Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

Ii trebuie "riser', adică, un rezervor de metal topit deasupra, din care să se alimenteze piesa când se răcește și se contractă. Pe alea bănuiesc că le-ai turnat ca toată lumea în tuburi de spray ...

Ca idee, când mai torni aluminiu, caută să torni unul care a mai fost turnat înainte. Jante, cutii de viteze, etc...

Ăsta conține siliciu și e foarte turnabil. 

Cutii de cola, rame de termopan sau alte extrudate nu sunt ideale pentru turnat.

Sunt mulți factori de luat în calcul la turnarea metalelor și aliajelor.

Temperatura de turnare, degazeificarea, flux și la fel de important, geometria găurii prin care torni, că să nu bagi aer în formă odată cu metalul topit.

La aliajele de cupru...deja e grea viața 😋

 

Omul ăsta e Dumnezeu în turnare.

Mie nu prea mi-a mers cu nisip și miaumiau (bentonită) și folosesc nisip și silicat de sodiu16447571331223502419861578511316.thumb.jpg.b3f9d26a96acdd500f95211860febd5d.jpg

De la Leroy l-am luat.

Atenție mare dacă torni în nisip, ca să nu distrugi cuțitele de strung și să dai cu particule de nisip pe batiu.

Dacă procedezi corect, nu ar trebui să rămână nisip pe și în piesă după turnare.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

7 hours ago, GoodKat said:

@mobiletron bre, de unde mama lu proces verbal iei blancuri de aluminiu si de alama? Eu mi-am turnat cateva pana acum...cu mai mult sau mai putin succes. :))

 

Nu prea am cumparat pt ca am mai avut si eu un minim de materiale prin garaj si nici nu am lucrat suficient de mult incat sa fiu nevoit sa cumpar mult si des. Am cumparat bara de alama de la Color Metal de 20 si de 25mm diametru, cate o bucata de 30cm iar pe acestea le-am epuizat. Tot de la ei am vrut sa cumpar bronz dar nu au vrut sa-mi taie pe motiv ca era ultima bara de 1,2m pe care o aveau iar pretul ei era 480 lei fara TVA. Pana la urma o sa fac efortul si iau bara de 1 metru, doar nu o sa stau fara materiale pe motiv ca sunt scumpe dar este o solutie buna si turnarea, deja strang tot spanul de bronz si alama. Bara de fier am cumparat de Miras International, au fost singurii care au taiat o bara groasa la 1 metru si diametru de 8cm parca... am dat 220 lei pe ea. Materiale gasesti, bani sa ai ca si astea sunt scumpe in draci.

4 hours ago, cinezicealae said:

La aliajele de cupru...deja e grea viața 😋

 

Ce poti sa ne spui despre alubronz? Am citit ca ar fi superior bronzului, asa e?

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 41 minute, mobiletron a spus:

Ce poti sa ne spui despre alubronz? Am citit ca ar fi superior bronzului, asa e?

Super rezistent la coroziune.

Destul de dur la compoziția corectă, greu de prelucrat.

Cu cât are mai mult aluminiu în compoziție, cu atât e mai casant și mai dur.

Ușor de făcut în magazie.

Aluminiul chior se poate topi în orice canțarolă din oțel, cu condiția să aibă și ea măcar 4mm, altfel se exfoliază oxidul de pe ea și curge supa pe jos.

Sau mai rău, în cuptor sau pe picioare.

Am pățit...

Aliajele de cupru, creuzet din grafit, la vreo +1100C°, cu mențiunea că face zgură multă și la alamă se pierde mult din zinc. Arde...

Motiv pentru care, se topește cuprul și mai apoi se adaugă zinc, staniu, aluminiu, plumb...etc

Cât despre șpan, cu cât suprafața metalului de topit e mai mare, cu atât este mai expus la oxidare și face mai multă zgură (oxid).

Dacă nu e turnat corect, oxidul ala ajunge în piesă și e al dracul de dur.

Cu precădere AlO2...

Am încercat cu șpanul din aluminiu când eram mai mic și nu recuperezi aproape nimic.

Ca metode de încălzit...gaz de la butelie e cel mai la îndemână pentru hobby.

La fel și arzătoare artizanale cu ulei uzat de motor.

Arzătorul de mai sus din poză, merge cu motorina și cam orice ulei fără chestii în suspensie.

În afară de fontă,  am topit cu el de toate.

Cea mai curată și rapida metodă,  rămâne tot inducția. 

Ca flux am folosit acid boric, se găsește la kg.

Torță de argon nu am avut niciodată, pentru că nu fac avioane și sateliți. 

Cea mai mare piesă turnată de mine a avut 15kg Al.

La cutiile de cola, sunt sigur că v-ați gândit la asta, cu metodele empirice din magazie, veți recupera 30-40% intr-o zi norocoasă.

Cine dorește și poftește, ii torn eu bara din aluminiu.

Orice forma și dimensiune. Inclusiv placă...

De preferat cu materialul clientului ca să nu avem discuții. 

Dacă vii cu schiță, îți torn și piesă cu +2-3% ca să ți-o finisezi tu la cotele finale. În general, forme simple, nu carburatoare 🤪

Un maxim de 20kg așa...

