Jump to content

transmisie lant?


Recommended Posts

buna,am o intrbare...care transmisie este mai buna cea pe lant sau cea pe cardan?si care este diferenta dintre cele 2?stima

Foloseste functia SEARCH. Subiectul a fost batut ca pe un cal mort.

 

Altfel... Vrei sa-ti iei BMW de intrebi de cardan?

Link to post
Share on other sites
buna,am o intrbare...care transmisie este mai buna cea pe lant sau cea pe cardan?si care este diferenta dintre cele 2?stima

Diferentele sunt urmatoarele..la transmisie pe cardan ai plecarea mult mai agresiva,riscul mult mai mic ca sa te dai pe o roata,transmitea puterea la roata motoare(spate)mult mai eficient...la lant transmisia este rectilinie(directa)...riscul de a te ridica pe o roata mai mare......invartirea in gol a rotii(spate) mult mai ridicat.....Si asta depinde pt ce vrei sa iti motoru!! ASFALT USCAT!!!!

Link to post
Share on other sites
Diferentele sunt urmatoarele..la transmisie pe cardan ai plecarea mult mai agresiva,riscul mult mai mic ca sa te dai pe o roata,transmitea puterea la roata motoare(spate)mult mai eficient...la lant transmisia este rectilinie(directa)...riscul de a te ridica pe o roata mai mare......invartirea in gol a rotii(spate) mult mai ridicat.....Si asta depinde pt ce vrei sa iti motoru!! ASFALT USCAT!!!!

Tu ai mers macar o data pe cardan sau vorbesti din auzite? Nu de alta, dar scrii prostii...

Link to post
Share on other sites
Tu ai mers macar o data pe cardan sau vorbesti din auzite? Nu de alta, dar scrii prostii...

Man io personal am mers pe un moto cu transmisie cardan.....cel putin mie asa mi-a lasat impresia......daca am dat o parare si e gresita......asta e!!! ASFALT USCAT!!!

Link to post
Share on other sites
Diferentele sunt urmatoarele..

la transmisie pe cardan ai plecarea mult mai agresiva,riscul mult mai mic ca sa te dai pe o roata,

Te contrazici singur, plecare agresiva inseamna risc mare "ca sa te dai pe roata". Din caii putere din motor pana la aia care ajung efectiv la roata, se pierd mai multi in cazul cardanului decat in cazul lantului, doh!

 

transmitea puterea la roata motoare(spate)mult mai eficient...la lant transmisia este rectilinie(directa)...riscul de a te ridica pe o roata mai mare......invartirea in gol a rotii(spate) mult mai ridicat.....Si asta depinde pt ce vrei sa iti motoru!! ASFALT USCAT!!!!

 

Diferentele semnificative fata de lant:

Avantaje. Transmisie aproape fara moarte daca e exploatata rezonabil, scapi de intins lant, uns, schimburi de kituri de lant, murdarit janta spate cu unsoare etc. Mentenanta consta in completarea la nevoie a uleiului si schimbul la intervalul recomandat in carte, operatiuni care se fac, de obicei, foarte facil si la intervale relativ mari de timp.

Dezavantaje: E o transmisie cu un randament ceva mai scazut decat lantul, adauga o greutate semnificativa motoretei (motoretele pe cardan sunt de obicei adevarate tramvaie), burnout sa-ti iei gandul, era un tip pe aici cu o Honda NTV 650 care a busit de vreo trei ori transmisia asa etc.

 

Mai sunt multe de spus dar fiind un subiect mult discutat, te las sa cauti singur. Apropos, vezi ca mai este si transmisia prin curea...

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

randamentul nu este neaparat mai scazut, depinde de numarul de grupuri conice (ex: la BMW e 1 la NTV sunt 2)

alte dezavantaje:

1. rigiditate a suspensiei mai ales la viteza mare (orice ax articulat aflat in miscare de rotatie are tendinta sa isi alinieze segmentele odata cu cresterea turatiei)

2. greutate suplimentara a suspensiei spate (masa nesuspensata/suspendata - depinde cum privesti)

 

poti face burn si cu transmisie pe cardan, dar e intradevar ceva mai greu daca motorul nu e prea puternic (cum e cazul la NTV) si intradevar se pot buli mai multe chestii pe acolo

Edited by E.Z.rider
Link to post
Share on other sites
poti face burn si cu transmisie pe cardan

 

 

 

Ilustrez din exemplul personal...

