Sari la conținut

Scule de calitate - de unde le cumparam?


mavetz

Postări Recomandate

Acum 1 oră, B.B. a spus:

Aaa, da, evident, pai alea merg in cuptor.

Dar ti-am zis ca m-am razgandit, multa munca - benecifii aproape 0. :) 

E strict pentru ochii tăi când ești lângă moto. În rest, mobra merge la fel, cu sau fără vopsea pe jante.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • Răspunsuri 2,9k
  • Created
  • Ultimul Răspuns

Top Posters In This Topic

Acum 2 ore, Ruginel a spus:

Citind cele de mai sus, pe bune daca nu imi vine sa imi iau o masina de jantat/dejantat roti de moto, doar ca sa nu ma complic cu dus anvelope, dus mobra, programari, figuri si alte cele. 

...

Nu stiu ce ai citit tu, dar concluzia aproape unanima este ca nu merita investitia... Adica, daca iti schimbi cauciucurile moto chiar si de 1 - 2 ori pe an (ceea ce e putin probabil, in conditii de utilizare normala), tot nu merita investitia in echipament de calitate (nu rangi, ciocane si alte chestii care solicita muschiul, nu creierul).

Din experienta stiu ca roata spate se poate face in general la orice vulcanizare auto....cu fata e mai delicata treaba.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Lucian_M a spus:

Și eu consider că e nesimțire să ceri 500 lei pentru schimb și echilibrat un set de roți moto. Păi atunci o furcă la ce preț se serviseaza, 1000 lei manoperă? Plus consumabile. Mă bate gândul să-mi iau o mașină de dejantat, dar dacă are vecinul (service auto), de ce să nu apelez la el? Tun pentru jantat tot de la el am împrumutat, e blană jucăria.


Pai o furca variaza intre 400 si 600-700 lei, in functie de motocicleta, complexitate etc. Eu mi-am servisat singur furcile pana acum, iar in conditiile in care fac cateva furci pe an tot nu imi ia mai mult de doua ore jumate cu totul, in conditiile in care lucram si cu bagare de seama. Ma astept ca la un service cu un mecanic pe bune lucrurile sa decurga mai rapid, acolo ai toate sculele la indemana, stii ce iti trebuie si cat iti trebuie etc. In conditiile astea mi se pare jecmaneala pe fata 500 de lei pentru doua roti de motocicleta. Adica eu am dat 500 de lei pentru 4 roti de auto pe 17, dejantat, jantat, echilibrat, valve noi in conditiile in care am avut si geometria facuta in banii astia, iar asta nu la vulcanizarea de la colt ci la una de renume din Bucuresti.

Acum 1 oră, The Flying Dutchman a spus:

Cele automate costa de te ustura cooru' si ocupa o gramada de spatiu.

Cele manuale sunt cah.


Am vazut ca si-au luat niste cunoscuti una, din filmulete mi s-a parut destul de mica. Nu ar fi prima oara cand zic ca-mi bag picioarele si dau o caciula de bani pe o scula doar ca sa nu mai apelez la tot felul de pseudo-servisuri unde eventual se mai uita la tine si de sus.

Mi-am luat un strung acum 2-3 ani, am decartat pe el aproape 2000 de euro numa' ca sa nu ma mai duc la un nene din cartier. De fiecare data cand ma duceam la el, indiferent de material ma lua cu povestea "Ah...pai asta se strunjeste greu nene, costa...". Nu mai pun la socoteala ca mai munceam eu acasa inca o ora ca sa finisez piesele.

Acum 20 minute, Leon a spus:

Nu stiu ce ai citit tu, dar concluzia aproape unanima este ca nu merita investitia... Adica, daca iti schimbi cauciucurile moto chiar si de 1 - 2 ori pe an (ceea ce e putin probabil, in conditii de utilizare normala), tot nu merita investitia in echipament de calitate (nu rangi, ciocane si alte chestii care solicita muschiul, nu creierul).

Din experienta stiu ca roata spate se poate face in general la orice vulcanizare auto....cu fata e mai delicata treaba.


