Sari la conținut

Suzuki Dr 650 Rs


marque
 Share

Postări Recomandate

Am stat foarte mult sa ma gandesc daca sa scriu topicul asta sau nu. Patetic sau nu el constituie pana la urma o poveste. DR-ul a mai fost doar eroul unor povestioare precum "Cu DR-ul pe circuitul de cross" sau "Cu DR-ul la snowboarding". DR-ul meu albastru a fost sfarsitul visarii si inceputul aventurii traite cu adevarat. La el am visat 3 ani si acesti 3 ani si chiar mi-a influentat viata, undeva prin domeniul carierei. Cine stie cunoaste...

In 2005, DR-ul a mers ceas. 10.000 de km din Carei unde ne-am intalnit prima oara, prin lunca Argesului, pe Cheia, pe Transfagarasan, pentru ca sa ne oprim intr-o dupa amiaza in care plecasem intr-o plimbare de 30 de minute taman pe cheile Dunarii, in Giurgiu, holbandu-ne la blocurile bulgaresti care par mai voluminoase. Cu DR-ul am mers prin ploaie, prin noapte si prin ceturi ce proveneau din propria persoana. Pe DR eram intr-o seara de noiembrie cand ma intrebam ce naiba e cu dependenta asta...Si tot pe DR am descoprit ce locuri fascinante se pot ascunde la 12 km de blocul meu sau cum e sa te dai in decembrie la temperaturi negative.

Nici anul 2006 nu a inceput rau. Chiar promitator as spune. Biker's Brotherhood, iesiri la Brasov, Cluj Napoca, desi ceva foarte drag lipsea din orasul care m-a tinut langa el atatia ani. As fi trecut prin fata blocului ei sa ambalez motorul si sa plec in tromba dar gesturi ca asta nu prea au rost si nu-i asa se fac prin filmele americane in care motociclistii sunt niste tipi dubiosi. Am plecat cu baietii sa ne bem cafeaua undeva pe E60-ul la al carui capat o sa ajung poate odata.

Martie si Aprilie. 2500 de kilometri. Apoi consumabilele au inceput sa dea semne de slabiciune. Lantul s-a inmuiat, ambreiajul ma lasa de la 120 km/h apoi la viteze din ce in ce mai mici. Intre timp l-am cunoscut pe Sadik, care culmea sta de 8 ani la 5 minute de blocul bunicilor si are tot un DR dar alb. De 1 Mai am mers pe dealuri. Lantul si ambreiajul au venit cumva si aici totul se transforma intr-un cosmar tehnic. Motorul porneste greu, se tureaza fortat, saxofonul ajunge la rosu. Incep vestile proaste. Rectificare de supape, DR-ul se preda pe la 50.000-60.000 km, reparatie capitala bani. Incepe prin bunavointa lui Sebi un gratios proces de inlocuire a consumabilelor.

Leasingul expira si il botez MS 46 DRS. Imi dau demisia de la legendarul meu loc de munca. Il bat la cap pe Dan Nastase daca nu m-as putea angaja la Univers Moto. Imi spune ca nu poate fi bunul samaritean. Ce copil pot fi cateodata...Sadik da examene peste examene cu masterul lui in literatura. Seara, mai strangem cate un surub...Incet, incet DR-ul se reface...De carburator se ocupa bunicul meu, dar surpriza ambreiajul nu mai cupleaza. Urmeaza detalii tehnice. Il chemam pe Alex din Sangeorgiu. Alex din Sangeorgiu e omul care te scoate din r^^^t. Dupa ce la 3 zile trecute de la achizitionarea DR-ului am ramas seara impotmolit total aiurea undeva prin padurea ce domina orasul, la 10 seara Alex si-a luat casca, geaca cu protectii si a venit sa ma ajute desi ne mai intalnisem doar de cateva ori. Alex a facut si ambreiajul sa mearga.

Asta se intampla prin iulie. De atunci, a inceput crunta joaca de-a "gata, in seara asta ma dau cu motorul". Ah, inainte de asta am mai pierdut cateva zile si 450.000 cu confectionarea unei garnituri la nenea Misi, unul din "contactele" strategice ale bunicului. Prima surpriza neplacuta. DR sangereaza prin suruburile din partea superioara a capacului de la ambreiaj. Perioada confuza, din care imi aduc care imi aduc aminte cum prietena lui Sadik confectiona garnituri de ambreiaj. Asta in timp ce eu plecam sa-mi iau echipamentul sa plecam in Calimani.Apoi au inceput orele siliconului. Hai sa mai stam vreo doua ore, sa se uste siliconul...S-a tot uscat si degeaba.Vesel uleiul se scurgea din suruburi. Primesc sfaturi competente. Nu va merge decat cu garnitura originala. De la Suzuki.

