Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Strungul chinezesc loveste din nou ajutandu-mi fratele care este mecanic auto, am facut dintr-o coada de matura un dispozitiv pentru slefuit un lacas pe care etanseaza camasa injectorului la un motor de Opel diesel.

 

Asa arata camasa corodata, probabil a mers cu apa o perioada:

 

20201024_114116.thumb.jpg.5a53e9808fa6604017c8dd931b5b13f0.jpg

 

Aceasta este camasa care va fi montata, clientul nu a vrut sa cumpere camasa noua pe motiv de pret (3-400 lei bucata):

 

20201024_114129.thumb.jpg.196bb787b3436d9cae205cfc36067a12.jpg

 

Dar problema era si scaunul pe care inchide, in imagine am incercuit zona pe unde scapa compresie in circuitul de racire:

 

510941834_20201024_1139031.thumb.jpg.3a4ea83f9188fd171720a6fb34d87754.jpg

 

Acesta este dispozitivul, varful este facut la cota scaunului iar restul la cota camasii injectorului pentru a centra axul pe slefuire:

 

20201024_113436.thumb.jpg.7933fb79d1fe564ecd2bf29e64931371.jpg

 

Si prin slefuire cu pasta de supape s-a finisat scaunul pe care inchide camasa injectorului:

 

20201024_113934.thumb.jpg.da3752c62280a88c13ae0234d818f738.jpg

 

20201024_114926.thumb.jpg.3c08aabd81f135e623a2c1831bd239d4.jpg

 

Chiar sunt curios daca o sa mai faca probleme dar altceva voiam sa punctez, un strung chinezesc poate fi util mai ales daca tinem cont ca sambata este mai greu sa gasesti pe cineva disponibil sa-ti faca piesa. In afara de asta proba dispozitivului s-a facut pe loc si a necesitat si o ajustare cu smirghel.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 minute ago, AdrianB1 said:

De ce sa pui un surub cand poti sa legi cu sarma?

 

Pentru ca patru suruburi x 400 lei inseamna ceva bani pentru client. Clientul si-a asumat riscurile montarii unor piese SH, sa fie sanatos daca nu vrea sa inteleaga ca intretinerea unei masini vechi costa.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

10 minutes ago, AdrianB1 said:

Eu stiam ca responsabilitatea unei masini iesite din service e a unitatii de service, atat timp cat figureaza ca reparata. Tu stii mai bine.

 

Doar daca clientul e dispus sa plateasca pretul comunicat de service (piese plus manopera). Chiar si la reprezentanta daca se comunica onorabilului client ca trebuie schimbat ceva iar acesta refuza se mentioneaza pe fisa de reparatie ca clientul a refuzat reparatia.

 

Acesta este motivul principal pentru care nu mai lucrez cu publicul de multi ani, ma limitez la proiectele mele personale in timpul liber. Chiar daca nu mai castig bani din mecanica ramane in continuarea pasiunea mea.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Tocmai ca daca se refuza reparatia nu e permisa improvizatia, e mai clar acum? In service clientul are 2 optiuni, sa i se repare masina sau sa plece cu ea asa cum e pe propria raspundere. Daca unitatea de service ii face o improvizatie e responsabila de ea si teoretic are inclusiv garantie pentru lucrarea facuta.

 

Ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual, in proiectele personale poti face absolut ce doresti fara comentarii (poate doar sfaturi daca faci ceva periculos si nu realizezi asta).

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

8 hours ago, AdrianB1 said:

Tocmai ca daca se refuza reparatia nu e permisa improvizatia, e mai clar acum?

 

Adriene, reparatia facuta mai sus nu este o improvizatie chiar daca clientul nu a luat piese noi, deci nu mai abera si opreste-te aici pt ca poluezi topicul. Daca chiar vrei sa discutam pe subiect deschide un topic separat.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 8 ore, AdrianB1 a spus:

Tocmai ca daca se refuza reparatia nu e permisa improvizatia, e mai clar acum? In service clientul are 2 optiuni, sa i se repare masina sau sa plece cu ea asa cum e pe propria raspundere. Daca unitatea de service ii face o improvizatie e responsabila de ea si teoretic are inclusiv garantie pentru lucrarea facuta.

 

Ce face omul cu mana lui se numeste lucru manual, in proiectele personale poti face absolut ce doresti fara comentarii (poate doar sfaturi daca faci ceva periculos si nu realizezi asta).

Intr-o lume ideala este corect ce spui.

 

Pe de alta parte avem probleme cu garantia pentru operatiuni facute cu piese noi si conform normative.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 4 ore, mobiletron a spus:

 

Adriene, reparatia facuta mai sus nu este o improvizatie chiar daca clientul nu a luat piese noi, deci nu mai abera si opreste-te aici pt ca poluezi topicul. Daca chiar vrei sa discutam pe subiect deschide un topic separat.

Se zice "Adriane", nu "Adriene", si daca nu e improvizatie arata te rog in instructiunile de service ale producatorului unde apare asta ca reparatie autorizata. Altfel e doar o carpeala.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 4 weeks later...
57 minutes ago, einstein1984 said:

Are dreptate, dar in romania nu o sa -i dea nimeni

 

Nu are dreptate si iti explic si de ce, in primul rand comparatia cu incendiile din spitale este cel putin fortata pentru ca in cazul motorului cel mai rau lucru care s-ar putea intampla ar fi ca masina sa se strice si sa ramai in drum iar asta nu se intampla deodata ci treptat, adica ai timp sa tragi pe dreapta si sa opresti masina in siguranta.