Pana in 1000 de euro consider ca se justifica. Da, intr-o lume "normala" nu ai avea de ce sa faci astfel de investitii. Insa cand ti se cere 500 de lei pentru un schimb de doua anvelope, deja consider ca este putin cam exagerat. Pai daca ai 2-3 motociclete si inca cativa amici motociclisti, amortizezi investitia in regim de cerc inchis destul de rapid.

Editat de Ruginel
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 37 minute, Ruginel a spus:


Pai o furca variaza intre 400 si 600-700 lei, in functie de motocicleta, complexitate etc. Eu mi-am servisat singur furcile pana acum, iar in conditiile in care fac cateva furci pe an tot nu imi ia mai mult de doua ore jumate cu totul, in conditiile in care lucram si cu bagare de seama. Ma astept ca la un service cu un mecanic pe bune lucrurile sa decurga mai rapid, acolo ai toate sculele la indemana, stii ce iti trebuie si cat iti trebuie etc. In conditiile astea mi se pare jecmaneala pe fata 500 de lei pentru doua roti de motocicleta. Adica eu am dat 500 de lei pentru 4 roti de auto pe 17, dejantat, jantat, echilibrat, valve noi in conditiile in care am avut si geometria facuta in banii astia, iar asta nu la vulcanizarea de la colt ci la una de renume din Bucuresti.


Am vazut ca si-au luat niste cunoscuti una, din filmulete mi s-a parut destul de mica. Nu ar fi prima oara cand zic ca-mi bag picioarele si dau o caciula de bani pe o scula doar ca sa nu mai apelez la tot felul de pseudo-servisuri unde eventual se mai uita la tine si de sus.

Mi-am luat un strung acum 2-3 ani, am decartat pe el aproape 2000 de euro numa' ca sa nu ma mai duc la un nene din cartier. De fiecare data cand ma duceam la el, indiferent de material ma lua cu povestea "Ah...pai asta se strunjeste greu nene, costa...". Nu mai pun la socoteala ca mai munceam eu acasa inca o ora ca sa finisez piesele.


Pana in 1000 de euro consider ca se justifica. Da, intr-o lume "normala" nu ai avea de ce sa faci astfel de investitii. Insa cand ti se cere 500 de lei pentru un schimb de doua anvelope, deja consider ca este putin cam exagerat. Pai daca ai 2-3 motociclete si inca cativa amici motociclisti, amortizezi investitia in regim de cerc inchis destul de rapid.

Sunt 100% de acord cu tine, prefer sa am eu sculele si sa nu depind de nici un fel de figuranti si de programari si rahaturi. 

Asa am facut mereu si am strans tot felul de scule si pot face multe singur si la moto si la auto. Si nu imi pare rau de loc. 

 

Sunt o multime de oameni atehnici care au nevoie de service sa scoata roata sau sa intinda lantul, treaba lor, nu toti sunt nascuti mini-tehnicusi.

Dar daca eu pot si imi place, de ce nu profit de mine. 

 

Ultima motocicleta pe care mi-am luat-o a fost intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente pe care eu personal nu le-as fi facut - si care m-au amuzat sa le gasesc.

- furtune de frana si cablu ABS nu au fost prinse de jambe.. se leganau libere intre furca si aripa si carene

- filtru de ulei strans cu cheia de filtru, urme ruginite de dinti de cheie pe el

- nici un etrier nu mai avea capacelul la aerisitor - nici unul!!

- suruburi de carenaj frumoase care ar fi trebuit montate pe fata le-am gasit in zone la interior unde sunt negre - si cele negre puse pe fata

- o groaza de suruburi nestranse corespunzator, inclusiv cele care tin motorul in cadru (pe care au fost montate crashpad-uri. Bujii nestranse si cu saibele intacte 😮 

......

 

 

Editat de B.B.
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 13 minute, B.B. a spus:

Sunt 100% de acord cu tine, prefer sa am eu sculele si sa nu depind de nici un fel de figuranti si de programari si rahaturi. 

Asa am facut mereu si am strans tot felul de scule si pot face multe singur si la moto si la auto. Si nu imi pare rau de loc. 

