Sari la conținut

Tura prin Europa ultra low budget


binox
 Share

Postări Recomandate

fuarte tare calatoria!!!..una pe gustul meu.Bravos si la mai multe!! :lol:

 

cat despre amicul tau..."numai ca Vishe la benzinarie( nu aia in care-l asteptam ci una mai inainte) cand a alimentat a pus tankbagul pe restul de bagaje si l-a uitat acolo ." :drink: ..rad in hohote si acum...de pe la ziua 13 cand a spart si ultimul semnal,ma asteptam sa ajunga in tara intreg,dar cu o singura roata,ghidonul dupa gat,etc..cam ca-n "Jandarmii si..bla,bla"

 

..imi amintesc ca in prima tura mai lunga era cat pe ce sa demontez toata mobra pt ca nu mai pornea,pana a venit o tipa si mi-a apasat inapoi butonul de oprit motorul,apasat accidental...plus ca uitam de fiecare data ba sa-mi inchid geaca,ba manusile,ba sa-mi pun cagula,etc...cosmar pt restul.

 

nu stiu care e mai criminal..el incepator plecat in tura asta, sau tu ca l-ai luat asa. :moto:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 127
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Concluzii observatii impresii:

 

- Am tot vazut aici pe forum incepatori care intreaba daca e OK sa mearga pe un drum virajat gen Cheia sau Transfagarasan dupa ce au acumulat cateva sute sau poate chiar mii de km experienta si multi experti care le spun ca acest lucru e sinucidere curata. Altii recomanda multe ture prin oras inaintea primului drum in afara orasului. Parerea mea e ca poti merge pe orice fel de drum chiar de la primul kilometru in trafic conditia e sa mergi cu cap. Daca nu esti in stare sa mergi pe un drum virajat inseamna ca mai trebuie sa exersezi in poligon. In afara orasului e mult mai usor de mers decat prin oras de aceea eu recomand tuturor incepatorilor sa faca la inceput mai mult plimbari in afara decat in oras

- Cazaturile sunt inevitabile la incepatori (si nu numai) , incepatorii care nu au cazut inca sigur o sa cada la un moment dat, important e ca aceste evenimente sa fie minore si sa se invete de pe urma lor.

- La o calatorie lunga ( si nu numai) e bine sa ai un minim de scule si cunostintele necesare rezolvarii problemelor minore. Nu am avut probleme tehnice deosebite, in afara de cele prezentate au mai fost 2 mici: mi s-a ars o dioda din puntea redresoare( o improvizatie de a mea) pe care am inlocuit-o rapid si probabil din cauza ploii prin austria mi s-au stricat semnalizarile, nu stiu inca daca releul de semnalizare sau butonul ca n-am avut chef sa stau sa verific, si deocamdata nu m-am apucat de reparat. Per total am fost super multumit de motorul meu care are peste 22 ani si 85kkm pe bord ( nu stiu cat de reali sunt km, cand am luat-o avea vreo 42kkm parca) si inca nu da semne de oboseala.

- Bagajele au fost o problema in sensul ca pierdeam cam 2 ore de cand ne apucam sa strangem pana eram gata de plecare. Ideea de a folosi genti de voiaj pe post de coburi nu a fost prea rea numai ca se pierde mult timp cu ele mai ales cand vrei sa scoti ceva. Am avut foarte multe bagaje dar jumate sau chiar mai mult erau echipamentele de munte( coarda,cordelina, hamuri, casti, carabiniere ,pioleti, bocanci mari de iarna, coltari, geaca ,pantaloni, hanorace etc.) Toata lumea se minuna cand ne vedea cu atatea bagaje si cel putin pe seama motorului meu am auzit multe comentarii de genul ca e "top heavy", ca pe autostrada o sa-mi zboare toate chestiile etc. Pana si japonezu mi-a pozat motoru.Pentru tura viitoare vreau neaparat coburi, ori imi gasesc unele ieftine de plastic ori imi fac unele de aluminiu.

- E o idee buna sa tii hainele si sacul de dormit in pungi sa nu ai surprize in caz de ploaie.

