Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

are cineva filiere de dimensiuni mari dar cu un pas marunt? as avea de reparat un filet la o mobra care are piulita sudata  ca s-a dus dracu filetul. Nu stiu dimensiunile exacte ale axului dar pasul filetului este marunt din cate imi aduc eu aminte pentru ca nu ai mult spatiu la dispozitie, ceva de genul 1 sau 0.75

Plus reparatia trebuie sa o fac pe motoreta deci tre sa inventez si o scula care sa imi permita sa fac filetul un pic mai din exterior ca in filiera clasica nu prea e spatiu destul decat daca i se scot manerele si atunci e altceva :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

 

Ce inseamna mare cu pas marunt? Pasul folosit in general pe la motociclete e de 1 la suruburi gen M6 si de 1.25 la suruburi mai mari, M8, M10.

 

cred ca e pas de 1 din cate imi aduc eu aminte, este vorba de axul pinionului de atac :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 59 minute, GoodKat a spus:

Ia vorbeste cu @Cesar si vezi daca are. Dar depinde de cat de fwtizat este filetul. O rectificare a filetului vechi se poate, un filet nou, nu prea ai cum.

 

e dus filetul, au sudat piulita de ax.. astept sa ajunga mobra sa o vad si sa vad ce pot face.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

23 hours ago, Silver Arrow said:

Desi WD40 are si ceva ungere nu e bun pentru ce lucrezi tu.

Cel mai indicat este sa folosesti o emulsie de racire pentru prelucrari prin aschiere. Ea foloesete pentru ungere si racire.

Daca nu ai de unde sa iei, sau gasesti doar la bidoane prea mari, poti incerca cu un spray. Se gaseste de ex la Hornbach:

 

image.thumb.png.9e2fa395debf57529edba8cd636e22cf.png

 

Il folosesti si cand strunjesti cu un cutit. Sa protejezi sculele. Merita si ele un  20 de lei 🤗

 

Pur si simplu nu am apucat sa cumpar, eram hotarat sa cumpar de la Rocast dar voiam sa mai iau si altceva si nu am mai ajuns sa fac comanda. O sa iau zilele astea, dau o fuga cu mobra pana la Hornbach si rezolv.

 

Indreptarea unui con de la reglajul subarului la un carburator in care a intrat apa si a corodat multe piese. La acest surub a corodat conul care impinge subarul si este afectat si filetul pe care voi pune niste Loctite. Nu-mi bateam capul cu el pt ca am gasit nou la BMW si nu e scump (20-25lei) dar vine in 2-3 saptamani iar eu am nevoie de el zilele astea ca sa pornesc un motor:

 

 

 

 

 

 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Pentru rulmenții rotilor e nevoie de o tijă de cca 10 MM grosime și vreo 20-30 cm lungime, musai oțel. Scoți rapid rulmenții, nu strici nici locașurile lor. Deși mi-am luat extractor interior, nu l-am scos, poate la iarnă să demontez bascula și să îi schimb rulmenții (tura trecută nu ajunsese trusa). O să zici că e un distanțier înăuntru, de ăla scapi imediat.

IMG_20200902_155207.jpg

IMG_20200902_154414.jpg

IMG_20200902_154729.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Bagi tijă până ajunge la 1-2 mm de marginea  de jos a distanțierului, împingi lateral, să scoți distanțierul de pe centru. Apoi bați ușor în cămașa interioara a rulmentului de jos, in cruce. Iese lejer. Nu știai metoda? Dacă rulmentul opune rezistență, poți da cu wd40, dar până acum nu a protestat niciunul. Pică rulmentul și distanțierul, întorci roata, scoți celălalt rulment. Cureți bine totul, bați rulmentul ușor pe margine, cu grijă să nu aținti simeringul sau cămașa interioara. Folosești rulmentul vechi pe post de "ajutor", dacă nu ai o tubulară destul de mare. Eu gresez rulmentul pe exterior înainte să îl introduc în toată. Cu un dorn potrivit bat rulmentul pe toată cămașa exterioară, până sună "a plin". Înseamnă că e fix unde trebuie. Întorc roata, PUN DISTANȚIERUL (foarte important sa nu se uite de el), repet operațiunea cu celalt rulment, având grijă să centrez distanțierul. Grijă mare să fie fix pe mijloc. Când observ că rulmentul de sus a atins distantierul, mă opresc. Restul face axul, când e strânsă piulița. Simeringurile le dau cu vaselină cu litiu sau silicon, intră ușor, sunt protejate până la prima spălare.

No, cam așa procedez eu, că nu am presă hidraulică. Pe aia chiar nu am unde să o mai pun în garaj.