Intre timp apare Otar si are nevoie de cineva care sa-i duca Dominatorul la Craiova. O prima etapa din Bistrita la Mures. Cu sinuzita cantandu-mi in cap, racit bocna. Dar e bine. Se pare ca viata mai si compenseaza. Tot atunci, ma uit noptile la colectia integrala "The Long Way Round". Visez. Dorm, din pura intamplare, cu casca in pat. Ewan si Charlie imi devin un soi de prieteni. Ma gandesc sa scriu topicul asta dar mi se pare fara nici un rost.

Duc Dominatorul la Craiova...Senzatie de usurare. Inainte, chiar daca sa poate spune ca nu mai am motor imi iau geaca de touring. In cea veche deja aratam ca un cersetor. Parintii nu inteleg de ce am dat banii pe geaca cand eu de fapt nu mai motor. Le explic ca e o investitie de viitor.

Pe drumul de Craiova ma gandesc cum ar fi sa scriu un articol despre Dominatorul asta si imi dau seama ca nu e un lucru usor. Tot ce pot sa zic...Domina Thor dar de fapt D(ominato)R...

In Craiova e superb. Cunosc cultura comuniste custom. Ma intorc acasa cu microbuzul.Sa vedem ce mai face DR-ul. Vine si garnitura originala. Senzatia pe care o am e ca se apropie data nuntii. Dar nu a fost sa fie, uleiul curge, spre stupefactia generala...Primii pumni in peretii garajului si hmm...primele semne de lacrimi in coltul ochilor. Urmeaza un lung proces de pregatire a suruburilor cu saibe si cu ceva banda smechera si izolanta. Iarasi, poate deseara ma dau.

Aseara nu m-am dat. Din nou, motorul meu pierdea ulei. Am avut ideea geniala sa il pornesc fara cele 3 surburi pe la care se producea scurgerea. Ma asteptam ca uleiul sa tasneasca prin gaurile ramase dar surpriza. A inceput sa apara pe capac, sub ele. Quod erat demonstratum. Am identificat fisuri minusule in canalul de presiune din capac. Urmatorul pas, sudura in aluminiu, dar omul care se ocupa de asa ceva a plecat in concediu...

Iar vara trece, trece...Ma descar scriind. Si mai sunt atatea de scris...

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Este trist doar deocamdata si cred ca datorita unor motive obiective. Vor veni si vremuri mai bune si voi scrie si atunci. Despre cum voi pleca din nou cu DR-ul la drum va fi alta poveste. Cea deasupra a fost o lacrima de motociclist far de motocicleta. Scrisa din dorinta de a stabili totusi o conexiune cu cei care sunt acum pe doua roti. Asfalt uscat la comunitate!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

nu fii trist ! ai avut numai ghinion, e drept ca destul de mult ... poate un drum la prima biserica nu ar strica, e doar o sugestie ! sa nu fii incarcat (tu sau motorul) cu ceva, doamne fereste. sa nu crezi ca spun tampenii, dar am un prieten (JawaTheHut - Marian) care tot cadea cu fieru, tot probleme .. ba inca, dupa o cazatura mai serioasa, ne-am uitat intamplator la kilometraj; sa nu razi, dar era 66,6 (de la ultima alimentare).

lantul ghinioanelor s-a intrerupt dupa ce un preot le-a facut semnul crucii amandurora si i-a binecuvantat !

poate e o prostie, injura-ma, iar daca te-am suparat scuza-ma .. deh, la batranete omul se mai ocupa si cu cele pentru suflet !

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Capu sus! Si io ma tot kinui cu a mea si vad cum se scurge vara incet-incet... Dar ne revenim noi. Suntem tineri, avem timp. Cheer up! Cand mi-o fac si io poate dau o tura si prin Mures, sa bem o bere sa ni le sarbatorim. :crack:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mare pacoste sunt DR-urile daca nu le intretii . Si ca sa le intretii trebuie sa inveti smekeriile lor . Cite figuri nu mi-a facut mie DR-Bigul ca ajunsesem sa ma gindesc in mod serios sa-i dau foc .

Le urasc ! Frumoase dar scirboase . Ce ai patit pina acum e un fleak la cite te mai asteapta (mecanic vorbind) .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mersi pentru toti cei care au raspuns. Nu m-am suparat deloc la sugestiile religioase. Pana la urma am ajuns intr-o faza in care vad partea amuzanta a lucrurilor. Vineri am pus capacul sus cu Alex si Sadik si am observat ca macar cu motorul oprit nu mai curge ulei. Mi-am facut o cruce cu inima stransa si am am zis fire down the hall dar harr harr harr nu mai ducea bateria. Dupa aia a inceput sa se auda tic tic tic. Fenomen care se repeta si dupa ce am legat bateria DR-ului de cea a incercatului si consolatorului Clio. Tot nimic. Ticaitul se aude dintr-o piesa din latereala stanga a seii.