-Daca vrei sa faci economie la gaz trebuie sa mergi incet. Cand am plecat din Bucuresti pe autostrada pana la pitesti am mers repejor adica 130-140, apoi cam cu 100. Cand am facut plinul am facut calculul si mi-a iesit 6.2% Prin serbia am mers incet fiind si drumul virajat si am scos consum de 4.8% Am mai observat ca gsx-ul fiind naked la fugareala consuma un pic mai mult decat vfr-ul iar la mers incet un pic mai putin. Am mai facut consumul doar de vreo 2-3 ori si iesea undeva in jur de 5% . Per total nu am putut contoriza cat gaz am bagat pt ca de la benzinariile cu autoservire din Italia nu aveam bonuri si n-am stat sa notez. In cele mai multe cazuri merita sa te dai jos de pe autostrada pentru a alimenta pentru ca pretul gazului pe autostrada e semnificativ mai scump cam prin toate tarile prin care am trecut.

-In Italia cu motorul nu merita sa mergi pe autostrada decat daca te grabesti foarte tare. Autostrada e e scumpa iar drumurile gratuite sunt bune si nu foarte aglomerate, dar presupun ca asta depinde si de drum si de perioada. Radar mobil nu am vazut deloc iar camere fixe or fi fost dar nici pe alea nu le-am vazut.

- Cred ca in Italia au alta regula pentru trecerea de pietoni, am oprit de vreo 3 ori sa dau prioritate, dupa regula noastra adica daca a pus piciorul pe trecere il lasi sa treaca si de fiecare data pietonii mi-au multumit.

- Numai cu harta te descurci OK in general, prin orase e un pic mai greu. Daca am fi avut un GPS bun apreciez ochiometric ca am fi scurtat drumul cu vreo 200km , kilometri pe care i-am facut invartindu-ne prin orasele in cautarea iesirii care ne interesa sau kilometrii facuti nenimerind exact drumul pe care ni-l propusesem.Nu am avut nici o harta calumea, doar harta europei pe care am primit-o acum vreo 2 ani cand am facut RCA-ul. Cu o harta mai detailiata te orientezi mai usor(cel putin gasesti mai toate satele si stii cam pe unde te afli)

- Cand campezi clandestin e bine sa incepi sa cauti locul inainte de lasarea intunericului, te orientezi mai usor. (asta-i un sfat bun dar pe care nu l-am respectat niciodata, de fiecare data era bezna cand ne-am oprit). Cand vrei sa campezi in camping in general e bine sa ajungi la o ora decenta, (inainte de 19) pentru ca multe campinguri nu au receptie permanenta si dupa o anumita ora isi inchid portile.

-Parcarile de pe autostrada sunt un loc bun unde te poti odihni o noapte.

-Buget: in total am cheltuit 550E (din care 50E suveniruri pt familion). Mancarea, bautura si cazarea au fost 145E restul au fost taxe de drum si benzina. Taxele de drum au fost: aprox 15E autostrada serbia+croatia, 12.2E tunel Saint Bernard, 18E Grossglockner, 4.5E autostrada austria , 4E autostrada ungaria. Desi suma cheltuita pe mancare pare mica va asigur ca n-am facut deloc foamea si nici n-am mancat junkuri. Cand am facut calculul inainte de plecare imi iesise un buget rotunjit de vreo 800E, fara banii astia nu as fi plecat. Nu e o idee buna sa pleci cu banii la limita, ca nu poti sa stii ce poate aparea pe drum . Mai bine faci o tura mai mica dar sa ai rezerve financiare decat una lunga la limita. Noi am avut de cel putin 3 ori mai mult decat am cheltuit.

 

Le multumesc tuturor celor care ne-au felicitat si le doresc si lor calatorii cat mai reusite.

Daca mai aveti intrebari va raspund cu placere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Nu pot sa va transmit decat felicitari baieti!

Nu stiu daca a fost cu intentie sau nu, daca intr-adevar s-a nimerit sa fie totul asa sau chiar era ce s-a dorit - eu unul aveam o mare sete de a mai citi aventuri ale unor oameni plecati fara mare pregatire, fara super echipament de calatorie, cu bagaje puse aiurea in loc de coburi, cu o harta veche de patata de cafea in loc de ultimul GPS cu bluetooth.