 

In al doilea rand nu are dreptate pentru ca procedura de reparatie prevazuta de producator nu poate sa difere fata de cea facuta de fratele meu. Cata vreme acea camasa de injector se gaseste de cumparat inseamna ca procedura de reparatie inseamna schimbarea ei si implicit rectificarea scaunului pe care se aseaza acea camasa de injector. Chiar daca s-ar fi cumparat camasa noua scaunul pe care etanseaza tot trebuia rectificat pt ca altfel nu ar fi etansat.

 

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 16 minute, mobiletron a spus:

 

Nu are dreptate si iti explic si de ce, in primul rand comparatia cu incendiile din spitale este cel putin fortata pentru ca in cazul motorului cel mai rau lucru care s-ar putea intampla ar fi ca masina sa se strice si sa ramai in drum iar asta nu se intampla deodata ci treptat, adica ai timp sa tragi pe dreapta si sa opresti masina in siguranta.

 

In al doilea rand nu are dreptate pentru ca procedura de reparatie prevazuta de producator nu poate sa difere fata de cea facuta de fratele meu. Cata vreme acea camasa de injector se gaseste de cumparat inseamna ca procedura de reparatie inseamna schimbarea ei si implicit rectificarea scaunului pe care se aseaza acea camasa de injector. Chiar daca s-ar fi cumparat camasa noua scaunul pe care etanseaza tot trebuia rectificat pt ca altfel nu ar fi etansat.

 

 

Da si nu.

Un prieten bun a avut neplacta surpriza sa ii moara motorul in timp ce depasea un camion. Noroc ca nu este genul care sa forteze depasiri si nu venea nimeni din fata. (masina era un Passat 1,9tdi daca este cineva curios)

Asadar un defect aparent minor poate ca in functie de imprejurari sa duca la situatii mult mai grave decat am putea anticipa.

 

O procedura de reparatie de aceea a fost inventata: pentru ca in urma efecturarii acesteia sa ai garantia ca repartia este corect facuta si te poti baza pe ea. Evidnet ca tu poti sa o repari si altfel decat prevede procedura producatorului, si rezultatul sa fie (aparent) acelasi. Si toate sunt bune si frumoase pina se intampla un kakat precum cel de la Maternitatea Grivita sau de la Piatra Neamt si apoi te trezesti in fata unui porcuror, cu o foaie de hartie alba si un pix pe masa si dai cu subsemnatul pana iti iese.

Efecturarea reparatiilor conform procedurilor producatorului te absolva de orice raspundere.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

2 minutes ago, Silver Arrow said:

Da si nu.

Un prieten bun a avut neplacta surpriza sa ii moara motorul in timp ce depasea un camion. Noroc ca nu este genul care sa forteze depasiri si nu venea nimeni din fata. (masina era un Passat 1,9tdi daca este cineva curios)

Asadar un defect aparent minor poate ca in functie de imprejurari sa duca la situatii mult mai grave decat am putea anticipa.

 

Astfel de cazuri sunt numeroase, chiar si la masini noi la care nu au existat interventii sau care au fost reparate numai in reprezentante, inclusiv cele din strainatate. Deci de astfel de probleme te poti lovi si la masini construite sau reparate "corect". In cazul descris mai sus masina nu se poate opri deodata, pana s-ar produce defectiunea ar incepe sa creasca temperatura motorului iar asta se intampla treptat, pana sa fie reparata se intampla in 30-40 minute de mers continuu iar pe drumuri scurte de 5-10km masina nu prezenta nici un simptom.

 

2 minutes ago, Silver Arrow said:

 

O procedura de reparatie de aceea a fost inventata: pentru ca in urma efecturarii acesteia sa ai garantia ca repartia este corect facuta si te poti baza pe ea. Evidnet ca tu poti sa o repari si altfel decat prevede procedura producatorului, si rezultatul sa fie (aparent) acelasi. Si toate sunt bune si frumoase pina se intampla un kakat precum cel de la Maternitatea Grivita sau de la Piatra Neamt si apoi te trezesti in fata unui porcuror, cu o foaie de hartie alba si un pix pe masa si dai cu subsemnatul pana iti iese.

Efecturarea reparatiilor conform procedurilor producatorului te absolva de orice raspundere.

 

Cine spune ca reparatia nu a fost facuta corect? AdrianB1? Sa fim seriosi, cred ca nu a reparat nimic in viata lui. Stie cineva procedura de reparatie in acest caz? Intreb doar de dragul dicutiei, trebuie sa fie identica cu cea a etansarii injectoarelor dar as vrea sa o vad extrasa din manualul de reparatie Opel. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

@mobiletron asa este ca discutam de discutie.

Esenta este  urmatoarea: efectuarea reparatiei conform procedurii constructorului te absolva de raspundere daca iese ceva nasol.

Departe de mine sa contest ca reparatia facuta de tine nu este buna si functionala.

Sunt convins ca ai inteles ce am vrut sa spun.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...