pana la cea mai apropriata vulcanizare.

Pai ori asa ori merg direct pe pana care mai e faza?

faza e ca in 10-15 km strici de tot cauciucul si posibil janta

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu am in trusa de urgenta camera de rezerva fata-spate, leviere auto, chei de dat jos roata, pompa, petice si adeziv (in caz ca sparga si camera de rezerva).

La mine la cauciuc cu camera sprayul de pana n-a functionat niciodata. Plus ca costa aproape cat o camera noua.

Chiar recent am facut o pana mica prin munti. Dat jos roata, inlocuit camera, cam 1 ora intarziere si gata. Camera care s-a gaurit am peticit-o la vulcanizare.

Iti recomand sa exersezi acasa dejantarea unui cauciuc, si mai ales sa nu uiti sa ungi cu ceva talonul anvelopei, partea care "sare" pe janta cand o umfli. De asemenea ar fi indicat sa ungi cauciucul pe interior si camera cu talc, asta ajuta camera sa se umfle perfect, sa nu faca cute.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 years later...

Pentru ca de 5 ani nu a mai postat nimeni vin si intreb: Ce kit de pana pentru tubeless ati folosit cu succes?

Deoarece depanarea este destul de dificila si necesita in primul rand gasirea locului unde e sparta anvelopa, exista un kit care sa contina gaz colorat pentru depistarea usoara a acesteia?

Desigur ca trebuie sa contina si tub cu spuma in caz ca nu se poate remedia defectul pe loc si umple cu gaz. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Citat

exista un kit care sa contina gaz colorat pentru depistarea usoara a acesteia?

Nu cred dar daca tot te-ai gandit la asta poate brevetezi tu unu :)

Cu o sticla de apa/suc gasesti rapid problema.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

 

Acum 8 minute, yglos a spus:

Am vazut un asemenea spray la 39 de lei si din ce inteleg este cu spuma care se umfla in cateva secunde dupa pornire pe janta, aducand roata la dimensiunea normala.

Trebuie insa ca sa stii dozajul care trebuie introdus in functie de anvelopa.

 

A utilizat cineva cu succes acest spray?

Si mai ales cat de usor s-a curatat anvelopa la vulcanizare dupa expandarea acestui amestec din spray in interior?

 

Cat despre solutiile minune Slime, exista cineva care le-a folosit cu succes pe drum?

La ele iti trebuie oricum un spray cu CO2 suplimentar si trebuie sa scoti ventilul ca sa poti baga acea solutie, deci iti trebuie capacel de ventil metalic ca in anii 80 la roata...

Mi se pare inutilizabila chestia aia.

 

In alta ordine de idei am citit ca unele din aceste solutii "minune" nu se mai pot indeparta dupa uscare si e necesar sa schimbi atat cauciucul cat si...janta!

Prefer in acest caz o trusa de reparatie cu CO2 si reparatie la rece tip dop vulcanizare pe loc.

Ar fi utile mai multe feedback-uri din experiente practice ale userilor.

 

Editat de yglos
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...