 

La basculă poate ai loc, la fel și la jug, dar am întâlnit mobre la care am polizat cămașa mare de la rulmenții jugului, că nu aveam nici unde sa bat, nici cum să trag de el. La basculă trebuie model cu 4 fălci, depărtate de șurub (pun mâine poză), nu pot bate în ei, că au distanțier și ăla nu se mișcă. Dacă nu e distanțier, atunci e canalul îngustat, eram prea nervos să investighez, așa că am curățat perfect rulmenții, pus vaselină de aia bună și... aia a fost, pot trăi cu joc de cca 1 mm la capătul basculei.

Editat de Lucian_M
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 19 ore, GoodKat a spus:

 

Daca merge mutat distantierul, am scapat de o grija. Revin cu update pe la sfarsitul saptamanii.

Una bucata conexpand, ales sa intre la fix (+/- mm) pe rulment, expandat, batut in el din spate... problema rezolvata rapid si elegant

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 06.09.2020 la 12:45, GoodKat a spus:

Babaeti, vreau sa imi cumpar doua extractoare de rulmenti, unul pentru interior (roti, cartere) si unul pentru exterior (axe). Diametre mici, 12-38 pe acolo, vreau sa schimb rulmentii de la rotile motoretei.

 

Recomandari, ceva?

nu o sa gasesti , pt ce ai tu nevoie modifica o dalta buna + feon si aia e

 

mai bine iti iei o trusa de montat rulmenti 

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

un extractor de interior de calitate costa ceva bani (nu merita sub nici o forma pt hoby) iar alea ieftine nu functioneaza foarte bine sau deloc

 

daca chiar tii neaparat sa iei ceva de calitate ia KUKKO sau SKF (cred ca tot KUKKO le face) , dar tine-te bine cand vezi pretul

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 29.08.2020 la 22:45, GoodKat a spus:

Hmmm...sincer sa fiu nu stiu ce sa iti recomand. Eu am pus ochii pe un MMA/TIG/MIG-MAG de la Telwin, cam pe la 3300 de lei...dar sunt constient ca mai adaugi cel putin 1000 de lei la pret...Butelie cu gaz si alte consumabile...pentru inceput. As fi fericit sa gasesc ceva de calitate mai jos de banii astia.

 

Referitor la nou vs sh...discutie lunga. Daca gasesti un aparat de care nu si-a batut nimeni joc, clar SH, e posibil sa il iei si cu accesorii. Nou dar low/medium quality...e cam loterie, zic eu.

Done

Lincoln Electric (140ah) este castigatorul (incl TIG).

 

Alta viata...

 

Am de facut scara metalica la casa si deja am alt spor.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 17 minute, superbec a spus:

sa pui poze, sper ca mergi cu el la blana pe tabla de 2,5-3mm cat o avea scara

4m Diferenta de nivel (3 elemente - dpua coborari si zona de odihna rupta in 4 trepte).

 

Momentan sudez cu 2.5mm (Omnia 46) ca imi ajunge la 4mm grosime.

 

Nu prea trec de 80-85ah ca musca bine pe modul crisp.

 

Oricum, alta liga fata de Iweld caruia realist nu am ce sa ii reprosez deca ca imi ramasese "mic". Ramane aparat de backup.

 

20200911_220500.jpg

Acum 7 minute, GoodKat a spus:

Cat o fo halatu? Nou? Sh?

Sh (cu intrare in service la activ - picat transformator) dar cu garantie 6 luni.

 

Cam -50% fata de nou, dar model de 8-10 ani.

 

Am luat Lincoln ca era ceva mai ieftin decat un Kemmpi din aceiasi liga.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 28 minute, GoodKat a spus:

 

😁 Am pus rulmenti SKF capsulati cu capace de plastic. Dupa ce i-am montat ma gandeam daca nu cumva trebuiau gresati anterior montajului (vorbeau pe forum niste oameni de treaba asta acum ceva ani).

 

Bunul simt imi zice totusi ca fabrica ii scoate la vanzare ready-to-use avand in vedere ca sunt capsulati. 

 

Nu iti recomand sa adaugi vaselina fata de ceea ce vine din fabrica.

O cantitate mai mare de vaselina, desi pare de necrezut, poate distruge rulmentul.

Rulmentii capsulati vin gresati cu cantitatea optima de vaselina.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Inseamna ca allballs au considerat ca optim e deloc :)) Cand am inlocuit la mine, pe fata, fiecare rulment avea 1mg de vaselina. "Capsulati" nu prea sunt... au simeringuri, dar se pot desface usor pt gresare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Confirm. Am desfăcut câțiva rulmenți AllBalls și nu prea aveau vaselină.

Dar ce părere aveți de rulmenții originali din set Suzuki, tip 1rs, cu vaselină cât ai pune pastă pe periuță? I-am pus omului câteva grame de vaselină de calitate, am scos simeringul de la rulmentul vechi și i l-am făcut pe ăsta nou 2rs. In cei vechi rămăsese puțină vaselină, era ceva negru, aspect îndoielnic.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...