 

Sunt o multime de oameni atehnici care au nevoie de service sa scoata roata sau sa intinda lantul, treaba lor, nu toti sunt nascuti mini-tehnicusi.

Dar daca eu pot si imi place, de ce nu profit de mine. 

 

Ultima motocicleta pe care mi-am luat-o a fost intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente pe care eu personal nu le-as fi facut - si care m-au amuzat sa le gasesc.

- furtune de frana si cablu ABS nu au fost prinse de jambe.. se leganau libere intre furca si aripa si carene

- filtru de ulei strans cu cheia de filtru, urme ruginite de dinti de cheie pe el

- nici un etrier nu mai avea capacelul la aerisitor - nici unul!!

- suruburi de carenaj frumoase care ar fi trebuit montate pe fata le-am gasit in zone la interior unde sunt negre - si cele negre puse pe fata

- o groaza de suruburi nestranse corespunzator, inclusiv cele care tin motorul in cadru (pe care au fost montate crashpad-uri. Bujii nestranse si cu saibele intacte 😮 

......


Exact asa fac si eu. Strang scule ca harciogul, mi-am facut un mini garajel in care tin motocicletele mele si lucrez la ele, le intretin etc. Nu am absolut nimic impotriva in a plati un serviciu, dar daca serviciul respectiv este indoielnic calitativ si mai costa si cat costa...prefer sa zgarm in buzunare si sa imi iau eu sculele. Nu sunt mecanic nici pe departe, dar fara sa ma laud, am reparat dupa reprezentante la mai multe motociclete. :)

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, B.B. a spus:

Bujii nestranse si cu saibele intacte

Bujii noi (cu șaiba 9) strânse la cuplul din manual întotdeauna așa le găsești!

1 oră în urmă, Ruginel a spus:

Nu sunt mecanic nici pe departe, dar fara sa ma laud, am reparat dupa reprezentante la mai multe motociclete

Ceva normal, ăia de la reprezentanțe sunt și mai puțin mecanici (marea majoritate)! :lol:

1 oră în urmă, B.B. a spus:

intretinuta doar la service renumit in Romania, nu zic ca nu au facut treaba buna dar am gasit si mici bubite si neglijente

Zi și ce service! Furtunele și cablurile le-am găsit și eu în poziții nefirești la precedentul FJR, după spusele proprietarului tot la service renumit înlocuise rulmenții de jug și revizuise furca... Bașca roata spate prost echilibrată (aveau câteva sute de km anvelopele).

Acum 1 oră, Ruginel a spus:

Pana in 1000 de euro

O mașină de dejantat basic e <1000€, dar prinde (pe exterior) maxim jante de 19', iar pt roțile înguste cam ai nevoie de fălci adaptoare 🏍, încă ~600 lei.

Și adaptoarele reduc și mai mult diametrul pe care îl cuprinde drăcia,  eu tot vreau să-mi construiesc niște adaptoare ca să pot prinde și 21'. Până acum m-am descurcat cu fălcile normale ale mașinii de dejantat (am luat una sh acum vreo 5 sai 6 ani).

Editat de ENEOS
Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, ENEOS a spus:

Bujii noi (cu șaiba 9) strânse la cuplul din manual întotdeauna așa le găsești!

Ceva normal, ăia de la reprezentanțe sunt și mai puțin mecanici (marea majoritate)! :lol:

Zi și ce service! Furtunele și cablurile le-am găsit și eu în poziții nefirești la precedentul FJR, după spusele proprietarului tot la service renumit înlocuise rulmenții de jug și revizuise furca... Bașca roata spate prost echilibrată (aveau câteva sute de km anvelopele).

O mașină de dejantat basic e <1000€, dar prinde (pe exterior) maxim jante de 19', iar pt roțile înguste cam ai nevoie de fălci adaptoare 🏍, încă ~600 lei.

Și adaptoarele reduc și mai mult diametrul pe care îl cuprinde drăcia,  eu tot vreau să-mi construiesc niște adaptoare ca să pot prinde și 21'. Până acum m-am descurcat cu fălcile normale ale mașinii de dejantat (am luat una sh acum vreo 5 sai 6 ani).