Altfel, trebuie să apelez la cineva să mă ajute să îl ridic și nu prea am cu cine.

Spor la gătit și mare atenție că metalul topit pătează hainele!

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 10 ore, GoodKat a spus:

Cum ne intelegem pentru asta? :D eu as vrea mai multe dimensiuni, nu pentru ceva anume, ci doar sa am niste blancuri, pentru ca in permanenta imi vin idei.

Zi niște dimensiuni. Lungime/diametru.

Primele bucăți sunt moca, să-mi fac reclamă. 🤪

PS: aluminiu de pe jos, că tot e pentru joacă...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

21 hours ago, cinezicealae said:

Super rezistent la coroziune.

Destul de dur la compoziția corectă, greu de prelucrat.

Cu cât are mai mult aluminiu în compoziție, cu atât e mai casant și mai dur.

Ușor de făcut în magazie.

 

 

Ce aplicatii are alubronzul? Are rost sa-mi bat capul cu el in comparatie cu bronzul? 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 29 minute, mobiletron a spus:

 

 

Ce aplicatii are alubronzul? Are rost sa-mi bat capul cu el in comparatie cu bronzul? 

Singura care îmi vine în minte e elice (șurub) de barcă, vapor. 😀

În general unde e coroziune mare...

Sunt sigur că mai sunt și altele.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...
La 13.02.2022 la 11:14, GoodKat a spus:


Ne auzim, hombre! Nu arde :D

Salut, nu am mai intrat pe forum de ceva vreme dar sprayurile le-am trimis deja in ţară pe nişte camionagii cu care am trimis panouri solare.

În cam o lună cred că ajung şi eu şi ţi le trimit atunci pe toate (mai am nişte produse de curăţat, sprayuri de lanţ).

Steagul sus!

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Salut,

luat scuterila, si la asta vreau sa i fac eu schimb ulei, filtru ulei, ulei transmisie, placute. 

Ma uit pe manual, vad un interval de 0.7 pana la 10kgf, adica 7 pana la 100Nm(ma rog, 9.8 conversie).  Clar, la partea superioara, sunt suruburi la care nu voi umbla eu veci.

Ma uit la 10-60nm. Ceva sugestii, pentru uz din an in pasti, pentru mici surubaieli? nu vreau scule profi de 1000 lei:))

Apoi, un bazin de ala colector pentru ulei, ceva palnie cu furtun sa ajung sa i pun ulei fara sa mozolesc, alte idei? Altceva?

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 35 minute, GoodKat a spus:

Unde pot calibra si eu o dinamometrica? Laboratoare in Bucuresti stiti?

Daca nu faci operatiuni comerciale cu ea, si o folosesti pentru tine, iti faci un mic stand cu un ax si o parghie (de ex un ansamblu portfuzeta - portfuzeta  - disc de frana,  de pe la fiare vechi) si pui greutati la capatul parghiei si vezi daca cheia mai lucreaza bine sau nu.

 

Daca vrei ceva prfi si pe bani, intri pe site la BRML si gasesti acolo firmele atestate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, GoodKat a spus:

Unde pot calibra si eu o dinamometrica? Laboratoare in Bucuresti stiti?

1Nm = 100grame la o pârghie de 1m.

Tragi cu un cântar electronic de mână cu o țeavă de 1m băgată pe mânerul cheii.

Te asiguri că ai fix 1000mm de la centrul pătratului de antrenare, până la punctul de unde tragi cu cârligul cântarului.

Verifici mai multe valori ca să fii sigur.

Dai banii degeaba la calibrare, că nu faci sateliți...

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 minute, ENEOS a spus:

Dar întâi tre să calibrezi cântarul! :crack:

Da si mai inainte de asta sa vada daca nu sunt anomalii gravitationale si nu mai este g= 9,81 m/s2,   si verificarea sa nu se faca pe luna plina, si sa nu fie Mercur retrograd   🤦‍♂️

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 2 ore, Silver Arrow a spus:

Și eu, dar varianta de 1/2, că am cheile de impact și cele peste 22 mm cu patrat de 1/2. Pentru "finețuri" pare foarte ok, eu am "prins" ofertă cu 200 lei, dar nu regret. Cică e calibrată din fabrică. Cea cu pătrat de 1/4 e mai mult pentru bujii, văd că e calibrată ca sora mai mare, a costat până în 170 lei.

Acum 43 minute, Silver Arrow a spus:

Da si mai inainte de asta sa vada daca nu sunt anomalii gravitationale si nu mai este g= 9,81 m/s2,   si verificarea sa nu se faca pe luna plina, si sa nu fie Mercur retrograd   🤦‍♂️

Și să nu fie în zi de post.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 3 ore, Silver Arrow a spus:

Multam!

Acum 3 ore, GoodKat a spus:

Unde pot calibra si eu o dinamometrica? Laboratoare in Bucuresti stiti?

Legal, la Biroul de metrologie legala. 

asta pentru service uri autorizate rar, unde ti se cere buletin metrologic.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Kristian K changed the title to Scule de calitate - de unde le cumparam?

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...