 

Sustin cu tarie ca lantul este indicat mai mult pentru ssport

si cardanul foarte mult pentru ture lungi.

 

Eu le-am adus la un proprietar comun: De peste 8 ani am un turing sport !!

 

Va pupa tata de peste apa !

 

Mult noroc !! ;)

Link to post
Share on other sites

Ca sa nu mai fie discutii legate de pierderea de putere la cardan, la o transmisie de 90 de grade, cum e cardanu, se pierde intre 3 si 6%. Atata!

Link to post
Share on other sites

K1200S are 165-167 cai la output si 144-150 cai la roata deci o pierdere de 14% cu mobra stock. De obicei pierzi cam 10%. 6% mi se pare prea putin iar 3% extraordinar de putin. I can live with 10%. Easily. Chiar si cu 14% ;)

Link to post
Share on other sites

Daca citeai atent, vedeai ca eu ziceam de o transmisie la 90 de grade, adeca numa cardanu. Intre motor si cardan mai ai o cutie de viteze. Hence, diferenta aia de care pomenesti tu :D

 

;)

Link to post
Share on other sites

Eu as zice ca face 2... cel putin in cazul unui motor transversal... VFR-ul e transversal... bumblebee-ul lu Bud e la fel... fata de boxerele de la BMW care au motorul longitudinal si cotesc doar odata 90...

 

E drept ca nu s-a specificat de la inceput in ce fel e asezat motorul sau cutia... dar parca preferat e transversal...

Link to post
Share on other sites
Din cate stiu eu, K-urile de la BMW sunt in linie, dar longitudinale. Si culcate pe-o parte.

Alea sunt K-urile vechi pana in 2004, caramidele. Cele de dupa sunt transversale, culcate la 55 de grade

Link to post
Share on other sites
Alea sunt K-urile vechi pana in 2004, caramidele. Cele de dupa sunt transversale, culcate la 55 de grade

 

Iar eu cred ca l-ati bagat in ceata pe Roland cu K-urile voastre ;)

Link to post
Share on other sites
roland sinteza....

cardanul este la camioane lantul la motoare ;)

:D

Exact! Si mai e un aspect. Moto noua sau sh? Un cardan probabil tine vreo 80.000km, dar daca cumva l-ai luat la 60.000 si esti mare plimbaret intr-un an ai de schimbat cardan si te costa distractia pe la 1000 de Euro.

Daca sa zicem ca faci la fel cu o mobra pe lant atunci te costa 150E tot kitul. Eu am avut o motociccleta pe care am vandut-o si careia i-am schimbat o data kitul de lant. Pe asta actuala o am de 4 ani si probabil ma asteapta si la asta un kit de lant.

Cine tine un motor atatia ani incat sa schimbe atatea kituri de lant sa zica ca e in avantaj cu cardanul?

 

Singurul mare avantaj al cardanului este lipsa intretinerii. N-ai bataie de cap cu spary-uri si intins si alte alea. Deci asa trebuie privita treaba. Vrei sa mergi mult si fara grija ungerii lantului atunci cardan.

Vrei motocicleta sport care se presupune ca nu faci turul lumii cu ea si ca o mai si vinzi in 2-3 ani atunci lant.

 

Sper ca am fost coerent! :)

Link to post
Share on other sites
te costa distractia pe la 1000 de Euro.

Doar daca iei unul nou si doar daca se strica tot angrenajul. Cardanul(arborele propriu zis) daca se strica atunci nu va strica finala deci chiar de nou va fi mult sub 1000 eur. Daca se strica finala atunci nu se strica arborele (cardanul) iar o finala pe ebay este cam la 250-300 EUR. Insa nici macar banii astia nu trebuie sa-i platesti daca stii sa scoti niste rulmenti. Trebuie sa se alinieze toate astrele ca sa poti strica absolut toata masinaria de la cutie pana la finala. Si si asa tot iti ramane ceva intreg,macar carcasa. Nu as mai schimba acum mobra si sa iau ceva pe lant,pur si simplu nu merita mai ales daca ma dau doar pe sosea. In plus,arata si mai misto decat lantul.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...