 

Motoretele mele au 13 / 17 / 19. Deci ar trebui sa fiu acoperit. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Merge bine și cu unul manual, vă asigur. Mi-am făcut așa ceva, rămâne să confecționez și un suport, să nu stau ghemuit. Așa spun de vreo 3-4 ani, însă nu-i loc în curte (în garaj e exclus, prea mic spațiul). Trebuie să fac ceva rabatabil, nu-i departe ziua aia, placa de beton e destul de rezistenta, merg puse niște conispane de 8-12 mm.

Idei de standuri:

Screenshot_2024-03-20-08-02-04-894_com.opera.browser.jpg

Screenshot_2024-03-20-08-02-22-774_com.opera.browser.jpg

Screenshot_2024-03-20-08-01-57-126_com.opera.browser.jpg

1000 lei cu tot cu transport.

Screenshot_2024-03-20-08-05-42-266_com.opera.browser.jpg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 oră în urmă, Lucian_M a spus:

Mi-am făcut așa ceva

Genul ăsta de dispozitive nu au nici un sistem de fixare al jantei? E doar așezată, prinsă pe ax și cu bolțul ăla care o ține să nu se rotească, fără cleme pe buza jantei? :huh:

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 18.03.2024 la 13:15, The Flying Dutchman a spus:

Tot la aia de mai sus. Aparent reconditioneaza si jante moto din aliaj sau otel. Nu te costa nimic sa dai un telefon si sa le pui o intrebare.

 

Inteleg ca vrei sa pui doua bucati, una pe fiecare colt sau cam asa ceva. Fiind doua, si la capatul unde veti sta cu picioarili, unde greutatea va fi neglijabila, cred ca poti sa le pui linistit daca nu esti vreun luptator de sumo si ai doua sute cincizeci de kile. Sarcina mare va fi pe partea cu balamale. My two cents.

Mersi, am vorbit la SRZ, se pare ca nu fac. M-au directionat la cei de la Bardak.

 

Da, 2 bucati. O sa incerc, sper sa nu prinda joc, o sa tot fie ridicat patul in fiecare zi. Eu ma indrept inspre categoria pana la sumo (140kg :)) ) dar patul o sa fie folosit de pitic in 90% din cazuri sau de pitic cu prietena (cand o sa fie cazul). Probabil ii pun si niste suporti pe mijloc care sa joace si rol de raft cand e patul strans. Ma mai gandesc. 

Multumesc frumos pentru raspuns.

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Dacă iti doresti scule de încredere pentru intretinere si reparatii, parerea mea e ca poti merge pe sculele de la Unior. Unior este cunoscut pentru produsele sale de calitate și pentru durabilitatea lor.

Dacă ai nevoie de chei, chei tubulare, clești, ciocane sau alte unelte specifice pentru motociclete, le gasesti la ei.

Stiu ca sunt facute și testate pentru a rezista la utilizarea intensivă în mediul dur al atelierelor de motociclete si auto si chiar in atelierele din competitiile auto

Uite un link de pe site-ul lor, www.sculeserioase.ro,  unde gasesti catalogul cu scule ptr moto.

https://sculeserioase.ro/wp-content/uploads/2023/06/CNS_INDUSTRIAL_2021-2024_-_Scule_pentru_servisare_motociclete_WEB1.pdf

 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

1 hour ago, Unreal2 said:

Mersi, am vorbit la SRZ, se pare ca nu fac. M-au directionat la cei de la Bardak.

 

Da, 2 bucati. O sa incerc, sper sa nu prinda joc, o sa tot fie ridicat patul in fiecare zi. Eu ma indrept inspre categoria pana la sumo (140kg :)) ) dar patul o sa fie folosit de pitic in 90% din cazuri sau de pitic cu prietena (cand o sa fie cazul). Probabil ii pun si niste suporti pe mijloc care sa joace si rol de raft cand e patul strans. Ma mai gandesc. 

Multumesc frumos pentru raspuns.

 

Sper sa-ti iasa ceva frumos. Ai grija cu raftul, eu nu as face ceva spectaculos ca oricum nu poti pune lucruri pe el decat atunci cand este patul ridicat. Multa bafta!