Deschizand primele fotografii, vazand motoarele incarcate cu bagaje in genti sport si stiind un pic ce inseamna drumul pe care il doreati parcurge, mi-am frecat mainile bucuros si am asteptat povestea pentru ca totul avea sa fie o aventura si nu doar o excursie europeana.

A fost un deliciu sa citesc fiecare rand si sa imi imaginez toate peripetiile si emotiile traite. Mi-au adus aminte mult de drumurile facute cu motoarele comuniste prin Romania.

Toate felicitarile si respectul de la un alt VFR-ist de origine galatean :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie mi s-a parut geniala tura, si exact pe tiparul care imi place

low cost - good friends - good times

 

Bravo!

 

rog urmasii lui Pruteanu sa se abtina de la comentarii, pur si simplu suna mai bine in engleza...

Editat de THC
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bai tata, asta cred ca-i cea mai tare poveste de tura moto pe care am auzit-o, poate si din cauza partii de alpinism. Dar se putea termina urat. Si asta din cauza incepatorului, muuuuult prea incepator. Eu n-as lua pe cineva asa "proaspat" cu mine pe distanta mai mare de 3-400 km. Nu de alta, dar imi place sa am constiinta linistita.

A, zi si mie, ce improvizatie ai pe incarcare? Ca am improvizat si eu ceva, ocazie cu care m-am ales cu o baterie si o bobina de inductie distruse...

Bravo inca o data, dar spatul meu e sa fiti un pic mai cerebrali data viitoare.

 

PS Geniala improvizatia aia de la ambreiaj. La inceput nu pricepeam cum ai facut-o, pana ai zis ca e hidraulic. (nu ma uitasem ce mobra ai). Si daca era pe cablu o rezolvai cumva. Oricum, inteleg ca ai mers pana acasa cu inelara aia acolo...

Editat de speedy.k
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inelara deocamdata e tot acolo. Improvizatia de la incarcare e simpla, am dat jos releul prajit si in locul lui am pus o punte redresoare de dacie la care am conectat doar 2 faze. Am schimbat si becul de far cu unul mai puternic si functioneaza OK , dar asta nu se nimereste sa mearga la fel de bine la toate mobrele. Totusi ca solutie de urgenta merge, eu asa am incercat, am pus-o provizoriu si cand am vazut ca merge bine am lasat-o asa.

O am de peste 40kkm acolo si deabia anul asta mi-a facut prima problema initial din cauza unui contact imperfect iar acum pur si simplu a cedat dioda care nu se stie cat de veche era.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inelara deocamdata e tot acolo. Improvizatia de la incarcare e simpla, am dat jos releul prajit si in locul lui am pus o punte redresoare de dacie la care am conectat doar 2 faze. Am schimbat si becul de far cu unul mai puternic si functioneaza OK , dar asta nu se nimereste sa mearga la fel de bine la toate mobrele. Totusi ca solutie de urgenta merge, eu asa am incercat, am pus-o provizoriu si cand am vazut ca merge bine am lasat-o asa.

O am de peste 40kkm acolo si deabia anul asta mi-a facut prima problema initial din cauza unui contact imperfect iar acum pur si simplu a cedat dioda care nu se stie cat de veche era.

Merci frumos pentru explicatie. O s-o rumeg un pic, ca nu sunt vreun expert in electrica. De curiozitate: ai masurat incarcarea? Mie imi baga 17 V in baterie si dupa vreo 1000 km mi-a prajit-o, mi-a intrat in scurt si totu' s-a dus in bobine. Una a cedat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari pentru plimbare la amandoi, nu sunt multi care ar avea curajul si determinarea voastra. In principiu daca vrei vreti sa va luati revansa cu Matherhorn-ul eu zic sa anuntati ca mai sunt adepti ai muntelui prin prejma, nici Elbrus nu iese din discutie , eram in tratative pentru anul asta cu colegii de la club insa mama ei de criza , am renuntat momentan. Bafta si multe calatorii frumoase .