Si eu m-am gandit serios sa dau fok la motor. Iar apropo de Cel de Sus, adevarul e ca in rugaciunile mele eu ii tot cerusem o motocicleta si nu una care sa si merga...Era varianta sa pornesc motorul pe deal in jos dar cum ambreiajul e proaspat schimbat (de vreo 2 luni...) am zis ca nu e o solutie viabila. Astazi sper ca bunicul mei face rost de o ride si duc motorul la Motomobil...

Despre cum Marque a fost la Reghin la motocross, in curand...

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

marque

 

avui dr

 

numai bucurii mi-a adus tehnic vorbind, plus un accident neplacut - ca toate de altfel.

 

fisura ta cred ca merge acoperita cu o sudura la rece, cu unul din adezivii tip "plastic steel" bicomponent. Depinde unde e plasata. eu am acoperit fisuri luminoase - adica vezi lumina prin ea - cu poxipol la BMW-ul actual, la capacul culbutorilor; merge de 4000 de km fara picatura de ulei Ai studiat problema?

 

ai cartea de reparatii?

 

clicul de sub sa poate fi de la releul de pornire care poate sufera.

 

 

Pace!

 

 

 

daca nu ai cartea cere la nomercy, are scanata cartea mea

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata un raspuns la obiect!

Crapatura a fost acoperita dar nu am apucat sa testez cat de bine. In acest moment plec sa pun DR-ul intr-un papuc si valea la service.TIneti-mi pumnii...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Iata un raspuns la obiect!

Crapatura a fost acoperita dar nu am apucat sa testez cat de bine. In acest moment plec sa pun DR-ul intr-un papuc si valea la service.TIneti-mi pumnii...

 

May the force be with you, capul sus ca am fost si eu intr-o situatie asemanatoare cu Niprul iar acum ma uit inapoi si ranjesc!

 

:ok:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 2 weeks later...

Despre neajunsul de a avea motorul stricat:

Recviem pentru un DR

De ce trebuies sa stau ca un copil bolnav la fereastra si sa vad ce fac amicii in spatiul verde sau ma rog gri si curbat.

 

Lasand poezelele la o parte sa va spun ce mai face DR-ul. Ei bine s-a mutat din garajul lui Sadik in casa scarilor din blocul bunicilor. Si chiar am mers pe el. Vreo 20 km, in jurul blocului, de necaz si de durere. Ocazie cu care am constatat ce enorm talent motociclistic se risipeste ireversibil odata cu inaintarea mea in varsta. Adica sa nu te dai toata vara decat sporadic si cu motoare de imprumut si sa faci glisade in jurul blocului este ceva deosebit.

 

Si lucurile mergeau bine. La Motomobil aflai ca trebuie capac nou, fapt ce se putea intampla doar pe la jumatatea lui Septembrie. Printr-un extraordinar efort logistic si financiar am avut capacul vineri si montat sambata. Neamtul este o fiinta foarte calculata, caci a trimis capacul dezbracat de toate cele. Chiar nu ma mai asteptam sa se potriveasca toate cele de pe capacul vechi, pe capacul cel nou. Ei, dar zeii motociclismului imi pregatisera alte neplacute suprize...

Bateria DR-ului era total descarcata, asa ca am decis sa il pornim pe un deal in jos, chiar langa un frumos cimitir targumuresean. Ei bine nu a pornit. Dupa o ora de impins in sus si jos, motorul a pornit in toata splendoarea lui. Ulei nu mai curgea.

Sambata trebuia sa fie ziua cea mare. Planuiam sa pornesc DR-ul pe un deal in jos, ceea ce trebuia sa se intample mult mai usor decat in seara precedenta. Dealul era mai lung si mai abrupt. Motorul, pornit cu o zi inainte. Ei bine, am coborat dealul si tot nu a pornit...

 

 

 

Eram o imagine in miscare a pasiunii ranite. Transfigurat si impingand cu sarg motorul pe marginea strazii. Am decis ca singura cale de a ajuge inapoi era un ocol pe asa numita serpentina mica. Asta imi permitea sa sa ma intorc naibii acasa sau sa ma duc pe serpentina mare, cam lunga dar cam moale. Va place cum scriu? Asa-i ca e un soi de Korn verbal? Intre timp am avut buna inspiratie sa chem pretenii cu S-ul lui Rad-u si a sa baterie fortoasa.

Motorul a pornit. Prima impresie a fost ca deja nu are benzina. Dupa 4000 ture incepe sa mearga de parca ar fi in doi timpi si nu patru. Am gasit un deal, am tras vreo 3 urcari cu 60 intr-a patra si m-am dus acasa.

Editat de marque
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.

×
×
  • Creează nouă...