 

58 minutes ago, Geomecanic said:

Uite un link de pe site-ul lor, www.sculeserioase.ro,  unde gasesti catalogul cu scule ptr moto.

:cheers: Bun pont. Cam scumpute, dar de buna calitate.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Acum 1 oră, Geomecanic a spus:

parerea mea e ca poti merge pe sculele de la Unior.

Și cine te recomandă ca să-ți luăm părerea în seamă? 🧐 Dă-mi voie să am rezerve, mai ales că ai sărit repede cu link spre un site la prima postare, cont proaspăt.

Dpmdv prețul e prea mare la brand-ul pe care îl împingi.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am câteva scule Unior (tubulare Cr-V, șurubelnițe), într-adevăr sunt de calitate, iar prețurile pe măsură. Merită, dar tot Yato îmi cumpăr când îmi trebuie câte ceva.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Am si eu cateva, dar au fost scumpe in draci. Pentru cineva care nu traieste de pe urma lor exista si alte branduri care ofera calitate mai mult decat decenta.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Cum ar fi Yato, Magnusson etc.

Unii își fac set DeWalt, Milwaukee, Makita, alții Parkside, Dexter și ce branduri de scule electrice găsesc. 

Dacă ai nevoie de scule de precizie, fiabile, performante, piața e vastă, imaginația și portofelul stabilesc limitele. Prefer scule normale, dar la care pun consumabile de calitate, in loc să iau vârf de gamă și să pun consumabile din bazar.

Mi-a rămas mintea la un strung, să fac o bucșă, un cilindru, să alezez ceva metal feros sau neferos, un plastic. Am un prieten care vrea să cumpere unul, am zis că pun și eu bani, dar dacă mi se pune pata rău de tot, fac vreo imprudență și îmi iau o drăcie de aia mică, n-am nevoie de precizie NASA.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

La 21.03.2024 la 14:05, Lucian_M a spus:

Cum ar fi Yato, Magnusson etc.

Unii își fac set DeWalt, Milwaukee, Makita, alții Parkside, Dexter și ce branduri de scule electrice găsesc. 

 

Cele din gama Parkside Performance sunt chiar bune, am filetanta si bormasina cu baterie, sunt mai mult de cat OK pt ce imi trebuie mie. Nici cele verzi nu sunt rele.

Bormasina mare cu percutie Parkside verde, o am de vreo 7ani, cate gauri am dat cu ea..  am spart si o alee de ciment gros de 10cm cu ea, si cate galeti de adeziv a amestecat, am dat vreo 300 de lei pe ea si inca merge.. 

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 3 weeks later...

Vă salut,

 

Am o masă de lucru de la Black and Decker WM301, model vechi, mică, dar utilă. Îmi lipsește tija filetata și suportul de plastic pentru ea, sistemul care închide și deschide masa.

Am găsit un service și le-am dat mail, aștept să văd dacă le pot aduce . Le-am verificat puțin și teoretic le pot confecționa destul de ușor în caz ca nu le găsesc.

 

Deși este puțin probabil, am zis să încerc și aici că poate cine știe. Are cineva aceste piese și se poate lipsi de ele?

 

 

 

 

IMG_9298.jpeg

IMG_9299.jpeg

IMG_9300.jpeg

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Vizitator
Răspunde la acest topic...

×   Alipit ca text avansat.   Restituie formatare

  Doar 75 emoji sunt permise.

×   Linkul tău a fost încorporat automat.   Afișează ca link în schimb

×   Conținutul tău precedent a fost resetat.   Curăță editor

×   Nu poți lipi imagini direct. Încarcă sau inserează imagini din URL.

  • Navigare recentă   0 membri

    Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.


MOTOCICLISM.ro
Grup Facebook: +36000 membri
Înscrie-te în grup
Discutii despre motociclism pe Facebook
 
BIKESHOP.ro
Grup Facebook: +18000 membri
Înscrie-te în grup
Anunturi de vanzare - cumparare pe Facebook.


×
×
  • Creează nouă...