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merci frumos pentru explicatie. O s-o rumeg un pic, ca nu sunt vreun expert in electrica. De curiozitate: ai masurat incarcarea? Mie imi baga 17 V in baterie si dupa vreo 1000 km mi-a prajit-o, mi-a intrat in scurt si totu' s-a dus in bobine. Una a cedat.

Incarcarea o monitorizez permanent pt ca mi-am pus voltmetru in bord, e in parametri cu exceptia relantiului unde e un pic cam mica.

 

Mesaj completat

Felicitari pentru plimbare la amandoi, nu sunt multi care ar avea curajul si determinarea voastra. In principiu daca vrei vreti sa va luati revansa cu Matherhorn-ul eu zic sa anuntati ca mai sunt adepti ai muntelui prin prejma, nici Elbrus nu iese din discutie , eram in tratative pentru anul asta cu colegii de la club insa mama ei de criza , am renuntat momentan. Bafta si multe calatorii frumoase .

In principiu planul pentru anul viitor ar fi tura cu motoarele prin Rusia + urcat pe Elbrus ( sau macar incercat). Nici la Matterhorn nu am renuntat , ideal ar fi sa reusim sa mai incercam o data eventual inainte de Elbrus dar de data asta intr-o tura rapida si mai lowcost cu masina. Dintr-un calcul aproximativ si experienta de anu trecut cu masina imi iese ca o astfel de tura nu costa mai mult de 250E daca merg 4 persoane.

 

Cred ca ar fi o idee buna un topic separat pentru motociclistii pasionati de munte, cel cu intalnirile nu cred ca-i suficient pt ca de ex anul asta din cauza crizei majoritatea turelor la munte le-am facut cu masina pentru ca-i mai ieftin. Anu trecut cat timp a fost vreme buna mi-am permis sa merg numai cu motorul.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bravo baieti si respect pentru tura lunga si plina de frumusete si peripetii.

Absolut grozave fotografiile de altitudine din Alpi. Ideea de a lua cu tine intr-un astfel de tur un incepator a fost inconstienta curata :lol: , ai avut mare noroc ca tipul (Vise) "are stofa" si ca ati mers incet, altfel totul se putea sfirsi foarte prost. Daca a rezistat unui astfel de drum cit de cit intreg, sa inteleaga ca a avut pur si simplu noroc si urmatorul sa-l repete dupa 2-3 ani si neaparat si atunci in compania unui motociclist tot asa mai experimentat. Asa ca te rog nu incuraja alti incepatori sa-l urmeze pe Vishe, pentru ca este foarte probabil ca numeroasele trinte sa se fi soldat cu fracturi sau si mai rau. Trintele inevitabile de incepator e bine sa le tragi in tara ta!

 

Ati procedat foarte inteligent campind liber acolo unde se poate. De multe ori campingurile nu ofera cine stie ce conditii si mai ai parte si de chefuri nocturne in vecini. Daca ai apa potabila la tine sau in apropiere si mai e si un piriu unde sa te speli, in majoritatea cazurilor camparea libera este superioara ca satisfactii. Singurul risc il constituie securitatea, dar in doi e mai simplu, am constat si eu ca doar circotasii extremi au tupeul sa se lege de motociclisti. In general este interzis sa-ti scoti motorul de pe soseaua de acces la locul de campare, chestia aia cu 1 metru mi se pare logica si de bun simt, altfel s-ar genera accidente. Parerea mea e ca merge sa scoti motorul si 2 metri :drink: daca ai unde. Doar sa nu fii chiar in vazul autoritatilor. Asa ca recomand spatii de sub poduri, margini de drumuri vicinale, case parasite, dar NU LOCURI PUSTII.(sanse mici dar cu efecte mari in caz de atac).

 

Mare noroc si cu motoarele foarte fiabile pe care le-ati avut. Doar ca sint mai bune cele semienduro si natural cu camere si spitate, mai ales daca eviti autostrazile si iti plac variantele colaterale unde de fapt intilnesti adevarata frumusete.Dar si scutere, gropi, borduri, situatii neasteptate. Super tare japonezul cu africana, care stia el ce stia. Inclusiv se baza pe o motocicleta ultrafiabila in voiajul lui solitar si intercontinental.

 

Gentile textile constituie solutia optima, in caz de trinta nu patesc mare lucru, iar in lumea civilizata nimeni nu iti umbla in ele. Mai ales ca le folosesti mai mult pentru haine si piese de rezerva. Chestiile de valoare e bine sa fie puse in topcase. Ideea cu bunurile depozitate in saci de nailon este salutara, asa procedez si eu, inclusiv am saci de plastic de diverse marimi pentru diverse folosinte, de la depozitarea resturilor la campare (nu se lasa nimic pe teren, se cara totul la primul tomberon) pina la protejarea cizmelor in caz de ploaie.

E bine sa aveti si costume de ploaie dedicate moto adica dintr-o bucata. Cred ca v-ati dat seama de asta la ploaia aia de 500 km. Cu alea nu ai nici o problema, iesi din ele perfect uscat la sfirsitul zilei, chiar daca ploua tot minutul. Nu inteleg de ce lumea evita in general sa le care, sint bunuri indispensabile la tura lunga.

 

Figura cu puntea de dacie si folosirea a doua faze e foarte corecta, dar "tine " doar la motoarele care constructiv au aprinsa permanent faza de intilnire(faza mica). Din puterea becului se "regleaza" ca tensiunea de incarcare sa nu distruga acumulatorul, adica sa nundepaseasca 14, 5 volti indiferent de turatie.

 

Pune-ti-va fara jena oglinzi cit mai adevarate. La motoarele semienduro acestea acopera tot cimpul vizual din spate si sint articulate flexibil, astfel incit sa nu se sparga la trinte. Oglinzile corespunzatoare sint ESENTIALE mai ales in traficul urban.

Ar mai fi multe de spus, dar esential, va felicit pentru tura lunga si plina de invataminte si pentru norocul de a va fi intors acasa teferi si sanatosi in ciuda riscurilor asumate.

Editat de Galen
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

felicitari pentru tura si traseul gandit

peisaje f frumoase si sosele de vis

 

 

cateva ????am

1. te.ai cam riscat plecand la drum cu un incepator ce sincer a avut mare bulan

2. bagajele de pe moto din ce poze am vazut nu mai dau nici un echilibru si aerodinamica "atelajului", esti mai mult un caraus decat motociclist

3. este ceva ce nu resusesc sa.mi explic lund in considerare calculele tale

ai avut de mancare si ..cazare 145 de euro pentru 19 zile................adica undeva la 8 euro pe zi??????

 

in austria berea de la o masa ne.a costat de persona 8 euro

 

mosule felicitari

insemna ca tu cu 100 de euro traiesti in romania juma de an

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@ Galen

La capitolul incepatori nu sunt de aceiasi parere cu tine dar nici nu incurajez pe nimeni sa faca ce am facut noi, fiecare face ce doreste eu doar am vrut sa arat ca si un incepator poate face un drum mai lung.

Parerea mea e ca chiar e mai safe sa cazi in UE decat in Ro, in primul rand pentru ca au servicii medicale mult mai bune decat avem noi. Itr-adevar probabil iesi mai scump daca patesti beleaua in afara tarii.(totusi exista asigurari cardurri de sanatate etc, chestii care nu costa prea mult).

La urma urmei care-i diferenta dintre o calatorie in care faci cateva sute de km pe zi si nu neaparat in fiecare zi fata de mai multe calatorii de cateva sute de km intre care trece mai mult timp?

 

Pe unde am mers in tura asta nu se justifica un motor cu valente enduro pt ca n-am mers decat vreo maxim 3km pe forestier, si asta o singura data. (nu ca nu ne-ar fi placut dar stiu ca prin UE nu prea ai voie cu moto pe offroad). Faza cu bordura a fost ceva neprevazut si sunt sigur ca si o roata cu spite s-ar fi strambat+ s-ar fi spart camera(cel putin pe fata) . Nu stiu cat costa o camera moto dar nu cred ca-i mai ieftina decat compresorul pe care l-am cumparat(11E) .

Nici macar prin Ro nu se justifica un motor cu valente enduro daca nu te bagi pe forestiere, dar fiecare cu gusturile lui. (mie unu mi-ar place mult si un enduro dar deocamdata nu-mi permit 2 motoare si merg mult mai mult pe asfalt decat pe forestier)

 

Oglinzile mele sunt intr-adevar o problema tre sa vad cum o rezolv, de lungit bratul e complicat, mai degraba caut alta sticla mai bombata.

Gentile textile sunt bune ca-s usoare si ieftine dar in calatorii deastea lungi in care trebuie sa strangi bagajele in fiecare zi se pierde mult timp cu ele .

 

Mesaj completat

felicitari pentru tura si traseul gandit

peisaje f frumoase si sosele de vis

 

 

cateva ????am

1. te.ai cam riscat plecand la drum cu un incepator ce sincer a avut mare bulan

2. bagajele de pe moto din ce poze am vazut nu mai dau nici un echilibru si aerodinamica "atelajului", esti mai mult un caraus decat motociclist

3. este ceva ce nu resusesc sa.mi explic lund in considerare calculele tale

ai avut de mancare si ..cazare 145 de euro pentru 19 zile................adica undeva la 8 euro pe zi??????

 

in austria berea de la o masa ne.a costat de persona 8 euro

 

mosule felicitari

insemna ca tu cu 100 de euro traiesti in romania juma de an

 

1 am mai raspuns , intr-adevar e un risc ceva mai mare daca mergi cu un incepator dar daca mergi cu cap riscul nu e asa de mare cum pare la prima vedere

2 echilibrul nu cred ca a avut de suferit , bagajele erau legate bine nu se balanganeau; dpdv aerodinamic la vitezele cu care am mers bagajele nu se simteau decat la consum dar nici acolo prea mult; singurul lucru deranjant referitor la bagaje a fost accesul dificil cand aveam nevoie de o anumita chestie si faptul ca dura mult strangerea lor si fixarea pe motor.

3 pentru cazare nu am platit decat in 4 nopti si alea in camping nu la hotel, bere la terasa nu am baut iar in supermarket e mult mai ieftina berea si nici la restaurante nu am mancat. Mi-ar place sa pot trai cu 100E juma de an in Ro dar mie teama ca nu reusesc, nici peste nu prea mai avem prin balti si rauri iar la vanatoare nu ma pricep :lol:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi cati o sa mai posteze ca era incepator, ca nu avea experienta si alea alea.

Eu am plecat acum 3 ani de sfanta Paraschiva la Iasi, am prins si ploaie si vant si lapovita si ninsoare totul inclus si sa stiti ca mi-a prins foarte bine desi aveam permis de 1 luna si nu aveam mai mult de 300 km si aceia facuti pe pista de la Selena Karting Bacau.

Orice drum in orice conditii este o experienta in plus daca il faci cu cap.

Asa ca Vishe are acum experienta cat cuprinde si ii doresc sa nu mai faca cunostinta cu alfaltul niciodata :hurt:

Bafta si la mai multe.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Stai sa vezi cati o sa mai posteze ca era incepator, ca nu avea experienta si alea alea.

Eu am plecat acum 3 ani de sfanta Paraschiva la Iasi, am prins si ploaie si vant si lapovita si ninsoare totul inclus si sa stiti ca mi-a prins foarte bine desi aveam permis de 1 luna si nu aveam mai mult de 300 km si aceia facuti pe pista de la Selena Karting Bacau.

Orice drum in orice conditii este o experienta in plus daca il faci cu cap.

Asa ca Vishe are acum experienta cat cuprinde si ii doresc sa nu mai faca cunostinta cu alfaltul niciodata :hurt:

Bafta si la mai multe.

Da, dar putea sa aiba un anumit tip de garsoniera in loc de experienta. Eu nu dau cu pietre, i-am felicitat pe oameni, dar nu ma pot abtine sa nu dau un sfat.

Ce ai facut tu are vreo libertate de comparatie cu ce a facut el?

Mesaj completat

in locul lui am pus o punte redresoare de dacie la care am conectat doar 2 faze.

Te referi la doua din alea trei fire colorate identic care intra in releu?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Felicitari!

 

Calatoria voastra e un exemplu ce ar trebui sa inchida gura celor ce afirma sus si tare ca lipsa banilor ii tine in fata sticlei.

Ati imbinat perfect cele doua pasiuni, motociclismul si escalada. Asa cum au afirmat si colegii mai sus, consider ca pentru o astfel de tura trebuie sa ai un minim de experienta. Nu pentru ca e mai greu de condus afara ci pentru ca e mai greu de condus incarcat, distante considerabile, o perioada lunga.

 

Dormitul la cort poate parea pentru unii un chin, dar pentru altii e o adevarata eliberare din custile de beton.

De asemenea, ati platit pentru mancare si bautura o suma rezonabila pentru niste persoane ce au plecat sa calatoreasca (intr-o perioada dificila), nu sa se imbuibe cu mancaruri si bauturi fine.

 

Asteptati-va la critici din partea celor ce au in portofel mai mult decat ati avut voi nevoie pentru o astfel de tura, dar prefera sa isi toceasca amprentele aberand pe aici.

 

Inca o data felicitari. Aveati nevoie de o tura ca asta inainte sa puteti visa la Rusia ( pentru zona aceea nu cred ca sunt foarte potrivite motoarele voastre).

 

Toate cele bune,

 

Andrei..

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Mie nu mi se pare ca e ceva iesit din comun sa cheltui la o astfel de tura 0,1 euro/km, mie mi-a iesit 0,13 in conditiile in care am prins cateva ploie de eram fleasca pana la chiloti si a trebuit sa iau hotel sa imi usuc hainele (plus alte mofturi). Eu chiar imi faceam socoteala ca pentru la anu, sa scot undeva intre 0,7 si 0,9 euro pe km - insa cum a zis si #binox, trebuie neaparat sa ai o rezerva care sa cuprinda situatiile de urgenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Te referi la doua din alea trei fire colorate identic care intra in releu?

Da, puntea de dacie fiind trifazata are 3 "intrari" si 2 "iesiri" (plus si minus) . La intrari trebuie sa legi oricare 2 din cele 3 fire colorate(deobicei galbene) care ies din alternator. Totusi nu-ti recomand sa faci asta daca nu supraveghezi permanent tensiunea de incarcare ca sa nu ai surprize.

 

Mesaj completat

Inca o data felicitari. Aveati nevoie de o tura ca asta inainte sa puteti visa la Rusia ( pentru zona aceea nu cred ca sunt foarte potrivite motoarele voastre).

Stiu ca motoarele noastre nu-s chiar potrivite pentru Rusia dar nici nu avem de gand sa facem ceva extrem gen drumul oaselor ( mi-ar place f mult dar nu am resurse deocamdata) . Din cate m-am interesat (superficial) pana acum pe unde am vrea sa mergem este asfalt. Totusi luam in considerare si posibilitatea schimbarii sau macar modificarii motoarelor actuale.

Mesaj completat

Mie nu mi se pare ca e ceva iesit din comun sa cheltui la o astfel de tura 0,1 euro/km, mie mi-a iesit 0,13 in conditiile in care am prins cateva ploie de eram fleasca pana la chiloti si a trebuit sa iau hotel sa imi usuc hainele (plus alte mofturi). Eu chiar imi faceam socoteala ca pentru la anu, sa scot undeva intre 0,7 si 0,9 euro pe km - insa cum a zis si #binox, trebuie neaparat sa ai o rezerva care sa cuprinda situatiile de urgenta.

Eu nu mi-as calcula bugetul asa pentru ca nu este prea relevant. 500km ii poti faci intr-o zi sau in 3 zile si de aici rezulta o diferenta importanta de bani mai ales daca platesti si cazare. Daca nu platesti cazare poti calcula aproximativ si asa, pretul benzinii fiind mult mai mare decat cel al mancarii.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Eu nu dau cu pietre, i-am felicitat pe oameni, dar nu ma pot abtine sa nu dau un sfat.

 

Sfaturile sunt tardive, deja au comis-o. Acum Vishe e deja experimentat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

 Share

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...